Kahrolası Bariyer DİREKLERİ
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Mesleğimin karayolculukla bir alakası yok ama Karayollarında çalışıyorum. Şehirlerarası yollar ne ise de şehiriçi yollarında bariyerlerin aynı tipte olmaması gerektiği hususunda, haddim olmayarak ilgililere bazı önerilerde bulunmuştum... Maliyeti arttırır hesabıyla kimse sıcak bakmıyordu... Öte yandan, birçok canın maliyetini ne ile ölçebilirsiniz sorusuna yanıt verebilen de yoktu!
Şehiriçi yollarında bariyerler yersıfır noktasından başlatılmalıdır. Aksi taktirde, bariyerlerin altında açık kalan direkler, motorcuların düşerek sürüklenmeleri esnasında bunlara çarpmaları sonucu ağır yara almalarına ve hatta hemen oracıkta ölümlerine sebep olabiliyor. Hep duyuyoruz; bariyerlere çarparak... diye devam eden haberleri. Kardeşim, motorcuyu öldüren bariyer değil ki, bizzat bariyerin direğidir kolumuzu, bacağımızı, kafamızı koparan, boynumuzu kıran...
Şehir içinde bariyerlerin ne işe yaradığını sorduğunuzda; Araçların yoldan çıkmasını engellemek (aracı yolunda tutmak) ve bu şekilde şarampole uçmasına veya karşı şeride geçmesine mani olmak için yapıldıklarını ve bariyer yüksekliklerinin araçların tampon yükseklikleri ortalamasına göre belirlendiğini söylüyorlar. Peki, motorcu düştü (veya düşürüldü)... Onu yerde sürüklenirken kim tutacak? Bariyer mi, bariyer direkleri mi?
Geçmişte bunu anlatmak istiyordum ama anlamak isteyen olmuyordu... Şimdi ise şehiriçi yolları Karayolları'nın sorumluluğundan çıktı; Büyükşehir Belediyelerine devredildi. Ben de artık bu bariyer muammasını anlatmaktan vaz geçtim.
Büyükşehir Belediyelerinde çalışan motorcu dostlarıma sesleniyorum: İlgililere bu sorunumuzu her fırsatta anlatınız. Şehiriçi yollarında yapılan bariyerlerin direkleri açıkta bırakılmasın; bariyerler yer sıfır noktasından itibaren başlatılarak yükseltilsin ki bariyer direkleri yüzünden parçalanıp ölmekten kurtulalım artık!
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
Reklamlar
-
güzel bir konuyu tespit etmişin,inş takipçisi olurda motor kazaları askariyeye iner.
-geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
www.perkitan.com
BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT
-
eee sıfır noktasından başlayan bariyerlerde arabalar için uçuş rampası gibi bişi olmaz mı
arabanın hakimiyetini kaybeden kendini karşı şeritte bulur
-
E-5 üzerinde yeni yapılandırılan metrobus yol kenarlarındaki gergili çelik halat sistemine dikkat ederseniz,bu sistemin şehiriçinde heryerde uygulanacağını duydum istanbul belediyesinde çalışan bir mühendis arkadaşımdan.mukavemet ve araç tutuşunu daha iyi sağladığını söyledi bu sistemin.
“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
Burhansefa adlı üyeden alıntı
eee sıfır noktasından başlayan bariyerlerde arabalar için uçuş rampası gibi bişi olmaz mı
arabanın hakimiyetini kaybeden kendini karşı şeritte bulur
Şakamı yapıyorsun Yoksa ciddimisin Sıfır derken Sana Rampamı yapıcak adam Acayipsin Hocam yaa...
Benim kazamda Ayak tarak kemiklerimi Kıran bu bariyer direkleri Oldu Ve sol bacagıma Cok agır vurdgm bu direkler oldu Mesela Sadece Tampon hızasındaki Uzun şeridin aynısından Alt tarafada Yapılsa Bile olurr Hatta Süper Olur Benim kazalarda en çok korktugum nokta Orası Tamamı ile destekliyorum Motorcuların En korktugu Nokta orasıdır eminimm asfaltta adam kayıyorr Ve o direklere yaklaşıyor Bi çarpıyorrrr.. Gerisi allahu alemm ama Oraları Kapalı Olsaa Belki az bişey sekicekk Kaymaya devam Sapa saglam..
Konunun Sonuna kadar Arkasındayım
[CENTER][U]% 100 Koruma % 100 Yaşam [/U] [COLOR="Indigo"]| Kaskını Tak..! |[/COLOR]
[B][COLOR="Black"]EndurO TourinG [/COLOR][/B]:bounce:[/CENTER]
-
şimdi bu işe belediye mi bakıyomuş
[FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::
-
yapılması gerçekten güzel olur.böyle bi kazaya şahit oldum ve arkadaşımız olay yerinde hayatını kaybetmişti.inşallah bi gelişme olurda bir daha ölümlere şahit olmayız
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
Ülkemde mimarlık insan odaklı değil para odaklı yapılmakta hatta hiç yapılmamaktadır.
Fabrikalar yapılır dört duvar sanki hapishane,ondan sonra aydınlatması için binlerce fluoresan ampul takılır,Allahın bedava gün ışığı dururken nasıl proje çizerler ki.
Umumi helaların pisuvarları neredeyse harlem takımı için yapılmış,üşenmedim metreyle ölçtüm yerden 94 cm olanına bile rastladım.
Kısacası insan odaklı düşünce yapısı oluşmadan,medenide olamıyoruz.
O bariyeri takanlar talimat verenler denetleyenler hepsi eminim işlerini umarsızlık çarkları içerisinde yapıyorlardır.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
yani o bariyerleri koymasalar belki daha az can kaybı yaşanacak
ama beyler bence e posta ile falan herkes karayollarına yollasın bunun yapılması gerektiğini.Biz yatarsak biz kaybederiz bence
-
05 Aralık 2007, 22:25
#10
benim anlamadığım trafikte araç yerine bile konulmayan bizlerin bu şekilde değerlendirilebileği fikrini kim aşılıyor size ?
bu memlekette en ucuz olanın insan hayatı olduğunu idrak edelim arkadaşlar.
lütfen taleplerimizi buna göre yapalım.
1. ilkönce bu işi yapacak adamı bulacaksın
2. bu adamın bu işi yaptıracak olanlarla duygusal bağı olacak.
belki sonra " bizim motorcularımız canımız ciğerimiz " naraları ile bu bariyer mevzusu olur...
belki....
-
06 Aralık 2007, 09:31
#11
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Burhansefa yanlış anlamış her halde...
jeansatar, gergili çelik halat sisteminde de direkler altta ve boşta duruyor, motorcular için güvenli olabileceğini sanmıyorum, hatta daha tehlikeli bile olabilir.
kıllıtarkan, "sana belediye baksın" sözü mü çağrışım yaptı? Yani ne demek istedin, anlayamadım?
Karamsar olmayınız İHTİYAR ve recruit kardeşlerim, demokrasilerde çareler tükenmez yahu!
ShowDown, omerdusmez, ozrace, ümmet perkitan, ilginiz için sizlere de teşekkür ediyorum!
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
-
06 Aralık 2007, 10:19
#12
çok güzel bi konuya değinmişin belkide sadece yolda motor sürerken aklımıza gelen eywahh sunlardan uzak duruyim dediğimiz bi konu.ben direklerden ziyade o direkleri yere sabitleyen 4 conta varya bi parmak uzunluunda7-8 cm vardır herhalde.he adam hadi o bi salaklık yaptın diktin o direkleri contalarını bali kısalt bariyer bariyer değil adam ölüm kazıkları hepsi.
-
06 Aralık 2007, 10:53
#13
Yıllardır herkese anlatmaya çalıştığım fakat kimsenin ilgilenmediği bir konu. Açtığınız için teşekkürler. Motosikletlilerin problemlerini siyaset meydanı tarzı bir programda tartışmak isteyen arkadaşlar vardı, onlara söylicektim bu problemden bahsetmeleri gerektiğini.
Bir gün Silivri'den İstanbul'a gidiyorum TEM Otoyolu'ndan. Altımda Burgman 400 var. Yanımdan birkaç supersport kullanıcısı geçti. Biraz yetişeyim falan dedim ama mümkün değil tabi. Bir süre sonra ilerde bir kalabalık... Arkadaşlardan biri bariyer direği ile ikiye bölünmüş.
Hiç olmazsa direkleri yuvarlak yapsınlar, etrafını kauçuk ile kaplasınlar. Şuanki halleriyle bunlar direk değil; BİLDİĞİMİZ GİYOTİN!!!
-
06 Aralık 2007, 11:00
#14
bu konuya ilişkin olarak mesleğim dolayısıyla Büyükşehir Belediye Başkanımızın danışmanına bariyerlerle ilgili bir şikayette bulundum..hakkınızı her türlü platformda aramalısınız arkadaşlar.ciddiye alınmam diye sakın düşünmeyin.bakın 2 sene önceki yazla bu sene ki yazı karşılaştırın.sulamadan dolayı belediyeye bir çok şikayet geldi ve bizzat biliyorum ki Belediye Başkanı bu konuyla ilgili direkt bir talimat verdi.
çelik gergili bariyer'e bende vurdum ve kazayı ufak tefek sıyrıklarla atlattım.bu çelik direkli olana göre daha iyi diyebilirim.tecrübe ile sabittir..
-
06 Aralık 2007, 11:01
#15
Arabaların uçuruma yuvarlanmaması gerektiği için, yoldan taşmaması içinse o bariyerler, diğer bir taşıt olan motosikletleri de düşünmeleri gerekmez mi mantıken.. ?
Aralarından birisinin çocuğu motorcu olsaydı eğer, her istediğimiz yerine gelirdi takır takır..
Bir e-posta adresi alalım arkadaşım, gün içinde aklımıza geldikçe mail atalım... Yine biz uğraşacağız,bizi bizden başka anlayan mı var... ?
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
06 Aralık 2007, 11:21
#16
-
06 Aralık 2007, 11:24
#17
gene iyisiniz doguda daha yenı yenı barıyerler yapılıyor bır çok arkadaşım ucuruma yuvarlandı ama bılemıyecem barıyer olsa daha kotu sankı barıyer olmasa da kotu ben ıcınden çıkamadım adamgıbı yapsalar nolur sankı
!! ÖLÜ VE YAKIŞIKLI OLACAGIMA CANLI VE ÇİRKİN OLAYIM !! ::tutkuy::
-
06 Aralık 2007, 11:37
#18
Keşke bir de yumuşak bi dokuyla kaplasalar.. Hayal kuruyorum
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
06 Aralık 2007, 12:12
#19
Eğer arkadaşımın dediği gibi bu iş belediyelere devredildiyse vay halimize.Hemen bir iki örnek vereyim.Belediye dediğiniz devlet organları yollara açtığı çukuru kapatmazken,birçok başladığı işleri yarım bırakıp birkaç günlük işi birkaç ayda bitirirken sizce kalkıp bariyerlerin altına birşerit daha çekermi dersiniz Ben hiç sanmıyorum arkadaşlar.Hayal görmekten başka birşey yapmıyoruz.Sık sık haberlerde izliyoruz."Belediyenin kazdığı çukura düşen çocuk hayatını kaybetti".Yani bizim ülkemizde halen buna benzer şeyler yaşanırken motorcular bariyere çarpıp ölmüş kimin umurunda
-
06 Aralık 2007, 13:33
#20
uygulama ile ilgili örnek vereyim
ümraniye de uzun süredir kullanmadığım bir yol var. soyak sitesine doğru iner, güzek bir asfaltı var (dı). bir ara sanırım kanalizasyon sistemi ile ilgili kazı yapıldı şimdi kros parkuruna dönmüş.
ha kalitesiz ürün mü kullanılıyor ? bir ihtimal
ama asıl önemli olan bu işi yapan kişilerin işlerinin ehli olmamaları ve yaptıkları işe dolayısıyla bu yolu kullanacak kişilere saygı duymamaları. bir çukur kapatılırken ya yüksek oluyor ya da düşük kalıyor yola göre.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)