Arkadaşlar bir motosiklet ile durmak, otomobil ile durmaktan ne kadar kolaydır? veya ne kadar zordur? fren mesafeleri filan...
deneyimlerinizi de katarak yardımcı olursanız çok sevinirim
Arkadaşlar bir motosiklet ile durmak, otomobil ile durmaktan ne kadar kolaydır? veya ne kadar zordur? fren mesafeleri filan...
deneyimlerinizi de katarak yardımcı olursanız çok sevinirim
motor araba gibi durmaz...
ön teker çift disk,arka tekerde disk bi de üstüne ABS donanımı varsa bu motosikletten iyi duracak araba yoktur....
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
youtube 5th gear da lamborghini ile ducati testi vardı.ducati 1-2 metre geç duruyordu
ama tutup ta sedan bir arabayla ducati frenlese ducati daha önce durur
ABS li motor kullanmadım ama vidyolarda gördüğüm kadarıyla sağlam frenliyorlar bence.Bu tip motorlar arkadan araç toslamasına müsait makineler...
Google Video
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
mesela bir yzf r6, zx-6r ne kadar rahat durur?
veya 600-750cc arası bir enduro motoru düşünürsek ne kadar rahat durabiliriz?
motosiklet alabilmem için aileme bu konuda bişiyler okutmam lazım
arabaların frenıne aban hıc sıkıntı cekmesssın ama motor frenıne aban yerlerde surunursun yolda ufak toz toprak olsun frene bas kitlenir yolda engebe olsun frene bas kitlenir her zaman cok hassas dokunmak gerekıyor agırlık dagılımını ayarlamak gerekıyor..
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
başlangç makinam bir cup veya commuter, bir süre sonra bölye bir modele geçmeyi düşünüyorum
ama devamında kullanacağım makina için bir fikir veremezsem başlangıçım da olamayacak
Motosiklet, hele ki ss hiç bir araba gibi durmaz, duramaz, ister çift disk olsun ister abs olsun, motosiklette panik fren yapmak çok ciddi deneyim, teknik ve kabiliyet gerektiren bir hadisedir.
Arabalarda ise öyle değildir, hele abs varsa bacağınızın tüm gücüyle basarsınız araba durur, motorun frenine öyle abanırsanız motor durur, siz üzerinden alçak uçuşa geçersiniz.
5th gear gibi programlarda gördükleriniz bu işin profesyonelleri tarafından, trafiğe kapalı alanlarda, en iyi kalite asfalt üzerinde yapılan karşılaştırmalardır. Sizin caddede yapacağınız deneme ile yakından uzaktan alakası yoktur.
Özetlemek gerekirse; motosiklet durmaz :D
arabaların her ne kadar 4 lastiği de frenleme esnasında giden kütleyi durdurma işini yapıyorsa da en önemli etkenin giden kütlenin ağırlığı olduğunu düşünmekte fayda var gibime geliyo. belirli bir süratle giden araç ne kadar ağırsa durdurmak o kadar zor olur bence
AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür
motoruna ve arabasına göre değişir bu kıyaslama
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
Arkadaşlar istisnalar illaki olacaktır ama Otomobiller kesinlikle motosikletlerden daha erken durur...SS lerin diğerlerinden çok da farkı yoktur... Osmaniyelinin yaptığı 5th gear programına bir ilavede ben yapayım 2001 yılında çıkan (Hangi ay hatırlamıyorum dergi şuan elimde değil)AUTOBİLD dergisinde de detaylı bir karşılaştırma vardı ...ve otomobiller fark atarak daha erken duruyordu...Ayrıca bu test otobüsler,minibüsler,F1 araçları (!) ve tırlarda vardı....
Denildimi bir yerin adına Türk beldesi
Gözüm albayrak arar, kulağım ezan sesi....
Motosiklet here zaman otomobilden daha uzun fren mesafesine sahiptir. Hele ki hızlanmakta olan bir motosiklet , yüksek ivme sebebiyle çok çok daha geç durur.
Motosikletler yere iki teker ile basmaktadır. Arabalar ise 4 tekerlek ile yere tutunurlar. Neticede arabaların yere yaptığı sürtünme çok daha fazladır. Sanılanın aksine motosikletler hafif oldukları için daha kısa sürede durur teorileri birçok testle çürütülmüştür. Arkadaşın yukarıda bahsettiği SS bir araba ve motosiklet karşılaştırması buna güzel bir örnektir. Son dönemde motosikletlere uygulanan ABS sistemleri (özellikle kombine olanlar) motosikletlerin kaygan zeminlerdeki frenleme performansını arttırmıştır. Frenleme sonrası durma mesafesine etki eden unsular kabaca;
Yol sürtünme değeri;
Lastik tutunma değeri;
Hız,
Frenleme gücü;
Ağırlık;
olarak kabaca sıralanabilir.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Arkadaşlar, abs toyota ve yine abs li suziki motorsiklet kullanıyorum. Gerçi absnin verdiği tekerleğin kitlenmemesi gibi bir imkanım var, ama panik frenlerde gördüğüm kadarıyla motorla çok daha kısa mesafede durabildiğimdir. Arkadaşın bahsettigi lamborgini gibi araçlarla çok fazla karşılaşma olanağımız olmadığından dolayı, duramayan araçların bize arkadan vurma olasılığı fazladır.
Bunu İstanbul yolunda bir kaç yaşadığım için durabileceğimi anladığım noktada freni bırakıp arkadaki aracın rahatlamasını sağlıyorum.
Fiziksel olarakta olarakta ağır kütlenin ivmelenmesini durdurmak daha zordur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)