uzun yolda yüksek süratte viteste benzin biterse ne olur
uzun yolda yüksek süratte viteste benzin biterse ne olur
Motor gaz yememeye başlar sende benzinin bittiğini anlarsın ve kenara çekip yedek depoya geçersin..
Sanıyorum ki benzin bitince motorun tekerleklerinin bir anda kilitlendiğini düşünüyorsun..Elbette yok öyle bir şey
motor kompresöre biner.aynen gazı bırakmak gibi bir etkidir.ve yavaşlamaya başlarsınız.motor sarsılmaya başladığında vitese göre hızınız düşük demektir debriyaja basmanız ve o şekilde güvenli bir yerde durarak en kısa zamanda benzin bulmanız gerekir...
motor stop eder ve salınıma geçer, güvenli bir şekilde debriyaj çekilir, sağa yanaşılır en yakın benzinlikten benzin alınır yada bir motorcu arkadaştan benzin getirmesi istenir, böylece topik kilitlenmekten kurtulur herkez mutlu olur
MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
CENGOMOTO
benzin zart diye bitmez bu bir..önceden teklemeler yaptırır anlarsın .. ayrıca biterse bitsin .. motor kitlenirmi sanıyosun .bişicik olmaz ... kek kük eder durursun ... hemen hemen her motor kullanıcısının başına gelmiş önemsiz bir olaydır
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Benzin bir kere bittimi tamam..Motorun hayatı da bitmiştir..En yakın hurdalığa telefon et alsınlar....
Bu cevabı mı bekliyorsun?...
Motorun olduğuna göre ehliyetin de var sanırım..... Ve sen kursa da gittin değil mi?....
Hata sende değil....
Yazık bu gençlere... Bir şeyler öğretmeden trafiğe salan kurslara da yazıklar olsun... Hadi kısa yoldan para kazanma hırsı neyse de insan hayatının hiç mi önemi yok?...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
eyer issiz bi yerde iseniz ve yaninizda telefon yoksa motor en yakin benzinciye kadar itilir(benim basima geldi ordan biliyom.kopya yok) .yada orda kilitlenerek otostop cekilir.
RIDE or DIE
işe teknik yaklaşalım mı?
modern motorlarda cut-off sistemi vardır. bu sistemin esası, gaz pedalından ayak çekildiğinde motorun çalışması için gerekli olmayan yakıt akışını kesip yakıt tasarrufu sağlamaktır. bu nasıl olur? aynen şöyle :
normalde motorun çalışması demek, pistonların aşağı yukarı hareketini yapıp, krankı çevirmesi demektir. yani krank dönüyorsa motor çalışıyordur, motor çalışıyorsa krank dönüyordur. dolayısıyla esas olan nokta krankın ve dolayısıyla kranka bağlı volantın dönmesidir. normal şartlarda bunu yapmak için içten yanmalı motorlar yakıtı kullanıp hareket elde ederler. yani pistonların hareketi için normal şartlarda motorun yakıt yakması gerekir. ancak bunun bir istisna durumu var.
küçükken bisikletlerde farı yakmak için kullandığınız dinamoları düşünün. onlar bir çeşit elektrik motorudurlar. yani teker dönerken arka taraflarında elektrik enerjisi üretirler. bunun tersi de geçerlidir. yani fara bağladığınız uçlardan o dinamoya elektrik verirseniz de tekeri döndürebilirsiniz teorik olarak. ya da şöyle düşünün : sıradan bir elektrik motoruna elektrik verip dönme hareketi elde edersiniz. aynı şekilde dönen ucu gerekli hızda başka bir şeyle döndürürseniz de elektrik verdiğiniz yerden elektrik üretirsiniz.
motosiklet ya da araba motorunda da aynı şey geçerli. motor çalışıyorsa, onun ürettiği dönme hareketini gerekli aktarma organları üzerinden (şanzıman ve diğer dişliler) tekerlere iletir ve aracı hareket ettiriyorsunuz ya, hah işte aynı şekilde başka bir kuvvetle tekerleri döndürürseniz de motorun krankını döndürürsünüz aynı şekilde.
durum böyle olunca, düz bir yolda ya da rampa inerken araca verdiğiniz gazı keserseniz, mevcut hızından dolayı yani tekerler dönmeye devam ettiğinden ve gazı kestiğinizde tekerler birden durmadığına göre, işte o tekerlerin dönem hareketinden dolayı motorun krankı da dönmeye (yani motor çalışmaya) devam edeceği içi böyle durumlarda motora yakıt beslemesi yapmaya gerek yoktur.
işte bu nedenle araçlardaki cut-off sistemi ayağınızı gazdan kestiğinizde bunu algılar ve motor devri uygunsa enjektörleri kapatır, silindirlere giden yakıt akışını keser. bu sırada tekerlerin dönme enerjisi şanzıman ve volant üzerinden kranka aktarılır ve pistonlar hareketlerine devam ederler. motordaki zamanları aynen tamamlarlar. aynen diğer makenizma çalışmaya devam eder. tek farkla : subaplar açılır, hava emilir, sıkıştırılır sadece enjektörler kapalı olduğundan içine benzin gönderilmez, emilen hava sıkıştırılır, buji ateşlemesini yapar, eksoz subapları açılır, içinde yakıt olmayan hava eksozdan dışarı atılır.
peki ne zamana kadar bu böyle devam eder? motor devri siz gaz vermediğiniz için sürtünmenin etkisiyle mevcut durumunu koruyamaz ve yavaş yavaş düşer. işte cut-off sistemi bu durumu motorun çalışması için gerekli minimum devir olan rölanti devrine kadar korur. rölanti devrine düştüğünde artık çalışmaya devam edebilmek için rölanti yakıtı kadar yakıt gerekecektir, zaten o arada araç da silkelenmeye başlamış olacaktır...
bunu niye anlattık? şunun için : gördüğünüz gibi motorun çalışması her zaman için yakıt yakması anlamına gelmez. dolayısıyla başlığınız sanırım "benzin bittiğinde motorun birden kilitleneceği" üzerine kurulduğu için gördüğünüz gibi motorun çalışması ve dönmesi her zaman yakıta bağımlı değildir, bunu anlamaya çalıştık.
işin teknik kısmını geçmek isterseniz, arkadaşlar zaten özetlemiş. yakıt biter ve motor stop ederse, birdenbire kilitlenmezsiniz, yolunuza devam edersiniz, tıpkı motor çalışırken de gaz kesip, aracı sürüklenmeye bıraktığınız zamanki gibi. dolayısıyla bir tehlikesi yoktur. motorun stop ettiğini anlar ve güvenli bir şekilde yolun kenarına geçersiniz. zaten böyle bir durumda da şanzımanı ayırıp, hareketinizi biraz daha uzun süre sürdürebilmek adına debriyaja asılır, motoru boşa alırsınız...
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Çok kötü olur..
Az çok herkes motosikletinin kaç km.de ne kadar benzin yakacağını bilir ve ona göre önlemini alırsa hiç bir şey olmaz.
benzin dediğin zaten yolda biter olduğu yerde bitmesi için birinin depodan çekmesi gerekir.
yolda benzin biterse mekinin durumuna göre en yakın benzinciye doğru yol almaya başlarsın.
can't be worried about that shit. life goes on man.
hemen hemen herkesin 5 duyu organı var ama hala lafı başka organlarıyla anlayıp cevap verenler var
yardım etmek isteyip iyi niyetle yaklaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum emeğinize sağlık sorumun yanıtını aldım
hemen yedeğe cek sonra ewe git :D
Hicbirsey olmaz...
Cebinde para varsa birdahaki benzinlige ya yaya yada otopsi yaparak gider gelirsin..
Yada bir arkadasini arar bana benzin getir dersin..
Baska ne olmasini bekliyorsunki????
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
soru : uzun yolda (1) yüksek süratte viteste (2) benzin biter ne olur (3)
1) uzun ya da kısa yolun tanımı nedir ? benzinin uzun ya da kısa yolda bitmesi ne gibi bir fark yaratır ?
2) scooter kullanıyorsanız endişelenmenize gerek yok.
3) soru cümlesinin sonuna ? işareti konulur. en azından 5 duyu organına sahip olması çok farketmeyen ama Türkçeye özen gösterenlerin seçimidir.
doyurucu cevap almak için soruyu doğru sormak hatta sormadan önce google efendiye danışmak daha mantıklı olur. bu şekilde gereksiz meşguliyet yaratmamış oluruz. hele konu başlığına sadece ? koyuyorsak daha dikkatli olmakta fayda var.
şimdi soru : gereksiz bir konu gereksiz yere vites boştayken uzatılırsa ne olur ?
can't be worried about that shit. life goes on man.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)