Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ numarası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Özür diliyorum öncellikle gına getirdi bu konu artık okuduğum konulara bakılırsa
    ama önce anladığımı sanıyorum sonra başka bir konu okuyorum her şey tersine dönüyor


    Şimdi kısaca 10w40 kullanıyorum motul 5100

    Bu 10w kısmı soğukta, kış aylarında, ilk çalıştırmada yağın ne kadar kolay aktığını ve o kadar kısa sürede yağlanma olduğunu anlatıyor

    Buraya kadar tamamım

    Peki 40 numara sıcakta, sıcak havalarda, yaz aylarında motorun ısınmasına bağlı akışkanlığını yani ne kadar inceleceğini mi söylüyor

    Mesela 10w30 yaz ayında uzun yolculukta bayağı bir incelecek ama 10w50 ona göre daha mı az incelecek

    10w30 çok inceldiği için tam koruma sağlamayacak ve bir şikayetim olan yağ eksiltmesinin sebebi de olabilir mi

    Mesela motorum tvs apache rtr 150 eski forumları okuyorum 10w30 diyen var 10w40 diyen var 15w50 var
    İnternette arattığım zaman Türkçe kullanıcı kılavuzunda sadece 4T yağ ibaresi var

    Yabancı kaynaklardan bulduğum kılavuzda ise 2012 model olarak gösteriyor benim ki 2014, o kılavuzda ise 20w50 yazıyor

    Şimdi bir kaç Tvs kullanan arkadaşlar yada kullanmış olanlar var sanırım görüyorum forumda bayağı aktifler onlardan ise bu tvs için bahsettiğim 20w50 ve forumlarda okuduğum 10w30 olayına cevap verirlerse memnun olurum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    10 kısmı yanılmıyorsam -20 dereceye kadar akışkanlığını koruduğunu ve yazın 40 dereceye kadarda koruduğunu belirten ifadeler diye hatırlıyorum, kimi yazılarda belli kilometrede yağ yakmaya başladığını okumuştum. Yağ vizkositesini yaşadığınız şehire göre seçmeniz çok daha iyi olucaktır unutmadan söylemeliyim ki motosikletinizin krank yapısına göre yağ seçmeniz uzun ömür açısından iyi olucaktır.
    omrozzn bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 kısmı yanılmıyorsam -20 dereceye kadar akışkanlığını koruduğunu ve yazın 40 dereceye kadarda koruduğunu belirten ifadeler diye hatırlıyorum, kimi yazılarda belli kilometrede yağ yakmaya başladığını okumuştum. Yağ vizkositesini yaşadığınız şehire göre seçmeniz çok daha iyi olucaktır unutmadan söylemeliyim ki motosikletinizin krank yapısına göre yağ seçmeniz uzun ömür açısından iyi olucaktır.
    krank yapısından kastınız nedir hocam

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    krank yapısından kastınız nedir hocam
    Rulmanlı veya yataklı krank yapısına sahip olması, yataklı kranklarda tam sentetik yağ kullanımı faydalı olurken bilyalı kranklarda yarı sentetik yağ kullanımı faydalı olmaktadır, tam sentetik ya bilyaları bozar aşındırır veya bilyalar yağı öğütür yağı bozar her ikiside kranka zarar vermektedir krank tipini bilerek yağ doldurmak en doğrusu olucaktır, Honda Cbr250r lar rulmanlı kranka sahiptirler ve tam sentetik yağ konulduğunda ciddi arızalar verebiliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------



    Buda Motor yağlarının dereceleri.
    omrozzn bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rulmanlı veya yataklı krank yapısına sahip olması, yataklı kranklarda tam sentetik yağ kullanımı faydalı olurken bilyalı kranklarda yarı sentetik yağ kullanımı faydalı olmaktadır, tam sentetik ya bilyaları bozar aşındırır veya bilyalar yağı öğütür yağı bozar her ikiside kranka zarar vermektedir krank tipini bilerek yağ doldurmak en doğrusu olucaktır, Honda Cbr250r lar rulmanlı kranka sahiptirler ve tam sentetik yağ konulduğunda ciddi arızalar verebiliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------

    https://imagizer.imageshack.com/img924/2025/Ptccsu.jpg

    Buda Motor yağlarının dereceleri.
    bu resme göre şimdi hocam alttan 3. SAE 20W60 grafiğin üstünde +50 derece gösteriyor bu nerenin sıcaklığı motor bloğunda oluşan sıcaklık değildir sanırım gerçi motor içi sıcaklık kaç derecelere çıkar bilgim yok

  6. #6
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu resme göre şimdi hocam alttan 3. SAE 20W60 grafiğin üstünde +50 derece gösteriyor bu nerenin sıcaklığı motor bloğunda oluşan sıcaklık değildir sanırım gerçi motor içi sıcaklık kaç derecelere çıkar bilgim yok
    Motor bloğu 90 derecede çalışmaktadır buradaki verilen değerler havanın sıcaklığı.

  7. #7

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    5W/30 Motor Yağı Rakamları Ne Anlama Gelmektedir?
    5W Bu rakam yağın soğuk havalardaki akışkanlığının değeridir. Bu sayı ne kadar düşük ise kış aylarında o kadar akışkanlığa sahip olacaktır.

    30 Bu rakam yağın yüksek sıcaklık altındaki akışkanlığını belirten değerdir. Bu değer ne kadar yüksek ise yüksek sıcaklıklarda yağ o adar akışkanlığa sahip olacaktır.


    Şimdi internette bunu buldum mesela
    "Bu değer ne kadar yüksek ise yüksek sıcaklıklarda yağ o adar akışkanlığa sahip olacaktır." yazıyor

    şimdi ben genelde yazın uzun yolda kullanıyorum

    ilk yazıda belirttiğim gibi ihtimal dahilinde 10w40 dan 10w50 düşünüyordum yağ çok incelip azalıyor mu diye "usta dedi bunu", yanlış düşünmüşüm o zaman yükseldikçe akışkanlık artıyorsa 30 mu kullanmam lazım



    ama bu resme göre tam tersi değil mi

    ben mi yanlış yorumluyorum acaba



    Yani yazıya göre 10W den sonraki rakam yükseldikçe akışkanlık artacaktır diyor ama resimde daha düşük rakam daha akışkan gözüküyor

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5W/30 Motor Yağı Rakamları Ne Anlama Gelmektedir?
    5W Bu rakam yağın soğuk havalardaki akışkanlığının değeridir. Bu sayı ne kadar düşük ise kış aylarında o kadar akışkanlığa sahip olacaktır.

    30 Bu rakam yağın yüksek sıcaklık altındaki akışkanlığını belirten değerdir. Bu değer ne kadar yüksek ise yüksek sıcaklıklarda yağ o adar akışkanlığa sahip olacaktır. yazın kullanıyorsanız ve durmadan gidiyorsanız 20w50 daha iyi olabilir.


    Şimdi internette bunu buldum mesela
    "Bu değer ne kadar yüksek ise yüksek sıcaklıklarda yağ o adar akışkanlığa sahip olacaktır." yazıyor

    şimdi ben genelde yazın uzun yolda kullanıyorum

    ilk yazıda belirttiğim gibi ihtimal dahilinde 10w40 dan 10w50 düşünüyordum yağ çok incelip azalıyor mu diye "usta dedi bunu", yanlış düşünmüşüm o zaman yükseldikçe akışkanlık artıyorsa 30 mu kullanmam lazım

    https://i.hizliresim.com/glk7vcp.jpg

    ama bu resme göre tam tersi değil mi

    ben mi yanlış yorumluyorum acaba



    Yani yazıya göre 10W den sonraki rakam yükseldikçe akışkanlık artacaktır diyor ama resimde daha düşük rakam daha akışkan gözüküyor
    Artan akışkanlık daha ince oluyor ama yazın sıcaklarında yağın film tabakasının tutunmasını engelleyebilir, yağ yakan motorlarda genellikle 20w50 kullanılarak yağ yakmasının önüne bir nebzede geçerler yazın kullanıyorsanız 20w50 yağ çok daha iyi olabilir.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5W/30 Motor Yağı Rakamları Ne Anlama Gelmektedir?
    5W Bu rakam yağın soğuk havalardaki akışkanlığının değeridir. Bu sayı ne kadar düşük ise kış aylarında o kadar akışkanlığa sahip olacaktır.

    30 Bu rakam yağın yüksek sıcaklık altındaki akışkanlığını belirten değerdir. Bu değer ne kadar yüksek ise yüksek sıcaklıklarda yağ o adar akışkanlığa sahip olacaktır.


    Şimdi internette bunu buldum mesela
    "Bu değer ne kadar yüksek ise yüksek sıcaklıklarda yağ o adar akışkanlığa sahip olacaktır." yazıyor

    şimdi ben genelde yazın uzun yolda kullanıyorum

    ilk yazıda belirttiğim gibi ihtimal dahilinde 10w40 dan 10w50 düşünüyordum yağ çok incelip azalıyor mu diye "usta dedi bunu", yanlış düşünmüşüm o zaman yükseldikçe akışkanlık artıyorsa 30 mu kullanmam lazım

    https://i.hizliresim.com/glk7vcp.jpg

    ama bu resme göre tam tersi değil mi

    ben mi yanlış yorumluyorum acaba



    Yani yazıya göre 10W den sonraki rakam yükseldikçe akışkanlık artacaktır diyor ama resimde daha düşük rakam daha akışkan gözüküyor
    Resim soğuk çalışma sırasında yağ akışkanlığını gösteriyor seni yanıltmasın , motor çalıştığında doğal olarak beraberinde yağda ısınacak ve o zaman ikinci sıradaki numara geçerli olacak , esasende ikinci sıra yağın gerçek viskozitesini belirler , 40 yazıyorsa o yağ 50 den daha incedir , ilk sıradaki numarayı yağın içine eklenen kimyasal katıklar belirler ve sadece motor tamamen ısınana kadar ortalama 20 dakika kadar önemi vardır..

  10. #10

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    ben o zaman W den önceki rakam soğuktaki akışkanlığı ifade ediyorsa ve rakam ne kadar küçük olursa örneğin 20w50 den 10w50 daha akışkan oluyorsa 10W50 motul 5100 ile değiştireyim birdahakine 20 yerine

    şimdi sanırsam 20 olan daha fazla aşınmaya sebep verecek ilk çalıştırmada

    ama işte W den sonra ki rakam için "Bu değer ne kadar yüksek ise yüksek sıcaklıklarda yağ o adar akışkanlığa sahip olacaktır" diyor yani incelecek sizin demenize göre ama resme bakarsak 30 olan daha akışkan görünüyor hocam :D

    o kısım tıkıyor kafamı


    şimdi bidaha baktım da acaba resme göre W den önceki rakam için mi akışkanlık durumunu izah ediyor resimde ben onu mu yanlış anlıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Resim soğuk çalışma sırasında yağ akışkanlığını gösteriyor seni yanıltmasın , motor çalıştığında doğal olarak beraberinde yağda ısınacak ve o zaman ikinci sıradaki numara geçerli olacak , esasende ikinci sıra yağın gerçek viskozitesini belirler , 40 yazıyorsa o yağ 50 den daha incedir , ilk sıradaki numarayı yağın içine eklenen kimyasal katıklar belirler ve sadece motor tamamen ısınana kadar ortalama 20 dakika kadar önemi vardır..
    Teşekkür ederim

    Şimdi doğru mu anladım W den sonra ki rakam yükseldikçe akışkanlık azalıyor yani "kalın yağ" demek mi oluyor

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben o zaman W den önceki rakam soğuktaki akışkanlığı ifade ediyorsa ve rakam ne kadar küçük olursa örneğin 20w50 den 10w50 daha akışkan oluyorsa 10W50 motul 5100 ile değiştireyim birdahakine 20 yerine

    şimdi sanırsam 20 olan daha fazla aşınmaya sebep verecek ilk çalıştırmada

    ama işte W den sonra ki rakam için "Bu değer ne kadar yüksek ise yüksek sıcaklıklarda yağ o adar akışkanlığa sahip olacaktır" diyor yani incelecek sizin demenize göre ama resme bakarsak 30 olan daha akışkan görünüyor hocam :D

    o kısım tıkıyor kafamı


    şimdi bidaha baktım da acaba resme göre W den önceki rakam için mi akışkanlık durumunu izah ediyor resimde ben onu mu yanlış anlıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------



    Teşekkür ederim

    Şimdi doğru mu anladım W den sonra ki rakam yükseldikçe akışkanlık azalıyor yani "kalın yağ" demek mi oluyor
    dostum sen "viskozite" ne manaya geliyor kafa karışıklığı yaşıyorsun

    viskozite akmaya karşı direnç demek , yani ikinci numara yükseldikçe yağın direnci artıyor , yada senin anlayacağın şekilde yazmak istersek akışkanlığını azalıyor..

    ekliyorum ; ikinci mesajını yeni gördüm doğru yazmışsın ok karışıklık düzelmiş ;)
    omrozzn bunu beğendi.

  12. #12
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    10/40 yerine yanlışlıkla 15/40 aldım havalar böyle oldu motosiklet sabahları ısınmak istemiyor

  13. #13

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum sen "viskozite" ne manaya geliyor kafa karışıklığı yaşıyorsun

    viskozite akmaya karşı direnç demek , yani ikinci numara yükseldikçe yağın direnci artıyor , yada senin anlayacağın şekilde yazmak istersek akışkanlığını azalıyor..
    hocam "40 yazıyorsa o yağ 50 den daha incedir" dediniz ya bende ona göre 50 kalın yağ mı oluyor demek istedim, akışkanlık azalıyor yani

    ufak bir yağ eksiltme problemi için kalın yağ kullan dediler

    motul 5100 10w50 kullanmak istiyorum 10W40 a göre bir faydası olur mu bilmiyorum

    Bir yandan da acaba akışkanlık azalacağı için zarar verir mi diye düşünüyorum siz ne dersiniz bu konu hakkında

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:25 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10/40 yerine yanlışlıkla 15/40 aldım havalar böyle oldu motosiklet sabahları ısınmak istemiyor
    10 40 kullanıyorum bende ilk çalıştırmada boğulup sonra gaz alıyor rahat 3 5 dakika civarı bekliyorum o zaman gazı tam alıyor 10 dan 15 fark ediyor demek ki bayağı

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam "40 yazıyorsa o yağ 50 den daha incedir" dediniz ya bende ona göre 50 kalın yağ mı oluyor demek istedim, akışkanlık azalıyor yani

    ufak bir yağ eksiltme problemi için kalın yağ kullan dediler

    motul 5100 10w50 kullanmak istiyorum 10W40 a göre bir faydası olur mu bilmiyorum

    Bir yandan da acaba akışkanlık azalacağı için zarar verir mi diye düşünüyorum siz ne dersiniz bu konu hakkında

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------

    10 40 kullanıyorum bende ilk çalıştırmada boğulup sonra gaz alıyor rahat 3 5 dakika civarı bekliyorum o zaman gazı tam alıyor 10 dan 15 fark ediyor demek ki bayağı
    Kalın yağ motor ısındıkdan sonra zarar vermez ama yakıt tüketimini biraz artırır , 10/40 yerine 10/50 kullandığında ilk numara aynı olduğu için soğukta fark yaratmayacaktır , aşınıp toleransları artan motorda daha kalın yağ yıllardır kullanılır , yağ tüketimi azalırken yağ basıncıda yükselerek aşınma yavaşlamış olur , eğer motor kötü durumdaysa yağ eksilmesinden ziyade yağ basıncının düşmesi seni korkutmalı , özellikle krank yatakları inceldiğinde mutlaka daha kalın yağ kullanmak gerekir..

  15. #15

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Yağ basıncı düşmesini nasıl anlayabilirim hocam tvs apache rtr 150 motor

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ basıncı düşmesini nasıl anlayabilirim hocam tvs apache rtr 150 motor
    yağ basıncı motor bloğuna bağlanan bir saatle ölçülür..

  17. #17

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ basıncı motor bloğuna bağlanan bir saatle ölçülür..
    Şu an bakıyorum nete ama bir şey bulamadım kompresör ölçümünden bahsetmiyor sunum değil mi

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu an bakıyorum nete ama bir şey bulamadım kompresör ölçümünden bahsetmiyor sunum değil mi
    yok kompresyon değil o buji deliğinden ölçülür..detaylı arat oil pressure yaz çıkar mutlaka..
    https://youtu.be/UzmV5QXLKTg

    motosiklet için bulamadım ama aynı işlem sadece bağlantı yeri farklıdır..

  19. #19
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    İnce yağ motorunuza zarar verirmi temalı Mobil1 sponsorlu videoyu izlemenizi öneririm.
    Uzun gelirse, özellikle 11. dakikadan sorasını izleyin.



    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)