Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

sağ biston buji yağlıyor tekletiyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hayta4567 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Regal Raptor DD 250E-9
    slm dostlar geçen gün size motorumdaki sorunla ilgili danışmıştım ama motorun bugün arkadaşla bujileri söktük baktık sağ buji yine ıslak (yağlanmış) bu sebepten ateşleme yapmıyor sağ piston çalışmıyor ama bujiyi yeniledkmi canavar gibi çekişi güzel duman falan atma su kaynatma falan yok.hararet normal duruyor fanlarım zamanı geldimi çalışıyor ama işte bu buji neden yağlanıyor vede neden tekleme yapıyor sağ taraf teşekkürler
    motorum regal raptor 250cc

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:59 ----------

    bana biraz bilgi verebilirseniz sevinirim yağa baktık yağ kaygan parmağımla baktım kayganlığı duruyor öyle duman atmada yok suyuna bak yağ karışması falan var mı dediler onada baktım bi tuhaflık yok gibi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    subap ayarini kontrol ettir emme ve sikistirma zamaninda sanirim kacirma var, yada sekman kaciriyor eger sekman ise isin biraz daha agir cunku pistonun sokulmesi lazim.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #3
    hayta4567 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Regal Raptor DD 250E-9
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    subap ayarini kontrol ettir emme ve sikistirma zamaninda sanirim kacirma var, yada sekman kaciriyor eger sekman ise isin biraz daha agir cunku pistonun sokulmesi lazim.
    hocam sekmanda kaçırma olsa motor çekişten düşer falan diyorlar ama benim motorda buji sağlamken çekiş sorunu yok duman falan atma yok sadece biraz yol yaptın mı motor sıcakken çalışıyor ama ertesi gün motor soğudumu ısıtmayı açmadan çalışmıyor ve sağ piston çalımıyor veya tekliyor anlamdım gitti

  4. #4
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    istanbulda değilsen korkma ama istanbulda inanılmaz servis fiyatları çekiyorlar ben duyunca çok şaşırıyorum
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  5. #5
    hayta4567 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Regal Raptor DD 250E-9
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istanbulda değilsen korkma ama istanbulda inanılmaz servis fiyatları çekiyorlar ben duyunca çok şaşırıyorum
    yok dostum ben kdz ereğlideyim şuan ama 1 ay sonra falan memleket manisadaym

  6. #6
    hayta4567 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Regal Raptor DD 250E-9
    Alıntı hayta4567 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    yok dostum ben kdz ereğlideyim şuan ama 1 ay sonra falan memleket manisadaym
    motor şu an garajda yatıyor acaba yağ fazlaysa ondan da yapar mı bunu

  7. #7

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motor rölantideyken sorunlu pistonun bujisinden çıt çıt diye bi ses geliyosa ve motor salak saçma çalışıyor durucakmış gibi oluyor sonuçtada duruyosa sorun büyük ihtimalle subap ayarından ayarlatırsan düzelicektir

    Bide yazlık bakım yaptırırsın çünkü fark ediyo kış bakımıyla yaz bakımı

    Ama yağ kaçırması il ilgili bişey diyemicem

    Aslına bakarsan senin sorunun banada biraz ışık tuttu ne alakası var çözemedim ama şuan bendede bujiyle ilgili bi sorun var çıtlıyo ve motor tekliyo uzun yoldada fanlarım açılmıyodu ustaya gittim fan açılmıyo diye hararet müşürünü değiştirelim dedi değiştirdi ama sonuç aynı yine uzun yolda sıkışıyo şehir içinde çalışıyo ama acaba bunun gerçek sorunu seninde ilk mesajında dediğin gibi buji mi?
    [COLOR="Blue"]Varmak Değil Yolda Olmak[/COLOR]:cat:

  8. #8
    hayta4567 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Regal Raptor DD 250E-9
    Alıntı wert_35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor rölantideyken sorunlu pistonun bujisinden çıt çıt diye bi ses geliyosa ve motor salak saçma çalışıyor durucakmış gibi oluyor sonuçtada duruyosa sorun büyük ihtimalle subap ayarından ayarlatırsan düzelicektir

    Bide yazlık bakım yaptırırsın çünkü fark ediyo kış bakımıyla yaz bakımı

    Ama yağ kaçırması il ilgili bişey diyemicem

    Aslına bakarsan senin sorunun banada biraz ışık tuttu ne alakası var çözemedim ama şuan bendede bujiyle ilgili bi sorun var çıtlıyo ve motor tekliyo uzun yoldada fanlarım açılmıyodu ustaya gittim fan açılmıyo diye hararet müşürünü değiştirelim dedi değiştirdi ama sonuç aynı yine uzun yolda sıkışıyo şehir içinde çalışıyo ama acaba bunun gerçek sorunu seninde ilk mesajında dediğin gibi buji mi?
    valla kardes benimde sorun kafamı allak bullak etti yaa motor buji yeniyken bir şey yok ama birz yol yapıp bırakıp sogudumu buji ateşlemiyor yada aniden ateşliyor duruyor ani gaz verdin mi motor fırlıyor duruyor inşallah sadece sübaptandır burada ustalar kimi conta yakmış dedi kimi sekman gitmiş diyor kafam karıştı
    senin fan işinide sorarsan manuel bi düğme yaptır birde otomatiğe pek güven olmaz

  9. #9

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    Alıntı wert_35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor rölantideyken sorunlu pistonun bujisinden çıt çıt diye bi ses geliyosa ve motor salak saçma çalışıyor durucakmış gibi oluyor sonuçtada duruyosa sorun büyük ihtimalle subap ayarından ayarlatırsan düzelicektir

    Bide yazlık bakım yaptırırsın çünkü fark ediyo kış bakımıyla yaz bakımı

    Ama yağ kaçırması il ilgili bişey diyemicem

    Aslına bakarsan senin sorunun banada biraz ışık tuttu ne alakası var çözemedim ama şuan bendede bujiyle ilgili bi sorun var çıtlıyo ve motor tekliyo uzun yoldada fanlarım açılmıyodu ustaya gittim fan açılmıyo diye hararet müşürünü değiştirelim dedi değiştirdi ama sonuç aynı yine uzun yolda sıkışıyo şehir içinde çalışıyo ama acaba bunun gerçek sorunu seninde ilk mesajında dediğin gibi buji mi?
    Alıntı hayta4567 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla kardes benimde sorun kafamı allak bullak etti yaa motor buji yeniyken bir şey yok ama birz yol yapıp bırakıp sogudumu buji ateşlemiyor yada aniden ateşliyor duruyor ani gaz verdin mi motor fırlıyor duruyor inşallah sadece sübaptandır burada ustalar kimi conta yakmış dedi kimi sekman gitmiş diyor kafam karıştı
    senin fan işinide sorarsan manuel bi düğme yaptır birde otomatiğe pek güven olmaz
    Ani gaz verince istop olayı bendede var ya sorunlar hemen hemen aynı du bakalım ne çıkacak derslerden fırsat bulabilirsem bi ara ustaya uğrayıp bi sorucam ben
    [COLOR="Blue"]Varmak Değil Yolda Olmak[/COLOR]:cat:

  10. #10
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Hocam sana dedik ama inanmadın bize motorun conta yakmış yani motonerin dediği doğru.Açıkça söylüyorum conta yakmış o motor.

  11. #11

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    Yani bu tam olarak ne demek

    Noluyo conta yakınca

    Önemli bi sorun mu?
    [COLOR="Blue"]Varmak Değil Yolda Olmak[/COLOR]:cat:

  12. #12
    oopss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    sana olasılık hesabı veremicem eğer motorun 2 zamanlıysa içerisinde yağ bulunması normal, problem o yağın yanmadan kalması :D

    1- segmanın sızdırma yapıyo
    2- eğer motorunda distrübütör varsa distribütörün pistonun ateşlemesini geciktiriyo buda yağ ve yakıtın ateşlenmeden önce bujiyi ıslatarak ateşleme özelliğini tamamen kaybetmesine neden oluyo.
    3- diğer bi seçenek karbüratörün varsa karbüratöründe ki bi problem nedeniyle hava yakıt karışımındaki yakıt oranı çok fazla bu nedenle yakıt ve yağ ilk çevrimde alev almadığından ikinci çevrimde bujiyi tamamen ıslatmış oluyo buda ateşleme özelliğinin kaybolmasına neden olur.
    4- aynı durum hava emilen emme manifoldlarındaki bi tıkanıklıktanda olabilir yine yakıt fazla kaçar tutuşmaz.

    motorunu bilmediğim için genel bi tahmin yaptım

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    yağlanma

    Bir ihtimal daha var:
    Subapların üst tarafında küçük lastikden, conta veya keçe görevi yapan,yani silindir üst kapağına gelen yağın subaplar üzerinden yanma odasına sızmasını önleyen parçalar eskiyince de bu arıza meydana gelir.

  14. #14

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    Alıntı oopss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana olasılık hesabı veremicem eğer motorun 2 zamanlıysa içerisinde yağ bulunması normal, problem o yağın yanmadan kalması :D

    1- segmanın sızdırma yapıyo
    2- eğer motorunda distrübütör varsa distribütörün pistonun ateşlemesini geciktiriyo buda yağ ve yakıtın ateşlenmeden önce bujiyi ıslatarak ateşleme özelliğini tamamen kaybetmesine neden oluyo.
    3- diğer bi seçenek karbüratörün varsa karbüratöründe ki bi problem nedeniyle hava yakıt karışımındaki yakıt oranı çok fazla bu nedenle yakıt ve yağ ilk çevrimde alev almadığından ikinci çevrimde bujiyi tamamen ıslatmış oluyo buda ateşleme özelliğinin kaybolmasına neden olur.
    4- aynı durum hava emilen emme manifoldlarındaki bi tıkanıklıktanda olabilir yine yakıt fazla kaçar tutuşmaz.

    motorunu bilmediğim için genel bi tahmin yaptım
    Bendeki sorun3 ve 4. seçeneklerden kaynaklı gibi sanki motor ilk gaz verince yeterli yakıt alamıyo benzin biterkenki ince egzoz sesi çıkıyo sonra yaklaşık 1 saniye sonra toparlanıyo tabi istop etmezse
    [COLOR="Blue"]Varmak Değil Yolda Olmak[/COLOR]:cat:

  15. #15

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Bendeki başıma gelen seneryo; krankın kol yatak muylularının biri aşınmış olabilir, boşluktan dolayı zamanlama şaşar, bujin yanmamış benzinle yağlanır çekiş diye bişey kalmaz. İnşallah bu değildir, en kötü durum bu.

  16. #16
    hayta4567 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Regal Raptor DD 250E-9
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sana dedik ama inanmadın bize motorun conta yakmış yani motonerin dediği doğru.Açıkça söylüyorum conta yakmış o motor.
    mert kardeşim tamam güzel diyorsun ama bu motor conta yakmanın özelliklerini sergilmyr herkes öyle diyor yağda bi sulanma vb egzosdan duman atma hemen hararet yapma su kaynatma gibi bir şeyi yok sadece buji yağlıyor ve bu nedenlede takletiyor yada sağ piston çalışmıyor ateşleme yapmadığı için ismail usta kendisi bana conta yakmış demedi oğlu bana bunu söyledi ama yardımcı olduğun için çok teşekkürler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)