Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Honda Türkiye'den yeni marifeti...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Honda Transalp XL700V 2010
    Selam,

    Honda, Türkiye'de daha önce de bir çok garipliklere imza atmıştı ama böylesini görmemiştik. Örneğin şu anda avrupada rahatlıkla bulabileceğiniz bir çok modelini Türkiye'ye nedense getirmeyen honda, kendilerine email yoluyla sorduğumuz bilgi amaçlı sorulara da cevap vermeye tenezzül etmemişti defalarca...

    Bir modelin avrupada satılırken Türkiye'de neden satılmadığına zaten verilebilecek mantıklı cevapları olmadığındandır belki deyip üstünde durmadık, otomobil sektöründe de bu tür şeyler oluyor dedik geçtik. Ancak bu sefer sanki "vfr 1200 modelinin satılmasını olabildiğince zorlaştırmak hatta imkansız hale getirmek için ne yapabiliriz" mantığıyla oturup düşünmüşler ve aşağıda linkini verdiğim "VFR1200 kriterleri" (AB kriterlerinden biraz daha ağır bence :D) diye bir şeyler yazıp bayilere yollamışlar.

    Benim şahsim yorumum iki tane vfr 1200 alıp da birini test sürüşü için kapıya koyabilen, diğerine 12 metrekare yer ayırıp özel olarak sergi standı açabilen, vfr 1200 müşterisine "özel" bir alan ayırıp "kurabiye" ikram eden (keşke hangi kurabiyelerden ikram edileceğini de yazsalarmış), sırf vfr 1200 için bir teknik eleman bulundurup diğer modeller için böyle bir şey gerekmezsen sadece ve sadece vfr 1200 için özel olarak eğitilmiş birine maaş verebilen bir honda bayisinin çıkmayacağıdır. Zaten memleketin üçte ikisinde bayisi bile olmayan honda acaba bu yolla "biri bırakırsa başkası alır" mantığıyla bayilerini gözden mi çıkardı? Ne gerek var ki nasıl olsa satamıyoruz motor falan deyip hepten kapatsınlar kepenklerini, 10 gün önce Transalp almamış olsam Honda markasının bu son hamlesinden sonra dönüp bakmazdım artık...

    Yorumlarınızı bekliyorum.

    http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/1-2.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/2-2.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/3-1.jpg

    düzeltme: başlığı yanlış yazmışım Honda Türkiye'nin yeni marifeti olacaktı ;)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Her bayinin satmasını istemiyor, bu şartlarıda kaç bayi karşılayabilir soru işareti..

    Satış hedefini karşılamak? Her zaman son model VFR1200 bulundurmak? garip gerçekten..

  3. #3
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Sevgili Kato Takehisa,

    Pirinç yemekten, 3 beyazdan uzak durmaktan, yiğidin harman olduğu anadolu kebablarını anlamamaktan takmışsın bir vfr -konsept-1200 filan.

    canım katom seni yemişler, bak sen bu işi farkında olmadan tekele sokmuşsun ama bu yolla diğer satışlarda sabit kalacak bayileri de tarumar etmişsin.

    katom bence sen işini biliyorsun, bayi katliamı olacak ama hara kiri hesabı, sen değil onlar kendi hesabını kesecekler bu kararla.

    Belki de haklısındır, belki de değil.

    Küçük samurayım, katom beniiiim...

  4. #4
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    kardeş al bendende okadar.aynen bende 2 gün önce sitesine girip cbf125 olayını sordum ve beni bilgilendirmeleri için kendi görüşümü bildirdim.ne cevap yazdılar ne bişi zaten biz ulaşamayalım diye adamlar fax bölümü koymuşlar o bölümü yok yazınca geçersiz bir görüş gibi gördüler harhaldede cevap vermediler.
    Mustafa Kemal Atatürk

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Honda Turkiye'yi tebrik ediyorum.
    Islerini ne kadar ciddiyetle yaptiklarina bir kez daha tanik olmak memnuniyet verici.

    Bayilik konusuna gelince.
    Eger kriterleri karsilayamiyorsa, yapilacak bir sey yok.
    Yapamayan kapatsin derim ben.
    Piyasa isini duzgun yapanlara kalsin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #6

    Üyelik
    14 Ağustos 2009
    Şehir
    MaTrİx
    Motosikleti
    2 teker olsun da tahtadan olsun
    vfr1200f modelini satmak için bayilerin 1 tane alması gerekmiş,test makinası olarak,eee hangi

    honda bayisi alacak,honda önce kendi bayilerine kazık atıyo bence,şimdi yavaş yavaş

    anlıyorum cbr250 nin neden getirilmediğini,ülkemizde 2010 diye tanıtılan cbr 125 in 2007

    den beri avrupada vs,vs,vs yerlerde kullanıldığını,adamlar şartname koymuş yerine

    getirecek bayi yok,siz konu hakkında elektronik posta atıyorsunuz,bayi ne cevap

    vereceğini bilmeyecek kadar aciz,yazacak çok şey var ama........

  7. #7
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    Ben anlamış değilim güzel ülkemdeki motosıklet satış polıtıkasını sankı karanlık bı seyler var cıdden möesela araba almak istıyorum her model her ceşıt ve fıyat var ve sağlamsanız hatta ilerı gıdıyorum sağlam değilsenız bıle 2 gunde kredınız hazır oluyor arabanızı alıyorsunuz çeşit bol sıze kalmış bır sey ama emın olun otomobıl bayılerı gıttığınızde sızı hoş karşılıyor ve ılgılenıyoryanı onlar için herkes müşterı ama motosıklette öyle değil istınye bmw ye gıttım bakan ilgılenen bıle yok sankı canları satmak istemıyor yada müneccımler senın almayacağını anlıyorlar bende satıcıyım almayacak müşterım ile ilgılenırım çünki onun daha sonradan uğrayıp alabıleceğini düşünürüm yanı uzun lafın kısası cok model ve kapılarını herkese acsalar uygun kampanyalar yapsalar bayılerıde müşterılerıde memnun kalır servıslerıde cok calışır

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    doğru diyosun , honda maillere cevap vermiyor ... bizde accord marka aracın düz vitesli versiyonunu getirip getiremeyeceklerini öğrenmek istemiştik ama cvp yok .
    ayrıca getiremezlermiş çünkü çalışanlarına bi eğitim veriyolarmıs araçlarla ilgili , eğer dışardan getirdiğiniz araçta herhangi bir problem çıkarsa çalışanları bu konuda eğitim almadıkları için yardımcı olamıyorlarmışmımşmıımşmışmış

  9. #9
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Eğer o motorun bayiye bıraktığı kar %30-40 lardan aşağı ise.... Komik kriterler... E o kadar kar da edemeyeceğine göre... Çok komik kriterler...

    Ulan iyi ki Honda bayisi değilim. Saaterdir küfür ediyor olurdum.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  10. #10

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Honda ürettiği ve satamadığı bir model için Türkiye'ye kendince haklı pazarlama stretejisini uyguluyor, bunda garipsenecek bir durum yok.

    Honda Türkiye de müşteri beklentisine ve Avrupa'daki modellere uygun olmayan modelleri sürümeye israr ettiğinden bayiler de sıkıntılı durumda.

    Bence bayilerin müşterinin isteklerini göz ardı etmeyip yeni model istemesi gerekli...

  11. #11
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    bence kızacak-eleştirecek bir durum yok; aksine tebrik edilmesi gereken bir uygulama.

    sanki insanlar vfr 1200 almak için sıraya girmiş; bu motor cbf150 veya activa kadar satacakmış gibi konuşmuşunuz. bu model benim mağazamda gider, benim müşteriler bunu alır diye düşünen elini cebine atsın; gerekli şartları sağlasın ve öyle satsın diyor adam. biliyor ki bu model peynir-ekmek gibi satılmayacak; satışını belli bayilerde toparlayıp ölçek ekonomisi sağlamayı, müşteri beklentisini karşılamayı düşünüyor.

    "honda'nın bayii falanca motordan vfr1200 motor aldım, onca para bayıldım, motordan ses geliyor, servistekiler bir şeyden anlamıyor. servis müdürünü sıkıştırınca adam abi bize bu motorların servis eğitimi verilmedi dedi. yahu yağ değiştirmeye götürdüm ellerinde yağ filtresi yokmuş, gebze depodan istediler haftaya gelecekmiş. almayın arkadaş bu motoru, ben paramla rezil oldum." diye şikayet başlıkları okusak daha mı iyi?

  12. #12
    emocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006

    Sn. Blackrose bu yazım tamamen size

    Müşteri ve tüketici memnuniyeti için yapılan uygulamaları eleştirmek ancak Türk Tüketicisinde olsa gerek .
    Lütfen aşağıdaki sorularıma cevap verin ;

    1) siz bir bayiye gittiğinizde bir araba parası bayılacağınız bir motosiklet alacakken müşteri temsilcisi bulamamak mı istiyorsunuz ? " yok mu bakan kimse " dediğinizde CBF 150 satmakla meşgul bir temsilcinin size " Beyfendi bekleyin ben size döneceğim" demesini mi istiyorsunuz ?

    2) Motorla deneme sürüşü yapabilir miyim ? " Hayır beyefendi" üstüne oturabilir miyim ? " HAyır beyefendi şaka mı çizersiniz sakın oturmayın " bunları mı duymak isrtiyorsunuz fiyatını bilmiyorum ama 35 milyardan aşağı olmayacaktır okadar parayı vermeye niyetleneceğim ama birkere üzerine bindirmeyecekler deneme sürüşü yaptırmayacaklar bunu mu istiyorsunuz ?

    3) kısaca siz tüketici olarak haklarınız korunmasın. ciddiye alınmayın. bunu mu istiyorsunuz ?

    4) Kendinize verilmiş hakları red ettiğinizin, eleştirdiğinizin, size değer verilmesini istemediğinizin kısaca tüketici haklarınızı red ettiğinizin farkında mısınız ?

    Son söz: Honda Türkye'nin uygulamasını sonuna kadar destekliyorum . Doğru bir yaklaşımdır.

  13. #13
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    [QUOTE=myagdi;2005770]bence kızacak-eleştirecek bir durum yok; aksine tebrik edilmesi gereken bir uygulama.

    sanki insanlar vfr 1200 almak için sıraya girmiş; bu motor cbf150 veya activa kadar satacakmış gibi konuşmuşunuz. bu model benim mağazamda gider, benim müşteriler bunu alır diye düşünen elini cebine atsın; gerekli şartları sağlasın ve öyle satsın diyor adam. biliyor ki bu model peynir-ekmek gibi satılmayacak; satışını belli bayilerde toparlayıp ölçek ekonomisi sağlamayı, müşteri beklentisini karşılamayı düşünüyor.


    +1
    adam demekki 20 bin euro veripte servis alamayan BMW müşterileri gibi şikayet istemiyor,yılda satacağı 3 tane yada 4 motor için neden başı ağrısın,maillere cevap vermeme konusu ise baya kötü

  14. #14
    raven71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda xl 200
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence kızacak-eleştirecek bir durum yok; aksine tebrik edilmesi gereken bir uygulama.

    sanki insanlar vfr 1200 almak için sıraya girmiş; bu motor cbf150 veya activa kadar satacakmış gibi konuşmuşunuz. bu model benim mağazamda gider, benim müşteriler bunu alır diye düşünen elini cebine atsın; gerekli şartları sağlasın ve öyle satsın diyor adam. biliyor ki bu model peynir-ekmek gibi satılmayacak; satışını belli bayilerde toparlayıp ölçek ekonomisi sağlamayı, müşteri beklentisini karşılamayı düşünüyor.

    "honda'nın bayii falanca motordan vfr1200 motor aldım, onca para bayıldım, motordan ses geliyor, servistekiler bir şeyden anlamıyor. servis müdürünü sıkıştırınca adam abi bize bu motorların servis eğitimi verilmedi dedi. yahu yağ değiştirmeye götürdüm ellerinde yağ filtresi yokmuş, gebze depodan istediler haftaya gelecekmiş. almayın arkadaş bu motoru, ben paramla rezil oldum." diye şikayet başlıkları okusak daha mı iyi?



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:17 ----------

    Alıntı emocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Müşteri ve tüketici memnuniyeti için yapılan uygulamaları eleştirmek ancak Türk Tüketicisinde olsa gerek .
    Lütfen aşağıdaki sorularıma cevap verin ;

    1) siz bir bayiye gittiğinizde bir araba parası bayılacağınız bir motosiklet alacakken müşteri temsilcisi bulamamak mı istiyorsunuz ? " yok mu bakan kimse " dediğinizde CBF 150 satmakla meşgul bir temsilcinin size " Beyfendi bekleyin ben size döneceğim" demesini mi istiyorsunuz ?

    2) Motorla deneme sürüşü yapabilir miyim ? " Hayır beyefendi" üstüne oturabilir miyim ? " HAyır beyefendi şaka mı çizersiniz sakın oturmayın " bunları mı duymak isrtiyorsunuz fiyatını bilmiyorum ama 35 milyardan aşağı olmayacaktır okadar parayı vermeye niyetleneceğim ama birkere üzerine bindirmeyecekler deneme sürüşü yaptırmayacaklar bunu mu istiyorsunuz ?

    3) kısaca siz tüketici olarak haklarınız korunmasın. ciddiye alınmayın. bunu mu istiyorsunuz ?

    4) Kendinize verilmiş hakları red ettiğinizin, eleştirdiğinizin, size değer verilmesini istemediğinizin kısaca tüketici haklarınızı red ettiğinizin farkında mısınız ?

    Son söz: Honda Türkye'nin uygulamasını sonuna kadar destekliyorum . Doğru bir yaklaşımdır.

  15. #15
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bence eleştirmek yerine alkışlanması gereken bir uygulama. Bu özel motoru satmak istiyorsan şartları sağlayacaksın , yoksa activa satmaya devam et diyor adam.

  16. #16
    koromako - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6-F
    Adamlar kriterler koymuşlar niye?? Müşteri memnuniyeti için. Bayinin bunu karşılayacak bütçesi yoksa satmasın zaten. Siz istemez misiniz bir motor alırken her türlü sorunuzun cevabını tam olarak almayı ve test sürüşü yapmayı?? Pahallı bir motor alıcak olsam tabiki de test sürüşü yapmak isterim. Otomobil alırken yapmıyor muyuz?? Ben tebrik ediyorum takaşi abimizi
    Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın

  17. #17
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    VFR icin bu kadar zahmete girecek bayilerin toplan il sayisi 4 olur bence (istanbul-Izmir-Ankara ve Adana, malum antalya el degisti ve cok pasif) Zaten ordaki 4 ana bayide de bunlarin hepsi var. Sonucta Borusana gittiginizde 650f de baksaniz X6 yada baksaniz ayni muameleyi goruryorusunuz. Borusanin kendi sabit musteri agirlama politakasi zaten ver.

    Cebinizde VFR gibi pahali bir motoru alacak kadar paraniz var ise , maddi imkaniniz yerinizde ise, o ilgi ve alakayi da istemek en dogal hakkiniz.

    Sonucta soyle dusunun, Emocanin dedigi gibi

    VFR alacaksiniz, orda paket servisi yapan adam activa alacam diye saticiyi mesgul ediyor, mecbur degilsiniz bunu beklemeye.

    Servise girdiniz, tam motor acilacak , hop girdi bir CBF150 ecza deposu aman abi onu birak acil bize bak is bekliyor. Niye musamma gosteresiniz ki. Geldiginizde sizi hazir bekleyen servisi gormek istersiniz.

    Bu kafar para verecem , bu marka ile sokaklarda gezecem , luksume de duskun olmam bunuda servisten beklemem dogal.

    Benimtek dilegim umarim servisler bunu becerir. O zaman bende dusunurum Honda motor almayi. Sonucta hizmet aldigim yer benim icin en iyi yerdir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  18. #18

    Üyelik
    24 Haziran 2009
    Honda tüm modellerinde satış ve servisinde belirli bir kalite çizgisini yakalayabilirse; yağlı müşterisine istediği kadar özel ilgi göstersin, sorun değil.

  19. #19
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda Turkiye'yi tebrik ediyorum.
    Islerini ne kadar ciddiyetle yaptiklarina bir kez daha tanik olmak memnuniyet verici.

    Bayilik konusuna gelince.
    Eger kriterleri karsilayamiyorsa, yapilacak bir sey yok.
    Yapamayan kapatsin derim ben.
    Piyasa isini duzgun yapanlara kalsin.
    Kesinlikle benim yapacağım yorumdu bu.

    Honda'yı tekrar tebrik ediyorum.
    Asıl önemli olan satış sonrası kriterler... Kaç marka bunu sağlayabiliyor?
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  20. #20

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Cgl 125 takım karbüratör contası ısmarladım,1,5 ay oldu 35Tl nakit ödedim,hala yok.
    Sırf orjinal olsun dedim ama yanılmışım.

    Bugün sanayiye gittim 2 tane aynı boy conta aldım 2 ayrı incelikte, 1 Tl versen yeter. Bozuk yoktu üstüne Wd-40 400ml 12Tl, sıvı conta 4Tl ve gazyağı aldım 3,5tl/lt den, yaşasın sanayi esnafı.
    Bundan sonra da Honda'ya zor uğrarım.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler