Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet kullanımı özendirilmeli.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600 - 2008
    Motosiklet kullanımı özendirilmeli;
    Tüm dünya da destek gören motosiklet kullanımının özendirileceği yerde, ülkemiz de zorluk çıkartılması için sanırım tek bir mantıklı sebep yok. Zaten olamaz da, aklın yolu bir sonuçta.
    Dünya da pek çok sebepten ötürü motor kullanımı söz konusudur. Örneğin Asya ve uzak doğu ülkeleri alım gücü sebebi ile yönelirken, Avrupa ve gelişmiş ülkeler de trafik sorunu ve zevk için binilmektedir.
    Motosiklet trafik yaratmamak demek, trafik olmayacağı için yol, köprü, kavşak yapımının azalması demek, daha az hava kirliliği demek, daha az akaryakıt demek,5 kişilik 1.500 KG.’ lık araçla köprü trafiği yaratıp 1 kişi olarak karşıya geçmemek demek.Ayrı ayrı 5 araba yerine her birinin motorla köprü trafiğine girdiğini düşünsenize.Trafik ne derece akıcı olurdu. Egsoztlarından çıkan kirli, siyah dumanın çok daha azalması demek.
    Trafik ile ilgili örnek vermek isterim. Bir yağmurlu Pazar günü arkadaşım araba ile ben motor ile Acıbadem’den Taksim’e gitmek üzere yola çıktık. Ben motosikletle 15 dakika da, arkadaşım ise araba ile 3 saatte gelebilmişti. Pek çok kişi artık köprüden işine gitmek için geçerken motosikletini kullanıyor ve iş yerinde üstünü değiştiriyor. Böylece pek çoğu gidişte 1 saat, dönüşte 1 saat toplam da 2 saat zaman ve beraberinde ciddi yakıt tasarrufu sağlamış oluyor.
    O zaman düşünelim. Ülkeye, şehre, trafiğe her yönü ile yararlı olan motosiklet için neden bu derece yıldırma politikaları izleniyor, devlet erkanından biri bunu keşke bana izah etse.
    Yakıt sarfiyatı azalıyor dedim. Akaryakıtın %90 nı nı yurt dışından alan ve bunu için dövizini kaybeden, ithalat-ihracat oranı çok kötü olan beraberinde cari açığı büyük olan bir ülke de bu neden yapılır. Bir araba şehir içinde 100 KM.’de ortalama 10-11 LT(İstanbul da daha fazla) , bir motosiklet ise ortalama 2 ila 4 LT. arası akaryakıt tüketiyor. Egsoz emisyonu aynı oranda daha düşük, bu devamında temiz hava demek. Motosiklet kullanımının artması trafik azalması demek. Peki böylesine eti, sütü, yünü her yeri avantaj olan bir şeyin Türkiye’ de bu denli kullanımı sakıncalı görülmesi, alınması zorlaştırılan, köprülerden araba gibi ücret alınan, vergisi önceki hükümetlerde de şimdide inanılmaz yüksek tutulan motosiklete bu düşmanlık nedendir. Anlamak gerçekten mümkün değildir. Buna cevap olarak kafam da oluşan bir iki fikri paylaşmak isterim.
    Ne acı ki Türkiye de devlet çoğu zaman yüksek vergi vermesi gereken yerlerden vergi alamaz ve alması gereken vergi yükünü vatandaşın üzerine yıkar. Alternatif finans elde etmek yerine en kolay vergi toplama yöntemi olan, vatandaşın, üreticinin, dağıtıcının mecbur olduğu ulaşıma, dolayısı ile akaryakıta vergi koyuyor. Ancak her gelen hükümet bu yükü daha çok arttırıyor. Nihayetin de dünya liderliğini bir şekilde elde ettik. Çok onur duyulacak bir liderlik. Dünyanın en pahalı akaryakıtı kaç yıldır Türkiye’de. Tebrik etmek lazım. E şimdi motosiklet olursa az yakıt demek, o da beraberin de az vergi toplanması demek. Bu motosiklet sahibi araba alsa kat ve kat vergi verecek(belki bir motosikletin fiyatının 3-4 katı sadece araba vergisi verecek) devamında kat ve kat akaryakıt sarfiyatı yani yine vergi demek. Motor kullanımı ise daha az trafik, daha az yol tamiri, daha az çevre ve trafik düzenlemesi demek. Bunun hesabını yapamayan kişiler ülkemizi yönetiyor hem de yıllardır, 10 yıllardır. Yazık, gerçekten çok yazık. Zaten Türkiye ‘de halk zor durumdan bir çıkış noktası bulsa, devlet itina ile önünü kesiyor. LPG örneği de gayet açıktır. Halk benzinden çok daha ucuz olan LPG ye yöneldi, akaryakıt firmaları birer ağabeyi gibi sıkıştırdı hükümetleri ve LPG ye dönüşüm birden hız kesti ya da geçiş yapan da yine dünya da görülmemiş fiyatlar la LPG almak durumunda bırakıldı.
    Peki bu uygulamaları vatandaşın kendi için seçtiği hükümetler nasıl yapar, vatandaşın çıkış noktalarını neden kapatır anlamak mümkün değil.
    Örneğin motosiklete uygulanan şu vergi oranlarına bir bakınız lütfen. Türk halkı bunu hak ediyor mu sizce?



    Gelirimiz Almanya, İngiltere gibi ülkelerin neredeyse 1/10 nu kadar ama motosikleti ve akaryakıtı onlardan pahalı alıyoruz. Gerçekten Allah’tan korkan insanların vatandaşına bunu layık görmesi reva mıdır?
    Yine Avrupa ülkelerinin bazılarında motosiklet den vergi alınmıyor, ya da düşük vergi alınıyor, özendiriliyor. Neden çünkü motosiklet kullanımı, az öncede belirttiğim gibi daha az hava kirliliği ve daha az trafik demek. Bu,bu kadar açık iken nasıl halen motosiklet kullanımı teşvik edilmez de , önü kesilir. Anlayan bana da anlatsın lütfen.
    Ya motosikletlilerin trafikte yaşadıklarına ne demeli. Eğitimsiz, bir köye gitse koyun otlatamayacak yetenekte olan insanların ehliyetli olarak araba kullanması, motosiklet kullanıcılarını inanılmaz zor durumda bırakıyor. Adamın kafasına bakınız. Ben trafikte gidemiyorum o da gidemesin diye önüne kırıyor, yolundan atmaya çalışıyor; bu motorcular yok mu diyerek ekmeğinin peşinde her gün ölümle burun buruna olan kurye, kebapçı ve pizzacı taşıyıcılar ile altında 80.000 TL. lık motosiklet olan belki bir büyük firmanın CEO suna aynı muameleyi yapıyor ve sıkıştırıyor. Elbette her iki çeşit kullanıcıya da yapılan şüphesiz yanlış bir şeydir.
    Oysaki Avrupa da motosiklet kullanıcıları otomobil kullanıcılarından daha fazla saygı görüyor, itina ile yaklaşılıyor. Çünkü Avrupa ‘da ki bilinçli kullanıcı, motosikletliye çarparsa ne kötü sonuçlar çıkacağını gayet iyi biliyor. Onun kendindeki araç gibi kaportalı olmadığını biliyor. Trafiği rahatlattıklarını biliyor. Biz de ise: Amaaaaan bir motorcu daha kaza da ölmüş. Onlar da akıllı gitsin canım deyip sanki kedi, köpek ezilmişçesine geçip gidiyorlar yanından(ki ben bir hayvan sever olarak onlara da çok ciddi üzülen bir insanım). İtalya’ da motosikletliye çarpmak en az 10 yıl hapis gerektiriyor, ölürse müebbet hapse kadar yolu var. Fransa’da da durum çok farklı değil. Paris’e giden bir motosiklet kullanıcısı arkadaşım anlattı. Motosiklet görünce araçlar aralarını açarmış ki sıkışık trafikte motosikletler geçebilsin, bir tanesi açmamış motosikletli yumrukla aynayı kırıp geçmiş, bir kişi de çıkıp bir şey dememiş. Ben elbette kırma olayını onaylamıyorum ama motosiklet sürücüsüne şoför, kanunlar ve trafiktekiler o denli değer vermiş ve önemsemiş ki bu hareketi yapabiliyor. Yani Avrupa da motoru gören çekilirken bizim sürücüler önünü kapıyor. Bu sürücülerin eğitilmesi gerekmez mi. Hani çeşitli saatler de TV’ ların eğitim görüntüleri yayınlamak zorunda olduğu saatlerdeki görüntülerden biri, motosikletlilere saygı duyulması onları görünce nasıl onlara öncelik verilmesi gerektiği, kaza anında ölüme otomobil içindekinden çok daha yakın olduğu, evlerinde bekleyen, çocukları, eşi, anası, babası olduğu öğretilmesi gerekmez mi?
    Küresel krizin olduğu ve motosiklet satışlarının da azaldığı bir dönem de ÖTV indirimi yapılsa, köprü geçişlerin de motosikletlere indirim yapılsa, en azından bu piyasa canlansa güzel olmaz mı?

    Cem Hakan Hatunoğlu
    GSM: 0535 3404758
    E-mail: cemhakan1975@gmail.com
    blow07 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    insanlar yakıt tasarrufu olsun die dizel araçları tercih ediyolar.. fakat gittikleri yol aynı arabada gene tek kişi.. ve 1.5 saat sıkışık trafik .. çekilir çile diil.. insanlar toplu taşıma araçlarını sevmiyorler .. çünkü kalabalık .. çünkü rahat diil.. ama insanlar motosiklet kullanmayı bilseler.. gidecekleri yere 15 dakikada gidecekler havayı az kirletecekler çünkü dizel araçlar havayı benzinliden daha fazla kirletiyor.. bakımsız araçlar kamyonlar .. araçları zorlayınca simsiyah duman ata ata ilerliyolar .. yazık

    motosiklet herzaman tasarruf hem yakıt hem zaman .. eve otobüs le gittigimde özellikle kışın .. tam 1 saat 15 dakka civarı yol mnesafesi oluyor .. bu süre cuma günleri dahada uzuyor.. kısmende hafta içi kısaldıgı oluyor .. motorla gidip geldigimde kendime kalan 1 saat büyük bir zman dilimi .. ayrıca otopark parası ve yüklü yakıt masrafı vermiyorum ..

    umarım başımızdaki büyükler vergilere trafik kaosuna bi çare bulurlar. . ama ben göremeyecegim . sanırım
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  3. #3
    y.infernal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    VW Polo
    Türk halkı motor kullananları "FAKİR KESİM" olarak görüyor. Parası olsaydı araba alırdı diye düşünüyorlar ama bilmezler ki motorların kendilerinin kullandığı kıçı kırık şahinlerden daha pahalı olduğunu.

  4. #4

    Üyelik
    05 Temmuz 2006
    Şehir
    dağ deniz kulübem
    Motosikleti
    RaMiZ 100 karacay&Mondi Macit 150
    bence özendirilmemeli önüne gelen motor alıp apaçilik yapıyor şöyle bir dolaşalım diyorum motorların hepsi yok aragaz ceker yok dibimden geçer üstü çıplak biner ulusal felaket verdiği verginin 4 kaıtnı kzada devlete zarar yazıyor onun için özendirilmesin bilinçli ve zevk için kullanılmalı 4 tekere devam etsinler...
    [COLOR="Blue"][B][I]Bize motorsiklet tamirini öğreten ayda 5 dolara çalışıp günde 3 öğün prinç yiyen çinlilere kucak dolu teşekürler...:bounce:[/I][/B][/COLOR]

  5. #5

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600 - 2008
    Tüm amacım bu yazımı inşallah yakın zamanda bir gazetede yayınlatmak.

  6. #6
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    ulkede ökuz oldukdan sonra zor...önune kırmalar vs.

  7. #7
    xawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ktm Duke 690
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ulkede ökuz oldukdan sonra zor...önune kırmalar vs.
    çoğunluk kullanırsa zor önüne kırar ilaki bir tanıdığı kullanacak kask kafada olduğu sürece acaba benim tanıdığım mı deyip daha dikkatli olmaya başlayacaklardır .

  8. #8
    skyytr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir/Alsancak
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    Ne guzel yazmissiniz Ellerinize saglik. Benim isyerim ve evim arasi her gun surucu kurslarinin arabalarinla karsilasiyorum. Uckuyular civarinda nerdeyse her gun bir arac surucusu adayi gorebiliyorsunuz . Bugun meraktan toplandiklari yerde durup biraz sohbet ettim 4 teker surucu adaylarinla. Kursta motorsikletlerle ilgili size en ufak bir bilgi veriyorlarmi diye ? Ornek olarakta motorsikletlerin gaz vermeil kestiklerinde mesela arabalara oranla daha cabuk yavasladigini belirttim .
    Cevaba ne dersiniz .
    Bize hic motorsikletlerden bahsetmiyorlar .
    Yani yolda bizi gormuyen suruculer var ya
    Hepsi hakli . Adamlara ehliyet verirken bizden bahsetmiyorlar bile
    Deveye sormuslar neren dogru diye ! ! !
    Turkiyede araba kullanmak bile risk . Biz resmen sirkte cambazlik yapiyoruz farkinda degiliz sadece ! ! ! ! !

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------

    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    insanlar yakıt tasarrufu olsun die dizel araçları tercih ediyolar.. fakat gittikleri yol aynı arabada gene tek kişi.. ve 1.5 saat sıkışık trafik .. çekilir çile diil.. insanlar toplu taşıma araçlarını sevmiyorler .. çünkü kalabalık .. çünkü rahat diil.. ama insanlar motosiklet kullanmayı bilseler.. gidecekleri yere 15 dakikada gidecekler havayı az kirletecekler çünkü dizel araçlar havayı benzinliden daha fazla kirletiyor.. bakımsız araçlar kamyonlar .. araçları zorlayınca simsiyah duman ata ata ilerliyolar .. yazık

    motosiklet herzaman tasarruf hem yakıt hem zaman .. eve otobüs le gittigimde özellikle kışın .. tam 1 saat 15 dakka civarı yol mnesafesi oluyor .. bu süre cuma günleri dahada uzuyor.. kısmende hafta içi kısaldıgı oluyor .. motorla gidip geldigimde kendime kalan 1 saat büyük bir zman dilimi .. ayrıca otopark parası ve yüklü yakıt masrafı vermiyorum ..

    umarım başımızdaki büyükler vergilere trafik kaosuna bi çare bulurlar. . ama ben göremeyecegim . sanırım
    Sevgili Jesse ,
    Ne kadar zaman ve para kazandigimizin ufak bir ornegi gecenlerde izlemistim herkez ile paylasmak istedim .
    http://youtu.be/jbN7ZQT32CE

  9. #9

    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yakında alıcam inşallah
    Bence bu işler bu kadar basit işler değil.Her işin içinde olduğu gibi bu İşin içinde de "RANT" var diye düşünüyorum. Belli bir kısım kimseler tarafından bir şekilde motor kullanımı özendirilimiyor. En ufağından Akaryakıt firmaları, otomobil firmaları lastik, firmaları vs.. bu işin içinde olduklarını sanıyorum. Bu yaz Roma'ya bir gezi yaptım be inanır mısınız taksi haricinde araba yok sokaklarda, herkes scooter kullanıyor. Dayımın üzerinde takım elbise altında motoru kafasında kaskı var. çok rahatlar trafik denen birşey yok kral gibi yaşıyorlar... Keşke Türkiye'de böyle olsa.

    (ŞAHSİ FİKRİMDİR)


    ayrıca farklı bir bakış açısı: Kötü motorsiklet kullanıcısı çok sayıda caddelerde peş peşe oraya buraya dalarak makas atan mı istersin? abart egsoz takıp mahalleyi inleten mi? yoksa kask'sız bir biçimde apaçi apaçi gezenler mi? bunun gibi çok kötü örnek var. buda biz motorcuların trafikteki statüsünü düşürüyor ve saygı unsuru olarak görülmememizi sağlıyor bence. Yanlışım varsa düzeltin lütfen...
    ::gleam::Allah kuru iftiradan saklasın...:bounce:

  10. #10
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Çok güzel ve bir o kadarda önemli bi konuya mükemmel bi anlatımla değinmişsiniz öncelikle sizi tebrik ederim inşallah sizinde dilediğiniz gibi trajı büyük bi ulusal gazetede yayınlanırda bu yazı en azından bir ses getirir bir şeylerin başlaması için bi kıvılcım olur
    Amma ve lakin işte burası en kötüsü ve sözün bittiği yer "Burası TÜRKİYE" yazınızdada belirttiğiniz gibi "Türkiye de devlet çoğu zaman yüksek vergi vermesi gereken yerlerden vergi alamaz ve alması gereken vergi yükünü vatandaşın üzerine yıkar. Alternatif finans elde etmek yerine en kolay vergi toplama yöntemi olan, vatandaşın, üreticinin, dağıtıcının mecbur olduğu ulaşıma, dolayısı ile akaryakıta vergi koyuyor. Ancak her gelen hükümet bu yükü daha çok arttırıyor. Nihayetin de dünya liderliğini bir şekilde elde ettik. Çok onur duyulacak bir liderlik. Dünyanın en pahalı akaryakıtı kaç yıldır Türkiye’de. Tebrik etmek lazım. E şimdi motosiklet olursa az yakıt demek, o da beraberin de az vergi toplanması demek. Bu motosiklet sahibi araba alsa kat ve kat vergi verecek(belki bir motosikletin fiyatının 3-4 katı sadece araba vergisi verecek) devamında kat ve kat akaryakıt sarfiyatı yani yine vergi demek. Motor kullanımı ise daha az trafik, daha az yol tamiri, daha az çevre ve trafik düzenlemesi demek. Bunun hesabını yapamayan kişiler ülkemizi yönetiyor hem de yıllardır, 10 yıllardır. Yazık, gerçekten çok yazık." Hakikaten yazık
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  11. #11
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    ben iki ay önce yeni motor'(arora tiger 200) aldım fiyatı 2,500 lira burda olay oldu yok o paraya araba alınırdı yok bu kadar para motora verilir mi sonuçta iki teker neden araba almadın o fiyata...şaşırdım açıkçası 2,500 liraya araba ne alacaksan sanki, en döküklerinden reno 12 veya hacı murat ve her günüm sanayide geçecek ki benim arabamda var üstelik(renault 9 gte 1993).......neyse motoru aldıktan bir ay sonra da burda ölümlü bir motor kazası oldu ve motorun markası arora tiger 200... yine başladılar sende bu motor yüzünden ölüp gideceksin felan dediler sat bunu dediler çoluğun çocuğun var dediler psikolojim bozuldu 1 hafta binemedim motora ama ben motoruma kıyıp satamadım ölüm bu seni elbet bulacak bir yerde motor sebep oldu sadece dedim...sonuç olarak bizim burda motora farklı bir gözle bakılıyor o yüzden ben sadece susuyorum ve zevkle motoruma biniyorum kimseyede önermiyorum ben biniyorum sadece

  12. #12
    blow07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CBR250R
    Doğru Ülke , Yanlış Liderler..

  13. #13
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    mantık basit o paraya araba alırım abiiiiiiiiiiiiiiii. ama ne yaparsan yap istediğin arabayı al genede o hissi yakalayamazsın
    serdar1547 bunu beğendi.
    Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)