vespa ile istanbul - izmir
-
12 Haziran 2009, 21:02
#1
herkeze merhaba arkadaşlar. bu yaz tatilinde 2 vespa 4 arkadaş olarak istanbul - izmir arasında bi gezi planlıyoruz. ufak uzun yol tecrübelerim olmasına karşın 500 km üstüne ilk defa çıkıcaz. gerçi feribotla marmarayı aşıp gitmeyi planlıyoruz. sonra da sahilden her nereyi beğenirsek orda duralım şeklinde kabataslak bi plan var. ancak sorun şu. 150 cc vespalarla istanbul izmir arası gidip gelmeyi düşünürsek iki kişi bi motor olarak acaba motor cinslik yapar mı? açıkçası motorumu sattğım için o kullanacağım motor bana ait olmayacak ve hani motorun karakteristiğini bilmiyorum. kullanan arkadaşlar war ise fikirlerini bekliyorum. motorlar vespa lx 150 olacak. acaba bu aletler sadece şehir içi için mi yeterlidir. ufak hacimli motorlar uzun yolda şişebilir o yüzden sık sık mola vererek gitmek gerekir biliyorum.
bunun haricinde her türlü tavsiyeye açığım. şimdiden herkeze teşekkürler.
Reklamlar
-
12 Haziran 2009, 21:05
#2
kardeş sana şu kadar söyluyorum. Ben o motorla Türkiyeyi dolaşırım
İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.
-
12 Haziran 2009, 21:17
#3
hiç bişey olmaz millet çinlilerle nerelere gidiyor
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
12 Haziran 2009, 21:22
#4
bakımını yaptırdıktan sonra korkma...
-
12 Haziran 2009, 21:25
#5
Vakti zamanında İngilitere'de çalışan bir hemşehrim o motorla dünyayı gezmiş. İzmir çok mu uzak?
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
-
12 Haziran 2009, 21:31
#6
150cc deyip geçme. Vespadan bahsediyoruz. Sen bırakmadığın sürece o seni bırakmaz. Honda Dylan ile ben 1 günade 800, başka bir arkadaşım 900 km yol yaptı.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
12 Haziran 2009, 23:28
#7
yani diyosunuz ki, 2 kişi olmanız yada havanın ortalama 30 derece civarında gezecek olması o motora hiç bişi yapmaz. bakımlı olsun bas git.
cevap veren arkadaşlara çok teşekkürler. herhangi önerisi olan var ise her türlü öneriye açığım.
-
12 Haziran 2009, 23:41
#8
Altındaki aleti hafife alma piaggio Dünyanın en sağlam scooterını üretiyor
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
12 Haziran 2009, 23:44
#9
-
13 Haziran 2009, 00:06
#10
Bol şans,Trafiği sadece 4 teker den ibaret sayan magandalara çok DİKKAT!!!!!!!!!!!!!
-
13 Haziran 2009, 00:14
#11
O kadar da değil bas git
Motorunuz gerçek bir scooter tabii ki kaliteli bir motor ama hava soğutmalı her motorda olduğu gibi lx150 de de ara sıra motoru dinlendirmelisiniz..ha benim çinli mondial 150 zat ım için 1 sa. gidip 10-15 dk. mola vermemi tavsiye almıştım ama lx150 için bu süre ne kadar olur bilmem.
ne olursa olsun küçük cc motor yoruyor yolda insanı..ikişer kişi olmanızı da düşünerek, herhalde gene 1 sa. yol - 10 dk. mola hem sizin hem motor için en iyisi olacaktır..biz 90 lı yıllarda 2 kişi piaggio px200 ile istanbuldan kaptırıp sapancaya gitmiştik ama yolda 2 kez mola vermek zorunda kalmıştık motor şişmesinden..
birde çok ama çok önemli bir not olarak üstünüze kesinlikle reflektörlü yelek alın..fiyatı 3-5 lira birşey..
Şimdiden keyifli/güvenli yolculuklar..
-
13 Haziran 2009, 00:43
#12
ferrari_gani adlı üyeden alıntı
herkeze merhaba arkadaşlar. bu yaz tatilinde 2 vespa 4 arkadaş olarak istanbul - izmir arasında bi gezi planlıyoruz. ufak uzun yol tecrübelerim olmasına karşın 500 km üstüne ilk defa çıkıcaz. gerçi feribotla marmarayı aşıp gitmeyi planlıyoruz. sonra da sahilden her nereyi beğenirsek orda duralım şeklinde kabataslak bi plan var. ancak sorun şu. 150 cc vespalarla istanbul izmir arası gidip gelmeyi düşünürsek iki kişi bi motor olarak acaba motor cinslik yapar mı? açıkçası motorumu sattğım için o kullanacağım motor bana ait olmayacak ve hani motorun karakteristiğini bilmiyorum. kullanan arkadaşlar war ise fikirlerini bekliyorum. motorlar vespa lx 150 olacak. acaba bu aletler sadece şehir içi için mi yeterlidir. ufak hacimli motorlar uzun yolda şişebilir o yüzden sık sık mola vererek gitmek gerekir biliyorum.
bunun haricinde her türlü tavsiyeye açığım. şimdiden herkeze teşekkürler.
Vespa tabiiki sağlamlığı ve kalitesiyle kendini kanıtlamış bir motosiklettir ve yolda hiçbir sorun çıkartacağını sanmıyorum.
Ama benim değinmek istediğim bir nokta var; sonuçta altınızdaki motosiklet şehir kullanımı için dizayn edilmiş, tekerlek çapı küçük, 150cc bir scooter ve 2 kişi ile o yollarda gitmek ne kadar güvenli? Hangi süratlere çıkabilir ve ara hızlanmalar, sollamalarda yeterli performansı gösterebilir mi? Elbette dikkatli kullanımla hiçbir motorla gidilemeyecek yer yoktur ama, bu pozisyonda Vespa bu iş için uygun seçenek değil bence. Ben uzun kilometreler için her zaman, en az 250cc bir motosiklet tercih edilmesi gerektiğini savunurum.
Madem gideceksiniz benim tavsiyem, yolda mutlaka trafiğin hızına ayak uydurmanız ve bilmediğiniz bozuk yollarda kesinlikle düşük süratle ve azami dikkatle yol almanız.
Size hayırlı yolculuklar dilerim, kazasız belasız İnşallah.
-
13 Haziran 2009, 01:26
#13
siz yinede motorun bakımı yaptırmadan yola çıkmayın derim özelikle yağ değiştirin
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
13 Haziran 2009, 01:36
#14
-
13 Haziran 2009, 02:09
#15
askersss adlı üyeden alıntı
Bol şans,Trafiği sadece 4 teker den ibaret sayan magandalara çok DİKKAT!!!!!!!!!!!!!
dostum o magandalar önündeki aracın tekerlek sayısına okadarda bakmıyo ya. ben araba kullanırkende o insancıklar akılalmaz şeyler yapıyo. trafik konusunda oldukça tecrübeliyim. onun gibilere ne söylenecek ne yapılacak pek bişi yok. zaten laftan anlayacak olsalar böyle şeyler yapmazlar. yine de uyarın için saolasın.
osbourne adlı üyeden alıntı
O kadar da değil bas git
Motorunuz gerçek bir scooter tabii ki kaliteli bir motor ama hava soğutmalı her motorda olduğu gibi lx150 de de ara sıra motoru dinlendirmelisiniz..ha benim çinli mondial 150 zat ım için 1 sa. gidip 10-15 dk. mola vermemi tavsiye almıştım ama lx150 için bu süre ne kadar olur bilmem.
ne olursa olsun küçük cc motor yoruyor yolda insanı..ikişer kişi olmanızı da düşünerek, herhalde gene 1 sa. yol - 10 dk. mola hem sizin hem motor için en iyisi olacaktır..biz 90 lı yıllarda 2 kişi piaggio px200 ile istanbuldan kaptırıp sapancaya gitmiştik ama yolda 2 kez mola vermek zorunda kalmıştık motor şişmesinden..
birde çok ama çok önemli bir not olarak üstünüze kesinlikle reflektörlü yelek alın..fiyatı 3-5 lira birşey..
Şimdiden keyifli/güvenli yolculuklar..
o reflektörlü yelek fikri hakikaten iyi. önerin için saolasın.
bide bu motorun şişmesi tam olarak ne demek oluyo. hani hiç başıma gelmedi. nasıl oluyo. nasıl anlıyoruz. bide ne yapıyoruz eğer şişerse. hani arabada su kaynatması gibi bişi desem rölantide soğuyana kadar bekleriz derimde motorda hiç başıma gelmediğinden bilemiyorum.
-
13 Haziran 2009, 02:18
#16
ferrari_gani adlı üyeden alıntı
dostum o magandalar önündeki aracın tekerlek sayısına okadarda bakmıyo ya. ben araba kullanırkende o insancıklar akılalmaz şeyler yapıyo. trafik konusunda oldukça tecrübeliyim. onun gibilere ne söylenecek ne yapılacak pek bişi yok. zaten laftan anlayacak olsalar böyle şeyler yapmazlar. yine de uyarın için saolasın.
o reflektörlü yelek fikri hakikaten iyi. önerin için saolasın.
bide bu motorun şişmesi tam olarak ne demek oluyo. hani hiç başıma gelmedi. nasıl oluyo. nasıl anlıyoruz. bide ne yapıyoruz eğer şişerse. hani arabada su kaynatması gibi bişi desem rölantide soğuyana kadar bekleriz derimde motorda hiç başıma gelmediğinden bilemiyorum.
hiç birşey yapmıyorsun kenara çek hem sen hemde motorun dinlensin olay bu...
motorun perfotrmastan çekişten düşmesi motor şişmesi...
HONDA;hayat onda...
İ.V.İ.B.İ
DRİFT RELİGİON
-
13 Haziran 2009, 02:28
#17
motorun şişmesi denilen şey yetersiz yağlama veya yetersiz soğutma sonucu, aşırı ısınma neticesinde silindir ve yatakları gibi elemanların genleşerek motor bloğuna kalıcı hasar vermesidir.Fazla ısınmış motorla yola devam edersen motor kitlenip taklaya gelirsin.(gerçek takla)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler