Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hava Filtresi iptal etmek??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    arkadaslar bugun,daha doğrusu dün,motorumdaki katalizörü iptal ettirdim,daha önce gaz yeme sorunu vardı motorda,onun içinde karbüratörü temizlettim fakat gittiğim motorcuda,birtane çelik sk 125 geldi.Benimkinden tek farkı kadranı ve katalizörünün orjinalinde olmayışı.Bide baktım ki hava filtresi takılı değil.o taraftan fıs fıs fıs die ses gelio sanki.Tabi bende sordum cunku ses cok hos olmustu,dedim bise olmuyomu hava filtresini cıkarmak,birnevi motorun burnunu cıkarmak dolayısıyla havayı temizleyememesine neden olmak değilmidir die.oda dedi ki,sadece cıkarıp bırakmıyorsun ki,onun karbüratöründen ayar vericeksin,subap ayarı yapıcaksın,ove daha bilmem ne bilmem ne bişelr söledi işte,yoksa cok yakar motor dedi.bende diyorum ki acaba,bende mi iptal ettirsem hava filtresini? Sizin de fikirlerinizi alayım dedimm..
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    arkadaşım hava filitresini çıkarıp kullanman zamanla karbüratörünü ve pistonlarını giren toz vb zerreciklerden dolayı kullanılamaz hale getirecektir.daha önce hava filitresi söküp temizlediysen ne demek istediğimi anlamışsındır. Bence performans hava filitresi + egsoz değişikliğini yaparak kullanabilirsin

  3. #3
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    hmm valla daha önce hiç hava filtresi temizlemedim o yüzden tam bilmiyorum.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Hava filtresini iptal eden arkadaş yakın zamanda motoru da iptal edecek haberi yok. Sadece toz zerrecikleri bile motora zarar verebilecekken, motorun içine küçük taş parçaları bile girebilir. Ama açık hava filtresini takarsan yaklaşık aynı sesi duyarsın motordan ve bir zararı olmaz.

  5. #5
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Şimdi hoş bir örnek olmayacak ama, burnunun içindeki her türlü tozu kiri tutan tüyleri ve nemli malzemeyi yok ettiğini, hatta o burun denen çıkıntıyı da ortadan kaldırdığını düşün. Ciğerlerin ne hale gelecekse, aynı şey silindirin için de geçerli olacaktır.

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sen simdi git hava filtreni bir temizle.
    içinden çikanlara bak.
    O içinden çikanlar, filtre olmazsa, direkt motorun içine girecek.
    Ona gore kararini ver.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #7
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    silindiri çizersen o zaman anlarsın boşver

  8. #8
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    hmm iyi olmaz diyosunuz yani.Yorumlarınız için teşekkürler hava filtresini cıkarmadım daha,bu yorumlardan sonra da cıkarmam :D
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  9. #9
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Motorda iptal edecegin baska bir sey kaldimi?

    Fabrika sence eglence olsun diye mi takti o parcalari , tabiki hayir

    O motoru ureten Cinli dahi olsa sonucta ordaki adam bir muhendis. Muhendis mi dogru biliyordur etrafindaki insanlarimi?
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  10. #10

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    karburatorun uc kısmında fıltre degılde borazan olmasın?bazılarının iç kısmında sunger varsadece
    karburatorun hava kısmında bırsey olmamasının mumkunatı yok.tas parcalarını ceker. bırkac km sonra yolda kalıverırsın

    bırkac ornek







  11. #11
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı pasa216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar bugun,daha doğrusu dün,motorumdaki katalizörü iptal ettirdim,:
    katolizör iptal oldu
    hah tamam az biraz beygir kazandın ama çevrenin de anasını ağlatıyorsun, o katalizör süs diye konulmuyor ama çevreyi ipleyen kim

    hava filtresini iptal edersen hava herhangi bir direnç ile karşılaşmadan direkt karbüratöre gideceği için ayar yapmak şart yoksa çekişten düşer
    ama hava filtresi ne işe yarar, adı üstünde filtre, gelen havayı nispeten de olsa temizler
    takmazsan ne olur, motorun ömrünü ciddi anlamda kısaltırsın
    performans aratr mı, artar

    artık nimet külfet hesabı yapıp karar vermek sana kalmış
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  12. #12
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    yok abi hava filtresi cıkrmyı zaten yapmyacaktım şimdiden sonrada yapmam.ayrıca katalizörü iptal ettirdim dogrusu ne oldu biliyomusunuz,sadece iptal ettirdiğin gün ckisi artıyo ki oda %90 psikolojiktir,şimdi motor cekisten düstü.2 kişi 3 le cktığım yeri dün 2 ile cıktım.tekrar taktırcam katalizörü,ayrıca bu işlem karbüratörün ve egzozun değişmesini gerektirdi.80 tl masraf cıktı.40 egzoz 40 karbüratörmotor şuanda gidiyor,ama gazı bıraktığım an stop ediyor.rölanti ayarlarına yaptım,bi kaç km gidip durunca,hiç çalısmıor yani sürekli gaz vermen lazım ki stop etmesin.onn için pazartesi günü,katalizörü tekrar taktırıp egzoz değişimi yapacağım.karbüratörüde servise soracağm,gerekirse onuda değiştiririm.birdaha da motorun orjinaliyle oynamak mı? töbe yaw töbe kesinlikle artık motorda hız veya cekis için modifiye bitmiştir benim için.sunu anladım ki hız içi yüksek cc li motor lazım,oda şuan için olmayacağına göre beklemek lazım.benim küheylan orjinal haline dönünce -dün 2000 bakımına girdi zaten- tekrar tedbir amaçlı bakıma girdireceğim.ve olduğı gibi kullanacağım motorumu.modifiye yaparsam da sadece görsel o kadar.burda görsel modifiyeye bişey demiyolar ama ses cıkan motorlara cok takılıyo polisler.egzozum kesik olduğu için değişmesi gerekmiş,gaz yememesinin sebebide oymuş.servis söledi bunları
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  13. #13

    Üyelik
    02 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul sancaktepe
    Motosikleti
    CBR600RR
    Madem yapmıycan ne sordun bu anlamsız soruyu arkadasım herkesın sozune kanıp bırılerı bıseyler yapmaya calısılıyo...
    motosıkletın orjınalı ıle oynamam modıfıye mı tovbe demıssın yavv modıfıye denınce ne anlıyosunnuz bılemedım makınadan parca sokmekmı.? mesela ozaman en modıfıyelı makınalar yarıscılarınkı hadı onlarda far yok sokelım far larımızı kanmayın bole apacılerın sozlerıne...
    Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:

  14. #14
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    tamm kardes kabul ettik,en kısa zamanda bu sorunu düzelteceğim inş.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  15. #15

    Üyelik
    02 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul sancaktepe
    Motosikleti
    CBR600RR
    Bak senı kırdıysam ozur dılerım ama boyle ınsanların sozune kanıp acayıp seyler yapmayın fıltre ıptal falan kızgınlıgım sana degıl aslında onu yapmanı onerene ama neyapım soruyu sen sordun.. tektar ozur k bakma..
    Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:

  16. #16
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    Alıntı hondam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak senı kırdıysam ozur dılerım ama boyle ınsanların sozune kanıp acayıp seyler yapmayın fıltre ıptal falan kızgınlıgım sana degıl aslında onu yapmanı onerene ama neyapım soruyu sen sordun.. tektar ozur k bakma..

    yok önemli değil kardes biliyorum bana kızmadığını.Motorumda hala geri dönüşüm iptal.Anlatayım sana.bir önceki mesajı yazdıktan sonra,okul baslıyo diye nizipe geldik,normalde yazları köyde kalıoruz.Herneyse servise gittim dedim böle böle.karbüratör ve egzozu değiştirmezsen randıman alamazsın bu motordan dedi.Bende tamam diyip 90-100 tl parayı nerden bulacağımı düsünmeye basladım.Bide dedim ki hele bide servisinm biraz asağı tarafındaki motorcuya sorayım,gercekten egzoz karbüratör deişmesimi gerek die.Gittim dedim ki adama,abicim böle böle,cuma bana(kuba motor servisi) sunu bunu değiştirmen gerekio die .oda bana oldu bide motoru değiştireyim deseydin dedi :D.niye abi dedim.Egzoz deldirmeden dolayı gaz yemesi azalmazmı dedim.oda bana dedi ki,arkadasım bak burda bitane asya 125 var.seninkinin aynısı,kuba ve asya aynı motor,bak ona,onunda geri dönüşümü iptal,egzoz delik deşik,ama adam otobanda ucuyo bir sorunda yok dedi.ee benimkine napcaz bi bakarmısın dedim,calıstırdı motorumu,bir iki gaz verdi,(motor kendi kendine devirleniyordu önceleri) karbüratörün hava alıyor,tabiki gaz verince gaz takılı kalır,rölantiyide 3000 devire ayarlamadıkca ne yapsan stop eder dedi.Sol taraftaki boru işte,normalde kapalı olurmuş,servis benden para koparmak için o boruyu kesmiş ve farkedilmesin diye düğümlemiş atmış.Söktüğ o boruyu, kısa bi boru aldı,agzını kapattı taktı karbüratöre,makine kendine geldi,gaz takılı kalmayı bıraktı.Ama yine stop ediyordu.biraz daha gaz verdi,subapların cok sıkılmış nerde yaptırdın sen bunu dedi,bende kuba servisinde yaptırdım işte 2000 bakımına vermiştim dedim.arkadasım bu motoru birdaha oraya götürme,bakımını da yaptırma.sor bakalım ne yapmıs diye,sadece zincir yağlamıştır ön freni sıkmıştır bunları sende yaparsın bosyere 15 tl bakım parası vermişsin dedi.ee napcaz dedim,sen yarın motoru soğukken buraya getir ben 10 tl ye güzel bir subap ayarı veririm,motorun düzelir,teklemez dedi.çünkü tekliyodu motor.
    düzgün calısmıodu.Ertesi gün gittim işte,söktü üst kapağı,servis öyle bir sıkmış ki subapları,anahtarla zor açabildi.herneyse subapları açtı,3-4 denemede calısan motor tık diye calıstı,rahatladı stop etmeyi bıraktı.Sonra gaz halatını,karbüğratör hava ayarını,rölantisinii,marş elektiriği vs vs hepsini düzenledi ve ben tamir ederken sende gel yanımda ol,motoru kime tamir ettirirsen ettir,bende buna dahilim,motorunun basında duracaksın kardesim dedi.bak servise bakıma die vermnişsin adam hem karbüratör hava borusunu kesmiş,hem subapları sıkmış,sen 5-10 gün byle binseydin mmotorun subap keserdi altından kalkamazdın dedi.bende sağolasın abicim dedim.100 tl masraf+aileden fırça bana gelmek üzereyken o adam engelledi,ve motorum düzenlki calısmaya,durmadan stop etmemeye,iyi gaz yemeye basladı.adam en son dedi ki,şimdilik subaplarınbı biraz daha acıyorum,sen bi hafta falan böyle bin,2-3 seferde düz temiz bi yola cık gazla ki subaplar kendine gelsin,yanlız cıt cıt cıt diye ses duyabilirsin motorun üst kısmından oda subapğları actığımızdan dolayı,yani seni korkutmasın,bir hafta sonra gel ben subapları düzgün bi sekilde ayarlarım,onun masrafı bize ait,sen 10 tl ni verdin bu motorun tam rahatlayana kadar para vermeyeceksin dedi.bende tamam dedim.Motor hakkatten düzeldi,tek marşla calısıyor,3. vitesle 75-78 km ye zarr zor cıkan motor 9000 devirde 84 gördü dün.yani hondacı arkadasım,resmen kandırıldım ama cok sukur,Allahım beni bundan korudu,rasgele gitmiştim oraya adam sorunu anladı.birdaha da os ervise gitmeyeceğm,ikidir motorumu bakıma soktuğumda ya sigortası yandı ya karbüratörü bilmem neyi sorun verdi.ayrıca benim servis mobiletçiymiş.motordan anlamıyormus.geri dönüşüm taktırmak gerekmi buna dedim en son işte,arkadasım o sana kalmıs ama bu motorlarda geri dönüşüm,arbalardaki gibi,tam anlamıyla katalizör değil,sonucta hepsi çinmalı.sen geri dönüşümünü iptal etmişssin bizde subaplarını ayarladık oldu bitti önemli değilş bak burdaki hiç bi motorda yok diye.biraz uzun oldu ama içimi dökeyim dedim saygılar,kazasız belasız sürüşler.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  17. #17

    Üyelik
    02 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul sancaktepe
    Motosikleti
    CBR600RR
    Alıntı pasa216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok önemli değil kardes biliyorum bana kızmadığını.Motorumda hala geri dönüşüm iptal.Anlatayım sana.bir önceki mesajı yazdıktan sonra,okul baslıyo diye nizipe geldik,normalde yazları köyde kalıoruz.Herneyse servise gittim dedim böle böle.karbüratör ve egzozu değiştirmezsen randıman alamazsın bu motordan dedi.Bende tamam diyip 90-100 tl parayı nerden bulacağımı düsünmeye basladım.Bide dedim ki hele bide servisinm biraz asağı tarafındaki motorcuya sorayım,gercekten egzoz karbüratör deişmesimi gerek die.Gittim dedim ki adama,abicim böle böle,cuma bana(kuba motor servisi) sunu bunu değiştirmen gerekio die .oda bana oldu bide motoru değiştireyim deseydin dedi :D.niye abi dedim.Egzoz deldirmeden dolayı gaz yemesi azalmazmı dedim.oda bana dedi ki,arkadasım bak burda bitane asya 125 var.seninkinin aynısı,kuba ve asya aynı motor,bak ona,onunda geri dönüşümü iptal,egzoz delik deşik,ama adam otobanda ucuyo bir sorunda yok dedi.ee benimkine napcaz bi bakarmısın dedim,calıstırdı motorumu,bir iki gaz verdi,(motor kendi kendine devirleniyordu önceleri) karbüratörün hava alıyor,tabiki gaz verince gaz takılı kalır,rölantiyide 3000 devire ayarlamadıkca ne yapsan stop eder dedi.Sol taraftaki boru işte,normalde kapalı olurmuş,servis benden para koparmak için o boruyu kesmiş ve farkedilmesin diye düğümlemiş atmış.Söktüğ o boruyu, kısa bi boru aldı,agzını kapattı taktı karbüratöre,makine kendine geldi,gaz takılı kalmayı bıraktı.Ama yine stop ediyordu.biraz daha gaz verdi,subapların cok sıkılmış nerde yaptırdın sen bunu dedi,bende kuba servisinde yaptırdım işte 2000 bakımına vermiştim dedim.arkadasım bu motoru birdaha oraya götürme,bakımını da yaptırma.sor bakalım ne yapmıs diye,sadece zincir yağlamıştır ön freni sıkmıştır bunları sende yaparsın bosyere 15 tl bakım parası vermişsin dedi.ee napcaz dedim,sen yarın motoru soğukken buraya getir ben 10 tl ye güzel bir subap ayarı veririm,motorun düzelir,teklemez dedi.çünkü tekliyodu motor.
    düzgün calısmıodu.Ertesi gün gittim işte,söktü üst kapağı,servis öyle bir sıkmış ki subapları,anahtarla zor açabildi.herneyse subapları açtı,3-4 denemede calısan motor tık diye calıstı,rahatladı stop etmeyi bıraktı.Sonra gaz halatını,karbüğratör hava ayarını,rölantisinii,marş elektiriği vs vs hepsini düzenledi ve ben tamir ederken sende gel yanımda ol,motoru kime tamir ettirirsen ettir,bende buna dahilim,motorunun basında duracaksın kardesim dedi.bak servise bakıma die vermnişsin adam hem karbüratör hava borusunu kesmiş,hem subapları sıkmış,sen 5-10 gün byle binseydin mmotorun subap keserdi altından kalkamazdın dedi.bende sağolasın abicim dedim.100 tl masraf+aileden fırça bana gelmek üzereyken o adam engelledi,ve motorum düzenlki calısmaya,durmadan stop etmemeye,iyi gaz yemeye basladı.adam en son dedi ki,şimdilik subaplarınbı biraz daha acıyorum,sen bi hafta falan böyle bin,2-3 seferde düz temiz bi yola cık gazla ki subaplar kendine gelsin,yanlız cıt cıt cıt diye ses duyabilirsin motorun üst kısmından oda subapğları actığımızdan dolayı,yani seni korkutmasın,bir hafta sonra gel ben subapları düzgün bi sekilde ayarlarım,onun masrafı bize ait,sen 10 tl ni verdin bu motorun tam rahatlayana kadar para vermeyeceksin dedi.bende tamam dedim.Motor hakkatten düzeldi,tek marşla calısıyor,3. vitesle 75-78 km ye zarr zor cıkan motor 9000 devirde 84 gördü dün.yani hondacı arkadasım,resmen kandırıldım ama cok sukur,Allahım beni bundan korudu,rasgele gitmiştim oraya adam sorunu anladı.birdaha da os ervise gitmeyeceğm,ikidir motorumu bakıma soktuğumda ya sigortası yandı ya karbüratörü bilmem neyi sorun verdi.ayrıca benim servis mobiletçiymiş.motordan anlamıyormus.geri dönüşüm taktırmak gerekmi buna dedim en son işte,arkadasım o sana kalmıs ama bu motorlarda geri dönüşüm,arbalardaki gibi,tam anlamıyla katalizör değil,sonucta hepsi çinmalı.sen geri dönüşümünü iptal etmişssin bizde subaplarını ayarladık oldu bitti önemli değilş bak burdaki hiç bi motorda yok diye.biraz uzun oldu ama içimi dökeyim dedim saygılar,kazasız belasız sürüşler.
    Gecmıs olsun kardes benı anladıgın ıcın tskr ben ıste tam bu anlattıgın tıp ınsanlara kanmamanın gerektıgını soyluyordum.
    cunku bızım motosıklet camıasında malesef bu sozde (tamırcı) ler cok fazla var. nede olsa anlamıyo benımgıbı ben karbıratoru degıseyım onu bunu sunu ıptal edeyım alayım paramı dıyo. sorsan sunu nıye ıptal ettıgını kendı bıle bılmez bak sana kısa bısey anlatayım bır (tamırcı) sozde (tamırcı) ye sordum usta 4 zaman ne demek dıye adam bana ılkbahar, yaz, sonbahar, kış dıye acıkladı yanı sımdı bolelerıne gıdıp pırım vermemek lazımkı sen bunu anlıyosun yavas yavas. kib grsrz.
    Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:

  18. #18
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    Alıntı hondam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gecmıs olsun kardes benı anladıgın ıcın tskr ben ıste tam bu anlattıgın tıp ınsanlara kanmamanın gerektıgını soyluyordum.
    cunku bızım motosıklet camıasında malesef bu sozde (tamırcı) ler cok fazla var. nede olsa anlamıyo benımgıbı ben karbıratoru degıseyım onu bunu sunu ıptal edeyım alayım paramı dıyo. sorsan sunu nıye ıptal ettıgını kendı bıle bılmez bak sana kısa bısey anlatayım bır (tamırcı) sozde (tamırcı) ye sordum usta 4 zaman ne demek dıye adam bana ılkbahar, yaz, sonbahar, kış dıye acıkladı yanı sımdı bolelerıne gıdıp pırım vermemek lazımkı sen bunu anlıyosun yavas yavas. kib grsrz.
    4 zamanı sana mevsimleri sayarak mı acıkladı o sözde tamirci?? yaa koptum o nası işmiş hem tamirciyim die geçinio ve 4 zamanlı 2 zamanlı yı bilmiyo ha? benim bile bu knuda az biraz bilgim var Allahm ne günlere kaldık
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)