Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağmurda Ani olarak Kısa mesafede nasıl durulur?[USTALARDAN YARDIM]

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Ekim 2010
    Şehir
    Konya / Merkez
    Motosikleti
    Şuan yok
    Arkadaşlar merhabalar,

    Bugun 100cc cup motorumla,arkadaşımdan birşey almıştım eve dönüyordum.
    Sokaktan caddeye girecektim İlerde caddeye giriş vardı yaklaşık 50Metre fln vardı 2 arabada yarışıyordu galiba 2 şeritte doluydu onları görür görmez arka frene bastım.Arka teker kitlendi kaymaya başladı 2 sn fln kaydıkdan sonra aniden yere yattık motorla birlikte fren yaptıgımda 40-45KM/h gibi bir hızdaydım.

    Hata bendemidir yoksa motorun frenlerindenmidir?
    [B][COLOR="Red"]K[/COLOR]aza [COLOR="Red"]A[/COLOR]nında [COLOR="Red"]S[/COLOR]eni [COLOR="Red"]K[/COLOR]orur! Kask yoksa ::stretche :rendeer:[/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150

  3. #3
    motoseyyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2009
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    cbf 500
    Kısa ve öz cevap: Yağmurlu havada ani ve kısa mesafede duramazsınız.
    '' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''

  4. #4
    UqUR_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    мυğℓα/ƒєтнιує
    Motosikleti
    HONDA CBR & YZF R125
    yüzde 80 ön yüzde 20 arka fren kullan bence

  5. #5

    Üyelik
    03 Mart 2010
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    Mondial100kh
    Bence kaygan zeminlerde motosiklet kullanırken . Sevişir gibi kullanılmalı ..Estetik ve zarif hareketlerle.. Frene panikle basarsak tabiki kilitler tekeri..motosiklet kaymaya başladıktan sonrada bel hareketleriyle motosikleti eski konumuna getirebilmeliyiz.Tabiki herşey deneyim deneyim deneyim

  6. #6
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    İyi bir lastikle. (gerisi teferruattır)

  7. #7
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    abs fren sistemi olmayınca motorda hafifse lastiklede tecrübeylede durulmaz kayar hızın 100\30 düşük olucak daha nazik kullanıcan

  8. #8
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı UqUR_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüzde 80 ön yüzde 20 arka fren kullan bence
    %80 ön frene basıcağına motordan atsın kendini daha iyi
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  9. #9
    UqUR_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    мυğℓα/ƒєтнιує
    Motosikleti
    HONDA CBR & YZF R125
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %80 ön frene basıcağına motordan atsın kendini daha iyi
    arka fren daha cabuk kayar yolda zaten arka fren tutmuyor disk olmadıktan sonra ön fren diskse daha mantıklı ön fren kullanımı,ben sadece oranlarını söyledım. adama yüzde 80 ön frene yuklen demedım yuklenecekse bile hafif fren kullanacak diyelım yüzde 80 ön fren kullansa durabilir

  10. #10
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı UqUR_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka fren daha cabuk kayar yolda zaten arka fren tutmuyor disk olmadıktan sonra ön fren diskse daha mantıklı ön fren kullanımı,ben sadece oranlarını söyledım. adama yüzde 80 ön frene yuklen demedım yuklenecekse bile hafif fren kullanacak diyelım yüzde 80 ön fren kullansa durabilir
    aslında motorun yapısına göre, scooter ise ön frene öyle bi basıcanki sevgilinin saçını okşar gibi sert basarsan sevgilinin babası seni okşar gibi olur
    normal motorda ise ağırlık eşit dağıldığı için ön frene biraz daha fazla basılabilir.
    ama ön frende hata şansı yok, bunuda unutmamak gerek.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  11. #11
    Wolker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2010
    Motosikleti
    Caracal 200
    http://www.uzmantv.com/onundeki-arac...usu-ne-yapmali

    kardeşim uzman tv de birçok noktada görsel anlatımlar var şiddetle izlemeni tavsiye ederim ...

  12. #12
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    ıslak zeminde panik fren anında ön olsun arka olsun lastiklerin kaymama gibi bir şansı olmuyor. yağmurlu havalarda güvende olmak istiyorsanız lastik alırken lastik marka/modellerinin testlerine bakarak almalı.

    ayrıca Runemagick'e katılıyorum. arka lastik kayarsa toparlayabilme şansı var ama ön lastik hata affetmiyor :S sevgilinin babasından sopayı yiyorsun
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  13. #13
    clemenze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2007
    Gazı bırak(hızlı), debriyaja bas(hızlı), akra fren(ağırlığı arkaya verdiğini hissettiğin kadar), ön fren(limon sıkar gibi) ayrıca debriyajı motor frenleme için uygun dozajda kullan. Genelde bu sıralama ile hemen her yolda çatır çatır gidersin(haddini bileceksin tabi).

  14. #14

    Üyelik
    26 Eylül 2009
    Şehir
    ISTANBUL-Dudullu
    Motosikleti
    Harley Davidson XL883C
    raconu ben keseyim bari: yağmurlu havada motora binmeyeceksin. (kazanmak için hiç oynamamak kuralını işleteceksin)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:29 ----------

    Alıntı yykrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    raconu ben keseyim bari: yağmurlu havada motora binmeyeceksin. (kazanmak için hiç oynamamak kuralını işleteceksin)
    Bi aslanla bi öküz arkadaşlık ediyorlarmış. Aslan sürekli eve akşam saat 7 de gidiyormuş. Bi gün öküz aslana "aslan kardeş, bu ne kılıbıklık. Her akşam evine saat 7 de gidiyorsun demiş. Aslan kardeş de beni evde seninki gibi bi inek beklemiyor. Bir aslan bekliyo demiş.

    Kıssadan hisse: kullandığımız araçlar hepiniz biliyorsunuz şeytan icadı. Kötü hava koşullarında kullanmamak lazım. başımızı arabaya göre çok daha fazla derde sokabilir.
    Saygılar,
    ---------
    Sana bakmak cennet çayırlarına bakmak kadar güzel.

  15. #15
    motodrift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Düzce 81
    Motosikleti
    WR 250 R
    durman çok zor,bide yağmur yeni yağmaya başlayınca.en iyisi yavaş ve dikkatli sürmek
    Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir ! ϜϓſϞ BAŞBUĞ ATATÜRK

  16. #16
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %80 ön frene basıcağına motordan atsın kendini daha iyi


    Bu cevaba vallahi çok güldüm,hemde kahkahalarla,filimsin bee hocam
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  17. #17
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    benim de en buyuk sorunum o özellikle yağmurlu havada ıslak zeminde durmak hayal gibi frene dokunur dokunmaz kaymaeğilimine giriyor motor :(
    no pain, no gain ...

  18. #18
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Alıntı clemenze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazı bırak(hızlı), debriyaja bas(hızlı), akra fren(ağırlığı arkaya verdiğini hissettiğin kadar), ön fren(limon sıkar gibi) ayrıca debriyajı motor frenleme için uygun dozajda kullan. Genelde bu sıralama ile hemen her yolda çatır çatır gidersin(haddini bileceksin tabi).
    Fren sırasında debriyaj kullanmak pek hayırlı değil diye biliyorum. Arka tekerleğin motor ile bağlantısını kesmezseniz kilitlenme ihtimalini de azaltmış olursunuz.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    valla scoter ise 2 frenide pompalıya pompalıya durmayı denemelisin viteslilerle ilgili henüz bilgi sahibi değilim şimdilik kendime vitesli motor arayışındayım...

  20. #20
    regal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2008
    Şehir
    kahraman maraş
    Motosikleti
    bmw650gs kawasaki er6 n
    Alıntı byocuz11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhabalar,

    Bugun 100cc cup motorumla,arkadaşımdan birşey almıştım eve dönüyordum.
    Sokaktan caddeye girecektim İlerde caddeye giriş vardı yaklaşık 50Metre fln vardı 2 arabada yarışıyordu galiba 2 şeritte doluydu onları görür görmez arka frene bastım.Arka teker kitlendi kaymaya başladı 2 sn fln kaydıkdan sonra aniden yere yattık motorla birlikte fren yaptıgımda 40-45KM/h gibi bir hızdaydım.

    Hata bendemidir yoksa motorun frenlerindenmidir?
    sadece arka freni kulnmış olman hata olmuş daima iki sini bir kullanmalısın ne olursa olusun dengeli şekilde ön ve arkayı beraber yopksa tek ini kulalnırsan kayar yada kitler
    05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)