Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ATV yi açın!!!!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    ATV yi açın!!!!!!
    http://www.atv.com.tr/prog,efsane_adam,37531.html



    EFSANE ADAM
    Yabancı Sinema
    18 Ocak Cuma 02:00'de

    Gençlik hayallerinin kaybolmasına izin vermeyen bir adam...
    Anthony Hopkins gerçek bir hikâye ile karşımızda dünya hız rekoru efsanesi Burt Munro rolünde.
    Yaşamı boyunca klâsik Indian motorsikletini mükemmelleştimeye çalışan Burt, dünyanın bir ucundan Utah'taki Bonneville tuz çöllerine motorunu denemek için yola çıkar. Karşılaştığı tüm zorluklara rağmen, yeni hız rekorunun sahibi olur.
    1967 yılında Munro tarafından kırılan dünya rekorunu henüz geçebilen kimse olmadı ve efsanesi günümüze kadar geldi.



    1920’de 21 yaşındaki güneyli bir genç Invercargill garajının önünde yepyeni motosiklete hayranlıkla bakıyordu. Gözleri etkileyici ikiz V motoruna ve dökme metal alaşımlı kasası üzerinde gezindi. Elleri ile parlayan kırmızı boyaya dokundu ve cilalanmış nikel kaplamanın ışıltısı gözündeki ile aynıydı.

    Motorun sahibi ile konuşarak aralarında anlaşmaya vardılar. Genç adam motosikletine sahip oldu ve Aralık 1978’deki ölümüne kadar sürecek motoru ile yaşayacağı ortaklığı başlamış oldu. O gencin ismi Burt Munro’du. Almak istediği motosiklet ise dünyanın en hızlı Indian’ı olacak 1920 Indian Scout’tu.

    Amerika’nın ilk motosiklet üreticisi olan Indian, herkesin kullanması için bisikleti motorla çalışan duruma getirdi. 1919’da mühendis Charles Franklin’in yaptığı 1920 model Indian Scout, Burt Munro’nun hayatının parçası oldu.

    Indian Scout için 1912 yılında tasarımına ve çalışmalarına başlayan Franklin, motosiklet tasarımı araştırmalarını geliştirerek, 1919 yılında prototip üretimini yaptı. Testler tatmin edici sonuçlar verdi ve aynı yıl 1920 model Indian Scout markası için üretime başlandı. İlk üretilenin motor numarası 50R001’di.

    BURT, MOTOSİKLETİNİ MODİFİYE ETMEYE BAŞLAR
    Modifiye etmek için kullandığı yöntem alışılmışın dışındaydı Burt Munro’nun satın aldığı Indian Scout motosikletinin motor numarası 50R627’di. Munro’nun ilk üretilenlerden aldığı anlaşılmaktadır.

    İçten yanmalı motoru olan, 42 derece açı ile V şeklinde konfigüre edilmiş yandan valfli 2 silindirli, 600cc gücünde motosikletin en yüksek hızı saatte 96 km’di. Helezon şeklindeki dişli vites takımı, döküm metal alaşımlı kasası ile elden ayarlanabilir 3 devirli vites kutusu vardı. Eski İngiliz motosikletlerinde olan zincirli transmisyon sistemi kullanılmıştı.

    Munro, 1926’da modifiye etmeye başladı. Fakat gelenekselin dışında, çok farklı şekilde yapıyordu. Eski bir jant teli ile hızını ölçebilecek mikrometre yaptı. Eski konserve kutularından motoru daha da hızlı yapmak için gerekli olan parçaları yaptı. Standard 2 kam milli motor sistemini değiştirerek 4 kam milli kendi tasarımını yarattı. Ayrıca yandan valfli olan motoru, üstten valfli yaptı. Motorun değiştirmediği parçası kalmadı, her şeyi ile hayal ettiğine ulaşmak için kendi tasarımı olan Indian Scout motorunu yarattı.

    Kendi devir sistemini, volanlarını, pistonlarını, kam millerini ve bunlarla ilgili olanlarıyla yağlama sistemini yaptı. Daha önceki zincir sistemini üçlüye çevirdi. Aerodinamik şekli üstünde denemeler yaptı ve sonunda motosiklet tam anlamıyla aerodinamik yapı içinde son haline geldi. Tüm bunlar, Munro’nun 50 yıla yakın bir zamanını aldı. Orijinal motosikletin en yüksek hızı saatte 96 km’di.

    1926’da ilk modifiye etmeye başladığı zaman Penrith Mile Dirt Track yarışında saatte 74 km hız yaptı. Ona göre yetersiz olan bu hıza rağmen 1977 yılına kadar kimse bu sürati geçmeyi de başaramamıştı. Yeni Zelanda yollarında ve sahilde hız denemeleri yapmaya başladı. 1957 Şubatı’nda Yeni Zelanda’nın halka açık plajında saatte 211 km hız ile rekor kırdı. Bunu 1975’te Oreti plajında saatte 218 km’ye çıkardı. 1957 Nisanı’nda Chritchurch’te saatte 231 km ile 750cc’lik yol rekorunu kırdı.

    Büyükbaba olan Burt, 1962 yılından itibaren Bonneville Tuz Çölleri’ni ziyaret etmeye başladı. Gücünü 850 cc’lik yaptığı Indian motosikleti ile saatte 288 km hız ile dünya rekorunu kırdı.

    1963’te yolda deneme yaparken polis çevirdi ve hızı saatte 313,8 km idi. 1966’da motosikletini 920cc’lik yaptı fakat istediği hıza ulaşamadığı için memnun olmamıştı. 1967’de motosikleti 950cc’lik olarak modifiye ettikten sonra saatte 295,45 km ile klasmanında hız rekorunu kırdı. Resmileştirmek için Bonneville’de motosikleti ile saatte 305,9 km hız yaptı ve resmi olarak en yüksek hız olarak kayıtlara geçti.

    Filmin Künyesi
    Yönetmen : Roger Donaldson
    Senaryo : Roger Donaldson
    Görüntü Yönetmeni : David Gribble
    Türü : Macera-Dram
    Dil : İngilizce
    Süresi : 127 dakika
    İthal Eden : Chantier Films
    Dağıtım : Warner Bros.
    Yapım Yılı : 2005

    Oyuncular :
    Anthony Hopkins (Bert Munro), Diane Ladd, Paul Rodriguez, Aaron Murphy, Bruce Greenwood, Chris Lawford

    İlgili Siteler:
    www.worldsfastestindian.com
    http://www.indianmotorbikes.com/feat...unro/munro.htm
    www.indianmotorcycle.com
    www.chantierfilms.com
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    teşekkürler..................
    merakla izliyorum sağolasın ihtiyar uyarınız için


    filmi izledikten sonra bende arşivimizden daha önce hazırlayan arkadaşlardan bilgiler taşıdım bu topike,aşağıdaki linkten alıntıdır....

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...urt-munro.html

    Herbert James Burt Munro (1899-1978) Yeni Zelanda, Invercargill doğumlu motosiklet yarışçısı.
    1920de 21 yaşındaki güneyli bir genç Invercargill garajının önünde yepyeni motosiklete hayranlıkla bakıyordu. Gözleri etkileyici ikiz V motoruna ve dökme metal alaşımlı kasası üzerinde gezindi. Elleri ile parlayan kırmızı boyaya dokundu ve cilalanmış nikel kaplamanın ışıltısı gözündeki ile aynıydı.
    Motorun sahibi ile konuşarak aralarında anlaşmaya vardılar. Genç adam motosikletine sahip oldu ve Aralık 1978’deki ölümüne kadar sürecek motoru ile yaşayacağı ortaklığı başlamış oldu. O gencin ismi Burt Munro idi. Aldığı motosiklet ise dünyanın en hızlı Indian ı olacak 1920 Indian Scout tu.

    Amerikanın ilk motosiklet üreticisi olan Indian, herkesin kullanması için bisikleti motorla çalışan duruma getirdi. 1919da mühendis Charles Franklinin yaptığı 1920 model Indian Scout, Burt Munronun hayatının parçası oldu.

    Indian Scout için 1912 yılında tasarımına ve çalışmalarına başlayan Franklin, motosiklet tasarımı araştırmalarını geliştirerek, 1919 yılında prototip üretimini yaptı. Testler tatmin edici sonuçlar verdi ve aynı yıl 1920 model Indian Scout markası için üretime başlandı. İlk üretilenin motor numarası 50R001di.


    Ömrünü Indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçiren Munro, 1920de aldığı Indianın kapasitesini kendi yaptığı parçaları kullanarak iki kat artırdı. Masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu ve akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu.

    İçten yanmalı motoru olan, 42 derece açı ile V şeklinde konfigüre edilmiş yandan valfli 2 silindirli, 600cc motosikletin en yüksek hızı saatte 96 kmdi. Helezon şeklindeki dişli vites takımı, döküm metal alaşımlı kasası ile elden ayarlanabilir 3 devirli vites kutusu vardı. Eski İngiliz motosikletlerinde olan zincirli transmisyon sistemi kullanılmıştı.

    Munro, 1926da modifiye etmeye başladı. Fakat gelenekselin dışında, çok farklı şekilde yapıyordu. Eski bir jant teli ile hızını ölçebilecek mikrometre yaptı. Eski konserve kutularından motoru daha da hızlı yapmak için gerekli olan parçaları yaptı. Standard 2 kam milli motor sistemini değiştirerek 4 kam milli kendi tasarımını yarattı. Ayrıca yandan valfli olan motoru, üstten valfli yaptı. Motorun değiştirmediği parçası kalmadı, her şeyi ile hayal ettiğine ulaşmak için kendi tasarımı olan Indian Scout motorunu yarattı.


    Kendi devir sistemini, volanlarını, pistonlarını, kam millerini ve bunlarla ilgili olanlarıyla yağlama sistemini yaptı. Daha önceki zincir sistemini üçlüye çevirdi. Aerodinamik şekli üstünde denemeler yaptı ve sonunda motosiklet tam anlamıyla aerodinamik yapı içinde son haline geldi. Tüm bunlar, Munronun 50 yıla yakın bir zamanını aldı. Orijinal motosikletin en yüksek hızı saatte 96 kmdi.

    1957 nin nisanında 750cc haline getirdiği motoruyla 230 km sürate çıktı.
    1962 de hacmini 850cc ye yükselttiği motoruyla 288 km hız yaptı.
    1966 yılında hacmini 920cc ye çıkardığı motoru,onun hala için yetersizdi.

    1967'de Bonneville Tuz Çölleri'nde geleneksel olarak yapılan hız yarışına katıldı.hayatındaki en büyük amacıda bu yarışmaya katılmakdı.yarışmaya katıldığında 68 yaşındaydı.yarışmaya katılacağı zaman rakip pilotlar ona çok yaşlı olduğunu söyleyip,motorunada güldüler.ama o aldırmayıp,heryerini kendisinin modifiye ettiği,1920 model İndian Scout motosikletiyle, son model motosikletleri ve genç sürücüleri geçerek dünya 1000cc altı hız rekorunu 305,9 kmh süratle kırarak efsaneleşdi.
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  3. #3
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    1oo. kez olmuştur izlediğimm

  4. #4
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Hocam burda ATV yok.
    Fransız kanallarına transfer etsek olmaz mı?
    Vakti olan arkadaşlara ısrarla tavsiye ederim.
    Seyretmiştim ama kanal olsaydı yine seyrederdim.


    Sonunu söyleyeyim mi?

  5. #5
    Marv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul/beykoz
    Motosikleti
    600f
    aslında izlemek lazım ama izlemiyeceğim.tv de film izlemeyi hiç sevmiyorum.en güzel filmlere bir dublaj ve film berbat oluyor.en heyecanlı yerinde tak reklam.en iyidi alıp rahat rahat izlemek.hatırlatma için teşekkürler.
    Drift Religion

  6. #6
    headquarters - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbulll Avcılar
    Motosikleti
    ...................
    Vay be forumu gezerken kacırmısım tuhh...

  7. #7
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Ve film bitti mutlu son ....

  8. #8
    ugurcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    bahçeşehir
    Motosikleti
    BMW F650 '99
    böle güzel filmleri o saçma magazin programları yerine koysalarda rahat rahat izlesek. ihtiyar uyarın için çok saol

  9. #9
    rEnE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Denizli
    Tüh. Daha şimdi gördüm topiği, yalan oldu film desene.
    Comfirmation Bias

  10. #10
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  11. #11

    Üyelik
    21 Aralık 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    Mondial 151Rs
    bende bunu daha önce izlemiştim adamın hayali bu yaaa limon fidanları büyümüş müdürki özel sulamadan sonra

  12. #12

    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    Es Es
    Motosikleti
    Yamaha YZF R125 & Honda Activa
    Filmin sadece yarım saatlik bir bölümünü izledim zaten ilk yarım saatininde kaçırmıştım...Anlamadığım tek bir sahne var geceden beri kafmda soru işareti...Şimdi filmin ilk 45 dakikasında adam giderken lastik çıkıyor ya sonra bir kadının evine gidiyor yardım istiyor...Neyse işte anlamadığım sahne ise kadının "Seni bir yere götüreceğim" demesi ve ardından mezarlığa gitmeleri...Sebeb nedir???Neden öyle birşey olduAyrıca son bir ek,bu yabancı millet iflah olmaz...Adam dedem,kadın ninem yaşında ama kadın adamı eve attı valla
    :bounce:[B]тєк вαѕıηαℓıgıη уσℓ¢υѕυ тєк σℓυя...[/B]:bounce:

  13. #13
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Yaaaa off yaaa kahretsın gene mı kacırdım ben bu fılmı neden bu kadar gec saate bırakıyorlar anlamadım kı yaaaa :( :( Farz oldu Divx yada DVD sını ındırmek..
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  14. #14
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Daha önce izlemiştim.Azmin ne kadar önemli olduğunu gösteren bir film..
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  15. #15
    Terrorizer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2008
    Şehir
    Istanbul/ Avrupa
    Motosikleti
    Honda cbr 600f
    Filmde bir sahneye bittim.
    Hızlandiginda egzost ayagını yakıyor adamın o yuzden ayagına koruma amaclı fiberimsi birseyler bagliyorlar. Fakat motorda rahat edemiyor bunlarla ve çıkartıyor arkadaşlarından gelen yorum:
    - Ama egzost ısınırsa ayağın ne olacak?
    + Boşwer nasıl olsa bir tane daha var.
    ★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★

  16. #16
    D C R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2007
    Şehir
    Toronto, ON
    Motosikleti
    '13 Kawasaki Versys 650
    Dün gece bende izledim süper bir filmdi
    DoCqueR | D C R | H4LuK... - "Motosiklet Gibisin, Binmek İstiyorum" Drift Religion

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bende ATV yok , scooterı açsam olurmu ?

  18. #18

    Üyelik
    18 Kasım 2007
    Alıntı ugurcuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    böle güzel filmleri o saçma magazin programları yerine koysalarda rahat rahat izlesek. ihtiyar uyarın için çok saol

    bıktım dizilerinden bilmem nelerinden
    uyutuyorlar milleti
    o kadar güzel şeyler varken her kanal neler veriyor

    bu arada kaçırdım filmi

  19. #19
    Terrorizer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2008
    Şehir
    Istanbul/ Avrupa
    Motosikleti
    Honda cbr 600f
    Yok ki bizim oyle bi komsumuz =)
    ★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★

  20. #20

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Alıntı Terrorizer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Filmde bir sahneye bittim.
    Hızlandiginda egzost ayagını yakıyor adamın o yuzden ayagına koruma amaclı fiberimsi birseyler bagliyorlar. Fakat motorda rahat edemiyor bunlarla ve çıkartıyor arkadaşlarından gelen yorum:
    - Ama egzost ısınırsa ayağın ne olacak?
    + Boşwer nasıl olsa bir tane daha var.

    bitane daha var he koptum yav ya çift egzost olsa idi?
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)