Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Egzost açtırmanın yararları & zararları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    Herkez bi Gün ekzoz actıracaktırr

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Ocak 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    BuKart
    yararı: azcık serileşir
    zararı:tüm motosiklet camiasının anacığını işe karıştırırsın
    [B]DERDİM KADAR OLSA KUVVETİM BENİMLE BAŞ EDEMEZDİ KASVETİM.EL YUMRUĞUNU YEMEYEN YUMRUĞUNU BALYOZ SANAR ARLANMAZ...
    [/B]

  3. #23

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    Alıntı kankavi® adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar eksilerini yeterince yazmışlar öyleyse ben bi artısını yazıyım: TRAFİKTE FARKEDİLİRSİN. ki zaten bu o kadar olumsuzluğu eşitleyen bi durumdur. Bende EN500 var benden önceki sahibi açtırmış egzozları, değiştirme ihtiyacı duymadım. Muayeneye götürdüğümde niye açık diye sormadılar yani muayene sorun olmadı. Trafiğe gelince, trafiğin sıkışık olduğu durumlarda sesi duyan sürücüler geçebilmem için arabalarını çekiyolar ve geçerken bana bakıp iç geçirdiklerini görmek mütiş bir şey. ayrıca akıcı yollarda pısır pısır giden motor zaten trafik gürültülü olduğu için farkedilmez otomobil sürücüsünün dalgın olduğu bir anda gümbürtüye gitmek kaçınılmazdır. benim geldiğimi 50 metre kala kesin anlıyolar . gelgelelim küfür yemiyor muyum, kesin yiyorumdur.

    sonuç olarak karar senin ama sözümü TT Custom Chopper üyelerinin NTV de geçen sene katıldığı programda söyledikleri bir sözle bitirmek istiyorum: "motorun ses çıkarması bir tür güvenlik önlemidir"
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "aynı zamanda eksoz açtırmanın motora zarardan başka bir getirisi yoktur ve eksoz açtırınca çıkan fazla fazla gürültü etrafa terbiyesizlikten başka birşey değildir."

    Madem oyle diyorsunuz o zaman butun performans egzoz alan motorcular terbiyesizmi oluyor simdi? O egzozlarin hic birinde son susturucu yok.

    Bence yanlis degerlendiriyorsunuz. Hic bir yuksek ccli chopper motorda sesinden rahatsiz olani duymadim tam tersi herkez zevkle donup bakiyor. Egzoz islemi her cc motora yapilacak turden bir islem degildir. Tek silindirli motorlarda sonuc genelikle rezalet olur. Cift silindirli V ve uzeri motorlarda bu ses daha ritmik ve kulaga hos gelebilir. 4 silindirli motorlarda ise ancak yuksek devirli bir motor ise performans amacli faydasi vardir.

    egzoz acmak ise ap ayri bir islemdir. Turkiyede kaynak ile ici bosaltilan isleme bu ad verilsede bu resmen cingene motoru modifiyesinden baska bir sey degildir. Gercek egzoz acma isleminde egzoz komple sokulur ve gercek tupu kullanilarak icine genis bogazli yeni susturucu monte edilir. Bu o kadarda ucuz bir islem degldir. Tek avantaji gercek susturucuyu kullanmis olmanizdir. Scooterlarin veya 125 cc diger motorlarin yaptiklari o soba boru kaynaklari veya abuk subuk iscilikler ise maskaraliktan baska bir sey degildir. O sesin ne ritmik bir guzelligi var nede motorun hizi ile ortusen bir agresifligi.
    benim gibi düşünen insanlarında olduğunu bilmek sevindirici

  4. #24
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Egsoz sesi bize güzel geliyor başkalarına değil Ben çok seviyorum ve 1,5 milyarlık egsozu açtırdım ama ebay da çıkmasını 30 $ a buldum, muayene de tkar giderim artık ;) Trafikte farkedilme meselesine gelince fazla egsoz sesi sizin farkedilmenizi sağlamaz, farkedildiğiniz tek yer ışıklarda verdiğiniz resitaldir, giderken kimsenin dikkatini çekmez, ama fazla bağıran bir egsozunuz varsa -ki piyasada bolca mevcut diğer taşıt sürücülerini paniğe bile sürükleyebilirsiniz. Örnek vereyim Acıbadem civarları, yavaşca gidiyorum arkamdan dehşet bir gürültü geliyor, ulen ne oluyor derken motoru yatıracaktım, gelen regal li bir arkadaş sağolsun, camlar titriyordu...

  5. #25
    mevlutgs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    İST-PENDİK
    Motosikleti
    xmax250abs Er6f650ABS ninja250R Cbr125R Today50
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buyrun burdan yakin Biz diyoruz yukarda bunlari yapmayin yazik yapilan ise , halen yapacaksan boyle yap deniyor. Su derme catma cozumlerden bir vazgecseniz guzel olacak.
    abi ne yapalım eleman istemiş bizde yardımcı olalım dedim forum sitesi değilmi hehehe

  6. #26

    Üyelik
    28 Temmuz 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    150 ZC
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem oyle diyorsunuz o zaman butun performans egzoz alan motorcular terbiyesizmi oluyor simdi? O egzozlarin hic birinde son susturucu yok.
    bak arkadaşım işte kendi ağzınla söylüyorsun, performans eksoz diye, ben eksozlarını deldiren ve açtıran insanlardan bahsediyorum, performans eksoz sesiyle, delik eksozlu bir motorun sesi sence aynı kefede mi, 100 cc'lik cup motorlara saçma sapan eksoz işlemleri uygulayıp, etrafta kasksız züppe gibi gezen insanlardan bahsediyorum terbiyesiz diye.
    [B]to Live is to Die...[/B]

  7. #27

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    morotunun markasını bilmiyorum nedir ama benim scootere 3 delik attırdım egzostunun arkasına sesi çok değişmedi gayet normal süratimde yaklaşık 10 ila 15 km arası arttı ancak rampalarda süratte bir okadarda düşütü zararı çok diyorlar ancak herşey senin elinde motorun sınırlarını fazla zorlamadan kullanırsan zararından çok faydasını görürsün motor rahatlıyor sen bilirsin ancak sesi okadar zannedildiği gibi abuk subuk bişey değil normal çıkıyor muayneden geçermi bilmiyorum söylemedi deme ben gittim muayneye egzosta bakılmadı çalıştırdım sesi gayet normal olduğu için bişey dememişlerdi ancak muaynede şimdi yeni döneme geçildi çok inceliyorlarmış geçmeyebilir haberin olsun.

  8. #28
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Eğer motorun 250cc nin altındaysa bence hiç elletirme direk çevre kirliliği hem motora yazık hemde çevre sakinlerine.Şimdi 500-600-700-1000 cc olsa ilk günden açtırmanı tavsiye ederim
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  9. #29
    yucelll - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bursa
    Dostum motorun eğer scoter ise sakın açtırma. çünkü artık küfür etmekten bıktım onlara.Motorun tipine bakıyorum bir de çıkan sese bakıyorum basıyorum küfürü.

    Diğer motorlarda ise 4 zamanlı motorlarda zararı ya da yararı konusunda bir fikrim yok.

    Ama 2 zamanlı motorlarda en önemli parçalardan biridir.Eksoz salyongoz ile adalndırılır ve salyangoz sonunda bir susturucu bulunur.Eksozdan önce bir de yamahlarda turbo vardır.2 zamanlı motorlarda eksozu hiç kurcalamayın yoksa mobilete döner motor hem güç hem de ses bakımından ;)

  10. #30

    Üyelik
    12 Şubat 2009
    arkadaşım egzost açtırırsan hiçbir yararın olmaz egzostu açtırdıgın için motor içindeki havayı daha kolay boşaltır motor içinde sıkışma olmadıgı için daha çok yakmasına yol açar...
    edim1234xxx bunu beğendi.

  11. #31
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    dostum zamanında arkadaşın 0 almış olduğu kymco ck 125 in egsozunu açtık. hava filtre kutusunu iptal ettik ve suzuki dr 350 den çıkma kn açık hava filtresini uydurduk sonuç mu. düşük devirlerde ve rampada baygın motor.düzde 130 km hız. hafifi eğimli 140 km hız. ilk başta km saati bozuk zannettim. ama kısa mesafede cıbır ı yiyince gerçek olduğunu anladım. sonuç 120 yi geçince üst kapaktan gelen sesleri kaliteli olan kaskıma ve rüzgara rağmen duyuyordum. kymco arkayada sanki puff dişli koymuş o neydi ya öle küçücük.
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)

  12. #32
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı yucelll adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum motorun eğer scoter ise sakın açtırma. çünkü artık küfür etmekten bıktım onlara.Motorun tipine bakıyorum bir de çıkan sese bakıyorum basıyorum küfürü.

    Diğer motorlarda ise 4 zamanlı motorlarda zararı ya da yararı konusunda bir fikrim yok.

    Ama 2 zamanlı motorlarda en önemli parçalardan biridir.Eksoz salyongoz ile adalndırılır ve salyangoz sonunda bir susturucu bulunur.Eksozdan önce bir de yamahlarda turbo vardır.2 zamanlı motorlarda eksozu hiç kurcalamayın yoksa mobilete döner motor hem güç hem de ses bakımından ;)
    Eminmisin yamahalarda olduğuna
    Salyangoz varsa eğer eksoz sonundaki susturucuyu değiştirirsen performans azalmaz aksine artar
    Ama salyangoz değilse hiç ellenmemeli
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  13. #33
    yucelll - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bursa
    extreme kardeş sadece yamahalarda değil 2 zmaanlı special crosslarda genelde vardır salyangoz.
    yamaha dtr de turbo var. zaten turbosu çalışmazsa bir işe yaramaz kaldır çöpe at yani.

    Susturucuyu değiştirebilirsin.Bendeki de gilera yarış motorsikletinin eksoz susturucusu var ve çok güzel ses veriyor ama, salyangozla oynamak tehlikeli.

  14. #34
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    yoğun trafikte araç sürücülerinin üstüme üstüme kırmalarından sıkılıp egzostlarımı kendim açtım.sonradan bundan da sıkılıp , paslasmaz çelikten özel yaptırdım. sonuç:

    1- Asla korna kullanmanıza gerek yok. ( zaten bende kamyon kornası var . feci bir sesi var , basmaya ben bile tırsıyorum ,kornaya basınca yanımdaki araç sürücüsüde hopluyor. egzosttan beter deyyüs. korna yerine gaz açmanız yetiyor.)

    2-sıkışık trafikte duymadım diye üzerime süren kalmadı.hatta egzostun sesini duyan "bu ne lan" diye kaçışan . yol verenler oluyor.

    3- işyerimde ,güvenlik motorun sesini 200 metreden duyup kapıyı açıp bekliyor ( vakit nakittir. )

    4-her seferinde 30 ytl lik benzin aldığımdan km başına yakıt sarfıyatı ne kadar farketti bilmiyorum . gerçekten umurumda değil.benzini işyerime masraf gösterebiliyorum.yavaş kullandığım için hızda bir düşüş oldumu bilmiyorum.

    5-günde 2 saat kadar kullanırım. işime gelmeyen kelimeleri duymadım ayağına yatarken ,egzosttan sizi duyamadım , ne dediğinizi anlayamadım billahi veya motordan yeni indim yarım saat kadar kendime gelmem lazım dediğimde inandırıcı oluyor.

    6- Kimse size ardcı olmak istemiyor.hatta kimse arkanıza takılmak bile istemiyor, ferah feraj gidiyorsunuz.

    7-sesten , nazi kaskı kullanamadığınız için mecburen full face kask takmak zorunda kalıyorsunuz. güvenlik için daha iyi.

    8- Bütün araç alarmaları çalmaya başladığı için , hangi araçta alarm var anlıyorsunuz bu bilgi sizin bir işinize yaramasa da hırsızların hayır duasını alırsınız

    Yukarıda yazdıklarım işin şakası elbette.ilk başlarda ses cazip gelirken şimdi resmen kulak tecavüzü gibi geliyor. pnömatik asfalt kırıcı gibi. felaket ötesi bir ses.şehirler arası yol yapmayacaksanız şehir içinde çekilecek çile değil.
    okan4037 bunu beğendi.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    arkadaslar bende 100 kh var ben kestirdim egsozu.tam ucundaki siyah bölgeyi diek aldırdım içinde susturucu bölmeleri var onlara dokunmadım o bile hos ses verdi yani.bence okadarı ytr...

  16. #36

    Üyelik
    02 Mayıs 2007
    Şehir
    İZMİR/Kemalpaşa
    Motosikleti
    YZF-M1(el emegi maketi)
    125 cc motorun egsozunu açtırsan ne olur açtırmasan ne olur bagırır başka bişe olmaz kaba olcak ama üstüne alınma annene hayır duvasında bulunurlar şahsen ben ole yapıyom bide nedır bu 125 cc den 600 cc sesi cıkartmaya calışmak olmuyo işte herkes gorücek 125 lik çin malı bi motor daha ne akla hizmet edip açtırırlar anlamadım
    Söz Konusu [B][COLOR="Red"]GALATASARAY[/COLOR][/B]'sa Gerisi Teferruattır...

  17. #37

    Üyelik
    02 Aralık 2008
    Şehir
    Bolu / Merkez
    Motosikleti
    ASYA 150 T 19A
    evet motosiklet muayenesi yok.Yanlıs bilgi.Bu Egsoz konusunda ise Bencede gerek yok:S Kafa ütüler Benim Egsozun en sonu koptu nasıl olduysa.Acayip ses cıkarıyor patapata.Kaynak olursa kaynak olmazsa yeni egsoz alıcaz..
    [B]İyi Gêlişmiş Rêflêkslêr Şanstan Dãhã Hızlıdır..[/B]:cat::cat:

  18. #38

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    egsoz gazı sıkıstırmayacak ve performans düşecek
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  19. #39

    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Motosikleti
    YAMAHA fz6fazer 2007 - SACHS- cbf150
    Alıntı mourndare adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bak arkadaşım işte kendi ağzınla söylüyorsun, performans eksoz diye, ben eksozlarını deldiren ve açtıran insanlardan bahsediyorum, performans eksoz sesiyle, delik eksozlu bir motorun sesi sence aynı kefede mi, 100 cc'lik cup motorlara saçma sapan eksoz işlemleri uygulayıp, etrafta kasksız züppe gibi gezen insanlardan bahsediyorum terbiyesiz diye.

    akildan gecenlere tercüman olmak

    birazda gencligin verdigi o duygu vardir ya hani bizim motorumuzda sesli calissin dikkat ceksin genelde düsünülen budur aslinda ama gercekten anlamiyormu bu gencler yada anlamakmi istemiyor bende bunu anlamiyorum gercekten rahatsiz edici bir ses bu tek silindirli motorlarda cünkü rahatca deviri cevirip bitiriyorlar son demine kadar ve eger o gün kötü bir gün ise dinleyen tarafindan gercekten sinir bozucu ve o motosiklet sahibini yakalayip bir güzel kulagini cekiveresi gelir insanin. egzost sesi rahatsiz eder insanlari motor olsun otomobil olsun her ne olursa olsun. biz motorcular örnek insanlar olmamiz lazim yasantimizla konusmalarimizla etrafa verebildiklerimizle kuru gürültüye hayir arkadaslar.

  20. #40
    willy_chorlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    ybr sattım kısmetse z 750 veya fazer s2 abs
    ben hiç hoş değil yakıt artar en büyük zarar zatenn hele gene türkiyede
    [B][I]Dört teker bedenimi İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR..!:[/I][/B] rahmetlinin sözü


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)