125cc den 1000cc ye geçiş...
-
15 beygirde 180 beygire geçmek...
Şahinden inip ferrariye binersin , basar gidersin. varacağın yere %99 ihtimalle sağlam varırsın...
ancak motorlar böyle değil kardeşim. sen o makinada 2-3 vites değiştirirken , tam gaz açıp gidiyorken , 1000cc de tam gaz ölüme gidersin( motor başa geçirme , slyat atıp asfallta pestil olma vs..).
istediğin eğitimi almış ol. o makinanın ölüm makinası oldugunu anlayamazsın.
Sana tavsiyem şu : kenine bu kadar güveniyorsan 600 CC makina kirala ve 1 gün gez (aman ha dikkat... ) motordan inince aklından 2 olasılık geçecektir.
-Bu motor , motor değil ölüm makinası , 1000 cc mi? 600 bile fazla (daha aklımı yitirmedim)
-Öleceksem bu gücün üstünde öleyim, Olacağına varır ben alıyorum bu makinayı !
Ben Hyosung 250 R aldım . Uzun süre kullandım Tecrübe ettim.(KAza da yaptım)
daha sonra 600 RR kiralayıp denedim. %51 olumlu baktım. gittim aldım ve uzun süre dikkatli bir şekilde Gaz kolunun tepkisini öğrenmeye çalıştm.. Çok şükür bir sıkıntı yok su ana kadar...
Saygılar...
Reklamlar
-
Adamın biri vardı tekirdağın hayrabolu ilçesinde honda titan kullanıyodu daha sonra kawasaki zx-10 aldı ve acemılığı geçmeden drag yarışlarına katıldı ilk kalkışta motor kafa kaldırdı alkışlar ıslıklar falan srad-750 farkı açtı tabi bu kafa sonucunda kawasaki hızını alamamıştı çünkü anladıkkı daha sonra o kafa acemılığındenmıs ve dönüşte tek motor döndü oda srad haber verdi ambulansa adam malesef vefat etti o yüzden pek tavsiye etmem 125 cc lik bir motordan 1000cc lik bir motora geçilmesini
-
BİR DE ŞÖYLE DÜŞÜN..
125cc motora biniyorsun.. 250cc veya 500cc bi makine alsan senin için gayet tatmin edici olacaktır..
bir süre sonra 250cc veya 500cc yetersiz geliyor dediğinde tekrardan 600cc ss'e geçip bi heyecan daha yeniden başlar. Zamanla onada alışırsın ve o da yetersiz kalırsa 1000cc bi makina alabilirsin..
Şimdi bakalım. bi seferde 1000cc makine alırsan bir kez aradaki tecrübe edeceğin motorların zevkinden mahrum kalacaksın.. Ama sırayla gidersen her cc büyüttüğünde yeni bir heyecan yaşayacaksın.. Ve allah korusun afallayıp ta biyere çakılma riskin minimuma inmiş olacak.. Karar senin. SAYGILAR
-
dynner adlı üyeden alıntı
Zor mor olmaz kişinin iradesine ve tecrubesne baglı bu kadar
Nasıl yani irade nereye kadar-tecrübe dediğinse çok göreceli bir kavram?herkes doğuştan süper zeka ve tüm gelişmelere tepkime süresi aynımıdır? 11bg 110kg ile ile150bg 200kg ve üstü bir aracınasıl aynı kefeye koyuyorsunuz pek şaştım doğrusu.
acemi tabir edebileceğimiz insanlara hiçte doğru ve yönlendirici katkıda bulunmadığın gibi yanlışta yönlendiriyorsunuz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:27 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:25 AM ----------
nick84 adlı üyeden alıntı
doğru söze ne denir
Kusura bakma ama sende de tecrübenin T si yok demekki.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
yorumlara baktıkça görüyorum ki tecrübe kazandıkça ilerde 1000 cc bir race sürebilirsin mantığı var bazı arkadaşlarımızda.
bu tür motorlar her babayiğidin harcı değildir. ne kadar tecrübe kazanırsanız kazanın, eğer o kabiliyet yoksa( binenlerin kaçta kaçında var %10? mu daha mı az acaba ) o motor size göre değildir.
-
-
bak sen şu sırayı takip et. 125 racing----
250 ybr
--250hyo
--250 kawa---
400 maxi scoter
---500 er 5 kawa
--enduro 600
sonra racing 600
sonra chooper 800
--1000 enduro
1000lik choper
sonra 1000lik racingg
ama bunların hepsini 20bin birinin arkasında otur.
20binde sen sür ondan sonra güvvenle istediğin motoru kullanabilirsin.
bu toplamda
440000 km eder bu çok değil dünyanın çevresini 1 defa dolaşsan yeter.
-
hao_asakura adlı üyeden alıntı
bak sen şu sırayı takip et. 125 racing----
250 ybr
--250hyo
--250 kawa---
400 maxi scoter
---500 er 5 kawa
--enduro 600
sonra racing 600
sonra chooper 800
--1000 enduro
1000lik choper
sonra 1000lik racingg
ama bunların hepsini 20bin birinin arkasında otur.
20binde sen sür ondan sonra güvvenle istediğin motoru kullanabilirsin.
bu toplamda
440000 km eder bu çok değil dünyanın çevresini 1 defa dolaşsan yeter.
kusuruma bakma arkadaş ama bu kadar seçeneğe bence gerek yok. motor hacimleri 250,600,1000 olarak deseydin ok di ama sen her motosiklet modelinin (racing, enduro, choper) tüm cc lerini yazmışsın. birinci olarak bu kadar alım satım yaparak maddi kayıba gerek yok ikinci olarakta bu zevk meselesi olduğu için bir racing kullananın enduro ce choper dan hoşlanacağını sanmıyorum.
-
büyük cesaret ister................................
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
TSunam! adlı üyeden alıntı
125cc yi aşmış birisi 1000cc ye geçebilirmi... Nasıl bir uyum sorunu yaşanır... Zorlukları nelerdir...melek02:
arkadaşım aşağıdaki yazdıklarım sadece öneridir art niyet arama lütfen
benim tavsiyem yeterince tecrübe ve deneyime sahip değilsen 250 cc lik bir motor alman (kawasaki 250r veya kanuni gt250r - dip not polomik yaratmak istemiyorum ama gt250r kullananların motorda sorun yaşadığını iyi biliyorum).
eğer elindeki motora uzun zamandır biniyorsan deneyim kazandıysan 600 cc lik bir makina almanı yeterince tecrübeyi kazandıktan sonra 1000cc ye geçmeni öneririm.
600 cc lik makina bile sana güçlü gelecek. çünkü oturuş pozisyonun tam anlamıyla racing olacak depo üzerine uzanacaksın.
eğer boyun yeteri kadar uzun değilse sele yüksekliği senin için problem olabilir. iki ayağın ile yere tam basamayacak parmak uçlarında duracaksın yada tek ayak kullanacaksın.
iki teker arası mesafe uzayacak ve elindeki motosikletinde yeteri kadar kullanmayı öğrenmediysen kalkışta, duruşta, dönüşlerde özellikle U dönüşlerinde 125 lik bir motora göre biraz daha zor olacak sorun yaşayabilirsin.
motorun ağırlığı 190-200 kg arasında bir şey olacak dediğim gibi kalkışta ve U dönüşlerinde debriyaj , gaz ikilisini iyi kullanamazsan, ya motoru stop ettirirsin yada yeteri kadar hızlanmadığın için makina ağırlacak ve her iki durumda da motosikleti devireceksin.
-
TSunam! adlı üyeden alıntı
125cc yi aşmış birisi 1000cc ye geçebilirmi... Nasıl bir uyum sorunu yaşanır... Zorlukları nelerdir...melek02:
yaşamdan ölüme ne kadar uyum sorunu oluyorsa, o kadar olur...
Bu konuda senin endişelenmene gerek yok, sevenlerin endişelensin!
Ciddi eğitimden geçmen ve 250-600 cc civarı bir motoru en az 1-2 yıl kullanman gerekir. Çocuk oyuncağımı bu. Daha 2 hafta önce kaybettim bir arkadaşımı hem de 600 lükte tecrübeli olduğu halde. Ağır çıkın kardeşim şu merdivenleri şeytan icadı bu meret.
-
nerdeyse 126 cc,sonra 127,128... cc diye büyüt gitsin demeye getirenler var ya.bu hesapla 20 li yaşlarda motosiklet kullanmaya başlayan birisinin 35 ten önce 4 silindire geçişi bile zor valla.
mesela ben 26 yaşındayım.125 le başladım hadi şimdi.önümde 2 ay falan var kullanmak için sonra sezon bitiyor,pek bir tecrübem olamaz doğal olarak,o yüzden önümüzdeki yılda 125 le devam mecburen.sadece haftasonları ya da akşamları gezmek amacıyla kullanabilirim mesela,km leri yutup gidemeyeceğim bu yüzden kısa sürede.kısmetse 2011 de 250 liğe geçerim.ikinci el almakta istemedim hadi sıfır aldık üste 5000 tl para verdim diyelim 125 liğin.
250 liği de biraz kullandıktan sonrasırada ne vardı 400 lük mü 500 mü?sıralamayı bozmayalım 400 lük burgman alayım bari,zaten kaç seçenek var ki 400 lükte.ama direk 500 e geçersem ölür mölürüm Allah korusun.istemeye istemeye 1 senede 400 lük kullanıp sonra 500,600,800 derkeeenn yaw aslında daha güçlü bir motosiklet için yaşlı bile hissetme ihtimaliyle beraber 1000 liğe geçtim.arada her model yükseltmede ödediğim farklarla da 20000 tl falan güme mi gitti sanki ne oldu?
bende merak ettim büyük cc kullanan herkes bu sıralamayla mı geldi o noktaya gerçekten?
yoksa tecrübe kazandıktan sonra çok vahşi olmayan bir 600 lükle,60-70 bg civarında mesela gücün ne demek olduğunu anladıktan sonra 3. motosikletim 1000 lik olabilir miydi en uzun yoldan?
-
motora alışana dek ki? bu süre böyle bir geçişte an az 3 ay...sakin saatlerde evinin civarında boş yollarda motoru tanımaya çalış...gazlama ve frenleme pratikleri yap...kısacası kendini yeni baştan eğit....aksi durumda ailenle hellalleş öyle bin 1000cc lik canavar...
-
Özer adlı üyeden alıntı
Nasıl yani
irade nereye kadar-tecrübe dediğinse çok göreceli bir kavram?herkes doğuştan süper zeka ve tüm gelişmelere tepkime süresi aynımıdır? 11bg 110kg ile ile150bg 200kg ve üstü bir aracınasıl aynı kefeye koyuyorsunuz pek şaştım doğrusu.
acemi tabir edebileceğimiz insanlara hiçte doğru ve yönlendirici katkıda bulunmadığın gibi yanlışta yönlendiriyorsunuz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:27 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:25 AM ----------
Kusura bakma ama sende de tecrübenin T si yok demekki.
Özer abi biraz haklı olablirsin akca ben şurdna bakıyorum olaya.
Yamaha Fazer 600 , CBR 600 RR ve Ducati 848 S kullandım.
Kullanabildim agırlık merkezlerini yaşıma uygun motorlar olmadıgından biliyorum.
avrupada zaten standart küçük cc ile başlıyorsun almanyada ilk 2-3 yıl 250cc veyahutta 20kw gibi bir motor gucunu gecmeye motor kullanablıorsun ardından iş 600egelıyor.
Benim görüşüm böyle,125cc kullanan 1000cc de kullanır önemli olan yeterli miktarda deneyim kazanması.
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
-
mesela ben 125 ccye dün bindim bugün 1000 ccye hiçte zorlanmadım...
hatta bir ona biniyorum bir ona...
HONDA;hayat onda...
İ.V.İ.B.İ
DRİFT RELİGİON
-
125 cc den ilk önce 500 cc ile kendini asabilirsin diye düşünüyorum.Ondan sonra 4 silindirli bi 600 lük kullan derim sonra 1000 cc ye gecis yap ben böle düşünüyorum sonra olacak olanlara sen katlanırsın. Kaza vb...
-
aslında o da mantıklı 126 -127-128 her sene bir cc büyütse 875 sene sonra bir 1000cc lik racinge binersen güveni olur.
ben mobilet kullanıyodum. 1000lik race bindim. biraz hızlı. ama freni var enazından.
bu topik saçma ya. bu site 250ccliten korkan bile çok.
BU İŞ SANA KALMIŞ. BİNERSİN GÖZE ALIRSIN HERŞEYİ. OLMICAK DİYE BİŞEY YOK.
1000LİK MAKİNA ÇOK HIZLIDIR FİLN AMA BUNA BİNENLERİN 4 ELİ 5 BACAĞI YOKKİ ONLARDA İNSAN TABİ SANA KALMIŞ GERİSİ.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler