Hiç bilmediğim bir motor bu Suzuki.
Ama güzel motormuş gerçekten. Bir araştırıyım bakıyım.
Arkadaslar BMW F 650 GS yi önermiş ama yaşlı bmw çok masraf çıkartmaz mı?
Siteden arkadaşımız, Schuderia06 nın bir KTM si var bilmiyorum düşünür müsün... 9000 TL ye vereceğini söylüyordu buluşmada...
http://www.motosiklet.net/forum/memb...a06-64833.html
istiyorsan bir görüş derim ben... bu arada makina 2003 model bir KTM 640 LC4 müş... öyle yazıyor... sesi de çok güzel ama uzun yolu bilmiyorum kafan kaldırır mı
Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...30981737/detay
düşünürsen anlaşabiliriz
Ben de satıyorum motoru, touring e geçiyorum. ilgilenirsen konuşuruz
vn 800 full çift renk
AT, AVRAT, MOTOR...
tek silindir az gelir diyosan bence transalplere bak çok sağlam motordur asla üzmez seni yedek parça bakımından zorluk çekmezsin.ancak tek silindir de olur dersen xt660x,xt660r yada 660 tenere on numara motorlardır.Şunuda söyliyim benim bir tanıdığım xt660r ile eşiyle ülkeler arası geziyor ve çok memnun motorundan.
XT 660 R , ingiltere kaynaklı bir inceleme vardı , v-strom , f650Gs , Transalp ile yapılan incelemede vstorm dan sonra 2. sıradaydı , ki selenin yerden mesafesi ile uzun boylular için daha güzel bir motor XT , araştırmanı öneririm...
“Köpeğe atılan bir kemik yardımseverlik değildir. Yardımseverlik, en az köpek kadar aç olduğunda etini onunla paylaşmaktır.” Jack London
sahibinden .com da ilan no: 13071505 .Temiz nx4 falcon.son 5000 tl.Her yola gider.daha büyük abilerini normal sürüş şartlarında aratmaz.Üstüne paranızda cebinizde kalır. [URL="http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-nx-4-falcon-nx-4-0-cbf-150-ile-takas/detay"]http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-nx-4-falcon-nx-4-0-cbf-150-ile-takas/detay[/URL.İlan uzun süredir duruyor sebebi hep çakalların fiyat kırma politikası.İş pazarlıga gelince islam alimi kesiliyor millet; sünnettir felan deyip, sorsan imanın şartlarından haberi yok.Neyse.Umarım hayalindeki motora kavuşursun.Rast gele.
Yasoe hernekadar tipini sevmesende şuan senin için en mantıklı seçim f 650 cs gibi görünüyor.Herşeyden önce o fiyata ABS'li bulabilecegin iki motosiklet var bunlar f 650 gs ve cs.Artçılı gidecegini yazmışsın eski motorundan artçılı kullanımın nasıl birşey oldugunu iyi bilirsin. Dengede sorun yaşarsın fren mesefen oldukça uzar hal böyleyken amaç güvenli bir şekilde yol almaksa f 650 cs'nin düşük agırlık merkezi, abs'si, kolay kontrol edilebilir olması nedenlerinden dolayı senin için en mantıklı seçim f650 cs görünüyor. Bu arada birde yakıt tüketimi konusu var tabi Yakıtı nerdeyse 250 cc nin yakıt tüketimi kadar. Bunlara ek olarak zincir sesinden kurtulmakta var tabi
Kısaca 9000 tl'ye güvenli, ekonomik ve konforlu bir motosiklet arıyorsan F 650 CS
Öncelikle katkı yapan herkese teşekkür ediyorum.
Gelen yorumların ve tavsiyelerin çeşitliliği gerçekten zor bir soru sorduğumu kanıtlıyor.
Gelen cevaplar ve benim bildiklerim ışığında kafamda şöyle bir fikir oluştu;
Nispeten genç yaşta alabileceğim motorlardan öne çıkanlar KLE500 ve CBF 500. CBF 500’ü touring olmadığından ve alçak olduğundan pek düşünmüyorum. Daha önceden de belirttiğim gibi touring bir motor almayı düşünüyorum.
Bu motorların alternatifi olarak F 650 GS, F 650 CS ve Transalp ‘in nispeten yaşlı modelleri de düşünülebilir. Bir arkadaşın önerdiği Suzuki ise hem çok az sayıda var yani pek bilinmeyen bir motor, hem parça sorunu var hem de 2. El olarak 50.000 in altında motor yok.
F 650 CS nin tipini beğenmememin yanında çok az 2. eli olduğu ve F 650 GS ye göre fiyat avantajının da olmadığını gördüm. Yoksa Elint in dediği gibi uygun bir seçimmiş gibi duruyor.
Sonuç itibariyle aklımda oluşan seçenekler ve öne çıkan özellikleri şunlar;
a) 2000-2002 BMW F 650 GS
Artıları: ABS, BMW kalitesi, Şık tasarım, Az yakıt tüketimi, Nispeten iyi artçı rahatlığı ve yüksek sürücü rahatlığı
Eksileri: Tek silindir (dolayısıyla yüksek titreşim), yaşlılık dolayısıyla çıkabilecek yüksek maliyetli bakımlar, yaşlı olduğundan ileride satmak zor olabilir
b) 2000-2003 Honda XL-650 Transalp
Artıları: Kendini ispatlamış Honda kalitesi, Şık tasarım, Yüksek sürücü ve artçı rahatlığı, Yüksek Sağlamlık, çift silindir (az titreşim)
Eksileri: Yaşlılık dolayısıyla çıkabilecek maliyetli (BMW kadar değil) bakımlar, Yüksek yakıt tüketimi, yaşlı olduğundan ileride satmak zor olabilir.
c) 2004-2006 Kawasaki KLE 500
Artıları: Kawasaki sağlamlığı, diğerleri kadar olmasa da şık tasarım, Honda dan az BMW den biraz fazla yakıt tüketimi, Çok daha genç olması nedeniyle düşük bakım maliyeti,
Eksileri: Diğerlerinden daha tipsiz ve çelimsiz, rüzgardan daha çok etkileniyor, yolcu ve artçı rahatlığı diğerlerine göre düşük
Ne dersiniz? Katılıyor musunuz? Ekleyeceğiniz bir şeyler var mı?
Yasoe güzel bir tablo çıkarmışsın. Aslında sorunsuzluk bakımından transalp ilk sırayı alabilir. Malum bmw'lerin abs si elcik ısıtması vs. yani elektronik aksamı arıza verebiliyor transalpte ise böyle bir risk yok. Benzini koy git Fakat dananın kuyruguda bu benzin konusunda kopuyor. Transalp kullanıcılarından bu zamana kadar duydugum tek şikayet yakıt tüketimi.Mötür gerçekten yakıyor Bu nedenle temiz bir bmw bakmanı öneririm.
Bu arada sevmemekte ısrar ediyorsun ama F 650'nin CS modeli GS'ye göre geniş selesi sayesinde artçını daha rahat ettirir. Ayrıca GS ye göre asfaltta yol tutuşun daha iyi olacaktır.
Diğer okuduklarımla birlikte kendimi görür gibi oldum yazıyı okuyunca.
Bu arada sen kle500 peşinde gibisin diğer konuda rastlamıştım mesajına. Ama benden sana tavsiye, kendimi yerine koyduğumda Transalpi tek geçiyorum. Hafta içinde işe gidip gelmek için bile kullanabileceğin gibi ister asfaltta ister toprakta uzun kısa yollarda ne yüklersen yükle taşıyacak seni yolda bırakmayacaktır. Yüksek ve güvenilirdir. Bu bütçeylede çok rahat alırsın temiz bir transalp. Hatta biraz daha beklersen kış aylarında sezon sonu olduğu için fiyatlar büyük ölçüde değişeceği için daha yüksek modelini biledenk getirebilirsin. İNŞALLAH alırsın, darısı aşıma :9
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
Bu bütçeye ve kullanım amacınıza en uygun motosiklet yeni kasa (2005+) bir KLE 500 olur.
Daha yüksek hacimli diye sakın yaşlı motosiklet almayın.
[CENTER][B]Çarp tamponuma kır farımı, Bedenime zarar verebilirsin ama RUHUMA ASLA...[/B][/CENTER]
[CENTER]:bounce:[/CENTER]
son duruma göre bence ya kawasaki ya honda...
kawasakanin tek dezavantajı duyduğuma göre yedek parça temininde sıkıntı olması imiş..honda ise malum çok benzin tüketiyor...ama ikisinin de çok bir sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum..f650 nin sorun çıkarma potansiyeli çok daha fazla..
Bu arada dünki yazıda söylemeyi unuttuğum bir şey vardı, 600 cc ve üzerinde bir motosiklet alacaksan mutlaka ön frenler çift disk olsun. İlk bakıldığında bir fark görülmesede daha sonra neden çift disk tavsiye ettiğimi anlayacak tecrübeyi kazanıyor insan.
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
valla isteklerini sıraladığında asfalt motorları sana daha uygun gibi ancak endurolarda karar kılmışsın.ancak yerden yükseldikçe asfaltta sıkıntı yaşayacağını unutma derim.bir de side case ve top case bağladığında motorla güreşmemen gerekir.yazılanların aksine ben olsam enduro almazdım.kullanış amacım seninki ile neredeyse aynı 82 kg 1.80boy.suzuki bandit 1200 var bende.sunulan seçeneklerde er6 daha mantıklı gibi.çok dengelidir.az yakar iki kişi kullanacağın için beygir kadar torka da ihtiyacın var.yüksek hacim(benimki gibi)tüketimde korkutmasın seni.zira 120 130 kmotoban cruise hızı) hızlarda diğer motorlar kadar yakarlar.tork-güç-hacim avantajları, vites oranları 600lük birçok makinenin daha yüksek devirlerde verdikleri güç tork eğrisini daha düşük devir bandında vermelerini sağlar.motorların suçu yok benzin çok pahalı.az yakan motor 125likler harici yok artık.oturuş pozisyonu er 6 ve diğer f motorlarda dik hafif one eğimli.bu da asla rahatsız adici değil tam tersine ruzgardan korunma açısında en rahat pozisyondur.hacimden çekinmezsen bandit derim.;(o rakamlara en cok motor),diğer hallerde er 6,pusuya yatıp beklersen belki cbf 600,yapabilirsen test edip alman,herşeyden önemlisi allah gonlüne göre kazasız belasız...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:53 ----------
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...29151721/detay
bi de böyle birşey var
Enduro istememin nedenleri;
- Etraftaki köylere falan gidip günlük geziler yapmak. Köy yolları da malum asfalt ama bozuk asfalt.. Arada bir de çimenlere, toprak yollara çıkarım diye umuyorum.
- Önerdiğin naked modeller hızları dolayısıyla beni korkutuyor. Belki ilk başta şunu da belirtmem gerekirdi, benim hiiiççç hız merakım yok. Benim için en yüksek hız 100. Üstü bana fazla. Önceki motorum da “bas yaw” diyordu bana ama inanın hem tırsıyorum hem de zevk alamıyorum. Hem gerekli dikkat artıyor hem de rüzgar gürültüsü falan. Benim için motor iş amaçlı değil sedece zevk için. Çok basmadan tadını çıkara çıkara gitmeyi seviyorum..
- Trafiği daha rahat takip etmek için motor biraz yüksek olsun istiyorum.
Zaten enduro olmazsa tercihim cruiser olur. Örneğin 750 lik shadow. Ancak yukarıdaki açıklamalardan sonra siz de enduro nun benim için doğru seçim olduğu konusunda bana hak verirsiniz sanırım.
Yan çantaların bahsettiğiniz gibi sürüşü zorlaştırıcı bir etkisi olduğunu bilmiyordum açıkçası. Bilgi için teşekkür ederim. Sanırım çantaları da buna göre seçmek gerekiyor.
Sahibinden’e baktığımda fiyatların biraz yüksek kaldığını görüyorum. Sizlerin de dediği gibi fiyatların kışla birlikte daha da düşeceğini tahmin ediyorum..
kardeş sorunsuz bir makina düşünüyorsan xt660r alternatif olarak düşünebilirsin.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...31548496/detay
aynısından ben 1.5 yıdır kullanıyorum tık demedi.tepe tepe kullan.
tamda köy yollarına göre...
Para her şeydir diyen, para için her şeyi yapabilendir...
Nasıl bir hayat yaşıyorsan, öyle ölürsünüz. Nasıl öldüyseniz, öylede dirilirsiniz.
http://gezginpardus.blogcu.com/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)