Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

çok düşük hızlarda 0-10 km/s dönüşler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ender99108 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    arkadaşlar çok düşük hızlarda motosikleti yatırarak mı dönmeli yoksa motosikleti dik tutup gidonu kırarak mı???


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Hızın çok düşükse yatıramazsın zaten motoru. Yatma açısı da sürat ile doğru orantılı sonuçta.

  3. #3
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Döndüğün tarafa doğru ayağını biraz uzat,denke kaybı olursa işine yarayacaktır,düşük hızlarda istesende yatıramassın,gidonu çevir ufak ufak dön,motoru yatırma,kaldıramazsın
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  4. #4
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Dostum altındaki motor 277 kilo. Düşük hızlarda motoru yatırarak dönüyüm dersen denge kaybında motoru toplarmak için çok fazla güç kullanman gerekicek. Eğerki tartabilirsen düzeltirsin ama tartamazsan direk yerdesin. Bunun yerine gidonu kırarak dönmek en mantıklısı.
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  5. #5
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    Kesinlikle gideceğin yere bakarak ve motoru dik tutarak döneceksiniz.

    Döner bir kavşak hayal ediniz.(Boş bir alanda 5 mt çapında) orada 50 km/h sabit hızla dönme antremanları yapınız dıştan. Göreceksinizki yatırmadan dönemezsiniz.

    Ama 10 km/h la motoru dik tutmanız lazım.

    Boş bir alanda S çiziniz. S' in boyu motorun boyundan 40 cm uzun olsun. Debriyaj ve gazla (S) içinden geçmeye çalışın.(0-10km/h)

    Kolay gelsin
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  6. #6
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    ALINTIDIR.


    Teknik:

    Birinci vitestesiniz. Sıkı yürüyüş hızında(10km/s) dönüşe başlayınız. Daha yavaş olursa devrilirsiniz. Motor yatsın. Ön freni kullanmadığınızdan emin olun. Dönüşe 5 metre kala hızınızı ayarlamak için gerekli frenleme işini(buraya kadar iki freni de kullanın) yapıp bitirmiş olmanız gerekmektedir. Beş metre yakınlıktan itibaren ön fren bırakılmış ve arka frende(kilitlemeden ve pompalama yani sabit bir basınçta tutmama yapmadan) dönüşe başlayın. Burada gaz kolu sabit(stop etmeyecek bir seviyenin üstünde açık ama çok da bağırttırmayınız) tutulur ve debriyaj kavrama noktasında gereği kadar açıp sıkmakla gazlama işlevini yerine getirmek için kullanılır.

    Dönüş esnasında süratinizi debriyaj gazlaması yerine arka frenle ayarlamak durumunda kalırsanız daha yüksek motor devrine ihtiyacınız olacaktır. Ayağınızı arka fren üzerinde sabit basınçta tutun. Basınç değişikliği olmamalıdır. Pedala uyguladığınız basınç motorun arka tekerin gevşek tutan balatalara sürterek gitmesi noktasında olsun. Bu nokta ihtiyacınız olduğunda frenlemenin başlayacağı noktadır. Eğer süratinizin fazla olduğuna karar verirseniz sakın debriyajı sıkmayın. Bu motorun aniden durmasına ve yan tarafına düşmesine sebep olur. Bunun yerine arka freni kullanın. Sürati artırmak istediğinizde de arka freni biraz bırakın.

    Kontrollü bir dönüşü gerçekleştirebilmek için debriyajı devamlı kavrama noktasında kullanarak(yarım debriyaj) ta ki motor dik konuma gelinceye kadar gidin. Çıkışı görünce yani dönmek istediğiniz yönü gördüğünüzde debriyajı hemen bırakmayın. Bu gaz açtığınızda kontrolsüz bir gidişe sebep olabilir. Kontrolü kaybederseniz sakın ön frene dokunmayın. Bu tekeri alta alır, denge kaybolur ve düşersiniz.

    Şayet dönüşe başlamakta sorun olursa şunu unutmayın; kontra tekniği sıkı bir yürüyüş hızında bile motoru yatırır bu durum 5mil/saat üstündeki her süratte geçerlidir.

    Normal sürüşün dinamiklerinin tersine yavaş dönüşte motorun yattığı tarafa yatmak dönüş çapını genişletir. Bu yüzden dik durulur. Gözleriniz ufuk çizgisiyle paralel tutulmalıdır, bu sizin bedeninizi dönüş içine doğru yatırmanızı engeller. Kontra ağırlık denen bu usulle kumandalara da yakın olunur. Yakınlık kullanım kolaylığıdır.

    Bu hareketi gidonu tam sonuna kadar çevirebilinceye kadar önce düz hatlarda daha sonra slalom şekillerde trafiğe kapalı alanlarda alıştırma yaparak geliştirmelisiniz.

    Not: Motosiklet kullanımında bakışlarınızı doğru kullanmak özellikle çok önem taşıyan bir noktadır. Hem peri ferik(geniş açılı) hem de fovealı(dar açılı) bakış yeteneğinden faydalanarak önünüzü ve çevrenizi devamlı taramalısınız. Ayrıca aynalardan sık olarak arkanızı da kontrol etme alışkanlığını kazanmanız sizi en beklenmedik bir anda olmayacak kazalardan koruyacaktır. Bunun dışında iki şeye daha özellikle dikkat ediniz:

    . Kollarınızı kasıyor musunuz? Cevabınız evet ise bunu yapamayın. Kollar rahat olmalıdır. Kasılı kollar dönemeç dönüş hattınızın açılması demektir.

    . Nefesiniz düzenli ve derin mi? Yoksa düzensiz ve sığ mı? İkinci şık yanlıştır ve siz paniklemiş durumdasınızdır. Birinci şık geçerli olmalıdır. Nefesinizi doğru kullanınız.
    Umarım işinize yarar.
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  7. #7
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750


    düşük hızlarda gidonu tam kırıp rahat dönüşler yapabilirsiniz tabi bu zaman ve çok pratik isteyen bir durum...
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  8. #8
    win 98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2007
    Motosikleti
    sattı
    birader zaten hız düşükken yatamazsın hız yüksekse döneceğin tarafa az esnediğinde motor kendisi yatar

  9. #9
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    kesinlikle debriyajı ellemiceksin... bak adam elini bile yaklaştırmıyor debriyaja jesse kardeşim süper örnek helal
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  10. #10
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Güzel Video bisiklete cok düşük hızlarda cok fazla yatırabiliyorum ama motosikletim olmadığı için birşey diyemiyorum burdan bakınca kolay gözüküyor ama
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  11. #11
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    izlerken başım döndü . burdakı özel pist faktorunu unutmayalım . hadi yapsın bakalım aynısını bizim asfaltta
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  12. #12
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    çok düşük hızlarda 0-10 km/s dönüşler -
    .

    Güncel...
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  13. #13
    chocolateman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2004
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    XT 660X
    Bugün denedim, illede dönüş yönündeki ayağı indiriyorum yoksa olmuyor 185 kg ile yan yatmak korkutuyor.
    Free Motorcycle Team

  14. #14

    Üyelik
    15 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    henüz yok...
    Videoyu izlerken ben yoruldum yahu

  15. #15
    celıl ybr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2008
    Şehir
    İstanbul Ümraniye
    Motosikleti
    Honda Ses Dylan (07)
    vıdeo gercekten super dıkkat ettıysenız motorun arka lastıklerıde pek kalın deıl
    İKİTEKER hastalığında tedaviyi bünyem kabul etmiyor

  16. #16

    Üyelik
    08 Ağustos 2006
    Şehir
    Diyarbakırlıyım ama şimdi İzmirde okuyorum
    Motosikleti
    TVS Apache
    mükemmel sürüş böyledir herhalde..tebrik ediyorum...seviyorum bu işi yaaa
    [B]O[/B]LMAZSA [B]O[/B]LMAZIN [B]O[/B]LMASIN:wiinkk:

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    o nasıl bir video yaa nasıl dönüyoo şokkk

  18. #18

    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GT650R
    Manyak lan bu adam arızalı, denemeyi bırak denemeyi bile düşünmüyorum,
    Akıllı adam aklını kullanan adamdır, Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanan adamdır.
    Emrolunduğun gibi dosdoğru davran. Ve azıtma (Hud 112)

  19. #19

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Uzun yılların ve tecrübenin görüntüye dönüşmüş halini izledikçe hayran kalmamak elde değil ama çoğumuz asla bu seviyeye gelemeyeceiğimizi
    bilerek maksimum güvenlik marjıyla kullanmayı alışkanlık haline getirme
    liyiz.
    Unutulmamalıdır ki herkesin limitleri tabii ki farklıdır.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  20. #20
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Bu videoyu daha öncede izlemiştim gerçekten ustalaşmış arkadaş artık bu konuda.
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)