arkadaşlar çok düşük hızlarda motosikleti yatırarak mı dönmeli yoksa motosikleti dik tutup gidonu kırarak mı???
arkadaşlar çok düşük hızlarda motosikleti yatırarak mı dönmeli yoksa motosikleti dik tutup gidonu kırarak mı???
Hızın çok düşükse yatıramazsın zaten motoru. Yatma açısı da sürat ile doğru orantılı sonuçta.
Döndüğün tarafa doğru ayağını biraz uzat,denke kaybı olursa işine yarayacaktır,düşük hızlarda istesende yatıramassın,gidonu çevir ufak ufak dön,motoru yatırma,kaldıramazsın
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
Dostum altındaki motor 277 kilo. Düşük hızlarda motoru yatırarak dönüyüm dersen denge kaybında motoru toplarmak için çok fazla güç kullanman gerekicek. Eğerki tartabilirsen düzeltirsin ama tartamazsan direk yerdesin. Bunun yerine gidonu kırarak dönmek en mantıklısı.
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
Kesinlikle gideceğin yere bakarak ve motoru dik tutarak döneceksiniz.
Döner bir kavşak hayal ediniz.(Boş bir alanda 5 mt çapında) orada 50 km/h sabit hızla dönme antremanları yapınız dıştan. Göreceksinizki yatırmadan dönemezsiniz.
Ama 10 km/h la motoru dik tutmanız lazım.
Boş bir alanda S çiziniz. S' in boyu motorun boyundan 40 cm uzun olsun. Debriyaj ve gazla (S) içinden geçmeye çalışın.(0-10km/h)
Kolay gelsin
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
ALINTIDIR.
Umarım işinize yarar.
Teknik:
Birinci vitestesiniz. Sıkı yürüyüş hızında(10km/s) dönüşe başlayınız. Daha yavaş olursa devrilirsiniz. Motor yatsın. Ön freni kullanmadığınızdan emin olun. Dönüşe 5 metre kala hızınızı ayarlamak için gerekli frenleme işini(buraya kadar iki freni de kullanın) yapıp bitirmiş olmanız gerekmektedir. Beş metre yakınlıktan itibaren ön fren bırakılmış ve arka frende(kilitlemeden ve pompalama yani sabit bir basınçta tutmama yapmadan) dönüşe başlayın. Burada gaz kolu sabit(stop etmeyecek bir seviyenin üstünde açık ama çok da bağırttırmayınız) tutulur ve debriyaj kavrama noktasında gereği kadar açıp sıkmakla gazlama işlevini yerine getirmek için kullanılır.
Dönüş esnasında süratinizi debriyaj gazlaması yerine arka frenle ayarlamak durumunda kalırsanız daha yüksek motor devrine ihtiyacınız olacaktır. Ayağınızı arka fren üzerinde sabit basınçta tutun. Basınç değişikliği olmamalıdır. Pedala uyguladığınız basınç motorun arka tekerin gevşek tutan balatalara sürterek gitmesi noktasında olsun. Bu nokta ihtiyacınız olduğunda frenlemenin başlayacağı noktadır. Eğer süratinizin fazla olduğuna karar verirseniz sakın debriyajı sıkmayın. Bu motorun aniden durmasına ve yan tarafına düşmesine sebep olur. Bunun yerine arka freni kullanın. Sürati artırmak istediğinizde de arka freni biraz bırakın.
Kontrollü bir dönüşü gerçekleştirebilmek için debriyajı devamlı kavrama noktasında kullanarak(yarım debriyaj) ta ki motor dik konuma gelinceye kadar gidin. Çıkışı görünce yani dönmek istediğiniz yönü gördüğünüzde debriyajı hemen bırakmayın. Bu gaz açtığınızda kontrolsüz bir gidişe sebep olabilir. Kontrolü kaybederseniz sakın ön frene dokunmayın. Bu tekeri alta alır, denge kaybolur ve düşersiniz.
Şayet dönüşe başlamakta sorun olursa şunu unutmayın; kontra tekniği sıkı bir yürüyüş hızında bile motoru yatırır bu durum 5mil/saat üstündeki her süratte geçerlidir.
Normal sürüşün dinamiklerinin tersine yavaş dönüşte motorun yattığı tarafa yatmak dönüş çapını genişletir. Bu yüzden dik durulur. Gözleriniz ufuk çizgisiyle paralel tutulmalıdır, bu sizin bedeninizi dönüş içine doğru yatırmanızı engeller. Kontra ağırlık denen bu usulle kumandalara da yakın olunur. Yakınlık kullanım kolaylığıdır.
Bu hareketi gidonu tam sonuna kadar çevirebilinceye kadar önce düz hatlarda daha sonra slalom şekillerde trafiğe kapalı alanlarda alıştırma yaparak geliştirmelisiniz.
Not: Motosiklet kullanımında bakışlarınızı doğru kullanmak özellikle çok önem taşıyan bir noktadır. Hem peri ferik(geniş açılı) hem de fovealı(dar açılı) bakış yeteneğinden faydalanarak önünüzü ve çevrenizi devamlı taramalısınız. Ayrıca aynalardan sık olarak arkanızı da kontrol etme alışkanlığını kazanmanız sizi en beklenmedik bir anda olmayacak kazalardan koruyacaktır. Bunun dışında iki şeye daha özellikle dikkat ediniz:
. Kollarınızı kasıyor musunuz? Cevabınız evet ise bunu yapamayın. Kollar rahat olmalıdır. Kasılı kollar dönemeç dönüş hattınızın açılması demektir.
. Nefesiniz düzenli ve derin mi? Yoksa düzensiz ve sığ mı? İkinci şık yanlıştır ve siz paniklemiş durumdasınızdır. Birinci şık geçerli olmalıdır. Nefesinizi doğru kullanınız.
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
düşük hızlarda gidonu tam kırıp rahat dönüşler yapabilirsiniz tabi bu zaman ve çok pratik isteyen bir durum...
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
birader zaten hız düşükken yatamazsın hız yüksekse döneceğin tarafa az esnediğinde motor kendisi yatar
kesinlikle debriyajı ellemiceksin... bak adam elini bile yaklaştırmıyor debriyaja jesse kardeşim süper örnek helal
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
Güzel Video bisiklete cok düşük hızlarda cok fazla yatırabiliyorum ama motosikletim olmadığı için birşey diyemiyorum burdan bakınca kolay gözüküyor ama
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
izlerken başım döndü . burdakı özel pist faktorunu unutmayalım . hadi yapsın bakalım aynısını bizim asfaltta
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
.çok düşük hızlarda 0-10 km/s dönüşler -
Güncel...
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
Bugün denedim, illede dönüş yönündeki ayağı indiriyorum yoksa olmuyor 185 kg ile yan yatmak korkutuyor.
Free Motorcycle Team
Videoyu izlerken ben yoruldum yahu
vıdeo gercekten super dıkkat ettıysenız motorun arka lastıklerıde pek kalın deıl
İKİTEKER hastalığında tedaviyi bünyem kabul etmiyor
mükemmel sürüş böyledir herhalde..tebrik ediyorum...seviyorum bu işi yaaa
[B]O[/B]LMAZSA [B]O[/B]LMAZIN [B]O[/B]LMASIN:wiinkk:
o nasıl bir video yaa nasıl dönüyoo şokkk
Manyak lan bu adam arızalı, denemeyi bırak denemeyi bile düşünmüyorum,
Akıllı adam aklını kullanan adamdır, Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanan adamdır.
Emrolunduğun gibi dosdoğru davran. Ve azıtma (Hud 112)
Uzun yılların ve tecrübenin görüntüye dönüşmüş halini izledikçe hayran kalmamak elde değil ama çoğumuz asla bu seviyeye gelemeyeceiğimizi
bilerek maksimum güvenlik marjıyla kullanmayı alışkanlık haline getirme
liyiz.
Unutulmamalıdır ki herkesin limitleri tabii ki farklıdır.
binbasi nayman x-max ''06
Yamaha Touching Your Heart.
Safety First,then RIDE..!
Bu videoyu daha öncede izlemiştim gerçekten ustalaşmış arkadaş artık bu konuda.
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)