Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Tank tokatlama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlayamazsin tabi.
    Anlayamazsin çünkü Türkçe de benzin deposuna, benzin deposu denir.
    Ama Amerika da tank denir.
    Olayin orjinal adi Tank Slapper.

    Adamin biri çevireyim demis ama ortaya boyle kargasa çikmis.
    Hayir,tokatlama tamam.
    Ona bir itirazim yokta.
    Depoyu neden tank diye birakiyorsun?
    Depo tokatlayan desen herkes anlayacak.

    Mevzu, gidonun kontrolden çikip, deppoyu tokatlar gibi sagli sollu vurmasidir.
    Gevur buna tank tokatlayan demis.
    Biz de depo şamarlayan mi desek naapsak?!!!!


    Su teknik terimlerin guzelce gozden geçirilip yeniden çevrilmesi ya da tanimlanmasi lazim.


    Sen teknik terimleri guzelce cevir benimde hayir duami alirsin vallaa. Mesela "stiction" kelimesiyle baslasan cok sevinirim. Iki gundur ariyom bulamadim . Dedim once ne oldugunu anlatirim sonra kelimeyi kullanirim ama yine kafa karistircak diye dusundum. Sozlukte baktim asinma sicakligi diyo, alakasi yok kullanimiyla.
    Sen listeyi cikart ben ezberliyim herkez kurtulsun bu dertten


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Tank Slapping'i engellemek için direksyona sıkı yapışıp düz tutmaya çalışacaksın en başta.

    Tank Slapping'in sebebi ön tekerin herhangi bir etkenden ötürü aniden yön değiştirmeye yetecek kadar açıda asfaltla temasıdır.Bu noktada motosikletin ağırlık merkezi bir sağa bir sola kayar ve maddenin eylemsizlik yani hareketini,duruşunu koruma prensibinden dolayı ağırlık merkezini dengelemek adına direksyon istem dışı sağ-sol yapar.

    Olayın sebebi budur,çözümü ise basittir;ön tekere binen yükü azaltarak onu kontrol altına almak ana prensibimiz.Binen yük azaltılmazsa kontrol altına alamayız.Binen yükü azaltmak ise biraz gaz açmayla olur.Arka ferene dokunmak yapacağımız en son şey olmalı.

    Aslında ön freni kilitlemeyecek bir biçimde sıkmak daha net ve etkili yoldur fakat o panikle ön tekeri kilitlerseniz kendinizi yerde bulursunuz.Üstelik yol durumuna göre negatif etki yaratabilir,yol bozuksa Tank Slapping(Yalpalama)daha da şiddetlenebilir.

    Şimdi yukarıda ön tekere binen yükü azaltmalıyız yazmışsın ama şimdi ön freni sıkmayı öneriyorsun diye karşı çıkmanız Allah'ın emri.Onu da dilim döndüğünce açıklamaya çalışayım,bu yalpalama olayı arada birşey yani yalpalayan tekere ya yükleneceksin ya da üzerindeki yükü azaltacaksın.Binen yükü artırırsan teker yola daha fazla tepki uygulayacak ve etki-tepki yasasından yol da aynı tepkiyi geri uygulayacak ve tekeri doğrultusunda tutmaya çalışacak.Yani yalpalamayı önlemeye yardımcı olacak.Fizik kuralları gereğidir bu,Fizik kuralları her zaman birbirini nötrler.Herşeyin bir nedeni ve çözümü vardır.

    Fazla uzatıp kafanızı karıştırmak istemiyorum ama şunu da söylemeden geçemeyeceğim,bu mevzu çok değişkendir.Yüksek hızda yüksek frekanslı ve düşük genlikli Tank Slapping meydana gelir genelde.Bu direksyonun çok kısa sürede birçok ufak yalpalama yapması demektir.Burada gaz açmak da yararlıdır fakat eğer yavaşlamanız gereken bir yerde başınıza geldi ise ön freni kullanmalısınız.

    Düşük hızlarda başınıza gelen yalpalamalar(Tank Slapping)ise genelde düşük frekanslı ve yüksek genlikli olur yani direksyon sağa sola daha büyük bir açıyla döner yüksek hızdakine nazaran.Bu durumda ön fren hemen yan yatmanıza sebep olur,ne olursa olsun kısa süreli gaz açıp ardından ön fren kullanmalısınız yavaşlamanız gereken durumda.Yavaşlamanız gerekmiyorsa gaz açmak yeterli.

    İlk başta karışık gelebilir ama mantığını kavramaya çalışırsanız rahat anlarsınız arkadaşlar.Bunlar gerektiğinde hayatımızı kurtaracak bilgiler,lütfen dikkate alalım.

    Bu yüksek hızda,hızın azaltılması gereken yerde yapılan bir toparlama hareketi.Adam direk hız kesmis dikkat ettiyseniz,bazen ön frene bir gerek kalmaz gaz kesmeyle önlenebilir.

    http://www.youtube.com/watch?v=5xLHO...eature=related

    Bu da yine yüksek hızda,hızın azaltılması gerekmeyen yerde yapılan kaza.

    http://www.youtube.com/watch?v=Z5Kvq7h0sK4

    Az biraz gaz vererek toparlayabilirdi.Fakat bir nokta var kısa sürede direksyonun yalpalama açısı artmış,burada fren veya gaz kesmeyle kurtarması zor.Fren veya gaz kesme direksyonun fazla açıyla yalpalamadığı durumlarda iyi sonuç verir.Eğer direksyon hem yüksek açıyla yalpalayıp hem de yavaşlamanız hatta durmanız gereken bir duruma düşerseniz yapabileceğiniz en iyi en başta direksyonu düz tutmaya çalışıp aynı zamanda kısa süreli gaz açıp direksyonun fazla açıyla yalpalamasını önleyip ardından kilitlemeyecek biçimde frene asılıp,gaz kesmektir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:13 ----------

    Yalpalamanın(Tank Slapping)başınıza gelebileceği durumları sıralayayım ki bu konularda daha dikkatli olun;

    -Hızlı girdiğiniz kasislerde,çukurlarda,
    -Yoldaki bozukluklarda;yola dökülmüş çimento,kamyonların ağırlığından dolayı çökmüş yol gibi,
    -Viraj içinde arka-ön freni fazla sıkmak,viraj içinde ani gaz vermek ve kesmek,
    -Viraj çıkışında çabuk toparlanmaya çalışmak,
    -Tek teker(Wheelie)yaparken ön tekerin hızlı ve dengesiz biçimde asfalta düşmesi,
    -Kalkışlarda ani gaz vermelerde motosikletin önündeki yükün hafiflemesi ve gaz verirken direksyonun yönünün farkında olmadan değiştirilmesi,
    -Yönlenmek için yatmaktan ziyade direksyonu daha fazla kullanmak,
    -Viraj çıkışında fazla gaz verip arka tekerin kaymaya başlamasıyla oluşan dengesizliği ani direksyon tepkileriyle toparlamaya çalışmak(Vücut dengesiyle toplanmalıdır,duruma göre hem vücut dengesi hem de hafif direksyon hareketleriyle de toparlanılabilir.),

    Tank Slapping(Yalpalamaya)'e neden olabilir.Bu liste daha uzaar gider,aklıma gelen ve önemli olanları yazdım.

  3. #63

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tank Slapping'i engellemek için direksyona sıkı yapışıp düz tutmaya çalışacaksın en başta.

    Tank Slapping'in sebebi ön tekerin herhangi bir etkenden ötürü aniden yön değiştirmeye yetecek kadar açıda asfaltla temasıdır.Bu noktada motosikletin ağırlık merkezi bir sağa bir sola kayar ve maddenin eylemsizlik yani hareketini,duruşunu koruma prensibinden dolayı ağırlık merkezini dengelemek adına direksyon istem dışı sağ-sol yapar.

    Olayın sebebi budur,çözümü ise basittir;ön tekere binen yükü azaltarak onu kontrol altına almak ana prensibimiz.Binen yük azaltılmazsa kontrol altına alamayız.Binen yükü azaltmak ise biraz gaz açmayla olur.Arka ferene dokunmak yapacağımız en son şey olmalı.

    Aslında ön freni kilitlemeyecek bir biçimde sıkmak daha net ve etkili yoldur fakat o panikle ön tekeri kilitlerseniz kendinizi yerde bulursunuz.Üstelik yol durumuna göre negatif etki yaratabilir,yol bozuksa Tank Slapping(Yalpalama)daha da şiddetlenebilir.

    Şimdi yukarıda ön tekere binen yükü azaltmalıyız yazmışsın ama şimdi ön freni sıkmayı öneriyorsun diye karşı çıkmanız Allah'ın emri.Onu da dilim döndüğünce açıklamaya çalışayım,bu yalpalama olayı arada birşey yani yalpalayan tekere ya yükleneceksin ya da üzerindeki yükü azaltacaksın.Binen yükü artırırsan teker yola daha fazla tepki uygulayacak ve etki-tepki yasasından yol da aynı tepkiyi geri uygulayacak ve tekeri doğrultusunda tutmaya çalışacak.Yani yalpalamayı önlemeye yardımcı olacak.Fizik kuralları gereğidir bu,Fizik kuralları her zaman birbirini nötrler.Herşeyin bir nedeni ve çözümü vardır.

    Fazla uzatıp kafanızı karıştırmak istemiyorum ama şunu da söylemeden geçemeyeceğim,bu mevzu çok değişkendir.Yüksek hızda yüksek frekanslı ve düşük genlikli Tank Slapping meydana gelir genelde.Bu direksyonun çok kısa sürede birçok ufak yalpalama yapması demektir.Burada gaz açmak da yararlıdır fakat eğer yavaşlamanız gereken bir yerde başınıza geldi ise ön freni kullanmalısınız.

    Düşük hızlarda başınıza gelen yalpalamalar(Tank Slapping)ise genelde düşük frekanslı ve yüksek genlikli olur yani direksyon sağa sola daha büyük bir açıyla döner yüksek hızdakine nazaran.Bu durumda ön fren hemen yan yatmanıza sebep olur,ne olursa olsun kısa süreli gaz açıp ardından ön fren kullanmalısınız yavaşlamanız gereken durumda.Yavaşlamanız gerekmiyorsa gaz açmak yeterli.

    İlk başta karışık gelebilir ama mantığını kavramaya çalışırsanız rahat anlarsınız arkadaşlar.Bunlar gerektiğinde hayatımızı kurtaracak bilgiler,lütfen dikkate alalım.

    Bu yüksek hızda,hızın azaltılması gereken yerde yapılan bir toparlama hareketi.Adam direk hız kesmis dikkat ettiyseniz,bazen ön frene bir gerek kalmaz gaz kesmeyle önlenebilir.

    http://www.youtube.com/watch?v=5xLHO...eature=related

    Bu da yine yüksek hızda,hızın azaltılması gerekmeyen yerde yapılan kaza.

    http://www.youtube.com/watch?v=Z5Kvq7h0sK4

    Az biraz gaz vererek toparlayabilirdi.Fakat bir nokta var kısa sürede direksyonun yalpalama açısı artmış,burada fren veya gaz kesmeyle kurtarması zor.Fren veya gaz kesme direksyonun fazla açıyla yalpalamadığı durumlarda iyi sonuç verir.Eğer direksyon hem yüksek açıyla yalpalayıp hem de yavaşlamanız hatta durmanız gereken bir duruma düşerseniz yapabileceğiniz en iyi en başta direksyonu düz tutmaya çalışıp aynı zamanda kısa süreli gaz açıp direksyonun fazla açıyla yalpalamasını önleyip ardından kilitlemeyecek biçimde frene asılıp,gaz kesmektir.
    Tank Slapper (Depo Samarlama) gerekli ayarlar yapilip bastan engellenmeye calisilir. Direksiyon amortisoru ile kurtarilabilir. Ben irili ufakli 8, 9 tank slapper yasadim. Bu yasadiklarimda gidon amortisoru hep kurtardi. Lakin yukarida yazdiginiz gibi fren yapmak, gaz vermek kesinlikle mumkun degil. Adi ustunde, tank slapper, yani elinizi direksiyona koymaya calistiginizda elinizi o gucle alip depoya vuruyor. Benim parmaklari kirilan arkadaslarim var tank slapper esnasinda. Motorun gazina veya frenine ellemek cok cok cok zordur elleyecek kadar tutabiliyorsaniz zaten motor kendini tank slapperdan kurtardigi anda veya kurtarmakta oldugu anda elleyebilirsiniz. O anda gaz verirsiniz kurtardim zannedersiniz ama motor kendini zaten kurtarmistir.

    Simdi sen sag taraftan parmaginla freni tuttun, o anda direksiyon o kadar guc ve hizla kendini sola attiginda ne olcak? O frene zank diye asilmis olunacak ve on teker kilitlencek. Hadi gazi tutmaya calistiniz, o zamanda direksiyon sola attiginda kendini tam gaz tekrar saga attiginda tamamen gaz kesme meydana gelecek, bu saniyede 3 kere olacak, bu motorun dengesini kazanmasina kesinlikle fayda etmez. O hizda saga sola giden motorun gazina veya frenine dengeli ve bilincli sekilde yapilabilecek bi temas soz konusu degildir.

    Bi motoru sola yatirip donerken uzerinden kendiniz atsaniz ne olur? Motor kendini duzler ve hizi bitene kadar duz bi sekilde gider sonra yavaslayinca duser. Motoru kendi haline biraktiginizda her zaman kendini toplamaya calisir. Bu tank slapper da da gecerli. Motorun lastiginin duz gidis hizinin merkez kac kuvveti (Centrifugal Force) sag sol yalpa kuvvetinde fazlaysa motor kendini toplar, frenle gazla duzeltilmesi mumkun degildir.

    Videodaki adam yavas giderken on kaldirdi. On teker havada iken direksiyonu bi tarafa tam kirdi. Lastik yere indigi anda birden kendini duze almak icin bi tarafa atti, ilk atmada adamin vucududa birden savrulunca yalpa gucunu artirdi. Bu iki gucun etkisi motorun lastiginin duz gitme gucunu gecince moturu dusurdu.

    Spor motora binmenin en onemli kanunlarindan biri vucudu sirt ve karin kaslariyla tutup, ellerle direksiyona agirlik vermemektir. En agresif surus pozisyonuda bile ellerinizi direksiyondan cektiginizde vucudunuz sabit ve kimildamadan motorun ustunde durabilmeli. Bunun sebebi motorun arka lastiginin on lastigi dogal bi sekilde takip edip dengeli gitmesidir. Direksiyona her ne sebebten olursa olsun ne kadar agirlik verirseniz motorun dengesi ve kendini toplamasi o kadar bozulur. Buna tank slapper da dahil.

  4. #64
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Crescent;

    Açıkcası çok yüksek cc'li motosiklet kullanmadım.Kullandım ama uzun süreli değil.Fakat 250'lik motorla hızlıyken de yavaşken de birçok kez Tank Slapper yaşadım.Bilemiyorum ama ben o anda heralde iman gücüyle bu dediklerimi başarılı bir şekilde uygulayabildim.Elbette çok çok yüksek hızlarda bunu engellemek zor,bahsettiğiniz gibi videolardan da anlaşılacağı üzere direksyon müthiş bir hızla çarpıyor sağa sola.Onlara sözüm yok,benim bahsim çok aşırı olmayan hızlarda dediğim gibi.Bu arada evet,amortisör ayarları oldukça önem arzediyor bu konuda.Zaten genel manada SS'larda yaşanmasının sebebi de bu,sert süspansiyon.Biraz olsun yoldan gelen etkileri absorbe edebilecek bir süspansiyon Tank Slapper'ın etkisini büyük oranda azaltır.

    Birde şunu ekleyeyim,Tank Slapper kısa sürede maksimum gücüne ulaşıyor eğer hemen farkederseniz fren veya gaz gibi müdahaleleri yapmak zor olmayacaktır.Burayı atladık sanırım,pür dikkat kullanırım motosikleti.Hatta artçım bir keresinde yola çıkmadan sorduğum bir olayı 15-20dk boyunca anlatmış ve ben ışıkta durduğumuzda dönüp efendim ne diyorsun demiştim,tabi fırçayı yedik.

  5. #65
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kadango, hatali bilgi vermeyelim kardes.


    Senin basindan geçen olayla genelleme yaparsan herkesi yaniltirsin.
    Oncelikle gidon çok siki tutulmamali.
    Bu tespitin yanlis.
    Tank slapper basladigi anda gidonu gevsetme tespitin dogru.
    Ama gaz verme ya da frene basma isi olacak is degil.
    Zaten gidon oyle bir kuvvetle vuruyorki, tutabilmen bile mucize.

    Aslinda geçen haftalarda tartismistik bu konuyu.
    Ama yine yazalim.


    Olayin baslangiç nedeni oncelikle on tekerin havalanmasi.
    On teker havalandiginda, donme hizi yavaslar.

    Atiyorum;
    arka teker dakikada 10 defa donuyorsa, on tekerin donus sayisi 9 a duser ve donus hizi da yavaslar.
    Bir de tekerlek yere tekrar dustugunde, arka tekere ters bir açida yere temas ederse, motosiklet kendini dengelemek arzusuyla dolup tasar.
    Iste bu arzuyla gidon, siddetini arttirarak salinima baslar.

    Simdi bilinmesi gereken en onemli nokta su.
    Motor seni ustunden atmaya çalismiyor.
    Bir boganin ustunde gibisin ama degilsin.

    O zaman mudahale etme motor kendini duzeltsin.

    Yani mumkun oldugu kadar gidonu gevsetip, motosiklete mudahale etmeyecegiz.

    Gerçi gene de kurtulma sansiniz çok az.


    Bu nedenle gidon amortisoru tek çare.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #66

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    tank slapper olayı bazen yanlslıkla yapsamda iyi iş makinanın gücü adamı mest ediyo

  7. #67
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tank Slapping'i engellemek için direksyona sıkı yapışıp düz tutmaya çalışacaksın en başta.
    Ben yaşadığımda da bunu denedim başta işe yaramadı pek hatta sol elim parmaklarım sıkıştı çok feci.. kırılmadığına şükrediyorum..sen ne kadar ugraşsan da motor kendini toparlamazsa başka yapabilceğin bişey yok..
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -Hızlı girdiğiniz kasislerde,çukurlarda,
    -Yoldaki bozukluklarda;yola dökülmüş çimento,kamyonların ağırlığından dolayı çökmüş yol gibi,
    -Viraj içinde arka-ön freni fazla sıkmak,viraj içinde ani gaz vermek ve kesmek,
    -Viraj çıkışında çabuk toparlanmaya çalışmak,
    -Tek teker(Wheelie)yaparken ön tekerin hızlı ve dengesiz biçimde asfalta düşmesi,
    -Kalkışlarda ani gaz vermelerde motosikletin önündeki yükün hafiflemesi ve gaz verirken direksyonun yönünün farkında olmadan değiştirilmesi,
    -Yönlenmek için yatmaktan ziyade direksyonu daha fazla kullanmak,
    -Viraj çıkışında fazla gaz verip arka tekerin kaymaya başlamasıyla oluşan dengesizliği ani direksyon tepkileriyle toparlamaya çalışmak(Vücut dengesiyle toplanmalıdır,duruma göre hem vücut dengesi hem de hafif direksyon hareketleriyle de toparlanılabilir.),

    Tank Slapping(Yalpalamaya)'e neden olabilir.Bu liste daha uzaar gider,aklıma gelen ve önemli olanları yazdım.
    Benim olayda sebepler bunlar sanırım.
    -Hızlı girdiğiniz kasislerde,çukurlarda,
    -Yoldaki bozukluklarda;yola dökülmüş çimento,kamyonların ağırlığından dolayı çökmüş yol gibi,
    -Kalkışlarda ani gaz vermelerde motosikletin önündeki yükün hafiflemesi ve gaz verirken direksyonun yönünün farkında olmadan değiştirilmesi,



    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun gazina veya frenine ellemek cok cok cok zordur elleyecek kadar tutabiliyorsaniz zaten motor kendini tank slapperdan kurtardigi anda veya kurtarmakta oldugu anda elleyebilirsiniz. O anda gaz verirsiniz kurtardim zannedersiniz ama motor kendini zaten kurtarmistir.

    .
    Crescent, sonuna kadar katılıyorum sana

  8. #68

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    @@@@""""Yalpalamanın(Tank Slapping)başınıza gelebileceği durumları sıralayayım ki bu konularda daha dikkatli olun;

    1-Hızlı girdiğiniz kasislerde,çukurlarda,

    2-Yoldaki bozukluklarda;yola dökülmüş çimento,kamyonların ağırlığından dolayı çökmüş yol gibi,

    3-Viraj içinde arka-ön freni fazla sıkmak,viraj içinde ani gaz vermek ve kesmek,

    4-Viraj çıkışında çabuk toparlanmaya çalışmak,

    5-Tek teker(Wheelie)yaparken ön tekerin hızlı ve dengesiz biçimde asfalta düşmesi,

    6-Kalkışlarda ani gaz vermelerde motosikletin önündeki yükün hafiflemesi ve gaz verirken direksyonun yönünün farkında olmadan değiştirilmesi,

    7-Yönlenmek için yatmaktan ziyade direksyonu daha fazla kullanmak,

    8-Viraj çıkışında fazla gaz verip arka tekerin kaymaya başlamasıyla oluşan dengesizliği ani direksyon tepkileriyle toparlamaya çalışmak(Vücut dengesiyle toplanmalıdır,duruma göre hem vücut dengesi hem de hafif direksyon hareketleriyle de toparlanılabilir.)""""@@@@

    Arkadasim, forumdaki arkadaslara yardimci olmak niyetiyle usenmemissin yazmissin, sagolasin. Bu bilgilerin bazilari hatali, iyi niyetine siginarak bir bir cevap verip aciklamak geregini gordum.

    @@@Cevaplar, aciklamalar@@@

    1- Hizli girilen cukurlar kasisler sadece motoru havaya firlatacak kadar buyukse tank slappera sebep olur, genelde suspansiyon ayarsizligi bu hissi verir. Eger tank slapper a sebep olacak kadar buyuk bir cukura girdiyseniz jantinizda agir hasar gormustur. Yani bu yanlis demiyorum ama olaganustu kosullar altinda dogrudur.

    2- Bu cokmus yollarda motor tank slappera girmiyodur, sadece izleme yaparak yolunu bulmaya calisiyor. Motorun tamaminin saga sola yerde hafif hafis kaymasi tank slapper degildir, gayet normaldir. Ozellikle eskiyen lastiklerde normaldir.

    3- Viraj icinde ani fren kullanmak sase dengesini bozar. Suspansiyonun fren etkisiyle yaptigi sase oynamalari tank slapper degildir.

    4- Viraj cikisinda cabuk toparlanmakla ne kastettigini tam anlayamadim ama, viraj cikisinda gaza fazla yuklenilmeden ters direksiyonla motorun duzlenmesi tank slapper a sebep olmaz. Yarislarda her virajda olabilecek en agrasif sekilde yapilir.

    5- Bu noktada tam olarak dogru.

    6- Bu noktadada haklisin. Buda onemli derecede suspansiyon ayariyla azaltilabilir.

    7- Bi motor yatarak degil direksiyon ile yonlendirilir. Yatarak bi motora yon vermek cok az bi etki verir ve serit degistirmeyi bile gures macina cevirir. Bi motorun yatmanin amaci motoru dondurmek degil, viraja daha hizli girebilmek yada motorun kendisin yola oranla cok yatirmadan girebilmektir. Inanmayanlara Keith Code No BS bike a bakmalarini tavsiye ederim. Adam ozel direksiyon koyup ispat etmistir.

    8- Viraj cikisinda arka tekerin kaymasi direksiyon ile takip edilmezse kaza yapilir. Bu durumda direksiyon sadece ve sadece motoru ayakta tutmak icin kayilan yone cevrilebilir, arka teker kaymaya devam ederse direksiyon daha fazla donemez ve motor ice duser (Low side). Gaz aniden kesilirse arka lastik aniden yol tutar ve biniciyi motorun uzerinden disa atar (High Side). bu durumda gaz yavasca kesilir ve arka lastigin on lastigin arkasina gecmesi yumusakca saglanir. Buda tankslapper degildir.

    Tank Slapper motorun on lastiginin kontrolden cikip saga sola atmasi, motorun tamamini ve biniciyi bu sekilde etkilemesidir ve iki fizik gucunun mucadelesidir. Motordaki diger dengesizlikler, kaymalar, sallanmalar tank slapper degildir.

    Umarim duzeltmelerimi yanlis anlamazsin, eger benim yanlislarim varsa benden iyi bilenler lutfen duzeltsin bilmeyen arkadaslarimiz yanlis ogrenmesin.

  9. #69
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Başlıkta güzel bilgiler öğreniyoruz.. Dediğin gibi kadango'nun bazı saydıkları tek başına depo şamarlamanın sebebi değildir ancak bir araya geldiklerinde gayet sebep olur.. 120-130 gibi süratte araç sollamaya çıkarken (gazı ani açıyosun motorun önü hafifliyo) sollamak için geçtiğin şerit çukurlarla dolu, yamanmış veya ağır araçtan dolayı çökmüşse depo şamarlamaya(tank slapping) sebep olabiliyor.
    7 numara benim bildiklerime oldukça ters acaba yanlış mı biliyodum

  10. #70
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    7 numaraya itirazim var kardas.
    Anlatmak istedigini ters anlatmissin sanirim.
    Bir daha kontrol edersen iyi olur.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #71

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı my91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlıkta güzel bilgiler öğreniyoruz.. Dediğin gibi kadango'nun bazı saydıkları tek başına depo şamarlamanın sebebi değildir ancak bir araya geldiklerinde gayet sebep olur.. 120-130 gibi süratte araç sollamaya çıkarken (gazı ani açıyosun motorun önü hafifliyo) sollamak için geçtiğin şerit çukurlarla dolu, yamanmış veya ağır araçtan dolayı çökmüşse depo şamarlamaya(tank slapping) sebep olabiliyor.
    Evet bi kac tanesini bir araya koyarsak ilginc bisey cikiyo ortaya . Ama ayarli, yol kosullarina uygun suspansiyon ayari, eger gaz on lastik tamamen kalkacak kadar acilmamissa skisma, geri tepme ve bos sarkmayla bu yolda tank slappera sebeb vermeden gecmemizi saglar. Bence ayari yapilmis bi motorda eklesekde yinede on lastigin yerden kalkip yere duz olmadan inmesine geliyo sebep.
    Ayari yapilmamis yada ayar yeri olmayan motorlarda %100 haklisin .

  12. #72
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bi kac tanesini bir araya koyarsak ilginc bisey cikiyo ortaya . Ama ayarli, yol kosullarina uygun suspansiyon ayari, eger gaz on lastik tamamen kalkacak kadar acilmamissa skisma, geri tepme ve bos sarkmayla bu yolda tank slappera sebeb vermeden gecmemizi saglar. Bence ayari yapilmis bi motorda eklesekde yinede on lastigin yerden kalkip yere duz olmadan inmesine geliyo sebep.
    Ayari yapilmamis yada ayar yeri olmayan motorlarda %100 haklisin .
    Haklısın ama motorumda ayar yapılma olanağı olmadığı için tank tokatlamamla beraber devam etcem bu yola

  13. #73

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7 numaraya itirazim var kardas.
    Anlatmak istedigini ters anlatmissin sanirim.
    Bir daha kontrol edersen iyi olur.

    Videoyu koyuyorum 01:03 ten itibaren seyredin. Ingilizce ama video kendini acikliyo. Vucut posiyonu degistirmek motora yon vermek icin degil, motoru yere oranla daha az yatirip daha hizli gidebilmek icindir. Bu videoda hareketsiz sekilde saseye monte edilmis bi direksiyonla vucudunuzu nereye koyarsaniz koyun motorun ne kadar az dondugunu gorebilirisiniz.

    http://www.youtube.com/watch?v=XAeFrk7CU_w

  14. #74
    kankicbf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2009
    Şehir
    Ankara
    gecmis olsn

  15. #75

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R





    Ayni viraja, ayni hizda girdiginizde eger motorda dik oturuyorsaniz, motor yola daha yakindir. Eger vucudunuzu sarkitirsaniz motor daha diktir. Buda o virajda yol tutma kapasitenizle direk baglantilidir. Dik otururken 100 le girdiginiz virajda lastik yanaginin sonuna kadar kullandiysaniz, vucudunuzu kaydirirsaniz motor yere oranla daha dik olacagi icin kullanabileceginiz daha cok lastik yanagi olacaktir.

  16. #76
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @@@@""""Yalpalamanın(Tank Slapping)başınıza gelebileceği durumları sıralayayım ki bu konularda daha dikkatli olun;

    1-Hızlı girdiğiniz kasislerde,çukurlarda,

    2-Yoldaki bozukluklarda;yola dökülmüş çimento,kamyonların ağırlığından dolayı çökmüş yol gibi,

    3-Viraj içinde arka-ön freni fazla sıkmak,viraj içinde ani gaz vermek ve kesmek,

    4-Viraj çıkışında çabuk toparlanmaya çalışmak,

    5-Tek teker(Wheelie)yaparken ön tekerin hızlı ve dengesiz biçimde asfalta düşmesi,

    6-Kalkışlarda ani gaz vermelerde motosikletin önündeki yükün hafiflemesi ve gaz verirken direksyonun yönünün farkında olmadan değiştirilmesi,

    7-Yönlenmek için yatmaktan ziyade direksyonu daha fazla kullanmak,

    8-Viraj çıkışında fazla gaz verip arka tekerin kaymaya başlamasıyla oluşan dengesizliği ani direksyon tepkileriyle toparlamaya çalışmak(Vücut dengesiyle toplanmalıdır,duruma göre hem vücut dengesi hem de hafif direksyon hareketleriyle de toparlanılabilir.)""""@@@@

    Arkadasim, forumdaki arkadaslara yardimci olmak niyetiyle usenmemissin yazmissin, sagolasin. Bu bilgilerin bazilari hatali, iyi niyetine siginarak bir bir cevap verip aciklamak geregini gordum.

    @@@Cevaplar, aciklamalar@@@

    1- Hizli girilen cukurlar kasisler sadece motoru havaya firlatacak kadar buyukse tank slappera sebep olur, genelde suspansiyon ayarsizligi bu hissi verir. Eger tank slapper a sebep olacak kadar buyuk bir cukura girdiyseniz jantinizda agir hasar gormustur. Yani bu yanlis demiyorum ama olaganustu kosullar altinda dogrudur.

    2- Bu cokmus yollarda motor tank slappera girmiyodur, sadece izleme yaparak yolunu bulmaya calisiyor. Motorun tamaminin saga sola yerde hafif hafis kaymasi tank slapper degildir, gayet normaldir. Ozellikle eskiyen lastiklerde normaldir.

    3- Viraj icinde ani fren kullanmak sase dengesini bozar. Suspansiyonun fren etkisiyle yaptigi sase oynamalari tank slapper degildir.

    4- Viraj cikisinda cabuk toparlanmakla ne kastettigini tam anlayamadim ama, viraj cikisinda gaza fazla yuklenilmeden ters direksiyonla motorun duzlenmesi tank slapper a sebep olmaz. Yarislarda her virajda olabilecek en agrasif sekilde yapilir.

    5- Bu noktada tam olarak dogru.

    6- Bu noktadada haklisin. Buda onemli derecede suspansiyon ayariyla azaltilabilir.

    7- Bi motor yatarak degil direksiyon ile yonlendirilir. Yatarak bi motora yon vermek cok az bi etki verir ve serit degistirmeyi bile gures macina cevirir. Bi motorun yatmanin amaci motoru dondurmek degil, viraja daha hizli girebilmek yada motorun kendisin yola oranla cok yatirmadan girebilmektir. Inanmayanlara Keith Code No BS bike a bakmalarini tavsiye ederim. Adam ozel direksiyon koyup ispat etmistir.

    8- Viraj cikisinda arka tekerin kaymasi direksiyon ile takip edilmezse kaza yapilir. Bu durumda direksiyon sadece ve sadece motoru ayakta tutmak icin kayilan yone cevrilebilir, arka teker kaymaya devam ederse direksiyon daha fazla donemez ve motor ice duser (Low side). Gaz aniden kesilirse arka lastik aniden yol tutar ve biniciyi motorun uzerinden disa atar (High Side). bu durumda gaz yavasca kesilir ve arka lastigin on lastigin arkasina gecmesi yumusakca saglanir. Buda tankslapper degildir.

    Tank Slapper motorun on lastiginin kontrolden cikip saga sola atmasi, motorun tamamini ve biniciyi bu sekilde etkilemesidir ve iki fizik gucunun mucadelesidir. Motordaki diger dengesizlikler, kaymalar, sallanmalar tank slapper degildir.

    Umarim duzeltmelerimi yanlis anlamazsin, eger benim yanlislarim varsa benden iyi bilenler lutfen duzeltsin bilmeyen arkadaslarimiz yanlis ogrenmesin.
    Crescent;öncelikle katılımcı olarak,beyin fırtınası yaparak benimle tatlı tartışmaya girmenden hoşnutum.Kesinlikle yanlış anlama gibi bir durumum yok,o konuda için rahat olsun.

    1-Açıkcası bizim bu taraflarda düzgün yol bulmak pek nasip olmuyor bize.Düşük künklerin üstünden geçerek kontorülü kaybettiğim çok oldu.


    2-Şimdi bu maddenin açıklaması biraz hakaret gibi olmuş,Tank Slapper hakkında o kadar yazdığım halde,Tank Slapper'ı bilmiyormuşum durumuna düşürmüşsünüz.Herneyse...Şimdi mevzu yine yol şartlarına kaydı burada,yine bizim Türkiye yollarında genel olarak ucuz ve göz boyama amaçlı aslaft yapılmaya çalışılınır.Tabi bunun sonucu ağır vasıtalar zamanda o asfaltın şeklini bozar.Özellikle sağ şeritte.Bir keresinde üşenmeyip ölçtüm,hep aynı çizgi takip edile edile tekerin geçtiği yerle normal sol şeritteki asfalt arasında 10cm fark vardı.Bahsim şu,şimdi bir kamyonu sollamaya çıkacağız;arkamızdan hızlı bir şekilde araba geliyor fakat motosikletimizin gücü ondan önce sollamayı bitirmeye yetiyor,gazı açtık şerit değiştiriyoruz,o anda kamyonların tekerinin yaptığı çukur şeritten geçersen Tank Slapper yaşarsın.Yazdıklarımı bir şekilde anlamaya çalışın,mantığınıza yattığı biçimde...Yoksa laf salatası olur her şartı açıklamya kalksam.

    3-Bu maddeyi otomobillerde anlamak daha kolaydır,viraj içinde Şasi'ye binen yük hakkında ve nasıl tepki verdiği hakkında yeterince bilgim var.Bahsim şasi esnemesi değildir,viraj içi fren durumunda zaten belli bir basınça ulaşmış ve sertleşmiş amortisörler yoldan gelen tepkileri absorbe edemez hale gelir.Eğer sert fren yaparsanız viraj dışına bir kayma olur ve siz çizginizi korumak adına direksyon ve bedeninizle motosikleti yönlendirmeye çalışırsınız.Zaten limitlerde olan dönüş ufak bir direksyon darbesiyle Tank Slapper'a neden olabilir.

    4-Şimdi virajda yattık dönüyoruz,viraj çıkışı toparlanacaksın(Dik konuma gelmekten bahsediyorum)o toparlanma aniden yapılırsa motosikleti kontrol edemeyip direksyonla dengelemeye çalışır insan özellikle yüksek hızlarda dönülen geniş yarıçaplı virajlarda durum daha vahimleşebilir,o hızlarda Tank Slapper'a maruz kalabilirsin.Dikkat edersen sürekli ebilmek,abilmek kullanıyorum;yani olabilir diyorum.Olağan,olması gereken durumlardan bahsetmiyorum.

    7-Şimdi bu maddede yine ufak bir yanlış anlaşılma olmuş daha doğrusu Türkçe'nin fazlaca ayrıntılı olmasından kaynaklı bir yanlış anlaşılma.Benim motosiklet yatarak yönlendirilir gibi bir kastım yok.Demek istediğimi açıklayayım,şimdi çoğumuz motosiklet konusunda belli bir seviyeye ulaşmış insanlarız.Ben bunu kabul ederek ve sizin heryerde yatarak yönlenmeyeceğinizi bildiğinizi düşünerek yazdım.Kullandığım cümle aynen şu şekilde ''Yönlenmek için yatmaktan ziyade direksyonu daha fazla kullanmak'',burada motosikleti döndürmekten bahsetmiyorum yönlendirmekten bahsediyorum.Yatmak ve direksyonu çevirmek birbirinden ayrılmaz bir parça.Bu ikisi kullanılmadan şerit değiştiremezsin,dönemezsin.Evet,motosiklet direksyonla yönlendirilir ve yukarıda bahsettiğim gibi oluşan eylemsizlik kuvvetini dengelemek veya virajlarda merkezkaç kuvvetinin etkisini azaltmak adına yatarız.Benim demek istediğimle sizin anladığınız arasında ince bir çizgi var.Diyorum ya Türkçe'nin azizliği,aslında ikimiz de aynı şeyden bahsediyoruz ama benim dediğim daha doğrusu demek istediğim yanlış anlaşılmış.Hani derler ya tekerin heryerini kullan diye,benim demek istediğim odur.Elbette bir arkadaş o kullanılan yerin daha azını kullanarak aynı sürede tekerin heryerini kullanan arkadaşla aynı yolu alabilir.Ben burada tekerin her yerini kullanın demek istedim.

    8-Bu maddede yine ufak bir yanlış anlaşılma olmuş.Ben yine olması gerekenden değil de olabilecek olan şeyden bahsettim.Dikkat ederseniz ''Ani Direksyon Tepkileri''Öbeğini kullandım.Arka taraf kaydı diye panik yapıp aniden direksyonu viraj dışına çevirirsen motosiklet toparlanır belki ama direksyonu tekrar döndürmeye çalıştığında Tank Slapper'a sebep olabilir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:34 ----------

    Alıntı my91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlıkta güzel bilgiler öğreniyoruz.. Dediğin gibi kadango'nun bazı saydıkları tek başına depo şamarlamanın sebebi değildir ancak bir araya geldiklerinde gayet sebep olur.. 120-130 gibi süratte araç sollamaya çıkarken (gazı ani açıyosun motorun önü hafifliyo) sollamak için geçtiğin şerit çukurlarla dolu, yamanmış veya ağır araçtan dolayı çökmüşse depo şamarlamaya(tank slapping) sebep olabiliyor.
    7 numara benim bildiklerime oldukça ters acaba yanlış mı biliyodum
    Dostum açıklamaya çalıştım,kurduğum cümleler uzun olunca yanlış anlaşılmaya sebep oldular heralde.Motosiklet elbette bedenle döndürülmez ama yönlendirme işi hem direksyon hem bedenin işidir.

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7 numaraya itirazim var kardas.
    Anlatmak istedigini ters anlatmissin sanirim.
    Bir daha kontrol edersen iyi olur.
    Yukarıdaki arkadaşa açıkladığım gibi,yönlendirmek döndürülmek olarak algılanmış sanırım.

  17. #77

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Crescent;öncelikle katılımcı olarak,beyin fırtınası yaparak benimle tatlı tartışmaya girmenden hoşnutum.Kesinlikle yanlış anlama gibi bir durumum yok,o konuda için rahat olsun.

    1-Açıkcası bizim bu taraflarda düzgün yol bulmak pek nasip olmuyor bize.Düşük künklerin üstünden geçerek kontorülü kaybettiğim çok oldu.


    2-Şimdi bu maddenin açıklaması biraz hakaret gibi olmuş,Tank Slapper hakkında o kadar yazdığım halde,Tank Slapper'ı bilmiyormuşum durumuna düşürmüşsünüz.Herneyse...Şimdi mevzu yine yol şartlarına kaydı burada,yine bizim Türkiye yollarında genel olarak ucuz ve göz boyama amaçlı aslaft yapılmaya çalışılınır.Tabi bunun sonucu ağır vasıtalar zamanda o asfaltın şeklini bozar.Özellikle sağ şeritte.Bir keresinde üşenmeyip ölçtüm,hep aynı çizgi takip edile edile tekerin geçtiği yerle normal sol şeritteki asfalt arasında 10cm fark vardı.Bahsim şu,şimdi bir kamyonu sollamaya çıkacağız;arkamızdan hızlı bir şekilde araba geliyor fakat motosikletimizin gücü ondan önce sollamayı bitirmeye yetiyor,gazı açtık şerit değiştiriyoruz,o anda kamyonların tekerinin yaptığı çukur şeritten geçersen Tank Slapper yaşarsın.Yazdıklarımı bir şekilde anlamaya çalışın,mantığınıza yattığı biçimde...Yoksa laf salatası olur her şartı açıklamya kalksam.

    3-Bu maddeyi otomobillerde anlamak daha kolaydır,viraj içinde Şasi'ye binen yük hakkında ve nasıl tepki verdiği hakkında yeterince bilgim var.Bahsim şasi esnemesi değildir,viraj içi fren durumunda zaten belli bir basınça ulaşmış ve sertleşmiş amortisörler yoldan gelen tepkileri absorbe edemez hale gelir.Eğer sert fren yaparsanız viraj dışına bir kayma olur ve siz çizginizi korumak adına direksyon ve bedeninizle motosikleti yönlendirmeye çalışırsınız.Zaten limitlerde olan dönüş ufak bir direksyon darbesiyle Tank Slapper'a neden olabilir.

    4-Şimdi virajda yattık dönüyoruz,viraj çıkışı toparlanacaksın(Dik konuma gelmekten bahsediyorum)o toparlanma aniden yapılırsa motosikleti kontrol edemeyip direksyonla dengelemeye çalışır insan özellikle yüksek hızlarda dönülen geniş yarıçaplı virajlarda durum daha vahimleşebilir,o hızlarda Tank Slapper'a maruz kalabilirsin.Dikkat edersen sürekli ebilmek,abilmek kullanıyorum;yani olabilir diyorum.Olağan,olması gereken durumlardan bahsetmiyorum.

    7-Şimdi bu maddede yine ufak bir yanlış anlaşılma olmuş daha doğrusu Türkçe'nin fazlaca ayrıntılı olmasından kaynaklı bir yanlış anlaşılma.Benim motosiklet yatarak yönlendirilir gibi bir kastım yok.Demek istediğimi açıklayayım,şimdi çoğumuz motosiklet konusunda belli bir seviyeye ulaşmış insanlarız.Ben bunu kabul ederek ve sizin heryerde yatarak yönlenmeyeceğinizi bildiğinizi düşünerek yazdım.Kullandığım cümle aynen şu şekilde ''Yönlenmek için yatmaktan ziyade direksyonu daha fazla kullanmak'',burada motosikleti döndürmekten bahsetmiyorum yönlendirmekten bahsediyorum.Yatmak ve direksyonu çevirmek birbirinden ayrılmaz bir parça.Bu ikisi kullanılmadan şerit değiştiremezsin,dönemezsin.Evet,motosiklet direksyonla yönlendirilir ve yukarıda bahsettiğim gibi oluşan eylemsizlik kuvvetini dengelemek veya virajlarda merkezkaç kuvvetinin etkisini azaltmak adına yatarız.Benim demek istediğimle sizin anladığınız arasında ince bir çizgi var.Diyorum ya Türkçe'nin azizliği,aslında ikimiz de aynı şeyden bahsediyoruz ama benim dediğim daha doğrusu demek istediğim yanlış anlaşılmış.Hani derler ya tekerin heryerini kullan diye,benim demek istediğim odur.Elbette bir arkadaş o kullanılan yerin daha azını kullanarak aynı sürede tekerin heryerini kullanan arkadaşla aynı yolu alabilir.Ben burada tekerin her yerini kullanın demek istedim.

    8-Bu maddede yine ufak bir yanlış anlaşılma olmuş.Ben yine olması gerekenden değil de olabilecek olan şeyden bahsettim.Dikkat ederseniz ''Ani Direksyon Tepkileri''Öbeğini kullandım.Arka taraf kaydı diye panik yapıp aniden direksyonu viraj dışına çevirirsen motosiklet toparlanır belki ama direksyonu tekrar döndürmeye çalıştığında Tank Slapper'a sebep olabilir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:34 ----------



    Dostum açıklamaya çalıştım,kurduğum cümleler uzun olunca yanlış anlaşılmaya sebep oldular heralde.Motosiklet elbette bedenle döndürülmez ama yönlendirme işi hem direksyon hem bedenin işidir.


    Yukarıdaki arkadaşa açıkladığım gibi,yönlendirmek döndürülmek olarak algılanmış sanırım.

    Hic bi yerde hakaret mana etmedim, kelimeleri iyi secemediysem kusuruma bakma

    Boyle anlatinca hepsi daha mantikli geldi . Cok guzel ve bilgilendirici bi konu cikti ortaya. Arkadaslar birimizin biseyi anlatmasindansa birbirmizin karsilikli yazismalarini usenmeyip okurlarsa konuyu cok daha iyi anlayacaklar.
    Aciklamalarindan motor konusunda bilgili oldugun belli, birazda benim yurt disinda olmamla alakali. Degisik seylere degisik terimler kullaniyoruz. Forumlarda bi sure takilirsam terminelojiyi daha iyi anlaycam insallah.

  18. #78
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    "Tank tokatladım" deyince; yolda askeri tank solladım anladım bende
    crazy wind bunu beğendi.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  19. #79

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Tank tokatladım" deyince; yolda askeri tank solladım anladım bende

    :: :: ::

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:09 ----------

    Abi bi dakka yaaa. Tank tokatlamayi ben demisim gibi saniyom bende . Bu konuyu ben acmadim ki, valla simdi farkettim, jeton gec dustu .

    Konuyu tank tokatlama diye acan arkadasi kiniyorum lutfen turkcemize saygili olalim . Tank degil bi kere o depo .

  20. #80
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Arkadaslar kaç senedir burada bir teknigi kafalara sokmaya çaba gosteriyoruz.
    Siz su motosikletin yonlenmesi konusunda israr ederseniz, hepsi bosa gidecek.



    Gerçi Metehan disinda herkes anladi sayilir ama olsun.

    Dogru bisey anlatiyorsunuz ama yanlis sonuç çikartiyorsunuz.


    Oncelikle biseyi duzeltelim.

    1. Motosiklet, vücut hareketleriyle dönmez.
    Zaten siz de bunu israrla yaziyorsunuz ki dogru.

    2. Motosiklet yatarak döner.
    Iste çakistigimiz nokta bu.

    3. Motosikletin donmesi için gidon hareketleri gereklidir.
    Dogru ama donmek için degil!!!!!!!


    Motosiklet yatarak doner arkadaslar.
    Sabit gidon, motosikletin donmesini degil de yatmasini engeller.
    Dolayisiyla donmesini de engellemis olur.

    Gidon hareketleri motosikleti yatirmak için gereklidir.
    Biz buna kontra vermek, ya da kontra teknigi diyoruz.


    Motosikletiniz, saga ya da sola yonlendirmek için, doneceginiz yondeki elcigi hafifçe disa dogru iterek motosikletinizin viraj içerisine yatmasini saglarsiniz.

    Yani motosikletin donebilmesi için yatmasi gerekir.
    Yatmasi için gidonun hareket kabiliyeti olmasi gerekir.
    Doneceginiz yonde, yani içte kalan elcigi ters tarafa iterek, on tekeri, viraj disina bakar hale getirirsiniz.
    Bu sayede motosiklet viraj içine yatar.

    Vucutla yonlendirmek yanlis demeyeyim ama gereksizdir.
    Ustelik kuvvetinizi ayarlayamazsaniz, motorla birlikte yere yatma riskiniz vardir.
    Ama kontra teknigi ile hiç guç harcamadan, yatis açinizi kontrol edebilirsiniz.


    Pistlerde gordugunuz sey sarkma teknigidir.
    Orada amaç motosikleti mumkun oldugu kadar az yatirmak oldugu için, pilot viraj içine sarkarak, agirlik merkezini kendi ustune ve asagi çekmeye çalisir.
    Motosiklet ne kadar yatarsa, o kadar hiz kaybeder çunku.

    Yol kullanicilari için olçu sarkma teknigi degildir.
    Bilinmesi gereken en onemli sey kontra teknigi ve bunu uygulayabilmektir.

    Konu nerden nereye geldi.

    Bu depo şamarlama terimini kullanalim yahu uydurdum ama cuk oturdu.

    depo şamarlama degilde depo şamarı daha yerinde olacak sanirim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)