Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Solar Motosıklet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Mart 2006
    Şehir
    ist-avrupa
    Motosikleti
    2001-F650 GS
    İŞTE YOĞUN ÇALIŞMALAR SONUCU TASARLANAN GÜNEŞ ENERJİLİ FAZER
    ( yalan değil güneş enerjisi ile gitmiyor ama işe yarıyor)

    türkiyede 120 milyon ceptelefonu varmış her bir telefona ait adaptör olduğunu farz edelim bu adaptörlerin de hergün fişe takılı olduğunu düşünürsek kabataslak aynı anda 20 milyon adaptör elektirik şebekemize yük olduğu ortaya çıkacaktır her bir adaptör ortalama 5 watt enerji çekmektedir bu da toplamda 10 megawatt enerjiye eşittir 10 megawatt deyip geçmek yerine benimde küresel ısınmaya karşı 5 watt lık bile olsa bir katkım olsun dedim projeme başladım
    ( budabi sebep olabilir ama asıl sorun şarj süresi (: )

    nokia nın n95 model telefonunu kullanıyorum, bu telefonu tercih etmemin en büyük sebebi gps özelliğinin olmasıydı yolculuk esnasında gps i
    açarak telefonuda depo üstü çantanın harita kısmına görebileceğim şekilde bağlayıp kullanmak istiyordum herşey çok güzel di ama küçük bir sorun çıktı ortaya şarjımın çok çabuk bitiyordu normal şartlarda 1 gün giden şarj sürem gps açıkken 3 saat e kadar düşüyor buna nasıl bir çözüm bulmalıyım diye tuvalette düşünürken birden tuvaletin camından yüzüme küçük bir güneş ışığı hüzmesi çarptı ve ben EVREKAA EVREKAAAAA diye bağırarak sokağa attım kendimi ve resiimlerde gösterdiğim şekildeki sistemi kurdum

    aldığım yerde birkaç çeşit güneş pilleri mevcuttu ama volt seviyesi uygun olması nedeni ile 5 cm x 5 cm boyutlarında ve 4,2 volt enerji veren pilleri tercih ettim iyi seçim yapmışım her yönden cuk diye oturdu


    piller maximum 4,2 volt 200 ma enerji veriyorlar ilk etapda paralel bağlayarak kullanmayı düşünmüştüm ama volt seviyesi yetmedi seri bağlamarsam da 6 volt ile şarj olan cihaza 9 volt vermiş olacağımdan tehlikeli olur diye düşündüm genpadaki arkadaşım telefonların kendi içlerinde regüle katı olduğunu ve fazla gelen enerjiyi kırpacağını söylemesi ile ilk testlere başladım

    drek güneş ışığı altında alabildiğim maximum volt 9,4 v

    drek güneş ışığı altında alabildiğim kısa devre anı akımı 304 ma
    tahmin ettiğimden de başarılıymış bu piller

    daha sonra nerey monte etsem acaba diye düşünürken fotoğraf da gördüğünüz yere sıkıştırdım süper otordu çok sağlam oldu hemde hiç belli olmuyor ön camın hafif koyu olması çok yüksek bi enerji kaybına da sebep olmadı
    fotoğraflara dikkatli bakınca belli oluyor



    bu sistem sayesinde elektrik şebekem daha az yorulacak ve termik santrallerde dah az kömür yanacak dünya daha da soğuyacak ozon deliği küçülecek çiçekler açacak çocuklar doğada çoşup oynayacak ( kendimi dünyayı kurtaran adam gibi hissettim )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    vışşşşşşşşş
    abi kaç basıyo bu

    şaka bi yana tebrik ederim, insanın kendi emeğiyle birşeyler yapması kadar bir şey yoktur..
    GKN MOTORS

  3. #3
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Tebrik eder başarılarınızın devamını dilerim...
    Selamlar dost.....
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  4. #4

    Üyelik
    26 Ağustos 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    B.S.A. 1950-52
    güzel düşünce
    peki depolaması yok dimi
    yani karanlıkta yol alırken 3 saat yolumuzu takip edebilcez, sonra kaybolcaz mı

  5. #5
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Emeğine sağlık paşam..Güzel ve akıllıca bir çözüm..
    Merak adama neler yaptırıyomuş(a) iyi bir örnek..
    Bu arada nickin ne anlama geliyo..
    N95 kullanıyorum demişsin..Resimdeki Nokia6630..
    O kimin..

    .
    .
    Merak ettim..
    .
    Nokia N95..
    .
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  6. #6

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Sevgili flopticall, yazınızı okudum çalışmanızı gördüm. Öncelikle tebrik ederim, fakat kafama bir soru takıldı; neden motorun kendi aküsünden enerji probleminizi çözmek yerine, solar enerji kullandınız. Yani motorun aküsüne regülatör bağlayıp ya da benzeri bir işlem yapıp 5v enerji almak mümkün değil mi? Yoksa can sıkıntısından mı böyle birşey yaptınız? Küresel ısınma falan demeyeceğinizi umuyorum . Onu ben espri olarak algıladım da... Belki evlerde böyle bir sistem yagınlaşsa haklı olabilirsiniz de neden motosiklet?

    Sakın beni yanlış anlamayın çalışmanıza bir lafım yok, sonuçta ortada başarılı bir ürün var. Bilmediğim, anlamadığım ya da gözden kaçırdığım bir şey mi var? Onun için sordum. Teşekkürler...

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    aküsünün ömrünü kısaltmak istememiş anlaşılan

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    14 Ağustos 2007
    Şehir
    istanbul-bostancı
    Motosikleti
    SUZUKİ GSR 600
    tebrikler çok iyi bir çalışma daha başka çalışmalarlada görmek isteriz gençlere güzel örnekler
    KaLbİnDe ŞeYtAnLaRıN mElEkLeRdEn FaZlA oLmAsInA iZiN vErMe!!!

    by tpr.

  9. #9

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    Benim torpido gözümde orjinal çakmak soketim var. Cep telefonumu istediğim zaman orda şarj edebiliyorum. Yaşasın BURGMAN

  10. #10

    Üyelik
    16 Mart 2006
    Şehir
    ist-avrupa
    Motosikleti
    2001-F650 GS
    Alıntı darude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel düşünce
    peki depolaması yok dimi
    yani karanlıkta yol alırken 3 saat yolumuzu takip edebilcez, sonra kaybolcaz mı
    onuda düşündüm biraz abartı olacak ama karanlıkda motorun tam karşısına ikinci bir motor ( yada araba ) park edilip uzun farlar yakılıp şarj a devam edilebiliyor illaki güneş olması gerekmiyor her türlü ışık kaynağı olabilir şunu da belirtiyim hiçbir ışık kaynağı güneş kadar başarılı olmuyor (sadece şu ufo sobalarının ışıkları biraz yaklaşabildi ) sadece acil durumlarda uygulanabilir

    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emeğine sağlık paşam..Güzel ve akıllıca bir çözüm..
    Merak adama neler yaptırıyomuş(a) iyi bir örnek..
    Bu arada nickin ne anlama geliyo..
    N95 kullanıyorum demişsin..Resimdeki Nokia6630..
    O kimin..

    .
    .
    Merak ettim..
    adımın anlamı çok eski serverlardaki bir bios terimi optik disk bağlantı arabirimi f.l.opticall frame line optical eskiden aklımda kalmıştı yıllardır kullanıyorum

    fotoları n95 ile çektiğimden başka bi cihaz kullanmak zorunda kaldım

    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili flopticall, yazınızı okudum çalışmanızı gördüm. Öncelikle tebrik ederim, fakat kafama bir soru takıldı; neden motorun kendi aküsünden enerji probleminizi çözmek yerine, solar enerji kullandınız. Yani motorun aküsüne regülatör bağlayıp ya da benzeri bir işlem yapıp 5v enerji almak mümkün değil mi? Yoksa can sıkıntısından mı böyle birşey yaptınız? Küresel ısınma falan demeyeceğinizi umuyorum . Onu ben espri olarak algıladım da... Belki evlerde böyle bir sistem yagınlaşsa haklı olabilirsiniz de neden motosiklet?

    Sakın beni yanlış anlamayın çalışmanıza bir lafım yok, sonuçta ortada başarılı bir ürün var. Bilmediğim, anlamadığım ya da gözden kaçırdığım bir şey mi var? Onun için sordum. Teşekkürler...
    bahsettiğin daha kolay bi yöntem ama benim sistem biraz daha geniş kapsamlı piller sabit değil istenildiğinde sökülebiliyor mesela depo üstü çantamın ön şeffaf harita gözüne bu pilleri koyup çantayı sırtıma alıp yürüme esnasında da şarj a devam edebiliyorum ve bunun gibbi benzeri uygulamalar içinde kullanılabilinir

  11. #11
    SaLToN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Beyaz MELEK
    Kardeş emeğine sağlık iyi düşünmüşsün fakat yolu bayaa uzatmışsın. Motosikletinde zaten 12 volt bir akün var. Nokia araç şarj cihazını aküye bağlayacaksın diğer ucunuda telefona.
    27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin

  12. #12
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    ne olursa olsun güzel bir fikir ben şahsen düşünemezdim seni tebrik etmek istiyorum bravo
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  13. #13

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul/rumeli hisar
    Motosikleti
    sym mio
    helal olsun ...
    böyle şeylere becerim yok valla , tebrik ediyorum....
    [B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
    Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
    ::fool::

  14. #14
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    tebrik ederim çok şahane uygulama olmuş.. bence boyle daha iyi akü falan biyere kadar güneş enerjisi şahane çık daga sok tessisatı kullan gün boyu hehehehh
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  15. #15
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    hocam seni bende tebrik etmek istiyorum

    demek küçük beyaz tonton kutup ayıları için yaptın
    [FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::

  16. #16
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    bendende büyük bir alkış tufanı olsun...enerji sorunun ciddiyetini anlayacak bilinc ve durum henüz yok...30 yıl sonra burada aynı konuda yazışalım lütfen...3. veya 4. Dünya Enerji savaşlarından sonra...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  17. #17
    erdincpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2007
    Şehir
    İST / ATAŞEHİR
    Motosikleti
    şuan da motorsuzum
    arkadaşım zekana hayran kaldım kimse uğraşmaz böyle şeylerle aslında ama sen durmayıp çözüm üretmişsin tebrikler sana
    emeğe saygıı....
    motorunda güzel sisteminde yakışır tebrikler
    DRİFT RELİGİON
    4 teker benenimi, 2 teker ruhumu taşır

  18. #18

    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir,,astrahan
    Motosikleti
    cbf 150:::::08
    helal olsun süper düşünce. ve başarılı uygulama
    [COLOR="Red"][I]meğer gurbet dediğin mapuslukmuş güneşli avlularda yaşanırmış,öylesine,dönüşümde ne bulurum bilemem bildiğim döneceğim,,verilmiş sözüm edilmiş yeminim,,elbet birgün döneceğimm,,[I][/I][/I][/COLOR]

  19. #19
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Piller ile şarj aletinin uçlarını nasıl bağladığına dair bir fotoğraf var mı acaba? Gerçi anlatsan da anlarım heralde.

    Emeğine sağlık bu arada
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  20. #20
    E.Gülbeyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    alkıs sellerıne bogdunuz adamı yaww tebrıklerr....!


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)