Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 SonuncuSonuncu

pist motosikleti ile trafikte gazlamak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #121
    Birkannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar;
    motosiklet tehlikelidir.
    Kaç defa yazdim hatirlamiyorum.
    Motosiklet steril adam isi degildir.
    Kendi basina ayakta bile duramayan bir aletin uzerinde dengede durmaya ugrasmak hangi mantikla izah edilebilirki?
    Yani akilli adam isi degil.
    Herkes dort ayakli sandalyeye otururken biz iki ayakli bir sandalyenin uzerinde dusmeden durmaya çalisiyoruz.
    Simdi kalkipda bunun, yok kumas sandalye, yok hasir sandalye, yok kollu sandalye diye tartismasini yapmak yanlis.

    Motosikletlerin bir takim kabiliyetleri vardir.
    Ornegin arazi motosikletleri, engebeye uygun, hoplanip ziplanilacak makinalardir.
    Siz bir arazi motosikleti alir, hoplayip ziplarken kolunuzu bacaginizi kirabilirsiniz.
    Ya da bir arazi motosikleti satin alip, asla araziye girmezsiniz.
    Hiç bir kotu sey de basiniza bu sebepten gelmez.

    Yaris motosikletlerinin de bir takim yetenekleri vardir.
    Bu motosikletler, çabuk hizlanma ve hizli viraj donme yetenegine sahiptirler.
    Aslinda bütûn numaralari da budur.
    Siz bir yaris motosikleti alip, caddede sakin sakin kullanirsiniz.
    Kurallara uyarsiniz.
    Basiniza da eger çok bahtsiz bedevi degilseniz bisey gelmez.
    Ama siz bir yaris motosikleti alip, onun kabiliyetlerinden yararlanmak istersiniz.
    Bu risk demektir.
    Iste kaybettigimiz arkadaslarin büyük çogunlugu bu riski alabilecek cesarete sahip olan arkadaslarimizdir.
    Onlar satin aldiklari bir cihazin, aletin kabiliyetlerinden yararlanmak istemektedirler.

    Ölürlerse talihsiz, sag kalirlarsa, bize yakistirdiginiz gibi tecrubeli motorcu olurlar.

    Yani belirli kabiliyetlere sahip motosikletleri satin alip, o ozelikleri hiç bir zaman kullanmamalarini istemek saçmaligin daniskasi.
    Bunlari satin alip hakkinca kullanmamak ise ondan beter.

    Mesele aslinda nedir biliyormusunuz?
    Bu ulkede bu motosikletler satiliyorsa, onlarin kabiliyetlerinden yararlanabilecek zararsiz ortamlar hazirlamaktir.
    Motosikletinin sinirlarini zorlamak isteyen arkadaslarimiz,bu steril ortamlarda, en az riskle isin zevkini çikarabilmelidirler.
    Bu devletin bir gorevidir.
    Otomobil satip nasil ona gidecek yol yapiyorsan, farkli pistler isteyen motosiklet çesitlerine uygun alanlar yaratmak zorundasin.
    Adam kros yapacaksa, basina bir is gelmeyecek sekilde kros alanlari yapacaksin.
    Hiz yapmak istiyorsa, uygun asfalt ve donanima sahip pistler hazirlayacaksin.
    Vergiyi alirken en alasindan alip, is hizmet vermeye gelince kulaginin üstüne yatmayacaksin.
    Sen yapamiyorsan yapabilecek olanin onunu açacak tesvikler vereceksin.
    Bu kadar hali saha uzaydan mi geldi?
    Devlet tesvik etti ozel sermaye isigi gordu.
    Biz mahalle aralarinda arabalardan kaçarak top oynardik.
    Simdi yemyesil halilarin uzerinde top kosturuyor gençlerimiz.
    Kisacasi ben ilk yazimda sabaha kadar anlatirim demistim.
    Anlatacaklarimin yarisini bile yazmis degilim.
    Ben yillar önce bir topic açip devlete dusen gorevleri tartismaya açmistim.
    Kaç kisi destek oldu?
    Gerçi uye desteginden çok daha fazla mecrada destek buldu.
    Konu ulusal basina yansidi.
    Federasyon yazdiklarimizi maddeler halinde siralayarak, deklerasyon yayinladi.
    Arkasinda durdumu?
    Hayir.
    Devlet bisey yapti mi?
    HAYIR!!!!

    Baskiyi birbirinize degil, ilgili mecralara yapin.
    Hem kalbiniz kirilmaz, hem de belki sesinizi duyan birileri olur.
    Herzamanki gibi katılıyorum...

    Ya SS e binen adam kaskını montunu takıyor bare...
    Ben çoğu scooter kullanıcısında bırak montu (KASK)bile göremiyorum..
    Valla kasksız motor yerinde dururken düşsen bile kafanı vurup Ölürsün..
    Önce bilinçsiz kullanıcıları cc motor farkı olmadan eğitelim sora sıra SS lere zaten gelir...
    Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    ben vekaletimi coq'a verdim.
    ne diyorsa o
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  3. #123
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben vekaletimi coq'a verdim.
    ne diyorsa o
    Vekaleti aldigima gore senin motoru satilik ettim.
    Meblag onemli degil.
    Herhangi bir paraya satilik abicim senin makina.
    Ben alayim,yabanciya gitmesin dersen hesap numarami göndereyim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #124
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben vekaletimi coq'a verdim.
    ne diyorsa o
    Buyur iste..
    Adam motorunu bile satti hemen...
    Fatih sanirim .oka sardin isi
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  5. #125
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Coq yine bilgeliğini konuşturmuş. Az lafla çok şey anlatmak zor iş gerçekten.



    http://www.motosiklet.net/forum/moto...mak-lazim.html

    2008 sonunda serdar23_Bilgem isimli üyemizin açtığı başlıkta bu konuyu aslında çok daha etraflıca tartışmışız.

    O başlığa bir daha baktığımda hegemonya isimli üyemizin paylaştığı istatistikleri gördüm yine.

    Alıntı hegemonya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her 10000 motosiklet başına ölümlü kaza sayısı.

    SSport-----------22,5
    Sport/Unclad-----10,7
    Touring-----------6,5
    Other/Unknown----4,3
    Cruiser------------5,7
    Ortalma-----------7,5
    Super Sport Harici Ortalama 5,98 SS harici her 10000 motorsikletliden yaklaşık 6 sı ölümlü kaza geçirirken, SS li 22,5. Neredeyse 4 kat daha ölümcül.
    Öncelikle şunu söyleyelim. A.B.D.'liler ne kadar salak olurlarsa olsunlar, bu istatistikler hiç sanmıyorum ki Dünya'nın diğer ülkerinde %5-10'dan fazla sapma göstersin.

    O zaman yine 1.5 sene önce yazdığım şeylere dönüyor olay. Devletleri yöneten kişiler SS motorlara binecek kişilerin yeterliliğini sınama konusunda üzerlerine düşenleri yapmamışlar. Veya bu tür motorlar biz faniler için gerçekten tehlikeli. MotoGP'de biliyorsunuz 3 sene önce bir cc kısıtlamasına gidildi; motorlar 1000cc'den 800cc'ye düşürüldü. Hayatı yarış motorlarının üzerinde geçen pilotlar için bile belli bir hızdan sonrası fazla tehlikeli oluyordu. Buradan anlatmak istediğim biz fanilerin sınırları var.

    Bu durumda seçilecek iki yol var. Ya ülkeleri yöneten insanlar mevzubahis motorlarlara binecek kişilere yeterlilik vermeden önce çok sıkı denetimlerden geçirecek, ya da tam olarak yasaklama olmasa da belirli kısıtlamalar getirilecek motosikletlerin kendilerine. Avrupa birliği şu an bu konuyu tartışmaktadır.

    Bu konuyla ilgili önerilerini paylaşmak isteyen arkadaşlar için hali hazırda bir başlık da mevcut forumumuzda.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-gorevler.html

    Fikirlerinizi esirgememeniz dileğiyle
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  6. #126
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vekaleti aldigima gore senin motoru satilik ettim.
    Meblag onemli degil.
    Herhangi bir paraya satilik abicim senin makina.
    Ben alayim,yabanciya gitmesin dersen hesap numarami göndereyim.
    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buyur iste..
    Adam motorunu bile satti hemen...
    Fatih sanirim .oka sardin isi
    boş bulunduk, pis kumpasa geldik

    o kadar uğraştım ettim boyadım, yakarımda vermem çifte su verilmiş çelik atımı!

    iki dakkada satışa geldik amma fikr-i vekalet o, geçmez satışta!
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  7. #127
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boş bulunduk, pis kumpasa geldik

    o kadar uğraştım ettim boyadım, yakarımda vermem çifte su verilmiş çelik atımı!

    iki dakkada satışa geldik amma fikr-i vekalet o, geçmez satışta!
    Nasildi o senin lafin..
    Yigidi öldür yogurdunu yeme..
    Vekaletini verdin abi..
    Saticaksin artik...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  8. #128

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Özellikle uzun yolda otomobille giderken gördüğüm kadarıyla trafikte tehlikeli ve garip hareketler (ani hızlanma, yavaşlama, önünü kaldırma, sağa sola kaymalar vs.) yapan sürücülerin %90'ı SS sürücüleri. Artık motor mu teşvik ediyor yoksa kendilerini mi ispatlamaya çalışıyorlar bilmiyorum ama bu iş böyle. İstese 1200 GS sürücüsü de böyle gidemez mi ? Elbette gider ama gidenini hiç görmedim.

  9. #129
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boş bulunduk, pis kumpasa geldik

    o kadar uğraştım ettim boyadım, yakarımda vermem çifte su verilmiş çelik atımı!

    iki dakkada satışa geldik amma fikr-i vekalet o, geçmez satışta!
    Sen al,yabanciya gitmesin.

    Shrieker;
    verdigin linkte yazmistik.
    Ehliyeti cebine koyan istedigi motosikleti satin almakta özgür oluyor.
    Öyle olunca da sonuç böyle oluyor.
    Simdi kademeli ehliyet sistemini gündeme getirmistik ve bu isin denetlenmesinin de o kadar dert olmadigini, sigorta sirketlerinin ise biraz özen göstermesiyle ve devletin de taban belirlemesiyle kolayca sistemin oturacagini yazmistik.
    Fakat tüm bunlarin yapilabilmesi için motosikletin kanunen tanimlanmasi ve siniflandirilmasi lazim.
    Böyle bir çalisma var mi?
    Yok...
    Herkes hiz sinirlarina kitlenmis.
    Hani devlet serbest biraksa da istedigimiz kadar basabilsek derdindeler.

    Isin özü bu makinalar kolayca alinabilecek makinalar olmaktan çikarilmali.
    Öyle ehliyeti cebine koyan istedigi makinayi satin alma özgürlügüne sahip olmamali.
    Önce yeterliligini ispatlamali.
    Sonra istedigi alette binebilmeli.
    Böyle bir sistemi oturtabilmek için de amerikayi yeniden kesfetmeye ugrasmanin geregi yok.
    Bak avrupali nasil çozmus isi.
    Al yap...
    Anayasasini aliyosun da bu detaylar mi zor geliyor?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #130
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Bir ara şöyle bir haber yapılmış forumda.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-geliyor.html

    Aslını araştırdım internetten. Bakanın salladığı gibi yıllardır olmasa da Fransa bu sene içerisinde yeni motosiklet modellerinin 100hp'den fazla olmasını bir kanun çıkartarak yasak etmiş.

    Sanırım Avrupa'da Ss motorlara karşı son yıllarda oluşmuş negatif bir eğilim var. Çünkü bu şekilde bir yasa çıkartarak bütün motosikletlere güç sınırı koyma eylemi ciddi bir tepki. Fransa'yı yöneten insanlar motosiklet sürücülerinin ne kadar eğitimli ve donanımlı olurlarsa olsunlar altlarındaki gücün hükmedilemeyecek kadar fazla olduğu yönünde bir kanaat edinmişler. Avrupa Birliği'de Fransa'nın peşinden bu çizgide adımlar atabilir. Ancak aynı zamanda motosiklet kullanıcıları ve motosiklet üreten firmalardan gelebilecek tepkilerle Fransa'da çıkan bu yasanın geri çekilmesi ihtimali de varmış.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  11. #131

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Kimler en pahalı veya en hızlı veya en güçlü veya en gösterişli veya veya bu liste artırıla bilir.Trafikde daha hızlı olmak(hız sınırlamalarına takip kurallarına daha dogrusu kurallara uyanların haklarını zorlamak)daki amaç nedir?Lüks veya tatmin olmamalı trafikde seyir etmek.İhtiraslar başka şekilde tatmin edilmeli.Yeni dogmuş bebegin,yaşlı insanların veya başka hayatların ortak olarak bulundugu trafik ortamında ihtiraslara yer verme polimigine girmek insanlık dışı olmakdan başka bir olay değil.Trafik digerlerinden daha hızlı olmanızı gerektirmiyor,kendinizi ve digerlerini de tehlikeye atmanızı ön görecek kurallar içermiyor.Gerçi hayatın her evresi böyle. bu yalnızca ss lerde degil modifiyeli araçlar için de geçerli.120 ile viraj almak,ses sistemini açınca karşı mahalleden dinlenebiliyor olmak bunlar digerlerinin haklarına tecavüzden başka birşey degil.Bu tür meraklar tabiki olabilir fakat trafik dışında ortamlarda tatmin edililebilir.Bu tür oyuncakları üreten firmaların tek düşündügü insanların bu tür ihtiraslarından faydalanıp daha çok kazanabilecekleri teknolojilere ulaşabilmek.İnsanlıgın işine ne mantıkta yarıyor olması önemli degil.Ne kadar ihtiras o kadar kazanç !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Bir evi varken birtane daha on daha,üç araba varken beş daha,iki çiftlik varken bir kaç yazlık ve kışlık daha,bir hanım varken iki metres daha gibi davranışlar ihtiraslı olmanın sadeligini degil piyasa dengesini bozup daha cüzi miktarlarda sahip olunası olguları zor sahip olunabilir olmaktan öte taşımaz.Ürüne katılan her artı fiyat artışı demek.Yamaha nın hondanın yada suzuki nin hiç global olarak fiyat düşürdügü duyulmuş mu.Halbuki bir sene önceki teknoloji daha kolay erişilebilir olmuştur.Çıta hep yukarı.

  12. #132
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bakin bu isi maddi gucun bir getirisi gibi gostermemek lazim. Sonucta 6000 TL alinacak 15 yasindaki bir SS makinada bu hizlara rahatlikla ulasiyor. Her kitlenin elinde bu guc var yani.

    Ben bu isi biraz pilotluk ile orneklemek istiyorum.

    Yaklasik 100 senedir dunyada pilotluk var ama bu isin egitimlerinin agirlastigi ve tekniklestigi donem ise II. dunya savasi sonrasi.

    Eskiden ucak o kadarda guvenli degildi, buyuk kucuk ucaklar surekli kazalar atlatiyor kotu havalarda dusuyorlardi.

    Baktilar bu isi cozmenin tek yolu egitim. Cidden agir ve komplike bir egitim ile pilotlari egitmeye basladilar.
    Bir pilot sadece 4 dugmeye basarak ucagi ucuran kisi degil. Tum o cihazlar iptal dahi olsa motorlari ve yon dumeni calisiyor ise ucagi her yere indirebilecek kabileyette biri. Ayakli bir navigasyon cihazi ve matametik ustasi. Ama her pilot boyle, boingi kullanan da yada tarim ilaclamasi yapan pir pir pilotu da.

    Peki simdi diyorlar en guvenli arac hava araci. Dogru bu kadar egitim sonrasi guvenli olmasi normal. Sakin teknoloji ilerledi ondan demeyin sizin kullandiginiz motorlardan bile daha az gostergesi olan ucaklar var hemde binlerce..

    Peki bu isin hep baglandigi yer egitim degilmi ? evet oyle.

    Gazlamanin egitimi olmaz. Boyle bir beklenti ile kimse zaten kursa filan gitmesin.

    Egitim size acil durumda ne yapmanizi soyler.
    Kendinizi bile bile tehlikeli duruma dusurmenizi onler
    Yolda ki baska bir arac ile yakin temasa gecmenizi onceden hisetmenizi saglar.
    Kisacasi egitim sizi hayatta tutar.

    Turkiyede egitimler pahali. Cunku bakiyorum 20 kisi gitmis egitime. 100 tane bilincli motorcu gitse o fiyatin yarisi olur eminim. Arz talep meselesi.

    Her gaz kolunu sikica cevirdiginizda kendinize sorun? Ben bu yolda karsima cikacak her turlu tehlike ile bas edicek kadar egitimli bir soformuyum.

    Degil iseniz lutfen o gaz kolunu usturuplu cevirin. bizide ailenizide uzmeyin
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  13. #133

    Üyelik
    19 Ekim 2009
    Şehir
    Afyon
    Motosikleti
    Hyosung gt250 R
    ya arkadaşlar ben mi anlamıyorum siz mi bilemedim . konuyu açan arkadaş SS motorların mevcut trafiğe göre yeterli viraj alma kabiliyetinin olmadığını veya farklı olduğunu söylemiş . ama herkez farklı bişey anlamış galiba.

    ben SS veya diğer motorların sürüş dinamiklerinin aynı mantıkta olduğunu söylüyorum . herkez murat arkadaşımıza üzüldü ancak konu oraya nerden geldi ki ??? Alakası yok ki ... değilmi siz söyleyin konu açan sayın arkadaşım ...
    ::pala::

  14. #134
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar;
    motosiklet tehlikelidir.
    Kaç defa yazdim hatirlamiyorum.
    Motosiklet steril adam isi degildir.
    Kendi basina ayakta bile duramayan bir aletin uzerinde dengede durmaya ugrasmak hangi mantikla izah edilebilirki?
    Yani akilli adam isi degil.
    Herkes dort ayakli sandalyeye otururken biz iki ayakli bir sandalyenin uzerinde dusmeden durmaya çalisiyoruz.
    Simdi kalkipda bunun, yok kumas sandalye, yok hasir sandalye, yok kollu sandalye diye tartismasini yapmak yanlis.

    Motosikletlerin bir takim kabiliyetleri vardir.
    Ornegin arazi motosikletleri, engebeye uygun, hoplanip ziplanilacak makinalardir.
    Siz bir arazi motosikleti alir, hoplayip ziplarken kolunuzu bacaginizi kirabilirsiniz.
    Ya da bir arazi motosikleti satin alip, asla araziye girmezsiniz.
    Hiç bir kotu sey de basiniza bu sebepten gelmez.

    Yaris motosikletlerinin de bir takim yetenekleri vardir.
    Bu motosikletler, çabuk hizlanma ve hizli viraj donme yetenegine sahiptirler.
    Aslinda bütûn numaralari da budur.
    Siz bir yaris motosikleti alip, caddede sakin sakin kullanirsiniz.
    Kurallara uyarsiniz.
    Basiniza da eger çok bahtsiz bedevi degilseniz bisey gelmez.
    Ama siz bir yaris motosikleti alip, onun kabiliyetlerinden yararlanmak istersiniz.
    Bu risk demektir.
    Iste kaybettigimiz arkadaslarin büyük çogunlugu bu riski alabilecek cesarete sahip olan arkadaslarimizdir.
    Onlar satin aldiklari bir cihazin, aletin kabiliyetlerinden yararlanmak istemektedirler.

    Ölürlerse talihsiz, sag kalirlarsa, bize yakistirdiginiz gibi tecrubeli motorcu olurlar.

    Yani belirli kabiliyetlere sahip motosikletleri satin alip, o ozelikleri hiç bir zaman kullanmamalarini istemek saçmaligin daniskasi.
    Bunlari satin alip hakkinca kullanmamak ise ondan beter.

    Mesele aslinda nedir biliyormusunuz?
    Bu ulkede bu motosikletler satiliyorsa, onlarin kabiliyetlerinden yararlanabilecek zararsiz ortamlar hazirlamaktir.
    Motosikletinin sinirlarini zorlamak isteyen arkadaslarimiz,bu steril ortamlarda, en az riskle isin zevkini çikarabilmelidirler.
    Bu devletin bir gorevidir.
    Otomobil satip nasil ona gidecek yol yapiyorsan, farkli pistler isteyen motosiklet çesitlerine uygun alanlar yaratmak zorundasin.
    Adam kros yapacaksa, basina bir is gelmeyecek sekilde kros alanlari yapacaksin.
    Hiz yapmak istiyorsa, uygun asfalt ve donanima sahip pistler hazirlayacaksin.
    Vergiyi alirken en alasindan alip, is hizmet vermeye gelince kulaginin üstüne yatmayacaksin.
    Sen yapamiyorsan yapabilecek olanin onunu açacak tesvikler vereceksin.
    Bu kadar hali saha uzaydan mi geldi?
    Devlet tesvik etti ozel sermaye isigi gordu.
    Biz mahalle aralarinda arabalardan kaçarak top oynardik.
    Simdi yemyesil halilarin uzerinde top kosturuyor gençlerimiz.
    Kisacasi ben ilk yazimda sabaha kadar anlatirim demistim.
    Anlatacaklarimin yarisini bile yazmis degilim.
    Ben yillar önce bir topic açip devlete dusen gorevleri tartismaya açmistim.
    Kaç kisi destek oldu?
    Gerçi uye desteginden çok daha fazla mecrada destek buldu.
    Konu ulusal basina yansidi.
    Federasyon yazdiklarimizi maddeler halinde siralayarak, deklerasyon yayinladi.
    Arkasinda durdumu?
    Hayir.
    Devlet bisey yapti mi?
    HAYIR!!!!

    Baskiyi birbirinize degil, ilgili mecralara yapin.
    Hem kalbiniz kirilmaz, hem de belki sesinizi duyan birileri olur.
    Klavyenden bal damlıyor üstad. Yolum Paris'e düştüğünde tanışmak isterim.

  15. #135
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    COq devlet onumuzu acti yaa bizim iste

    Her TC vatandasina sorgusuz sualsiz A2 ehliyeti veriyor. Git kursa ver parasini uc kez bin motora, sonra gec 4 tane kuka arasindan al sana ehliyet. Birde bakti vatandas ehliyet sirasinda bekliyor sistemi otomasyona koydularki daha hizli A2 alsin insanlar.

    Yurt disinda okurken surus egitimi aldigimiz yerde motosikletliler de egitiliyordu. Bu adamlar bilidigin surucu adaylari ehliyet alacaklar kurslar gelmis egitiyorlar.

    Adamlarin canina okuyorlardi , kukalarin arasinda delice slalomlar, duz gitme kursalari frenaj kursalari

    Hoca seni hazir hisetmeden asla ama asla seni sinava sokmuyor. Oyle bizim gibi donem filan yok. 3 ayda da hazir olabilirsin 6 ay da da o senin becerine kalmis. Donem geldi sinav tarihin belli diye bir sey soz konusu degil.

    500cc+ mi alacaksin. Ayvayi yedigin andir. ilk soru 3 senedir trafikte faalmisin. Zaten benzinlik kayitlarindan dahi seni buluyorlarBizde olsa oo ben trafik te kurt oldum diye atip tutariz hemen. Erkeklik egosu soforluk ile hep bagdasmistir bu ulkede malesef.

    Egitim 2 ay suruyor sonra arkana bir hoca biniyor, cik yola diyor. sokuyor seni tum karmasik trafiklerin icine , otoban , okulun onu, park et diyor (evet yanlis duymadiniz motora diyor)

    Tek bir hata bir 2 ay daha sil bastan kurs aliyorsunuz. Hic acima yok. Motoru serit degistirir iken cok salladin yada kavsaga 25 mt kala sinyal vermedin bitti kaldin.

    Bunlarin hangisi turkiyede var. Ben kaskinin kilidi kapali degil diye ceza yiyen adam gordum. Dusunun kask var, kafasinda bizim apaci ler gibi kafaya guguma kusu gibi oturtulmamis yani. Tek klidi acik. adama okkali bir ceza kesiyor gitti tum maas.

    Devlet egitim kelimesinin anlamini bilse , sorumluluk bilse ilk once otoyollara giyotin den bozma yol bariyeri koymaz.

    Fransayi ve tum avrupayi cok iyi biliyorum. Pariste motora binmek bir eglence Ispanyadaki motorlarin duzenine hayran kalmistim. Ama Turkiyede devlet vurdun duymazlik icinde hemde her konuda. Sikayet edilecek merci yok, bir masadan diger masaya atiliyorsun en son geldigin masa daki memur da senelik izninde oluyor hep neden ise.

    Hep tekil sesimiz cikiyor. Bu isin bir merci dernegi yada temsilcisi olsun. Gitsin ankarada sorunlarin cozumleri icin ugrassin. Her motor surucusu zorunlu her sene 10 TL harc yatirsa kurumsal adam gibi bir dernek olur tum olaylari denetler ve haklarimizi savunur.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  16. #136
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Federasyon yazdiklarimizi maddeler halinde siralayarak, deklerasyon yayinladi.
    Arkasinda durdumu?
    Hayir.
    Devlet bisey yapti mi?
    HAYIR!!!!

    Baskiyi birbirinize degil, ilgili mecralara yapin.
    Hem kalbiniz kirilmaz, hem de belki sesinizi duyan birileri olur.
    Sevgili cog..

    Verdiğimiz vergilerle almamız gereken ana hizmetleri bile tam manasıyla alamıyorsun...
    Yolların hali ortada..... Köstebek yuvası.
    Otoyol ve köprülerden geçiş paralı...
    Sokakta arabanızı evinizin önüne koymak bile paralı...

    Kaldıki motosikletler teşvik edileceği yerde karalanıyor... Yok vergisi artırılıyor ,yok sigotası fahiş fiyat...
    Trafikte hız olarak diğer araçlardan farklı ama iş ceza sistemine geldiğinde diğer araçlarla aynı....

    Diğer araçlar tarafından hor görülmek ve devletin buna ses çıkarmaması daha da elim.....

    Bu ülkede motora binmek gerçekten zanaat.... Oraların kıymetini bil....

    Arkadaşın biri demişti... Ss lerde görüş açısı farklı diye..... Ona katılıyorum....
    Gerçekten SS le yolculuk sırasında olmadık şeyler yapmak işten bile değil... Biliyorsunuz altınızdakinin oyuncak olmadığını... Ani sollamalar ya da gazlamalar....

    Küçük ve orta sınıflı motorlarda yapılmayacak şeyleri isteriz hep SS lerden... Yoksa Neden Ss e binelim der gibi...

    Şu fikrime nasıl yaklaşırsınız?....

    SS lere binen kişilere lisans verilsin... Bu lisansı federasyon versin... Belli bir eğitim ve sınava tabi tutup.... (Aynı ticari araçlarda istedikleri belgeleri veren şöför federasyonu gibi)... Polis ehliyetin yanı sıra o belgeyide istesin...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  17. #137

    Üyelik
    02 Ağustos 2010
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili cog..

    Verdiğimiz vergilerle almamız gereken ana hizmetleri bile tam manasıyla alamıyorsun...
    Yolların hali ortada..... Köstebek yuvası.
    Otoyol ve köprülerden geçiş paralı...
    Sokakta arabanızı evinizin önüne koymak bile paralı...

    Kaldıki motosikletler teşvik edileceği yerde karalanıyor... Yok vergisi artırılıyor ,yok sigotası fahiş fiyat...
    Trafikte hız olarak diğer araçlardan farklı ama iş ceza sistemine geldiğinde diğer araçlarla aynı....

    Diğer araçlar tarafından hor görülmek ve devletin buna ses çıkarmaması daha da elim.....

    Bu ülkede motora binmek gerçekten zanaat.... Oraların kıymetini bil....

    Arkadaşın biri demişti... Ss lerde görüş açısı farklı diye..... Ona katılıyorum....
    Gerçekten SS le yolculuk sırasında olmadık şeyler yapmak işten bile değil... Biliyorsunuz altınızdakinin oyuncak olmadığını... Ani sollamalar ya da gazlamalar....

    Küçük ve orta sınıflı motorlarda yapılmayacak şeyleri isteriz hep SS lerden... Yoksa Neden Ss e binelim der gibi...

    Şu fikrime nasıl yaklaşırsınız?....

    SS lere binen kişilere lisans verilsin... Bu lisansı federasyon versin... Belli bir eğitim ve sınava tabi tutup.... (Aynı ticari araçlarda istedikleri belgeleri veren şöför federasyonu gibi)... Polis ehliyetin yanı sıra o belgeyide istesin...
    federasyona rant kapısı açmaktan başka bir işe yaramaz.sağlık raporu,psikoloik muayene,dosya parası,belge parası birsürü para yontarlar milletten artık.SS motora binenler zaten çok usta insanlar,hiçbir acemi kalkıpta 1000 cclik makina almaz daha bismillah.Lisans olayı dediğim gibi rant kapısı olan bir formalite olarak kalır.

  18. #138
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı movibiker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    federasyona rant kapısı açmaktan başka bir işe yaramaz.sağlık raporu,psikoloik muayene,dosya parası,belge parası birsürü para yontarlar milletten artık.SS motora binenler zaten çok usta insanlar,hiçbir acemi kalkıpta 1000 cclik makina almaz daha bismillah.Lisans olayı dediğim gibi rant kapısı olan bir formalite olarak kalır.
    Herşeye rant sağlamıyormuyuz... Cebimizde taşıdığımız ehliyetin plastiğine 100 liradan fazla veren insanlar olarak...
    Birde buna sağlayalım.... En azından en faydalısı olur....
    Belki her önüne gelenin SS lere binmesi engellenir...

    Ben sana SS binen o kadar adam gösterebilirim ki daha vites değiştirmesi gereken zamanı bilmeyen... Hayatında motora mobiletle başlayıp SS binen....

    Her SS sürücüsü usta değil... Emin olabilirsin....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #139

    Üyelik
    02 Ağustos 2010
    tuhaf geliyor herkesi kendim gibi sanıyorum.mobiletten sonra SS kullanmak kesinlikle intihardır.

  20. #140
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alp Tunay'im mangal yüreklim;

    Lisans olayini Süleyman gormesin.
    Valla Allah para geliyor!!! diye hemen çalismalara baslar.

    Mesele SS meselesi degil.
    Ben devlete dusen gorevler basliginda da yazmistim.
    Kademeli ehliyet sistemi bu isi çozer.


    Yani A2 ehliyetini alan adam en az 2 yil belli bir guce kadar olan motosikletleri kullanabilir.
    Bu illa model sinirlamasi olmak zorunda da degil.
    Ornegin burada ve bir çok avrupa ulkesinde yeni ehliyetli olup istedigin motosikleti alabilirsin ama gucunu sinirlandirirsin.
    2 yil sonra motosikleti eski haline getirirsin.
    Peki diyeceksin ki bu isin takibi nasil olacak?
    Onu da yazmistik.
    Sigorta sirketleri bu konuyu takip eder.
    Kanun koyucu derki;
    en az 2 yil dusuk guçte motosiklet kullanmamis adamin motosikletini sigortalamayacaksin.
    Sigortasiz araçla trafige çikamayacagina gore, kurallara riayet etme zorunlulugu dogar.
    Yaptirimlari da agir yaparsin.
    Orneginde sartlara uymamakta israr edene ilkinde para cezasi ama tekrarinda ehliyet iptaline kadar giden cezalar bu isi duzene sokar.

    Simdi ben kisaca ustunden geçiyorum ama konu detaylandirilabilecek bir konu.
    Var yani her isin bir çaresi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)