Anket: Yamaha yetkili servislerinden memnun-musunuz
- Katılımcı sayısı
- 30. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
Yamaha'nın(japonya) servis faaliyetlerindeki titizliği (ilginç hikaye)
-
02 Haziran 2008, 00:04
#1
Merhaba, bir kez daha japon motor üreticilerinin ne kadar hassas olduğunu hatırlatmak isterim. Gerçekten japonlar aldığı paranın hakkını vermek istiyor. işte yaşanmış bir hikaye ve serviste mağdur olunduğu zaman ne yapılmalı, okuyalım.
Benim bir arkadaşım 2004 te 0 km. bws almıştı.. motor henüz 5000 km. filan kayış kopardı.. sonra servise götürmüş, pendik'tekine. bu servis usta kayışın garantide olmadığını söyleyip kendisinden kayış ücreti olarak o zamanın parası 75 milyon istemiş. o arkadaş bu durumu kabul etmemiş ve motor burada beklesin ben bi zaman sonra gelecem demiş. zaten motoruda oradan taksitle aldığı için bişey dememişler..
Bu mağdur vatandaşımız, beldeyama çağrı merkezini aramış ve durumunu anlatmış.. kendisini 3 gün sonra filan aramışlar, isim adres telefon filan aldıktan sonra tabi..
Fakat arayan beldeyama şirketi değil japonyadaki yamaha şirketiymiş.. kendisiyle türkçe telefon görüşmesi yapılmış ve 1 hafta sonra japonyadan yamahanın mühendisleri gelmiş pendikteki motoru görmeye.. sırf kopan bir kayış için..
Arkadaş anlatıyor: servisin kapısında adamları bekliyordum, simsiyah bir honda accord kapıda durdu, içinden çekik gözlü siyah takım elbiseli adamlar indi ve yetkiliyi sordu, servis ustayı çağırdılar, sonra motoru görmek istediler, gerçekten de motorun kayışının koptuğunu görünce şaşırdılar ve benim elimi sıkarak türkçe; "seni tebrik ederiz, bu motorun kayışını koparmayı becerdin ya, sana yeni bir motor vereceğiz" dediler.
Meğer adamlar bu kayışın sağlamlığını öyle bir denemiş ki, iki traktörün romork takma yerine asıp çekmişler yinede kopmamış, motorda bir arızanın olabileceğini düşünüp bu arkadaşa sıfır km. bir bws vermişler.
ve yine demişler ki kayış garantilidir, senden bunun için para istendiği doğru mu?. o arkadaş ta servisi yakından tanıdığı için arkadaşı filan olduğu için HAYIR demiş..
Reklamlar
-
02 Haziran 2008, 00:18
#2
Başımıza bir iş gelirse Japonyayı arayalım bundan sonra
-
02 Haziran 2008, 00:18
#3
Bana biraz kolpa hikaye ve şehir efsanesi gibi geldi
-
02 Haziran 2008, 00:21
#4
adam bana aynen böyle anlattı. benim için doğru veya yanlış farketmez, çünkü ben hayatta yamaha motor almam, sırf bu gibi servisler olduğu için..
-
02 Haziran 2008, 00:21
#5
İzmir Yamaha ana bayisi, Kahramanlar'da. Herkes tanıyor...
Xmax'ın marş dişlisinden garip sesler, sanki karterin içinde tornavida unutulmuş gibi bir ses, için tam 5 kez, ki bunların çoğu yağ değişimi için gittiğim zamanlardı, şikayetimi dile getirdim. "Abi, idare et, mühim bir şey değil, flibır bozulmuştur." dediler. Bir seferinde sadece bu marş problemi için götürdüm. 3 gün sonra aradım, "abi yarın yapıyoruz.." dediler. Tam 10 gün sonra, "açtık baktık, hiçbirşey yoktu, gel al motorunu." dediler. Baktım motorun her tarafında bıraktığım andaki çamur ve tozlar duruyor, sadece sele ve gidonun motoru çekerken dokunulacak yerlerindeki tozlar bozulmuş, anlaşılan motora hiç dokunmamışlar. Benden 50 kaat aldılar. "Eee... Galiba hiç açmamışsınız, baksanız ya tozlar aynen duruyor." dediğimde," abi biz onu üstten açarız" dediler, ben de bunu yuttum. En sonunda Xmax devridaim pompası bozulup su kaynattığında götürdüğümde motoru aynen onlara sattım. Ertesi gün paramı almaya gittiğimde bir de baktım, benim motoru dağıtmışlar, marş dişlisini değiştiriyorlar. Kolay gelsin diyebildim sadece.
O güne kadar her servise gidişimde puaça ve kolamı da almayı ve bolca bahşiş bırakmayı da ihmal etmemiştim oysa.
Sadece bu ilgisizlik ve kazıklamaca yüzünden sevdiğim Yamaha markasından uzaklaştım, gerçek güleryüzü ve teknik alakayı Suzuki'de buldum. Beni kaybettikleri için kayıpları oldukça büyük...
Japon yetkililerin bizzat gelip BWS ile ilgilenmeleri gözlerimi yaşarttı. Bence realiteden uzak....
Üç boyoz bir kola
-
02 Haziran 2008, 00:21
#6
Vayy bee benim bws de dişliler sıyırmıştı parçalarım japonyaya gitti geri geldi ve baktım 0 japon parçaları :D metupta vardı bu parçalardada aynı arıza olursa motoru en yakın yamaha sevrisine getirin bizimle iletişim kurun gibi birşe yazıyordu aynı parçalar tekrar arıza yaptı servise getirdim 3 gün sonra istanbuldan yetkililer geldi ve 0 difransiyel taktılar denediler sonra motorun bakımını yapıp teslim ettiler ama safranboludaki yamaha servisi dandiktir SAFRANBOLUYA GELEN ARKADAŞLAR MOTORUNUZU FARUK USTAYA GÖSTERMEYİN ZARAR ETMEK İSTEMİYORSANIZ
-
02 Haziran 2008, 01:08
#7
pininfarina adlı üyeden alıntı
Bana biraz kolpa hikaye ve şehir efsanesi gibi geldi
banada oyle geldı.ne yalan soylıyım
-
02 Haziran 2008, 01:33
#8
hikaye inandırıcı gelmedi bana. her markanın iyi ya da kötü yetkili servisi olabilir, çok bilinen markanın çok bilinen servisi adama illallahta dedirtir, en dandirik çinçon motorun en varoş mahalledeki servisi müşterisini çokta memnun edebilir..
-
02 Haziran 2008, 02:11
#9
pininfarina adlı üyeden alıntı
Bana biraz kolpa hikaye ve şehir efsanesi gibi geldi
banada ööle geldi.
walla ben japon olsam değil bi kayış için Tr'ye gelmek, akşama alem war bile deseler gitmem
Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!
Drift Religion
-
02 Haziran 2008, 02:36
#10
Vay be helal olsun.Japonları hep sevmişimdir zaten.Yanlış anlaşılmasın Çinlileri değil.
-
02 Haziran 2008, 03:19
#11
Güzel bir bedtime story oldu bana. Onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine
(iki ayrı kültürü de şipşak sentezleyiverdim gider ayak )
Hadin iyi geceler.
[COLOR="Blue"][B]"Ey yaşam, senin bunca değerli oluşun ölüm sayesindedir."
Lucius Annaeus Seneca [/B][/COLOR]
-
02 Haziran 2008, 03:50
#12
RoLa adlı üyeden alıntı
banada ööle geldi.
walla ben japon olsam değil bi kayış için Tr'ye gelmek, akşama alem war bile deseler gitmem
gece gece koptum yaw
[COLOR="Black"]hayatta [/COLOR][COLOR="White"]tek [COLOR="Black"][COLOR="Red"]aşk [/COLOR][/COLOR][COLOR="Black"]beşikt[/COLOR][/COLOR][COLOR="red"]aşk[/COLOR]:bounce:.................:flower:06 B 1903 :flower: [COLOR="Red"][COLOR="Black"]ç[COLOR="Red"]A[/COLOR]rşı [/COLOR][/COLOR]heryerde
-
02 Haziran 2008, 03:58
#13
bu allahına kadar bir urban legend ferrarisine lpg taktıran türkün aracı ferrari tarafından alıkonuldu hikayesine benziyor
-
02 Haziran 2008, 04:58
#14
Süper Moderatör (BBRR)
Bir arkadaşımın başına gelen hikaye diye başlayan hikayelerin %99 u ciddi olarak hikayedir ...
Benimde bir arkadaşımın bozulan hondası için honda helikoppter hediye etmişti... yerse yemesse gargara yapsınlar
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
02 Haziran 2008, 04:59
#15
madem servıs tanıdıkmıs garantılı kayıstan nıye para ıstemıs ozaman ,banada ınandırıcı gelmedı
-
02 Haziran 2008, 06:34
#16
Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!
Drift Religion
-
02 Haziran 2008, 07:46
#17
suppper hikaye. hangi yaratıcı kişilik uydurmuş?:D muahahah... bana da sınav oncesi moral oldu:D
Wanna see my Bannnnnnnkai?!?!!!
-
02 Haziran 2008, 10:51
#18
Mesele hangi marka olduğu değil ama önemli olan sadece süslü show room ve
cıvıltılı satış elemanlarıyal bizlere gülerek mal satmak değil malının arkasında
durabilmek ve satış sonrasında bizim yüzümüzü güldürebilmektir asıl mesele..
Evet bende bir x-max kullanıcısı olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki Beldeyama
maalesef Yamahanın yüzünü ülkemizde kızartıyor ve tüketiciyi bıktırıp,lanet
olsun dedirtiyor.Sanki BMW çok mu farklı işte borusanın millete döşediği hiz
meetler.Sadece ustanın karakter ve tecrübelerine dayanan bazı illerdeki
müşteri memnuniyeti ve ustaya olan sevgileri ise markanın imajını ve güvenilirli
ğini tabii ki kurtarmıyor.
İşte bu yüzden x-max ci lerin % 75 i elden çıkardılar....Esas problem eskiden mobilet ve moped onaran kişilerin şimdilerde kalifiye eleman bulunamadığından son derece komplike ve hassas çalışan yüksek teknolojili motorlara anahtar vuruyor olmasındandır.Akla şu soru gelecektir ,niye kaliteli usta bulunamıyor,
ÇÜNKÜÜÜ:MOTOSİKLET,
eskiden araba alamayan garibanın ulaşım aracı iken şimdilerde trendi yakalamaya çalışan iyi eğitimli ve hobileri olan ve 40 yaş üstü olgun insanların
ve tarzı olmayan ama piyasa yapmak isteyen cebi şişkin yeni dönem tacirlerin
tercihi motosiklet olunca tabii ki aniden hatırı sayılır miktarda ustaya ihtiyaç doğdu ama hangi firma kalkıp onların eğitimine deli paralar harcar sadec birkaçı
işte oda kimseye yetmeyince heryerden şikayet yükselir oldu...Bir de parça
stoğu yapmayan ikiyüzlü sahte gülücükler atan firmalar distribütör olunca
vatandaş koca yaz sezonunu makinasını seyrederek geçirmeye başladı.....
binbasi nayman x-max ''06
Yamaha Touching Your Heart.
Safety First,then RIDE..!
-
02 Haziran 2008, 11:32
#19
benim arkadaş bir gün ava gitmiş aslanla karşılaşmış tam ateş edecekken tüfek tutukluk yapmış aslan bakmış bakmış get allahından bul len demiş
-
02 Haziran 2008, 11:33
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler