Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Endurocular yardım lütfen...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    DENiZLi
    Motosikleti
    Tabanvay
    Arkadaşlar şimdiye kadar bir sürü motosiklet kullandım. Benim için en önemlisi hanımla beraber gezebilmekti. Hanım hangi motosikleti beğenirse onu alıcam dedim ve SW600 ABS aldım. motorumdan acayip derecede memnunum. Ama asıl sorun hanım sağlık problemlerinden dolayı artık motora binemeyecek Doktor kesinlikle yasakladı.

    Artık içimde hep beni dürten enduro motosikletlere bakmaya başladım. Tabiki enduroların fiyatlarıda önemli. Şimdi endurolara bakıyorum. Aklımdaki modeller XT660R - yeni kasa Tenere- Transalp ve F650gs.

    Transalp: Yakıt masrafı çok yüksek olduğu söyleniyor. Başka sorunu var mı emin değilim.

    F650gs : Kronik problemleri çok olan bi motosiklet. Yakıt tüketimi en az olan enduro. Bunun yanında fahiş bakım masrafı.

    XT660R : İkinci elleri çok uygun. İçimden neden olmasın diye dürtüp duruyo. Yalnız yakıt tüketimi , 2 kişi ile uzun yol performansı. Çok mu titreşimlidir.

    Yeni kasa Tenere: Bu motorda bana beni al diye bağırıyor resmen . Ama XT600R daki bütün sorularım bu motor içinde geçerli.

    Aklımdaki en büyük sorunlardan biride ABS. SW alana kadar hiç ABS li motor binmedim. Ama ABS gerçekten mükemmel zevkli. Kullanım kolaylıklarıda cabası. virajda fren atma filan.

    Bu motorlar arasında sadece F650gs de ABS var.ABS olmaması bu motorlarda sorun yaratır mı? Mesela herhangi bi model aldım, motora ABS taktıramaz mıyım?

    Üüüff yaa amma yazdım. Bana bi yardım lütfen.

    Yazdığım modellerle kesin bilgisi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim. Hangi modeli önerirseniz sebebinide yazın lütfen


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    Öncelikle geçmiş olsun abi,

    Aklındaki makinalardan en kıvrak ve atak olanı xt 660 r dır.

    Enjeksiyonludur ve hızlanma dereceleri çok yüksektir.

    Ortalama 3,5-4 litre yakıyor.

    (bir arkadaş daha yeni aldı inceleme fırsatım oldu.)

    Diğerleri daha çok touring tadı verecek ağır makinalar.

  3. #3
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    merhaba,
    ben senin yazdığın motorların hepsini kullandım, şu an neye bindiğimi sorarsan xt660x süpermoto kullanıyorum çok düşünüp buna karar verdim ve uzun zaman önce aldım çok memnunum yakıtta çok ekonomik ve tork gücünden dolayı ve evduruların silindir sayısı tek veya çift olduğundan hepsinde vibrasyon belirli oranlarda vardır. süpermotoya hayabusadan geçiş yaptım bunu da belirteyim uzun araştırma ve düşünce sonucunda xt660x aldım,
    umarım yardımcı olmuşumdur.

  4. #4

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    DENiZLi
    Motosikleti
    Tabanvay
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,
    ben senin yazdığın motorların hepsini kullandım, şu an neye bindiğimi sorarsan xt660x süpermoto kullanıyorum çok düşünüp buna karar verdim ve uzun zaman önce aldım çok memnunum yakıtta çok ekonomik ve tork gücünden dolayı ve evduruların silindir sayısı tek veya çift olduğundan hepsinde vibrasyon belirli oranlarda vardır. süpermotoya hayabusadan geçiş yaptım bunu da belirteyim uzun araştırma ve düşünce sonucunda xt660x aldım,
    umarım yardımcı olmuşumdur.
    xt660x 2 kişi için sele rahatsız olucak gibi görünüyor ama ???

  5. #5

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    evet XT660 iki kişi için uzun yolda koltuk rahatsız edici olabilir,

    suzuki DL650,bu konuda daha iyi yakıt konusundada cimri performansı da iyi,

    Africa twin iki kişi için uzun yol makinesi çok sağlamdır üzmez,ama yakıt durumunu bilmiyorum

    Varedero 1000 belki biraz pahalı gelebilir oda sağlam uzun yol makinesi

    tercih senin

  6. #6
    giotine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Beşiktaş
    Motosikleti
    XT660R/PD
    Ben 1500 km.dir XT660R kullanıyorum. Her yola gelebilecek tip'de gereğinden fazla güçlü ve sizi üzmeyecek bir motosiklet. Bana göre iki dezavantajı var ; birincisi ;yüksek hızlarda ''150-170 arası '' rüzgar'ı fazlaca hissetmeniz. Takacağınız bir touring öncam ile bunu bir nebze kesebilirsiniz. ikincisi 660 cc olduğundan vergisi 650 cc motorlara göre iki kat daha yüksek.

    Ben XT660R almaya karar verirken çok araştırdım. Hem uzun yolda asfaltta hemde arazide beni üzmediği, seri, kıvrak bir o kadar da keyifli olduğu için bu motoru iyiki almışım diyorum.

    Ben tavsiye ederim.
    Transalp için yakıt konusunda söylenenler doğru.
    F650GS ; bakım ve servis konusunda bişey söyleyemicem ama benim param onun bakım ve parçalarına yetmeyeceğini düşündüğüm ve özellikle ön jant'ının 19 inç olması sebebiyle tercih etmemiştim.
    Yeni Tenere ; Kullanmadığım için bilmiyorum. Fakat aslında almak istediğim motor tenere'ydi. Fiyatı yüzünden alamamıştım.

    ABS'li motor kullanmadığım için bişey yazamıcam. Ama XT660R bence tam safkan bir enduro.
    Korumanı giy ! Tarzanlığın alemi yok !!

  7. #7
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Sadece benim tercihim olduğu için DL650 derim.Hem ABS'yi sonradan taktırmak içinde uğraşmazsın.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  8. #8

    Üyelik
    06 Haziran 2007
    Şehir
    Şişli - İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    merhaba,

    yaklaşık 2 senedir 2000 model F650 GS kullanıyorum.
    motorumu alırken transalp-DL650-KLE500 ve 650 GS karşılaştırması yaptım.
    %85 asfalt %15 toprak,köy yolunda kullanırım düşüncesiyle bu dört model arasında gidip geldim. eşimle beraber yolculuk yapacağımız için artçının konforunuda düşündüm. artçılı yolculukta en geniş ve rahat sele DL650 de var. ama 650GS de çok kötü değil.

    neyse fazla uzatmayayım. önce kriterlerini belirlemen ya da belirtmen daha doğru olur bence.

    F650 alırken benim kriterlerim;
    asfalt kullanımı %80
    artçılı yolculuk : evet
    abs:evet
    trafik sıkışıklığında sürüş kolaylığı
    bakım masrafı (bmw servisi dışında iyi bir usta bulursan pek pahalı değil, istabulda saffet usta)


    tek silindir olduğu için biraz titreşim var, ama rahatsız edici değil.


    boy faktörü de önemli tabi.


    sonuç olarak DL650 veya F650 benim zevkime en uygun makineler. yanılmıyorsam DL650 2008 den bu yana ABS opsiyonlu.


    daldan dala atlayarak anlatıyorum kusura bakma malum bir yandan iş-güç-raporlar
    hayat güzeldir

  9. #9

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    DENiZLi
    Motosikleti
    Tabanvay
    DL 650 ABS li modeller çok pahalı. birde suzuki azcık şımarmaya başladı sanki. sıfır fiyatları da çok fahiş fiyatlar.

    KLE 500 de karbüratörlü ve duyduğum kadarıyla v-twin motora sahip değil. uzun yolda 500 lük olduğu için ara hızlanmalarda sıkıcı olabildiğini forumlarda okumuştum.

    asfalt kullanımım %70, %90 hep artçılı yolculuk. asfalt kullanımı %70 olsa bile Türkiye'mizin yolları malum. %70 %40 lara kadar düşüyor bence. %40 ın %30 unuda otoban sayarsak %10 adam gibi yollar var diyebiliriz.

  10. #10
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı juniyear adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xt660x 2 kişi için sele rahatsız olucak gibi görünüyor ama ???
    eşimle birlikte biniyorum gayet rahat ve diğer modellere göre kilosuda düşük,
    dl 650 turing sınıfında seleye bakarsınız göreceksiniz dl ye binecegime fazer 600 gibi bir motosiklet tercih ederim tabii herkezin beğenisi farklıdır. honda çok sağlam olmasına nazaran sınıflarında ençok yakan motosikletlere sahip 250cc ve üstünden bahsediyorum.

  11. #11
    mczaga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    henüz yok.
    peki yeni kasa Transalp neden düşünmeyesin ? V twin bi motor ebat olarak DL kadar iri değil.AYrıca artçı konforuna önem veriyorsan pekala Koltuğu değiştirebilirsin sırf bu sorun oluyorsa seçeceğin marka model.


    değiştirme > Yeni Transalp 700 cc olarak gözüküyor ve ABS de standart donanım içerisinde bu modeli de listene eklemeni şiddetle tavsiye ederim.


    http://www.honda.com.tr/motosiklet/c...duro/xl700.htm

    şahsi fikrim Transalp herzaman gözümde efsane olarak kalıcaktır küçüklüğümden beridir görürüm bu motorları işte Tenere,Africa twin ,Transalp son olarakda bu BMW nin modeli gerçekten saygı duyduğum modeller fakat Transalp başka :D

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    SW600 den sonra tek silindirliye binmek hiç de hoş olmaz bence.Tamam titreşim aşırı rahatsız edici değil ancak uzun süre kullanımda farkettirmeden yorar.Transalp'le hindistan'a gidenler var.Demek ki yoruculuk yok.Rahatlık için olsun 100 km'de 1 litre fazla yaksın.Transalpin videolarına baktığımda 100.000 km devirenleri gördüm.Demek ki sağlamlık konusunda da 1 numara.Hem honda'nın yaygın servisi var.ABS konusuna gelince enduroların lastiklerinin diğer touring motorlarda olduğu gibi virajlarda falan fazla kayacağını sanmam.Endurolarda diğer asfalt motorlarında olduğu gibi abs fazla aranmıyo.

    Bence tek silindirli alarak enduro zevkinin içine etme.Olsun biraz fazla yaksın ama sağlam olsun , yorucu olmasın , Transalp olsun.

  13. #13
    mczaga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    henüz yok.



    bu renkleri varmı bilmiyorum ülkemizde .

  14. #14

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    DENiZLi
    Motosikleti
    Tabanvay
    Alıntı kingman30 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SW600 den sonra tek silindirliye binmek hiç de hoş olmaz bence.Tamam titreşim aşırı rahatsız edici değil ancak uzun süre kullanımda farkettirmeden yorar.Transalp'le hindistan'a gidenler var.Demek ki yoruculuk yok.Rahatlık için olsun 100 km'de 1 litre fazla yaksın.Transalpin videolarına baktığımda 100.000 km devirenleri gördüm.Demek ki sağlamlık konusunda da 1 numara.Hem honda'nın yaygın servisi var.ABS konusuna gelince enduroların lastiklerinin diğer touring motorlarda olduğu gibi virajlarda falan fazla kayacağını sanmam.Endurolarda diğer asfalt motorlarında olduğu gibi abs fazla aranmıyo.

    Bence tek silindirli alarak enduro zevkinin içine etme.Olsun biraz fazla yaksın ama sağlam olsun , yorucu olmasın , Transalp olsun.
    hocam haklısın bende tek silindirden biraz çekiniyorum. sw lerle transalplerin 2. el fiyatlarıda neredeyse aynı. takasa girmeyide düşünüyorum bi yandan. offf offf

    o. km transalp alır mıyım bilemiyorum

  15. #15
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Yahu merak ettim, bu Transalp ne kadar fazla yakıyorki; çok mu fark var diğer endurolarla arasında? Karbüratörlü olduğunu biliyorum, bu fark bundan mı kaynaklanıyor acaba? Diğer çift silindir olan DL650 ile yakıt tüketim oranları kıyaslandığında DL çok mu avantajlı?

  16. #16
    giotine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Beşiktaş
    Motosikleti
    XT660R/PD
    Transalp bildiğim kadarıyla normal kullanımda 100km'de 7-8 litre kadar yakıyor olması lazım. DL650 ise 4,5-5 litre olarak biliyorum keza XT660R'da 5-6 litre arası yakıyor ama XT660'ın tork gücü hiçbirinde yok maalesef.
    Korumanı giy ! Tarzanlığın alemi yok !!

  17. #17
    flying hellfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Istanbul Atasehir
    Motosikleti
    Keeway SL 150 / Aprilla Pegaso 650
    Oncelikle esine gecmis olsun arkadasim.

    Bu motorlara bende cok baktim cok arastirdim ama sonunda yolum bir Aprilia Pegaso'ya dustu. Belki bu modeli de dusunebilirsin...

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    Hocam neden suzuki vstrom düşünmüyosun.Baktım da seçenekler arasına koymamışsın.Vstrom'da endurodur.Hem de asfaltta da çok iyi.Üstelik iki silindirli titreşim rahatsız edici değil.Bu motorla da ülke ülke dolaşan insan çok.Hem de enjeksiyonlu ve yakıt tüketimi 4.5-5 litre civarı.ABS'li versiyonları da mevcut.Bizim türkiye yolları için ideal bir motor.Transalp gerçekten çok yakıyo.Hem transalpte lastiğin patlarsa dağ başında kalırsın.Ancak vstromun lastikler tubless.Sıfır fiyatları biraz el yakıyo ancak ikinci elde transalp alacağına üzerine 3-5 bin lira ekleyip vstrom alabilirsin.Bence bi düşün derim.

  19. #19
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Sende birçok kişi gibi aynı motorlar arasında çelişkide kalmışsın. Ve şu an bende aynı çelişkiyi yaşıyorum. İçlerinden sadece Transalpi test etme imkanım oldu İnanılmaz güzel bir motosıklet. Tek dezavantajı Yuksek yakıt tuketimi. 8 litre civarı. :(

    F650gs si olan ve aynı zamanda DL650 si olan biri ile konuştum Kesinlikle F650gs diyedi. Onun hakkında kronik sorun duymadım Titreşim söylentileri cok fazla.

    Aşağidaki linkte Transalp, F650GS, DL650, ve XT600R detaylı testini incelemeni tavsiye ederim.

    http://www.utkuhamarat.net/moto/bike/4trailie.htm

    Ben şu an hala kararsızım Ahhh Transalp Ahhh Binmezolaydım sana
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  20. #20
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Sevgili Harbiturk'ün verdiği link çok güzel ve yararlı. Kesinlikle incele.

    Sevgili Giotine; tüm bu motorlarda tork yaklaşık 60 Nm.
    Ayrıca 600-650cc her türlü motor cinsinde (tek, çift, dört silindir, SS, enduro, naked, vs vs) max tork çok değişmez, en fazla 10% değişir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)