Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

YBR 125 Marş Basmıyor...Nedeni ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Jel mi onlar? Yok ya 8.2 amper olmaz..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    tam 1 yıl oldu bu aküleri alalı...
    8 tanesini paralel baglayıp invertörle 220 v elektrik elde ediyorduk...4-5 ay falan kullandık...invertörlede bide sarj edelim....
    8.2 ah yazıyo abi...
    18 tane var bu aküden...
    1 i bende 17 kaldı...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:57 ----------

    ben jel mel anlamam abi..3 aydır kullanıyom....canavar gibi...hem kısa far hem sis farı yanık geziyom çoğu zaman...

  3. #63
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Elektrik konusunda biraz daha bilgi:
    Amperi yüksek akü tesisata zarar vermez.Olası tek tehlike boyutu daha büyük olacağından yuvayada zorla sığdığını varsaysakta kutuplarının bir yerlere değip kıvılcım çıkartarak yangına sebeb olabilmesidir.Amperi akü tesisata vermez,tesisatda bulunan birimler güçleri oranında aküden çekerler.12 volt 6 amper akümüz var.Bu ifade bu aküden birim zamanda (ki bu ölçü birimi saat) devamlı olarak 6 amper çekebiliriz demektir.Hatta 10 watt lık bir ampul olduğunu var sayalım.Formül Watt=Volt x Amper 10=12 x ? ?=10/12 oda eşittir 0.83 amper.Yani akü bir amperden az akım çeken ampule zorla 6 amper vermez,ampul ondan 0.83 çeker.
    Sonuç olarak motorunuzun yuvasına,yerine tehlikesizce sığabiliyorsa daha yüksek amperli akü kullanmanız sakıncalı değil faydalıdır.Kapasitenin artması sadece tam dolu şarj olma süresini uzatır.Konjektör 0,5 amper veriyorsa 6 amper boş aküyü 12 saatte doldurur, 9 amper aküyü 18 saatte doldurur.Günümüzde konjektörler yarı iletken malzemeden yapılmaktadır.Prensip olarak ömür belirlenemez ama bu bozulmazlar anlamına gelmez.

  4. #64
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik konusunda biraz daha bilgi:
    Amperi yüksek akü tesisata zarar vermez.Olası tek tehlike boyutu daha büyük olacağından yuvayada zorla sığdığını varsaysakta kutuplarının bir yerlere değip kıvılcım çıkartarak yangına sebeb olabilmesidir.Amperi akü tesisata vermez,tesisatda bulunan birimler güçleri oranında aküden çekerler.12 volt 6 amper akümüz var.Bu ifade bu aküden birim zamanda (ki bu ölçü birimi saat) devamlı olarak 6 amper çekebiliriz demektir.Hatta 10 watt lık bir ampul olduğunu var sayalım.Formül Watt=Volt x Amper 10=12 x ? ?=10/12 oda eşittir 0.83 amper.Yani akü bir amperden az akım çeken ampule zorla 6 amper vermez,ampul ondan 0.83 çeker.
    Sonuç olarak motorunuzun yuvasına,yerine tehlikesizce sığabiliyorsa daha yüksek amperli akü kullanmanız sakıncalı değil faydalıdır.Kapasitenin artması sadece tam dolu şarj olma süresini uzatır.Konjektör 0,5 amper veriyorsa 6 amper boş aküyü 12 saatte doldurur, 9 amper aküyü 18 saatte doldurur.Günümüzde konjektörler yarı iletken malzemeden yapılmaktadır.Prensip olarak ömür belirlenemez ama bu bozulmazlar anlamına gelmez.
    eklediğim resimdeki akü düz sığmadı bende dik koydum...bi sorun olmadı...

    hemmen 12 amperi racerın bi yerlerine monte edecem abi...

  5. #65
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik konusunda biraz daha bilgi:
    Amperi yüksek akü tesisata zarar vermez.Olası tek tehlike boyutu daha büyük olacağından yuvayada zorla sığdığını varsaysakta kutuplarının bir yerlere değip kıvılcım çıkartarak yangına sebeb olabilmesidir.Amperi akü tesisata vermez,tesisatda bulunan birimler güçleri oranında aküden çekerler.12 volt 6 amper akümüz var.Bu ifade bu aküden birim zamanda (ki bu ölçü birimi saat) devamlı olarak 6 amper çekebiliriz demektir.Hatta 10 watt lık bir ampul olduğunu var sayalım.Formül Watt=Volt x Amper 10=12 x ? ?=10/12 oda eşittir 0.83 amper.Yani akü bir amperden az akım çeken ampule zorla 6 amper vermez,ampul ondan 0.83 çeker.
    Sonuç olarak motorunuzun yuvasına,yerine tehlikesizce sığabiliyorsa daha yüksek amperli akü kullanmanız sakıncalı değil faydalıdır.Kapasitenin artması sadece tam dolu şarj olma süresini uzatır.Konjektör 0,5 amper veriyorsa 6 amper boş aküyü 12 saatte doldurur, 9 amper aküyü 18 saatte doldurur.Günümüzde konjektörler yarı iletken malzemeden yapılmaktadır.Prensip olarak ömür belirlenemez ama bu bozulmazlar anlamına gelmez.

    Teşekkürler..Saolun..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:24 ----------

    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eklediğim resimdeki akü düz sığmadı bende dik koydum...bi sorun olmadı...

    hemmen 12 amperi racerın bi yerlerine monte edecem abi...
    ybr de akü yeri çok küçük yapılmış..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:25 ----------

    Fırat, senin dediğin akülerin boyutları nasıl ? ölçüleri nasıl??
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  6. #66

    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    izmit/Kocaeli
    Motosikleti
    2008 Yamaha ybr 125 bordo
    kontak anahtarının anahtar yuvasına wd 40 sık bir süre sonra tekrar sık , oksitlenme olmuş olabilir arkadaşımın ybr 125 ine de buna benzer bir durum olmuştu.

  7. #67
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    ybr de akü yeri çok küçük yapılmış..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:25 ----------

    Fırat, senin dediğin akülerin boyutları nasıl ? ölçüleri nasıl??
    90-60-90 abi
    1111111111111111111111111111111111111111111

  8. #68
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı akarsu41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kontak anahtarının anahtar yuvasına wd 40 sık bir süre sonra tekrar sık , oksitlenme olmuş olabilir arkadaşımın ybr 125 ine de buna benzer bir durum olmuştu.
    Onu NEWÇERİ de dedi dün akşam.. Anahtarı bastırarak marşa bas dedi..SAbah denedim olmadı..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  9. #69
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    bizde baska bi parçayı akünün yerine koyarız aküyü baska yere koyarız...

  10. #70
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90-60-90 abi
    1111111111111111111111111111111111111111111


    Senin akü dediğin şeyin boyutlarını versene bi..
    Birde bu 1111 ne oluyor..??

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:03 ----------

    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizde baska bi parçayı akünün yerine koyarız aküyü baska yere koyarız...

    Olmaz öyle..Yer yok başka...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:04 ----------

    Aküyü bu akşam şöyle güzel birşarj yapayım önce...

    Bunun için Rüzgar Fırat Ustanın fikrini uygulayacağım..
    Modemin adaptörü 12 V 1 A... Bundan yararlanıp iyi bir şarj edeyim. Multimetrede var..Şarj ile ilgili deneyimi olan var mı?...Bakalım ne olacak...Birazda kaynamış soğumuş su ilave edeceğim.. Az suyu eksik.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:07 ----------



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:09 ----------

    Herkes akün bozuk dedi akü reklamı yaptı.. Bende akü reklamı yaptım..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  11. #71
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin akü dediğin şeyin boyutlarını versene bi..
    Birde bu 1111 ne oluyor..??

    Aküyü bu akşam şöyle güzel birşarj yapayım önce...

    Bunun için Rüzgar Fırat Ustanın fikrini uygulayacağım..
    Modemin adaptörü 12 V 1 A... Bundan yararlanıp iyi bir şarj edeyim. Multimetrede var..Şarj ile ilgili deneyimi olan var mı?...Bakalım ne olacak...Birazda kaynamış soğumuş su ilave edeceğim.. Az suyu eksik.



    Herkes akün bozuk dedi akü reklamı yaptı.. Bende akü reklamı yaptım..
    ank nın suyu kireçli ve b...g gibi...istersen damaca sudan birazcık alıp eklersen de olur ama ozaman iyice sarjda kalması lazım...2 tl verde bi saf su alsana yaw...kim sölüyo sana kaynamıs soğumus su felan manyak mı bunlar yawww
    aynı adaptörden 2 3 tane bulursan dapa çabuk sarj eder...getirde invertörle sarj edek abi..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:09 ----------

    10 10 10 10 10 10 10
    1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
    hangisinden bahsedek abi

  12. #72
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Fırat,
    Kaynamış soğumuş su sertlik açısından saf suya yakındır.. Damacana suyu kaynatıp kullanırsak daha iyi olur.. Saf suyu üretirken suyu buharlaştırıp tekrar yoğuştururlar. Buzdalabından alınan buzda saf suya yakındır... Çaydanlıkta neden kireç yapışır dibinde...Buda bizi bildiğimiz bir konudur..Olay budur...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  13. #73
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onu NEWÇERİ de dedi dün akşam.. Anahtarı bastırarak marşa bas dedi..SAbah denedim olmadı..
    aynı sorun benim de başıma geldi.

    wd 40 anahtarın girdiği delikten sıkılmayacak. kontak silindirinin yan kısmında alta yakın birkaç delik var. oralardan zerk edilecek.
    zaman zaman bunu yapmak gerekiyor. yoksa oksitlenmeden sebep motor çalışmıyor. bu sorun baş gösterdiğinde motosiklet marş basıyor fakat çalışmıyor.

    sizin sorununuz bu değil galiba, aküye varmışsınız. arkadaşın önerisini düzeltmek amacıyla yazdım fakat yanlış alıntı yapmışım.

  14. #74
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı sorun benim de başıma geldi.

    wd 40 anahtarın girdiği delikten sıkılmayacak. kontak silindirinin yan kısmında alta yakın birkaç delik var. oralardan zerk edilecek.
    zaman zaman bunu yapmak gerekiyor. yoksa oksitlenmeden sebep motor çalışmıyor. bu sorun baş gösterdiğinde motosiklet marş basıyor fakat çalışmıyor.

    sizin sorununuz bu değil galiba, aküye varmışsınız. arkadaşın önerisini düzeltmek amacıyla yazdım fakat yanlış alıntı yapmışım.
    Arada sırada yapmak iyi olur herhalde çok kişi diyor bunu..saol..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  15. #75
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arada sırada yapmak iyi olur herhalde çok kişi diyor bunu..saol..
    bende kontak spreyi vaaaaaaar

  16. #76
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende kontak spreyi vaaaaaaar
    Usta sende de yok yok..Ne zaman dükkan açacaz senle..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  17. #77
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta sende de yok yok..Ne zaman dükkan açacaz senle..
    abi sana söyledım rs'i satma dıyesımdı bıde aküyle ugrasıcaksın neguzel motorun vardı sana en az 2 yıl masraf acmazdı o motorneyse artık yarın iyi haberlerını beklıyoruz

  18. #78
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı huska adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi sana söyledım rs'i satma dıyesımdı bıde aküyle ugrasıcaksın neguzel motorun vardı sana en az 2 yıl masraf acmazdı o motorneyse artık yarın iyi haberlerını beklıyoruz

    Motorcu dediğin macera peşine dolaşır durur.. Vitesli tutkumu yenemedim..
    Hem ben halimden memnunum..Bak çok bi sürü şey tartışılıyor.. Bence faydalı oluyor...


    YARIN ŞIKIR ŞIKIR ŞAKLATACAĞIM..MERAK ETME..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  19. #79
    skyblade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2009
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Yok
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fırat,
    Kaynamış soğumuş su sertlik açısından saf suya yakındır.. Damacana suyu kaynatıp kullanırsak daha iyi olur.. Saf suyu üretirken suyu buharlaştırıp tekrar yoğuştururlar. Buzdalabından alınan buzda saf suya yakındır... Çaydanlıkta neden kireç yapışır dibinde...Buda bizi bildiğimiz bir konudur..Olay budur...
    Saf su yerine kaynamış soğutulmuş su olayı bana sakat geldi abi. Tamam kireç yapışıyor çaydanlığa ama musluk suyunda kaynadıktan sonra bile mineraller,ağır metaller kalabilir. Akü asidiyle bu ağır metaller tuz oluşturursa eğer akünün ömrünü kısaltabilir. Tamamen varsayımsal konuştum ama saf su alıp koymak daha garanti geldi bana.

  20. #80
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı skyblade adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saf su yerine kaynamış soğutulmuş su olayı bana sakat geldi abi. Tamam kireç yapışıyor çaydanlığa ama musluk suyunda kaynadıktan sonra bile mineraller,ağır metaller kalabilir. Akü asidiyle bu ağır metaller tuz oluşturursa eğer akünün ömrünü kısaltabilir. Tamamen varsayımsal konuştum ama saf su alıp koymak daha garanti geldi bana.
    Bidistile su desen olay dediğin gibi olur ama..Saf su buharlaştırmadan sonra buharın yoğuşması ile elde ediiyor..Yani temiz bi doğada yağmur suyu da saf sudur..Kaynatılınca biliyosun geçiçi sertlik gider, diğer mineraller kalır seninde dediğin gibi..Sen sağlamcısın..da ben hiç yoksa bu olur yaklaşımı içindeyim.

    Ben bir iş yerimde saf su cihazı arıza yapmıştı.. Eee saf su lazım napacam.. çözüm üretmem lazım.. bende üretmiştim..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler