Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Fazer mı ? Yapmaz Öyle Şeyler...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Evet arkadaslar fazer hakkında duyduğum şeyler beni cok şaşırttı.

    1-) Motorun hafif olması nedeniyle kayma yaptıgının söylenmesi.

    2-) Motorun özellikle ön tarafının yine hafif olması nedeniyle kafa salınımı riskinin olması ki bu cok tehlikelidir

    3-) Virajlara gelememesi .

    Uzun zamandır araştırıp takip ettiğim bir motordu.İleride de almayı düşünüyordum ama şimdi bu şüpheler nedeniyle başka motor arayışları içine girdim
    Fazer'ın kendi topiğinde bu konuyu araştırdım ama pek bahseden olmamış.

    Siz ne dersiniz ? Fazer'a atılan bu çamuru temizleyecek biri var mı ?
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    fazer a çamur sürülse fazer yine fazer dır
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  3. #3
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    O motosiklet hafif değil , hafiflikten başa gelseydi o denilenler daha hafif ne motosikletler var fazerden...
    Arkası kayma meselesi her motorun kayar lastik bitik olduktan sonra.
    kafa salınması olayını 600cc motosikletle yaşayan kaç kişi vardır o kadar güçlü değil 600cc ler.
    virajdan maksadın nedir neyle kıyasla viraja gelemiyor 155 kiloluk ince yapılı 600RR gibi giremezsin tabiki viraja..
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  4. #4
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fazer a çamur sürülse fazer yine fazer dır
    sağol çok yardımcı oldun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:16 ----------

    Alıntı Toqi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motosiklet hafif değil , hafiflikten başa gelseydi o denilenler daha hafif ne motosikletler var fazerden...
    Arkası kayma meselesi her motorun kayar lastik bitik olduktan sonra.
    kafa salınması olayını 600cc motosikletle yaşayan kaç kişi vardır o kadar güçlü değil 600cc ler.
    virajdan maksadın nedir neyle kıyasla viraja gelemiyor 155 kiloluk ince yapılı 600RR gibi giremezsin tabiki viraja..

    Dostum bunlar Cbr 1000 RR kullanıpta sonra fazer i deneyen birinin görüşleri.
    Herkesin görüşü farklı tabi biri motora hafif derken biri ağır diyebilir.
    Allaha şükür kafa salınması gibi kötü bi tecrübem olmadığı için nasıl birşey olduğunu da bilmiyorum.
    Viraj konusunda da kıyas değil değil bildigin "viraja gelemiyor" deniyor motora.
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  5. #5

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Alıntı serimotorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaslar fazer hakkında duyduğum şeyler beni cok şaşırttı.

    1-) Motorun hafif olması nedeniyle kayma yaptıgının söylenmesi.

    2-) Motorun özellikle ön tarafının yine hafif olması nedeniyle kafa salınımı riskinin olması ki bu cok tehlikelidir

    3-) Virajlara gelememesi .

    Uzun zamandır araştırıp takip ettiğim bir motordu.İleride de almayı düşünüyordum ama şimdi bu şüpheler nedeniyle başka motor arayışları içine girdim
    Fazer'ın kendi topiğinde bu konuyu araştırdım ama pek bahseden olmamış.

    Siz ne dersiniz ? Fazer'a atılan bu çamuru temizleyecek biri var mı ?
    1) Fz6 nın yaş ve kuru ağırlığına bak istersen 207 kuru ağırlığı.
    2) Atan sağlam atmış. Ön amontisörleri çok hassastır ama ani frende elini öpeceğin gelir.
    3)Yalanın ağa babası. Lastiğim sıcaksa hiç korkmadan girerim. Bilmediğim virajlara hızlı girdiğimde sadece daha fazla yarırır sağ salim şekilde çıkarım.
    Ha olumsuzları yok mu? var ama o da bana kalsın. Eğer almak niyetinde isen aldıktan sonra dikkat etmen gereken noktaları derim.
    Şunu diyeyim binicisini kendine aşık eden makinedir. Bu tasarıma ve rahata sahip başka bir motorsiklet bulamıyorum. Çok sorunsuz ve sürücüsünü asla üzmeyen makinedir. Sport touring olarak adı geçsede ss ruhu vardır.
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:

  6. #6
    angorstatik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FAZER 2006
    Alıntı serimotorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaslar fazer hakkında duyduğum şeyler beni cok şaşırttı.

    1-) Motorun hafif olması nedeniyle kayma yaptıgının söylenmesi.

    2-) Motorun özellikle ön tarafının yine hafif olması nedeniyle kafa salınımı riskinin olması ki bu cok tehlikelidir

    3-) Virajlara gelememesi .

    Uzun zamandır araştırıp takip ettiğim bir motordu.İleride de almayı düşünüyordum ama şimdi bu şüpheler nedeniyle başka motor arayışları içine girdim
    Fazer'ın kendi topiğinde bu konuyu araştırdım ama pek bahseden olmamış.

    Siz ne dersiniz ? Fazer'a atılan bu çamuru temizleyecek biri var mı ?
    çok tecrübeli olduğum söylenemez fakat;

    fazer hakikaten fazerdir. 1000rr kullanan birisinin bunları söylemesi belki normal. elma ile armutu karıştırmamak gerek diye düşünüyorum. 1000rr ss, fazer ise sport-touring..
    ağırlığı boş olarak 197kg. deposu da 17-19 litre civarında olması lazım.
    deathan arkadsin dediği gibi (bu arkadas yamahaturkiye'de olması lazım) frenleri iyidir fakat arka fren asılırsan kayma yapıyor. abs olmaması dezavantaj (absli olanını kullananlar gayet memnun diye biliyorum)
    virajlar için birşey söyleyemem.. ben gayet rahat sıkıntısız olarak giriyorum amma ve lakin 1000rr kullanan arkadasın kadar tecrübeli %100 değilimdir. pegleri yere sürtmeye çalışmadıktan sonra 10 numara giriyor
    benim ilk motorum cbf150 idi.. hayallerim de fazer.. bir daha olsa alırmıyım.. evet, kesinlikle.. kuzguna yavrusu hoş gelir derler ama, fazer genel itibari ile çoğunluğun sevdiği ve beğendiği bir motordur..
    motorda motor, ille de motor

  7. #7
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    1 aydır Fazer kullanıyorum, söylediğiniz sorunlarla karşılaşmadım. Sadece 200km/sa üzeri hızlarda ön tarafta bir hafifleme oluyor gibi. Fazer hafif değil, tüm sıvılarla 207kg ağırlığında bir motor.

    Fazer'la 1000RR, hatta 600RR bile karşılaştırılmamalı. Biri sport touring, diğeri supersport makina. Fazer otoban hızlarında uzun yol için tasarlanmış, konforlu, viraj kabiliyeti ortalamanın üzerinde bir motor; 1000RR/600RR ise safkan yarış motorları. 600RR ve 1000RR'ın sürüş dinamikleri elbette daha performans odaklı olacaktır, virajları elbette daha iyi alacak, daha iyi hızlanıp duracaklardır; ancak ikisiyle de Fazer'la yapılabilecek şekilde çok uzun yollar yapmak aşırı yorucudur.

    Taş yerinde ağırdır, 600RR Fazer'i hem pistte hem yolda tokatlar; ama 600RR'la İstanbul'dan Roma'ya gitmeye kalkan bel fıtığına yakalanır.

  8. #8
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    arkadaşlar iş kullanıcıda biter....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  9. #9
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    hem fazer kullandım hemde R6. fazer babamındı. super bir motor babam sattı ve DL 1000 aldı ama sattığına pişman oldu.

    motor kesinlikle çok güzel viraj alıyor, ben fazerla bir çok cbr600 rr'ı geride bıraktım. virajı alamayan kesınlıkle sürücüsüdür. motor yuksek hızlarda bile çok dengelı. deli gibi yağmurda E-5 tekirdağ yolunda ben R6 ile 240 yaparken babam arkamdan hiç ayrılmadı. arkadaşın bırısı 200km ile giderken ön hafıflıyor dıyor ama o butun hızlı gıden araçlarda olur. ferrari bile 230 ile giderken yere uyguladığı ağırlık azalır yanı normal bişey. bütün motorlarda gidon süratle orantılı olarak hafifler.

    sakın fazerdan vazgeçme. bence 10 numara bir motor. hem hızlı, hem rahat, çok amaçlı super bir motor.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  10. #10

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Bnce Fz6 nın tek gerçek problemi var. Oda injeksiyonlarındaki kararsızlık. 9000 devirden sonra çok dikkatli olman lazım. Hızlanma ivmesindeysen seri vites değiştir. hız düşüreceksen ya kademe gaz kes ya da debriyaja tam asılarak çifte frenleme yapmalı(Ön-arka %80 - %20 oranında güç uygulayarak). 9000 devir üstünde gaz kesildiğinde aksini yaparsan büyük oranda arka tekerin kitlenir. Birde 10000 devir üstünde gaz açacaksan dengeli aç. Aşırı gaz açtığında tork patlaması olur. Lastiğin ve yol durumu müsait değilse asvalt lastiğini tutamaz. 130 civarı hızha 35 dereceye kadar viraj yatışı yaptım. Yüksek olmasının tek kötülüğü diz sarkıtarak dönüşlerde daha fazla sarkma gerektirmesi. 200 lü hızlardan ziyade 150 den sonra gidonunun hafiflemesi. Bence pek de sorun yaratmıyor. Evet o forumda da üyeliğim var (Zamanında bir FZ6 sürücüsü arkadaşa önerdiğim için uyarı almıştım ondan yazamıyorum). Birde ne hikmetse hep iyi niyetli ve bilinçli insanlar FZ6 kullanıyor. Kullanıcıları ile keyfi ile beni son derece memnun eden makinedir. Uzun yol keyfi mi harika devamlı İzmir Çanakkale arası yol alıyorum. Keyif ve Wc için mola veriyorum. Birde her ortamda ilgi çeken makinedir.
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:

  11. #11
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı DeathaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bnce Fz6 nın tek gerçek problemi var. Oda injeksiyonlarındaki kararsızlık. 9000 devirden sonra çok dikkatli olman lazım. Hızlanma ivmesindeysen seri vites değiştir. hız düşüreceksen ya kademe gaz kes ya da debriyaja tam asılarak çifte frenleme yapmalı(Ön-arka %80 - %20 oranında güç uygulayarak). 9000 devir üstünde gaz kesildiğinde aksini yaparsan büyük oranda arka tekerin kitlenir. Birde 10000 devir üstünde gaz açacaksan dengeli aç. Aşırı gaz açtığında tork patlaması olur. Lastiğin ve yol durumu müsait değilse asvalt lastiğini tutamaz. 130 civarı hızha 35 dereceye kadar viraj yatışı yaptım. Yüksek olmasının tek kötülüğü diz sarkıtarak dönüşlerde daha fazla sarkma gerektirmesi. 200 lü hızlardan ziyade 150 den sonra gidonunun hafiflemesi. Bence pek de sorun yaratmıyor. Evet o forumda da üyeliğim var (Zamanında bir FZ6 sürücüsü arkadaşa önerdiğim için uyarı almıştım ondan yazamıyorum). Birde ne hikmetse hep iyi niyetli ve bilinçli insanlar FZ6 kullanıyor. Kullanıcıları ile keyfi ile beni son derece memnun eden makinedir. Uzun yol keyfi mi harika devamlı İzmir Çanakkale arası yol alıyorum. Keyif ve Wc için mola veriyorum. Birde her ortamda ilgi çeken makinedir.
    Gayet güzel bir yorum. Benim bahsedeceklerim de tam olarak bunlardı. Bir "Sport-Touring" e göre düşük olan torku, belli bir devirden sonra aniden yükselen devirli "gaz kolu" problemi, arka teker kitlemesi ve kafanın biraz yüksek oluşundan dolayı yüksek süratlerde sallama olayı. Bunlar Fazer'ın az sayıdaki kronik hastalıkları. Bir de diz mesafesinin kısalığı ve sele altı egsozun sıcaklığı nedeniyle artçı için çok konforlu olmayışını sayarsak, bunların haricinde birçok bakımdan gayet kullanışlı ve güzel bir makine.

  12. #12
    ERYİLMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    ümraniye
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R1 06
    bence fazer benim için vazgeçilmez bir motor. birtane parçaladım hala fazer bakıyorum nedense birşekilde beni çekiyor
    DRİFT RELİGİON

  13. #13
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı DeathaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bnce Fz6 nın tek gerçek problemi var. Oda injeksiyonlarındaki kararsızlık. 9000 devirden sonra çok dikkatli olman lazım. Hızlanma ivmesindeysen seri vites değiştir. hız düşüreceksen ya kademe gaz kes ya da debriyaja tam asılarak çifte frenleme yapmalı(Ön-arka %80 - %20 oranında güç uygulayarak). 9000 devir üstünde gaz kesildiğinde aksini yaparsan büyük oranda arka tekerin kitlenir. Birde 10000 devir üstünde gaz açacaksan dengeli aç. Aşırı gaz açtığında tork patlaması olur. Lastiğin ve yol durumu müsait değilse asvalt lastiğini tutamaz. 130 civarı hızha 35 dereceye kadar viraj yatışı yaptım. Yüksek olmasının tek kötülüğü diz sarkıtarak dönüşlerde daha fazla sarkma gerektirmesi. 200 lü hızlardan ziyade 150 den sonra gidonunun hafiflemesi. Bence pek de sorun yaratmıyor. Evet o forumda da üyeliğim var (Zamanında bir FZ6 sürücüsü arkadaşa önerdiğim için uyarı almıştım ondan yazamıyorum). Birde ne hikmetse hep iyi niyetli ve bilinçli insanlar FZ6 kullanıyor. Kullanıcıları ile keyfi ile beni son derece memnun eden makinedir. Uzun yol keyfi mi harika devamlı İzmir Çanakkale arası yol alıyorum. Keyif ve Wc için mola veriyorum. Birde her ortamda ilgi çeken makinedir.
    benim bir sorum olacak, enjeksiyon kararsız derken ne demek istedin? bende kullandım Fazer ama gaz kolu 2006 R6 dan daha kararlıydı. ayrıca
    benim bildiğim gazı kestiğin zaman arka teker kitlenmez, vites düşürüp kompresyona sokarsan arka teker kitlenir, bunuda slipper clutch olmamayan bütün motorlar yapar zaten.
    diğer bir konu 10000 devir üzeri gazı açaçaksan dengeli aç tork patlaması olur lastik tutmaz demişsin
    bu söylediklerin fazerın bir özelliği değil 600 cc 100bg civarı olan bütün motorlarda gazı sert açarsan arka lastik kayar ben fazerın arkasını kaydırmaya çalıştığımda R6 daha zor kayıyordu. torkuda fena değil zaten eğer kontrol ederseniz R6 68 nm fazer 63 nm torka sahip ki buda fena değil.

    arkadaş hangi 600 luk makıneyı alırsa alsın gazı çok açarsa arkası kayar.

    birde şunu eklemek istiyorum; lastiğin sonuna kadar yatsan bile sarkmana gerek yok . ben fazerla lastiğin sonuna kadar yatırıyordum ve sarkmıyordum. fazer supersportlara gore biraz daha yuksek ama bu senın o viraja hızlı gırmene engel değil belkı supersport kadar hızlı gıremezsın ama gayet hızlı gırebılırsın.

    hey dreamdark buda sana egzoz gayet rahat sıcak falan gelmıyor benım annemle babam 40,000 km yaptı. annemın tek sıkıntısı üşümekti. hatta annem o kadar rahattı ki 3-4 defa arkada uyumuş. eğer orjinal hali bozmazsan sıcaklık koruması çıkarmazsan sıcaklıgı hissetmiyorsun.
    gazin aniden yükselme sorunu demişsiniz ama bence oyle değil alt devirlerin güçsüz olusundan kaynaklanıyor. eğer torklu motor kullanmıssan ve alışmıssın fazer yuksek devirlerde guclenıyormuş gıbı gelıyor ama aslında alt devirleri biraz güçsüz. bunun sebebide R6 motoruna sahip olması yani yarış karakteri var yuksek devirlerde kullanman gerekıyor motoru. her motorun karakteri farkli olmalı bence bu bir sorun değil bence.
    ben çok memmundum fazerdan babamda çok memnundu , laf söyletmem.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  14. #14
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Alıntı DeathaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bnce Fz6 nın tek gerçek problemi var. Oda injeksiyonlarındaki kararsızlık. 9000 devirden sonra çok dikkatli olman lazım. Hızlanma ivmesindeysen seri vites değiştir. hız düşüreceksen ya kademe gaz kes ya da debriyaja tam asılarak çifte frenleme yapmalı(Ön-arka %80 - %20 oranında güç uygulayarak). 9000 devir üstünde gaz kesildiğinde aksini yaparsan büyük oranda arka tekerin kitlenir. Birde 10000 devir üstünde gaz açacaksan dengeli aç. Aşırı gaz açtığında tork patlaması olur. Lastiğin ve yol durumu müsait değilse asvalt lastiğini tutamaz. 130 civarı hızha 35 dereceye kadar viraj yatışı yaptım. Yüksek olmasının tek kötülüğü diz sarkıtarak dönüşlerde daha fazla sarkma gerektirmesi. 200 lü hızlardan ziyade 150 den sonra gidonunun hafiflemesi. Bence pek de sorun yaratmıyor. Evet o forumda da üyeliğim var (Zamanında bir FZ6 sürücüsü arkadaşa önerdiğim için uyarı almıştım ondan yazamıyorum). Birde ne hikmetse hep iyi niyetli ve bilinçli insanlar FZ6 kullanıyor. Kullanıcıları ile keyfi ile beni son derece memnun eden makinedir. Uzun yol keyfi mi harika devamlı İzmir Çanakkale arası yol alıyorum. Keyif ve Wc için mola veriyorum. Birde her ortamda ilgi çeken makinedir.
    Sonunda birileri yere göğe sığdırılamayan fazer ın garipler ötesi probleminden dem vurmuş. Fazer kullanıcıları buna alışmış ya da motosikletin gücünden olduğunu sanıyorlar çoğu zaman. Motosiklet dergilerimden birinde şimdiye kadarki fazerların karşılaştırması vardı. 4 fazer incelenmiş. Birincisi 2 kare farı olan, diğeri değişmiş kafa grenajına sahip olan, sonraki dijital devir göstergeli olan ve son olarak analog a dönüş yapılmış hali. Bu seri içinde sürüş konfor vs olarak en başarılı olan 2. seri olarak tespit edilmiş. Bunun sebebi ise şöyle açıklanıyordu, r1 ve r6 da dahil olmak üzere yamahanın enjeksiyonlu makinelerinde düzgün bir gaz kolu tepkisi ayarlayamamış olması, gaz kolu kapatıldığında ya da açıldığında; tam açık ya da tam kapalı bir musluk gibi tepki vermersiymiş. 2. seri fazer ise aksine müthiş bir sürüş zevkine sahipmiş(tabi eski kuyruk ve egzoz tasarımını gözardı edersek). İlk kasada ise deponun yapısı itibariyle bacaklarda rahatsızlık oluşturma problemi oluyorumuş. 3. kasanın antipatik bulunmasındaki bir diğer önemli etken ise dijital devir göstergesi olarak saptanmış.(Kişiye göre değişir belki ama analoğun daha kullanışlı ve eğlenceli olduğu genel kanıdır sanırım). Mışlı muşlu oldu biraz ama alıntı olduğu için ve şu an dergiyi bulmam oldukça güç olduğu için idare edin lütfen.

    Fazerin özel ve güzel olmasına gelince -karşıt görüşlerin başımın üstünde yeri var- cbf 250 görsem daha çok dönüp bakarım herhalde. Çok yaygın olmasından dolayı göz aşinalığı fazla oldu ve bana biraz antipatik gelmeye başladı. Belkide yüksek ve iri kafa grenajını sevemedim. FZ6 ise aksine gittikçe hoşuma gitti, çok kompakt bir görntüsü var. Şehir içinde de çok kullanışlı görünüyor. Bu kadar yaygınsa, kullananlarında bir bildiği vardır herhalde demek istiyorum son olarak.(aslında bildikleri belli, 4 silindir, grenajlı, rüzgar rahatsızlığı yok, şekli var, oturumu rahat, kısacası çok yönlü; zaten yamahada fazer ı başından beri bu sloganla satıyor)

    Viraj olaylarına gelince, motorun kapasitesi ve yatkınlığının yanısıra sürücünün farklı motosikletlere adapte olabilmesi, tek bir motorun özelliğini ya da o motora uygun sürüş tekniğini kullanmaktan ziyade, farklı motorlarda sürüş tekniklerini uygulamayı becerebilmesiyle alakalı diye düşünüyorum. DL 650 ile sport makineleri yardıran adamlar var

  15. #15
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı Gnusher adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonunda birileri yere göğe sığdırılamayan fazer ın garipler ötesi probleminden dem vurmuş. Fazer kullanıcıları buna alışmış ya da motosikletin gücünden olduğunu sanıyorlar çoğu zaman. Motosiklet dergilerimden birinde şimdiye kadarki fazerların karşılaştırması vardı. 4 fazer incelenmiş. Birincisi 2 kare farı olan, diğeri değişmiş kafa grenajına sahip olan, sonraki dijital devir göstergeli olan ve son olarak analog a dönüş yapılmış hali. Bu seri içinde sürüş konfor vs olarak en başarılı olan 2. seri olarak tespit edilmiş. Bunun sebebi ise şöyle açıklanıyordu, r1 ve r6 da dahil olmak üzere yamahanın enjeksiyonlu makinelerinde düzgün bir gaz kolu tepkisi ayarlayamamış olması, gaz kolu kapatıldığında ya da açıldığında; tam açık ya da tam kapalı bir musluk gibi tepki vermersiymiş. 2. seri fazer ise aksine müthiş bir sürüş zevkine sahipmiş(tabi eski kuyruk ve egzoz tasarımını gözardı edersek). İlk kasada ise deponun yapısı itibariyle bacaklarda rahatsızlık oluşturma problemi oluyorumuş. 3. kasanın antipatik bulunmasındaki bir diğer önemli etken ise dijital devir göstergesi olarak saptanmış.(Kişiye göre değişir belki ama analoğun daha kullanışlı ve eğlenceli olduğu genel kanıdır sanırım). Mışlı muşlu oldu biraz ama alıntı olduğu için ve şu an dergiyi bulmam oldukça güç olduğu için idare edin lütfen.

    Fazerin özel ve güzel olmasına gelince -karşıt görüşlerin başımın üstünde yeri var- cbf 250 görsem daha çok dönüp bakarım herhalde. Çok yaygın olmasından dolayı göz aşinalığı fazla oldu ve bana biraz antipatik gelmeye başladı. Belkide yüksek ve iri kafa grenajını sevemedim. FZ6 ise aksine gittikçe hoşuma gitti, çok kompakt bir görntüsü var. Şehir içinde de çok kullanışlı görünüyor. Bu kadar yaygınsa, kullananlarında bir bildiği vardır herhalde demek istiyorum son olarak.(aslında bildikleri belli, 4 silindir, grenajlı, rüzgar rahatsızlığı yok, şekli var, oturumu rahat, kısacası çok yönlü; zaten yamahada fazer ı başından beri bu sloganla satıyor)

    Viraj olaylarına gelince, motorun kapasitesi ve yatkınlığının yanısıra sürücünün farklı motosikletlere adapte olabilmesi, tek bir motorun özelliğini ya da o motora uygun sürüş tekniğini kullanmaktan ziyade, farklı motorlarda sürüş tekniklerini uygulamayı becerebilmesiyle alakalı diye düşünüyorum. DL 650 ile sport makineleri yardıran adamlar var
    yamahada sadece ilk defa kullanılan chipli gaz kolu yuzunden bazı sorunlar yaşadı oda 2006 R6 ve 2007 R1. fazer'ın gaz kolu gayet iyi çalışıyor. ben dergilerin yaptığı yorumları önemsemiyorum, yapılan yorumların politic olduğunu düşünüyorum. 3 ay önce bir dergide 1000 cc motosikletlerin karşılaştırması vardı. hiçbir değişikliğin olmadığı 2 tane motor vardı. bu motorlardan bir tanesi geçen sene yapılan testlerde 1. oldu diğeri 3. olmuştu . fakat bu sene 2 motorda da hiç bir değişiklik olmamasına rağmen geçen sene 3. olan motor 4. oldu geçen sene 1. olan motor ise 5. oldu. çok tutarsız yazılar yazılıyor. kullanıcı geri bildirimi çok önemli bence kullanım amacı için konuşursak fazer çok kullanışlı bir motor. hiç bir motor super değil. her motorun dezavantajları ve avantajları var. önemli olan senın motordan ne istediğin eğer viraja iyi girmek istiyorsan supersport almak daha mantıklı. görünüş zaten tamamen kişi kalmış zevkler ve renklerin tartışılmaığını eminim artık bir çok insan biliyordur. bence motor almadan önce kullanıcı yorumları dergilerden daha çok önemlli. örnek olarak eğer uzun boyluysan kesinlikle cbr 600 rr önermem dirseğinle kolun bir birine değer rahat olmazsın. 600 rr ne kadar iyi bir motor olsa da uzun birisi rahat edemez.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  16. #16
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    fazer kullanan arkadaşlarım artçının egzos sıcağından etkilendiği (orjinal egzosla), arka frenin devamlı kilitlediği ve gaz kolu tepkisinin kararsızlığından çok şikayetçiler. (Ki tecrübeli, kıyaslama yapabilecek çapta sürücüler)
    Ama fazer kullanıcıları genelde olumsuzlukları kabul etmek ya da önemsemek istemiyorlar çünkü ülkemizde fazer genelde bir çok insanın ilk sahip olduğu 600cc motor o nedenle 98 hp başdöndürücü geliyor ve fazeri kullananın gözünde motorların pederşahı yapıyor
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  17. #17

    Üyelik
    28 Mart 2010
    Şehir
    istanbul ayazağa
    Motosikleti
    Yamaha fz6 Fazer

    slm

    bende fazer kullanıcısıyım cok sorunsuz ve güçlü bir makina ve resmen makinama aşığım yakıt inanılmaz düsük ve ben cok hızlı kullanmamakla birlikle üstündeki egsozt yüzünden 7000 devirlerde kullanıyorum ben gecip gittikden sonra insanların peşimden bakması cok hoş bir yere park ettiginiz zaman size inanılmaz bir saygınlık katacakdır küçük cocukların bile motora dokunabilmek icin annelerini sürükledegine şahit olacaksın.
    Ama gelelim frenlerine frenleri beni her zaman korkutmuşdur çünki biraz zayıf ama ani frenlerde ön süspansiyonların sayesinde düşmekden defalarca kurtuldum bundan sonra fazer dan başka bir makinaya binecegimi sanmıyorum kesinlikle fazer almalı ve kaldırımlardan atlayabilmenin kasislerde granaj kırma korkusu oldan gecebilmenin ve 50 tl lik bezinle aldıgın yolun keyfini sürersin...

  18. #18
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yamahada sadece ilk defa kullanılan chipli gaz kolu yuzunden bazı sorunlar yaşadı oda 2006 R6 ve 2007 R1. fazer'ın gaz kolu gayet iyi çalışıyor. ben dergilerin yaptığı yorumları önemsemiyorum, yapılan yorumların politic olduğunu düşünüyorum. 3 ay önce bir dergide 1000 cc motosikletlerin karşılaştırması vardı. hiçbir değişikliğin olmadığı 2 tane motor vardı. bu motorlardan bir tanesi geçen sene yapılan testlerde 1. oldu diğeri 3. olmuştu . fakat bu sene 2 motorda da hiç bir değişiklik olmamasına rağmen geçen sene 3. olan motor 4. oldu geçen sene 1. olan motor ise 5. oldu. çok tutarsız yazılar yazılıyor. kullanıcı geri bildirimi çok önemli bence kullanım amacı için konuşursak fazer çok kullanışlı bir motor. hiç bir motor super değil. her motorun dezavantajları ve avantajları var. önemli olan senın motordan ne istediğin eğer viraja iyi girmek istiyorsan supersport almak daha mantıklı. görünüş zaten tamamen kişi kalmış zevkler ve renklerin tartışılmaığını eminim artık bir çok insan biliyordur. bence motor almadan önce kullanıcı yorumları dergilerden daha çok önemlli. örnek olarak eğer uzun boyluysan kesinlikle cbr 600 rr önermem dirseğinle kolun bir birine değer rahat olmazsın. 600 rr ne kadar iyi bir motor olsa da uzun birisi rahat edemez.
    Dergilerin tutarsız olabildiğine katılıyorum. Yazan adamların tarzları ve sürüş alışkanlıkları var. Bazı dergiler farklı sürücülere ve profesyonel olmayan sürücülere de test yaptırıyolar ve farklı farklı yanıtlar alıyorlar tabi; sağlam sürenler biraz oynakta olsa eğlenceli olduğu için bir motoru tercih ederken, daha acemiler ya da touring amaçlı kullanıcılar daha çok güven veren ve stabil motosikletleri beğenebiliyorlar(gibi).

  19. #19
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    Ben 40.000 km kullandım ve sattım. ABS'li idi.

    Benim her isteğime cevap verdi. Belki sana az veya fazla gelecektir. Al kullan memnun olmassan her zaman alıcısı olan bir motordur.
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  20. #20
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Değerli yorumlarınız ve aktardığınız bilgiler için teşekkürler arkadaşlar.
    Fazer'ı tartışmaya gerek yoktu belki ama yine de aklıma takılan bu soruları sizlere sormak istedim .

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:56 ----------

    Alıntı rahmisezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende fazer kullanıcısıyım cok sorunsuz ve güçlü bir makina ve resmen makinama aşığım yakıt inanılmaz düsük ve ben cok hızlı kullanmamakla birlikle üstündeki egsozt yüzünden 7000 devirlerde kullanıyorum ben gecip gittikden sonra insanların peşimden bakması cok hoş bir yere park ettiginiz zaman size inanılmaz bir saygınlık katacakdır küçük cocukların bile motora dokunabilmek icin annelerini sürükledegine şahit olacaksın.
    Ama gelelim frenlerine frenleri beni her zaman korkutmuşdur çünki biraz zayıf ama ani frenlerde ön süspansiyonların sayesinde düşmekden defalarca kurtuldum bundan sonra fazer dan başka bir makinaya binecegimi sanmıyorum kesinlikle fazer almalı ve kaldırımlardan atlayabilmenin kasislerde granaj kırma korkusu oldan gecebilmenin ve 50 tl lik bezinle aldıgın yolun keyfini sürersin...
    Bir de alabilirsem sürecegim insallah keyfini

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:00 ----------

    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 aydır Fazer kullanıyorum, söylediğiniz sorunlarla karşılaşmadım. Sadece 200km/sa üzeri hızlarda ön tarafta bir hafifleme oluyor gibi. Fazer hafif değil, tüm sıvılarla 207kg ağırlığında bir motor.

    Fazer'la 1000RR, hatta 600RR bile karşılaştırılmamalı. Biri sport touring, diğeri supersport makina. Fazer otoban hızlarında uzun yol için tasarlanmış, konforlu, viraj kabiliyeti ortalamanın üzerinde bir motor; 1000RR/600RR ise safkan yarış motorları. 600RR ve 1000RR'ın sürüş dinamikleri elbette daha performans odaklı olacaktır, virajları elbette daha iyi alacak, daha iyi hızlanıp duracaklardır; ancak ikisiyle de Fazer'la yapılabilecek şekilde çok uzun yollar yapmak aşırı yorucudur.

    Taş yerinde ağırdır, 600RR Fazer'i hem pistte hem yolda tokatlar; ama 600RR'la İstanbul'dan Roma'ya gitmeye kalkan bel fıtığına yakalanır.

    Tabi ilk tercihimiz kullanan bir ağızdan dinlemektir bu motoru. Böyle bir sorun yok diyorsan yoktur

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:03 ----------

    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hem fazer kullandım hemde R6. fazer babamındı. super bir motor babam sattı ve DL 1000 aldı ama sattığına pişman oldu.

    motor kesinlikle çok güzel viraj alıyor, ben fazerla bir çok cbr600 rr'ı geride bıraktım. virajı alamayan kesınlıkle sürücüsüdür. motor yuksek hızlarda bile çok dengelı. deli gibi yağmurda E-5 tekirdağ yolunda ben R6 ile 240 yaparken babam arkamdan hiç ayrılmadı. arkadaşın bırısı 200km ile giderken ön hafıflıyor dıyor ama o butun hızlı gıden araçlarda olur. ferrari bile 230 ile giderken yere uyguladığı ağırlık azalır yanı normal bişey. bütün motorlarda gidon süratle orantılı olarak hafifler.

    sakın fazerdan vazgeçme. bence 10 numara bir motor. hem hızlı, hem rahat, çok amaçlı super bir motor.


    valla ben bu topicten sonra vazgeçeceğimi sanmıyorum . Tipi de çok hoşuma gidiyor zaten .

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:11 ----------

    Alıntı DeathaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bnce Fz6 nın tek gerçek problemi var. Oda injeksiyonlarındaki kararsızlık. 9000 devirden sonra çok dikkatli olman lazım. Hızlanma ivmesindeysen seri vites değiştir. hız düşüreceksen ya kademe gaz kes ya da debriyaja tam asılarak çifte frenleme yapmalı(Ön-arka %80 - %20 oranında güç uygulayarak). 9000 devir üstünde gaz kesildiğinde aksini yaparsan büyük oranda arka tekerin kitlenir. Birde 10000 devir üstünde gaz açacaksan dengeli aç. Aşırı gaz açtığında tork patlaması olur. Lastiğin ve yol durumu müsait değilse asvalt lastiğini tutamaz. 130 civarı hızha 35 dereceye kadar viraj yatışı yaptım. Yüksek olmasının tek kötülüğü diz sarkıtarak dönüşlerde daha fazla sarkma gerektirmesi. 200 lü hızlardan ziyade 150 den sonra gidonunun hafiflemesi. Bence pek de sorun yaratmıyor. Evet o forumda da üyeliğim var (Zamanında bir FZ6 sürücüsü arkadaşa önerdiğim için uyarı almıştım ondan yazamıyorum). Birde ne hikmetse hep iyi niyetli ve bilinçli insanlar FZ6 kullanıyor. Kullanıcıları ile keyfi ile beni son derece memnun eden makinedir. Uzun yol keyfi mi harika devamlı İzmir Çanakkale arası yol alıyorum. Keyif ve Wc için mola veriyorum. Birde her ortamda ilgi çeken makinedir.
    evet gidonun belli hızlardan sonra hafiflediği de söylenmişti ama sorun yaratmıyorsa önemli degil.
    Ayrıca alırsam uzun yol düşünüyorum mutlaka. İzmir-Çanakkale arası gidiyorsanız burdan da geçiyor olmalısınız .Edremitteyim bende

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:16 ----------

    Arkadaşlar bir sorum daha olacak.
    Fazer'ın 0 piyasası ne alemde. Bu motoru 2.el alırsak bizi kaç km daha yaptırır ? Ortalama ömürleri ne kadardır ? Tavsiyelerinizi bekliyorum
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)