Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Fazer mı ? Yapmaz Öyle Şeyler...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Daha önce karşılaşmadığım hatta sadece FZ6 da görülen birşey mi bilmiyorum. Daha somut yazayım anlaşılması kolay olur (Küçümsemiyorum ama injeksiyon sorunu diyince farklı anlaşılabilir onun için). Geçenlerde dümdüz düzgün asvaltlı bir yolda yol alıyordum. Hızım 100 civarı. Vites 5 devir 7000 civarı. Hafif fazla gaz açtım. Önce boğuk sesle karşılık verdi. 135!e 2 saniyeden az zamanda ulaştım. Gaz kesmedim devir 9.000. Bir anda sanki vites düşürmüşüm gibi tork patladı baktım 150 deyim ama kararsızlaştı, devir 11.000. Devamlı süren arkadaşlar anlayacaktır. Çıldırma noktasındayım. 11000 devire çıktı yol tutamadı ve ani tork patlaması yüzünden yarım saniye kadar arka tekerim boşa döndü. Gaz kestim hızımı 130 a düşürdüm. Sonrada kademeli olarak gaz kestim kompresörlü olarak 80 e kadar indim. Tümseğe 100 metre kala da orta şiddetli iki freni de kullanarak durdum.
    Kompresörde kitlemes demişsin. Dostum kitler hemde yağ gibi. Aniden tüm benzin akışı kesiliyor ve çok fazla komresör etkisine giriyor. Aşırı frenleme sonucu arka tekerin kitlemesi gibi. R6 kullanan yarışçı bir abim kayan debriyaj gibi birşey olmadığı için bunun olduğunu söyledi. Onun yalancısıyım. Gidon haififlemesi tüm aşırı ivmelenmeli motorlarda olur. Tek çözümü gidon amontisörüdür. Tank tokadı ise tüm ss ve sport touring makinelerinin korkulu rüyasıdır. Sadece deneyimle kurtulabilirsin. Bu çok ayrı bir konu. 3 defa başıma geldi sakinlikle kurtuldum.
    Deneyimin yeterliyse al derim. Çok sevilen bir makinedir ama minik hataları da var. Şöyle diyeyim. Dengeli ve sakin kullan sana hayatını yaşatsın.
    Edremit merkez Bp deki kasiyer olarak çalışanlara selamımı ilet . Şaka biyana gelir çayını içerim .
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    20 Temmuz 2009
    Şehir
    cevizlibağ
    Motosikleti
    CBR 600F
    gerçekten yararlı bilgiler paylaşılmış.bende sezon sonunda 600cc ye geçcemden takip ediyorm ama xj6 diversion ile fazer arsında kalıyorm
    xj hakkında bilgi ve deneyimi olan varsa paylaşabilrmi?*

  3. #23

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Alıntı funny SALİH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gerçekten yararlı bilgiler paylaşılmış.bende sezon sonunda 600cc ye geçcemden takip ediyorm ama xj6 diversion ile fazer arsında kalıyorm
    xj hakkında bilgi ve deneyimi olan varsa paylaşabilrmi?*
    Biri 78 beygir öteki 98 beygir. Kafa grenajı dışında pek bir fark yok. Ha birde egsozlar. Benim hiçbir ardçım totosunu tutarak inmedi . Fazerın egsozlarının fanatiğiyim desem yeridir. Yanlız şunu belirteyim FZ6 ciddi makinedir işi bilmeyeni sevmez atar dengesiz kullanımı ise hemen cezalandırır. İlk zamanlarda neler çektim bi Allah bilir.
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:

  4. #24

    Üyelik
    28 Mart 2010
    Şehir
    istanbul ayazağa
    Motosikleti
    Yamaha fz6 Fazer
    DeathaN sana katlıyorum pek tecrübesi olmayan binmesin bu makina cünki çok agresif ve sen onu tanımazsan sana pek şans vermiyor bende istanbulda yaşıyorum ve maslak florya arası kullanıyorum bu yolu bilen bilir e5 tam bir işkencedir ben makinayı tanıyana kadar cok cektim ve beni çok üzdügü zamanlar oldu ve o trafik den sonra eve gelince üstümden kamyon gecmiş gibi oluyordu ama 1 hafta kadar sonra alışdım ve uzun zamandır kazasız belasız kullanıyorum ve cok memunum ama frenlerinden muzdaribim hatasız makina olmaz

  5. #25
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bir sorum olacak, enjeksiyon kararsız derken ne demek istedin? bende kullandım Fazer ama gaz kolu 2006 R6 dan daha kararlıydı. ayrıca
    benim bildiğim gazı kestiğin zaman arka teker kitlenmez, vites düşürüp kompresyona sokarsan arka teker kitlenir, bunuda slipper clutch olmamayan bütün motorlar yapar zaten.
    diğer bir konu 10000 devir üzeri gazı açaçaksan dengeli aç tork patlaması olur lastik tutmaz demişsin
    bu söylediklerin fazerın bir özelliği değil 600 cc 100bg civarı olan bütün motorlarda gazı sert açarsan arka lastik kayar ben fazerın arkasını kaydırmaya çalıştığımda R6 daha zor kayıyordu. torkuda fena değil zaten eğer kontrol ederseniz R6 68 nm fazer 63 nm torka sahip ki buda fena değil.

    arkadaş hangi 600 luk makıneyı alırsa alsın gazı çok açarsa arkası kayar.

    birde şunu eklemek istiyorum; lastiğin sonuna kadar yatsan bile sarkmana gerek yok . ben fazerla lastiğin sonuna kadar yatırıyordum ve sarkmıyordum. fazer supersportlara gore biraz daha yuksek ama bu senın o viraja hızlı gırmene engel değil belkı supersport kadar hızlı gıremezsın ama gayet hızlı gırebılırsın.

    hey dreamdark buda sana egzoz gayet rahat sıcak falan gelmıyor benım annemle babam 40,000 km yaptı. annemın tek sıkıntısı üşümekti. hatta annem o kadar rahattı ki 3-4 defa arkada uyumuş. eğer orjinal hali bozmazsan sıcaklık koruması çıkarmazsan sıcaklıgı hissetmiyorsun.
    gazin aniden yükselme sorunu demişsiniz ama bence oyle değil alt devirlerin güçsüz olusundan kaynaklanıyor. eğer torklu motor kullanmıssan ve alışmıssın fazer yuksek devirlerde guclenıyormuş gıbı gelıyor ama aslında alt devirleri biraz güçsüz. bunun sebebide R6 motoruna sahip olması yani yarış karakteri var yuksek devirlerde kullanman gerekıyor motoru. her motorun karakteri farkli olmalı bence bu bir sorun değil bence.
    ben çok memmundum fazerdan babamda çok memnundu , laf söyletmem.

    Oooo Erdem bey, sizi buralarda görmek ne güzel. Senin valide hanım rahat etmişse birşey diyemem tabi ama, ben hangi fazer kullanıcısına sorsam, sele ile artçı peglerinin mesafesinin kısalığından ve özellikle yaz aylarında egsozdan gelen sıcaktan rahatsız olduklarını söylemişlerdi. Demekki kişiye göre değişiyor diyelim o zaman konfor beklentisine.
    Gaz gayet kararlıydı bizim makinada diyorsun ama, 2004 sonrası çıkan kasaya sahip birçok fazer kullanıcısı "Gaz kolu problemi" adı altında, gaz açmadaki hassasiyet eksikliğinden ve belli bir devirden sonra makinanın devrinin bir anda yükseldiğinden şikayet eder. Gerçi hepsi alışmıştır motoru böyle kullanmaya; yani huyuna suyuna. Arka tekerleğin kolay kitlenmesine alıştıkları gibi.
    Alt devirlerdeki güçsüzlüğü konusunda sana katılıyorum; bana göre bir eksi işte bu, "Sport-Touring" sınıfında bir makina için. Belki de dediğin gibi eski R6 motor ve şanzumanının kullanılmasından kaynaklı bir arada kalmışlık izlenimi uyandırıyor bende bu sınıfdaki bir makina için. O karakter biraz toplama olmuş gibi geliyor kısaca.
    Neyse tamam birşey demiyorum, ne olursa olsun güzel makina; laf söyletmiyorsun zaten.

  6. #26

    Üyelik
    08 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmit Arası Artçı Selesi
    Motosikleti
    Ninja 650R
    Neye göre kime göre diye sormak gerekir öncelikle ama ben deneme amaçlı 100km kadar bindim ve bir kaç izlenim edindim tabi;

    Öncelikle herkesin de dediği gibi Fazer Fazer'dır... Fazla söze gerek yok.

    Ama bana frenleri (ABS siz modeldi kullandığım) pek güven vermedi.

    İlk bindiğimde devir aralığına alışana kadar biraz temkin gerektiriyor onu anladım. ( Belli aralıklarda fazla coşabiliyor)

    Başka da bir eksisini göremedim. Gayet güzel makina.

    Viraj olayı da kullanıcıya göre değişir, kimi alçak motorla güvende hisseder kimi yüksek. Muhtemelen kullanan kişinin kıyası SSle oranladır.

    Bu arada yanlış hesaptan girmişim ben mogli kusura bakmayın.
    :queen: Mono Kapak Karşıtı Artçı Hareketi Öncüsü :queen:

  7. #27
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Alıntı DeathaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce karşılaşmadığım hatta sadece FZ6 da görülen birşey mi bilmiyorum. Daha somut yazayım anlaşılması kolay olur (Küçümsemiyorum ama injeksiyon sorunu diyince farklı anlaşılabilir onun için). Geçenlerde dümdüz düzgün asvaltlı bir yolda yol alıyordum. Hızım 100 civarı. Vites 5 devir 7000 civarı. Hafif fazla gaz açtım. Önce boğuk sesle karşılık verdi. 135!e 2 saniyeden az zamanda ulaştım. Gaz kesmedim devir 9.000. Bir anda sanki vites düşürmüşüm gibi tork patladı baktım 150 deyim ama kararsızlaştı, devir 11.000. Devamlı süren arkadaşlar anlayacaktır. Çıldırma noktasındayım. 11000 devire çıktı yol tutamadı ve ani tork patlaması yüzünden yarım saniye kadar arka tekerim boşa döndü. Gaz kestim hızımı 130 a düşürdüm. Sonrada kademeli olarak gaz kestim kompresörlü olarak 80 e kadar indim. Tümseğe 100 metre kala da orta şiddetli iki freni de kullanarak durdum.
    Kompresörde kitlemes demişsin. Dostum kitler hemde yağ gibi. Aniden tüm benzin akışı kesiliyor ve çok fazla komresör etkisine giriyor. Aşırı frenleme sonucu arka tekerin kitlemesi gibi. R6 kullanan yarışçı bir abim kayan debriyaj gibi birşey olmadığı için bunun olduğunu söyledi. Onun yalancısıyım. Gidon haififlemesi tüm aşırı ivmelenmeli motorlarda olur. Tek çözümü gidon amontisörüdür. Tank tokadı ise tüm ss ve sport touring makinelerinin korkulu rüyasıdır. Sadece deneyimle kurtulabilirsin. Bu çok ayrı bir konu. 3 defa başıma geldi sakinlikle kurtuldum.
    Deneyimin yeterliyse al derim. Çok sevilen bir makinedir ama minik hataları da var. Şöyle diyeyim. Dengeli ve sakin kullan sana hayatını yaşatsın.
    Edremit merkez Bp deki kasiyer olarak çalışanlara selamımı ilet . Şaka biyana gelir çayını içerim .

    Fazer'da deneyimim hiç yok malesef.
    Ama sakin kullanırsak güzel tecrübeler yaşarız insallah. Düşe kalka kötü tecrübeler edinmekten iyidir .
    Her zaman bekleriz çay içmeye

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:31 ----------

    Alıntı Koulu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neye göre kime göre diye sormak gerekir öncelikle ama ben deneme amaçlı 100km kadar bindim ve bir kaç izlenim edindim tabi;

    Öncelikle herkesin de dediği gibi Fazer Fazer'dır... Fazla söze gerek yok.

    Ama bana frenleri (ABS siz modeldi kullandığım) pek güven vermedi.

    İlk bindiğimde devir aralığına alışana kadar biraz temkin gerektiriyor onu anladım. ( Belli aralıklarda fazla coşabiliyor)

    Başka da bir eksisini göremedim. Gayet güzel makina.

    Viraj olayı da kullanıcıya göre değişir, kimi alçak motorla güvende hisseder kimi yüksek. Muhtemelen kullanan kişinin kıyası SSle oranladır.

    Bu arada yanlış hesaptan girmişim ben mogli kusura bakmayın.

    Evet anladıgım kadarıyla herkesin tek ortak sorunu fazer'ın frenleri . O da Abs olmayan modellerinde.
    Başka büyük bir dezavantajı yok sanırım bu motorun
    Tamam Sen mogli'sin okey
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  8. #28

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    Alıntı Toqi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motosiklet hafif değil , hafiflikten başa gelseydi o denilenler daha hafif ne motosikletler var fazerden...
    Arkası kayma meselesi her motorun kayar lastik bitik olduktan sonra.
    kafa salınması olayını 600cc motosikletle yaşayan kaç kişi vardır o kadar güçlü değil 600cc ler.
    virajdan maksadın nedir neyle kıyasla viraja gelemiyor 155 kiloluk ince yapılı 600RR gibi giremezsin tabiki viraja..
    itiraz ediyorum

    kafa salınımını ben 250 cc hyo ile bile yaşıyorum.!

    tank slapping i oldukça sık yaşıyorum ve güçle alakası yok tamamen şasinin rear açısıyla ilgili bir durum söz konusu bir çok kişide bu sebepten fazer a gidon amortisörünü yurt dışında getiriyor...lakin naked bir motosiklette gidon salınımı oldukça tehlikeli...!

    fazer ında durmadığı büyük bir gerçek ve bizzat test ettim yavaşlama konusunda sıkı bir problemi olduğunu söyleyebilirim yada motora alışık değildim bana öyle geldi diyicem fakat bunu kullananlarda söylüyor..

    viraj konusunu test etmediğim için bişey diyemiyceğim fakat yumuşak hamurlu bir lastik koyarsan yeterince viraj kabiliyeti olucağını düşünüyorum...

    keyifli sürüşler..
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  9. #29
    angorstatik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FAZER 2006
    kronik hastalıklarından biriside 1den 2ye geçerken "trak" diye bir ses gelir.. alırsanız (ki inşallah alırsınız ) zaman içinde alışıyorsunuz bu sese..
    motorda motor, ille de motor

  10. #30

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Sport-Touring değil de naked motor seven biri olarak ben de görünüşünü çok sevdiğim, Fazer'ın çıplak versiyonu olan FZ6'yı ve diğer 600cc'lik naked'ları geçtiğimiz kış bayağı araştırmıştım. Bir çok test ve karşılaştırmayı okudum. FZ6 Fazer ya da çıplak versiyonu FZ6, Türkiye'de çok sevilmesine rağmen yurtdışındaki karşılaştırmalı testlerde hep sonuncu geliyordu. Test pilotlarının aşırı titizliği ya da taraflı olmaları her zaman muhtemel fakat söylenen genel problem, on-off düğmesi gibi çalışan dengesiz gaz kolu ve tork eğrisi, R6'dan kırpılmış motorun çok kötü "de-tune" edilip düşük devirde tork namına bişey kalmaması ama devir yükselince aniden patlaması en çok bahsi edilen konuydu. Bir de fren performansının zayıf olması nedeniyle sürücüse özgüven vermemesi.

    Pist testlerinde ise gaz ve frendeki problemlerin virajlarda çok daha erken fren yapmayı ve viraj çıkışında ise daha geç gaz açmayı gerektirmesi ve bunun daha yavaş tur zamanlarına ve daha az eğlenceye sebep olmasıydı.

    Tabii etrafta yüzlerce motoruna aşık Fazer kullanıcısı varken bunları söylemek ne anlama gelir bilmiyorum. Demek ki motorun artıları bu gibi kronik problemleri amorti ediyor ki bu kadar seviliyor. Ama okuduklarımdan sonra bir naked sever olarak benim tercihim FZ6 yerine, daha çirkin bulmama rağmen Hornet olurdu.

  11. #31

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Ciddi ciddi devamlı kullanan FZ6 sürücüsü olarak tek tek cevaplayayım.
    1. yüksek oturuş pozisyonuna sahip deniliyor ama FZ6 da isterseniz racin pozisyonunda da sürebilirsiniz. Sadece totnuzu 10 Cm geriy atmak yeterli. Hem depoya yapışık sürmek de tehlikelidir. Mazallah bi tümsekte tüm geleceğinizi tehlikeye atabilirsiniz (Erkekler için ) Viraj almada hiç bir sorun yok. Yani Vstorm'un kıvılcım çıkarttığı açıda hiçbir deymeniz ya da salınmanız olmaz(Bizzat kaz dağlarında gördüm). SAdece biraz daha fazla adreanalin salgılamasına yol açar ki bence güzel bişeydir

    2. Off on düymesi gibi çalışan gaz kolu diye bişey görmedim. Motor soğukken 11.000 devire çıkarılıp aniden gaz kesildiğinde motorda kendini susturur. Sıcakken bu sorun asla olmaz.

    3. Birçok yamaha modelinde ki R6 da dahil olmaz üzere !!! boş vitesden 1. vitese, Boş vitesden 2. vitese geçirirken o ses çıkar. Aslında hoşuma da gidiyor. Işıklarda kendini kolla sinyali gibi. 3 saniyede 100'e çıkıcam beni sıkıştırma diyor kısa yoldan.

    4. Entergre R6 motoru vardır. Yüksek mühendisler bu motoru naked tabir edilen bir makineye adapte etmişler. Yüksek makine mühendisi değilim ama ciddi kuvvetli makinedir. Kuzu postlu kurttur.

    5. Düşük devirde tork yok denilmiş. Şimdi deneyimli arkadaşlar zaten yavaş kalkış keyif kalkışıdır. Tıkır mıkır gidilir. Az gaz verilip yavaş debriyaj salınır. Tork da buna göre değer alır. Haaaaa asılınacaksa o başka. İki gaz verir devrimi 4.000 e çıkarırım. Yüklelirim depomun üstüne. Bırakırım debriyajımı. Lastiğim sıçak yolum temizdir. Ok gibi çıkarım. Demiştim ya çift karakterli makinedir. :Ne istersen onu verir diye.

    6. Zaten işin uzmanlığı yavaşlamaktadır. Kompresörünün frenlediği ve frene zorluk çıkardığı zamanlamaları bilip. Önce kompresörlü fren yapılır. Kompresörünün freni zorladığı anda debriyaja basılır. Ama emin olun o kompresöre dua ettiğim çok zamanım oldu. 3. frenimdir. Demiştim ya işi bilmeyen cavuşları direk terhis eder.

    7. Şimdi ABS konusunda biraz radikalimdir. Arka frenle motoru yatırmamız gerektiğinde ABS den dolayı yatıramayız. Direk çatlarız. Hava yağmurlu mu? kaygan ve kumlu zemin mi? Yavaş gitmeli hayata garezimiz nedendir ki? 150 Km hızı olan 300 Kilo (Benzin ve sürücü dahil) luk çelik yığını kaç metrede durmalı sizce? 5 metrede değil tabiki . Gördüğün kadar gidicen. Panik frenden kaçınıp, akıllıca davranmak essasss değil midir ki?

    Birşey daha benim arka lastiğim bir kere kitlendi oda 100Km de birinci vitese atma gafletinde bulundum. Uykusuzluk ve dalgınlıktan. Düştüm mü? yooo yarım saniyede asıldım debriyaja FZ6 kulağıma fısıldadı "Azına ederim, dikkatli kullan beni akıllı ol!!!!!!" Sonuç hız 50 ye düşer ve yusufçuk hatırlanır.

    Bu makine melez makinedir %80 racing %20 touring. İşini bilene her keyfi sorunsuzca verir. Fz6 korkutuyor mu? Sonuna kadar korkmakta haklılar. Tüm arkadaşlarım binmeden önce "aman Ali yavaş" derler. Aslında ardçım varken asla agresif kullanmam ama sesi öyle bir ses ki (Performans egsoz yok, gerek te yok).
    Cümleten Saygılar sevgiler
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:

  12. #32
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı DeathaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ciddi ciddi devamlı kullanan FZ6 sürücüsü olarak tek tek cevaplayayım.
    1. yüksek oturuş pozisyonuna sahip deniliyor ama FZ6 da isterseniz racin pozisyonunda da sürebilirsiniz. Sadece totnuzu 10 Cm geriy atmak yeterli. Hem depoya yapışık sürmek de tehlikelidir. Mazallah bi tümsekte tüm geleceğinizi tehlikeye atabilirsiniz (Erkekler için ) Viraj almada hiç bir sorun yok. Yani Vstorm'un kıvılcım çıkarttığı açıda hiçbir deymeniz ya da salınmanız olmaz(Bizzat kaz dağlarında gördüm). SAdece biraz daha fazla adreanalin salgılamasına yol açar ki bence güzel bişeydir

    2. Off on düymesi gibi çalışan gaz kolu diye bişey görmedim. Motor soğukken 11.000 devire çıkarılıp aniden gaz kesildiğinde motorda kendini susturur. Sıcakken bu sorun asla olmaz.

    3. Birçok yamaha modelinde ki R6 da dahil olmaz üzere !!! boş vitesden 1. vitese, Boş vitesden 2. vitese geçirirken o ses çıkar. Aslında hoşuma da gidiyor. Işıklarda kendini kolla sinyali gibi. 3 saniyede 100'e çıkıcam beni sıkıştırma diyor kısa yoldan.

    4. Entergre R6 motoru vardır. Yüksek mühendisler bu motoru naked tabir edilen bir makineye adapte etmişler. Yüksek makine mühendisi değilim ama ciddi kuvvetli makinedir. Kuzu postlu kurttur.

    5. Düşük devirde tork yok denilmiş. Şimdi deneyimli arkadaşlar zaten yavaş kalkış keyif kalkışıdır. Tıkır mıkır gidilir. Az gaz verilip yavaş debriyaj salınır. Tork da buna göre değer alır. Haaaaa asılınacaksa o başka. İki gaz verir devrimi 4.000 e çıkarırım. Yüklelirim depomun üstüne. Bırakırım debriyajımı. Lastiğim sıçak yolum temizdir. Ok gibi çıkarım. Demiştim ya çift karakterli makinedir. :Ne istersen onu verir diye.

    6. Zaten işin uzmanlığı yavaşlamaktadır. Kompresörünün frenlediği ve frene zorluk çıkardığı zamanlamaları bilip. Önce kompresörlü fren yapılır. Kompresörünün freni zorladığı anda debriyaja basılır. Ama emin olun o kompresöre dua ettiğim çok zamanım oldu. 3. frenimdir. Demiştim ya işi bilmeyen cavuşları direk terhis eder.

    7. Şimdi ABS konusunda biraz radikalimdir. Arka frenle motoru yatırmamız gerektiğinde ABS den dolayı yatıramayız. Direk çatlarız. Hava yağmurlu mu? kaygan ve kumlu zemin mi? Yavaş gitmeli hayata garezimiz nedendir ki? 150 Km hızı olan 300 Kilo (Benzin ve sürücü dahil) luk çelik yığını kaç metrede durmalı sizce? 5 metrede değil tabiki . Gördüğün kadar gidicen. Panik frenden kaçınıp, akıllıca davranmak essasss değil midir ki?

    Birşey daha benim arka lastiğim bir kere kitlendi oda 100Km de birinci vitese atma gafletinde bulundum. Uykusuzluk ve dalgınlıktan. Düştüm mü? yooo yarım saniyede asıldım debriyaja FZ6 kulağıma fısıldadı "Azına ederim, dikkatli kullan beni akıllı ol!!!!!!" Sonuç hız 50 ye düşer ve yusufçuk hatırlanır.

    Bu makine melez makinedir %80 racing %20 touring. İşini bilene her keyfi sorunsuzca verir. Fz6 korkutuyor mu? Sonuna kadar korkmakta haklılar. Tüm arkadaşlarım binmeden önce "aman Ali yavaş" derler. Aslında ardçım varken asla agresif kullanmam ama sesi öyle bir ses ki (Performans egsoz yok, gerek te yok).
    Cümleten Saygılar sevgiler
    dostum sen fazeri gerçekten seviyosun. tüm olumsuzluklarını iyi bişeymiş gibi görüp anlatman çok hoşuma gitti. takılmıyorum ciddi söylüyorum
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  13. #33

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum sen fazeri gerçekten seviyosun. tüm olumsuzluklarını iyi bişeymiş gibi görüp anlatman çok hoşuma gitti. takılmıyorum ciddi söylüyorum
    Sevmek ne kelime aşığım . Almadan önce ciddi araştırma yaptım. Kendim denedim gördüm. Karakterime en uygununu seçtim. Keşke herkez makinasını benim kadar sevse . Kaç kişi gidon topuzundaki korozyona kadar kontol edip önlem alıyor acaba . Aslında olumsuzlukları çatlamalardan koruyor. Olumsuzları olumlu aslında.
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:

  14. #34
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı bygrm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    itiraz ediyorum

    kafa salınımını ben 250 cc hyo ile bile yaşıyorum.!

    tank slapping i oldukça sık yaşıyorum ve güçle alakası yok tamamen şasinin rear açısıyla ilgili bir durum söz konusu bir çok kişide bu sebepten fazer a gidon amortisörünü yurt dışında getiriyor...lakin naked bir motosiklette gidon salınımı oldukça tehlikeli...!

    fazer ında durmadığı büyük bir gerçek ve bizzat test ettim yavaşlama konusunda sıkı bir problemi olduğunu söyleyebilirim yada motora alışık değildim bana öyle geldi diyicem fakat bunu kullananlarda söylüyor..

    viraj konusunu test etmediğim için bişey diyemiyceğim fakat yumuşak hamurlu bir lastik koyarsan yeterince viraj kabiliyeti olucağını düşünüyorum...

    keyifli sürüşler..
    eger senin 250 cc hyo kafa sallıyorsa senin motorun şase ile gidon bağlantısı noktasında sorun vardır veya kazalıdır. tank slapping güçlü motorlarda viraj çıkışında gazı sert açtığında, tek tekerden inerken gibi durumlarda olur veya tecrübesizsen. fazer bile okadar güçlü bir motor değilki. fazera gidon amortisörü takmak inanılmaz gereksiz. acemilkle alakalı eğer sen motor kullanamyı bilmiyorsan motorun her yeri sallanır. motor kadar dengeli bişey yok onun dengesi sürücüsü bozar. ben okadar bindim fazera hiç oyle bir ihtiyaç ollmadı. ayrıca tank slapping sadece naked motor için tehlikeli değildir supersport motorda da tehlikelidir.

    rear açısı ne demek ? senin behsettiğin rake açısı (kastor açısı \ steering axis angle veya caster angle) olabilirmi?

    tam olarak onunlada alakalı değil zaten. 70 le viraj dönerken açısı dar olan motor kafamı sallar ? hayır sallamaz. açısı dar olan motorlar daha iyi viraj alır. racing motorların açısı dar olduğundan daha kolay döner ama daha az stabildir. motorları kuvetli olduğundan sert gaz açmalarda kafa sallama yapar. ama bu gerçekten kuvvetli motorlarda olur 250 cc motorun sonuna kadar açsanda pek bısey olmaz tabiki bahsettiğimiz motor 2 zamanlı RS 250 gibi bişey değilse.

    bir çok insan eğer yurt dışından gidon amortisöru getiriyorsa bu onların tecrübesizliği. bizim insanımız kendi başarısızlıklarını motora yüklemekte hiç üstüne yok . bence fazera hiç gerek yok. sadece supersport motorlarda olmalı. supersportlarda bile bir çok insan alıp takıyor ama hiç kullanamıyor çünkü okadar sert gaz açamıyor virajda. genelde tecrübesiz sürücüler yatık durumda gaz açmaz, motor düzelir ondan sonra açar, bu durumda da zaten gerek yok.

    frenleri durmuyor demişsin neyle kıyasladın çok merak ediyorum. R1 ile kıyaslarsan daha uzun mesafede durur. 250 hyo ile kıyaslarda daha kısa mesafede durur. kaç metrede durdugunu biliyormusun. fren yapmakta ayrı bir yetenek. sen duramamışsındır. ben fazeryı gayet iyi durduruyorum. tabıkı daha guclu motorlardan daha uzun surede duracak. fren dıslerının boyu motor kuvvetlendıkce değişiyor.

    viraj konusuna gelelım lasitiği değiştirince daha iyi viraj yapılacağını dusunuyorsan yanılıyorsun. standart lastiklerle bile sonuna kadar yatarsın ama hamuru sertse virajda gazı geç açarsın.

    bende ilk başlarda sorunu motorda, yolda veya hava şartlarında aradım ama fazla geçmeden sorunun bende oldugunu keşfettim. sorun %100 sürücüdedir. dünyanın en iyi yarış eğitmenleriyle tanıştım ve eğitim aldım. pistte beraber kullandık. 400cc motorlarda gidon amortisöru olmadan nasıl gidon amortisörlü 1000cc motorları geride bıraktıkları gordum.


    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oooo Erdem bey, sizi buralarda görmek ne güzel.

    Devamlı okuyorum ama pek yazmıyorum. bir gun buluşalım goruselım. şu anda motorum yok ama babamın DL 1000 ile idare ediyorum. temmuzda alıyorum motor.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  15. #35

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Şimdi bilen bilmeyen tüm arkadaşlar için tank slap nedir onu açıklığa kavuşturalım.
    Tank slap yani yarım yamalak Türkçe'si tank tokadıdır. Tank ile pek alakası olmamasına rağmen sürücünün en çok tank üzerinde hissesildiği için konulduğunu düşünüyorum. Aslen arka tekerleğin kontrolsüz sanılımlara girmesidir. Olay şöyle gerçekleşir.
    1. Ön tekerlek çeşitli olumsuz kuvvetlerle şeklini yitirir.
    a. Bozuk zemin
    b. Düşük ön ve arka tekerlek havası
    c. Arsistlik amaçlı tek el bırakma
    d. Kontolsüz gaz açışı
    Bu gibi olumsuz faktörlerin biri yada birçoğunun varlığı öncelikli olarak ön tekerleğin şeklini bozar. Olay olduktan sonra yapılacak hiçbirşey yoktur. 50Km hızda bile olabilir.

    2. Şekli bozulan ön tekerlek öncelikli olarak şasenin ufak ufak salınmasına yol açar. Bu noktada sakinlik çok önemli. Motorsikletin hızını ve ağırlığını akıldan silip. Sakin olmak çok önemli. Heyecan hem cebe hemde sağlığa zarardır. İki yol ile kurtuluşu mevcut. Gidonu asla sıkmamamız lazım. Amontisör hareketini aklınızda oluşturun. Sımaz harekete izin verir ama hareketin azalmasını sağlar. Gücünü emer. Gaz açılmalı ki ön tekerleğin üzerine binen kuvvet azaltılmalı ve öntekerlek kendi şekline dönebilmeli. Döndükten sonra bir kenara çekip iki bardak su içmeli. Çok korkutucu bir deneyimdir.

    3. Şase salınımı daha fazla hava hacimine sahip olan arka tekerleğinde hacimini bozar. Şekil bozulması daha kuvvetlidir. GÜcün direk arka tekerleğe aktarımı ve daha fazla hava hacimina sahip olması arka tekerleğin salınımını çok daha şiddetli hale getirir. İşiniz çok zordur. 2 metreye yakın boy ve 90 kilo ağırlıktaki insanları hallaç pamuğu gibi atar. Yapılacak eylemler şunlardır. şase bacaklardan kasılmalı. taknın üzerine yatılmalıdır. Adeta motorsikletin bir bütünü olmak tek çözüm. yoksa motorsiklet sizi fırlatıp atar hemde oyuncak bebek gibi. Ayaklar açılmalı ve zemine deymelidir. 2. madedeki gibi kontol sağlanmaya çalışılmalıdır ama işiniz çok zordur. Arka tekerleğin salınımından kurtulan çok az pilot vardır ki ölümlere bile sebep olur.

    Kısaca FZ6 207 Kg kuru ağırlık dengesiz tork patlaması ve bide bozuk zemine girince hafifleyen gidon salınıma girer. Şase uzunluğunun fazla olması ise dalga ivmesi ile tokadı dehşet bir kuvvete dönüştürür.
    Dostum sen gerçekten motorsiklet kunnanıyorsun değil mi? Şimdi sen M3 üün viraj performansı ile sert lastiğin performansını bir mi diyorsun???????? yanlış yönlendirme yapmayalım lütfen. Sert maurlu lastiğin virajda tutunma değerleri çok daha düşüktür.
    FZ6 güçsüz bir motor değildir. Uzun zaman kullandım cümlene hiç inanasım gelmedi. 30 yıllık deneyimle işin piri olmuş insanların cümlelerinde güçsüz kelimesini hiç duymadım. Aksine dikkatli ol dediler.
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:

  16. #36
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet güzel bir yorum. Benim bahsedeceklerim de tam olarak bunlardı. Bir "Sport-Touring" e göre düşük olan torku, belli bir devirden sonra aniden yükselen devirli "gaz kolu" problemi, arka teker kitlemesi ve kafanın biraz yüksek oluşundan dolayı yüksek süratlerde sallama olayı. Bunlar Fazer'ın az sayıdaki kronik hastalıkları. Bir de diz mesafesinin kısalığı ve sele altı egsozun sıcaklığı nedeniyle artçı için çok konforlu olmayışını sayarsak, bunların haricinde birçok bakımdan gayet kullanışlı ve güzel bir makine.
    Bu yorumda fazer için olumlu mu olumsuz mu görüş bildirdin anlamak zor...

    Çaktırmadan eleştiri diye buna derim... Medyacı meziyetleri...
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  17. #37
    aguila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR (küçükyalı) ist (gültepe)
    Motosikleti
    yamaha fazer büyüyünce V.MAX
    Alıntı serimotorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaslar fazer hakkında duyduğum şeyler beni cok şaşırttı.

    1-) Motorun hafif olması nedeniyle kayma yaptıgının söylenmesi.

    2-) Motorun özellikle ön tarafının yine hafif olması nedeniyle kafa salınımı riskinin olması ki bu cok tehlikelidir

    3-) Virajlara gelememesi .

    Uzun zamandır araştırıp takip ettiğim bir motordu.İleride de almayı düşünüyordum ama şimdi bu şüpheler nedeniyle başka motor arayışları içine girdim
    Fazer'ın kendi topiğinde bu konuyu araştırdım ama pek bahseden olmamış.

    Siz ne dersiniz ? Fazer'a atılan bu çamuru temizleyecek biri var mı ?
    niye böyle bir pisliği temizleme uğraşı verelimki anlayamadım...amaç ney burada ..olumlu yazanlar korumasımı olucak ..veya kötü yazanlar rakip firmanın adamlarımı olacak...aslında çok basit beğenmeyen binmesin...daha üstüne oturmayan lar atıp tutmuş bilen var bilmeyen var..hangisine inanacak bu insanlar.....yaaa şaka gibi olmuş topik....
    by K@d@k@L

  18. #38

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Alıntı aguila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    niye böyle bir pisliği temizleme uğraşı verelimki anlayamadım...amaç ney burada ..olumlu yazanlar korumasımı olucak ..veya kötü yazanlar rakip firmanın adamlarımı olacak...aslında çok basit beğenmeyen binmesin...daha üstüne oturmayan lar atıp tutmuş bilen var bilmeyen var..hangisine inanacak bu insanlar.....yaaa şaka gibi olmuş topik....
    http://www.facebook.com/ali.karaot?v...1&id=669902415 Kapak olsun.
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:

  19. #39
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Fazer kullanıcısına keyif veren bir makinadır hem ss ruhunu bastırıyor hem naked.Sağlam dayanıklı bir makina fren konusuna gelirsek arka frende sorun var ama aşırı bir şey .Yazları artcı egsozdan biraz terler.gülü seven dikenine katlanır.ALLAH cc göstermesin ufak tefek kaza yaptın kafa granajı haricinde granaj yaptırma yada değiştirme derdin yok (Pahalı operasyonlardır bunlar).Aşırı bozuk yollarda hatta köy yollarında bile rahat gidebileceğin bir makina.Hele yokmu o kedi gözleri gibi farlaaaaar....bunları yazarken bak yine aşık oldum motosikletime.
    Aşık olunacak makinamı EVET.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  20. #40
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı DeathaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi bilen bilmeyen tüm arkadaşlar için tank slap nedir onu açıklığa kavuşturalım.
    Tank slap yani yarım yamalak Türkçe'si tank tokadıdır. Tank ile pek alakası olmamasına rağmen sürücünün en çok tank üzerinde hissesildiği için konulduğunu düşünüyorum. Aslen arka tekerleğin kontrolsüz sanılımlara girmesidir. Olay şöyle gerçekleşir.
    1. Ön tekerlek çeşitli olumsuz kuvvetlerle şeklini yitirir.
    a. Bozuk zemin
    b. Düşük ön ve arka tekerlek havası
    c. Arsistlik amaçlı tek el bırakma
    d. Kontolsüz gaz açışı
    Bu gibi olumsuz faktörlerin biri yada birçoğunun varlığı öncelikli olarak ön tekerleğin şeklini bozar. Olay olduktan sonra yapılacak hiçbirşey yoktur. 50Km hızda bile olabilir.

    2. Şekli bozulan ön tekerlek öncelikli olarak şasenin ufak ufak salınmasına yol açar. Bu noktada sakinlik çok önemli. Motorsikletin hızını ve ağırlığını akıldan silip. Sakin olmak çok önemli. Heyecan hem cebe hemde sağlığa zarardır. İki yol ile kurtuluşu mevcut. Gidonu asla sıkmamamız lazım. Amontisör hareketini aklınızda oluşturun. Sımaz harekete izin verir ama hareketin azalmasını sağlar. Gücünü emer. Gaz açılmalı ki ön tekerleğin üzerine binen kuvvet azaltılmalı ve öntekerlek kendi şekline dönebilmeli. Döndükten sonra bir kenara çekip iki bardak su içmeli. Çok korkutucu bir deneyimdir.

    3. Şase salınımı daha fazla hava hacimine sahip olan arka tekerleğinde hacimini bozar. Şekil bozulması daha kuvvetlidir. GÜcün direk arka tekerleğe aktarımı ve daha fazla hava hacimina sahip olması arka tekerleğin salınımını çok daha şiddetli hale getirir. İşiniz çok zordur. 2 metreye yakın boy ve 90 kilo ağırlıktaki insanları hallaç pamuğu gibi atar. Yapılacak eylemler şunlardır. şase bacaklardan kasılmalı. taknın üzerine yatılmalıdır. Adeta motorsikletin bir bütünü olmak tek çözüm. yoksa motorsiklet sizi fırlatıp atar hemde oyuncak bebek gibi. Ayaklar açılmalı ve zemine deymelidir. 2. madedeki gibi kontol sağlanmaya çalışılmalıdır ama işiniz çok zordur. Arka tekerleğin salınımından kurtulan çok az pilot vardır ki ölümlere bile sebep olur.

    Kısaca FZ6 207 Kg kuru ağırlık dengesiz tork patlaması ve bide bozuk zemine girince hafifleyen gidon salınıma girer. Şase uzunluğunun fazla olması ise dalga ivmesi ile tokadı dehşet bir kuvvete dönüştürür.
    Dostum sen gerçekten motorsiklet kunnanıyorsun değil mi? Şimdi sen M3 üün viraj performansı ile sert lastiğin performansını bir mi diyorsun???????? yanlış yönlendirme yapmayalım lütfen. Sert maurlu lastiğin virajda tutunma değerleri çok daha düşüktür.
    FZ6 güçsüz bir motor değildir. Uzun zaman kullandım cümlene hiç inanasım gelmedi. 30 yıllık deneyimle işin piri olmuş insanların cümlelerinde güçsüz kelimesini hiç duymadım. Aksine dikkatli ol dediler.
    asıl benım sana sormam gerek galıba sen motor kullanmayı bılıyormusun? ön gidon hafıf sallandımı tank benı tokatladı diyorsunuz. tank slapping sonu %70 düşüştür. saniyeler içinde havada bulursun kendını. bide ondan kurtulmanın yolunu yazmışsın senın bahsettiğin hafif olanlar asıl bir tokat yediğinde görmek lazım seni. ben hayatımın bir bölümde profesyönel eğitmenlik yaptım. orduya mensuplarına, polislere, makam söförlerine eğitimler verdim. lasikleri çok iyi araştırdım. firmalarla konuştum. piste yüzlerce lastik yedim. bir dolu eğitimler aldım. avusturalya da motor eğitimi aldım. turkıyede katılmadıgım eğitim kalmadı. en son viraj eğitimi veren superbike okuluna katıldım. benim yazdıklarım sağdan soldan copy paste yaptıgım veya forumlardan okuyarak öğrendiğim bilgiler değil.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:34 ----------

    bize tank slapping nedemek açıklamana gerek yok. internet kullanmasını bılen herkes girer bakar ona.

    sehir içinde kullanmak için kanuni supermoto bir motor aldım. lastiklerin markası nylon ve sonuna kadar lastiği yatırıyordum. onun kadar sert bır lastık gormedım. onunla bıle 90 km hızla viraja girilebiliyor.

    sert derken ne demek istediğimi bile anlamamışsın. motogp de bıle sert lastık seçimi var ama sana gore yumuşak tabıkı, standart fabrika çıkışı lastıkleri sert lastıkten sayıyorum. pist lastıklerıni yumuşak olarak görüyorum. standart lastiklerle bile 50 derecelere yatılabılıyor eğer tecrübeliysen.



    limitlerde gideceksen eğer pist lastiği almakta fayda var hızlı gideceksen değil. her yumuşak lastiği takan viraj alıyor olsaydı herkes gider yumuşak alırdı. lastik motorun yerle olan temesanı sağlayan tek şey belki ama onu kontrol eden kişi önemli aslında. eğer kontrol etmesını bılıyorsan sert hamurlu bir lastikle bile hızlı gidebilirsin.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)