uzun bir inişte debriyaja basıp boşta gitmek
-
14 Temmuz 2010, 00:41
#101
Hocam son uzmanlık sorusu?
Araba veya motor kullanıyoruz orta dereceli bayırdan viteste gaz vermeden iniyoruz boştayken devir rolantide olması lazım ama mesela 3-5.000 lerde iniyoruz bu şekilde inişte yakıt 5.000 devirde gaz vermişsin gibi yakıt çekermi?Buradaki devir yükselmesi kelebek açılmadan oluyor nereden çekiyor yakıtı bu arada?
Reklamlar
-
14 Temmuz 2010, 00:46
#102
bassturbin adlı üyeden alıntı
Hocam son uzmanlık sorusu?
Araba veya motor kullanıyoruz orta dereceli bayırdan viteste gaz vermeden iniyoruz boştayken devir rolantide olması lazım ama mesela 3-5.000 lerde iniyoruz bu şekilde inişte yakıt 5.000 devirde gaz vermişsin gibi yakıt çekermi?Buradaki devir yükselmesi kelebek açılmadan oluyor nereden çekiyor yakıtı bu arada?
Karbüratör tipine bağlı ana memeden vakumla yakıtı çeker. (Relantide çektiğinden daha az bir yakıtı.)
Bir de enjeksiyonluysa yakıtı hepten göndermez ,enjeksiyonun en sevdiğim tarafı bu.
-
14 Temmuz 2010, 00:48
#103
-
14 Nisan 2012, 01:24
#104
bosta gıtmek benzınden tasaruf deyıl daha fazla yakıt demektır yol bılgısayarlı aracla tes edılmıstır bu cunku bostayken yanmamıs benzını dısarı atıyor ve daha fazla gıdıyor motora gelınce bence yaglanmayı ıyı yapmaz pıstonlar 3 kurusluk benzın yakmıyım derken 10 kurusluk masraf acarsın bence herkese kazasız belasızsurusler
-
14 Nisan 2012, 15:12
#105
draggy adlı üyeden alıntı
Boşta gidersen bilinenlerin aksine kesinlikle motora zarar verirsin.
Yağlamayı yapamaz ve çalışan aksamların kesinlikle zarar görür. Tüm kullanıcı el kitaplarında da yazar...
buradaki bilgi yanlış boşdayken de yağlama olur. Eğer olmazsa motor yatak sarar ve kitlenir.
-
14 Nisan 2012, 15:47
#106
umidim55 adlı üyeden alıntı
bosta gıtmek benzınden tasaruf deyıl daha fazla yakıt demektır yol bılgısayarlı aracla tes edılmıstır bu cunku bostayken yanmamıs benzını dısarı atıyor ve daha fazla gıdıyor motora gelınce bence yaglanmayı ıyı yapmaz pıstonlar 3 kurusluk benzın yakmıyım derken 10 kurusluk masraf acarsın bence herkese kazasız belasızsurusler
arkadaşım siz daha oralarda mısınız?
internette cut-off ile ilgili bir dünya bilgi var, okuyun da neyin ne olduğunu öğrenip yorum yapın. öyle "bence böyle, sence şöyle" diye bir şey yok. bilim denilen, teknik denilen, fen denilen bir şey var... üstelik ilim'i almak için artık çin'e gitmeye de gerek yok...
-
14 Nisan 2012, 16:06
#107
Gövde yağlanır, aktarman nasıl yağlanacak arkadaşım Sen baştan sona topiki okumayıp son sayfayı okumak ile yetinirsen, son cümleye cevap verirsin böyle..
_w_ adlı üyeden alıntı
buradaki bilgi yanlış boşdayken de yağlama olur. Eğer olmazsa motor yatak sarar ve kitlenir.
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
14 Nisan 2012, 17:11
#108
Ben vites'de debriaja basıp boşta gitmek, debriaj balatalarını sıyırır diye biliyorum.
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
14 Nisan 2012, 17:11
#109
draggy adlı üyeden alıntı
Gövde yağlanır, aktarman nasıl yağlanacak arkadaşım
Sen baştan sona topiki okumayıp son sayfayı okumak ile yetinirsen, son cümleye cevap verirsin böyle..
Ben son sayfayı okumadım. İlk sayfayı okudum. ve ilk yazdığınız mesajdan alıntı yaptım. Maksat burada bilgi paylaşımı, siz aktarma yağlanmaz diye yazmamışınız. Yağlamayı yapamaz demişiniz. böyle yazınca gövde yağlaması da giriyor işin içine...
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
14 Nisan 2012, 17:39
#110
benımde bır sorum var sansumanla ılgılı bu kadar anlatım yapımıs sımdı 3 vıteste 40la gıdıyorum kırmzı yandı debrıyaj sıktım bos gıbı oldu ama vıted dusurmedım ısıkta durdum hala 3te oldugu yerde 2 N 1 ALDIM SANSUMANDA bır sorun olur mu
2 sorum
yolda gıdıyorum 4 vıtesteyım hızım dustu hızlanmak lazım debrıyajı sıktım 3 2 yaptım ıkı kere asagı bastım yanı arada debrıyaj sıkıp bırakmadım sorun olur mu? Umarım anlatabılmısımdır.
-
14 Nisan 2012, 18:19
#111
_w_ adlı üyeden alıntı
Ben son sayfayı okumadım. İlk sayfayı okudum. ve ilk yazdığınız mesajdan alıntı yaptım. Maksat burada bilgi paylaşımı, siz aktarma yağlanmaz diye yazmamışınız. Yağlamayı yapamaz demişiniz. böyle yazınca gövde yağlaması da giriyor işin içine...
Demek ki tüm sayfaları okumak gerekiyor Ayrıca boşta iken motor gövdesinde de yağlama yapar ama ne kadar? tam anlamı ile görevini yapmayacaktır. Aksini ısrar eden arkadaşlarım motorlarının kullanım klavuzlarını açıp bakabilirler.. Araba mantığı ile bakmayalım motorlara...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
14 Nisan 2012, 19:06
#112
ne alaka yahuu aksama kadar benım sırket aracı bosta nerden baksan 10 tl mazot yakıyor yaglama yapıyor mu arkadasım bılmedıgınız konular hakkında yorum yapmayın yaglama nedır nasıl gelısır olaylar motorun ıcınde emınım bılmedıgınıze bılen boyle ıddalarda bulunmaz cunku benzın pompasında sensor yok kardesım boyuna pompalar sen gaz verdıgın surece devır saatı ne kadar yukselırse o kadar patlama oluyor ıcerıde demektır kı bu sarfıyat demektır yokuslarda bu sarfıyat artar ınıslerde azalır bosa atınca devır saatı calısmaz 1000 devırden yukarı cıkmadıgı ıcın 1000 devırde benzın yakar vıteste ıken devır saatı doner dogal olarak hersey calısır benzın yanar yanı benı arkadan ıtecek ler ben kosucam ama karnım acıkmıcak yok oyle bişi yaglama motor dondugu surece kesılemez yuksek devırde de yaglama olur ama yetısemez az yaglar yoruldum bee
-
14 Nisan 2012, 22:56
#113
Yorulmuşsun ama bir cümleni bile anlayamadım
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
14 Nisan 2012, 23:17
#114
Error88 senin anlattiginin dayanagi ne? Yani nerenden salladin bunlari merak ettim.
Adama derlerki ne biliyosunda ne ogretiyorsun?
-
15 Nisan 2012, 00:21
#115
Motora zarar verir, vites yükseltip gazdan el çekmeye oranla daha fazla yakar, dengen ve fren gücün zayıflar... Viraja daha zayıf güçle girersin.... Sakın yapma... Alışma bu tarz yanlış sürüşlere....
-
15 Nisan 2012, 01:05
#116
Soru bir:Vitesi boşa alır ve yokuş aşagı inersek yağlama.......Motor rölantide çalışmaya devam edeceğinden ve lastik döndüğü için de şanzuman içi hareketli olacağından yağlama sorunu olmayacaktır.Yağlama keser diyen arkadaşların bir çogu 15 dk rölantide motor ısıtıyor ve nasılsa o zaman motor yagsız kalmıyor ki şanzumanu kartere baglı tip ve karter yağ havuzu olmayan motorlarda durdugu yerde çalışması zararlıdır.İkincisi:yakıt sarfiyatı artarmı.......yakıt sistemine baglı olarak degişir.Cut-of 2004 den sonra birçok motorsiklet de var.Kompresör vakumu artınca yakıtı kesiyor.Rölanti devrine yaklaşıp da vakum azalınca yakıt akışı tekrar başlıyor.Debriyaja basılı gitmek lede yalnızca debriyaj teli ve baskı bilyasına yük biner o kadar.Son polimik de boşta ısı düşüp motora zarar verecegi.:Bu arkadaşlar hiç yağmurda motor kullanmamış yada karlı havada .Isınmış bir motoru boşta normal bir havada rölanti halinde çalışırken soğutmak için şöyle 10 km kadar gidersiniz heralde.O yokuş da ya bolu dağından inerken yada kartepede var.
-
15 Nisan 2012, 02:01
#117
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
15 Nisan 2012, 02:05
#118
draggy adlı üyeden alıntı
Boşta gidersen bilinenlerin aksine kesinlikle motora zarar verirsin.
Yağlamayı yapamaz ve çalışan aksamların kesinlikle zarar görür. Tüm kullanıcı el kitaplarında da yazar...
Amacım Yorumunu Çürtütmek değil,
Yanlış Anlaşıldım İse Üzgünüm Doğrusu Budur...
Yağ pompaları krank'ta bulunan dişliye bağlı olur ve,
motor çalıştıgı sürece motor yağlama yapar,
yok stop halınde yokuş inmek dendi ise haklısın....
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
15 Nisan 2012, 02:12
#119
Draggy su soruya cevap ver benim için yeterli motor dan anlıyosan tabi krank bir tur donerse egzantrınk mili ne kadar döner bu işin diploması var bende rahat ol. Sallamıyoruz neyse o.. piranha 4 motoru parça parça görmek. Lazım ellemeden dokunmadan anlaşılmaz. Bu is sana katılıyorum bisiler bildiğin ortada
-
15 Nisan 2012, 02:12
#120
Motor zararı önemli değil. Onu çok düşünme ama devir arttıktan ve yokuş bittikten sonra gazlayacağın vitesi yanlış bulursan kendini yerde bulabilirsin. Ben de viraj dönerken vites değiştiriyor veya debriyaja basıp sonra tekrar veriyorum. Bu sebeple hayvan, arka tekeri kaydırabiliyor.
Babama söylemeyin. O, benim motorum yok sanıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)