Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

virajda ani fren

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    aliberkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2004
    Şehir
    Beşiktaş/İSTANBUL
    Motosikleti
    Z750S
    bu konunun çok önemli olduğunu düşünüyorum.
    bilgilerimizi paylaşalım
    06 AB 3263
    0 Rh+
    Bugün kaç motorcuya selam verdin?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    çok kısa sürede hızlı refleks ve soğukkanlılık gerektiren bir şey.eğer çok hızlıysanız kurtuluş şansınız yok gibi.çarpacak uçacak yer beğenin!

    ön fren ve arka fren kaymayacak şekilde kontrollü bir biçimde kullanılıp motoruda fazla yatırmadan asfaltın son noktasına kadar kullanmak lazım.ancak bu aslında çapraşık bir durum.bir yandan virajı dönmek için yatmak lazım, bir yandan da yavaşlamak için fren yapmak ve bu yüzden daha az yatmak lazım.

    en iyisi virajlara girmeden uygun hıza inmek ve gereksiz risklere atılmamak.

    bu konuda en iyi cevabı donald duck verecektir.hatta bu konuda zaten cevap vermiştir, teorilerinde anlatmıştır.birisi buraya linkini koyar şimdi.

  3. #3
    aliberkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2004
    Şehir
    Beşiktaş/İSTANBUL
    Motosikleti
    Z750S
    bu konuyu açmamın sebebi geçenlerde basıma geldi.
    kısaca özetliyim;
    hiç yapmam ama ilk defa sarı ısıkta geçtim ve göbekten sola dönücem
    ışıktan geçmek için hızımı fazla azaltmadım ve malum geçince biraz sert fren yapmak zorunda kaldım. aslında normalde o fren kaymaz ama herhalde yola yağ falan döküldü bi anda kayma hissettim ve ön freni yarı yarıya azalttım. bi baktım göbekteki araçlar yeşile rağmen hareket etmiyo ve durmam lazım. bu sefer ön frenden korktuğum için arka frene asıldım tabi motorun arkası yanıma gelmeye başladı. o an önden kayıcağıma arkadan kaymayı tercih ettim. freni pompalayarak kısa kısa kayarak durmayı başardım.
    olayım ciddiyetini daha sonra düşünürken anladım ve sonuç ABS şart! hatta ESP traction control falan ne varsa araba için motora iki misli lazım...
    06 AB 3263
    0 Rh+
    Bugün kaç motorcuya selam verdin?

  4. #4

    Üyelik
    20 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2teker
    Merhaba,

    İlk önce unutmadan söyleyeyim arka fren'i kaydırmamak lazım. Eğer ayarlayamadınız ve arka frene fazla basıp tekerleğin kilitlenmesine sebep olduysanız yapmanız gereken arka tekerleği kilitli tutmak. Aksi taktirde kilitli tekerlekten freni kaldırdığınız anda motor ani bir şekilde arka tekerleğe tekrar güç iletmeye başlayıp yolu kavrayacak ve tekrar ön tekerlek ile olan çizgisini yakalamaya çalışırken de vahşi bir at gibi sizi üzerinden atacaktır. Buna "high side" başınıza gelen olaya da "highsiding" denir. Motorla tek başınıza yapabileceğiniz en tehlikeli kaza şeklidir. Tekrar ediyorum. Eğer arka tekerlek kilitlendi ise durana kadar ayağınızı çekmeyin.

    Bunu hallettikten sonra virajda fren işine dönelim. Eğer zemin müsaitse - mıcır, yağ vs yok ise - ve fren yapmanız şart ise hafifçe ön frene dokunulabilir. Arka tekerleğin yola teması virajlarda çok küçük bir tekerlek parçası ile yapılır. Eğer bunun üzerine bir de arka frene basarsanız arka tekerlekte mevcut olan bütün sürtünme kapasitesini bir anda harcarsınız ve dönüşü tamamlayacak kadar tutunma gücü kalmayıp viraj içine doğru devrilirsiniz. (Bu arada buna da lowsiding denir)

    Daha önce bahsedildiği gibi virajın raconu viraja girmeden yavaşlamaktır. Hatta virajı almak için yatarken bir yandan da hafifçe gaz vermek gerekir. Bu şekilde ağırlık merkezi arkaya doğru kaydırılıp arka tekerleğin yol tutuşunun arttırılması sağlanır. Gaz vermek aynı zamanda motorun yana yatık bir şekilde yoluna devam edebilmesi için gereklidir. Viraj içinde yavaşlamak yukarıda bahsettiğim arka fren kullanımı ile eşdeğerdir ve yine viraj içine doğru devrilmeye neden olur.

    Kısaca virajdan önce yavaşlanır, virajın içine yavaş girilir, gaz verilerek ilerlenir ve gaz artırılıp motor düzeltilerek tamamlanır. Bütün bu adımlar virajın çıkışını görebildiğinizi ve ne yöne doğru gittiğini kestirebildiğinizi varsayar. Eğer bu şartı sağlayamıyorsanız "viraj birden daha da keskinleşti farkedemedim" demek yerine, daha da yavaşlayıp bu tip şartları farkedecek bir hız bulmanız gerekli.

    Diyelim ki viraja girmiş bulundunuz ve karşınıza hemen durmanızı gerektiren bir engel çıktı. Bu gibi bir durumda yapılması gereken hemen motoru dik hale getirip iki frene de kilitlenmeden önceki mümkün son güçle asılmak. (Aniden değil, "yedirerek"). Motoru dik hale getirdiğiniz için motor virajın içine doğru yatma isteği göstermeyecektir. Tabi ki bunu yapabilmeniz için bulunduğunuz şerit içinde düz gidebilecek mesafeniz olmalı. (Motor yatık değilken dönmez, düz gider). Eğer karşı şeritte ne olup bittiğini göremiyorsaniz kesinlikle bu şekilde o şerite girmeyin. Yan yatıp düşmek, karşıdan gelen kamyonun altında kalmaktan iyidir.

    Sarıda geçmekten dolayı istemediğin bir duruma maruz kalmışsın. Motor üzerindeyken gereksiz son saniye kararlarından kaçınmanı tavsiye ederim. Bu şekil kararlar verince genelde bir hata diğerini takip eder ve üzücü sonuçlar doğurabilir.

    Kazasız zevkli sürüşler.

    Oktay
    (Okumadan imzalamam)

  5. #5

    Üyelik
    27 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda X11
    Şimdiye kadar benim başıma virajda arka tekeri kitleyecek, yanımda görecek bir durum gelmedi ama, normalde yaptığım aynen oktay ın tarif ettiği iş: Düzel-sert frenle yavaşla-tekrar yat ve çık virajdan. Bunu yapamadığım zamanlar da çok hızlıyım demektir (3-4 kere) o zaman besmele çekip yarışçıların yaptığı gibi iyice yatarak ve en güvenli viraj çıkış çizgisine yapışarak hayatta kalıyorum.

  6. #6
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Benim motosiklet teorisi nde bu konulari oldukca detayli anlatmistim. Lutfen vakit ayirip okursan sevinirim. Oktay ozetlemis aslinda, ama sen yine oku.

    Ozellikle viraj alma, ve tatsiz dersler, sola donus, ve saga donus bolumlerini. Sola donmek zaten zordur. Kontra teknigini biliyormusun?

    Virajda motou dogrultmadan fren yapilmaz. Once kaldir, fren yap, sonra yatir devam et. Virajda karsilasilan sorunlarin cozumu genellikle gaz dir.

    Viraja girmeden ONCE yavaslamaktir.

  7. #7

    Üyelik
    28 Temmuz 2004
    Şehir
    ˜zmir
    Motosikleti
    motor sporlari, muzik
    gecen pazar benimde bu konu ile bir olay başıma geldi, tamamen toprak, ustu irili ufakli bir dağ yolundan aşağıya doğru iniyorum, yokuş aşağı inerken tam sağa bir viraj vardi, çok yavaş girmeme rağmen, virajı alamadım, motoru dik tutmak zorunda kaldim ve sanki viraj yokmuş gibi dumduz gidip durmak zorunda kaldim. Sonra moturu geriye alıp yola devam ettik.
    peki bütün bunları neden anlattım? su mesajları vermek için..
    1- virajlara uygun hızla girelim
    2- en500 gibi motorla safari yapmayin
    [url=http://www.steppenwolf.com/lyr/brntbwld.html]
    born to be wild[/url]
    :::mtnet4

  8. #8
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Ya bu EN-500'lerde hoş da pahalı be hocam. 1996 modeli 5,5 milyar falan. Sendeki kaç model?
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  9. #9

    Üyelik
    28 Temmuz 2004
    Şehir
    ˜zmir
    Motosikleti
    motor sporlari, muzik
    1998 model ilanı gordum gazatede 7.500 istiyordu, bendeki de 1997 ben de 6.500 istiyorum , ne yapayim piyasasını mı düşüreyim motorun
    [url=http://www.steppenwolf.com/lyr/brntbwld.html]
    born to be wild[/url]
    :::mtnet4

  10. #10
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Yok sen bir şey yapma da, ne bileyim ben de isterdim ondan ama pahalı işte :( Artık Suzuki GZ 250 Maruder alacam heralde 2000 model falan...
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  11. #11
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    evet DD motorsiklet teorisinde ayrıntılarıyla yazmış herşeyi. Köşe dönme sanatında açık açık yazıyor herşey.
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  12. #12
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Oktayın dedigi gibi ilk once viraja gelmeden yavaslamak gerekiyor.

    Benimde bazı virajlarda ratladıgım ve sikayetci oldugum bir konu var.

    Asagidaki fotografdaki anayol baglantilarında neredeyse 360 derece donulen virajlarda Türkiyede genellikle viraj cıkısını goremiyorsunuz ve trafigin durmus olması ya da viraj icinde park etmis bi araba bulunma ihtimali cok yuksek. Bu tur virajlara yavas girilse bili motoru yatırmanız gerekiyor. Cok dikkat edilmeli.
    Beni sikayetci oldugum konu belediyelerin bu viraj iclerini sankibaska bir yer kalmamıs gibi yesilledirip yolu gormenizi engellecek seyleri dikmeleri. Bazı virajlarda viraj icine cok yakın donerseniz bu çalıların size sürtme ihtimalide var( bana oldu )

    Ayrıca bu alanlarda piknik yapan kişilerin mangal dumanlarına da dikkat edilme
    Oktay sizn orda otoban kenarında piknik yapan var mı?


  13. #13
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Of haklısın çok ciddi. Havaalanının orada E-5 ten Basın Ekspres yoluna dönerken virajın sonu bir yana 10 mt ötesini bile görmüyorsun ortası orman gibi mübarek Arabayla bile tehlikeli ki motorla düşünmek bile istemiyorum.
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  14. #14
    aliberkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2004
    Şehir
    Beşiktaş/İSTANBUL
    Motosikleti
    Z750S
    DD ve Oktay verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
    DD nin yazılarını daha önce okumuştum fakat teorik olarak bilmek her zaman pratikte işe yaramıyor.
    başıma gelen olay birazda otomobil kullanma alışkanlığımdan kaynaklanıyor. ben virajlara hızlı girmeyi hatta viraj içindeyken limitleri zorlamayı severim tabi bildiğim yollarda.
    yine basımdan geçen bi olayı anlatiyim;
    erhanın da bahsettiği gibi yoncadan yola bağlanıyordum arabanın teki bir anda soldan geldi ve direk önümde durdu. bende durmak zorunda kaldım ama bir karış mesafe kaldı...
    işin özeti herkesin motosiklet hakkında bilinçlenmesi lazım.
    06 AB 3263
    0 Rh+
    Bugün kaç motorcuya selam verdin?

  15. #15
    burakusa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2004
    Şehir
    Atlanta,USA
    DD ve Oktay olayi aciklamislar.
    Unutulmamasi gereken ilk sey bunlari basiniza geldiginde uygulamaniz icin ,akliniza cok iyi sekilde yerlestirmeniz lazim. Yani bunun bir refleks olmasi gerekiyor.
    Benim yarislarda genelde yaptigim, eger viraj icinde onume benden cok daha yavas biri kirarsa ;diyelim ki sola donen bir viraj,gazi tamamiyle kesinlikle kapatmam,vucut pozisyonumu mumkun oldugu kadar assagida tutup motoru dik pozisyona dogru getirirken on frene hafifce dokunurum(beni yavaslatmaya yetecek kadar) bu benim onumdeki motosikletin sagina dogru kaymami saglar,yeterli aciyi gordugum anda gazi hafif hafif acarak(gaz kontrolu cok onemli) onumdekini gecerim.Bircok zaman duramayacagimi anladigimde motoru tamamiyla dik pozisyona getirip pist disina ciktigim oldu. Bu kararlari aninda verebilmek cok tecrube gerektiren birsey. Bunlari ogrenirken bir cok kere dustugum oldu. Onun icin yukarida soylenildigi gibi caddede motor kullanirken bu tehlikelere yuzyuze kalmamaya dikkat etmek cok onemli.. Viraja girmeden once frenajinizi bitirin ve viraja girerken gazli girin. Gazin ne kadar verilerek girilecegi kisinin tecrubesi ve motorun gucuyle dogru orantilidir...
    Burak 03 R6
    WERA #996

  16. #16
    aliberkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2004
    Şehir
    Beşiktaş/İSTANBUL
    Motosikleti
    Z750S
    burak sanada teşekkür ederim.
    motosiklet üzerindeki en büyük korkum önden kaymak. hatta motoru alır almaz lastikleri sıfırlamıştım.
    bide motorun limitlerini bilmiyorum tabi yola bağlı. en kısa zamanda öğrenmem lazım!!
    geçmişte geçirdiğim bi bisiklet kazası beni böyle herşeyden korkar hale getirdi.
    motosikleti gerçekten yavaş kullanıyorum hatta bi yolda motorla 80 giderken aynı yolda arabayla 130 gittiğime kendim bile inanamadım...
    06 AB 3263
    0 Rh+
    Bugün kaç motorcuya selam verdin?

  17. #17

    Üyelik
    11 Nisan 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kymco Agility City
    arkadaslar benim virajlara karsi bi fobim var dar ve keskin virajlara mumkun olduunca yawash girerim(bi kere tarlaya girmistim hizimi alamayip o gun bugundur fobim devam ediyo )
    :bestmt:

  18. #18
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    aslında yapacak en doğru şey (bence tabiki) mümkün olduğunca doğrultup arka frene asılmak
    bu arada vitesi boşa almak yapacağınız son şey olabilir
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  19. #19

    Üyelik
    11 Nisan 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kymco Agility City
    aman haa bos viteste hele buyuk agir motoralrda sakin motoru yatirmayin yan gelirsin fallaha
    benim basima geliyodu gecen gun klr 650 ile 2 ye atiyim derken bosa gecti vites yanlislilka bayagi bi savruldu arkasi motorun allah korudu vallaha
    :bestmt:

  20. #20
    aliberkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2004
    Şehir
    Beşiktaş/İSTANBUL
    Motosikleti
    Z750S
    hakkaten vites boştayken en iyisi dua etmek
    06 AB 3263
    0 Rh+
    Bugün kaç motorcuya selam verdin?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler