wanda adlı üyeden alıntı
Bujinin belli bir kilometre ile sınırlanması benim düşünceme göre yanlıştır, bujinin bakır elektrod ile tırnak arası açıklığı 07 mm olmalıdır bu standart bir ölçüdür, bu aralığın açılma sebebi, ortadaki bakır elektrodun kısalmasından dolayıdır, bu durumda yapılacak şey üst tırnağa hafifçe vurarak ara açıklığını 07 mm ye getirmektir, bujinin bakır elektrodun üst kısmı ve tırnağın iç kısmı 220 kum zımpara ile temizlendikten sonra takılabilir, ancak bakır elektrodun üst kısmında yuvarlak veya oval bir durum var ise bujinin değişmesi gerekir.
Söktüğümüz bujinin yağlı veya kurumlu olması bize motorun çalışma sıhhatı açısından ip ucu verir, buji kurumsuz yağsız ve gri bir renk tonunda ise motor düzgün bir ateşleme ve yanmaya sahip demektir, birçok parçada olduğu gibi marka olarak kendini kanıtlamış bir buji markası kullanmak en doğrusudur..