Honda Türkiye'den yeni marifeti...
-
Selam,
Honda, Türkiye'de daha önce de bir çok garipliklere imza atmıştı ama böylesini görmemiştik. Örneğin şu anda avrupada rahatlıkla bulabileceğiniz bir çok modelini Türkiye'ye nedense getirmeyen honda, kendilerine email yoluyla sorduğumuz bilgi amaçlı sorulara da cevap vermeye tenezzül etmemişti defalarca...
Bir modelin avrupada satılırken Türkiye'de neden satılmadığına zaten verilebilecek mantıklı cevapları olmadığındandır belki deyip üstünde durmadık, otomobil sektöründe de bu tür şeyler oluyor dedik geçtik. Ancak bu sefer sanki "vfr 1200 modelinin satılmasını olabildiğince zorlaştırmak hatta imkansız hale getirmek için ne yapabiliriz" mantığıyla oturup düşünmüşler ve aşağıda linkini verdiğim "VFR1200 kriterleri" (AB kriterlerinden biraz daha ağır bence :D) diye bir şeyler yazıp bayilere yollamışlar.
Benim şahsim yorumum iki tane vfr 1200 alıp da birini test sürüşü için kapıya koyabilen, diğerine 12 metrekare yer ayırıp özel olarak sergi standı açabilen, vfr 1200 müşterisine "özel" bir alan ayırıp "kurabiye" ikram eden (keşke hangi kurabiyelerden ikram edileceğini de yazsalarmış), sırf vfr 1200 için bir teknik eleman bulundurup diğer modeller için böyle bir şey gerekmezsen sadece ve sadece vfr 1200 için özel olarak eğitilmiş birine maaş verebilen bir honda bayisinin çıkmayacağıdır. Zaten memleketin üçte ikisinde bayisi bile olmayan honda acaba bu yolla "biri bırakırsa başkası alır" mantığıyla bayilerini gözden mi çıkardı? Ne gerek var ki nasıl olsa satamıyoruz motor falan deyip hepten kapatsınlar kepenklerini, 10 gün önce Transalp almamış olsam Honda markasının bu son hamlesinden sonra dönüp bakmazdım artık...
Yorumlarınızı bekliyorum.
http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/1-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/2-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/3-1.jpg
düzeltme: başlığı yanlış yazmışım Honda Türkiye'nin yeni marifeti olacaktı ;)
Reklamlar
-
Her bayinin satmasını istemiyor, bu şartlarıda kaç bayi karşılayabilir soru işareti..
Satış hedefini karşılamak? Her zaman son model VFR1200 bulundurmak? garip gerçekten..
-
Sevgili Kato Takehisa,
Pirinç yemekten, 3 beyazdan uzak durmaktan, yiğidin harman olduğu anadolu kebablarını anlamamaktan takmışsın bir vfr -konsept-1200 filan.
canım katom seni yemişler, bak sen bu işi farkında olmadan tekele sokmuşsun ama bu yolla diğer satışlarda sabit kalacak bayileri de tarumar etmişsin.
katom bence sen işini biliyorsun, bayi katliamı olacak ama hara kiri hesabı, sen değil onlar kendi hesabını kesecekler bu kararla.
Belki de haklısındır, belki de değil.
Küçük samurayım, katom beniiiim...
-
kardeş al bendende okadar.aynen bende 2 gün önce sitesine girip cbf125 olayını sordum ve beni bilgilendirmeleri için kendi görüşümü bildirdim.ne cevap yazdılar ne bişi zaten biz ulaşamayalım diye adamlar fax bölümü koymuşlar o bölümü yok yazınca geçersiz bir görüş gibi gördüler harhaldede cevap vermediler.
-
Motosiklet Eğitmeni
Honda Turkiye'yi tebrik ediyorum.
Islerini ne kadar ciddiyetle yaptiklarina bir kez daha tanik olmak memnuniyet verici.
Bayilik konusuna gelince.
Eger kriterleri karsilayamiyorsa, yapilacak bir sey yok.
Yapamayan kapatsin derim ben.
Piyasa isini duzgun yapanlara kalsin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
vfr1200f modelini satmak için bayilerin 1 tane alması gerekmiş,test makinası olarak,eee hangi
honda bayisi alacak,honda önce kendi bayilerine kazık atıyo bence,şimdi yavaş yavaş
anlıyorum cbr250 nin neden getirilmediğini,ülkemizde 2010 diye tanıtılan cbr 125 in 2007
den beri avrupada vs,vs,vs yerlerde kullanıldığını,adamlar şartname koymuş yerine
getirecek bayi yok,siz konu hakkında elektronik posta atıyorsunuz,bayi ne cevap
vereceğini bilmeyecek kadar aciz,yazacak çok şey var ama........
-
Ben anlamış değilim güzel ülkemdeki motosıklet satış polıtıkasını sankı karanlık bı seyler var cıdden möesela araba almak istıyorum her model her ceşıt ve fıyat var ve sağlamsanız hatta ilerı gıdıyorum sağlam değilsenız bıle 2 gunde kredınız hazır oluyor arabanızı alıyorsunuz çeşit bol sıze kalmış bır sey ama emın olun otomobıl bayılerı gıttığınızde sızı hoş karşılıyor ve ılgılenıyoryanı onlar için herkes müşterı ama motosıklette öyle değil istınye bmw ye gıttım bakan ilgılenen bıle yok sankı canları satmak istemıyor yada müneccımler senın almayacağını anlıyorlar bende satıcıyım almayacak müşterım ile ilgılenırım çünki onun daha sonradan uğrayıp alabıleceğini düşünürüm yanı uzun lafın kısası cok model ve kapılarını herkese acsalar uygun kampanyalar yapsalar bayılerıde müşterılerıde memnun kalır servıslerıde cok calışır
-
doğru diyosun , honda maillere cevap vermiyor ... bizde accord marka aracın düz vitesli versiyonunu getirip getiremeyeceklerini öğrenmek istemiştik ama cvp yok .
ayrıca getiremezlermiş çünkü çalışanlarına bi eğitim veriyolarmıs araçlarla ilgili , eğer dışardan getirdiğiniz araçta herhangi bir problem çıkarsa çalışanları bu konuda eğitim almadıkları için yardımcı olamıyorlarmışmımşmıımşmışmış
-
Eğer o motorun bayiye bıraktığı kar %30-40 lardan aşağı ise.... Komik kriterler... E o kadar kar da edemeyeceğine göre... Çok komik kriterler...
Ulan iyi ki Honda bayisi değilim. Saaterdir küfür ediyor olurdum.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
-
Honda ürettiği ve satamadığı bir model için Türkiye'ye kendince haklı pazarlama stretejisini uyguluyor, bunda garipsenecek bir durum yok.
Honda Türkiye de müşteri beklentisine ve Avrupa'daki modellere uygun olmayan modelleri sürümeye israr ettiğinden bayiler de sıkıntılı durumda.
Bence bayilerin müşterinin isteklerini göz ardı etmeyip yeni model istemesi gerekli...
-
bence kızacak-eleştirecek bir durum yok; aksine tebrik edilmesi gereken bir uygulama.
sanki insanlar vfr 1200 almak için sıraya girmiş; bu motor cbf150 veya activa kadar satacakmış gibi konuşmuşunuz. bu model benim mağazamda gider, benim müşteriler bunu alır diye düşünen elini cebine atsın; gerekli şartları sağlasın ve öyle satsın diyor adam. biliyor ki bu model peynir-ekmek gibi satılmayacak; satışını belli bayilerde toparlayıp ölçek ekonomisi sağlamayı, müşteri beklentisini karşılamayı düşünüyor.
"honda'nın bayii falanca motordan vfr1200 motor aldım, onca para bayıldım, motordan ses geliyor, servistekiler bir şeyden anlamıyor. servis müdürünü sıkıştırınca adam abi bize bu motorların servis eğitimi verilmedi dedi. yahu yağ değiştirmeye götürdüm ellerinde yağ filtresi yokmuş, gebze depodan istediler haftaya gelecekmiş. almayın arkadaş bu motoru, ben paramla rezil oldum." diye şikayet başlıkları okusak daha mı iyi?
-
Sn. Blackrose bu yazım tamamen size
Müşteri ve tüketici memnuniyeti için yapılan uygulamaları eleştirmek ancak Türk Tüketicisinde olsa gerek .
Lütfen aşağıdaki sorularıma cevap verin ;
1) siz bir bayiye gittiğinizde bir araba parası bayılacağınız bir motosiklet alacakken müşteri temsilcisi bulamamak mı istiyorsunuz ? " yok mu bakan kimse " dediğinizde CBF 150 satmakla meşgul bir temsilcinin size " Beyfendi bekleyin ben size döneceğim" demesini mi istiyorsunuz ?
2) Motorla deneme sürüşü yapabilir miyim ? " Hayır beyefendi" üstüne oturabilir miyim ? " HAyır beyefendi şaka mı çizersiniz sakın oturmayın " bunları mı duymak isrtiyorsunuz fiyatını bilmiyorum ama 35 milyardan aşağı olmayacaktır okadar parayı vermeye niyetleneceğim ama birkere üzerine bindirmeyecekler deneme sürüşü yaptırmayacaklar bunu mu istiyorsunuz ?
3) kısaca siz tüketici olarak haklarınız korunmasın. ciddiye alınmayın. bunu mu istiyorsunuz ?
4) Kendinize verilmiş hakları red ettiğinizin, eleştirdiğinizin, size değer verilmesini istemediğinizin kısaca tüketici haklarınızı red ettiğinizin farkında mısınız ?
Son söz: Honda Türkye'nin uygulamasını sonuna kadar destekliyorum . Doğru bir yaklaşımdır.
-
[QUOTE=myagdi;2005770]bence kızacak-eleştirecek bir durum yok; aksine tebrik edilmesi gereken bir uygulama.
sanki insanlar vfr 1200 almak için sıraya girmiş; bu motor cbf150 veya activa kadar satacakmış gibi konuşmuşunuz. bu model benim mağazamda gider, benim müşteriler bunu alır diye düşünen elini cebine atsın; gerekli şartları sağlasın ve öyle satsın diyor adam. biliyor ki bu model peynir-ekmek gibi satılmayacak; satışını belli bayilerde toparlayıp ölçek ekonomisi sağlamayı, müşteri beklentisini karşılamayı düşünüyor.
+1
adam demekki 20 bin euro veripte servis alamayan BMW müşterileri gibi şikayet istemiyor,yılda satacağı 3 tane yada 4 motor için neden başı ağrısın,maillere cevap vermeme konusu ise baya kötü
-
-
Bence eleştirmek yerine alkışlanması gereken bir uygulama. Bu özel motoru satmak istiyorsan şartları sağlayacaksın , yoksa activa satmaya devam et diyor adam.
-
Adamlar kriterler koymuşlar niye?? Müşteri memnuniyeti için. Bayinin bunu karşılayacak bütçesi yoksa satmasın zaten. Siz istemez misiniz bir motor alırken her türlü sorunuzun cevabını tam olarak almayı ve test sürüşü yapmayı?? Pahallı bir motor alıcak olsam tabiki de test sürüşü yapmak isterim. Otomobil alırken yapmıyor muyuz?? Ben tebrik ediyorum takaşi abimizi
Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın
-
VFR icin bu kadar zahmete girecek bayilerin toplan il sayisi 4 olur bence (istanbul-Izmir-Ankara ve Adana, malum antalya el degisti ve cok pasif) Zaten ordaki 4 ana bayide de bunlarin hepsi var. Sonucta Borusana gittiginizde 650f de baksaniz X6 yada baksaniz ayni muameleyi goruryorusunuz. Borusanin kendi sabit musteri agirlama politakasi zaten ver.
Cebinizde VFR gibi pahali bir motoru alacak kadar paraniz var ise , maddi imkaniniz yerinizde ise, o ilgi ve alakayi da istemek en dogal hakkiniz.
Sonucta soyle dusunun, Emocanin dedigi gibi
VFR alacaksiniz, orda paket servisi yapan adam activa alacam diye saticiyi mesgul ediyor, mecbur degilsiniz bunu beklemeye.
Servise girdiniz, tam motor acilacak , hop girdi bir CBF150 ecza deposu aman abi onu birak acil bize bak is bekliyor. Niye musamma gosteresiniz ki. Geldiginizde sizi hazir bekleyen servisi gormek istersiniz.
Bu kafar para verecem , bu marka ile sokaklarda gezecem , luksume de duskun olmam bunuda servisten beklemem dogal.
Benimtek dilegim umarim servisler bunu becerir. O zaman bende dusunurum Honda motor almayi. Sonucta hizmet aldigim yer benim icin en iyi yerdir.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Honda tüm modellerinde satış ve servisinde belirli bir kalite çizgisini yakalayabilirse; yağlı müşterisine istediği kadar özel ilgi göstersin, sorun değil.
-
coq adlı üyeden alıntı
Honda Turkiye'yi tebrik ediyorum.
Islerini ne kadar ciddiyetle yaptiklarina bir kez daha tanik olmak memnuniyet verici.
Bayilik konusuna gelince.
Eger kriterleri karsilayamiyorsa, yapilacak bir sey yok.
Yapamayan kapatsin derim ben.
Piyasa isini duzgun yapanlara kalsin.
Kesinlikle benim yapacağım yorumdu bu.
Honda'yı tekrar tebrik ediyorum.
Asıl önemli olan satış sonrası kriterler... Kaç marka bunu sağlayabiliyor?
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler