Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Çin'e inat Türk'ün zaferi !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    bu motor malezya menşei.. gerçekten cup motorların içnde en iyilerinden ama türk malı değil malesef:(
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  3. #23
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    ne yazik ki benin kusagim ac Kalacak(90'li kusak). Neyse konu bu degil. Arkasinda modenas varsa kaliteli bir uretim olur bence.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  4. #24

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de motosiklette mesele üretememek değil, Çin malları ile rekabet edememektir.
    Bırakın Çin mallarından daha iyisini üretmeyi,Japonlardan,Almanlardan bile iyi üretebileceğimize eminim.
    Ama bu ülkede her şey sanayicinin aleyhine.
    Milyonlarca dolarlık yatırım yapacaksınız fabrika kuracaksınız insanlara ekmek kapısı açacaksınız,dövizin yurt dışına kaçışına engel olacaksınız ama
    bir başkası o fabrikanın onda biri kadar sermaye ile ithalatçı olacak ve sizin milyonlarca dolarlık yatırımınızla rekabet ederek gümrük vergileri fonlar dahil 1000 $ a a bile mal etmediği motoru (Çin den aldığı motoru) burada sizden ucuza satacak.
    İthalatçı 3-5 devlet dairesi ile muhatap olurken Sanayici en az 15 devlet dairesi karşısında sorumlu olacak.
    Nasıl olacak bu üretim?.
    bir ara mct250 ler 2,3-2,4 gibi rakamlara satılırken motosikletlerin giriş bedelini duyduğumda vazgeçmiştim almaktan.. tüm vergiler dahil 500 tl yi bulmuyordu o zaman içeri girişi.. ondan sonra sat tutturabildiğine..

    çin malı ile rekabet edebilmek elbette zor. hele güzel ülkemiz insanı gibi kalite bilinci oturmamış, nereden ne kazanırım zihniyetinde olan insan güruhunun olduğu yerlerde daha da zor..

    ama imkansızsızlaştırılıyor bir yandan da.. evladının gemiciklerini düşünen yöneticilerle bu işin olmayacağı açık. bir şekilde durduruluyorsun. iş sadece devlet yasaları ile bitmiyor, başka güçler de var aşman gereken..

  5. #25
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2008 den beri siteye üye olan bir kullanıcıdan böylesine bir başlık beklemezdim doğrusu..

    Şase imalatı (yani demir kaynaklama) ve montaj hattı (yani parça birleştirme) işlerini Türkün gücü sayesinde yapabiliyor olmamamızın mutluluğunu bize tattıran bir sürü firmamız var güzide memleketimizde..

    En azından alıntı yaptığımız yazıları okusak?!?

    Uyanın arkadaşlar hepsi MADE IN PRC!
    Modenas ile iş birliğinlen üretilen bir motosiklet.ÇİN MALI DİYEMEYİZ.Modenas Malezya malıdır ve yıllar önce Jet Fadıl tarafından ülkemize getirilmişti.Çok sağlam ve ekonomik motordu.Halen eski modelleri bile kullanılmaktadır.
    Şimdi,çin malı cup motor almak isteyenler bu Türkiyede imal (montaj)edilen motoru gönül rahatlığı ile tercih edebilirler.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  6. #26

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    birazcık adam olsak neler yaparız da malesef birbirimizin kuyusunu kazmaktan başka bir şey yapamıyoruz,

    geçenlerde haberlerde gösterdi,tamamen İTÜ öğrencilerinin ve okulun katkılarıyla yapılan ilk araba, hidrojenle çalışıyor ve 1 litre ile 700 km menzile sahip, 240 km sürate ulaşabiliyor her şeyi ile türk ama bizde bu tür icatlarla uğraşanlara deli deyip tımarhaneye gönderiyorlar yorum sizin

  7. #27

    Üyelik
    02 Aralık 2007
    Şehir
    ankara-eryaman
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 city
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de motosiklette mesele üretememek değil, Çin malları ile rekabet edememektir.
    Bırakın Çin mallarından daha iyisini üretmeyi,Japonlardan,Almanlardan bile iyi üretebileceğimize eminim.
    Ama bu ülkede her şey sanayicinin aleyhine.
    Milyonlarca dolarlık yatırım yapacaksınız fabrika kuracaksınız insanlara ekmek kapısı açacaksınız,dövizin yurt dışına kaçışına engel olacaksınız ama
    bir başkası o fabrikanın onda biri kadar sermaye ile ithalatçı olacak ve sizin milyonlarca dolarlık yatırımınızla rekabet ederek gümrük vergileri fonlar dahil 1000 $ a a bile mal etmediği motoru (Çin den aldığı motoru) burada sizden ucuza satacak.
    İthalatçı 3-5 devlet dairesi ile muhatap olurken Sanayici en az 15 devlet dairesi karşısında sorumlu olacak.
    Nasıl olacak bu üretim?.
    herşeyin özeti bu yazı...esas problem burda hatta çoğu sektörde problem ithalat ile baş edememek...örneğin türkiyede üretilen yassı çeliği sadece erdemir üretiyor fakay ülkenin ihtiyacının ancak %50sini karşılayabiliyor.geriye kalan %50 yurtdışından ithal ediliyor...diğer çelik firmaları yassı çelik üretmezmi tabiki üretir ama çok büyük yatırım gerekiyor ve bunun içinde ithalat daha az maliyetli ve kolay olduğundan hiç bulaşmıyorlar...motosiklet sektörü de buna benziyor bence...
    Even the english word "believe" also has a "lie" hidden in the middle...

  8. #28
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Modenas ile iş birliğinlen üretilen bir motosiklet.ÇİN MALI DİYEMEYİZ.Modenas Malezya malıdır ve yıllar önce Jet Fadıl tarafından ülkemize getirilmişti.Çok sağlam ve ekonomik motordu.Halen eski modelleri bile kullanılmaktadır.
    Şimdi,çin malı cup motor almak isteyenler bu Türkiyede imal (montaj)edilen motoru gönül rahatlığı ile tercih edebilirler.
    Tamam arkadaş..Malezya malı olsun..Orada mesele Türk malı olmadığını belirtmekti..

  9. #29
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    tüm ülke bizim gibi düşünüyor ama yapmamıza engel olan şey nedir sizce???
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  10. #30
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Devlet teşvik etmiyooooooooooooor.... Devlet teşviği olmadıkça sanayi geri kalmaya mahkumdur. O zaman da kendi imkanlarınızla şase ve kasa yapmaktan öteye geçemiyorsunuz işte böyle. Yoksa sanayicimizin beceriksizliğinden, iş bilmemesinden değil.

  11. #31
    rizakara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    istanbul Gayrettepe
    Motosikleti
    Kırmızı MCT 250
    http://www.uzeltraktor.com/Portal/P.aspx?Page=540


    Uzel Ailesi, 1878 Rus Savaşı sonrası Rumeli'den Bursa'ya göç etmiştir. Yeni yurtlarında da bir öncekinde olduğu gibi fayton üretimi yapmaya devam eden Uzel Ailesi, fayton üretiminde o günün koşullarına göre ileri bir yöntem olan seri üretim bandını kullanmış ve seri üretim tekniğinin Türkiye'de ilk örneğini vermiştir. Kurucumuz İbrahim Uzel sınai üretim konusunda ilk deneyimlerini seri fayton üretiminden kazanmıştır.

    1964: UZEL, motor üretimine başlamak üzere, Perkins Engines Limited ile lisans anlaşması imzalar ve dizel motor fabrikası girişimini gerçekleştirir. Türkiye'de bir ilke imza atılmıştır.





    2006:

    * Uzel, Mirage Scooter lansmanı gerçekleştirilir. (çin malı)
    * Uzel-İşbir güç jeneratörlerinin tanıtımı yapılır.
    * Uzel, Tinsley Bridge firmasının varlıklarını ve müşteri tabanını satın alarak yaprak yay üretim kapasitesini arttırır.
    * Pamuk Hasat Makinası’nın yatırımları tamamlanır.
    * Pamuk Hasat Makinası lansmanı İstanbul Tarım Fuarı’nda gerçekleşir.

    2007:Uzel, Hindistan’ın Pune şehrinde kurulan yeni üretim tesisini faaliyete geçirir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:33 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:06 PM ----------


    http://img213.imageshack.us/img213/5104/idef381.jpg

    üstat buna nedicez , neresine göre karar vericeğiz üretimmi , toplamamı olduğuna )



    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biz gemi de üretiyoruz..

    saç işini yapıyoruz, motorundan elektronik devrelerine kadar dışarıdan geliyor..

    biz arabada üretiyoruz..

    yada topluyoruz mu demeliydim..

    biz f16 da üretiyoruz..

    yada montaj hattımız mı var demeliydim...

    otobüs kamyon da üretiyoruz..

    yada karoseri, saç işini mi yapıyoruz deseydim..


    bir şeyin (aracın) motorunu üretmeden o aracı üretmiş olunuyorsa evet biz bir çok şey üretebiliyoruz..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:30 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:30 AM ----------

    ama üretmeyi en iyi bildiğimiz şey laf..

  12. #32
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    aslında bu adamlara destek olmalı. neden derseniz cebinde 500 600 bin lirası olan kendi isminde motor ürettirip piyasaya sürdü. ne bir servis agı ne bir yedek parça deposu hiçbişe olmadan motor sattılar. bırakın montaj bandını merdiven altı gibi yerde alalade toplayıp kasaplara manavlara bakkallara bile alın satın satınca parasını ödeyin dediler. geçenlerdebi haber okumuştum. bu çin malı motosikletleri ilk parladıgı zaman bakkallar manavlar hata kasaplar bile başvuru yapmış motor satmak için.

    bu adamlar en azından bir fabrika kurmuş üretim bandına sahip. ayrıca ülkemize gelen en saglam cup modeli olan modenası türkiyeye getiren adamlar.

    olaya sadece çin malı deyip kestirip atmamak lazım.

    çin mallarının çabuk dökülmesinin ana sebebi vibrasjonu yüksek motorlardan dolayı civataların zamanla gevşeyip bir çukura yada kasise girdiginde çabuk deforme olmasıdır. kullanılan gerek plastik gerkse metal aksamı japonlardan pekde aşagı kalır yanı yoktur. eger bunlar motosikletlerde kullandıkları civatayı türkiyede adam gibi üretim yapan bir civata fabrikasından alıp dogru basınçla montajını yapıyorlarsa motosiklet daha uzun ömürlü olacaktır.

  13. #33
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam arkadaş..Malezya malı olsun..Orada mesele Türk malı olmadığını belirtmekti..
    Hiç olmassa bir üretim bandı kurulmuş ve insalarımıza ekmek kapısı açılmış.Motorunun Malezya da üretilmiş olması Çin de üretilmiş olmasından çok daha iyidir.Ayrıca motosiklet motoruna gelene kadar neler var memleketimizde üretmemiz gereken.Motosiklet motoru üretsek bile inan çoğumuz beyenmez, bizde bu yabancı hayranlığı varken
    Verilen emeğe ve çabaya biraz saygılı olmamız lazım.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  14. #34
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç olmassa bir üretim bandı kurulmuş ve insalarımıza ekmek kapısı açılmış.Motorunun Malezya da üretilmiş olması Çin de üretilmiş olmasından çok daha iyidir.Ayrıca motosiklet motoruna gelene kadar neler var memleketimizde üretmemiz gereken.Motosiklet motoru üretsek bile inan çoğumuz beyenmez, bizde bu yabancı hayranlığı varken
    Verilen emeğe ve çabaya biraz saygılı olmamız lazım.
    modenas malezyada üretilen kaliteli sağlam bir motosiklettir fakat manisada üretilen motosikletin uzaktan yakından modenasla ilgisi yok.

    manisadaki üretilen motosikletin motor kısmı honda wave nin kopyası .
    benim bildiğim ramzey kanunu bisan ve motosan aynı motoru kullanıyor. (silindir kapaklarında ufak değişiklik var) bu motosikletlerin granajlarıda aynı renklerini değiştirip farklı motosikletlerde kullanıyorlar.
    hiç motordan anlamayan adamı artcı olarak alsan iki modenasdaki farkı anlar.

  15. #35

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Türkün gururu.. Bu tür atılımlar yapmamız gerekiyor..

  16. #36
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı fehmiilker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    modenas malezyada üretilen kaliteli sağlam bir motosiklettir fakat manisada üretilen motosikletin uzaktan yakından modenasla ilgisi yok.

    manisadaki üretilen motosikletin motor kısmı honda wave nin kopyası .
    benim bildiğim ramzey kanunu bisan ve motosan aynı motoru kullanıyor. (silindir kapaklarında ufak değişiklik var) bu motosikletlerin granajlarıda aynı renklerini değiştirip farklı motosikletlerde kullanıyorlar.
    hiç motordan anlamayan adamı artcı olarak alsan iki modenasdaki farkı anlar.
    Evet haklıymışsın arkadaş.Biraz araştırma yapınca bunlarında Çin motoru kullandığını öğrendim.Ne diyelim,işleri zor o zaman.Ben Modenas motoru diye fiyatını uygun görmüştüm.çin malıymış at çöpe
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  17. #37

    Üyelik
    13 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul/Üsküdar
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Benim şahsi düşüncem, teşvik vs değil, tamamen hazıra alışmışlık var. Yani düşünün ki bu ülke de böyle bir işe para ayırabiliyorsanız, gücünüz var demektir. Ama oturup da dizayn hatalarıyla dolu motor yaparsan olmaz. Parçaları Çin'den veya bilmem nereden getir, hepsini topla başına TR koy sür piyasaya. Ne oldu, motor ürettik, bırakın Allah aşkına...

    Öncelikle biz kendi içimizde hazırcılıktan kurtulmamız lazım. Koskoca Casper bilgisayar dersin (300 tane bilgisayar mühendisi çalışıyor) , bir tanesi de oturup demiyor ki kardeşim, bir anakartta biz üretelim, biz işlemci üretelim, nerede kaldı Türk malı biligsayar.

    Yapabiliyorsan komple üretimi sen yap! Ekonomiye can ver. De ki kardeşim ben Honda-Suziki mühendisi aldım, onlarla çalışıyorum, o taasrlıyo biz üretiyoruz. Motorun fiyatına da 2000 lira deme, 5000 lira de. Taiwandan damı gerisin be Türkiye, sen herşeyin en güzeline layıksın ama anlayana ve bu millet için çalışana.

    Emek harcanır, desinler bizde çizim yapıp gönderelim firmalara, 50-100 liraya gidin size motor çizimi yapsın öğrenciler. Otur sende malzeme üret. Plastiği sanayi üret, motoru sanayide üret ve bu işleri bizden birilerine, ama kalite.

    Bi suziki burgman çıkart bakalım almayan ne olsun 10 bin lira verip. Ama bunu yaparken, insanlarla dalga geçer gibi değil. Samimiyetle, azimle, istikrarla yapacaksın. Reklamını yapacaksın, fuara gittiğin zaman "Türkiyede fuar, Türk malı standı en küçük stand" diyorlar. O da bizim dğeil çoğusu. Reklamın kralını yapacaksın ki, değerin ortaya çıksın. Bir web sitesi yapacaksın maliyeti düşünmeyeceksin, öyle fotoğraflar çektireceksin ki, motora bakan almak istiyecek. Öyle reklam çekeceksin ki, ismi duyulmadık yerel kanallarda değil, en büyük kanallarda yayınlanacak.

    Bu kadarını yaparsak işte o zaman bizde yurt dışına satarız bu motoru. Böyle topla topla nereye kadar. Amannnn kime diyorum ki ben, öyle ortaya yazdım kusura bakmayın artık, içim dolmuş biraz.

  18. #38
    sularseller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nexus 500
    Devrim arabaları filmi aklıma geldi.Keşke şasesi değilde motoruyla birlikte üretilse tipi mipi demem binerim.

  19. #39
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    bizi bu hale getirenler utansın alayını.................
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  20. #40
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de motosiklette mesele üretememek değil, Çin malları ile rekabet edememektir.
    Bırakın Çin mallarından daha iyisini üretmeyi,Japonlardan,Almanlardan bile iyi üretebileceğimize eminim.
    Ama bu ülkede her şey sanayicinin aleyhine.
    Milyonlarca dolarlık yatırım yapacaksınız fabrika kuracaksınız insanlara ekmek kapısı açacaksınız,dövizin yurt dışına kaçışına engel olacaksınız ama
    bir başkası o fabrikanın onda biri kadar sermaye ile ithalatçı olacak ve sizin milyonlarca dolarlık yatırımınızla rekabet ederek gümrük vergileri fonlar dahil 1000 $ a a bile mal etmediği motoru (Çin den aldığı motoru) burada sizden ucuza satacak.
    İthalatçı 3-5 devlet dairesi ile muhatap olurken Sanayici en az 15 devlet dairesi karşısında sorumlu olacak.
    Nasıl olacak bu üretim?.
    Aynen öyle maalesef..

    Yüksek vergiler, iş gücünün uzak doğudaki kadar ucuz olmaması ve pahalı enerji de üretimi resmen imkansızlaştırıyor.

    Devletin sanayiciyi teşvik etmesi gerekirken üretimi baltaladığı ve ithalatın daha avantajlı olduğu bir ülkede, markalaşabilmenin neden bu kadar zor olduğu gün gibi ortada işte.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler