Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Neden Büyük Motorla Başlamak İsteniyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 250 c
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana sorarsan şehir içi için en uygun motorlar SS'ler, tabi scooter'dan sonra.
    Bu motorların amaçları pist kullanımı değildir, hepsi yarış motorlarının cadde replikalarıdır, cadde içindir, pistte kullanmak istersen bir çok modifikasyon yapmalısın.

    Ve sanırım hiç SS'de kullanmamış birisin, iki tur bindim, bi cadde yaptım, arkadaşımın motoru iki gün bende kaldı, aldım haftaya sattım kapsam dışıdır.

    SS kullanmadan nasıl bu kadar konunun uzmanı olup başlık açıyorsunuz anlamıyorum, neredeyse tüm SS uzmanlarımız hayatında hiç SS kullanmamış, ilginç.

    Bu arada kaskı koluna bilezik gibi geçirip caddede gezenlerin adına yazmıyorum, bu onların cinsel tercihi ben bir erkek olarak bilezik takmam.
    SS nin sehir ici kullanımına uygun olmayısının nedeni motorun oturus pozisyonudur o sekilde uzun süre durmak insanı rahatsız eder ben 600rr kullandım arakadasındı gecdiim yerdeki herkes bana bakıyordu cok dikkat cekici ama yol motoru ve rahat isteyenlerin motoru deil ama chopper, scooter öle deildir. Fakat amacın hava atmaksa o oturus pozisyonuna ve yakıtına razı olacaksın 1000rr veya 600rr senin icin en ideal motor...
    Sunu bi ayıralım @İso'nun dedigi gibi amac hava atmaksa alınacak baslanacak motorlar R6, 600rr , 1000rr 'dir bunlara diemezsiniz git moped al die... Ama bu benim kisisel fikrim ben ss istemem chopper severim cünkü hava atmak dikkat cekmek gibi bi takıntım rahat konfor isterim ve uzun yol icin kullanırım bu insanların dikkat cekmek istemelerinin nedeni toplumdan ilgi görmeyisi olabilir....
    :cat: Kendi Kader Taininde Her İnsan Bir Kumarbaz :cat:
    :bounce: [COLOR="Red"]DRFİRARİ:[/COLOR][COLOR="DarkGreen"]SINAVA KALEMSİZ GİREN COCUK[/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    aYe, seni tarif etmişim gibi olduysa yanlış anlama, seni tarif etmedim, ne haddime Sen de benim gözümde gerçek safkan motor sevdalısısın, zaten caddeci/piyasacı tipler arasında HESD'nin ne olduğunu bilen adama rastgelmedim daha Tekrar ediyorum, "Gerçek motosiklet sevdalısı SS'ci arkadaşları ayrı tutuyorum". Bu konu sadece pek çok kişi için motosikletin kısa dönemli bir hava atma nesnesi olduğunu unutmamamız amaçlı, en görkemli motorlar da spor motorlar oldukları için de her eylülde piyasa 3-5 bin km'de son model R6'larla doluyor.

    Tekrarlayayım, "1000RR alayım mı" diyenleri de anlamamız gerekiyor, bir-iki yaz hava atmak için motor kullanacak adam ufak motorla başlamaz.

    Sadece kapsam dışı bırakılacak kadar SS kullandım Hiç kullanmayan birinin de katılacağı gözlemim, SS'ler çok dengeli aletler, ama kullandığım kısa mesafe ve trafikteki gözlemim SS'lerin şehir içinde yeterince kıvrak olmadıkları yönünde, sınırlı gidon dönüşü ve yatık sürüş pozisyonu bunda önemli bir etmen. Zaten vurgulamak istediğim konu için SS uzmanı olmama gerek yok, sadece gözlemimi belirtiyorum. Coq'un da belirttiği gibi bu motorlar Racing Replica, yani yarış motorlarının cadde versiyonları. Super Sport yarışlarına katılan araçlar %95 civarında standart parçalara sahip. Sen de kabul edersin ki bu motorları alanların büyük kısmı bilezik kullanan tipler

    İso da dürüst konuşmuş, ama çok güzel anlatmış

  3. #23
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    KÜTÜK :

    Sen İSO yu tarif ediyorsun hem de kabuL ediyor adam
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  4. #24
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Coqcum

    annem kilometrede 1000besmele yakıyor
    Sabah sabah sen beni güldürdün Allah ta seni güldürsün .

    İnsallah dediğin gibisindir , ben yavaştan başlayanlardanım
    yaşım geç 33 ama olsun zamanım var. ama birçok 18- 20 yaş aralığında insanın
    zamanı az mı çok mu benden fazla mı bilemem. Ben ölmemeye çalışıyorum
    trafik nerdeyse ordan uzak duruyorum . zorunda olursam da beni ezecek adamlara bulaşmıyorum olabildiğince.

    Ben ufak bir örnek veriyim .
    Bir arkadaş , ilk motor ozendi 250 lik alacaktı aynı fiyata 500 luk er5 bulunca atladı aldı .
    Sonra ne oldu

    1 sene çok güzel gezdi dolaştı uçtu kaçtı belki 10.000 km yaptı .
    ilk tren rayından geçerken düştü 2 ay koltuk değneği kullandı ( daha sakin kullanıyordu koltuk deyneklerini)

    tam 6 ay sonra park yerinde motoru düşürdü kolunu incitti 2 ayda askıda gezdi

    şimdi olayın özü şu galiba ; tecrübelileri bilemem ama
    - motor ağırsa zaten adı üstünde ağır ,yürümeyince taşımak zor oluyor düşebiliyor bunu acemilik falan diye düşünmeyin 10 yıl sonra oldugu yerde
    ayagı acmadan dusuren adam tanıyorum.

    - motor güçlüyse : şimdi 100 beygir lik bir motor düşünün kilosu 160 kg
    benim arabam 75 beygir ve 1 ton gayet te verimli gidiyor hiç tehlikeye düşmedim gücü az diye . kg başına düşen beygir karşılaştırmasını size bıraktım .

    ilk adrenalin korku anında motor gider adam kalır derler gordum yanımdan boş geçen motoru indik su verdik düşene .ya da yukarda bir arkadaş yazmıştı viraja hızlı girer karşıdaki kamyona motif olur .
    ( Çok acıdır geçen sene bu tip bir kaza burda anlatılmıştı , o arkadaşında ilk motoru olmamasına ve tecrübeli olmasına rağmen artık bizimle değil.)

    Neyse SS motorlar çok güzel hem fikirim, bu aletlerin birde şu güzellği var
    kimse kolay kolay gidipte bir spor araba alamaz ( 300 -500 milyar bu kolay mı)
    mesela hafif gidelim maserati gibi bir araç almayı planlayın 2. el olsun nekadar verirsiniz.

    Ama az bir birikimle bir SS sahibi olmak ve bu spor arabalara nal toplatacak guce ulaşmak çok olası bir durum .

    Benim görüşüm bu yönde . Belkide yaş ve aile sorumluluğu bende frene basıyor , kim ne derse desin birçok genç gidip SS alacak ve doğal seleksiyonla
    yetenekli ya da şanslılar yaşayıp gidecek . Bana bişey olmadı demek bu şeytan icadı için hiçbir şekilde mümkün değil ama şeytanla da beraber binmek zorunda değiliz be kardeşim

    Saygılar Sevgiler

  5. #25

    Üyelik
    30 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    var
    Yahu parası olan alır, bundan kimene, yok hava atmak için alınırmış vs. adam kendine güveniyorsa alır biner. bundan kimene, Hemen hava atmaya bağlanıyor, hemen kompleksli kendini ispatlayamamış kişi oluyor, ne alaka yahu, adam motordaki torku gücü sesi beğeniyor belki! bunca satılan ferrariler Porscheler hava atmak içinmi alınıyor size göre??!! parası olan alır biner ister kaskı elinde tutar ister kıçına sokar, ister havasını atar, ister atmaz bu kimseyi bağlamaz.. Resmen SS ciler, kompleksli kendini ıspatlayamamış kişiler olarak göstermişsiniz, yadırgıyorum, bunca fabrikalar niye üretiyor SS arabaları motosikletleri, hava atılsın diyemi? böyle düşünüyorsanız, kompleks sahibi kişileri tekrar gözden geçirmenizde fayda var..
    Zevk renk meselesi, isteyen istediği aracı alır ve biner.. Kimsenin zoruna gitmesin..

  6. #26

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BURGMAN UH 200
    bende hiç motor kullanmadım ama 600 c bir chopper ile başlamak istiyorum.Bundan sonra kullanacağım motorun sürekli aynı kalacağını düşünerek bunu yapıyorum.
    +125 cc al öğren sat safi zarar getirir.Ben bütçesi geniş bir adam değilim.

  7. #27

    Üyelik
    05 Ağustos 2008
    Ufaktan başla olayıda son derece yanlış bence.
    Neden ?

    1. otobanda giderken max 120-160 arası yapan bi motorla arkanızdan en sağda gidiyor ve kaçamayacak olmanıza rağmen bi araç 200 ile geliyor. Büyük bir motor ile biraz hızlanıp kaçabilecek iken bu magandanın sıkıştırmasına mağruz kalıyor ve acemi olduğu içinde heyecana düşerek hata yapıyor, kaza yapıyoruz.

    2. Bu nasılsa ufak motor bişey olma son hızda gitsem bile zaten en fazla 160 yapıyor ne olacakki sanki deyip acemi olduğunu unutup ufak motor fikri ekstra bir özgüven veriyor. Arkadaşlar bunlar oyuncak değil. 125cc lik bir motor bile altınızda ölüm makinasına dönüşebilir ille 600 yada 1000 liğe gerek yok.

    çok daha falza örnek ile çoğaltılabilir bunlar.

    Amacı hava atmak olan adamları zaten kendinizi benzin döküp yaksanız ufak motorlara bindiremezsiniz.Kaldı ki bir çoğu da altındaki motoru limitlerde kullanabilen tipler değil.

    Bir başka durum ise şu : tarikte bir scooter görüp çekinen ona yol veren araç görmedim. aksine hiç yokmuş gibi davranır daha da sıkıştırırlar. kimisi bundan zevk bile alıyo kasıtlı yapıo sanırım. ama bir ss motoru (500 yada üzeri) gören çoğu araç motoru ciddiye alıyor. yol veriyor yada en azından sıkıştırmıyor.


    Tüm bunlardan gidin 600 lük alın sonucu çıkmasın. Öncelikle bu aleterin oyuncak olmadığının farkına varmak gerek


    Kazasız belesız sürüşler hepinizi...

    Not : Sadece bir çömezin düşünceleri bunlar.

  8. #28
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    "1. otobanda giderken max 120-160 arası yapan bi motorla arkanızdan en sağda gidiyor ve kaçamayacak olmanıza rağmen bi araç 200 ile geliyor. Büyük bir motor ile biraz hızlanıp kaçabilecek iken bu magandanın sıkıştırmasına mağruz kalıyor ve acemi olduğu içinde heyecana düşerek hata yapıyor, kaza yapıyoruz."

    125 cc motoru alıpta acemiyim ben deyipte ototbanda kurtlar arasında ne işin var . 150 cc motor aldım eskidende trafiksiz bir şehirde Çanakkalede 10 sen önce kullanıyordum gene ufak bir motoru . motoru aldım , Aldıktan sonra bir gezip geleyim dedim , otoban değil şehir içi akşam trafiği . inan 1 kg vermişimdir ona bak buna bak derken.

    Heleki bayrıda trafik tıkandı motoru kaydırmadan kaldıracağım diye herşeyi daha önceden defalarca denememe rağmen stres altında nekadar zor olduğunu düşünemiyorum. 600 luk bir SS i yere düşürmek nekadar masraflıdır

    Kardeş kim ne derse desin 1000 cc alıp binsin şahsen 1000 cc kullanamam hiçte kullanmayacağım
    yigitilige bk sürdürmemek için param var demek için almak ise ahmaklığın önde gideni .

    Motor üstünde doğmıuş hayatı üstünde geçmiş adama bişey denmezde benim gibi 30 undan sonra azıpta haddini bilmeyeni harbiden teneşir paklar . ben bi onu bilirim.

    ha birde ufak bir geyik
    burada benim gibi yorum yapanlar genelde ya acemi ya da kucuk motoru olanlar , ( ÇATLIYORUZ KARDEŞİM GOSTERMEYİN ŞU GÜZELİM SS LERİ ALAMIYORUZ İŞTE , şaka şaka )

    Bu konuyu ilk motorun üstüne oturup ortalarda gezmeye başlayınca gene gelip neler yaşadıklarını anlatysın arkadaşlar
    - 650 alanlar
    - 125 -250 alanlar
    olarak
    ben oyle yaptım hayatımın biraz daha uzayabileceği ihitmalilini gördüm.
    Hayat daha değerli bi 30 sene daha binsem motora banayeter sonra oglanı
    seyrederiz artık .

  9. #29
    siyahus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN - RR DD250- GV 250 - Yamaha MT-25
    Aslına bakarsanız herkes için kendi doğrusu en doğru. Özellikle motorsiklet kullananlarda en iyi motor kendi motoru , en iyi motorcu kendisi , en iyi teknik kendi tekniği gibi takıntılar var . Bende dahil. Motorsiklet kullanmaya başlamadan önce istanbul trafiğinde 10 yıllık oldukça yoğun hergün cok KMler yaparak tecrübem var. Motorsiklet kullanırken bunun inanılmaz faydasını gördüm çünki trafikte seyreden araçların hareketlerini artık önceden sezip ona göre harekete geçebiliyorum. 2 yıldan fazladır motorsiklet kullanıyorum hiç ciddi kaza tehlikesi atlatmadım Allah'a çok şükür. İlk önce 125 cc lik mondial 125 ZN marka bir scooter aldım 1 sene kadar ona bindim. ve ben 100 kiloluk bi adamım. Şu anda 250 cclik Regal Raptorum var 1 seneden uzun süredir ona biniyorum. Seneyede 600-800 cc arası bir motora geçeceğim kesinlikle capon ve enaz 3-4 sene kullanacağım belki daha sonra yetmezse (ki kesin yetmez ) 1100-1300 arası bir motora geçeceğim. Buda bence en doğrusu. Dediğim gibi herkesin kendi doğrusu en doğrudur . Bunu çok tartışmak gereksiz . Kimse bana ilk motorum olarak 750 cc bir shadow aldıramazdı en doğrusu bu diyerek. Herkes kendi bildiğini yapsın sonucunada kendi katlansın.
    Kendine yapılmasını istemediği başkasına yapma...

  10. #30
    Kelleci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2008
    Şehir
    Ihlamurkuyu\Ümraniye İSTANBUL
    Motosikleti
    YZF-R1
    4 silindir sesi +hız.bence asıl sebep bu
    Drift Religion

  11. #31
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Bence sesi yetiyor.Gerisi faso fiso.600'lük bir motorum olsun 180'i geçersem neyim.O motorun ivmelenmesi, o sıradaki çıkardığı ses, yanından geçtiği araçların alarmlarını çaldırması,... bence o motora sahip olmak istenmesinin bana göre asıl sebepleridir
    Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R

  12. #32
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    amaç hava atmak olmasa satılacak iki motosiklet olurdu piyasada biri honda beat diğeri cbf150

    insanın ruhunda vardır kendini göstermek. ayıp değil. günah mı? olabilir.

  13. #33
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Konu biraz yanlış anlaşıldı galiba, hava atmayı ayıplamıyorum, ben de hava atıyorum zaten Ben sadece SS'lerin çok satmasının sebebine değişik bir yaklaşımda bulunmaya çalıştım.

  14. #34
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Hocam öncelikle "bilinmedik marka Hyosung" yakıştırmasından ötürü seni azıcık kınıyorum.

    SS'ler şehirler arasında da,şehir içinde de idealdir bence. Tek sorunları asfalt dışına çıkmaktır bence. Gerçi tek başına kullanılacak motorlar değildir. Yanında illa ki bir başka motor ve araba olmalıdır diye düşünüyorum. (ki bu motorları kullananların profiline bakılırsa her mevsim motora binen adamlar değillerdir bence)

    Param bir 600 F'e yetsede(ki Hyo'yu almadan evvel öyle bir imkanım vardı) 2-3 ay Hyo kullandıktan sonra o motora geçen meraklı arkadaşlardan değilim bir kere

    Lakin heveslerim uç noktada olsa idi belki fazla tereddüt etmeden büyük bir motor alabilirdim. Ama motoru almakla iş bitmiyor. Kapıda yatmasının,yürümesinin de bir bedeli var. Şehir içinde büyük makinaya pek gerek görmüyorum kendi kullanım şeklimi düşünerek.

    Motorun yanında bir arabam olsa hafta sonları keyif için binmek için yüksek cc'li bir makina düşünürdüm ne yalan söyleyeyim.

    Gösterişi,havası civası hiç umurumda değil. (zaten motordan anlamıyanlar bizim takayı da bir halt zannediyor)

    Ama şu 4 silindirlilerin sesi beni bitiriyor. Sırf bu yüzden bir 600'lük ile başlangıç yapabilirdim.O ses şimdilik içimde kalsın. İlerde o da olur inş. ...
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  15. #35
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KÜTÜK :

    Sen İSO yu tarif ediyorsun hem de kabuL ediyor adam

    yav kabul ettiğim o değil,ben kimsenin canına malına kast etmem,kendimide riske atmam,yani kurallar ölçüsünde nekadar hava atabiliyosam o kadar atarım,sınırları zorlarımmmm ( ivedik smileysi )
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  16. #36

    Üyelik
    05 Ağustos 2008
    Alıntı starblazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 cc motoru alıpta acemiyim ben deyipte ototbanda kurtlar arasında ne işin var . 150 cc motor aldım eskidende trafiksiz bir şehirde Çanakkalede 10 sen önce kullanıyordum gene ufak bir motoru . motoru aldım , Aldıktan sonra bir gezip geleyim dedim , otoban değil şehir içi akşam trafiği . inan 1 kg vermişimdir ona bak buna bak derken..

    istanbulda yaşayan birisi er yada geç otobana çıkmak zorunda kalacak. Düşün anadolu yakasında oturuyo avrupa yakasında çalışıyor. motoruyla gitmek zorunda işe ve scooter kullandığını düşünelim adamın. e-5 yada tem den geçecek emniyet şeridinden gitse bile tehlikede. Orayada girip arkadan dibine kadar yapışıp dat dat kornaya basarlar.

  17. #37
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Burada bir şey yanlış anlaşılıyor.
    Kütük genel eğilimin sebepleri şu olabilir diye ortaya bir teori atmış.
    Onun ortaya koyduğu tanımı herkes üstüne alınmış.
    Böyle olunca da savunma mekanizması harekete geçiyor ve serzenişler başlıyor.
    Halbu ki üstüne alınacak olanlar alınsın.
    Üstelik Kütük'ün ortaya attığı bir teori.
    Yani ispatlanmış bir bilimsel gerçekte değil.

    Fakat haklı tarafları var.
    Fakat yanlış yaklaşımlar var.
    Örneğin aşağıdaki arkadaş;

    Alıntı mustaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu parası olan alır, bundan kimene, yok hava atmak için alınırmış vs. adam kendine güveniyorsa alır biner. bundan kimene, Hemen hava atmaya bağlanıyor, hemen kompleksli kendini ispatlayamamış kişi oluyor, ne alaka yahu, adam motordaki torku gücü sesi beğeniyor belki! bunca satılan ferrariler Porscheler hava atmak içinmi alınıyor size göre??!! parası olan alır biner ister kaskı elinde tutar ister kıçına sokar, ister havasını atar, ister atmaz bu kimseyi bağlamaz.. Resmen SS ciler, kompleksli kendini ıspatlayamamış kişiler olarak göstermişsiniz, yadırgıyorum, bunca fabrikalar niye üretiyor SS arabaları motosikletleri, hava atılsın diyemi? böyle düşünüyorsanız, kompleks sahibi kişileri tekrar gözden geçirmenizde fayda var..
    Zevk renk meselesi, isteyen istediği aracı alır ve biner.. Kimsenin zoruna gitmesin..
    Yukarıda alıntı yaptığım arkadaş,size ne, sizi niye ilgilendirirki?
    demek istemiş özetle.
    Halbuki bizi çok yakından ilgilendiriyor.
    Bizi neden ilgilendiriyor peki?
    Çünkü yanlış örnekler, tüm motosiklet tutkunlarını şaibe altında bırakıyor.
    Kaza yapıp ölen sürücüler afişe edildikçe, bir çok motosiklet tutkunu arkadaşımız, genç kardeşimiz,ailesi tarafından motosiklete binmekten men ediliyor.
    Forumda tartışılan konulardan önemli bir kısmını, ailem izin vermiyor,annem evlatlıktan red ederim diyor;
    başlıklı topicler oluşturuyor.

    Tabii arkadaşın haklı olduğu bir konu var.
    Herkes bu motosikletleri hava atmak için almıyor.
    Ama zaten onlara kimsenin bişey dediği yok.
    Burada tartıştığımız konu ilginin nedeni.
    Aslında sadece SS de tartışmıyoruz.
    Konu özünden uzaklaşıyor.
    Neden büyük motor istendiğini tartışıyoruz.
    Olayı belli bir tarz kullanıcıya bağlamamak lazım.


    Bakın bir başka arkadaşımızın fikri son derece mantıklı gibi duruyor.
    Ama!!!!!!

    Alıntı Gonzales34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufaktan başla olayıda son derece yanlış bence.
    Neden ?

    1. otobanda giderken max 120-160 arası yapan bi motorla arkanızdan en sağda gidiyor ve kaçamayacak olmanıza rağmen bi araç 200 ile geliyor. Büyük bir motor ile biraz hızlanıp kaçabilecek iken bu magandanın sıkıştırmasına mağruz kalıyor ve acemi olduğu içinde heyecana düşerek hata yapıyor, kaza yapıyoruz.

    2. Bu nasılsa ufak motor bişey olma son hızda gitsem bile zaten en fazla 160 yapıyor ne olacakki sanki deyip acemi olduğunu unutup ufak motor fikri ekstra bir özgüven veriyor. Arkadaşlar bunlar oyuncak değil. 125cc lik bir motor bile altınızda ölüm makinasına dönüşebilir ille 600 yada 1000 liğe gerek yok.

    çok daha falza örnek ile çoğaltılabilir bunlar.

    Amacı hava atmak olan adamları zaten kendinizi benzin döküp yaksanız ufak motorlara bindiremezsiniz.Kaldı ki bir çoğu da altındaki motoru limitlerde kullanabilen tipler değil.

    Bir başka durum ise şu : tarikte bir scooter görüp çekinen ona yol veren araç görmedim. aksine hiç yokmuş gibi davranır daha da sıkıştırırlar. kimisi bundan zevk bile alıyo kasıtlı yapıo sanırım. ama bir ss motoru (500 yada üzeri) gören çoğu araç motoru ciddiye alıyor. yol veriyor yada en azından sıkıştırmıyor.


    Tüm bunlardan gidin 600 lük alın sonucu çıkmasın. Öncelikle bu aleterin oyuncak olmadığının farkına varmak gerek


    Kazasız belesız sürüşler hepinizi...

    Not : Sadece bir çömezin düşünceleri bunlar.
    Ama dedik kaldık.
    Bu konuyu daha önce tartışmıştık.
    Yetersiz motosikletle otobana çıkılmaz.
    Motosikletinizin 130 km/h hız yapması bu limite sahip otoban için yeterli değildir.
    Zaten aslında belli bir gücün altındaki motosikletlerin otobana çıkmalarının yasak olması gerekir.

    Ama otoban da hız limiti 120km/h ve benim motosikletim 120 km/h sürat yapıyor.
    Neden çıkmayacakmışım otobana?

    Diyeceksiniz doğal olarak.

    Çok basit bir örnek vereyim.
    Çoğaltmak mümkün ama sanırım vereceğim örnek anlamanıza yardımcı olacaktır.

    120 km/h hızla otobanda seyir halindesiniz.
    Önünüzde aynı hızda bir kamyon gidiyor.
    Daha fazla hız yapamadığınız için kamyonu geçme ihtimaliniz olmayacak ve yol boyunca kamyonun ardında yolculuk yapacaksınız.
    120km/ hızla otoban da seyir halindesiniz.
    Önünüzde daha düşük hızda bir kamyon gidiyor.
    Örneğin 110 km/h
    Geçmek istediniz.
    Kamyonu geçmeniz ne kadar sürer?
    Güçlü bir motosikletiniz olsa,3-4 saniyede geçebileceğiniz kamyonu, altınızdaki motosikletle geçmeniz 15-20 saniyeden fazla sürecektir.
    Bu zaman zarfında arkadan hızla gelen bir manyağın sizi ezip geçmemesi için bol bol dua etmeye ihtiyacınız olacak.

    Bir de trafikte büyük motosiklete daha çok saygı gösterildiği iddiası var.
    Büyük motosiklet kullanan arkadaşlarımız ise bunun tam tersini söylüyorlar.
    Yani diğer sürücüler saygısızlıkta büyük küçük ayırmıyorlar.

    Ama daha önemlisi şu.
    Siz trafikte saygı görmek için mi motosiklet kullanacaksınız?
    O zaman kamyon alın.
    Saygının kralını görün.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #38

    Üyelik
    05 Ağustos 2008
    Aslında boşa tartışıyoruz diyecem, diyemiyorum boşa değil bu sayede bir kişinin bile fikri değişse 600lük makina almak yerine 125 lik yada 200 lük bir makina alsa çok şey kazanmış oluruz. Belkide aramızda çok daha uzun süre olmasını sağlamış oluruz. Herşeyden önce eğitim almaları, bu imkanı olmayanların ise trafiğe kapalı alanlarda motoruyla bütünleşinceye kadar pratik yapmaları iyi olacaktır.


    Haklısınız yetersiz motorla otobana çıkmak ile 1000 lik makinayle başlamak nerdeyse aynı derecede tehlikeli. istanbul da yaka değiştirmek isteyen herkes e-5 yada tem den geçmek zorunda bisiklet ile dahi geçerken otobanı kullanıyoruz (vapurda bi alternatif bisiklet için tabi). Otobana çıkmamak bir yere kadar mümkün. Bencede kamyon falan almak en iyisi belkide :D seside güzel, havalı kornası da var, saygının alasını da görürsün :D

    Bilgisyarların hep duygusal yaratıklar olduğunu, onlara nasıl davranılırsa onlarında aynı şekilde cevap vereceğini onları tanımalı o pc nin kişiliğine göre davranılmalı derdim. Aynı şey motorlar içinde geçerli duygusal yaratıklar.

  19. #39
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Otobana 150cc ile çıktım, gayet rahatça İstanbul-Kumburgaz yaptım. 250cc bir naked (CBX/CBF250 Hyo GT250 Comet) bile otoban için yeterli. Kimse tutup "otobana yetsin diye 1000RR aldım" demesin artık Formula 1 pisti değil ki otoban

  20. #40
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    izmirde hava 45 derece çöl sıcağıda neymiş
    dükkana girdim bir mt sakinlerine bakayim dedim kütük güzel bi konuya değinmiş okudum ama hiç aşağıya bakmamıştım...

    İlkay abi döktürmüş Murat abi alınmış fırat düzeltmeye çalışmış iso bilezik takmış

    kusura bakmayın beynim sıcaktan sulanmış durumda, bütün yazılanları okumadım yalan yok ama ana tema güzel eline sağlık Fırat
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler