geçen bir arkadaşım..başka bir arkadaşının debriyaj kullanmadan deviri çok iyi ayarlayıp vites değiştirdiğini söyledi
o kadar profesyonelmiş racing motorda...olabilir mi ?
geçen bir arkadaşım..başka bir arkadaşının debriyaj kullanmadan deviri çok iyi ayarlayıp vites değiştirdiğini söyledi
o kadar profesyonelmiş racing motorda...olabilir mi ?
5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:
debriyajın amacı vites geçişlerini kolaylaştırmaktır. yarışcılar genelde kullanmaz. ama günlük hayatta bize pek bir artısı olmaz. çünkü risktir deviri ayarlayamazsan dişlilere zarar verebilirsin.
Her motorun vitesi debriyaj kullanmadan yukseltilebilir.
Devir ayari filan istemez.
Yani profesyonel olmaya gerek yok.
Gazi kapatin,vitesi yukseltin,gazi açin.
Bu kadar basit.
Mesele vites dusurmekte.
Iste orada is karisiyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Benzetmemi affet. Kavramasız vites değiştirmek, komdomsuz sevişmeye benzer. Yine sevişirsin ama çocuk olma ihtimali artar.
Türkçe giderse, Türkiye gider!
Evet ybr dede değişiyor ama düşürmek maça ister
debriyaj kavramadan bu iş olur mu ? diye geçmişti sadece içimden
çocuk doğsun doğmasın oluyormuş demek onu anladım
5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:
Motorlarda vitesler sıralı olduğu için debriyajsız vites değişebiliyor, ancak...
Zamanında viteslerini böyle değiştiren, ondan sonra çok pişman olup "ah ne kadar aptalmışım" diyeni de gördüm.Nedeni de şu: vitesler değişmesine değişiyor ama dişli kutusunda vites dişlilerini ayıran hilaller aşınıyor.Bir süre sonra viteste boşa düşme yada vitese geçmeme gibi sıkıntılar başlıyor.Çözüm komple motoru indirip vites kutusunu açmak, hilalleri ve bazı dişlileri değiştirmek.Bu iş motosiklette yapılabilecek en zor tamirat. Piston segman değiştirmek bunun yanında çok basit kalır.Dişli ve hilallerin arasında çok az mesafe var.Bu mesafeyi milimetrik tutturmak gerekiyor.Pullarla falan ayarlanıyor.İşi bilen en iyi ustaların bile aynı şanzımanı 2 kere 3 kere açtığını biliyorum.
debriyaj sadece vites geçişlerindeki sesi (cıyaklamayı) önler ,
tüm motorlu araçlarda debriyajsız vites gayet rahat büyütülür ,
ama debriyajsız vites küçültmek o kadar da rahat değildir...
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
İddia ediyorum her koşulda debriyajsız vites büyütürümde küçültürümde.
Tabi altımdaki makina Jawa ise
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Di mi ama,jawa'nin gözünü seveyim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)