Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Artık arabalar motorların farkına varsın. Bilgi Paylaşımı....

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Nisan 2009
    merhaba arkadaşlar. Ben uzun zamandır motor kullanıyorum. Motor kullanmadan önce hemen hemen video sitelerindeki bütün motorsiklet kazalarını izledim. Büyük faydası oldu bana çoğundan ders çıkardım. Biz motorcuların trafikte en çok karşılaştığı en önemli sorun araba kullananlar bizi nedense görmüyor. Dikkat ettim de bizim ülkemiz insanlarının çoğu sağa sola dönerken sinyal vermiyor bu da biz motorcular için sıkıntı oluyor. Çok arkadaşımızın bu yüzden byük kazalar yaptığını biliyorm. Birde araba kullananlar bizim geldiğimizi gördükleri halde tali yoldan çıkacakları zaman durup beklemek yerine birden fırlıyorlar. Ama bilmiyolar motorsiklet araba gibi fren yaptığın zaman durmaz. Benim kafamda e5 gibi uzun yollarda motor kullananlar için ayrı bi yol yapılması gibi bi proje var. Bu sadece bi düşünce başka şeylerde olabilir tabi. Sizlerde bu konuda düşüncelerinizi, görüşlerinizi, deneyimlerinizi ve bilgi birikimlerinizi aktarırsanız bizim için faydalı olur sanıyorm. herkese kazasız belasız iyi sürüşler....
    Geç gitmek hiç gitmemekten iyidir....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    31 Ocak 2009
    Şehir
    siirt
    Motosikleti
    125 kt gerisi hikaye
    bencedee bişeylerin farkına varmaları lazım 4 tekerlilerin

  3. #3

    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Motosikleti
    Ramzey 125 cc scooter
    evet belki düşünceniz güzel ancak ne yazıkki ülkemizde henüz bütün taşıtlara açık olan yolların durumu ortadayken herhalde bu durum biraz zor gözüküyor.

    Ancak belki şu düşünülebilir:Örneğin yol yapım alanlarında çift şerit yoldan örneğin tek şerit yola geçerken yapılan düzenlemeler ne yazıkki sadece arabaların geçebileceği standartta düzenleniyor.

    Örneğin o bölünmüş alana bir motosiklet araba ile aynı hızda girse herhalde sonuç hüsran olur.En azından TCK yolları motosikletleride hesaplayarak bu yerleri düzenleyebilmeli diye düşünüyorum.Uzun yolda motosiklet kullanan birçok motorcu bu sıkıntıları yaşamıştır diye düşünüyorum.

    Ve tabiki en son olarak şu bariyer mevzusu.Ne yazıkki hala bir düzenleme yapılamadı diye biliyorum.O bariyerler ölüm saçmaya devam ediyor.Ülkemizde durum bu iken motosikletler için ayrı yol sadece hayal olurdu.
    HEM bence motosiklet için ayrı yol yapılacağına ağır vasıtalar için ayrı yollar yapılsa trafik kazalarının YÜZDE70 azalacağına da iddaya girerim
    Ramzey 125 cc scooter

  4. #4

    Üyelik
    06 Ocak 2009
    Şehir
    KAYISDAG
    Motosikleti
    ASYA 150 T
    katılıyorum

  5. #5

    Üyelik
    12 Nisan 2009
    Ben günde 3,4 kaza atlatır oldum arkadaşlar. İşin açıkçası bazı motorcu arkadaşlar adranalin olsun diye abartabiliyolar. O konuda bizim motorcu aradaşlarda suç var. Ama ben artık snki araba kullanır gibi motor kullanıyorm. Bu şekilde olacağına araba alırım daha iyi diye bi düşünceye kapılıyorm. Çnkü ben motoru trafik sıkıntısından kurtulmak için almıştım. Aralara girsen biri yanlış bi hareket yaptımı sonu hüsranla bitiyor çoğu kez. Aralara girmesen motorun bi avantajı kalmıyor. Bilmiyorm napıcam.
    Geç gitmek hiç gitmemekten iyidir....

  6. #6

    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Motosikleti
    Ramzey 125 cc scooter
    Arkadaşım zaten aralara girmek en büyük hata olur motosikletle çünkü bende araba kullanıyorum ne kadar dikkat edersen et aynada kör nokta kalıyor kafanı çevirip baksan bile bazen gözden kaçıyor burada araba sürücülerinede düşman gözle bakmak saçma geliyor bana.Şeridini koruyarak motosiklet kullanacaksın.

    hem kendi motorunu hemde kendi motrunla beraber öndeki arkadaki arabayıda kullanacaksın.Hatta günümüz trafik koşullarındaki yanındakileri ve çarprazındakileride...
    Ramzey 125 cc scooter

  7. #7

    Üyelik
    12 Nisan 2009
    Araba kullananlara düşman gözüyle bakmıyor tabiki ama bir çok araba sürücüsü sinyal vermeden kafasına göre bi sağa dönüyr bi sola dönüyor. Ya adam yol kenarına park etmiş arabayı. Hani caddelerde koyarlar ya yol kenarına. Gidiyorm normal seyirde adam birden çıkıyor park yerinden. Ya insan bi sinyal verir ben çıkıyorm tarzında. Özellikle taksiciler çok yapıyor bunu. adamın arkasında gidiyosn birden duruyor ya müşteri almak için, ya müşterisini indirmek için. Daha bugün karşılaştım. Adam caddenin ortasında müşteri indirdi ya. Birden durdu önümde.

    Artık kestiremiyorm napıcaklarını. Tali yolda birini gördüğüm zaman 10 kere kornaya basıyorm selektör yapıyorm belki farkeder diye. Bazen yetersiz kalıyor. Özellikle bayan sürücüler canıma tak ettirdi artık. Bende çok araba kullandım ama dengesiz dengesiz kullanmıyodum. Ben bile motorla ara sokaklarda bile yani arabanın en az olduğu yerde bile sinyal veriyorm ne olur ne olmaz diye. Dediğin gibi E5 te şeritini korudğun zaman çok fazla sıkıntı olmaz. Ama caddelerde yani e5 olmayan ama ona benzer girişleri çıkışları tali yolları bol olan caddeler çok var. O tür yerlerde çok fazla sıkıntı oluyor. Zaten baktığın zaman en çok kazalarda burada oluyor.
    Geç gitmek hiç gitmemekten iyidir....

  8. #8
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Daha motorda 3. günümü bitirdim ve cidden 4 teker sürücüleri bizi farketmiyor veya algılayamıyorlar..yaya ile makina arası bir şey sanarak beyinlerini bu konuda yormaktan vazgeçip boş veriyorlar..Yahu adamı 100 mt. önceden gördüm ve hızım 50 km/s iken en az 10 kez korna çaldım ve selektçr yaptım adam gene anayola ben yokmuşum gibi daldı..

    Benim yaptığım çıkarım şu;

    Motosikletlerimizi araba kullanır gibi sürmemeliyiz..Yani arabayla bazen risk alındığında (hani insiyatifi karşısındakine bırakmak, yani karşıdakine güvenmek)
    karşı taraf size uymak zorunda kalır ya, işte motosiklette o durum YOKTUR.

    Kesinlikle ve kesinlikle her zaman boşvererek yolu/hakkı 4 tekere vermeliyiz..
    Aksi halde yerlerde yuvarlanan biz oluruz diye düşünüyorum..

    Tamam haklarımız vs. anladım ama realitede (mevcut memleket koşulları) 4 teker ile 2 tekerin inatlaşması mükün değil..

    Umarım anlatabildim ne demek istediğimi..

  9. #9
    marefb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1299 Panigale
    bunu tartışmanın artık hiç gereği yok çünkü günümüz şartlarında ne yazıkki motosiklet kullanmak azraille dalga geçmek gibi bişi...=( otobüsün altına girdim ve motor askım bitti ne yazikki hepsi dikkatsiz sürücülerin yüzünden!!!!!

  10. #10
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    dostum adamlar kafa kopardıgı kanıtlanmış bariyerleri bile deli gibi savundular kaldırmadılar hiç bir önlem almadılar okadar yüzsüz ve pişkinler okadar umursamazlar.bide gelip motora özel yol mu yapacaklar?yollardaki kasisleri kaldırsınlar çukurları doldursunlar bize yeter

  11. #11
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum adamlar kafa kopardıgı kanıtlanmış bariyerleri bile deli gibi savundular kaldırmadılar hiç bir önlem almadılar okadar yüzsüz ve pişkinler okadar umursamazlar.bide gelip motora özel yol mu yapacaklar?yollardaki kasisleri kaldırsınlar çukurları doldursunlar bize yeter
    Kesinlikle katılıyorum. Arkadaşlar lütfen Türkiye'den bahsediyoruz . Söylenecek o kadar çok şey varkı aklımdakileri dökmek, uzun süre parmak ağrılarına sebeb olabilir. Motosiklet konusunda çok geri bir ülkeyiz maalesef. Bunu savunanda çok, savunmayanda çok. Fakat artık son yıllarda öyle bir artış var ki bunu zaten çıplak gözle görebiliyoruz. Motor piyasasının en çok hareketlenmesindeki neden elbetteki çin malının Türkiye pazarına girmesiyle, sunduğu fiyat avantajı ve en önemlisi ulaşımı en ekonomik şekilde sağlayabilmesi.

    Devletimizin en başta yapması gereken bir kere motorlu taşıtlar kanunu baştan düzenlemesi; Avrupa ülkelerindeki gibi motosikletin öncelikli olması ve kural ihlali yapan her sürücü için mümkün olan en ağır cezayı uygulaması. Elbetteki söylemeden olmaz. Yolları düzeltmeyi bırakın, bari uyarıcı levhaların, tabelaların daha sık ağırlık verilmesi. Yani yolda giderken birden kara delik gibi çukurun sizi içine almasının düşüncesi bile çok acı. Bizler canımızı sokakta bulmadık, kelle koltukta gezmek istemiyoruz. Artık birşeylere dur demeli ve bunu ciddi katılımlarla, protestolarla dile getirmek (zarar vermeden). Devleti bu hususta yenilikçiliğe sürüklemek, hakkımızı aramak zorundayız. Yoksa hala buradan yazışmalarımız daha ne kadar sürer bilmiyorum.

    Öte yandan otomobil sürücüleri. Görmezden gelemeyiz arkadaşlar, motosikletlere bu davranışların sergilenmesindeki en büyük neden motorculardır. Boşuna itiraz etmeyelim. Hepimiz görüyoruz kural ihlali yapan motorcular çok. Sinyal vermeden sağa sola bakmadan ani şerit değiştiren, yayaların yoğun olduğu kesimlerde motoru bağırttırarak etrafı rahatsız eden. Gereksiz yerde ve zamanda hız rekorları kırmaya çalışan kişilerin davranışları yüzünden bu noktalara geldi. Yani büyük neden bu sıraladıklarımda yatıyor. Elbetteki bunlarıda göz ardı edemeyiz.

    Yani genel bir düşünce ile baktığınızda her iki tarafta haklı. Bazı geri düşünürlerin dışında motora karşı gereksiz bir kin veya öfke duyulacağını sanmıyorum. Elbetteki durum ne olursa olsun, hiç bir sürücü diğer sürücünün hayatını tehlikeye atmaya hakkı yok.

    Son olarak diyeceğim herkesin aklını başına alması, olayları olduktan sonra değil. Olmadan önce kestirebilmesi. Ne olunursa olunsun insanın canına kasti davranışlarda bulunulmaması ve en önemlisi motosiklet kullanıcıları öncelikli hale getirilip, desteklenmesi.

    Daha elbetteki bir çok konu var. Anlatmakla bitmez fakat bazı şeylerin artık değişmesi lazım. Taş devrinden kalma kuralların değişmesi ve burnunun dikine giden sürücülerin trafikten men edilmesi. Men edilmesiyle kalmayıp en ağır şekilde ceza görmesi taraftarıyım. Ve tekrar belirtmek isterim kullanıcıların sessiz kalmaması ve sorunlarını duyurması gerekli diye düşünüyorum.

    Saygılarımla.
    Önce emniyet, sonra hareket...

  12. #12
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Bence öncelikle devletin motosiklet kullanımını teşvik etmesi gerekiyor.

    Motosikletten alınan yüksek ÖTV oranları, köprü-yol geçiş ücretleri vs. yeniden gözden geçirilmeli.

    Hem çevreye duyarlı, hem ekonomik, hem trafik sorununa çözüm niteliğinde bir araç motosiklet sonuçta.

    Trafikte de öncelik hakkı ve ayrıcalığı olmalı 2 tekerin.

    Bu sayede motosiklet kullanımının artması sağlanır ve ülkemizde motosiklet kültürü daha çabuk gelişip yerleşir diye düşünüyorum.

  13. #13
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Arkadaşlar kimse ilgilenmez bu konularla malesef ...Bu zihniyet değişene kadar herkez dikkatli ve güvenli kullanmalıyız motosikleti .
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  14. #14

    Üyelik
    12 Nisan 2009
    dedikleriniz doğru arkadaşlar. Bizimde özellikle geceleri ayrı ayrı önlemler almamız gerekiyor. Ben en basit olarak jantlara reflektör taktırdım. Resimleri daha sonra atacağım. Ve motorun altına ışık koydurmayı düşünüyorm. Arka çantanın üstüne sağına soluna fren ışıkları falan taktırdım. Gece görünmemi kolaylaştırıyor. Biliyosunuz bizim şöförler biraz körüngöz olduğu için.

    Ama iddia ediyorm arkadaşlar gün gelecek İKİ TEKER DÖRT TEKERDEN ÜSTÜN OLACAK.....
    Geç gitmek hiç gitmemekten iyidir....

  15. #15
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    arkadaşlar bu arada bizim arkadaşlar arasında kendimizce aldığımız bir önlem var oda hava karardıgında motor kullanmamak..mecbur kalırsakta 80 km yi geçmemek..

  16. #16

    Üyelik
    12 Nisan 2009
    hava karardığında motor kullanmamak yerine. Motoru gece bariz bi şekilde belli edecek bi ışıklandırma düşünülebilir aslında.

    Ben şu an gece belli olsn dye jantlara reflektör taktırdım. Motorun altınada ışıklandırma yaptırcam en kısa zamanda.... bu arada resim eklicektim bulamadım nasıl ekleyeceğimi yardımcı olrsanız sevinirim...
    Geç gitmek hiç gitmemekten iyidir....

  17. #17
    Ahmet Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Grand Dink 150
    Motosiklete olan trafikteki kötü duruma düşüren durumları ve yaklaşımları birkaç başlık altında incelemek gerekiyor.
    1.Üç şeritli boş bir yolda orta şeritte 80km hızla giderken; arkamıza yanaşıp selektör yapan grubu -en başta insanlıkla bağdaşmayan bu hareketten dolayı- amip kafalı olarak nitelendiriyorum. Bu kişi kesinlikle normal hayatında da bu davranışların dışında bir duruş sergilemiyordur.
    2. Geri kalmış ve modern düşünce anlayışını geliştirmemiş bir toplum olduğumuz için; cahillik tüm dertlerimizin en başında. Sanıyorlarki her motosiklete binen bunu hava olsun diye dolaşan burjuva takımı. (Burjuvazi aslında normal kelime anlamıyla zaten kötü bir özellik değil halkın üst katmanını belirten bir terimdir)
    3. Karşısındaki insana saygısı olmayan, sokakta birine birşey olduğunda yardım etmek yerine "maaşının tamamını vererek aldığı telefonuyla" videosunu çeken bir kişinin motosiklete ve onun üzerindeki kişiye göstereceği saygıyı beklemek mümkün değil. böyle bir kişinin altına 4 teker verdiğinde neler olabileceğini yollarda zaten görebiliyoruz.
    4. Yollarda motosikletler düşsün diye tasarlanmış tırtıklar, kayan şeritler, bariyerler............v.b.
    5. Ülkemizde ehliyet almanın, manavdan karpuz almaktan daha kolay olması.
    6. Maalesef iğneyi kendimize çuvaldızı başkasına misali; sokaklarda belkide kasksız korumasız, bi haltmış gibi herkesin canını hiçe sayarak motosiklet kullanan, birçok kişiyi her motosilet sürücüsü aynıymış önyargısını oluşturan, bizden olduğunu söyleyemeyeceğim kör cahiller. BU kişiler kendisinden çok bize zarar veriyor.
    .
    .
    .
    Daha o kadar çok ki sayması saatler alabilir.
    Grand Dink 150cc

  18. #18

    Üyelik
    12 Nisan 2009
    doğru söylüyosun kardeşim...

    Ama istediğimi tam alamadım motorcu arkadaşlardan. Zaten motorcuların yaşadığı sorunları hepimiz biliyorz. Tekrar tekrar dile getirmek kötü değil ama çözümcü bi yaklaşımda değil.

    İstediğim çözümcü bi yaklaşım. Yani en basitinden kendi çabamızla nasıl az da olsa bu sorunları çözeriz.

    Kendimize göre nasıl bir önlem alırız. Motora yeni başlayan arkadaşlarada iyi bir örnek olacaktır diye düşünüyrm.

    İstiyormki herkes deneyimlerini paylaşsın....

    hadi arkadaşlar deneyimlerinizi aktarın..........tecrubelerinizden faydalanmak isteyenler olacaktır..........
    Geç gitmek hiç gitmemekten iyidir....


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler