Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet ve Otomobil Frenlerinin Karşılaştırılması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    İst. Üsküdar
    Arkadaşlar bir motosiklet ile durmak, otomobil ile durmaktan ne kadar kolaydır? veya ne kadar zordur? fren mesafeleri filan...

    deneyimlerinizi de katarak yardımcı olursanız çok sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Eylül 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    XCİTİNG 250İ
    motor araba gibi durmaz...

  3. #3
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    ön teker çift disk,arka tekerde disk bi de üstüne ABS donanımı varsa bu motosikletten iyi duracak araba yoktur....
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    youtube 5th gear da lamborghini ile ducati testi vardı.ducati 1-2 metre geç duruyordu


    ama tutup ta sedan bir arabayla ducati frenlese ducati daha önce durur

  5. #5
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    youtube 5th gear da lamborghini ile ducati testi vardı.ducati 1-2 metre geç duruyordu


    ama tutup ta sedan bir arabayla ducati frenlese ducati daha önce durur
    o zaman motor freni daha iyi çünkü,her yerde lamborghini yok
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin

  6. #6
    mczaga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    henüz yok.
    Alıntı mrock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön teker çift disk,arka tekerde disk bi de üstüne ABS donanımı varsa bu motosikletten iyi duracak araba yoktur....
    4 tekermi çok 2 tekermi cevabı hangisi ise o kısa mesafede durur .

  7. #7
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    ABS li motor kullanmadım ama vidyolarda gördüğüm kadarıyla sağlam frenliyorlar bence.Bu tip motorlar arkadan araç toslamasına müsait makineler...
    Google Video
    Hata: Eğer bu videoyu izleyemiyorsanız, Google Video sitesinde hata oluşmuş ya da flash programı bilgisayarınızda yüklü değildir. .
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  8. #8

    Üyelik
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    İst. Üsküdar
    mesela bir yzf r6, zx-6r ne kadar rahat durur?
    veya 600-750cc arası bir enduro motoru düşünürsek ne kadar rahat durabiliriz?

    motosiklet alabilmem için aileme bu konuda bişiyler okutmam lazım

  9. #9
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    arabaların frenıne aban hıc sıkıntı cekmesssın ama motor frenıne aban yerlerde surunursun yolda ufak toz toprak olsun frene bas kitlenir yolda engebe olsun frene bas kitlenir her zaman cok hassas dokunmak gerekıyor agırlık dagılımını ayarlamak gerekıyor..
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  10. #10
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Alıntı buraqh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mesela bir yzf r6, zx-6r ne kadar rahat durur?
    veya 600-750cc arası bir enduro motoru düşünürsek ne kadar rahat durabiliriz?

    motosiklet alabilmem için aileme bu konuda bişiyler okutmam lazım
    "o dediğin 600cc üstü "R" lı makineler gazlamak için yaratılmışlar frenleri bisikletten daha zayıf" diyimde bu yazıyı ailene okutama o zaman.

    başlangıç makinesi bu aletler değil,aileni ikna edeceksen baya bi yetenekli olman gerek
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  11. #11

    Üyelik
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    İst. Üsküdar
    başlangç makinam bir cup veya commuter, bir süre sonra bölye bir modele geçmeyi düşünüyorum

    ama devamında kullanacağım makina için bir fikir veremezsem başlangıçım da olamayacak

  12. #12

    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosiklet, hele ki ss hiç bir araba gibi durmaz, duramaz, ister çift disk olsun ister abs olsun, motosiklette panik fren yapmak çok ciddi deneyim, teknik ve kabiliyet gerektiren bir hadisedir.

    Arabalarda ise öyle değildir, hele abs varsa bacağınızın tüm gücüyle basarsınız araba durur, motorun frenine öyle abanırsanız motor durur, siz üzerinden alçak uçuşa geçersiniz.

    5th gear gibi programlarda gördükleriniz bu işin profesyonelleri tarafından, trafiğe kapalı alanlarda, en iyi kalite asfalt üzerinde yapılan karşılaştırmalardır. Sizin caddede yapacağınız deneme ile yakından uzaktan alakası yoktur.

    Özetlemek gerekirse; motosiklet durmaz :D

  13. #13
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    arabaların her ne kadar 4 lastiği de frenleme esnasında giden kütleyi durdurma işini yapıyorsa da en önemli etkenin giden kütlenin ağırlığı olduğunu düşünmekte fayda var gibime geliyo. belirli bir süratle giden araç ne kadar ağırsa durdurmak o kadar zor olur bence
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  14. #14

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    motoruna ve arabasına göre değişir bu kıyaslama
    [COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]

  15. #15

    Üyelik
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    İst. Üsküdar
    Alıntı Omicron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabaların her ne kadar 4 lastiği de frenleme esnasında giden kütleyi durdurma işini yapıyorsa da en önemli etkenin giden kütlenin ağırlığı olduğunu düşünmekte fayda var gibime geliyo. belirli bir süratle giden araç ne kadar ağırsa durdurmak o kadar zor olur bence
    tekerleklerin yer ile sürtünmeleri artar otomobilde
    frenleme için en önemli şeylerden biri budur da
    motor aninden durabilse bile senin hala üstünde olacağın kesin olmaz

    ben deneyimlerinizi sormuştum, cevabını aldım teşekkür ederim

  16. #16
    Bolu'lu Lynx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    KLE 500
    Arkadaşlar istisnalar illaki olacaktır ama Otomobiller kesinlikle motosikletlerden daha erken durur...SS lerin diğerlerinden çok da farkı yoktur... Osmaniyelinin yaptığı 5th gear programına bir ilavede ben yapayım 2001 yılında çıkan (Hangi ay hatırlamıyorum dergi şuan elimde değil)AUTOBİLD dergisinde de detaylı bir karşılaştırma vardı ...ve otomobiller fark atarak daha erken duruyordu...Ayrıca bu test otobüsler,minibüsler,F1 araçları (!) ve tırlarda vardı....
    Denildimi bir yerin adına Türk beldesi
    Gözüm albayrak arar, kulağım ezan sesi....

  17. #17
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Motosiklet here zaman otomobilden daha uzun fren mesafesine sahiptir. Hele ki hızlanmakta olan bir motosiklet , yüksek ivme sebebiyle çok çok daha geç durur.

  18. #18
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Motosikletler yere iki teker ile basmaktadır. Arabalar ise 4 tekerlek ile yere tutunurlar. Neticede arabaların yere yaptığı sürtünme çok daha fazladır. Sanılanın aksine motosikletler hafif oldukları için daha kısa sürede durur teorileri birçok testle çürütülmüştür. Arkadaşın yukarıda bahsettiği SS bir araba ve motosiklet karşılaştırması buna güzel bir örnektir. Son dönemde motosikletlere uygulanan ABS sistemleri (özellikle kombine olanlar) motosikletlerin kaygan zeminlerdeki frenleme performansını arttırmıştır. Frenleme sonrası durma mesafesine etki eden unsular kabaca;

    Yol sürtünme değeri;
    Lastik tutunma değeri;
    Hız,
    Frenleme gücü;
    Ağırlık;

    olarak kabaca sıralanabilir.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  19. #19

    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSR 600 ABS
    Arkadaşlar, abs toyota ve yine abs li suziki motorsiklet kullanıyorum. Gerçi absnin verdiği tekerleğin kitlenmemesi gibi bir imkanım var, ama panik frenlerde gördüğüm kadarıyla motorla çok daha kısa mesafede durabildiğimdir. Arkadaşın bahsettigi lamborgini gibi araçlarla çok fazla karşılaşma olanağımız olmadığından dolayı, duramayan araçların bize arkadan vurma olasılığı fazladır.

    Bunu İstanbul yolunda bir kaç yaşadığım için durabileceğimi anladığım noktada freni bırakıp arkadaki aracın rahatlamasını sağlıyorum.

    Fiziksel olarakta olarakta ağır kütlenin ivmelenmesini durdurmak daha zordur.

  20. #20
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı justyalin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, abs toyota ve yine abs li suziki motorsiklet kullanıyorum. Gerçi absnin verdiği tekerleğin kitlenmemesi gibi bir imkanım var, ama panik frenlerde gördüğüm kadarıyla motorla çok daha kısa mesafede durabildiğimdir. Arkadaşın bahsettigi lamborgini gibi araçlarla çok fazla karşılaşma olanağımız olmadığından dolayı, duramayan araçların bize arkadan vurma olasılığı fazladır.

    Bunu İstanbul yolunda bir kaç yaşadığım için durabileceğimi anladığım noktada freni bırakıp arkadaki aracın rahatlamasını sağlıyorum.

    Fiziksel olarakta olarakta ağır kütlenin ivmelenmesini durdurmak daha zordur.
    Motorda abs yoksa - ki çoğumuzda yok - panik fren = asfaltı öpmek.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler