önemli !!! Stajyer ehliyet
-
Ömür boyu ehliyet bitiyor
Sürücü belgeleri AB ile uyumlu hale getiriliyor. Bir ömür boyu tek bir ehliyetle araç kullanma dönemi kapanıyor
Ehliyet konusunda AB standartları geliyor. Öngörülen trafik reformlarıyla, 18 yaşında ehliyet alıp yıllarca aynı ehliyetle otomobil kullanma dönemi kapanacak. AB stratejisi 2010 - 2011 Eylem Planı, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’na göre ilk etapta sürücü ehliyetleri AB standardına kavuşacak. Daha sonra kamu ulaştırma araçlarına hız sınırlayıcı teknik cihazlar takılacak; sürücü belgeleri sadece 5 yıl için geçerli olacak. Belgeyi kullanmaya devam etmek için yeniden ehliyet sınavına girilecek. İlk kez ehliyet alanlara, 2 yılı kapsayan staj dönemi verilecek. Bu kişiler ‘2 yıllık stajyer sürücü belgesi’ ile araçlarını kullanabilecek. Bu sürede 2 kez kırmızı ışıkta geçen, 2 kez hız limitini aşan, uyuşturucu ve alkol etkisiyle araç kullananların ehliyetleri tamamen iptal edilecek.
REFORM NİTELİĞİ TAŞIYOR
Hükümetin, “Reformları, AB istediği için değil, halkımızın yaşam düzeyini, hak ettiği seviyeye yükseltmek için yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz” şeklinde verdiği taahhüt, trafik canavarının yok edilmesini de kapsayacak kadar genişledi. Bakanlar Kurulu’nun önceki gün kabul ettiği Türkiye’nin katılım süreci için ‘AB stratejisi 2010-2011 Eylem Planı’ 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nda bir reform niteliği taşıyor. AB ile müzakere eden Türk yetkililerin verdiği bilgiye göre “Ülkemiz sürücü belgelerinin AB sürücü belgeleriyle uyumlaştırılması; belirli araçlara hız sınırlayıcı teknik cihaz takılması” olarak belirtilen kanun değişikliği, kısa ve orta vadede köklü değişiklikler getiriyor.
Taksi sürücülerine GPS zorunlu olacak •
Ehliyet, 5 yıl geçerli olacak ve ehliyetin son kullanma tarihi yazılı olarak belgede yer alacak. Süreyi uzatmak isteyenler, tam teşekküllü bir hastaneden sağlık raporu alacak ve sürüş testlerinden geçirilecek. Sadece testi geçenlerin ehliyeti yenilenecek.
• Otobüs, kamyon ve çekicilere hız sınırlayıcı cihaz takılması mecbur tutulacak.
• Taksi sürücüleri araçlarında yer tespit cihazı GPS ile yön belirlemek için navigasyon cihazlarını taktırmak zorunda olacak.
• Okul servis araçlarını kullananların deneyimli olmaları istenecek ve araçlarda her koltuk için emniyet kemeri bulunması şartı aranacak.
• İzinsiz otoparkçılık yapan, yol kenarına park eden araç sürücülerinden park parası isteyen kişiler hapis ve para cezası ile cezalandırılacak.
• 1 Nisan 2008’de başlayan ve vatandaşların kaza yaptıktan sonra kendi aralarında tutanak düzenlemesini öngören değişiklik zorunlu olacak. Tutanak düzenlenmediği takdirde, polis yerine sigorta ekspertizleri kaza yerine çağrılacak.
EHLİYET ŞEKLİ DEĞİŞECEK
Ehliyetlerin şekli ve koşulları değiştiriliyor. Yeni ehliyetin ön yüzünde fotoğraf, ad-soyad, doğum yeri, tarihi, geçerlilik süresi yazılacak, ehliyetin verildiği yer ve makam, belge no, imza, adres ve sürücü belgesi sınıfı yer alacak. Sağ üst köşede TR kısaltması bulunacak ve ehliyetler yeniden sınıflandırılacak. Otomobil kullananlara BE sınıfı ehliyet verilecek. Sürücü otomobilin yanı sıra otobüs kullanmaya da yetkiliyse, BE’nin yanına ‘BE C1E gh’ şeklinde ek harfler yazılacak. Kamyon sürücülerinin sınıfı CE, otobüs, midibüs, minibüs, römorklu minibüs kullanıcılarının D, D1, D1E, DE olacak. Traktör sürücülerine F, iş makinesi sürücülerine G, sakat ve hastaların kullandığı motosiklet ve otomobil sürücülerine ise H sınıfı verilecek.
İkinci el otoya yeni düzenleme yolda
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, ikinci el oto pazarını düzenleyeceklerini söyledi. Ergün, ağır kaza sonucu perte ayrılmış, yani ölmüş araçların, sigorta-kasko şirketlerince piyasaya satıldığını, bu hurdaların oto sanayi sitelerinde tamir edilerek kayıtdışı olarak yollarda dolaşabildiklerine dikkat çekti. Ergün “İkinci el pazarının düzenlenmesi gerekiyor. Otomotiv sektörü de bu konuda bize bir rapor sundu. Üzerinde çalışıyoruz. Birlikte kısa, orta ve uzun vadede yapılabilecekleri yapacağız. İkinci el piyasası bizde, birinci el kadar önemli. Milyonlara varan rakamlardan söz ediliyor” dedi.
DİREKSİYON HOCALARININ EĞİTİMİNE ÇEKİDÜZEN
Yeni yönetmelikte üzerinde durulan bir başka konu ise sınav yapıcıların eğitimi. ’Sınav yapıcı, direksiyon sınavında adayın yetkinliğini ölçmede önemli bir unsurdur.’ diyen Şahin, bu kişilere yurtdışında 6 aylık bir eğitim verilirken Türkiye’de ise 2 haftalık eğitimin yeterli görüldüğüne dikkat çekti.
Mevcut sistemde direksiyon sınavlarının yapılacağı yerle ilgili ifadelerin de muğlak olduğunu söyledi: "İnsanlar ıssız yerlerde de direksiyon sınavına tabi tutuluyor. Ancak sınavın yapılacağı yerin belli kriterlerinin olması gerekiyor."
Sürücü hatalarının bayram bilançosu: 100 ölü
Arefe gününden bu yana Türkiye genelinde meydana gelen trafik kazalarında 100 kişi öldü, 441 kişi yaralandı. Kazaların büyük çoğunluğu sürücü hatalarından kaynaklandı. Oluş şekli açısından değerlendirildiğinde en çok kaza, çarpışma sonucu meydana geldi.
Süratli giden araçların dikkatsizlik sonucu şarampole yuvarlanıp devrilmesiyle birlikte çok sayıda kişi hayatını kaybetti. Arefe günü 24 kişi öldü, 78 kişi yaralandı. Bayramın birinci günü ise 20, ikinci günü 12, dün ise 44 kişi yaşamını yitirdi. Kazalarda toplam yaralı sayısı ise 447 olarak kayıtlara geçti.
Sağlığı elverişli olmayanın ehliyeti iptal edilmeli Ehliyet almak için kursa başlamadan önce sağlık raporu alınıyor ancak yıllar içerisinde kişinin vücut fonksiyonlarında değişiklik olabiliyor.
Avrupa’da belli bir yaştan sonra sağlık ve savcılık kontrolünden geçilirken Türkiye’de bu tür denetimler yapılmıyor. Tek gözünü kaybeden bir vatandaş belli aralıklarla sağlık kontrolünden geçirilmediği için araç kullanmaya devam edebiliyor. Ya da psikolojik olarak araç kullanması sakıncalı olan biri sağlıklı iken aldığı ehliyetiyle trafiğe çıkabiliyor. Sürücü Kursları Birliği Derneği Genel Başkanı Vedat Şahin, bu konuyla ilgili denetimlerin uygulamaya geçmesi gerektiğini düşünüyor.
Stajyerlik sistemi TBMM’de bekliyor
Stajyerlik sistemini getirecek Karayolları Trafik Kanunu Tasarısı’nın TBMM İçişleri Komisyonu’na ulaşmadığı öğrenildi. Sürücü kurslarının desteklediği ’stajyer sürücü’ uygulamasının bazı maddelerine Milli Eğitim Bakanlığı’nın karşı olduğu biliniyor.
Stajyer sürücü uygulamasında ceza puanı gibi yapılan yanlışların toplanması, adayların gerekirse ehliyet sınavlarına tekrar girmeleri gündeme gelmişti. Sürücü Kursları Federasyonu, sürücü kurslarının nüfusa orantılı olarak açılmasıyla ilgili teklifi de Karayolları Trafik Kanun Tasarısı’na eklemişti.
Reklamlar
-
5 senedir dönüyor, sadece tabelacılara yaradı, her kurs son son diye her seferinde yeni tabela afiş yaptırdığı için
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
TBMM'de daha çok bekler
2006 yılında kursa kayıt olurken bana demişlerdi çok şanslısınız bir dahaki döneme staj sistemi geliyor diye
aradan kaç yıl geçmiş 4 yıl geçmiş
tabi bu hiç gelmicek demek değil illaki gelir gelirse de iyi olur
kötü olan sınav ücretleri gibi oraya buraya yeni ehliyet için para ödemek olacak
ayrıca bu standart gelecek de bu ehliyetleri avrupada kullanabilecek miyiz?
sanmıyorum
devlete iyi bir gelir kapısı olur ama milletvekilleri de ehliyetlerini yenileyecekleri için biraz zor geçer bu karar
saygılar
-
draggy adlı üyeden alıntı
5 senedir dönüyor, sadece tabelacılara yaradı, her kurs son son diye her seferinde yeni tabela afiş yaptırdığı için
Aynen öyle.
Ama son 6 aydır duymamıştım.
Hatırlatmış oldular
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
5 yıldır kursları zengin etti bu söylenti
-
Dünyanın en pahalı pasaportu gibi dünyanın en pahalı ehliyeti olur bu, kaymağı yedikten sonra ucuzlatırlar, mantık aynı, işin kötüsü herkes buna razı gibi hareket ediyor, şikeyet edecek isyan edecek kimse yok
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)