Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Motorsiklette Nasıl Vites Küçültülür ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Debriyajı çekili tutarken kademe kademe küçültmek daha doğru. Vitesi durunca düşürmeye niyetlendin, hızını 25'e kadar düşürdün, vites 5'te diyelim. Durmayıp tekrar hızlanman gerekirse ne yapacaksın? Pürtelaş ikinci vitesi mi arayacaksın? Ya ikiyi atlayıp bire takarsan? Gitti iki saniye daha. Peki ya beşte olduğunu unutup debriyajı bırakırsan? Motor freninin en alasını görürsün valla.

    Kademeli düşürürsen, kalkmadan önce vitesi bire almayı unutma ihtimalin de ortadan kalkar. Ben bir keresinde KGS gişelerinde vitesi üçte unutmuşum. Hızlı kalkacağımı hesap eden bir sivrizekalı, geldi vurdu benim kuyruğa.

    Debriyajı çekili tutarsan motor kompresyona mompresyona da girmez.
    J şimdi asker


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul istinye
    Motosikleti
    kawasaki 250r 2010
    arkadaşlar merhaba yolun durumuna göre degişir ama mantıklı olanı kademe kademe düşürülmesi, diger bir konu ise motorun komprasöre bindirilmesi anlayamadıgım binokta neden motor zarar görsün ozaman kamyonlar haftada bir motor yaptırır her rampayı düşük vites motor komprosörde iniyolar, motorun çalışma prensibinde bütün yük komprasördeyken şanzımana biner o an motor devri yükselir motosiklette seri vites düşürmekteki tek sorun arka lastiğin anlık kitlemesi tehlike yaratır onun haricinde komprasöre bindirmenin bir zararı yoktur

  3. #23
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    arkadaşlar herkes değişik şekilde duruyor yok mu bunun mantıklı açıklaması??

  4. #24

    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul istinye
    Motosikleti
    kawasaki 250r 2010
    mantıklı olanı vites küçülterek durmak arkadaşlar, eger süratiniz fazlaysa fren basılı tutmak zorundasınız balatalar ısıncak tutunum azalcak, kim nederse desin vites küçülterk durmak daha emniyetli motora hakimsin heran hızlanma gerekebilir veya daha seri durmak debriyaja basılı yüksek viteste durmaya çalışırken trafik durma noktasındayken akmaya başladı yürümen için seri bir şekilde vites düşürcen ama vites düşürerek durmaya çalıştıgında zaten uygun viteste oluncagından trafigin akışını aksatmadan uzar gidersin

  5. #25
    adidas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Yakında olacak
    vitesi sıra sıra küçültmek biraz cins iş babamda arabada yapıyor sinir oluyorum,ilk sayfada bir arkadaşımız yazmış zaten 7 katlık bir ters açıdan bahsetmiş daha da bunun mantıklı açıklaması olamaz zaten...
    Göze Giren Şemsiye Açılmaz

  6. #26

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    kim vites küçülterek kullanmıyor günlük hayatta. hayretler içindeyim

  7. #27
    viyana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2009
    Şehir
    viyana & istanbul
    Motosikleti
    transalp 650 & ybr125
    1. vites her zaman ama her zaman sadece kalkmak icin kullanilir, durmak ve yavaslamak icin kullanilmaz. 3. viteste giderken mesela cok yavas gitmeniz gereken bir yolda olsaniz bile 2. viteste gitmelisiniz. durmak icin ise 2. vitesten bosa almak gerekiyor. ani duruslarda zaten mecburen debriyaj fren.
    motorsiklet değil MOTOSİKLET.

  8. #28
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    vites düşürürken ille hafif bi ara gazı veririm.
    niye yaptığımı bilmiyorum, el alışkanlığı, sağlıklı bir geçiş hissediyorum.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  9. #29
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili alp_tunay hep savunduğum bir konu vardır mantıksız soru olmaz , mantıksız cevap olur diye...

    cevabımda soruyu anlamadığımdan değil yaptığımdan bahsettim ; evet teknik olarak yavaşlarken debriyaj ile yavaşlayıp durunca vitesi kalkış vitesine düşürmek motor ömrünü bir nebze arttırabilir ancak motorda şahsen ben herdaim gücün elimin altında olmasını isterim , yani o anki hızıma cevap verecek vites aralığı olmalıdır. hızını düşürüp vites düşürmez isen yüksek viteste ani hızlanmanın cevabını alamazsın...

    unutmayınız ki fren kadar yeri geldiğinde gazda kazaları ve olumsuzlukları engellemektedir.

    herdaim gazı çektiğinizde cevap verecek viteste olmakta fayda görüyorum.

    bırakın motor 3 -4 ay erken bozulsun....
    bu durumda eli debriyajda basılı duran adamın debriyajı çabuk bozulmayacakmı oğuz?? sana katılıyorum.araba olsun motor olsun herzaman ne olursa olsun o anki sürate göre ve tekrar gaz verdiğinde yığılmadan , boğulmadan devirlenip hızlanmayı sağlayacak şekilde olmalıdır...uygun vites seçeneği budur..duracam diye debriyaja basıp frenle yavaşlarken olduda ışık yandı ve hızın 2. vites hızı ne yapabileceksin? 5 yada motora göre 6 ile devam mı edeceksin.olmadı 5 gaza bas çekmedi 4 gaza bas olmadı bide 3 ü deneyelim.ya neden hızlanmıyor bu haaa 2 vites hızındaymışım...ortalama viteslere göre hızları o aracı kullanan bilir.100 ile giderken vites düşürecekseniz 80 indiğinizde 4 e atarsınız hafif gaz vererek debriyaj bırakırsanız kompresöre de bindirmezsiniz 60 a inerseniz aynı şekilde 3 yaparsınız..olduda devam gerekirse basın gaza devam edin...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------

    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vites düşürürken ille hafif bi ara gazı veririm.
    niye yaptığımı bilmiyorum, el alışkanlığı, sağlıklı bir geçiş hissediyorum.
    zamanında kamyonculuk yaptınmı fatih?? hani kara şanzuman derler ya aragaz vermeden vites değiştiremezsin..alışkanlık olabilir mi acep dedim
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #30
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Biri benim yerime teknik bir cevap verir de bende kurtulurum dedim ama yok cikmadi bu sefer ne yapalim

    Motor uzerine her hareketin teknik bir aciklamasi ve kurallari vardir. Vites kucultmede buna dahil.

    Dedigin gibi kirmizi isik ilerde belirdi ve durma pozisyonuna geciyoruz

    Birincisi debriyaja basip motoru durdurmaya calismayiz.Bu yanlis. slipway diye de adlandirdigimiz kizaklama durumuna maruz kalirsin. Yani debriyaja bastigin anda motor yavaslayacagina daha fazla ileri itme gucu gosterir cunku zincir ve pistondaki tum surtunmeyi kesip onu Naturel vites konumuna getirmis olursun.

    Ikincisi frenleme on frende %70 arka frende %30 guc baskisi uygulanacak sekilde nazikce yapilir.On frene asilip deponun ustunde kendinizi bulmayin birden

    Durma olayina az bir mesafe kalana kadar vites KUCULTULMEZ !!!!! Bu bilinen ve yapilan bir hatadir. Motorunuz 50km/h yada 100km/h hizla giderken hizinizi 20 ye kadar hic vitese dokunmadan dusurebilirsiniz , motor stop etmez ve teklemez. Kompresor diye adlandirilan teknik rahatsiz bir durus ve gereksiz bir usta sofor egosunu tatmin hareketinden baska bir sey degildir. Pistondaki bir kitlenme takla atmaniza sebep verebilir.

    Durma eyleminin gerceklesmesine az kala yada yaklasik 10 mt lik bir mesafe kala vites 2. vitese takilir ve durma eylemi devam eder. Motorunuz tamemen durunca Naturel vitese alirsiniz.

    Peki neden vites kucultulmez: Fiziken one dogru atilim halende bulunan motorunuza ters oranti guc uygularsiniz durma eylemi sizin on tarafa dogru yigilma eylemine donusur. Kontrolsuz bir durus olur.Sonucta siz motorun ustune duruyorsunuz. Ona kaynaklanmis bir metal degilsiniz

    Sadece frenemi basacam?

    Evet ne debriyaja basip Natural vites etkisi yaratin ne de vites ile oynayin. Debriyaj devrin artik yetmedigi ve motorun sesinin hafif teklemeye basladigi anda kullanilir. 50km /h hizla giden bir arac siz frene normal bastiniz diye stop etmez. !!

    Peki neden 2. viteste duruyorum? Basit bir teknik sebebi var. Siz durma eylemi icinde iken birden yesil yanabilir ve araclar hareket edebilir. Sizde trafikten geri kalmamak icin gaza asildiginizda motorunuz birden 1. viteste bagirmaz duzgun bir bicimde kalkar. Yada birden bir arac serit degistirir ise hemen gazi acarak siyrilma sansiniz vardir. Cogu kendini usta sana sofor Naturel viteste isiga yanasir. Sonra birden yesil yaninca gaz verir ama vitesi unutmustur. Isiklarda siklikla duydugumuz bagiran bir motor sesi ama gitmeyen bir arac durumu ortaya cikar

    Amacimiz sarsintisiz ve konforlu bir surus yapmak. Tum bu teknikler bunun icin gelistirilmistir.

    saygilar sevgiler
    durmazzz ve axios bunu beğendiler.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  11. #31

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Alıntı huska adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar herkes değişik şekilde duruyor yok mu bunun mantıklı açıklaması??
    Motosiklet Yol Sanatı kitabı, sayfa 74:

    Fren yapmak ve vites değiştirmek

    Vites kutusu vitesi küçültüp büyütürken ara viteslerin atlanmasına izin vermez. Fren yaparak hız kaybederken sırayla pek çok vites değiştirmek gerekir. Bunu yaparken kullanılan iki teknik vardır:

    - Blok değiştirme

    - Sırayla değiştirme

    Yeterli planlama yapmamışsanız, geç fren yapar ve vites değiştirmekte acele edersiniz, tehlikeyi değerlendirmek için en fazla dengeye ihtiyacınız olan anda aracın dengesini bozabilirsiniz.


    Blok vites değiştirme
    Fren yapmanın son aşamasında debriyaj manetini tutun ve uygun düşük vitese gelene kadar vitesleri küçültün, sonra debriyaj manetini bırakın.

    Bu teknik vitesler arasında hızlı ilerleme sağlar, ama yol alma hızı için gerekli olan vitesi doğru tahmin etmiş olmak ve vitesleri doğru saymak gerekir. Seçilen vites çok küçükse arka teker kitlenebilir ve motor kayabilir.

    Sıralı vites değiştirme
    Fren yaparken hız kaybettikçe, bir alttaki vites için en uygun hız seviyesine ulaştıkça, her aşamada bir vites küçültün.

    Her aşamada motor hızının ve vitesin yol hızına uygun olmasını sağlayın. Böylece yumuşaklık kazanır ve arka tekeri kilitlemekten kaçınmış olursunuz.

    Bu teknikle yapacağınız fren motosikleti yavaşlatmaya yardımcı olur. Her hıza uygun vites seçilir ve sürücü değişim anları dışında hızın ve vites değiştirmenin etkilerinin farkında olduğundan dengesi bozulmaz. Sürücü ihtiyaç duyarsa takmış olduğu vitesin o andaki gücünü kullanabilir.

    Sürücünün her iki tekniği de kullanması gerekir, ama hangisini seçerse seçsin, planlamasına uygun bir şekilde dahil etmelidir.

    ----------------

    Kitap böyle diyor. Ama ben yukarıda arkadaşlarımızın yazdıkları da dahil hepsini yapıyorum, çünkü trafik değişken. Değişen duruma göre aniden zart diye durmak da gerekiyor bazen. O zaman olduğum yerde yarım debriyaj çat çat çat en tepeden en aşağı indiğim de oluyor.Ama bir anormallik yoksa genelde kitabın yazdığı ilk yöntemi uyguluyorum. Yani hızım iyice düşünce blok halde patır patır en aşağı iniyorum. Kompresyonu mecbur olmadıkça kullanmam. Kompresyon iyi birşey değil, kamyonlarla kıyaslamamak lazım. Ufacık bir sürü parça küçücük bir kutuya doldurulmuş. Milimetrik hesaplarla duruyorlar. Kamyon yada diğer büyük araçların şanzıman kutularında bu mesafeler çok daha geniş, parçalar çok daha büyük. Üstelik motor freni büyük araçların kullanılmasında bir alternatif değil mutlaka kullanılması gereken, hatta bunun için kollar pedallar ve benzeri techizatların olduğu, sürüşün ayrılmaz bir parçası.Motosiklette kompresyon nedeniyle arka teker kayabiliyor mu, evet. Bu kompresyonun kullanılmaması için yeterli bir gerekçedir. Yokuş aşağı uzun inişlerde gazı hafif açarak düşük kompresyonla inmek başka birşey.


    Ek:Ben bunu yazarken zeda 3000'in yazısı gelmiş. Aynen katılıyorum. Benim blok vites değiştirme işinde "en aşağıya kadar" la kastım 2 dir. Motor durmadıkça 1. vitese takmam. Tabi 1. viteste 160 yapan motorlar da var, onlar ne yapıyor bilmiyorum?

  12. #32
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biri benim yerime teknik bir cevap verir de bende kurtulurum dedim ama yok cikmadi bu sefer ne yapalim

    Motor uzerine her hareketin teknik bir aciklamasi ve kurallari vardir. Vites kucultmede buna dahil.

    Dedigin gibi kirmizi isik ilerde belirdi ve durma pozisyonuna geciyoruz

    Birincisi debriyaja basip motoru durdurmaya calismayiz.Bu yanlis. slipway diye de adlandirdigimiz kizaklama durumuna maruz kalirsin. Yani debriyaja bastigin anda motor yavaslayacagina daha fazla ileri itme gucu gosterir cunku zincir ve pistondaki tum surtunmeyi kesip onu Naturel vites konumuna getirmis olursun.

    Ikincisi frenleme on frende %70 arka frende %30 guc baskisi uygulanacak sekilde nazikce yapilir.On frene asilip deponun ustunde kendinizi bulmayin birden

    Durma olayina az bir mesafe kalana kadar vites KUCULTULMEZ !!!!! Bu bilinen ve yapilan bir hatadir. Motorunuz 50km/h yada 100km/h hizla giderken hizinizi 20 ye kadar hic vitese dokunmadan dusurebilirsiniz , motor stop etmez ve teklemez. Kompresor diye adlandirilan teknik rahatsiz bir durus ve gereksiz bir usta sofor egosunu tatmin hareketinden baska bir sey degildir. Pistondaki bir kitlenme takla atmaniza sebep verebilir.

    Durma eyleminin gerceklesmesine az kala yada yaklasik 10 mt lik bir mesafe kala vites 2. vitese takilir ve durma eylemi devam eder. Motorunuz tamemen durunca Naturel vitese alirsiniz.

    Peki neden vites kucultulmez: Fiziken one dogru atilim halende bulunan motorunuza ters oranti guc uygularsiniz durma eylemi sizin on tarafa dogru yigilma eylemine donusur. Kontrolsuz bir durus olur.Sonucta siz motorun ustune duruyorsunuz. Ona kaynaklanmis bir metal degilsiniz

    Sadece frenemi basacam?

    Evet ne debriyaja basip Natural vites etkisi yaratin ne de vites ile oynayin. Debriyaj devrin artik yetmedigi ve motorun sesinin hafif teklemeye basladigi anda kullanilir. 50km /h hizla giden bir arac siz frene normal bastiniz diye stop etmez. !!

    Peki neden 2. viteste duruyorum? Basit bir teknik sebebi var. Siz durma eylemi icinde iken birden yesil yanabilir ve araclar hareket edebilir. Sizde trafikten geri kalmamak icin gaza asildiginizda motorunuz birden 1. viteste bagirmaz duzgun bir bicimde kalkar. Yada birden bir arac serit degistirir ise hemen gazi acarak siyrilma sansiniz vardir. Cogu kendini usta sana sofor Naturel viteste isiga yanasir. Sonra birden yesil yaninca gaz verir ama vitesi unutmustur. Isiklarda siklikla duydugumuz bagiran bir motor sesi ama gitmeyen bir arac durumu ortaya cikar

    Amacimiz sarsintisiz ve konforlu bir surus yapmak. Tum bu teknikler bunun icin gelistirilmistir.

    saygilar sevgiler
    hoca iyi güzel anlatmışssın eline sağlık ama hiç mi naturel takılmayalım? devamlı manuel olmaz be hocam

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:16 ----------

    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet Yol Sanatı kitabı, sayfa 74:

    Fren yapmak ve vites değiştirmek

    Vites kutusu vitesi küçültüp büyütürken ara viteslerin atlanmasına izin vermez. Fren yaparak hız kaybederken sırayla pek çok vites değiştirmek gerekir. Bunu yaparken kullanılan iki teknik vardır:

    - Blok değiştirme

    - Sırayla değiştirme

    Yeterli planlama yapmamışsanız, geç fren yapar ve vites değiştirmekte acele edersiniz, tehlikeyi değerlendirmek için en fazla dengeye ihtiyacınız olan anda aracın dengesini bozabilirsiniz.


    Blok vites değiştirme
    Fren yapmanın son aşamasında debriyaj manetini tutun ve uygun düşük vitese gelene kadar vitesleri küçültün, sonra debriyaj manetini bırakın.

    Bu teknik vitesler arasında hızlı ilerleme sağlar, ama yol alma hızı için gerekli olan vitesi doğru tahmin etmiş olmak ve vitesleri doğru saymak gerekir. Seçilen vites çok küçükse arka teker kitlenebilir ve motor kayabilir.

    Sıralı vites değiştirme
    Fren yaparken hız kaybettikçe, bir alttaki vites için en uygun hız seviyesine ulaştıkça, her aşamada bir vites küçültün.

    Her aşamada motor hızının ve vitesin yol hızına uygun olmasını sağlayın. Böylece yumuşaklık kazanır ve arka tekeri kilitlemekten kaçınmış olursunuz.

    Bu teknikle yapacağınız fren motosikleti yavaşlatmaya yardımcı olur. Her hıza uygun vites seçilir ve sürücü değişim anları dışında hızın ve vites değiştirmenin etkilerinin farkında olduğundan dengesi bozulmaz. Sürücü ihtiyaç duyarsa takmış olduğu vitesin o andaki gücünü kullanabilir.

    Sürücünün her iki tekniği de kullanması gerekir, ama hangisini seçerse seçsin, planlamasına uygun bir şekilde dahil etmelidir.

    ----------------

    Kitap böyle diyor. Ama ben yukarıda arkadaşlarımızın yazdıkları da dahil hepsini yapıyorum, çünkü trafik değişken. Değişen duruma göre aniden zart diye durmak da gerekiyor bazen. O zaman olduğum yerde yarım debriyaj çat çat çat en tepeden en aşağı indiğim de oluyor.Ama bir anormallik yoksa genelde kitabın yazdığı ilk yöntemi uyguluyorum. Yani hızım iyice düşünce blok halde patır patır en aşağı iniyorum. Kompresyonu mecbur olmadıkça kullanmam. Kompresyon iyi birşey değil, kamyonlarla kıyaslamamak lazım. Ufacık bir sürü parça küçücük bir kutuya doldurulmuş. Milimetrik hesaplarla duruyorlar. Kamyon yada diğer büyük araçların şanzıman kutularında bu mesafeler çok daha geniş, parçalar çok daha büyük. Üstelik motor freni büyük araçların kullanılmasında bir alternatif değil mutlaka kullanılması gereken, hatta bunun için kollar pedallar ve benzeri techizatların olduğu, sürüşün ayrılmaz bir parçası.Motosiklette kompresyon nedeniyle arka teker kayabiliyor mu, evet. Bu kompresyonun kullanılmaması için yeterli bir gerekçedir. Yokuş aşağı uzun inişlerde gazı hafif açarak düşük kompresyonla inmek başka birşey.
    sağolun bende zaten kafama göre takılıyorum. hesap kitap zor iş paşam

  13. #33
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Umarım doğru biliyorumdur.. Yanlışım varsa afffola...

    Motosiklette aktarma bildiğiniz gibi zincir ve dişli setinden oluşur. Örnek olarak benim motosikletimi vereceğim. CBF150 & 5 vites. Benim motorumun hızlara göre, aşırı devre sokmadan sakin kullanımdaki vites oranı şöyle:

    1: 0-20
    2: 20-40
    3: 40-60
    4: 60-80
    5: 80- ...

    Diyelim ki 100km/h hızla gidiyorsunuz. Durmaya niyetlendiniz. Yapmanız gereken şey debriyajı tamamen kavramak, sırasıyla 80de 4e , 60ta 3 e , 40 ta 2 ye , 20 den sonrada 1 e düşürmektir. Bu normal olan durumdur ve ne motorunuza nede aktarma organlarınıza hiçbir zarar vermez.

    Vitesi hangi hızda yüksek devir yapmadan normal şekilde yükseltiyorsanız, o hızda aynı vitese düşürmeniz gerekir.

    Gelelim anormal olan ve en çok yapılan hataya.

    1.si : Debriyajı tamamen kavramak, vitesi yüksek devir yapacak şekilde küçültmek

    Bu durumda motorunuz kopmresyona girmez. Ancak aktarma organlarına zarar verebilirsiniz. Elbet başınıza gelmiştir, yüksek hızda debriyajı kavrarsınız, gereğinden daha düşük bir vitese atarsınız. Motosiklet yığılmaz, kompresyona girmez, ancak vites kutunuzdan "çat-çot" şeklinde kemikli geçiş sesleri gelir. Bu sizin o anki dişlinizin bulunduğunuz hıza uygun olmadığı için zor bir geçiş yaptığının işaretidir.

    2si: Debriyajı kavramak, vitesi yüksek devir yapacak şekilde küçültmek, debriyajı bırakmak.

    İşte bu kazaya sebebiyet verebilecek en tehlikeli hareketlerden biridir. Normal şekilde yol alırken debriyajı kavrarsınız, vitesi olması gerekenden çok daha fazla küçültürsünüz. Buraya kadar bir problem yok, yukarıdaki 1.maddeyi uyguladınız. Bu safhadan sonra debriyajı bıraktığınızda eğer vites aşırı kompresyon yapacak şekilde küçültülmediyse motosiklet öne yığılacak, ani bir fren olacaktır. Aşırısı ise tahmin ettiğiniz şekilde motora zarar verecek, hatta ve hatta arka tekerin kitlenmesine sebep olup sonucu ölümlü kazalara varabilecek sonuçlara neden olabilecektir.

    İşin püf noktası şu:

    -Hangi hızda vitesi yükseltiyorsanız o hızda o vitese düşürün. ( Sakin kullanımda )

    Örn: 120km/h de 3. viteste gidiyorsunuz, motorunuz hiç zorlanmıyor, 4 e attınız. Sonra 160km/h de iken fren yaptınız. Yapmanız gereken 120km/h ye gelince 5 ten 4 e düşürmektir. Yani tamamen düz mantık.

    -Bir kerede birden fazla vites düşürmeyin.

    Örn: Vites geçişlerini tıktıktıtık şeklinde değil kontrollü biçimde teker teker düşürün. Unutmayın eliniz debriyajda olduğu sürece sizi kovalayan yok.

    -Aşırı kompresyon yapacak şekilde vites küçültmeyin.

    Yukarıdaki dediklerimi uygulayın. 1. madde motosikletin vites kutusu ve şanzımanından dolayı olur, 2.si ise motora yük binmesinden. Tekeriniz düz bassın.

    Alper Özkan

  14. #34
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Motorunuz 50km/h yada 100km/h hizla giderken hizinizi 20 ye kadar hic vitese dokunmadan dusurebilirsiniz , motor stop etmez ve teklemez.
    Sayın Zeda bunu yrn güvenli şekilde deneyeceğim gerçekten merak ettim...Bu her motor için geçerli olduğunu sanmıyorum...Keza hızı 100 den 20 ye vites değiştirmeden düşürünce eğer motor silkelemeye başlayınca debriyajada basmaz isek ve motor stop ederse bu durumda tekerleğide kilitlemezmiyiz?Dragstar ın manuelde kademe kademe düşürülmesi gerektiği ancak mesela 2 vites küçültmelerde 4 ten 2 ye gibi hızıda 35km ye düşürün diye bir yazı var...

  15. #35
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Alıntı Wolker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar şimdi derdim şudur ;

    misal olarak 4. viteste gidiyoruz derken kırmızı ışıgı gördük ve yavaşlamaya başladık hareketli iken mi kademe kadememi vites düşürmek mantıklıdır yoksa durduktan sonra elimiz depriyajda iken mi hepsini düşürmek doğrudur ? Motorsiklete zarar vermekten korktugum için bu soruyu yöneltiyorum sizlere
    yardımlarınız için teşekkürler
    ...
    Adamın sorusuna bakıp cevap yazın.... Herkes bildiği telden yazmış... Profesörler de çıkmış aradan....

    Çok basit bir soru.... Nasıl durulacak?...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #36

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamın sorusuna bakıp cevap yazın.... Herkes bildiği telden yazmış... Profesörler de çıkmış aradan....

    Çok basit bir soru.... Nasıl durulacak?...
    ani fren durumuysa tabi kine debriyajı sıkıp frene asılacaz

  17. #37
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ani fren durumuysa tabi kine debriyajı sıkıp frene asılacaz
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  18. #38

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en iyisi kırmızı da geçmek abi böyle durumlarda

  19. #39
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın Zeda bunu yrn güvenli şekilde deneyeceğim gerçekten merak ettim...Bu her motor için geçerli olduğunu sanmıyorum...Keza hızı 100 den 20 ye vites değiştirmeden düşürünce eğer motor silkelemeye başlayınca debriyajada basmaz isek ve motor stop ederse bu durumda tekerleğide kilitlemezmiyiz?Dragstar ın manuelde kademe kademe düşürülmesi gerektiği ancak mesela 2 vites küçültmelerde 4 ten 2 ye gibi hızıda 35km ye düşürün diye bir yazı var...
    1300 cc bir motor ile 125 cc motor tabiki bir olmaz yukarda da yazdim tekleme sesini hissettigin anda basacaksin. Butun durma eylemi boyunca degil. Biraz pratik yaparsan ne kadar guvenli durdugunu anlarsin. bunu otomobilde de dene, ikisinde de kural ayni
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  20. #40
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Yüksek viteste durmak kalkış için uygun vites aramanıza yol açar, isimlerini bu başlıktan öğrendiğim Blok vites değiştirme ve sıralı vites değiştirmenin ikisinide yapıyorum ama koşulları farklı, önüm boş ve duracağım yere mesafem varsa sıralı vites değişimi en sonunda fren;
    Ani durmam gereken ya da kırmızıya çok yakınsam, Blok vites değişimi ve aynı anda fren..

    Blok vites değişimi yapıldığında kalkarken vites takılabilir, bu durumda motorda gırrrrnkkkk diye bir sıyırma sesi duyarsınız ki, ucuz motorlarda motoru bile dağıtabilirsiniz, Ayrıca böyle bir durumda iken boşta kalabilirsiniz veya hiç bir yerdedir vites !!!( başıma gelmişti mz le ), bu durumda alt vites için zorlamayın direkt bir üst vitese atınız.

    Benim deneyimlerime göre sıralı vites değişimi en mantıklısı ve güvenlisi, blok vites indirimini ani durumlarda kullanmak gerekir diye düşünüyorum, tabiki yere kapaklanmamak için bol bol çalışılması gerekir

    Ayrıca anlık duracağınız zaman boşa almayın, kısa ise debriyajı sıkın uzunsa stop ettirin, kalkışta vites aramaktan kurtulursunuz
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın Zeda bunu yrn güvenli şekilde deneyeceğim gerçekten merak ettim...Bu her motor için geçerli olduğunu sanmıyorum...Keza hızı 100 den 20 ye vites değiştirmeden düşürünce eğer motor silkelemeye başlayınca debriyajada basmaz isek ve motor stop ederse bu durumda tekerleğide kilitlemezmiyiz?Dragstar ın manuelde kademe kademe düşürülmesi gerektiği ancak mesela 2 vites küçültmelerde 4 ten 2 ye gibi hızıda 35km ye düşürün diye bir yazı var...
    Bu durumda stop edersen, direkt kitleniyor tecrübe ile sabittir, yüksek viteste düşük hızda teklemeye yakalanırsanız basın debriyaja, giden balatalar olsun Bir de bizim motorlarda 4 ten direkt 2 ye indirmeyin diye kitaba yazmışlar, varki bir sebebi
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)