125cc yi aşmış birisi 1000cc ye geçebilirmi... Nasıl bir uyum sorunu yaşanır... Zorlukları nelerdir...melek02:
125cc yi aşmış birisi 1000cc ye geçebilirmi... Nasıl bir uyum sorunu yaşanır... Zorlukları nelerdir...melek02:
::coool::[B][I][U][COLOR="DarkRed"]KA[COLOR="RoyalBlue"]RA[COLOR="DarkRed"]DE[COLOR="RoyalBlue"]NİZ:flower:[COLOR="DarkRed"]FIR[COLOR="RoyalBlue"]TI[COLOR="DarkRed"]NA[COLOR="RoyalBlue"]SI[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/U][/I][/B]::coool::
maşallah diyim ilkönce eşşekten inip arabaya binmek gibi bişeydir herhalde
bence kademeli olarak cc yükseltilirse daha mantıklı olur 125 - 250 - 600 - 750- 1000 vb gibi en azından ben öyle yapmayı planlıyorum...
Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...
bencede 125 ten direk 1000 cok zor olur cok kötü kazalar olabilir bence 250 lik hyo veya kawa alabilirsin
AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP
bencede 125 cc ile iki tekerli bir aracın nelere nasıl tepki verdiği anlaşılmışsa,virajları nasıl dönmek gerektiği,frenajın nasıl yapılması gerektiği öğrenilmişse geriye kalan tek şey yüksek güçle nasıl baş edileceğidir.125 ten 600 lüğe geçiş bence normal bu yüzden.ama 1000 likler sanırım 150 bg civarında güç üretiyorlar ve bu güç 300 kg için biraz fazla.başlarda akıllı uslu huyunu suyunu öğrenmek gerekir diye düşünüyorum güçlü makinenin eğer bu yönde bir karar verilmişse.
kenan sofuoğlu bile belirli bir alışma evresine ihtiyaç duymuşken 1000 cc ye geçişte,ondaki insan üstü yeteneğe sahip olmayan bizlerin biraz daha dikkatli yaklaşmamız lazım sanırım bu gibi durumlara.
Zor mor olmaz kişinin iradesine ve tecrubesne baglı bu kadar
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
abi bizde de irade paçalardan akıyor ya yollardakileri görmüyormusun adam sırf irade sahibi diye yıllardır takmadığı kaskını hala takmamakta direniyor...iradeye baksana ammada sağlam
Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...
sadece uyum sorunu yaşar
tüm uyarılara rağmen 125 cc den 1000 cc geçiş yapılabilir.
fakat unutmaman gereken birinde dip gaz yaptığın hızı diğerinde 1 vitesde yaparsın. asıl düşünmen gereken geriye kalan 5 viesi nasıl değerlendireceğin
Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın
Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur
walla bu konuda 1000 cc kullanmayanların yorum yapması pek mantıklı değil. diğerlerininki tamamen tahmin olur.
bu arada her 1000 aynı değildir. choperın huyu farkllıdır racingi başka enduronunki başka. en koolay kullanılanı endurodur. gerek ağırlığı gerek direksiyonun dikliği gerek torku vss.
kesinlikle tavsiye etmem. altındaki bir beygir canavarı olacak ve ilk gaza nasıl tepki vereceğini bilmiyorsun allah muhafaza altından kaçar gider göt üstü oturursun aşşağı.
diğer husus virajlardan çıkarken gazı yükseltmek zorundasın ama 125cc lik bir motor gibi gaz yükseltirsen kendini başka alemlerde bulabilirsin. tavsiyem 125 likten 250cc lik bir motora geçmen ve her motorunda en az 1000 km yapmandır.
diğer bir husus için bu şahsi görüşüm 600 cc nin üstündeki motorları çok gereksiz ve mantıksız bulurum. 1000cc veya 1300 cc motorların hiçbir katkısı yok bol bol benzin yakarlar.
1000 cc derken.
125 cc ybr ise ve bahsettigin 1000 cc süpersport ise gerek denge gerek tepkimeler oldukça zordur. 1000 cc ss oyuncak degildir. yüksek torklu ve o cc bir motordan alınabilecek maksimum hp ile birleşince altından kaçar gider. zaptetmesi çok zordur.ancak ss haricinde mesela dl 1000 v-strom yada varadero daha kolay kullanımı vardır.
1000 cc ss haddini bilmeyen çabuk gaza gelen kazasız yapacagı 500-1000 kmden sonra ben oldum demeye yeltenecek karaktere sahip bir insan için ölüm oyuncagı olur.
hele yurdumda 4 ve daha yukarı araç sürücüleri içlerinde motosikletin de dünyada varoldugu onunda bir can taşıdıgı onuda alırken devlete vergi ödedigini ss bir makinanın kullandıgı otomobilden daha çok yaktıgını bilmeyen yada örümcek beyni bunu idrak edememiş şöför kılıklı azrailler oldugu sürece gaza gelip hızlı girdigi ilk kontrolsüz kavşakta allah muhafaza can verir.
hatta ışıklı kaşaklarda bile kırmızı yanalı 2-3 saniye olmasına ragmen sırf birkaç dk beklememek için bir başkasının hayatına göz diken şöför bozuntuları oldugunuda unutmamak lazım.
sözün özü şudur. motosiklet ülkemizde tehlikeli bir araçtır. gerek yollar (balık sırtları- çukurlar -tam kapatılmamış logar kapakları- mantar gibi konumlandırılmış gerizekalı bir vurgumduymaz belediye işcisinin yaptıgı logar kapakları motosiklete saygısı olmayan diger araç sürücüleri - zamanında kendiside heves etmesine ragmen ya imkanı olmayıp alamayan yada ailesi ve çevresi tarafından motosiklet kullanmasına izin verilmeyen şahısların aradan yıllar geçince içinde bastırılmış dürtülerden dogan kıskançlık ve çekemezlik-vs)
hal böyle olunca altında kontrol edemeyecegin kadar güç olursa birazda şeytan dürterse sonuç taziye ve baş saglıgı olarak karşımıza çıkar.
1000 cc degilde 500-600 cc naked yada enduro daha mantıklıdır.
altından falan kaçıp gitmez sende onunla birlikte gidersin..
tabiki kişinin iradesine bağlı fakat ciddi bi kaza geçirmeden bikaç ayını tamamlayan birisi anlayacaktır ki yaptığı pek de mantıklı değilmiş.. gerçekten motorun tepkileri çok farklı olur..(viraj, fren, ağırlık vs.) ama yavaş yavaş büyütülürse bu sorunun ortadan kalkacağı kanaatindeyim..
Ne demiş ünlü Türk reklam düşünürü, Eğitim şart.!
125 cc tek silindirli bir makinadan 2 silindir 500 cc bir motor kullanmadan direk 600 değilde 1000 cc 4 silindirli bir makinaya geçmek için eğitim şart. Özel ders mi alırsın, kursa mı gidersin, yada en kötü ihtimalle en az 2 yıl gaza gelmeden sakin sakin kullanır kendi kendi kendini mi eğitirsin bilemem. Tek bildiğim şey, bahsettiğin cc'deki bir makinanın insanı çabuk gaza getireceğidir. Burada da iradeye hakim olabilme ön plana çıkar. (Makale yazdım sanki )
Legends may sLeep.. But they never diE..!
arkadasın birisi 1000 cc değilde 600 cc olsa neyse demiş..1000 cc 175 bg ise 600 de 135 bg.çoook fark var arada değil mi? hey Allah'ım..
O makinalar sakin kullanım için üretilmemiş ama , 125 lik gibi kullansa belki hararet bile yaptırır motoruna
Kaç kere fazla gaz verip motorun arkasını kaydırdım ben mesela Allahtan düşmedim hiç tecrübe olsada hata yapılıyor çok hızlı gidiyorsunuz ama o kadar hızlı duramıyorsunuz vs vs
Bence 1000 liğe geçer ama bu yollarda 600 lük yeter hem yakıt hem alışma kullanma hakimiyet yönünden
Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...
kendini 5 aylık bi bebek olarak düşün, annen baban seni ''100 mt. world championship'' e sokmayı düşünüyor.ne derdin onlara?
sen önce gerekli eğitimleri al, daha sonra istersen titaniği bile sürersin.
Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)