Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yan ayaklık

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    bobcat 150
    sayın arkadaşlar bugün hatta 2 saat önce berber dükkanın önünde motorumu yan ayaklığa alıp traş olmaya girdim ancak motoru görüyordum derken şahsın biri geldi ve topcase yaslandı motoru düşürecek diye berbere söylemem le birlikte motoru yere düşürdü 2000 km de kymco exiting içim gitti

    tabii motor arka grenaj ön taraf tüm çizildi.

    Bu sebepten motordan uzaklaşacaksak mutlaka ayakığa kaldıralım motorları.

    Daha çok emniyette olurlar

    hepinize saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Bir kez benzeri bir deneyimden sonra ben de sürekli orta sehpada bırakıyorum.

    Ortalık çoluk çocuk dolu, sahipsiz gördüler mi mutlaka tepesine tırmanıyorlar. Yan sehpada devrilme riski büyük. Çocuklara yazık olacak asıl.

    Geçen günlerde komşum bile dayanamayıp motorumu kurcalayan üç beş çocuğu sopayla arkalarından 5-10 adım koşarak kovalamış

    Ancak maalesef çoğu büyük hacimli motorda orta sehpa yok.

  3. #3
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    iyide biz nabicaz?benim motorda orta ayaklik yok bende surekli motorun sag tarafini duvara vs nerdeyse dayanir derecede brakiyorum.
    RIDE or DIE

  4. #4

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Son derece önemli bir konuya değinmişsin.. Tembellik etmeyip ayaklığa

    almakta büyük yarar var.

    Bu durumda ; çarpa, dokunma, rüzgar, yolun meyili olması vb

    gibi dış etkenlerde , olumsuzlukların önüne geçilecektir.....

    .
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyide biz nabicaz?benim motorda orta ayaklik yok bende surekli motorun sag tarafini duvara vs nerdeyse dayanir derecede brakiyorum.
    sıkma canını istanbula gel yaparız dostum.neler yapmadıkki??bana gençken mc gaywer derlerdi

  6. #6
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Yahu bu başlık bana 2 sene önce yaptığım bir hatayı hatırlattı az önce

    Motosikletin devrilme riskini azaltmak için, yan sehpada bırakmamanın yanısıra, aptallık yapmamak ta gerekir.

    Bilin bakalım bu motosiklet, hafif ama birden esen rüzgarın etkisiyle neden kolayca devrildi? Fotoyu çektikten birkaç dakika sonra olmuştu bu olay


  7. #7
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıkma canını istanbula gel yaparız dostum.neler yapmadıkki??bana gençken mc gaywer derlerdi
    dostum 8 senedir turkiye ye gitmedim insallah bi gun yolum duser.mutlaka ararim seni emin ol.ancak senin bu taraflara yolun duserse misafirim olmani isterim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:25 ----------

    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu bu başlık bana 2 sene önce yaptığım bir hatayı hatırlattı az önce

    Motosikletin devrilme riskini azaltmak için, yan sehpada bırakmamanın yanısıra, aptallık yapmamak ta gerekir.

    Bilin bakalım bu motosiklet, hafif ama birden esen rüzgarın etkisiyle neden kolayca devrildi? Fotoyu çektikten birkaç dakika sonra olmuştu bu olay

    ayaklik mi batti dostum?bu yaz tatildeyken bende memleketteki fzr 1000 motorumla nisanlimi alip bi piknik alanina gittik.yerde yumusakmis mangalla ugrasirken bi ses geldi arkami dondum garibim uzanmis yerde yatiyordu.egimde asagi dogruydu ugrastim kaldiramadim allahtan nisanlim guclude beraber kaldirdik
    RIDE or DIE

  8. #8
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Aynen öyle... işin aptallık kısmı benim yan ayaklığın dayandığı yeri sonradan ıslatmış olmam ve fotoğrafı çekerken bile farketmemem.

  9. #9
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle... işin aptallık kısmı benim yan ayaklığın dayandığı yeri sonradan ıslatmış olmam ve fotoğrafı çekerken bile farketmemem.
    olur boyle seyler sikma canini
    RIDE or DIE

  10. #10
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    [QUOTE=McWarnaly;2104630]dostum 8 senedir turkiye ye gitmedim insallah bi gun yolum duser.mutlaka ararim seni emin ol.ancak senin bu taraflara yolun duserse misafirim olmani isterim.[COLOR="Silver"]

    hayatımda kıbrıs haricinde yurt dışına çıkmadım.bu gidişle de çıkamam zaten..neyse zaman olur istanbul'a sen gelirsen mutlaka beklerim...

  11. #11
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    [QUOTE=sametagir;2104647]
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum 8 senedir turkiye ye gitmedim insallah bi gun yolum duser.mutlaka ararim seni emin ol.ancak senin bu taraflara yolun duserse misafirim olmani isterim.[COLOR="Silver"]

    hayatımda kıbrıs haricinde yurt dışına çıkmadım.bu gidişle de çıkamam zaten..neyse zaman olur istanbul'a sen gelirsen mutlaka beklerim...
    oyle deme dostum hayat bu belli olmaz ama ben gelirsem mutlaka seni aricam emin ol..
    RIDE or DIE

  12. #12
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S

  13. #13
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Şimdi ters bir mantık ortaya atacağım

    Motor en stabil halde yan ayak açıkken yani sacayak gibi birbirine açılı halde ve araları açık halde bulunan üç noktadan yerle temas halineyse daha güvenli bir şekilde durur..Bu üç nokta da haliye ön lastik, arka lastik ve yan ayaklık oluyor..
    Geometrik olarak işin doğrusu bu..

    Tecrübeyle sabittir efendim..Geçen sene aşırı fırtınalı hava da scooter motorum orta sehpadan 2 kez düşmüş, yan ayaktayken hiç düşmemişti..

    Bir keresinde viteste olan ve vites boşluğu alınmış durumda yan ayakta bekleyen bir motor üzerinde feribotta yatarak gelmiştim yalovadan..

    Bu örnekler münferit gibi görünse de doğru bir biçimde yan ayaktaki bir motor geometrik olarak orta ayaktaki bir motordan daha stabil..

  14. #14
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi ters bir mantık ortaya atacağım

    Motor en stabil halde yan ayak açıkken yani sacayak gibi birbirine açılı halde ve araları açık halde bulunan üç noktadan yerle temas halineyse daha güvenli bir şekilde durur..Bu üç nokta da haliye ön lastik, arka lastik ve yan ayaklık oluyor..
    Geometrik olarak işin doğrusu bu..

    Tecrübeyle sabittir efendim..Geçen sene aşırı fırtınalı hava da scooter motorum orta sehpadan 2 kez düşmüş, yan ayaktayken hiç düşmemişti..

    Bir keresinde viteste olan ve vites boşluğu alınmış durumda yan ayakta bekleyen bir motor üzerinde feribotta yatarak gelmiştim yalovadan..

    Bu örnekler münferit gibi görünse de doğru bir biçimde yan ayaktaki bir motor geometrik olarak orta ayaktaki bir motordan daha stabil..
    orta sehpadada 3 nokta teması var.
    kanaatimce motor ve sehpanın şekil faktörü girer işin içine.
    yan ayakta daha dengeli veya sehpada daha dengeli duran motorlar vardır.
    genellemem sehpadan yana.
    ama sehpam yok.
    takmam öyle sehpaymış komidinmiş.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  15. #15
    KANUNİ 150 C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KANUNİ SEYHAN 150
    konu cok önemli ben garantiye alıyorum motorun yanından ayrılmıyorum coluk cocuk yakalarsamda mahalleli zor kurtarıyor elimden hiç acımam gebertirim motorumu düşüreni teşekkürler...
    KANUNİ SEYHAN 150 CC

  16. #16
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orta sehpadada 3 nokta teması var.
    kanaatimce motor ve sehpanın şekil faktörü girer işin içine.
    yan ayakta daha dengeli veya sehpada daha dengeli duran motorlar vardır.
    genellemem sehpadan yana.
    ama sehpam yok.
    takmam öyle sehpaymış komidinmiş.
    Hangisi daha güvenli görünüyor efendim bakınız..Topçuklar dayanak noktaları elbette soldaki orta ayak, sağdaki yan ayak..

    Çizdirdin gece gece

  17. #17
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    osbourne dediklerine katılmakla birlikte (bir doğru(düzlem) üç nokta üzerinden geçer diye bir fizik kanunu var) bahsetmek istediğim bir şey var.yan ayaklık sol tarafa doğru yatırır ya motoru.. bundan sonra eğimi az ise ki genelde öyledir sağa doğru uygulanan bir kuvvette motor sadece iki teker üstünde kalmakta ve hele bide vitesde değilse kaymakta yada ayaklığın ters yönüne göre dik açıyı geçtiği an geri dönüşü olmayan bir şekilde sağa doğru yatmaktadır.düşme kaçınılmaz...
    ancak orta sehpa ile sabitnelen motorda ön teker +sehpa hemen sonunda sehpa+arka teker olayo devreye girer ve motor sağa yada sola doğru yatmak istesede ayaklığın açılı olmasının da verdiği dirençle neredeyse imkansız hale gelir...
    tabi ayaklık boşlukları langır lungur olmuş haşat bir sehpadan bahsetmiyorum.sonuçta orta sehpa ayak arası biraz geniş ve açısı geniş tutulduğunda o da 3 nokta prensibine göre çalışır ve arada zorunlu durumlarda 3. noktanın yeri ön arka olarak değişir...
    umarım anlaşılabilir olmuşumdur...

  18. #18
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    azizim, denge bozucu kuvvetin etki yönüde önemli burda.
    kimi motor yan ayakta çok dik durur. sakıncalı!
    kimi sehpa geniştir epeyi, münasiptir.
    kabul et, çizerim

    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  19. #19
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Dövil'i orta sehpada yan yatırmıştım...
    Kullananlar bilir. Dövil bir scooter'in genişliğinde. Motorun yapısı dar olduğu için orta sehpada dar üretilmiş. Dar yapısı itibariyle orta sehpada rüzgara karşı dirençsiz. Orta sehpa ve yan ayaklık kıyaslaması motorlara göre değişiyor kanımca.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  20. #20
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Rapçiler gibi atışalım diyorsun paint üzerinden he? Rapper senii

    Dediklerin doğru tabi..Benimkilerde doğru ama

    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dövil'i orta sehpada yan yatırmıştım...
    Kullananlar bilir. Dövil bir scooter'in genişliğinde. Motorun yapısı dar olduğu için orta sehpada dar üretilmiş. Dar yapısı itibariyle orta sehpada rüzgara karşı dirençsiz. Orta sehpa ve yan ayaklık kıyaslaması motorlara göre değişiyor kanımca.
    Aynen Sinan'cım..Bende düşününce motora göre değiştiğine karar verdim şimdi..
    Geçmiş olsun bu arada.Anladın sen onu..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)