Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

uzun bir inişte debriyaja basıp boşta gitmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #101
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hocam son uzmanlık sorusu?

    Araba veya motor kullanıyoruz orta dereceli bayırdan viteste gaz vermeden iniyoruz boştayken devir rolantide olması lazım ama mesela 3-5.000 lerde iniyoruz bu şekilde inişte yakıt 5.000 devirde gaz vermişsin gibi yakıt çekermi?Buradaki devir yükselmesi kelebek açılmadan oluyor nereden çekiyor yakıtı bu arada?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam son uzmanlık sorusu?

    Araba veya motor kullanıyoruz orta dereceli bayırdan viteste gaz vermeden iniyoruz boştayken devir rolantide olması lazım ama mesela 3-5.000 lerde iniyoruz bu şekilde inişte yakıt 5.000 devirde gaz vermişsin gibi yakıt çekermi?Buradaki devir yükselmesi kelebek açılmadan oluyor nereden çekiyor yakıtı bu arada?
    Karbüratör tipine bağlı ana memeden vakumla yakıtı çeker. (Relantide çektiğinden daha az bir yakıtı.)

    Bir de enjeksiyonluysa yakıtı hepten göndermez ,enjeksiyonun en sevdiğim tarafı bu.

  3. #103
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Eyvallah...

  4. #104

    Üyelik
    16 Ekim 2011
    Motosikleti
    2012 YAMAYA YBR125 ESD
    bosta gıtmek benzınden tasaruf deyıl daha fazla yakıt demektır yol bılgısayarlı aracla tes edılmıstır bu cunku bostayken yanmamıs benzını dısarı atıyor ve daha fazla gıdıyor motora gelınce bence yaglanmayı ıyı yapmaz pıstonlar 3 kurusluk benzın yakmıyım derken 10 kurusluk masraf acarsın bence herkese kazasız belasızsurusler

  5. #105
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşta gidersen bilinenlerin aksine kesinlikle motora zarar verirsin.
    Yağlamayı yapamaz ve çalışan aksamların kesinlikle zarar görür. Tüm kullanıcı el kitaplarında da yazar...
    buradaki bilgi yanlış boşdayken de yağlama olur. Eğer olmazsa motor yatak sarar ve kitlenir.
    ERROR88 bunu beğendi.

  6. #106
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı umidim55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bosta gıtmek benzınden tasaruf deyıl daha fazla yakıt demektır yol bılgısayarlı aracla tes edılmıstır bu cunku bostayken yanmamıs benzını dısarı atıyor ve daha fazla gıdıyor motora gelınce bence yaglanmayı ıyı yapmaz pıstonlar 3 kurusluk benzın yakmıyım derken 10 kurusluk masraf acarsın bence herkese kazasız belasızsurusler
    arkadaşım siz daha oralarda mısınız?

    internette cut-off ile ilgili bir dünya bilgi var, okuyun da neyin ne olduğunu öğrenip yorum yapın. öyle "bence böyle, sence şöyle" diye bir şey yok. bilim denilen, teknik denilen, fen denilen bir şey var... üstelik ilim'i almak için artık çin'e gitmeye de gerek yok...

  7. #107
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Gövde yağlanır, aktarman nasıl yağlanacak arkadaşım Sen baştan sona topiki okumayıp son sayfayı okumak ile yetinirsen, son cümleye cevap verirsin böyle..

    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buradaki bilgi yanlış boşdayken de yağlama olur. Eğer olmazsa motor yatak sarar ve kitlenir.
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  8. #108
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Ben vites'de debriaja basıp boşta gitmek, debriaj balatalarını sıyırır diye biliyorum.
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  9. #109
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gövde yağlanır, aktarman nasıl yağlanacak arkadaşım Sen baştan sona topiki okumayıp son sayfayı okumak ile yetinirsen, son cümleye cevap verirsin böyle..
    Ben son sayfayı okumadım. İlk sayfayı okudum. ve ilk yazdığınız mesajdan alıntı yaptım. Maksat burada bilgi paylaşımı, siz aktarma yağlanmaz diye yazmamışınız. Yağlamayı yapamaz demişiniz. böyle yazınca gövde yağlaması da giriyor işin içine...
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  10. #110

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    benımde bır sorum var sansumanla ılgılı bu kadar anlatım yapımıs sımdı 3 vıteste 40la gıdıyorum kırmzı yandı debrıyaj sıktım bos gıbı oldu ama vıted dusurmedım ısıkta durdum hala 3te oldugu yerde 2 N 1 ALDIM SANSUMANDA bır sorun olur mu
    2 sorum
    yolda gıdıyorum 4 vıtesteyım hızım dustu hızlanmak lazım debrıyajı sıktım 3 2 yaptım ıkı kere asagı bastım yanı arada debrıyaj sıkıp bırakmadım sorun olur mu? Umarım anlatabılmısımdır.

  11. #111
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben son sayfayı okumadım. İlk sayfayı okudum. ve ilk yazdığınız mesajdan alıntı yaptım. Maksat burada bilgi paylaşımı, siz aktarma yağlanmaz diye yazmamışınız. Yağlamayı yapamaz demişiniz. böyle yazınca gövde yağlaması da giriyor işin içine...
    Demek ki tüm sayfaları okumak gerekiyor Ayrıca boşta iken motor gövdesinde de yağlama yapar ama ne kadar? tam anlamı ile görevini yapmayacaktır. Aksini ısrar eden arkadaşlarım motorlarının kullanım klavuzlarını açıp bakabilirler.. Araba mantığı ile bakmayalım motorlara...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  12. #112
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra
    ne alaka yahuu aksama kadar benım sırket aracı bosta nerden baksan 10 tl mazot yakıyor yaglama yapıyor mu arkadasım bılmedıgınız konular hakkında yorum yapmayın yaglama nedır nasıl gelısır olaylar motorun ıcınde emınım bılmedıgınıze bılen boyle ıddalarda bulunmaz cunku benzın pompasında sensor yok kardesım boyuna pompalar sen gaz verdıgın surece devır saatı ne kadar yukselırse o kadar patlama oluyor ıcerıde demektır kı bu sarfıyat demektır yokuslarda bu sarfıyat artar ınıslerde azalır bosa atınca devır saatı calısmaz 1000 devırden yukarı cıkmadıgı ıcın 1000 devırde benzın yakar vıteste ıken devır saatı doner dogal olarak hersey calısır benzın yanar yanı benı arkadan ıtecek ler ben kosucam ama karnım acıkmıcak yok oyle bişi yaglama motor dondugu surece kesılemez yuksek devırde de yaglama olur ama yetısemez az yaglar yoruldum bee
    www.erkakurye.com

  13. #113
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Yorulmuşsun ama bir cümleni bile anlayamadım
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  14. #114
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Error88 senin anlattiginin dayanagi ne? Yani nerenden salladin bunlari merak ettim.
    Adama derlerki ne biliyosunda ne ogretiyorsun?

  15. #115

    Üyelik
    14 Temmuz 2010
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    H-D Sportster Forty Eight 2010 Gri
    Motora zarar verir, vites yükseltip gazdan el çekmeye oranla daha fazla yakar, dengen ve fren gücün zayıflar... Viraja daha zayıf güçle girersin.... Sakın yapma... Alışma bu tarz yanlış sürüşlere....

  16. #116

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Soru bir:Vitesi boşa alır ve yokuş aşagı inersek yağlama.......Motor rölantide çalışmaya devam edeceğinden ve lastik döndüğü için de şanzuman içi hareketli olacağından yağlama sorunu olmayacaktır.Yağlama keser diyen arkadaşların bir çogu 15 dk rölantide motor ısıtıyor ve nasılsa o zaman motor yagsız kalmıyor ki şanzumanu kartere baglı tip ve karter yağ havuzu olmayan motorlarda durdugu yerde çalışması zararlıdır.İkincisi:yakıt sarfiyatı artarmı.......yakıt sistemine baglı olarak degişir.Cut-of 2004 den sonra birçok motorsiklet de var.Kompresör vakumu artınca yakıtı kesiyor.Rölanti devrine yaklaşıp da vakum azalınca yakıt akışı tekrar başlıyor.Debriyaja basılı gitmek lede yalnızca debriyaj teli ve baskı bilyasına yük biner o kadar.Son polimik de boşta ısı düşüp motora zarar verecegi.:Bu arkadaşlar hiç yağmurda motor kullanmamış yada karlı havada .Isınmış bir motoru boşta normal bir havada rölanti halinde çalışırken soğutmak için şöyle 10 km kadar gidersiniz heralde.O yokuş da ya bolu dağından inerken yada kartepede var.
    ERROR88 bunu beğendi.

  17. #117
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soru bir:Vitesi boşa alır ve yokuş aşagı inersek yağlama.......Motor rölantide çalışmaya devam edeceğinden ve lastik döndüğü için de şanzuman içi hareketli olacağından yağlama sorunu olmayacaktır.Yağlama keser diyen arkadaşların bir çogu 15 dk rölantide motor ısıtıyor ve nasılsa o zaman motor yagsız kalmıyor ki şanzumanu kartere baglı tip ve karter yağ havuzu olmayan motorlarda durdugu yerde çalışması zararlıdır.İkincisi:yakıt sarfiyatı artarmı.......yakıt sistemine baglı olarak degişir.Cut-of 2004 den sonra birçok motorsiklet de var.Kompresör vakumu artınca yakıtı kesiyor.Rölanti devrine yaklaşıp da vakum azalınca yakıt akışı tekrar başlıyor.Debriyaja basılı gitmek lede yalnızca debriyaj teli ve baskı bilyasına yük biner o kadar.Son polimik de boşta ısı düşüp motora zarar verecegi.:Bu arkadaşlar hiç yağmurda motor kullanmamış yada karlı havada .Isınmış bir motoru boşta normal bir havada rölanti halinde çalışırken soğutmak için şöyle 10 km kadar gidersiniz heralde.O yokuş da ya bolu dağından inerken yada kartepede var.
    Söylediklerin varsayımların galiba? Arka tekerin boşta dönerken nasıl yağlanacak aktarma sistemin

    Hiç bir şey olmaz diyenler motorlarının servis veya kullanıcı kılavuzu ne varsa bunun zarar vermediğine dair bir maddeyi önüme koysun ben iddiamı geri alacağım Bayır aşağı boşta sürüp ilk vites değişiminde çatır çutur sesleri gelince içiniz yanmayacak mı, neyse ne yaparsanız yapın, 2 senelik konu nasıl olsa, gecenin bi saati olmuş hala ikna etmeye çalışıyorum
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  18. #118
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşta gidersen bilinenlerin aksine kesinlikle motora zarar verirsin.
    Yağlamayı yapamaz ve çalışan aksamların kesinlikle zarar görür. Tüm kullanıcı el kitaplarında da yazar...
    Amacım Yorumunu Çürtütmek değil,
    Yanlış Anlaşıldım İse Üzgünüm Doğrusu Budur...

    Yağ pompaları krank'ta bulunan dişliye bağlı olur ve,
    motor çalıştıgı sürece motor yağlama yapar,
    yok stop halınde yokuş inmek dendi ise haklısın....
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  19. #119
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra
    Draggy su soruya cevap ver benim için yeterli motor dan anlıyosan tabi krank bir tur donerse egzantrınk mili ne kadar döner bu işin diploması var bende rahat ol. Sallamıyoruz neyse o.. piranha 4 motoru parça parça görmek. Lazım ellemeden dokunmadan anlaşılmaz. Bu is sana katılıyorum bisiler bildiğin ortada
    www.erkakurye.com

  20. #120

    Üyelik
    15 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR250R
    Motor zararı önemli değil. Onu çok düşünme ama devir arttıktan ve yokuş bittikten sonra gazlayacağın vitesi yanlış bulursan kendini yerde bulabilirsin. Ben de viraj dönerken vites değiştiriyor veya debriyaja basıp sonra tekrar veriyorum. Bu sebeple hayvan, arka tekeri kaydırabiliyor.
    Babama söylemeyin. O, benim motorum yok sanıyor.


    REKLAM ALANI
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)