Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağ ile ilgili iki sorum var

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Birincisi motor yağının son kullanma tarihi olurmu. Arabamız için aldığımız yağlar fazladan kalmış duruyor öyle, ağzı en az bir kere açılmış yani. Üzerinde 09/2010 gibi bişeyler gördüm ama üretim/son kullanma tarihi vs birşey yazmıyordu
    İkinci sorum ise araba yağının 15-40 ı ile motor yağının 15-40ı aynımıdır. Aynıdır dimi

    Birde 15-40 ve 5-40 yağlar var. motorda kullanabilirmiyim bunları
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Motor yağının hava ile temasından sonra kısa sürede tüketilmesi gerekir.Açılmış yağlar bir süre sonra özelliklerini kaybederler.Yağ kodlarına gelince başlangıç nosu,soğuk ,son no ise,sıcak akışkanlık değerleridir.Hepsini kullanabilirsin

  3. #3
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Araba yağı- Motor Yağı diye birşey yoktur. Önemli olan motorunuzun performansı ve fonksiyonlarına yararlı olan yağı bulabilmektir... 10 gün kadar önce 4 günde 3 kez yağımı değiştirdim... Öne Castrol aldım; beğenmedim; sonra yine Castrol aldım beğenmedim; sonra Shell 10-40 Motosiklet Yağı aldım gayet memnun kaldım...
    Motorunuzun kitapcığında hangi yağ yazıyorsa onu kullanın !
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  4. #4
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yağının hava ile temasından sonra kısa sürede tüketilmesi gerekir.Açılmış yağlar bir süre sonra özelliklerini kaybederler.Yağ kodlarına gelince başlangıç nosu,soğuk ,son no ise,sıcak akışkanlık değerleridir.Hepsini kullanabilirsin
    nettede araştırdım kimisi son kullanma tarihi yok kimisi var diyor. hem motorda bulunan yağ da sürekli hava ile temas etmiyormu, o zamanda bozulması gerekmiyormu
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  5. #5
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Motor yağını açıldıktan belirli bir süre sonra kullanmak gerekir. Önceki tesbitler doğru.

    Motosiklet yağıyla, otomobil yağı arasında fark vardır. Zira motosiklet motorunun çalışma ortamı, otomobil motoruna göre çok daha değişiktir.

    Düşünün bir 1200cc motosiklet motoru, 1200cc araba motoruyla neredeyse aynı gücü üretiyor. Fakat bu gücü, bir insanın iki bacağının arasındaki mesafeye yerleşebilecek bir alanda yapıyor.

    Bu durumu göz önüne alırsanız, motosiklet yağları, otomobil yağlarına göre çok daha ağır koşullarda çalışmak üzere tasarlanmıştır. Bu yüzden sakın ha, motosikletinize araba yağı koymayın. Zira motosiklet için benzin yemekse, yağ da kandır. 5 - 10 lira için, sevgilinizi riske atmaya değmez...
    http://www.motorla.co

  6. #6
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    motor yağı kullan bence...
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  7. #7
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    motosiklet yağı ile araba yağı arasında fark yoktur diyenleri kınıyorum..
    Çalışma ısıs ortamı denilen birşey var..Tamam viskozite oranları aynı olabilir ama çalışma ortam ısısı değişir ve araba/motosiklet yağlarında ona uygun değerler yazılır..
    PAzarlama stratejisi değil yani gerçekten farklılar..

    Özetle; Motosiklet ve araba yağları farklı..

    İkinci konu da yağ ömrü; kapalı hallerini bilemiyorum ama açılmış yani havayla temas etmiş bir yağın 2 ay içerisinde motora konulması gereklidir diye duydum birden fazla kişiden..

  8. #8
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    eskiden motora 10-40 veya 20-50 otomobile konan yaglardan koyuyorduk ve senelerce kullanmamıza ragmen herhangi bir sorun çıkartmadı.ya biz görmedik veya ozamanlar fazlamı bulunmuyordu ne 4t diye bir yaga denk gelmedim gerçi.bu arada sene 88-92 arası.şu an bile yazın cbf 20-50 kışın 10-40 oto yagı kullanıyoruz hiçbir sorun yok.arasıra servis 4t motor yagı koyuyor.bu arada yagı 500-1000 km aralıgında degiştiriyoruz.gerisi size kalmış.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  9. #9

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM

    Araba yağlarındaki kayganlaştırıcı katkılar motosiklet debriyajlarını sapıttırıyor diye biliyorum ben. Çünkü çoğu motosiklette debriyaj da motor yağıyla yağlanıyor ve debriyajın içindeki yüzeyler arasında belli bir sürtünme oranının korunması gerekiyor. Metal yüzeylere yapışıp kayganlığı arttıran Magnatec'li vesaire yağlar kullanırsanız hem debriyaj ömrü azalabilirmiş hem de motosikletin hızlanma değerleri düşebilirmiş.

    Ayrıca motosikletlerin devri arabalardan çok yüksek, yağları da ona göre imal ediliyor. Aşınmaları engelleyip yüksek basınçta dayanıklılık sağlayan katkılar, motosiklet yağlarında üç dört kat daha fazlaymış mesela.

    Bununla beraber, bazı sentetik dizel yağları motosikletler için de gayet uygunmuş. Nitekim Amerika'daki motorcular çatır çatır Shell Rotella kullanıyor. Fakat söz gelimi Shell Rimula motosiklete uygun değilmiş, sebebini bilemiyorum. Türkiye'de satılan dizel yağları arasında motosiklete uygun olan var mıdır, onu da bilmiyorum. Araştırıp, öğrendiklerini bizimle paylaşan olursa makbule geçer.

    Gerçi "bilmem kaç bin kilometredir araba yağı kullanıyorum, hiçbir zararını görmedim" diyen de az değil.
    [B]J şimdi asker[/B]

  10. #10
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    viskozite oranları aynı ise kullanılabilir diye düşünüyorum aslında. metalurji mühendisi arkadaşıma en kısa sürede bu konuyu sorucam
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Motosikletinize, ureticinin onerdigi yag disinda yag koymayin.
    Burada oneriden kasit marka degildir.
    Her motosikletin kullanmasi gereken yag ozelligi ve degisim araligi farklidir.
    Bunu da ancak uretici belirleyebilir.
    Yani A marka motosiklet ile B marka motosikletin yag ozellikleri farkli olabilir.
    Bu anormal bisey degildir.
    Yani birak motosiklete otomobil yagi koymayi,
    A motosikletinde yuksek performans ve olumlu sonuç veren bir yagin;
    B motosikletinde ayni sonucu vermesi garanti degildir.

    Sözün özü;
    otomobil yagi kullanan A marka motosiklet herhangi bir sorunla karsilasmamis olabilir. (ki bu yalandir. Er ya da geç problem çikaracaktir)
    Bu A marka motosikletin problem çikarmamasi B marka motosikletinde problemsiz çalisacagi garantisini vermez.

    Motosikletinizin kullanma klavuzuna uyun.
    2. el motosiklet alirken, mutlaka kullanma klavuzu ve bakim periyodunu gosteren karneyi isteyin.
    Kendi motosikletinizde de bu evrak ve karneyi duzenli tutmaya ozen gosterin.
    Eger motosikletinizin kullanma klavuzuna sahip degilseniz, niye aldiniz ki o motosikleti?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #12

    Üyelik
    11 Mart 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF250
    Arkadaşlar ben cbf250 için (kataloğ değerine göre) SG - SL vizikosite sınıf, 4 mevsim aralığında 10-40 motor yağı kullanıyorum. Satış şekli ise 4 litrelik bidonda araba yağı( elf 10-40 moligraf yarı sentetik), ben denedim Castrol un standart 10-40 motosiklet yağıdan çok daha iyi performası var, seçim sizin bence sadece pazarlama ve satış politikası

  13. #13

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletinize, ureticinin onerdigi yag disinda yag koymayin.
    Burada oneriden kasit marka degildir.
    Her motosikletin kullanmasi gereken yag ozelligi ve degisim araligi farklidir.
    Bunu da ancak uretici belirleyebilir.
    Yani A marka motosiklet ile B marka motosikletin yag ozellikleri farkli olabilir.
    Bu anormal bisey degildir.
    Yani birak motosiklete otomobil yagi koymayi,
    A motosikletinde yuksek performans ve olumlu sonuç veren bir yagin;
    B motosikletinde ayni sonucu vermesi garanti degildir.

    Sözün özü;
    otomobil yagi kullanan A marka motosiklet herhangi bir sorunla karsilasmamis olabilir. (ki bu yalandir. Er ya da geç problem çikaracaktir)
    Bu A marka motosikletin problem çikarmamasi B marka motosikletinde problemsiz çalisacagi garantisini vermez.

    Motosikletinizin kullanma klavuzuna uyun.
    2. el motosiklet alirken, mutlaka kullanma klavuzu ve bakim periyodunu gosteren karneyi isteyin.
    Kendi motosikletinizde de bu evrak ve karneyi duzenli tutmaya ozen gosterin.
    Eger motosikletinizin kullanma klavuzuna sahip degilseniz, niye aldiniz ki o motosikleti?
    Elimde başka veri yoksa tabii ki üreticinin dediğini yaparım ama çok rağbet gören bazı modeller söz konusu olunca, kullanım tecrübesi de en az üretici tavsiyesi kadar değer kazanıyor. Benim DRZ'den biliyorum mesela, Suzuki'nin çuvalladığı alanlar var:

    Otomatik egzantrik gergisini manuelle değiştirmek gerekiyor. Otomatik olan sukoyverebiliyor.

    Statördeki ve marş kavramasındaki bazı civataları Loctite'lamak lazım, gevşeyip ciddi hasarlara yol açabiliyorlar.

    "Countershaft sprocket" dedikleri şey de Loctite uygulanmazsa yerinden çıkabiliyor. Türkçesi "ara mili dişlisi" mi?

    Elektrik tesisatındaki bazı kablolar olması gerekenden ince, bazı prizler arıza yapmaya çok meyilli.

    Yağa gelince, Suzuki'nin önerdiği 10-40'lık yağ da motoru korumaya yetmiyor. Hatta bazılarına göre statörün ömrünü kısaltması bile muhtemel. Motorun içinde ve debriyajda fazlasıyla hırpalanıp erkenden "cıvıyor". Üstelik yağlar ortalama 1500 ila 3000 kilometrede bir değiştirildiği halde oluyor bunlar. Suzuki'nin 6000 kilometrede bir yağ değiştirme tavsiyesine uyulsa ne olur Allah bilir. Bu yüzden ömründe nice silindirler açıp nice pistonlar incelemiş ak sakallı DRZ alimlerinin "20w50 ya da 15w50'lik, tam sentetik, mümkünse ester bazlı yağ kullanın, sık sık da değiştirin" tavsiyesini Suzuki'nin tavsiyesinden muteber tutuyorum ben.
    [B]J şimdi asker[/B]

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Arkadaşlar,
    Bazı konuları motosiklet genelinde tartışmak yanlıştır.150 cc scooter'la 1000RR aynı motor özelliklerindemidir?Mesela,ben EN500 le genellikle 3-5 bin arası geziyorum.Hayabusa'nın yada benzeri motorlar gaza elini koyunca 3 binden başlıyor.Hava soğutmalı ile sıvı soğutmalı motor aynımıdır?

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Jagadam.
    Ben baska bir sey soyluyorum.
    Herkese, tam sentetik motor yagi kullanin diye akil veriyoruz.
    Ama Honda kullanma klavuzu, yari sentetik kullan diyor.

    Simdi o motoru yapan gelistiren, test eden onlar.
    Ahmet aga bir tane motor almis, 10-20-30 bin kilometre kullanmis, Honda muhendislerine degil de, tamirci Fikret'e guvenmis, bir problemle de karsilasmamis olabilir.
    Eee sonra?

    Bir motosikleti kaç kilometre kullaniyorsunuz?
    Turkiye'de 5-10bin kilometre motor kullanip, hemen degistiriyorlar.
    Ondan sonra adam gelip, burada ben 200bin kilometre yol yaptim diyor.
    Vayyy tecrubeye bak.
    Ama ayni motorla degil.
    O uzerinde deney yaptigi motoru satti gitti.
    Alan adam napiyor onu sormak lazim.

    Yani kisisel tecrube bir yere kadar.

    Hah suna okey derim.
    Adamin biri çikar.
    Ben su motoru 0 km aldim.
    Otomobil yagi kullandim.
    300bin kilometre yaptim tik demedi.
    Herkese tavsiye ederim.
    Ellerinden operim o tecrubenin.

    Turkiye'de 100bin kilometrede yuruyen motor yok.
    Acaba neden?
    Geçen ay adamin biri (kurye)98 model VFR'si ile 1milyonuncu kilometresini kutladi.
    Turkiye'de 300bin kilometreyi geçmis VFR bulun goreyim sizi.

    Yani Suzuki, Honda muhendisinin sozunun muteber olmadigi ulkede sasilacak bir durum degil bu.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #16

    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    freedom200 & Kawasaki er5
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araba yağı- Motor Yağı diye birşey yoktur. Önemli olan motorunuzun performansı ve fonksiyonlarına yararlı olan yağı bulabilmektir... 10 gün kadar önce 4 günde 3 kez yağımı değiştirdim... Öne Castrol aldım; beğenmedim; sonra yine Castrol aldım beğenmedim; sonra Shell 10-40 Motosiklet Yağı aldım gayet memnun kaldım...
    Motorunuzun kitapcığında hangi yağ yazıyorsa onu kullanın !
    Neye göre memnun kaldınız ya da kalmadınız? Bilmediğimden soruyorum. Mesela shell den memnun kalma nedeniniz ne?

  17. #17

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Coq, ben de kimseye araba yağı kullanmasını söylemiyorum. Bildiğim sakıncalarını aktarmamdan, kullanılmasını uygun görmediğim sonucu çıkmaz mı?

    Ayrıldığımız nokta, üretici tavsiyelerine ne derece itibar edilmesi gerektiği. Mühendis tavsiyeleri peygamber sözü değil. Aarıca adamların önceliği, kullanıcı mutluluğundan ziyade şirket çıkarları. Ürün geliştirirken ya da test ederken maliyet gibi, rekabet gibi bir sürü faktörü göz önünde bulundurmak zorundalar. Yanıldıkları noktalar olabiliyor ve bu noktaları kullanıcı tecrübeleri açığa çıkarabiliyor.

    Kastettiğim kişisel tecrübe değil kolektif tecrübe. Ve benim durumumda o kolektif tecrübenin kaynağı Fikret Usta değil Thumpertalk.com gibi bir derya. Yoksa benim gibi bir aceminin eti ne, budu ne ki? Yani Suzuki mühendislerinin sözünün usta sözü "kadar" muteber tutulmadığı ülke de Türkiye'den ziyade Amerika. Türkiye'deki DRZ'lerin hepsini toplasan kaç tane eder ki?

    Mühendisler ürünleri test ediyor da acaba ne kadar test ediyor? DRZ400 2000 yılında piyasaya çıkmış mesela ve 2000 yılından beri bu modeli kullanan insanlar, tamir ya da modifiye eden ustalar var. Neredeyse 10 yıl. Suzuki'nin testlere 1990'da başladığınıysa hiç sanmıyorum.

    Hep DRZ diyorum, tanıdığım motor o çünkü. Tanımadığım, hakkında araştırma yapmadığım motorlar hakkında ahkam kesemem. Forumdaşlarım DRZ'yle kendi motorları arasında paralellik kurabildikleri ölçüde söylediklerimden faydalanır. Kimsenin Harley'ine 20w50'lik tam sentetik yağ koymasını tavsiye ettiğim yok yani. Peki koyulsa kötü mü olur? Bilmiyorum. Araştırmak lazım.
    [B]J şimdi asker[/B]

  18. #18
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    şimdi bu yağ olayı böyle aslına bakarsak genelde firma hangi yagı önermiş ise onu kullanıyoruz.ama özel servise motoru ve yağ arabayı götürünce şu ya daha iyi diyor ve ya tavsiye ediyor.şimdi bundan çıkan sonuç kalitemi yoksa tavsiyeden ve ya satıştan kazanılan paramı onu iyi bilmeli kavramalı,ona göre konuşmalı. ama bir arkadaşım var siteye üye arkadaş (brezilyalı ) serkan honda titan la 280.000 km yapmıştı bildiğim kadarıyla.kendisi o zamanlar kurye idi ve bana kullandıgı yagın 20/50 otomobil yagı oldugunu herzaman dile getirirdi.ama ne varki her hafta motor yagını değiştirirdi.birde her dolu depo benzin içine 1 çay bardagı pompa yağı koyardı.bir kaç sefer degiştirdiği yagı görmüştüm çıkan yag temiz ve kayganlıgı hayla güzeldi.özelliğini kaybetmemişti ve o motor o km yi yapmıştı.e başka ne beklenir 280.000 km bence çok bile.gerisi size kalmış iyi ögrenip motora zarar vermeden kaliteli ve uygun yağ kullanmalı
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  19. #19
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    yağların 2-3 yıl raf ömrü vardır
    bunlar yag üreticilerinin açıkladıkları rakamlar

  20. #20

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    konunun üzerinden epey geçmiş, hortlatıyorum.

    motosiklet yağının son kullanma tarihi var mıdır ?

    Yukarıda yazılmış, açılan yağ hemen kullanmak lazım özelliğini yitirir.

    2lt yağ aldık, motor 1.5 lt alıyor. yarım litre çöpe mi gidecek şimdi ?
    3 ay sonra 1lt daha alsak 1.5'a tamamlayıp kullanamaz mıyız ?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler