Havalar ısınmaya başladı,güneş yüzü görür olduk,şu son mart yağmurlarınıda atlatınca sezon açıldı diyebiliriz.Hem yeni sezona,hem de çıkacağım muğla yolculuğuna hazırlık olması bakımından çalışmalara başladım.Ben eski motorumu satarken yağını dahi değiştirip vermiştim ancak herkes böyle olmayabiliyor diyerek işimi garantiye almak istedim,bu konudada son derece haklı çıktığımı malesef görmüş oldum.
Yağ değişti,
Yağ filtresi değişti,
Zincirler,zincir dişlileri (ikiside) temizlenip yağlandı,
Motor yıkandı cilalandı,
Şimdi tavsiyelerim ve yaptıklarım…
Bu siyah saplı,yuvarlak uçlu,garip,metal alet yağ filtresini sökmek için.Şayet servisiniz,kullanma kılavuzuna uyup doğru torkla sıkmışsa,yağ filtresi kolayca sökülüyor.Ancak benim motorumda da olduğu gibi ülkem insanı vidaları,somunları adeta mühürlemeyi maharet zannettiği için bu alet olmazsa olmaz.
Koruma demirininde engellemeleri yüzünden kaynaklanmış kadar sıkı vidalanmış filtreyi biraz uğraşıp söküyorum.
Bu da yağ filtremizin vidalandığı yer.Yağ filtresini söktükten sonra orta ayaktan yan ayağa almayı,hatta motoru iyice yatırmayı tavsiye ediyorum bende diğer arkadaşlar gibi,böylece eski yağın çoğundan kurtuluyoruz.
Yağ boşaltma deliği koruma demirimizin biraz arkasında kalıyor.Bu sebeple delikten söktüğümüz tıpa vidası biraz ittirip,kaktırarak deliği terkediyor.Buarada elbette önce yağ tahliye tıpasını söküp yağı boşaltıcaz filtreyi sökmeden ama her ihtimale karşı yağı boşlatmadan filtreyi biraz gevşetip,sıkışmadığından emin olun,zira yağı boşaltır,filtreyi sökemezseniz,motoru hareket ettiremeyeceksiniz demektir.
Bırakın petrol kıvamındaki çamur damlasın,damlasın,damlasın,damlasın…….
Makina diyoruz,demir diyoruz ama insan gibi kerata ! Damarları,kanı,kalbi…
Şimdi hayata döndürüyoruz fazercanı.Tıkanan damarlardan,çamur kıvamında eski yağı attık ve yerine ekmek banılası görüntüde Mobil1 Racing 4T koyuyoruz…
Bu da eski sahibinin layık gördüğü ve vitrinde beni beklediği zamanlarda daha da berbatlaşan eski yağ (evet bu gerçekten yağ)…
3 litre yağ,filtreyi değiştirseniz dahi fazla gelicek motorunuza.İşte size bununla ilgili bir ipucu ! Tüm yağı (3lt) motora koyun ve ardından yağ boşaltma deliğinin vidasını yağ ince ince sızacak kadar gevşetin.Akan yağın büyük bir bölümünün eski kirli yağ olduğunu göreceksiniz.Bu sırada sürekli kontrol çubuğundan yağ seviyesini ölçün ve olması gereken seviyeye düşünce vidayı sıkıştırın.Artık doğru miktarda,temiz yağ motorunuzda dolaşıyor.
Sitemize başkanımız koymuştu,ön zincir dişlisi temizliğini.Ve herkese tavsiye ederim.Sadece debriyaj bağlantısını ve 3 vidayı sökerek kolayca bu işlemi yapabilirsiniz.Bu küçücük yerden çıkacak bir avuç pislik çok şeyi değiştirebilir.
Arka zincir dişliside aynı şekilde bakımı hakediyor… ÖNCESİ…
TEMİZLİK SONRASI…
Şimdi sıra makyaj ve bıcı bıcı da ! Ön camı sökerek temizleyin arkadaşlar,hem kolay hem de “0” km görünümü elde eliyoruz bu şekilde.Malum el girmiyo camın içine başka türlü.
Havadarmı oldu ne ? Ama spatulayla alnımızdan haşere temizlemek var sonra… Cam iyidir…
Cam temizlendi.Camın altındaki plastik kısımlar temizlendi.Yakında deri cilası benzeri bi zımbırtı alıp koltuğuda yeni gibi yapıcam.
Bu da konu mankenli final görüntüsü.Arkadaşlar objektif bir ağızdan aldığım tavsiyeyi size aktarıcam,çünkü çooook memnun kaldım şahsen ! Nedir ;Arexons firmasının (tüm marketlerde var) “3in1 Formula Shampoo And Wax (self drying)” ürününü mutlaka kullanın.Cilalı şampuan olur kendileri,1000ml lik koyu lacivert plastik kapta satılıyor.Tüm yüzeylere,tüm boyalara kullanılabildiği gibi,boya koruma yapılan araçlara özellikle tavsiye ediliyo.İçinde balmumu ve carnubua cilası mevcut,yani hem güneşe karşı korurken hemde yağmur kaydırıcı özelliği var.Ve sonuç harika,üstelik kalıcı.Fiyat sadece 11 ytl ve 7-8 litre suya sadece 2 kapak kullanılıyor.Yaklaşık 50-60 yıkama ediyor sanırım.
İlk fırsatta debriyaj telinide enjektörle temizliycem,biraz sert geliyor.
Tüm bunların ardından sadece depoyu fulleyip,güneşli bir gün seçmek kaldı bana yollara düşmek için…
Mesut Cüneyt Övüç