Endurocular yardım lütfen...
-
Reklamlar
-
Öncelikle geçmiş olsun abi,
Aklındaki makinalardan en kıvrak ve atak olanı xt 660 r dır.
Enjeksiyonludur ve hızlanma dereceleri çok yüksektir.
Ortalama 3,5-4 litre yakıyor.
(bir arkadaş daha yeni aldı inceleme fırsatım oldu.)
Diğerleri daha çok touring tadı verecek ağır makinalar.
-
merhaba,
ben senin yazdığın motorların hepsini kullandım, şu an neye bindiğimi sorarsan xt660x süpermoto kullanıyorum çok düşünüp buna karar verdim ve uzun zaman önce aldım çok memnunum yakıtta çok ekonomik ve tork gücünden dolayı ve evduruların silindir sayısı tek veya çift olduğundan hepsinde vibrasyon belirli oranlarda vardır. süpermotoya hayabusadan geçiş yaptım bunu da belirteyim uzun araştırma ve düşünce sonucunda xt660x aldım,
umarım yardımcı olmuşumdur.
-
aSuBaYaH adlı üyeden alıntı
merhaba,
ben senin yazdığın motorların hepsini kullandım, şu an neye bindiğimi sorarsan xt660x süpermoto kullanıyorum çok düşünüp buna karar verdim ve uzun zaman önce aldım çok memnunum yakıtta çok ekonomik ve tork gücünden dolayı ve evduruların silindir sayısı tek veya çift olduğundan hepsinde vibrasyon belirli oranlarda vardır. süpermotoya hayabusadan geçiş yaptım bunu da belirteyim uzun araştırma ve düşünce sonucunda xt660x aldım,
umarım yardımcı olmuşumdur.
xt660x 2 kişi için sele rahatsız olucak gibi görünüyor ama ???
-
evet XT660 iki kişi için uzun yolda koltuk rahatsız edici olabilir,
suzuki DL650,bu konuda daha iyi yakıt konusundada cimri performansı da iyi,
Africa twin iki kişi için uzun yol makinesi çok sağlamdır üzmez,ama yakıt durumunu bilmiyorum
Varedero 1000 belki biraz pahalı gelebilir oda sağlam uzun yol makinesi
tercih senin
-
Ben 1500 km.dir XT660R kullanıyorum. Her yola gelebilecek tip'de gereğinden fazla güçlü ve sizi üzmeyecek bir motosiklet. Bana göre iki dezavantajı var ; birincisi ;yüksek hızlarda ''150-170 arası '' rüzgar'ı fazlaca hissetmeniz. Takacağınız bir touring öncam ile bunu bir nebze kesebilirsiniz. ikincisi 660 cc olduğundan vergisi 650 cc motorlara göre iki kat daha yüksek.
Ben XT660R almaya karar verirken çok araştırdım. Hem uzun yolda asfaltta hemde arazide beni üzmediği, seri, kıvrak bir o kadar da keyifli olduğu için bu motoru iyiki almışım diyorum.
Ben tavsiye ederim.
Transalp için yakıt konusunda söylenenler doğru.
F650GS ; bakım ve servis konusunda bişey söyleyemicem ama benim param onun bakım ve parçalarına yetmeyeceğini düşündüğüm ve özellikle ön jant'ının 19 inç olması sebebiyle tercih etmemiştim.
Yeni Tenere ; Kullanmadığım için bilmiyorum. Fakat aslında almak istediğim motor tenere'ydi. Fiyatı yüzünden alamamıştım.
ABS'li motor kullanmadığım için bişey yazamıcam. Ama XT660R bence tam safkan bir enduro.
Korumanı giy ! Tarzanlığın alemi yok !!
-
Sadece benim tercihim olduğu için DL650 derim.Hem ABS'yi sonradan taktırmak içinde uğraşmazsın.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
merhaba,
yaklaşık 2 senedir 2000 model F650 GS kullanıyorum.
motorumu alırken transalp-DL650-KLE500 ve 650 GS karşılaştırması yaptım.
%85 asfalt %15 toprak,köy yolunda kullanırım düşüncesiyle bu dört model arasında gidip geldim. eşimle beraber yolculuk yapacağımız için artçının konforunuda düşündüm. artçılı yolculukta en geniş ve rahat sele DL650 de var. ama 650GS de çok kötü değil.
neyse fazla uzatmayayım. önce kriterlerini belirlemen ya da belirtmen daha doğru olur bence.
F650 alırken benim kriterlerim;
asfalt kullanımı %80
artçılı yolculuk : evet
abs:evet
trafik sıkışıklığında sürüş kolaylığı
bakım masrafı (bmw servisi dışında iyi bir usta bulursan pek pahalı değil, istabulda saffet usta)
tek silindir olduğu için biraz titreşim var, ama rahatsız edici değil.
boy faktörü de önemli tabi.
sonuç olarak DL650 veya F650 benim zevkime en uygun makineler. yanılmıyorsam DL650 2008 den bu yana ABS opsiyonlu.
daldan dala atlayarak anlatıyorum kusura bakma malum bir yandan iş-güç-raporlar
-
DL 650 ABS li modeller çok pahalı. birde suzuki azcık şımarmaya başladı sanki. sıfır fiyatları da çok fahiş fiyatlar.
KLE 500 de karbüratörlü ve duyduğum kadarıyla v-twin motora sahip değil. uzun yolda 500 lük olduğu için ara hızlanmalarda sıkıcı olabildiğini forumlarda okumuştum.
asfalt kullanımım %70, %90 hep artçılı yolculuk. asfalt kullanımı %70 olsa bile Türkiye'mizin yolları malum. %70 %40 lara kadar düşüyor bence. %40 ın %30 unuda otoban sayarsak %10 adam gibi yollar var diyebiliriz.
-
juniyear adlı üyeden alıntı
xt660x 2 kişi için sele rahatsız olucak gibi görünüyor ama ???
eşimle birlikte biniyorum gayet rahat ve diğer modellere göre kilosuda düşük,
dl 650 turing sınıfında seleye bakarsınız göreceksiniz dl ye binecegime fazer 600 gibi bir motosiklet tercih ederim tabii herkezin beğenisi farklıdır. honda çok sağlam olmasına nazaran sınıflarında ençok yakan motosikletlere sahip 250cc ve üstünden bahsediyorum.
-
peki yeni kasa Transalp neden düşünmeyesin ? V twin bi motor ebat olarak DL kadar iri değil.AYrıca artçı konforuna önem veriyorsan pekala Koltuğu değiştirebilirsin sırf bu sorun oluyorsa seçeceğin marka model.
değiştirme > Yeni Transalp 700 cc olarak gözüküyor ve ABS de standart donanım içerisinde bu modeli de listene eklemeni şiddetle tavsiye ederim.
http://www.honda.com.tr/motosiklet/c...duro/xl700.htm
şahsi fikrim Transalp herzaman gözümde efsane olarak kalıcaktır küçüklüğümden beridir görürüm bu motorları işte Tenere,Africa twin ,Transalp son olarakda bu BMW nin modeli gerçekten saygı duyduğum modeller fakat Transalp başka :D
-
SW600 den sonra tek silindirliye binmek hiç de hoş olmaz bence.Tamam titreşim aşırı rahatsız edici değil ancak uzun süre kullanımda farkettirmeden yorar.Transalp'le hindistan'a gidenler var.Demek ki yoruculuk yok.Rahatlık için olsun 100 km'de 1 litre fazla yaksın.Transalpin videolarına baktığımda 100.000 km devirenleri gördüm.Demek ki sağlamlık konusunda da 1 numara.Hem honda'nın yaygın servisi var.ABS konusuna gelince enduroların lastiklerinin diğer touring motorlarda olduğu gibi virajlarda falan fazla kayacağını sanmam.Endurolarda diğer asfalt motorlarında olduğu gibi abs fazla aranmıyo.
Bence tek silindirli alarak enduro zevkinin içine etme.Olsun biraz fazla yaksın ama sağlam olsun , yorucu olmasın , Transalp olsun.
-
bu renkleri varmı bilmiyorum ülkemizde .
-
kingman30 adlı üyeden alıntı
SW600 den sonra tek silindirliye binmek hiç de hoş olmaz bence.Tamam titreşim aşırı rahatsız edici değil ancak uzun süre kullanımda farkettirmeden yorar.Transalp'le hindistan'a gidenler var.Demek ki yoruculuk yok.Rahatlık için olsun 100 km'de 1 litre fazla yaksın.Transalpin videolarına baktığımda 100.000 km devirenleri gördüm.Demek ki sağlamlık konusunda da 1 numara.Hem honda'nın yaygın servisi var.ABS konusuna gelince enduroların lastiklerinin diğer touring motorlarda olduğu gibi virajlarda falan fazla kayacağını sanmam.Endurolarda diğer asfalt motorlarında olduğu gibi abs fazla aranmıyo.
Bence tek silindirli alarak enduro zevkinin içine etme.Olsun biraz fazla yaksın ama sağlam olsun , yorucu olmasın , Transalp olsun.
hocam haklısın bende tek silindirden biraz çekiniyorum. sw lerle transalplerin 2. el fiyatlarıda neredeyse aynı. takasa girmeyide düşünüyorum bi yandan. offf offf
o. km transalp alır mıyım bilemiyorum
-
Yahu merak ettim, bu Transalp ne kadar fazla yakıyorki; çok mu fark var diğer endurolarla arasında? Karbüratörlü olduğunu biliyorum, bu fark bundan mı kaynaklanıyor acaba? Diğer çift silindir olan DL650 ile yakıt tüketim oranları kıyaslandığında DL çok mu avantajlı?
-
Transalp bildiğim kadarıyla normal kullanımda 100km'de 7-8 litre kadar yakıyor olması lazım. DL650 ise 4,5-5 litre olarak biliyorum keza XT660R'da 5-6 litre arası yakıyor ama XT660'ın tork gücü hiçbirinde yok maalesef.
Korumanı giy ! Tarzanlığın alemi yok !!
-
Oncelikle esine gecmis olsun arkadasim.
Bu motorlara bende cok baktim cok arastirdim ama sonunda yolum bir Aprilia Pegaso'ya dustu. Belki bu modeli de dusunebilirsin...
-
Hocam neden suzuki vstrom düşünmüyosun.Baktım da seçenekler arasına koymamışsın.Vstrom'da endurodur.Hem de asfaltta da çok iyi.Üstelik iki silindirli titreşim rahatsız edici değil.Bu motorla da ülke ülke dolaşan insan çok.Hem de enjeksiyonlu ve yakıt tüketimi 4.5-5 litre civarı.ABS'li versiyonları da mevcut.Bizim türkiye yolları için ideal bir motor.Transalp gerçekten çok yakıyo.Hem transalpte lastiğin patlarsa dağ başında kalırsın.Ancak vstromun lastikler tubless.Sıfır fiyatları biraz el yakıyo ancak ikinci elde transalp alacağına üzerine 3-5 bin lira ekleyip vstrom alabilirsin.Bence bi düşün derim.
-
-
Sevgili Harbiturk'ün verdiği link çok güzel ve yararlı. Kesinlikle incele.
Sevgili Giotine; tüm bu motorlarda tork yaklaşık 60 Nm.
Ayrıca 600-650cc her türlü motor cinsinde (tek, çift, dört silindir, SS, enduro, naked, vs vs) max tork çok değişmez, en fazla 10% değişir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)