Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Panik fren korkum depreşti :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Trafikte seyrederken önümdeki araçların aniden frenlemesi benim en büyük kabuslarımdan biri. Çünkü 2 defa başıma geldi ve her ikisindede arka tekerleği kilitleyip fena savruldum, ancak adeta mucize eseri ikisinde de düşmedim. Bu nedenle öndeki araçla mesafeyi hep uzak tutmayı deniyorum ancak bu sefer de araya araç giriyor :(

    Aşağıdaki kısa videoyu seyredince bu korkum depreşti birden ve sizlerle paylaşmak istedim

    http://www.metacafe.com/watch/50819/...h_on_the_road/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Oo amator arkadaslar...
    Kitlenen arka fren olsun
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Çok iyi yaa, biri öbüründen beter, öbürü birinden beter, ikiside birbirinden beter.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  4. #4
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Herhalde bunlar motosiklete yeni başlamış adamlar Ustalaşmak zamanla oluyor...

  5. #5

    Üyelik
    07 Mayıs 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Satılık 2009 .. Mondial UKH 100..
    Ohbe ne ala şu dünya adamlar motora yeni başlamış altlarında r6 gibi motor var..

    bizde şu dünyada yaşıoruz sanıyoz..

    isyanım içimdeki olağanüstü hyo sevgisindedndir... kimse yanlış anlamasın..
    OO biliyor biliyor biliyorrrrrrrrrrrrrr:P:P:queen:

  6. #6
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Tudey Gsr pcx
    İkisi de birbirinden komik
    08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)

  7. #7

    Üyelik
    01 Eylül 2007
    Şehir
    anKara
    Motosikleti
    150-zAt
    "öndeki arabaların birden yaklaşması ve bunu engelleme çabaları"o an benimde pek hoşuma gitmiyor.o yüzden en önemlisi takip mesafesini hep koruyorum.önüme minibüs vs.. önümün önümü görmeyi engelliycek araç girdiğinde hemen geçerim ki önüm açılsın çünkü her zaman 2-3 araba ilerisine bakarak giderim. bu sayede bir çok kez öndeki arabaların ani frenlemesine cevap verebildim.

  8. #8
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Normalde dikkati hep üst düzeyde tutmaya çalışırım ama bazen insan dalıp gidiyor nedense.Trafikte en sinir olduğum şehiriçi normal hızlarla seyrederken öndeki aracın bayan, yaşlı vs. gördüğünde geçmeleri için zınk diye durmasıdır.Bugün yine böyle bir gerizekalıya az daha vuruyordum arkamdaki de bana vuracaktı Allahtan dikkatimiz yoldaydı...
    50 ile giderken aniden durup yayaya yol vermek nedir yaa.Birisi açıklayabilir mi
    Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı mhyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde dikkati hep üst düzeyde tutmaya çalışırım ama bazen insan dalıp gidiyor nedense.Trafikte en sinir olduğum şehiriçi normal hızlarla seyrederken öndeki aracın bayan, yaşlı vs. gördüğünde geçmeleri için zınk diye durmasıdır.Bugün yine böyle bir gerizekalıya az daha vuruyordum arkamdaki de bana vuracaktı Allahtan dikkatimiz yoldaydı...
    50 ile giderken aniden durup yayaya yol vermek nedir yaa.Birisi açıklayabilir mi
    Aslında yaya görünce 50 ile giderken durmak çok yerinde ve saygın bir davranış.

    Burda önemli olan, önündeki yayayı gören araç gibi önceden yayayı görüp frenlemeye başlamak.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  10. #10

    Üyelik
    24 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul/Tepeören-Akfırat
    Alıntı mhyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde dikkati hep üst düzeyde tutmaya çalışırım ama bazen insan dalıp gidiyor nedense.Trafikte en sinir olduğum şehiriçi normal hızlarla seyrederken öndeki aracın bayan, yaşlı vs. gördüğünde geçmeleri için zınk diye durmasıdır.Bugün yine böyle bir gerizekalıya az daha vuruyordum arkamdaki de bana vuracaktı Allahtan dikkatimiz yoldaydı...
    50 ile giderken aniden durup yayaya yol vermek nedir yaa.Birisi açıklayabilir mi
    yaya gecidi olmasada genelde avrupada durup yol veriyorlar ama 50 ile giderken akan e-5 tarzı bir yolda olduysa o garip, ama genelde şehir içinde yurt dışında düşük hızlarda yol veriyorlar, geçen benim önüme kör bir abimiz resmen atladı, karşıdan da araba geliyordu, mucize olduda kimseye birşey olmadı,
    panik fren konusunda sorun çıkarmayan bir motosiklet yapılırsa herhalde tarihe geçer. bu iş gerçekten sıkıcı ve sıkıntılı zaten maganda sürücüler frene basınca o noktada duracağımızı sanıyorlar herhalde

  11. #11
    estelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Motosikleti
    mondial 125 kt
    acemilerin kabusu gerçekten. bende ani frenden korkuyorum hele birde bizim KTlerin arka lastiği çok kayıyorken...

  12. #12
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    aYe,CALM RIDER sanırım ben yanlış anlaşılmışım.Yeri geliyor ben de yayalara yavaşlayarak yol veriyorum da 50 km üstü bir hızla giderken; normal işlek, ileride ışıkların da olduğu bir caddede hafiften yavaşlamayıp da tam yayanın önünde zınk diye frenlere asılıp yol vermek saygın bir davranışsa ben saygısız bir sürücüyüm.Hadi ben önümü göremedim diyelim koskoca transit de bana vuracaktı az kaldı o da mı göremedi
    Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı mhyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aYe,CALM RIDER sanırım ben yanlış anlaşılmışım.Yeri geliyor ben de yayalara yavaşlayarak yol veriyorum da 50 km üstü bir hızla giderken; normal işlek, ileride ışıkların da olduğu bir caddede hafiften yavaşlamayıp da tam yayanın önünde zınk diye frenlere asılıp yol vermek saygın bir davranışsa ben saygısız bir sürücüyüm.Hadi ben önümü göremedim diyelim koskoca transit de bana vuracaktı az kaldı o da mı göremedi
    Yok estafurullah yanlış anlamadım, da yazımı okuyunca senin böyle algılamana sebep olacak kadar kapalı yazdığımı farkettim.

    Kusurun fazlası bende, özür dilerim.

    İntehar eden bir insan da önündeki arabanın önüne atlayabilir, yada öndeki araba geçtikten sonra senin önüne atlayabilir.

    Yol kenarında duran bir insan senin için daima fren sebebi olmalı.

    Ben haklı haksız diye bakmam trafiğe, bir kaza olduktan sonra kimin haklı kimin haksız olduğu maddiyat dışında bir şeye çözüm getirmez.

    Önemli olan kaza yapmamaktır.

    Mesela yeşil ışıkta yavaşla kontrol et geç, yapmak zorunda değilsin ama yap.

    Umarım düşüncemi şimdi net aktarabilmişimdir, yoksa tabiki teknik anlamda haklısınız.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  14. #14
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    arkadaki düşene bakacagına yola odaklansaydı .. panik olmayacaktı .. motosiklet kullanmak önemli degil .. önemli olan sezgilerin açık olsun ..
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  15. #15
    maGma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    Kartal-Istanbul
    En temel kurallardan olan bir noktaya 2 sn. den fazla bakmamak ihlal edilmiş,

    Özellikle SS motosikletlerde, panik fren veya ani fren her ne derseniz adına kesinlikle sadece arka fren kullanılarak yapılmamalı ki bu video da görülen arkadaki motosikletin arka tekerleği kilitlenmiş ve kontrol kaçınılmaz bi şekilde kaybedilmiş,

    Bence önemli olan arkadaşınız düşse bile hatta kaza sonucu çok ciddi yaralanmış bile olsa mümkün ise panik yapmamak ve olabildiğince çabuk bir şekilde durarak kaza mahallini emniyetli hale getirebilmek ve belkide kaza yapan kişinin hayatını korumak için 100 metre ilerde bile olsa durabilmek hiç yardımcı olamamaktan iyidir.

  16. #16
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı CALM RIDER adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    panik fren konusunda sorun çıkarmayan bir motosiklet yapılırsa herhalde tarihe geçer.
    ABS


    Diger konuya ise buradan ornek verecegim...
    Kiev trafigi istanbula nazaran daha karısık bir trafik. Fazla motosiklet olmadıgından bizden daha duyarsızlar motosikletlere karsı. Makas atmalar onune gecmeler ve kazalar burada da cok fazla.

    Fakat gel gorki yaya konusunda inanılmazlar.
    Yaya gecidinde yola adımınızı attıgınız anda duruyorlar. Hatta bu yuzden cok sorun yasıyorum. Yaya gecidindeyken acaba durur mu kaygısı yasıyorum. Tabi otomobil coktan durmus oluyor. Hatta birkac kez elimle siz gecin isareti bile yaptım. Adam sasırdı Tabi insan istanbuldan cıkıp yayalara saygılı suruculerle karsılasınca ne yapacagını sasırıyor.

    Diger yandan yaya gecidi olmayan yerden yola atlarsanız kimse yol vermiyor. Hatta korna calıp kufur ediyorlar. Cok da haklılar.

    Bunları neden mi anlattım?
    Bilmiyorum
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  17. #17
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS


    Diger konuya ise buradan ornek verecegim...
    Kiev trafigi istanbula nazaran daha karısık bir trafik. Fazla motosiklet olmadıgından bizden daha duyarsızlar motosikletlere karsı. Makas atmalar onune gecmeler ve kazalar burada da cok fazla.

    Fakat gel gorki yaya konusunda inanılmazlar.
    Yaya gecidinde yola adımınızı attıgınız anda duruyorlar. Hatta bu yuzden cok sorun yasıyorum. Yaya gecidindeyken acaba durur mu kaygısı yasıyorum. Tabi otomobil coktan durmus oluyor. Hatta birkac kez elimle siz gecin isareti bile yaptım. Adam sasırdı Tabi insan istanbuldan cıkıp yayalara saygılı suruculerle karsılasınca ne yapacagını sasırıyor.

    Diger yandan yaya gecidi olmayan yerden yola atlarsanız kimse yol vermiyor. Hatta korna calıp kufur ediyorlar. Cok da haklılar.

    Bunları neden mi anlattım?
    Bilmiyorum

    abs hemen kestirip at dimi

    dual sistem (((((((: ön veya arka fren sıkıldıgında dual siztem sayesinde fren dagılımı yapılır .. yani ön sıkıldıgında arkada tutar arka sıkıldıgında ön fren tutar
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  18. #18
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Arttırıyorum. C-ABS
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  19. #19
    maGma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    Kartal-Istanbul
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arttırıyorum. C-ABS
    RRest.


  20. #20
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Levsy
    Trafikte seyrederken önümdeki araçların aniden frenlemesi benim en büyük kabuslarımdan biri. Çünkü 2 defa başıma geldi ve her ikisindede arka tekerleği kilitleyip fena savruldum, ancak adeta mucize eseri ikisinde de düşmedim.
    Panik fren olsun olmasın çok kısa sürede durma ihtiyacı duyulduğunda kesinlikle arka fren sıkılmamalıdır. Arka fren motoru durdurmaz, genellikle motoru dengelemek için kullanılır. Motoru büyük oranda durduran ön frendir. Tabi sadece ön fren değil, yapabiliyorsanız ön arka kombine kullanmak en doğrusu. Genellikle motosiklet kullanıcıları ani duruşa çok nadir ihtiyaç duyduklarından bu konuda kendilerini geliştirememektedirler. O yüzden size tavsiyem trafiğe kapalı bir alanda veya boş bir yolda ani freni bol bol çalışmanız, bu durumda eliniz ve beyniniz ani frenaj konusunda daha hassas olup gelişecektir. Ben Bulgaristan'da katıldığım yarışta frenimi çok geliştirdim çünkü yarıştığımız pistteki start çizgisinden itibaren 700 metre düzlük ve bu mesafe sonucu tek bir motorun sığabileceği sağa keskin viraj vardı. 6.vitesin sonunu görüp 270 km/h gibi süratlere çıktıktan sonra öyle sert bir fren atmanız gerekiyor ki motorun arka lastiği havalanıyor. O yüzden bol bol antreman yapmanızı tavsiye ediyorum ki ihtiyaç anında panik yapmayın.

    @GorkeM
    ABS
    Görkem'cim bu sitede ABS konusu yüzlerce kez tartışılmış olmasına rağmen yine yanlış bir bilgilendirme söz konusu. "ABS kuru yolda fren mesafesini kısaltmaz aksine fren mesafesini uzatır. ABS'nin işlevi ıslak zemin olduğunda devreye girip aracın kontrolünün kaybolmasını engellemektir" Yani kuru yolda ABS avantaj değil dezavantaj getirir.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler