Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Racing motor için "Shift Light" ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    GT250R'da devir kesici olmadığı için devir durumunu takip etmek zorunda kalıyorsunuz bazen (neden diye sormayalım lüften)

    Maksimum atakta olduğunuz durumlarda gözünüz devir tablosunu kovalayamaz haliyle(aslında işin ehli birisi motor bloğundan gelen ses ile devir durumunu anlayabilir ama biz biraz tembellik yapalım hadi. : ))


    Bilen arkadaşlar varsa "racinglere sonradan shift light takılabilir mi" noktasında bilgi almak isterim.


    Taktıran bir arkadaş var mı?

    Ben -sonradan- takılıyor,takılmıyor noktasını öğrenmek istiyorum (hatta mümkünse Ankara'da bir yer öğreneyim )

    Bazı motorlarda standart olarak yer alıyor galiba shift light

    Bilmeyen arkadaşlar için Shift Light;

    Shift Light,küçük bir ışık,devir tablosunun yanında yer alıyor.Motor redline'a girmeden önce kendini gösteriyor ve adama hooop diyor bu ışık (Bir nevi,"bak kırmızı bölgeye geliyorsun. Ben baştan uyarayımda sonra motoru suçlama olası arızalarda" diyor)

    Muhtemelen istenilen devire ayarlanabiliyor.

    Bu videoda tanıtıyor vatandaş Shift Light'ı


    Birkaç foto

    arabalar için kullanılıyor ama motora da olur herhal



    devir tablosuz olanı
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    aslında asım kardes bunlar ıı olur yaaa gt250r lara hakkaten lazımda yanı bence

  3. #3

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    34353
    Motosikleti
    600cc
    amaci pozitif bir alet. ama bence redline'a kadar makineyi zorlayacak adam bi zahmet yeterince km yapsin ve kendi motorunun sesini dinlemeyi ogrensin redline'a girdigini anlayamayan hangi devirde vites degistirecegini de bilemez yoksa ona da ayri light mi koyulacak :D

    bu arada madem hyo'cular toplanmis ekleyeyim: 250R'i zaten isteseniz de redline'nin icine pek sokamazsiniz, en azindan yuksek viteslerde oraya kadar gitmiyor 10500de takiliyor.
    [COLOR="Sienna"]Acta est fabula.[/COLOR]

  4. #4
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Hocam şekil yapacağız belki

    Yok yok bana lazım bu lamba

    Arabalara takanlara motoru elletmek istemiyorum. Yoksa sırf uğraş olsun,tecrübe olsun diye motoru kurcalamak isteyebilir biri.

    "Danışan dağları aşmış" hesabı danışayım dedim.

    Hem 1. viteste 30-40 km/h hız yapsa bile redline'a giriyor alet.

    Yeterince km yapıp ,motor bloğundan gelen sese aşinalıktan kastın yüksek hızlara çıkma olduğu düşünerek diyorum bunu
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  5. #5

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    34353
    Motosikleti
    600cc
    eh kimse karisamaz tabii taktirmana bilen birine yaptir yeter.
    [COLOR="Sienna"]Acta est fabula.[/COLOR]

  6. #6

    Üyelik
    18 Temmuz 2007
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    YBR bir de 97 moskof var
    Ama güzel şekil olur yapsan.

  7. #7

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    shift light gerekli gereksiz tartışılır ama bence kulaklar önemli.gözü yoldan ayırmamak gerek.dinlemeyi öğrenmek lazım makinayı

  8. #8
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı 507rr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eh kimse karisamaz tabii taktirmana bilen birine yaptir yeter.
    Otomobil çevreme danışacağım olmazsa bu işi

    Alıntı canafar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama güzel şekil olur yapsan.
    "Şekle ihtiyacımız mı var sanki" deeermişim

    Alıntı srhtsglm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    shift light gerekli gereksiz tartışılır ama bence kulaklar önemli.gözü yoldan ayırmamak gerek.dinlemeyi öğrenmek lazım makinayı
    Hocam zaten Hyo'da 5-6 bin devir arasını kulak aşinalığı olmaksızın anlıyorsunuz bedeniniz ile (hafif bir titreşim oluyor)

    Üst devirlerde de alışılır bir türlü ama olsun genede
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  9. #9
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Elektronik bilginiz varsa bunu tahmin edebilirdiniz.
    http://www.enda.com.tr/tr/index.php?p=urun&gid=8&uid=13
    50-60 $ lık bir cihaz.
    Basit bir selenoid valf ile karbüratörlerin vakum uçlarını açarak,yakıtı ayarladığınız devirde hassas olarak kesime götürebilirsiniz.
    Olası ani yığılmaları önlemek içinse kısma valfi bağlanabilir.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  10. #10
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    İhtiyar hocam bilgilendirme için teşekkürler.

    Bu cihaz benim amaçladığımdan biraz farklı birşey galiba.

    Devri ölçmeye değilde belli devire geldiğimizde o deviri aşmamak için bir ikaz ışığına ihtiyacağımız var. (bilmiyorum belki bu cihazdada öyle birşey vardır)

    Ama anladığım kadarı ile -nasıl bağlanması gerektiğini tarif etmenize bakılırsa- bu ve bunun gibi cihazlar motora bağlanabiliyor.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  11. #11
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Bu cihazı uygun bir sensörle motorunuza bağladığınızda ve ayarladığınız devirde bir röle ile çıkış verir,ister lamba yakarsınız,isterseniz ateşlemeyi kesersiniz(bu yığılma yapabilir)yada karbüratörde yapacağınız bir iki bağlantıyla yakıtı kısarsınız.

    Aynı zamanda dijital ve hassas bir devir saatiniz olur.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  12. #12
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu cihazı uygun bir sensörle motorunuza bağladığınızda ve ayarladığınız devirde bir röle ile çıkış verir,ister lamba yakarsınız,isterseniz ateşlemeyi kesersiniz(bu yığılma yapabilir)yada karbüratörde yapacağınız bir iki bağlantıyla yakıtı kısarsınız.

    Aynı zamanda dijital ve hassas bir devir saatiniz olur.
    Anladım,teşekkür ediyorum bilgilendirme için

    Bu meleti uygulayan biri yok mu?
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)