Panik fren korkum depreşti :)
-
Trafikte seyrederken önümdeki araçların aniden frenlemesi benim en büyük kabuslarımdan biri. Çünkü 2 defa başıma geldi ve her ikisindede arka tekerleği kilitleyip fena savruldum, ancak adeta mucize eseri ikisinde de düşmedim. Bu nedenle öndeki araçla mesafeyi hep uzak tutmayı deniyorum ancak bu sefer de araya araç giriyor :(
Aşağıdaki kısa videoyu seyredince bu korkum depreşti birden ve sizlerle paylaşmak istedim
http://www.metacafe.com/watch/50819/...h_on_the_road/
Reklamlar
-
Oo amator arkadaslar...
Kitlenen arka fren olsun
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Çok iyi yaa, biri öbüründen beter, öbürü birinden beter, ikiside birbirinden beter.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
Herhalde bunlar motosiklete yeni başlamış adamlar Ustalaşmak zamanla oluyor...
-
Ohbe ne ala şu dünya adamlar motora yeni başlamış altlarında r6 gibi motor var..
bizde şu dünyada yaşıoruz sanıyoz..
isyanım içimdeki olağanüstü hyo sevgisindedndir... kimse yanlış anlamasın..
OO biliyor biliyor biliyorrrrrrrrrrrrrr:P:P:queen:
-
İkisi de birbirinden komik
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
-
"öndeki arabaların birden yaklaşması ve bunu engelleme çabaları"o an benimde pek hoşuma gitmiyor.o yüzden en önemlisi takip mesafesini hep koruyorum.önüme minibüs vs.. önümün önümü görmeyi engelliycek araç girdiğinde hemen geçerim ki önüm açılsın çünkü her zaman 2-3 araba ilerisine bakarak giderim. bu sayede bir çok kez öndeki arabaların ani frenlemesine cevap verebildim.
-
Normalde dikkati hep üst düzeyde tutmaya çalışırım ama bazen insan dalıp gidiyor nedense.Trafikte en sinir olduğum şehiriçi normal hızlarla seyrederken öndeki aracın bayan, yaşlı vs. gördüğünde geçmeleri için zınk diye durmasıdır.Bugün yine böyle bir gerizekalıya az daha vuruyordum arkamdaki de bana vuracaktı Allahtan dikkatimiz yoldaydı...
50 ile giderken aniden durup yayaya yol vermek nedir yaa.Birisi açıklayabilir mi
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
mhyen adlı üyeden alıntı
Normalde dikkati hep üst düzeyde tutmaya çalışırım ama bazen insan dalıp gidiyor nedense.Trafikte en sinir olduğum şehiriçi normal hızlarla seyrederken öndeki aracın bayan, yaşlı vs. gördüğünde geçmeleri için zınk diye durmasıdır.Bugün yine böyle bir gerizekalıya az daha vuruyordum arkamdaki de bana vuracaktı Allahtan dikkatimiz yoldaydı...
50 ile giderken aniden durup yayaya yol vermek nedir yaa.Birisi açıklayabilir mi
Aslında yaya görünce 50 ile giderken durmak çok yerinde ve saygın bir davranış.
Burda önemli olan, önündeki yayayı gören araç gibi önceden yayayı görüp frenlemeye başlamak.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
mhyen adlı üyeden alıntı
Normalde dikkati hep üst düzeyde tutmaya çalışırım ama bazen insan dalıp gidiyor nedense.Trafikte en sinir olduğum şehiriçi normal hızlarla seyrederken öndeki aracın bayan, yaşlı vs. gördüğünde geçmeleri için zınk diye durmasıdır.Bugün yine böyle bir gerizekalıya az daha vuruyordum arkamdaki de bana vuracaktı Allahtan dikkatimiz yoldaydı...
50 ile giderken aniden durup yayaya yol vermek nedir yaa.Birisi açıklayabilir mi
yaya gecidi olmasada genelde avrupada durup yol veriyorlar ama 50 ile giderken akan e-5 tarzı bir yolda olduysa o garip, ama genelde şehir içinde yurt dışında düşük hızlarda yol veriyorlar, geçen benim önüme kör bir abimiz resmen atladı, karşıdan da araba geliyordu, mucize olduda kimseye birşey olmadı,
panik fren konusunda sorun çıkarmayan bir motosiklet yapılırsa herhalde tarihe geçer. bu iş gerçekten sıkıcı ve sıkıntılı zaten maganda sürücüler frene basınca o noktada duracağımızı sanıyorlar herhalde
-
acemilerin kabusu gerçekten. bende ani frenden korkuyorum hele birde bizim KTlerin arka lastiği çok kayıyorken...
-
aYe,CALM RIDER sanırım ben yanlış anlaşılmışım.Yeri geliyor ben de yayalara yavaşlayarak yol veriyorum da 50 km üstü bir hızla giderken; normal işlek, ileride ışıkların da olduğu bir caddede hafiften yavaşlamayıp da tam yayanın önünde zınk diye frenlere asılıp yol vermek saygın bir davranışsa ben saygısız bir sürücüyüm.Hadi ben önümü göremedim diyelim koskoca transit de bana vuracaktı az kaldı o da mı göremedi
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
mhyen adlı üyeden alıntı
aYe,
CALM RIDER sanırım ben yanlış anlaşılmışım.Yeri geliyor ben de yayalara yavaşlayarak yol veriyorum da 50 km üstü bir hızla giderken; normal işlek, ileride ışıkların da olduğu bir caddede hafiften yavaşlamayıp da tam yayanın önünde zınk diye frenlere asılıp yol vermek saygın bir davranışsa ben saygısız bir sürücüyüm.Hadi ben önümü göremedim diyelim koskoca transit de bana vuracaktı az kaldı o da mı göremedi
Yok estafurullah yanlış anlamadım, da yazımı okuyunca senin böyle algılamana sebep olacak kadar kapalı yazdığımı farkettim.
Kusurun fazlası bende, özür dilerim.
İntehar eden bir insan da önündeki arabanın önüne atlayabilir, yada öndeki araba geçtikten sonra senin önüne atlayabilir.
Yol kenarında duran bir insan senin için daima fren sebebi olmalı.
Ben haklı haksız diye bakmam trafiğe, bir kaza olduktan sonra kimin haklı kimin haksız olduğu maddiyat dışında bir şeye çözüm getirmez.
Önemli olan kaza yapmamaktır.
Mesela yeşil ışıkta yavaşla kontrol et geç, yapmak zorunda değilsin ama yap.
Umarım düşüncemi şimdi net aktarabilmişimdir, yoksa tabiki teknik anlamda haklısınız.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
arkadaki düşene bakacagına yola odaklansaydı .. panik olmayacaktı .. motosiklet kullanmak önemli degil .. önemli olan sezgilerin açık olsun ..
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
En temel kurallardan olan bir noktaya 2 sn. den fazla bakmamak ihlal edilmiş,
Özellikle SS motosikletlerde, panik fren veya ani fren her ne derseniz adına kesinlikle sadece arka fren kullanılarak yapılmamalı ki bu video da görülen arkadaki motosikletin arka tekerleği kilitlenmiş ve kontrol kaçınılmaz bi şekilde kaybedilmiş,
Bence önemli olan arkadaşınız düşse bile hatta kaza sonucu çok ciddi yaralanmış bile olsa mümkün ise panik yapmamak ve olabildiğince çabuk bir şekilde durarak kaza mahallini emniyetli hale getirebilmek ve belkide kaza yapan kişinin hayatını korumak için 100 metre ilerde bile olsa durabilmek hiç yardımcı olamamaktan iyidir.
-
-
GorkeM adlı üyeden alıntı
ABS
Diger konuya ise buradan ornek verecegim...
Kiev trafigi istanbula nazaran daha karısık bir trafik. Fazla motosiklet olmadıgından bizden daha duyarsızlar motosikletlere karsı. Makas atmalar onune gecmeler ve kazalar burada da cok fazla.
Fakat gel gorki yaya konusunda inanılmazlar.
Yaya gecidinde yola adımınızı attıgınız anda duruyorlar. Hatta bu yuzden cok sorun yasıyorum. Yaya gecidindeyken acaba durur mu kaygısı yasıyorum. Tabi otomobil coktan durmus oluyor. Hatta birkac kez elimle siz gecin isareti bile yaptım. Adam sasırdı
Tabi insan istanbuldan cıkıp yayalara saygılı suruculerle karsılasınca ne yapacagını sasırıyor.
Diger yandan yaya gecidi olmayan yerden yola atlarsanız kimse yol vermiyor. Hatta korna calıp kufur ediyorlar. Cok da haklılar.
Bunları neden mi anlattım?
Bilmiyorum
abs hemen kestirip at dimi
dual sistem (((((((: ön veya arka fren sıkıldıgında dual siztem sayesinde fren dagılımı yapılır .. yani ön sıkıldıgında arkada tutar arka sıkıldıgında ön fren tutar
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
Arttırıyorum. C-ABS
-
-
@Levsy
Trafikte seyrederken önümdeki araçların aniden frenlemesi benim en büyük kabuslarımdan biri. Çünkü 2 defa başıma geldi ve her ikisindede arka tekerleği kilitleyip fena savruldum, ancak adeta mucize eseri ikisinde de düşmedim.
Panik fren olsun olmasın çok kısa sürede durma ihtiyacı duyulduğunda kesinlikle arka fren sıkılmamalıdır. Arka fren motoru durdurmaz, genellikle motoru dengelemek için kullanılır. Motoru büyük oranda durduran ön frendir. Tabi sadece ön fren değil, yapabiliyorsanız ön arka kombine kullanmak en doğrusu. Genellikle motosiklet kullanıcıları ani duruşa çok nadir ihtiyaç duyduklarından bu konuda kendilerini geliştirememektedirler. O yüzden size tavsiyem trafiğe kapalı bir alanda veya boş bir yolda ani freni bol bol çalışmanız, bu durumda eliniz ve beyniniz ani frenaj konusunda daha hassas olup gelişecektir. Ben Bulgaristan'da katıldığım yarışta frenimi çok geliştirdim çünkü yarıştığımız pistteki start çizgisinden itibaren 700 metre düzlük ve bu mesafe sonucu tek bir motorun sığabileceği sağa keskin viraj vardı. 6.vitesin sonunu görüp 270 km/h gibi süratlere çıktıktan sonra öyle sert bir fren atmanız gerekiyor ki motorun arka lastiği havalanıyor. O yüzden bol bol antreman yapmanızı tavsiye ediyorum ki ihtiyaç anında panik yapmayın.
@GorkeM
Görkem'cim bu sitede ABS konusu yüzlerce kez tartışılmış olmasına rağmen yine yanlış bir bilgilendirme söz konusu. "ABS kuru yolda fren mesafesini kısaltmaz aksine fren mesafesini uzatır. ABS'nin işlevi ıslak zemin olduğunda devreye girip aracın kontrolünün kaybolmasını engellemektir" Yani kuru yolda ABS avantaj değil dezavantaj getirir.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler