Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

bir mantik sorusu da benden

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    viyana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2009
    Şehir
    viyana & istanbul
    Motosikleti
    transalp 650 & ybr125
    arkadaslar hepimizin bildigi gibi sürat sinirlari yasalarla tanzim edilmis. otoyolda, otobanda, sehir icinde vs vs vs. belki de bu mantik her yerde cok tartisildi; madem hiz sinirlari var, o zaman neden araclarin maksimum yapacaklari hiz bu kurallara göre tanzim edilmiyor. mesela hemen hemen tüm dünyada otobanda en fazla sürat izni 130 km-h. buna göre tüm araclar en fazla 150 km-h ile sinirlandirilmasi gerekmez mi?

    acaba bu para cepte kalmasin dönüsümü olsun mantigi mi, ya da ne?
    motorsiklet değil MOTOSİKLET.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    İnsanlık her dönemde icat ettiği yada yaptığı makinalarda her zaman, güç ve sürat aramıştır, yasal sınırlamalar her an insanın ensesinde değilki, boş bir yolda alabildiğine gazlamak güç ve hızın keyfini yaşamak içindir, gaz pedalı ayağının altında yada avuçlarının içinde burada insiyatif sana bırakılmış, öyle olmasaydı bir hayabusa ile ile cbf 150 arasında ne fark kalırdı....

  3. #3

    Üyelik
    08 Ağustos 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    125 lik bir hondaydı ...

    bu formülde benden

    testosteron+adrenalin=hız=satış politikası
    eğer bunlar olmasa lamborghini hala traktör üretiyordu ferrari hala daha sadece pistlerdeydi anadol ortadoğunun en büyük araba ithalatçısıydı audi 5 firmayla birleşmiş ve piyasadaki van açığını kapatıyo olurdu bugatti gibi müthiş arabaları sokaklarda göremezdik ki şimdide göremiyoruz
    apocalypto 3===D

  4. #4

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    yasalar yollarda yapılacak suratı belırlıyor.ayrı bır yasada arac uretıcılerı ıcın olmalı uretıceklerı araclar yasalarda belırtılen suratlerı gecmeyecek

    tabi insanoglunun daha suratlı daha guclu arac arayısından oturu bu hıcbır zaman gerceklesemeyecek.saatte 360 km yapan fıber kaplamalı araca aırbag koysan ne olur

  5. #5
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı viyana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar hepimizin bildigi gibi sürat sinirlari yasalarla tanzim edilmis. otoyolda, otobanda, sehir icinde vs vs vs. belki de bu mantik her yerde cok tartisildi; madem hiz sinirlari var, o zaman neden araclarin maksimum yapacaklari hiz bu kurallara göre tanzim edilmiyor. mesela hemen hemen tüm dünyada otobanda en fazla sürat izni 130 km-h. buna göre tüm araclar en fazla 150 km-h ile sinirlandirilmasi gerekmez mi?

    acaba bu para cepte kalmasin dönüsümü olsun mantigi mi, ya da ne?
    çok basit kardeşim devlet vatandaştan aldığı vergiler ile çalışır tabi bizim ülkemizin insanı %90 üçkağıtçı ve çok profesyonel vergi kaçakçısı olduğundan ve bu ülkede memurlar haricinde devlet hiç bir şekilde vergi tahsil edemediğinden trafik, benzin, sigara ve buna benzer keyfi ihtiyaçların parasal olarak daha açık ve daha çok ceza getirmesi umuduyla yapılmış yasaladır
    sigara yasağı bu ülkede sigaraya düşman olduklarından değil hiç bir kahvehane ve kafeden vergi alamadıklarından bu vergiyi sigara cezası olarak tahsil etme isteğinden olmuştur
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  6. #6
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok basit kardeşim devlet vatandaştan aldığı vergiler ile çalışır tabi bizim ülkemizin insanı %90 üçkağıtçı ve çok profesyonel vergi kaçakçısı olduğundan ve bu ülkede memurlar haricinde devlet hiç bir şekilde vergi tahsil edemediğinden trafik, benzin, sigara ve buna benzer keyfi ihtiyaçların parasal olarak daha açık ve daha çok ceza getirmesi umuduyla yapılmış yasaladır
    sigara yasağı bu ülkede sigaraya düşman olduklarından değil hiç bir kahvehane ve kafeden vergi alamadıklarından bu vergiyi sigara cezası olarak tahsil etme isteğinden olmuştur

    cok dogru söylemissin.aslında bazı araclarda fabrika cıkısı sınırlamalı oluyor.örnegin dizel renault cliolar 160 km hız da sınırlı.yazılımsal olarak bi degisiklik yaptırmazsan hiçbir sekilde o hızı gecmiyor araba.bu skilde bazı araclarda var aslında sınırlamada 5 lira verince cogu oto tamircisi kaldırdıgından kimse bilmiyo oldugunu.herkez daha hızlı olma derdinde.sacma gelio bana.zat ile 40-50 yi gectigim nadirdir.hızlı gidince sonucta elime bisey gecmicek ( kendi acımdan konusuyorum arkadaslar polemik yasamıyalım) sakin sakin gidip geliyorum ben öyle keyif alıyorum motordan.

  7. #7
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    aç gözlülük.
    butun fabrikalar yasal sınırlara uyan makinalar yapsa. bir sene sonraki makinayı kaç kişi alır elinin altındakini pert edecek ki yenisini alacak. hondanın kelebek diye tabir ettiyimiz cup motorları var 70-90 cc olanları hala eskimedi. alanlarda bırakmıyor ve yasal hız sınırının cok ta ustune cıkmıyor ( 70 km/h )
    çin motorları gibi bütün makineler bir birine benzerse,
    " senin motorun iyi benim amacımda senin ki gibi bir motor almak " muhabbetleri tarih olurdu. sanırım markalar arasında renk tercihi yapardık.
    trafikte ilk hız sınırlaması sanırım 20 km/h dir ( bilenler hatam varsa beni düzeltsin.) motor ve dolayısıyla motosiklet teknolojilerı gelişemezdi. bu otomobil içinde gecerli dolayısıyla buyuk markalar para kazanamazdı.

  8. #8
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Almanyada otobanda hız sınırlaması yok. Yasalar değiştikçe arabanı mı değiştireceksin?
    Hızlı gitmek ölüme neden olduğu gibi çoğu zaman hayat da kıurtarır ama bundan kimsenin haberi olmaz.

  9. #9
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı overrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Almanyada otobanda hız sınırlaması yok. Yasalar değiştikçe arabanı mı değiştireceksin?
    Hızlı gitmek ölüme neden olduğu gibi çoğu zaman hayat da kıurtarır ama bundan kimsenin haberi olmaz.
    Ambulans şoförüyüm ve ambulansların sözde geçiş üstünlüğü olduğu halde standart hız sınırlarına uyması gerektiğini biliyorum. ama arkada kalp krizi geçiren hastayı yetiştirmeye çalışırken 160 HP lik crafterla düz yolda 165 yapabilirken 88km/h ile gitmenin imkansız olduğu çok açık.
    112ciyiz

  10. #10

    Üyelik
    08 Ağustos 2010

    acill yardım

    slm arkdaslar öncelikle ben ist motosiket tamircisiyim burayı 3 yıl oldu alalı ama ben ayvalıga gitmek istiyorum bana yardımcı olacak arkdaslar varmı nasıl biryerdir motor potansiyelii isyapa bilirmiyim bana eger yardım cı olursa arkdaslar cok sevinirim eger kafamyatarsa ortakda yapa bilirim kurudüzenimi götürecegim bana yardımci olana simdiden tskler..

  11. #11
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Bu konuyu 2 şekilde ele alabiliriz.

    1.si aşırı yüksek hızlar ki bunlar + 200km/s dir. Tamamen kapitalist yarış için yapılmış motorlardır. Daha çok satış, daha güçlü bir araba,daha çok para vs.

    2.si ise -180 küsür hızlardır ki bunlar arkadaşın belirttiği gibi bazen hayat kurtarır. Otobanda sağ şeritten 60 la gidebilirsiniz, ancak asla sol şeritten 150 ile gittiğiniz kadar güvenli değildir. Ayrıca gerek sollamalarda gerekse acil durumlarda (ambulans,itfaiye vs) O hızlar gereklidir.

    Arkadaşlar ayrıca şunuda belirteyim. YÜKSEK SÜRAT ÖLÜM değildir. Kaza tamamen, uygun olmayan yol şartlarında, uygun olmayan trafik düzeninde, dar açılı virajlarda GEREĞİNDEN YÜKSEK SÜRATLE kullanmaktan meydana gelir. Yoksa kimse uçsuz bucaksız otobanlarda 160-180km ile kolay kolay kaza yapmaz. Ancak siz 70le girilecek viraja taş çatlasa 100-110la girebilirsiniz. Oda pegleri sürte sürte. Daha yüksek süratlerde dediğim gibi kaza olur. Yol şartı ne ise = Hız da odur nokta.

  12. #12

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Olaya sadece son hız açısından bakmayın. Örneğin yasal hız sınırları içinde seyreden bir aracın önündekini güvenli (yani olabildiğince oyalanmadan) sollayabilmesi için belli bir tork ve beygir gücünde sahip olması gerekir. Bu beygir gücü de daha fazla, yani yasal sınırlamaların ötesinde bir "son sürati" mümkün kılar. Amaç bu gücü "son sürat" için değil, gerektiğinde daha kolay hızlanabilmek için kullanmaktır. Mütevazi araçların bile yasal hız sınırlarını kolaylıkla geçebilmesinin asıl sebebi budur.

    Ama çok yüksek performanslı lüks araçlar için hız, prestijle eş anlamlı hale geldiğinden bunları ayrı değerlendirmek gerek. Bu çok büyük bir pazar ve işler çok adil ilerlemiyor. Bir üreticinin ya da bir devlet politikasının bu pazarı sekteye uğratacak cesareti göstermesini beklemek saflık olur.

  13. #13
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Almanya'da hız sınırı olmayan otobanlar var.
    Belkide bütün otomobil ve motosiklet üreticileri kendilerine Alman pazarını hedef alıyodur?

  14. #14
    y.infernal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    VW Polo
    Özgürlük ve İnsan Hakları bu olsa gerek herkes istediği gibi hızla giderek ölebilir ya da yavaş giderek canının kıymetini bilebilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)