Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Şekil, adamı beklentiye sokuyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-cok-acil-ihtiyactan-144797904/detay/


    İlanda ki motora gözüm çarptı.. Keşke dedim ocak ayında olsaydıkda naktim hazır olsaydı kaçırmasaydım şu yavruyu. Yapılacak herşeyi yapmış umarım 1 ay daha satılmaz .... Başlıkla ne alaka diceksiniz . Tekerleri rossonun kalın tekeri demiş fakat mesaj attım ebatını söylemedi satıcı arkadaş googleye rosso kalın tekerler yaz çıkar dedi . Onu biliyoz da ebat nedir 160 dır gibime gelıyor ki ninjanın standart lastik ebatı arka için 130 .. Ama işte şekil adamı beklentıye sokuyor. Aldıgım zaman buyuk olasılık böyle tekerleri değişmemiş motor arlısam.. 160 lık teker dusunucem . Fakat standartın dısına cok cıkmıs olcaz sıkıntısını nasıl öderiz acaba bunun ... Benzin yakımı . kalkışlarda ki hantallık dan daha önemlı şeyler gıbı mesela . Virajlarda ki motorun denge bozumu kazaya yol acımı vs gibi ? Yorum yaparsanız sevırım dostlar ozellıkle bu konuda bılgılı 600 lük kullanıcılar veyatta 250 lık bu tarz makınelere böyle lastik kullanan arkadaslar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Sendemi diyorum sana


    Büyük ebatta bir lastik takarsan yere basan kısım kısmen aynı kalıcak, yanlardan yumurta gibi basık olucaktır. Buda çok çok tehlikelidir... Akıllanmayacaksın sen

  3. #3
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Öncelikle bu motoru ben almazdım o kadar paramda olsa onu söyliyeyim.

    Motosiklet almadan evel kullanıcısının tecrübeside önemli oldugu için bu adam benim gözümde komedi biri.

    Kalın lastik anlayışı nedir yahuu .. motorda kalın lastik googla kalın lastik yaz çıkar adamın amacı kalın lastik .. o kadar araştırmamış o kadar ilgisizki ebatlarını dahi bilmiyor.

    Neyse dostum senin soruna gelelim olayın mantıgı şu şekilde işler.

    şimdi lastik ebatı 130. orinal hali .. eger sen bunu genişletirsen örnek 160 asvalt ile sürtünme daha fazla olacak. yani motorun aslvat ile teması artıcak sürtünmeside artacak haliyle.

    bu sana sürtünme fazlalaşacagı için ve lastigin orjinalden daha fazla aslvata basmasından dolayı bazı eksileri olabilir.

    tork kaybı... yakıt artışı... çıkabilecegin süratleri normalde çıktıgındaki devir aralıgından daha fazla olacak.

    mühendislerin hesapladıgı 130 luk orjinal lastigi 160a çıkarmak ne kadar akıl karı bilmiyorum. koskoca kawasaki firması kafasına göre 130luk koyalım demedigi aşikar.

    140 hadi neysede direk 160lık.. ninja 250nin abisi olan kawasaki er6F 160 lastik kullanıyor yahu..
    Nomad_41, tr_select ve flame bunu beğendiler.

  4. #4
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    ybr konusunda muhafazakar birisiyim ben. uygun fiyata alınıp tüm dünyayı en az masrafla gezdiren sessiz, cefakar kendine has bir motosiklet işte.
    hız isteyeni teknoloji donanım isteyen apache alsın cbf alsın.
    yamahadan tek istediğim orjinal model kalması sureti ile bir model yelpazesi yapmaları 150cc veya custom modellerini getirmeleri çok iyi olurdu.

  5. #5
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr konusunda muhafazakar birisiyim ben. uygun fiyata alınıp tüm dünyayı en az masrafla gezdiren sessiz, cefakar kendine has bir motosiklet işte.
    hız isteyeni teknoloji donanım isteyen apache alsın cbf alsın.
    yamahadan tek istediğim orjinal model kalması sureti ile bir model yelpazesi yapmaları 150cc veya custom modellerini getirmeleri çok iyi olurdu.
    Sen çok yanlış gelmişsin kardeş... Konu ninja
    crxforever, MetinK., jackonbir ve 5 diğerleri bunu beğendiler..
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  6. #6
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    pardon hemen gideyim ben
    o kadar da hevesle yazmıştım yahu

  7. #7
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pardon hemen gideyim ben
    o kadar da hevesle yazmıştım yahu
    Has japon ybr vardı 2004-5 arası satılan sanırım... Mesela şuanki YBR125 adı altında satılan motorlar, bu bahsettiğim motorun yanına bile yaklaşamaz
    2006 senelerinde ne gezerdim be ahh ah
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  8. #8
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    aslında yenileri de çok kötü değil . 2008 var bende sıkıntısız gidiyor.

    konuya da bir katkım olsun.

    gereğinden fazla kalınlıkta lastik jantın yanaklarını zorlayıp sıkıntı yaratabiliyor. kataloğunda en fazla kaç ebada kadar lastik kullanılabileceği yazması lazım.

  9. #9
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Has japon ybr vardı 2004-5 arası satılan sanırım... Mesela şuanki YBR125 adı altında satılan motorlar, bu bahsettiğim motorun yanına bile yaklaşamaz
    2006 senelerinde ne gezerdim be ahh ah
    hangi japon ybr ?
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YBR_125
    # motosikletle.blogspot

  10. #10
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sendemi diyorum sana
    http://www.youtube.com/watch?v=GUpLgMChSfY

    Büyük ebatta bir lastik takarsan yere basan kısım kısmen aynı kalıcak, yanlardan yumurta gibi basık olucaktır. Buda çok çok tehlikelidir... Akıllanmayacaksın sen

    hahahah :D koptum yaaa. Senin tecrübe ile sabit yaşadıklarının arkasından gıdıyoruz yav işte :D kafayı gözü yarınca anlarız heee bu biş böyle olmuyormus dıye :D

  11. #11
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2005 ilk çeğreye kadar üretilenler japon diye hatırlıyorum. Hatta japon yazısı vardı bazı parçalarda ? Titan ile karıştırıyorda olabilirim gerçi. Emin olamadım

    Sonuç olarak 2005 altı üretilenler 1 tık daha kaliteli değilmi arkadaş
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  12. #12
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle bu motoru ben almazdım o kadar paramda olsa onu söyliyeyim.

    Motosiklet almadan evel kullanıcısının tecrübeside önemli oldugu için bu adam benim gözümde komedi biri.

    Kalın lastik anlayışı nedir yahuu .. motorda kalın lastik googla kalın lastik yaz çıkar adamın amacı kalın lastik .. o kadar araştırmamış o kadar ilgisizki ebatlarını dahi bilmiyor.

    Neyse dostum senin soruna gelelim olayın mantıgı şu şekilde işler.

    şimdi lastik ebatı 130. orinal hali .. eger sen bunu genişletirsen örnek 160 asvalt ile sürtünme daha fazla olacak. yani motorun aslvat ile teması artıcak sürtünmeside artacak haliyle.

    bu sana sürtünme fazlalaşacagı için ve lastigin orjinalden daha fazla aslvata basmasından dolayı bazı eksileri olabilir.

    tork kaybı... yakıt artışı... çıkabilecegin süratleri normalde çıktıgındaki devir aralıgından daha fazla olacak.

    mühendislerin hesapladıgı 130 luk orjinal lastigi 160a çıkarmak ne kadar akıl karı bilmiyorum. koskoca kawasaki firması kafasına göre 130luk koyalım demedigi aşikar.

    140 hadi neysede direk 160lık.. ninja 250nin abisi olan kawasaki er6F 160 lastik kullanıyor yahu..

    Bu konu cok karışık gıbıme gelıyor + yonude var dıyorlar - 'de ama Dediğin gibi japon bişey biliyor kı koymus 130. Acemi sorusu olarak gör bunuda ; Asfalta olan teması arttıkca yol tutuşu artmaz mı ?

  13. #13
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2005 ilk çeğreye kadar üretilenler japon diye hatırlıyorum. Hatta japon yazısı vardı bazı parçalarda ? Titan ile karıştırıyorda olabilirim gerçi. Emin olamadım

    Sonuç olarak 2005 altı üretilenler 1 tık daha kaliteli değilmi arkadaş
    2004 modeller türkiyeye ilk girenler jianshe (çin) değil brazilya malı olup 12.5 hp idi.
    yaklaşık bir yıl kadar durdular bunlar piyasada gerek maliyet gerekse yedek parcası o zamanlar pahalıya geliyor diye
    jianshe nin fabrikasında üretilen ybrler geldi türkiyeye, hala onlar var
    1 adet yamaha tarafından japonyada tasarlanıp çinde üretim yapıldı diye okumuştum.
    jinashe firması yüzde 51 olarak yamahanın sahip oldugu bir firma.
    tirişka malı yok.
    ama 12.5 olan ybrler harbiden iyiydi
    # motosikletle.blogspot

  14. #14
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Ben olsam bu motosikleti görür öyle alırdım,egzoz akrep değil bu arada

    Onun harici lastik konusunda Cem kardeşim hem haklı hemde birazcık eksik yazmış.Altınızdaki motosiklet belli ebatlardaki değişimi kaldırabilir.Desen marka model ve yeni tuhaf karışımlı lastikler sebebiyle...

    virajda fazla zorlayacaksanız değiştirebilirsiniz.Yazın aşırı sıcaklarda değiştirebilirsiniz gibi gibi gibi...
    CEM. ve Nomad_41 bunu beğendiler.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  15. #15
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Dediğim gibi beklentıye sokuyo ınsanı şekil düşünceside. Acaba 130 luğu 150 yapsak sıkıntı olurmu

  16. #16
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğim gibi beklentıye sokuyo ınsanı şekil düşünceside. Acaba 130 luğu 150 yapsak sıkıntı olurmu
    Orijinalinden şaşma, başına iş alma...
    Arda_Karaca ve Nomad_41 bunu beğendiler.
    EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.

  17. #17
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Tekerleme gibi oldu sıtkı abi

  18. #18
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekerleme gibi oldu sıtkı abi
    Biraz öyle oldu.

    Mayıs ayında aldığım CBF 1000'de 170 lastik vardı. Aldığım motosiklet henüz 5000 km.de idi. Eski sahibi iyi olmayan orijinal lastiklerini değiştirmiş. Arkaya 170 takmış. (Orijinali 160'tır.)
    Bir müddettir lastik bakıyordum. (İçime sinmemişti zira)Henüz 2-3 bin km.deki Metzeller M 5 lastikleri söktürüp iki gün önce 160 lastik taktırdım.

    Zira 160 lastiğe göre dizayn edilmiş janta 170 lastik taktığında yatış çizgisi olması gereken yerden daha farklı bir yerde olacaktır. Motosikletin kıvraklığı kaybolacak, hakimiyet zorlaşacaktır. (Bunu daha önce yaşamıştım. Tecrübeyle sabittir yani.)

    Bu yüzden orijinal lastiğin 130 ise bundan şaşma. Ya da yapabiliyorsan jantla birlikte değiştir. (O da extra yakıt ve maşada tadilat olarak sana geri dönecektir)
    Nomad_41 bunu beğendi.
    EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.

  19. #19
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Alıntı guven61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz öyle oldu.

    Mayıs ayında aldığım CBF 1000'de 170 lastik vardı. Aldığım motosiklet henüz 5000 km.de idi. Eski sahibi iyi olmayan orijinal lastiklerini değiştirmiş. Arkaya 170 takmış. (Orijinali 160'tır.)
    Bir müddettir lastik bakıyordum. (İçime sinmemişti zira)Henüz 2-3 bin km.deki Metzeller M 5 lastikleri söktürüp iki gün önce 160 lastik taktırdım.

    Zira 160 lastiğe göre dizayn edilmiş janta 170 lastik taktığında yatış çizgisi olması gereken yerden daha farklı bir yerde olacaktır. Motosikletin kıvraklığı kaybolacak, hakimiyet zorlaşacaktır. (Bunu daha önce yaşamıştım. Tecrübeyle sabittir yani.)

    Bu yüzden orijinal lastiğin 130 ise bundan şaşma. Ya da yapabiliyorsan jantla birlikte değiştir. (O da extra yakıt ve maşada tadilat olarak sana geri dönecektir)
    Ön arka takım olarakmı farklı yoksa direk arka değişik mi ?
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  20. #20
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön arka takım olarakmı farklı yoksa direk arka değişik mi ?
    Takım elbette. (Ön zaten 120 Mevzubahis olan arka.)
    EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)