Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü Beni Roket Eder mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Selamlar,

    Günlük hayatta hep Kawa Er6n kullanıyorum. Ancak iş-ev arası çok kısa (bir dakika) mesafe olduğu için akü düzgün gibi şarj olamıyor. Sabah marş veriyorum, bir dakika sonra işteyim. Akşam marş veriyorum bir dakika sonra evdeyim. Bu tempo sonunda geçen ay marş sırasında carr curr sesler yapmaya başladı (akü marş motorunu çevirmeye yetmiyordu) Geçen hafta da sonunda akü bitti ve marş basmaz oldu. Motor, önünde rampa olan bir pitin içinde durduğundan vurdurarak çalıştırmak zor. Herneyse bir kere iki kişi vurdurarak çalıştırdık, 20dk kadar kullanıp şarj ettim ama haftasonu yatan motor bu sabah (pazartesi sabahı) yine marş verirken carlamaya başladı.

    Amma uzun yazdım bea.. Neyse işe giderken tanıdık bir elektrikçiye uğradım. Sağolsun kendisinde bir akü şarj cihazı varmış (biraz eski) onu verdi. "Akşam şarj et, sabah takarsın aküyü" dedi. Akü şarj cihazının resmi aşağıdaki gibi;



    Aküm de aşağıdaki akü;



    Şarj cihazının çıkış gücü 6 amper ve ayarlanamıyor. Akü de 12V 5A. Bir arkadaşımla (Orhanko) konuştum ve kaba bir hesap ile bana 45 dakika şarjda tutmamın yeteceğini söyledi.

    Araya Not: Siz hiç patlayan akü gördünüz mü? Ben gördüm. Akü kutup başlarını ingiliz anahtarı ile çıkarmaya çalışan bir vatandaş ingiliz anahtarıyla kısa devre yaptı, patlayan akü arabanın kaputunu salladı, araç sahibini geriye uçurdu. Bu nedenle akü patlamasından tırsıyorum.

    Şarj cihazının kırmızı krokodilini + kutba, siyahı da - kutba bağladım ve cihazı fişe taktım. Cihazdaki gösterge 2'yi gösterdi (2 amper galiba) bir de cihazın üzerinde kırmızı düğme var ama bir işe yaramadı. 45 dakika beklemeye karar verdim.

    10-15dk sonra aküden düdüklü tencere gibi yüksek bir düdük sesi gelmeye başladı. Çıkan ses kulak tırmalıyordu. Hemen cihazın üzerine uçtum ve fişi çektim. Bir daha takmaya cesaretim yetmedi tabi.

    Sonra aküyü motora taktım. Sele altında duruyor. Yani tam üstünde oturuyorum. Çok çok rahat marş aldı motor. 1km gittim, hafif bi yanık kokusu gelmeye başladı. Eve döndüm (gece 2:30'da) seleyi kaldırdım baktım yanık kokusu aküden değil motorun ön kısmından geliyor. Belki de ben evham yaptım emin değilim. Aküye baktığımda ise akünün kutup başlarından sıvı çıktığını gördüm. Köpürerek dışarı çıkmış.

    Şimdi sorum şu: "BU AKÜ BENİM DÖTÜMDE PATLAR MI? ve akünün bu hali motora zarar verir mi? Yeni akü nerden baksan 150-200 lira. Yenisini almalı mıyım?" Buraya kadar okuduğunuz için çok teşekkürler arkadaşlar.
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Is yerine motorla 1 dakika???
    Ve sen motorla gidiyorsun oraya????
    Peeeeeeeessssssssssss

    Pes üstad

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:11 ----------

    Neyse..
    Aküyü doldurken hmmmmmmmm nasil deniyor türkcesi
    Zelle..
    12 volt aküde 6 zelle vardir.. Yani sivi dolan yerler..
    Aküyü doldururken onlarin kapaklarini actinmi?
    Akü dolarken gaz yapar ve bu gazin cikmasi gereklidir..
    Umarim anlatabildim
    Aküyü doldururkende hava alan bir yer olsun...
    Yattiginiz yerde iyi olmaz aküyü doldurmak...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  3. #3
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Gel sana benim aküyü 100 e vereyim...

    Ne diyosun hoca sen... 60 70 liraya mutlunun aküleri var.... 150-200 ne aküsüymüş merak ettim...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  4. #4
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    onemlidir:Akunun suyunu tamamla...Asit konsantrasyonuna baktir...
    Akun alarm vermis...bakimini yaptirt...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  5. #5
    slamdunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul (Çanakkale)
    Motosikleti
    Mondial X-Treme Supermoto 250
    Akünün suyundan bahsetmişsiniz arkadaşlar ama sanki resimdeki akü kuru akü gibi görünüyor.

    Aküler hakkında birkaç bilgi vermek istiyorum. Starter aküler yani araba ve motosikletlerimizdeki aküler bir anda yüksek akım vermek için tasarlanmışlar ve genellikle full durumda tutulması gereken akülerdir. Düzenli olarak %80 şarjın altına düşen akülerin ömürleri çok kısa olur ve tekrar tam dolma özelliklerini kaybederler.

    Şimdi senin durumuna gelince.. Marşa bastığında ve motorun park halindeyken olan şarj eksilmesini büyük ihtimalle kısa yol yaptığın için telafi edemiyorsun. Bu nedenle de akün ölmüş. Tavsiyem yeni bir akü alman ve eğer bu şekilde kısa mesafeler yapacaksan 15-20 TL ye satılan ve 0.6 Amper akım ile şarj eden şarj aletlerinden edinmen. Böylelikle akünün ömrünü uzatabilirsin.

    Bunun yanında belirtmem gereken önemli bir şey daha var. Her bataryanın( akünün) belli bir maximum şarj ve deşarj değeri vardır. Bunun aşılması durumunda akü ısınır, yanar veya patlar yani zarar görür.
    Büyük ihtimalle de senin 5A lik bir aküye saatte 6A akım vermen ona zarar vermiştir ve kullanmanı önermiyorum. Yenisini alıp en fazla 1-2 Amperlik akımla şarj edersen daha sağlıklı olur.

  6. #6
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı slamdunk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akünün suyundan bahsetmişsiniz arkadaşlar ama sanki resimdeki akü kuru akü gibi görünüyor.

    Aküler hakkında birkaç bilgi vermek istiyorum. Starter aküler yani araba ve motosikletlerimizdeki aküler bir anda yüksek akım vermek için tasarlanmışlar ve genellikle full durumda tutulması gereken akülerdir. Düzenli olarak %80 şarjın altına düşen akülerin ömürleri çok kısa olur ve tekrar tam dolma özelliklerini kaybederler.

    Şimdi senin durumuna gelince.. Marşa bastığında ve motorun park halindeyken olan şarj eksilmesini büyük ihtimalle kısa yol yaptığın için telafi edemiyorsun. Bu nedenle de akün ölmüş. Tavsiyem yeni bir akü alman ve eğer bu şekilde kısa mesafeler yapacaksan 15-20 TL ye satılan ve 0.6 Amper akım ile şarj eden şarj aletlerinden edinmen. Böylelikle akünün ömrünü uzatabilirsin.

    Bunun yanında belirtmem gereken önemli bir şey daha var. Her bataryanın( akünün) belli bir maximum şarj ve deşarj değeri vardır. Bunun aşılması durumunda akü ısınır, yanar veya patlar yani zarar görür.
    Büyük ihtimalle de senin 5A lik bir aküye saatte 6A akım vermen ona zarar vermiştir ve kullanmanı önermiyorum. Yenisini alıp en fazla 1-2 Amperlik akımla şarj edersen daha sağlıklı olur.
    O aku kuru akuyse bende kelim

    Arti o aku olmusse ben 2 kere kelim sadece bakim yapilcak...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    akü sarj olurken eleman deliklerini açman lazım...remzi_39 abinin dediği gibi...
    akünün elemn deliklerini aç ve suyunu tamamla 1 saat kadar sarjda kalsın...yaza kadar gene idare eder seni...
    madm is ev arası kısa sende yolu uzat abıcım...
    gez dolas...alla allaaaa
    benim ev ile is yeri arası 28 km...günlük 56 km...

  8. #8
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    slamdunk dışındaki arkadaşlara cevap vereyim;

    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Is yerine motorla 1 dakika???
    Ve sen motorla gidiyorsun oraya????
    Peeeeeeeessssssssssss

    Pes üstad
    Oturduğum yer çok dik bir yokuşun dibinde bulunuyor ve o bahsettiğim birkaç dakikalık yolu çıkmak (bu sabah motor olmadığı için yaptığım gibi) insanı ter içinde bırakıyor. Eskiden hiçbir araç sahibi boş çıkmaz, herkes birilerini alırdı ama artık komşuluk kalmadı. Hem bunda kırk karakter boyunca peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesssssssssssssss ssss yazacak ne var anlamadım. asıl sana pes =) açıklaman için çok teşekkür ederim ama akü kuru akü.


    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı
    Gel sana benim aküyü 100 e vereyim...

    Ne diyosun hoca sen... 60 70 liraya mutlunun aküleri var.... 150-200 ne aküsüymüş merak ettim...
    Hocam 60-70 liraya nerde akü var? bana da söyle =) konudan sapmayalım.


    Alıntı deli_mavi adlı üyeden alıntı
    onemlidir:Akunun suyunu tamamla...Asit konsantrasyonuna baktir...
    Akun alarm vermis...bakimini yaptirt...
    Akü tam kapalı tip, bakım gerektirmeyen kuru/jelli akü.


    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı
    akü sarj olurken eleman deliklerini açman lazım...remzi_39 abinin dediği gibi...
    akünün elemn deliklerini aç ve suyunu tamamla 1 saat kadar sarjda kalsın...yaza kadar gene idare eder seni...
    madm is ev arası kısa sende yolu uzat abıcım...
    gez dolas...alla allaaaa
    benim ev ile is yeri arası 28 km...günlük 56 km...
    Kısa mesafe yüzünden akünün biteceği aklıma gelseydi yolu uzatırdım.. bundan sonra uzatacağım. remzi_39 abi'ye de dediğim gibi, akü sulu akü değil. resmini koydum oraya. yine de yardımın için çok saol. yolu uzatcaz bundan sonra evet..



    Slamdunk cevaplar için teşekkürler öncelikle.

    Alıntı slamdunk adlı üyeden alıntı
    Akünün suyundan bahsetmişsiniz arkadaşlar ama sanki resimdeki akü kuru akü gibi görünüyor.

    Aküler hakkında birkaç bilgi vermek istiyorum. Starter aküler yani araba ve motosikletlerimizdeki aküler bir anda yüksek akım vermek için tasarlanmışlar ve genellikle full durumda tutulması gereken akülerdir. Düzenli olarak %80 şarjın altına düşen akülerin ömürleri çok kısa olur ve tekrar tam dolma özelliklerini kaybederler.

    Şimdi senin durumuna gelince.. Marşa bastığında ve motorun park halindeyken olan şarj eksilmesini büyük ihtimalle kısa yol yaptığın için telafi edemiyorsun. Bu nedenle de akün ölmüş. Tavsiyem yeni bir akü alman ve eğer bu şekilde kısa mesafeler yapacaksan 15-20 TL ye satılan ve 0.6 Amper akım ile şarj eden şarj aletlerinden edinmen. Böylelikle akünün ömrünü uzatabilirsin.

    Bunun yanında belirtmem gereken önemli bir şey daha var. Her bataryanın( akünün) belli bir maximum şarj ve deşarj değeri vardır. Bunun aşılması durumunda akü ısınır, yanar veya patlar yani zarar görür.
    Büyük ihtimalle de senin 5A lik bir aküye saatte 6A akım vermen ona zarar vermiştir ve kullanmanı önermiyorum. Yenisini alıp en fazla 1-2 Amperlik akımla şarj edersen daha sağlıklı olur.
    bahsettiğin gibi düşük amperli akü koruma/şarj aletlerinden alırsam her akşam iş dönüşü aküyü söküp şarjda bırakmam gerekir. Ya da haftasonları şarja takarım belki.. Bi çaresine bakıcam artık. Peki sence bu mevcut akü motora zarar verir mi? ya da havaya uçup benim kaseyi patlatır mı?
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  9. #9
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    motora sadece hafta sonları bindiğim için, aynı sorunu yaşıyorum. kuru (jelli) aküleri şarj ettirmek fayda etmiyor. ben denedim, serviste şarj ettiler, ertesi gün sonuç yine aynı... mecburen yenisini aldım ve kurtuldum.

    o küçük şarj cihazlarından alıp akümü şarjlı tutmayı ben de düşündüm ama, her defasında söküp takmaktan üşeneceğim kesin, vazgeçtim. n'apalım yılda bir akü değiştirmek gerekirse değiştireceğim. hem durum o kadar da kötü değil, haftada bir gezmek yetiyor.

    senin akü şarj olurken zarar da görmüş. bence kullanma, tehlike yaratabilir. başka çaren yok, yeni akü alacaksın.

  10. #10
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Senin aküyü sanırım kullanmamak bitiriyor (öldürüyor) çok kısa bir mesafe gidiyorsun her gün.Sanırım yokuş aşağı gaz vermeye gerek yok bu durumda zaten şarj etmekten fazla aküyü boşaltıyordun.

    patlamaya geline.Akünü kutup başlarını kısadevre yaparsan patlaması mutlaktır ve çok tehlikelidir de.Aküyü sadece kısadevre patlamaz,aşırı şarj da patlamalara neden oluyor.

    Şarj meselesine gelince.5Amp bir aküyü 45-50 dakikada 5-6 Amp güçte (quick charge) yani hızlı şarj denen yöntemle şarj edebilirsin ancak makbul olan düşük Amp'de mesela 1-1,5 Amp de 4-5 saat'te şarj etmek.
    Uzun süreli şarj ederek akünün ısınma dolayısıyla kaynamasını,netice itibarı ile de (bir arkadaş Zelle) demiş ama (Celle olacaktı) yani hücrelerdeki anod ve katodların hasarlanmasını önleyerek uzun ömürlü olmasını sağlarsın.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  11. #11
    slamdunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul (Çanakkale)
    Motosikleti
    Mondial X-Treme Supermoto 250
    Bazı arkadaşlar her konuda olduğu gibi yine uzmanlıklarını??????? konuşturmuşlar. (Neyse kapak yerini bulmuş anlaşılan :-) )

    Şimdi gelelim akü konusuna.. Bataryanın patlama konusu genellikle bataryanın tipine bağlı. Şimdiye kadar bomba gibi patlayan bir sulu araba aküsüne rastlamadım ama olmayacak diye birşey yok. Fazla akım yüklemek veya vermekten olabilecek bir durum.
    Ama özellikle içerisinde lithium içeren bataryalar (mobil cihazlardakiler) bu durumlar çok patlayıcı olabiliyor. Bizzat bir LiPo pilin fazla şarjdan dolayı şişip patladığına tanık oldum.

    Senin akünü baz alırsak bildiğim kadarıyla 2 tip kuru akü var ve bunlardan jel olanların çevrimi (cycle- ömür de denebilir) daha fazla. Bu nedenle de starter yerine daha çok güneş enerjisi veya rüzgar enerjisini biriktirmek için kullanılıyorlar ve kalın plakalı oluyorlar. Seninki starter akü ve jel olduğuna göre ince plakalı..

    Gel aküler sulu aküler gibi %80 nin değil daha çok %60 ın altına inildikçe ölmeye başlarlar. Ama senin kullanım şartlarında bu değerin altına inme olasılığı çok yüksek.

    Benim şahsi fikrim yine benzer bir akü alıp haftada bir şarj cihazı ile doldurman. Eğer aracında alarm falan da varsa bunların da motorunu kullanmadığın durumda pili deşarj edeceğini unutma. Bu arada kullanım dışındaki deşarjı en düşük olan akülerden biridir jel aküler. O nedenle de uzun süre motosikletini kullanmayanlar için daha uygun bir akü tipidir.

  12. #12
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motora sadece hafta sonları bindiğim için, aynı sorunu yaşıyorum. kuru (jelli) aküleri şarj ettirmek fayda etmiyor. ben denedim, serviste şarj ettiler, ertesi gün sonuç yine aynı... mecburen yenisini aldım ve kurtuldum.

    o küçük şarj cihazlarından alıp akümü şarjlı tutmayı ben de düşündüm ama, her defasında söküp takmaktan üşeneceğim kesin, vazgeçtim. n'apalım yılda bir akü değiştirmek gerekirse değiştireceğim. hem durum o kadar da kötü değil, haftada bir gezmek yetiyor.

    senin akü şarj olurken zarar da görmüş. bence kullanma, tehlike yaratabilir. başka çaren yok, yeni akü alacaksın.
    hah tam olarak aynı durumdayız =) bu aralar feci tersoyum ama mecbur taksitle maksitle yeni bi akü alacaz artık..


    Senin aküyü sanırım kullanmamak bitiriyor (öldürüyor) çok kısa bir mesafe gidiyorsun her gün.Sanırım yokuş aşağı gaz vermeye gerek yok bu durumda zaten şarj etmekten fazla aküyü boşaltıyordun.

    patlamaya geline.Akünü kutup başlarını kısadevre yaparsan patlaması mutlaktır ve çok tehlikelidir de.Aküyü sadece kısadevre patlamaz,aşırı şarj da patlamalara neden oluyor.

    Şarj meselesine gelince.5Amp bir aküyü 45-50 dakikada 5-6 Amp güçte (quick charge) yani hızlı şarj denen yöntemle şarj edebilirsin ancak makbul olan düşük Amp'de mesela 1-1,5 Amp de 4-5 saat'te şarj etmek.
    Uzun süreli şarj ederek akünün ısınma dolayısıyla kaynamasını,netice itibarı ile de (bir arkadaş Zelle) demiş ama (Celle olacaktı) yani hücrelerdeki anod ve katodların hasarlanmasını önleyerek uzun ömürlü olmasını sağlarsın
    Özer çok teşekkür ederim yardımların için. Hızlı şarj hataydı bence de ama şarj aletinde amperi ayarlama seçeneği yoktu malesef. önümüzdeki maçlara bakacaz artık =)
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  13. #13
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı slamdunk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı arkadaşlar her konuda olduğu gibi yine uzmanlıklarını??????? konuşturmuşlar. (Neyse kapak yerini bulmuş anlaşılan :-) )

    Şimdi gelelim akü konusuna.. Bataryanın patlama konusu genellikle bataryanın tipine bağlı. Şimdiye kadar bomba gibi patlayan bir sulu araba aküsüne rastlamadım ama olmayacak diye birşey yok. Fazla akım yüklemek veya vermekten olabilecek bir durum.
    Ama özellikle içerisinde lithium içeren bataryalar (mobil cihazlardakiler) bu durumlar çok patlayıcı olabiliyor. Bizzat bir LiPo pilin fazla şarjdan dolayı şişip patladığına tanık oldum.

    Senin akünü baz alırsak bildiğim kadarıyla 2 tip kuru akü var ve bunlardan jel olanların çevrimi (cycle- ömür de denebilir) daha fazla. Bu nedenle de starter yerine daha çok güneş enerjisi veya rüzgar enerjisini biriktirmek için kullanılıyorlar ve kalın plakalı oluyorlar. Seninki starter akü ve jel olduğuna göre ince plakalı..

    Gel aküler sulu aküler gibi %80 nin değil daha çok %60 ın altına inildikçe ölmeye başlarlar. Ama senin kullanım şartlarında bu değerin altına inme olasılığı çok yüksek.

    Benim şahsi fikrim yine benzer bir akü alıp haftada bir şarj cihazı ile doldurman. Eğer aracında alarm falan da varsa bunların da motorunu kullanmadığın durumda pili deşarj edeceğini unutma. Bu arada kullanım dışındaki deşarjı en düşük olan akülerden biridir jel aküler. O nedenle de uzun süre motosikletini kullanmayanlar için daha uygun bir akü tipidir.
    Dostum,
    Bitik akünün patlaması nadirdir ve ancak ÇOK aşırı ve yüksek Amp verilirse yine patlar.
    Ancak enerji depolama kapasitesi olan bir akü bomba gibi patlar,yaralar hatta öldürebilir bile.Gel (Jel) tipi aküler patlar mı bilemiyorum? bilen var sa yazsın.

    http://www.lpghaber.com/Traktorun-Ak...ri-147578.html

    benzer yüzlerce haber vardır, bizzat patlayan ve kıl payı kör olmaktan dönen yüzünde yara izleri olan bir arkadaşım var.

    Aküler patlaya bilir.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  14. #14
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Kesinlikle o akü şarj cihazınuı akünüze dokundurmayın akünün zarar görmesine neden olur en idealı yavaş sarj 12 saat uygulancak anper gücü %20 den az olmalı yoksa elektrolitte buharlaşma olur.

  15. #15
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam 60-70 liraya nerde akü var? bana da söyle =) konudan sapmayalı




    Bu sana kuru tip akü fiyatları......

    http://http://www.akuler.com/aku_fiyat_listesi.htm

    http://www.oto-parca.net/index.php?d...how2&p=42&tp=2

    Bu da yaş tip.... Yuasadan çok çok daha kaliteli bir marka.... .

    Altı üstü 5 A akü...Cürümü ne ki... Ayrıca yuasaya takılmamanı diğer markalara da bakmanı öneririm......

    Konu saptırmak gibi bir niyetim yok.... Kendi kendine yorum çözümüne gitme...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #16
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sana kuru tip akü fiyatları......

    http://http://www.akuler.com/aku_fiyat_listesi.htm

    http://www.oto-parca.net/index.php?d...how2&p=42&tp=2

    Bu da yaş tip.... Yuasadan çok çok daha kaliteli bir marka.... .

    Altı üstü 5 A akü...Cürümü ne ki... Ayrıca yuasaya takılmamanı diğer markalara da bakmanı öneririm......

    Konu saptırmak gibi bir niyetim yok.... Kendi kendine yorum çözümüne gitme...
    Sevgili alp_tunay.. Ehm.. eee.. bazen olabiliyor böyle şeyler.. heheh =) bilgilendirdiğin için çok teşekkürler. anlayışın için de saol =) Akü piyasasını çok araştırdım, bulduğum en ucuz kuru aküler 120-130 lira civarındaydı. Orjinal aküsü de en ucuz 175 lira. O kadar ucuz akü olacağına ihtimal vermemiştim. Tekrar sağol.

    Alıntı tubejh adlı üyeden alıntı
    Kesinlikle o akü şarj cihazınuı akünüze dokundurmayın akünün zarar görmesine neden olur en idealı yavaş sarj 12 saat uygulancak anper gücü %20 den az olmalı yoksa elektrolitte buharlaşma olur.
    tubejh uyardığın için sağol. Peki bu şekilde en azından akü alacağım noktaya kadar gitmemin bi sakıncası olur mu sizce? Aküyü taktıktan sonra aldığım kablo yanığı kokusu aküden değil, kafa grenajının ordan geliyodu çünkü. Acaba akü fazla yük tuttu da motoru mu kavuruyor şuan? yoksa evham mı yapıyorum?
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  17. #17

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Manavgat -- İli: Antalya
    Motosikleti
    Mondial 100km Renk: Kırmızı - 07 JY 608
    Arkadaşlar Bende Daha önce Deneylerde kullandıgım 6v 4amper bir akü vardı.Elektronikcide buna göre bir şarz aleti yaptırdım(nokianın eski tip kalın şarz aletine uydurduk) elektirige sokuyordum sabaha kadar şarz oluyordu. Şimdi dicem arkadaş açmış konuyu benimde aklıma geldi. Bu şarz eletiyle 12v 6a akü şarz edebilirmiyim?
    07-gєηçℓιк

  18. #18
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Mehmet-07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Bende Daha önce Deneylerde kullandıgım 6v 4amper bir akü vardı.Elektronikcide buna göre bir şarz aleti yaptırdım(nokianın eski tip kalın şarz aletine uydurduk) elektirige sokuyordum sabaha kadar şarz oluyordu. Şimdi dicem arkadaş açmış konuyu benimde aklıma geldi. Bu şarz eletiyle 12v 6a akü şarz edebilirmiyim?
    Nokianın şarz aletleri mA üzerinden imal edilir... Normalde 0.3 mA olarak şarz eder.... Motor aküsü veya araba aküsü şarz etmene olanak yoktur....

    Normal akü şarzı en az 8 saat tir....Senin motorun 6 A ise 0.5 veya .750 amperle 8 saat şarz etmen gerekir....

    Şunu atlamadan söyleyeyim... Şok şarz diye birşey yoktur..Hızlı şarz diye bişey de yoktur.... Daha icat edilmemiştir...

    Sakın her şarz aletiyle aküyü şarz etmeye kalkışmayın... Allah muhafaza ya evi yakarsınız ya da yaralanmalara yol açarsınız...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    tubejh uyardığın için sağol. Peki bu şekilde en azından akü alacağım noktaya kadar gitmemin bi sakıncası olur mu sizce? Aküyü taktıktan sonra aldığım kablo yanığı kokusu aküden değil, kafa grenajının ordan geliyodu çünkü. Acaba akü fazla yük tuttu da motoru mu kavuruyor şuan? yoksa evham mı yapıyorum?
    sen fazla evham yapıyorsun abi...istersen 20 A akü tak...gened hiç bi sıkıntı olmaz...çoğu arkadasında dediği gibi aküaya düsük amperde 1-2 saat sarj et..yada ettir...o akü gene yaza kadar seni idare eder...
    veee ev is arasındada ecük yolu uzat...gez yaaaw...

  20. #20
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Anladığım kadarıyla zayıflamış aküyü antika bir şarj cihazıyla yanlış şarj etmekten kaynaklanan bir aşırı yükleme durumu söz konusu. Akünün patlayacağını sanmıyorum ama, ömrünü yemiş ya da bozmuş olabilirsin muhtemelen. Bir daha şarj tutmayabilir.

    Motoruna uyumlu değerlerde ve Yuasa'nın yarı fiyatına, 1 adet ucuz yollu akü alman, en sağlıklısı bence şu anda.

    Bir dahaki sefere de aklında olsun, otomatik akım kesicili şarj cihazlarından kullanırsan, aynı aküyü arada bir (6 ayda 1) şarj ederek ve kutup başlarını temiz tutarak, uzun süre problemsiz kullanabilirsin. Benim motorun orjinal aküsü Yuasa YTZ10S'in fiyatı 230 TL, ama ben VLM marka aynı değerlere sahip aküyü 90-100 TL gibi bir fiyata almıştım ve 2 seneye yakın zamandır kullanıyorum, sadece 1 defa şarj ettim. Şarj için kullandığım adaptör de bu (dolduğunda otomatik akımı kesiyor) :

    http://www.motomaxonlineshop.com/mai...196-0-106.html


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler