Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet İşletme Maliyetleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Arkadaşlar VStrom sevdamı biliyorsunuz. Yaptığım hesaplara göre bu sene eylül ayında elimde 2007 model bir VStrom alacak birikimim olacaktı. Fakat banka hesaplarına bakınca birilerinin benim hesapları hortumladığı gerçeğiyle karşı karşıya kaldım. Neyse uzatmayayım. ABS konusunda da takıntım var. Alacağım motor ABS’li olmalı.



    Evde otururken ölçtüm biçtim, acaba şöyle 8000-9000 YTL’ye BMW F650GS mi alsam diye düşündüm.

    Parçası servisi pahalıdır vs. vs. derken bir çizelge hazırladım. Detaylı bir şey çıkınca ortaya, ben de herkes ile paylaşayım dedim.



    Şuanki motorum Mondial MCT250, hepinizin bileceği gibi bir Çinli. Kafamı kemiren motor F650GS. Hayallerimi süsleyen motor ise DL650ABS. İşin boyutunu ilerletip, maliyetlere arabamı da ekledim.



    Bu araçlarla ilgili genelde herkesin kafasında olan önyargıları sıralarsak :

    MCT250; Çinli bir motor, çok arıza çıkarır, astarı yüzünden pahalıya gelir. Tamir masraflarıyla küçük bir Afrika ülkesinin açları doyurulabilir

    BMW F650GS; Sağlam ve dayanıklı motordur, servis-bakım ve tamir maliyetleri el yakar. BMW motorun varsa servise götürürsün, o kadar çok para ödersin ki sonra gezmek için benzin parası bulamazsın. Benzin sarfiyatı çok düşüktür. Konumuz maddiyat olunca titreşim, tek silindir olaylarına değinmiyorum.

    Suzuki DL-650; Sağlamdır, arıza yapmaz, kendini ispatlamıştır. Servis-bakım maliyetleri makul düzeydedir. Benzin sarfiyatı 650cc için son derece makuldür.

    Honda Jazz; Honda Hayat Onda. Yaygın yedek parça , sorunsuz ve makul fiyatlarda servis, sınıfının en az benzin sarfiyatına sahip arabası.



    Hesaplama şu şekilde. 5 yılda tahminen 50.000km yapacağım. Her vasıtanın bana 5 yıllık külfeti ne olacak?



    5 yıl sonraki değer kaybı ne olur?

    Çinli motoru 5 yıl sonra benzin döküp yakacağım kadar değer kaybedeceğini varsayıyorum. BMW’nin , DL650’ye göre daha fazla değer kaybedeceğini , arabanın hepsinden fazla değer kaybedeceğini öngörerek; F650GS için %40, DL650 için %35, Jazz için %45 değerlerini kullanıyorum.



    Gelelim diğer maliyetlere;

    Kask, mont, bot vs. gibi motosiklet ekipmanlarına 1200 YTL, Alacağım eğitimler için de 400 YTL öngörüyorum. Araba için hiçbir eğitim düşünmüyorum, nasıl olsa yollarda öğreniyoruz değil mi?



    Sigorta, otopark, yol geçişleri, vergiler;

    Çinli motorum için kaskoya gerek yok, nasılsa 5 sene sonra törenle yakıcam . Tam değerlerini bilmemekle beraber 4500YTL motorlar için, 3690 YTL araba için hesapladım.

    Haftada 1 defa karşıya geçsem, arabayla da haftada 1 sefer 10 YTL otopark parası versem diyorum. ((50 * 3) + (4*12*10))

    Vergilerden söz edecek olursak, 652cc ile üst dilimden vergi ödediğimiz F650GS’in yaşı geçtikçe çok korkutucu rakamlar olmuyor. 210 YTL F650GS için ödeniyorsa, 140 YTL de DL650 için ödeniyor. Trafik sigortası, muayene vs.



    Gelelim en can alıcı kısıma. Bakım, Tamir giderleri.


    Kime bir BMW’den bahsederseniz size servis ücretlerinin uçukluğundan, parçasının çok pahalı oluşundan bahseder. DL650’de ise daha makul ücretlerde servis hizmeti alırsınız.



    MCT250 4000 km’de servise giriyor, her seferinde ortalama 120 YTL

    F650GS 10.000 km’de servise giriyor, her seferinde ortalama 600 YTL

    DL650 6000 km’de servise giriyor, her seferinde ortalama 250 YTL



    MCT250 15.000 km’de ön arka lastik ister, ortalama 250YTL

    F650GS 20.000 km’de ön arka lastik ister, ortalama 500 YTL

    DL650 20.000 km’de ön arka lastik ister, ortalama 500 YTL



    Ve MCT’nin her 5000 km’de (250 YTLlik), F650GS’in 16000 km’de (500YTLlik), daha yeni olan DL650’nin 20.000 km’de (250 YTLlik) bir arıza çıkardığı varsayımımı yapıyorum.


    En nihayetinde araçların değer kaybını göz önünde bulundurarak satıyoruz. Ve Km. başına maliyet aşağıdaki gibi çıkıyor.



    Bu tablodan çok kısaca çıkarabileceklerimiz.



    Çinli bir motor size 5 senede 10.000YTL tasarruf ettirebilir. Söylenenlerin aksine Çin malı motorlar yukarıdaki tabloya göre diğerlerine göre daha ekonomik.
    Herkesin BMW F650GS ile ilgili pahalı ön yargısı olmasına rağmen, DL650’ye göre daha ekonomik görünüyor. Servis maliyetinin yüksek olmasını , yaptığı yakıt ekonomisiyle dengeliyor.
    Araba ile kıyaslandığında motosiklet ile 10.000YTL hatta 15.000YTL’ye kadar tasarruf ediyorsunuz. Demek ki artık işe motosiklet ile gidip gelmeliymişiz.


    Biraz uzun oldu ama , zaman ayırdığınız için teşekkürler. Siz de verilere göre sonuçlarınızı paylaşabilirsiniz.

    Son söz;

    Motosiklet keyif işidir, hangisi seni mutlu ediyorsa, bin git. Ama kaskın takılı, koruman tam olsun.



    Kazasız yolculuklar


    Tufan Baydemir
    Meteoroloji Müh.
    Yazılım Uzmanı
    Kaynak http://tufanbaydemir.blogcu.com/moto..._24015591.html


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Bence DL650 alma, çok iri ve hantal bir motor. Bana kalırsa BMW F650GS al derim, hiç göründüğü gibi değil, kullanımı çok rahat ve kıvrak bir motor. Ben BMW Rider Academy eğitimine kendi motorumla (1000RR) girmiştim ancak orada F650GS kullanma fırsatım oldu, motoru kullanır kullanmaz daha önceki negatif izlenimim yok oldu. Bana kalırsa fırsatın varsa hepsini kullan öyle karar ver derim. Bir arkadaşım DL1000 satıyor, düşünürsen... Ama bana kalırsa DL serisi yaramaz..



    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  3. #3
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    11 bin km dir 2002 model F650gs kullanıyorum benim isteklerime düşündüğümden daha fazla cevap verdi.özellikle yakıt tüketimi ve kullanım kolaylığı açısından bence ideal bir motosiklet.Herkezin dilinde sakız olan titreşim sorunu ise tamamen kişiye göre değişiyor biz 3 BMW bir haftasonu 1600 km yol gidip geldik bu yol zarfında ne titreşim nede kullanım açısından bir rahatsızlık hissettim.bakım maliyetlerine gelince eğer işini bilen bir kullanıcı isen 345 euro servise bayılmaktansa motorunu iyice öğrenip araştırıp düzgün bir usta ve parçacı ile işini kolaylıkla halledebilirsin(tabi bu bizim tercihimiz olan birşey).Bunların yanı sıra BMW de standart olarak ABS ve elcik ısıtma ayarlanabilir amortisör gibi özellikler mevcut.hem ekonomikliği hem kolay kullanımı hemde gönüşü olarak bende BMW derim.
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  4. #4

    Üyelik
    08 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Versys '07
    yaklaşık 15000 km dir 98 model F650 kullanıyorum herkesin söylediğinin aksine parçaları düşünüldüğü kadar pahalı değil ancak bakımları yetkili servise hiç yaptırmadım.Hem 10 yaşında bir motorun orjinal parçalarını bulmakta gayet kolay.stokta olmasa bile 15 günde Almanyadan getirtiyorlar.Geçen kış egzantrik gergisi,egzantrik zinciri,zincir,1 adet subap,,2 adet buji,yağ,yağ filtresi değişti,senkron ve subap ayarları yapıldı işçilik dahil 450 ytl para ödedim.Buyrun siz kıyaslayın.aynı marka 2 adet lastikte ebatlarından dolayı DL ye alacaklarından daha ucuz mart ayında fuardan 2 michelin anaake yi 380 ytl ye aldım

  5. #5
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Elint Z 750 sevdan ne oldu??


    Yaw bunu sen yazdın sandım bir an.... Alıntı diye baştan yazsana....
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  6. #6

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    senin düşündüğün gibi düşünürsen senin mct ye verdigin para ile sıfır 125 lik honda cg alırım 10 senede benzin dahil hepsinden daha az masrafım olur.hem dayanıklı hem masrafsız hem az yakıt
    motor zevk işi zevkte masarafla olur.bunları göz önüne almak gerek yada zevki paran kadar alman gerek
    bende 600 f var 400 ytl tekeri bir senede 2 teker bitiyor en basitinden

  7. #7

    Üyelik
    12 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara-Çukurambar-
    motorun 5dakikalık zevkini arabayı ömür boyu sürsen vermez
    :bestmt:

  8. #8
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan



    metnin en sonunda çıkan sonuç tablosunun
    bazi bölümlerinin gerçeği yansıttığndan şüpheliyim....
    örneğin şimdi 6 yaşında olan bir BMW F-650 nin alış maliyeti +5 sene sonunda sadece -3600 ytl değer kaybına uğramaz,kaldı ki o motosiklet o zaman diliminde 11 yaşında ve +250bin km. civarlarında olacakken..........
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  9. #9
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı ErTech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elint Z 750 sevdan ne oldu??


    Yaw bunu sen yazdın sandım bir an.... Alıntı diye baştan yazsana....
    Alıntıyı geçte olsa farketmen sevindirici

    Bu arada senin z 750 sevdasına ne olduysa benimkinede o oldu

  10. #10
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @serkangencer
    bende 600 f var 400 ytl tekeri bir senede 2 teker bitiyor en basitinden
    600F ile senede 2 takım tekerlek mi bitiriyorsun? Bana biraz atıyorsun gibi geldi
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  11. #11
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alıntıyı geçte olsa farketmen sevindirici

    Bu arada senin z 750 sevdasına ne olduysa benimkinede o oldu
    Benim Z750 sevdam bitmez....

    Birgün mutlaka....
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @serkangencer

    600F ile senede 2 takım tekerlek mi bitiriyorsun? Bana biraz atıyorsun gibi geldi
    Mehmet atıyosun diyince aklıma geldi bu soruya en doğru cevap senden gelecektir.

    Şimdi benim motorun arka lastik 6000'de bitti, arka teller felan çıktı.

    Yanaklar iyiydi ama ortası bitti işte, neyse arkayı değiştirirken gözle görülür hiç bir deformasyonu olmayan ön lastiği de atıp yenisini taktım.

    Bu doğru olan bir şey mi yoksa önü arkayı birbirinden bağımsız olarak mı değiştirmek lazım.

    Bir de ön ve arka lastiğin marka tip model farkı sorun yaratır mı?
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  13. #13
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @aYe
    Mehmet atıyosun diyince aklıma geldi bu soruya en doğru cevap senden gelecektir. Şimdi benim motorun arka lastik 6000'de bitti, arka teller felan çıktı. Yanaklar iyiydi ama ortası bitti işte, neyse arkayı değiştirirken gözle görülür hiç bir deformasyonu olmayan ön lastiği de atıp yenisini taktım. Bu doğru olan bir şey mi yoksa önü arkayı birbirinden bağımsız olarak mı değiştirmek lazım. Bir de ön ve arka lastiğin marka tip model farkı sorun yaratır mı?
    1000cc motorlar torkları daha fazla olduğundan, lastik üzerindeki kuvvet daha çok olduğundan 600cc motorlara göre çok daha kısa sürede lastik bitirirler, ben 1000RR aldığımda 3000 km de lastik bitmişti, kısacası 1000 likler lastik düşmanıdır. Ben prensip olarak arka lastik bittiğinde önü de değiştiriyorum, bugüne kadar sadece ön veya sadece arka lastik aldığım hiç olmadı. Sen gözle göremesen de kullanımdan, sıcaklık değişiminden, yağmurdan, çamurdan ve özellikle de güneşten dolayı lastik eskir, sertleşir. Arka lastiğinin yeniliğine güvenirsin, alakasız yerde ön lastik bırakır. Önde ve arkada bırak farklı markayı, aynı markanın farklı bir modelini bile kullanmadım. Genelde otomobilde de tavsiye edilen tüm tekerleklerde aynı lastiği kullanmaktır.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  14. #14
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    yaw cbf 150 veya ybr 125 alın. Çin malı motorlar hiç bir zaman ekonomik değildir. Senin karşılaştırdığın motorlar çin ve japon malları ama, çin malları 50-250 cc arasında piyasada.. sen bu motlrlarla 650 cc bmw ve suzuki modellerini karşılaştırmışsın.. cc hacmi arttıkça yedek parça, yetkili servis hizmetleri ve bakım, yakıt maliyetleri yükselir.. Çin ile japon ekonomisini kalitesini karşılaştırmak istiyorsan motor hacmi aynı olan modellerle bu karşılaştırmayı yapmalısın.. mesela.. eski motorum 150 cc mondial idi, şimdiki motorum cbf 150, ben şu an çok güzel kardayım.. Kullanım maliyetlerim çok çok fazla düştü. Şimdi uzun uza diye yazmiyim.

  15. #15

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler. Ben tabii ki bu araştırmayla gidin Çin malı motosiklet alın Ya da gidin arabaya binin demiyorum. Rakamlarda da bir çok varsayım var. Ama rakamlar gözönüne alınırsa sonuçlar bana göre çok çok ilginç.

    Bu hesaplamaları yapmamdaki asıl amaç ; BMW hakkında veya Çin malı motorlar hakkında birçok olumsuz yorum duydum. Sayılarla ifade edildiğinde gerçekten böylemidir diye merak ettim.

  16. #16
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Bu konu önceden de açılmıştı.Hatta ne iyi ne kötü bayağı bir tartışmasını yapmıştık
    Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul - Zincirlikuyu
    Motosikleti
    kaskolu kymcoxciting250
    bence fazla takılmasın bu kardeşim... hayatın tadını çıkarsın... olmadı akbil taksın anahtarlığına en ekonomiği bu olsa gerek

  18. #18

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    600F ile senede 2 takım tekerlek mi bitiriyorsun? Bana biraz atıyorsun gibi geldi

    demişsin
    boy
    sende söylemişsin 2takım demedim 2 teker dedim ön arka lastik bununda fiyatı
    350+275 liradır. he param çok olsa 2 takımda atarım çok basit oldugunu sende bilmen gerek daha ekenomik kullanımda kullanmaya çalışıyoruz

  19. #19
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @serkangencer
    sende söylemişsin 2takım demedim 2 teker dedim
    Genelde lastik derken takım (ön + arka) söylendiğinden 600cc için senede 2 takım lastik bana fazla gelmişti. Senede bir takım ise normaldir.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)