Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosikletten Nasıl Düşülür...Motor Nasıl Yatırılır..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Eğer kaza geliyorum derse o saniyeler içinde reflekslerinize güveniyprsanız bu işin nasıl yapıldığını bilen veya faydasını gören arkadaşlar bana tekniği anlatabilirmi...2005 te ybr 125 le kaza yaptığımda aniden 20 metre önümde U dönüşü yapan arabayı farkettiğimde çarpacağımı anlayınca istifi bozmayıp frenede dokunmayıp direkt ayağa kalktım ve kendimi atacağım noktayı hesaplamaya çalıştım...araba tam önümde durunca sağ ön çamurluğundan kafadan daldım ve ön kaputa kendimi bıraktım..hızımda 50 veya 60 dı galiba...ALlaha şükür küçük ağrılarla atlattım sayın...

    Düşme ile alakalı bilinen şeyler şunlardır...



    Düşme tekniği

    1.kalkmaya calismayin
    2.motordan ayrilin
    3.kollarinizi acmayin
    4.kafanizi korumaya calismayin
    5.hemen kalkip motoru düzeltmeye calismayin

    düserken sakin ayaga kalkmayin, eger durmadan kalkmaya calisirsaniz ya ayaginizi kirarsiniz yada burkulur.
    motordan mutlaka ayrilmaniz lazim. birakin gitsin , ne kadar uzak olursa size o kadar az hasar verir.
    kollari acamaya calismayin, yerle direk temasda kirilir.
    kafanizi korumaniza gerek yok zaten kask var.

    nasil yuvarlaniyorsaniz öyle devam edin, 2-3 yan takla sonra durursunuz.
    herhangi bir position almaya calismayin.

    kazadan sonra:
    durdugunuz yerde kalin, sakinlesin önce. adrenalin suan vücüdda o kadar cokki hicbir agriyi siziyi hissetmezsiniz, 5-10 dakka sürüyor. vücudu kontrol edin yattiginiz yerde kirik varmi diye. emin olduysaniz yavasca kalkin.


    bu blgiler ne derece doğrudur...

    Cumartesi günü Tophane buluşmamızda GKN arkadaşımızda düşerken ısrarla kolların uçak kanadı gibi açılmasını söyledi...takla atmamak için bunu yapmalıymışız...

    şimdi genelde bu hususta birşeyler yapmak zor olur ama paylaşımlarınız bir gün bir yerde lazım olur derim...


    motordan motorada değişir bence olay...scooter düşmesi yatırılması başka ...büyük cc yatırılması başkadır...


    Şu Videolarda bu konuda ne kadar aciz olduğumuzu gösterir...






    2.sayfadan alıntı..............


    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasıl düşelim?

    Tabii en iyisi düşmemek ama motor kullanıyorsanız hayatınızda en az bir kez karşılaşmak zorunda olduğunuz bir durumdur.

    otoriteler iki tür düşme olduğunu yazarlar.

    highsiding
    ve
    lowsiding

    ben lowsiding denilen düşmeyi de ikiye ayırırım.
    Yani bana göre üç çeşit düşme vardır.

    Highsiding, yani motorun üzerinden aşarak düşme diyebileceğimiz kavram en kötü sonuçları doğurabilecek düşme şeklidir.

    Frenin kitlenmesi ve sizin boş bulunmanız,
    önünüzdeki bir nesneye çarpmanız durumunda gerçekleşebilecek olan düşme şeklidir.

    Bu tür düşmeler de yerinden fırlamış bir ok kadar hissiz ve müdahale edecek durumda olamadığınızdan, en fazla yaralanma ve sonu ölümle bitebilecek sonuçlar doğuran düşme şeklidir.

    Bu konuda bir önlem alma şansınız vardır.
    Ama onu yazının sonuna saklayayım.

    Biz diğer şıkka gelelim.
    Yani Lowsiding denilen yana yatma olayına.
    Ben ikiye ayırdığımı söylemiştim.
    Nedir bu ayırdığım iki.

    Şudur;
    Bir,
    yolda giderken motoru yatırırsınız ve düşersiniz.
    İki;
    dururken düşersiniz.
    İkisinin oluşma durumunda vereceğiniz tepki aynı değildir.



    Şimdi uzmanlara göre iki, bana göre üç çeşit olan düşme pozisyonlarının hepsini bir araya toplayalım...


    Metehan aslında düşersek nasıl hareket edelim?
    diye soruyor.
    Yani düşmemek için ne yapmalıyız?
    diye sormuyor.

    Bu nedenle yolun bundan sonrasını düşme garantisi durumuna göre algılayın.

    1. Motora bindiniz hareket etmek üzeresiniz, bot kullanan gerizekalılardan olmadığınız için paçanız pege takıldı ve dengeyi kaybettiniz.
    Motoru kurtarmaya çalışmayın. Motordan kurtulmaya çalışın.
    2. Yoldasınız ve kenara çekip bir sigara molası vermeye karar verdiniz. Durdunuz ve ayağınız yere koymaya çalıştınız. Ama yer ayağınızın altında değil. Meyilli bir zeminde durmuşsunuz ve motor yana doğru yatmaya başladı.
    1. şıktaki durumu uygulayın.

    Bu benim eklediğim şıktı.
    Katılmayan veya katkıda bulunmak isteyen arkadaşlarımız olabilir.
    Lütfen yazsınlar tartışalım.


    Lowsiding denilen gevur icadına devam edelim.

    Yolda kaydınız ve düşmeye başladınız.
    Kendinizi bırakın.
    aynen boş bir çuval gibi.
    Hangi motosikleti kullanıyor olursanız olun, muhtemelen sizden daha ağırdır. Yani motor sizden önde gidecek demektir.
    Ayağınızın altında kalmaması için gayret sarfedin.
    Gerekirse motora tekme atın.
    Yere çarpan şey vücudunuzdur. Ne kadar dar bir bölgeniz yerle temas ederse o kadar az hasar alırsınız.
    Dikkat!! Elleri yanlara doğru açmak hızınızı azaltmaya yarayabilir ama kırılma ihtimallerini yükseltir.
    Bazı uzmanlar bebeğin ana rahmindeki pozisyonunu almamızı önerirler. Ben bu konuda yorum yapmak istemiyorum. Sizi yanlış yönlendirmek istemem.
    Aslında bu tür düşüler de azrailin fazla mesai yaptığı pist düşmelerinde pilotların nasıl davrandığını incelemeniz de fayda var.


    Şimdi yukarıda yazdıklarımı aklınızın bir köşesinde tutun.
    Aşağıda yazacaklarımı okuyun.

    Motosiklet düşme pozisyonuna girdiyse, çoğu kullanıcı son ana kadar motosikleti kurtarmaya çalışır.
    Fakat motosikletin kurtarılabilecek pozisyonları vardır kurtarılamayacak pozisyonları vardır.
    Kazalarda sakat kalan ya da ölen motosikletçilerin çoğunun yaptığı hata budur.
    Motosikleti kurtarmaya çalışmak.


    Oysa motosikletinizi hangi durumlarda kurtarabileceğiniz daha önce yaşadığınız tecrübelerle algılayabileceğiniz şeylerdir.
    Eğer acaba kurtarabilirmiyim?
    sorusuyla davranış sergiliyorsanız motosikletinizi kurtarmaya çalışmaktan vazgeçip, kendinizi kurtarmaya bakın.

    Highsiding düşüşü en tehlikeli düşüştür demiştik.
    Buna benzer bir duruma yaklaştıysanız hemen tercihinizi yapın.

    Yani aslında yapmamız gereken, yüksek düşüşü, yana düşüş durumuna çevirmek.
    Her kaza ihtimalinde bu davranışı sergileyecek zamanınızdır vardır.
    Ama muhtemelen siz o sırada motosikleti kurtarmaya çalıştığınız için tercih hakkınızı kullanmazsınız.



    Yani;
    belli bir hızla seyir halindesiniz.
    Aniden önünüze bir engel çıktı.


    İki tür davranış sergilersiniz.
    1. frenlere olanca gücünüzle asılır, Allah'a dua edersiniz ama bu sizi engele çarpmaktan korumaz.
    2. Engele çarpacağınızı anlar ve Highsiding olacağınızı ve muhtemelen ağır yaralanacağınızı hesaplar, bunun yerine yana yatarak motoru bırakma eğilimine girersiniz.

    Doğru olan ikincidir.
    Belli bir süreden beri motosikletinizi kullanıyorsanız onun hangi mesafede durabileceğini biliyorsunuzdur.
    Eğer önünüze bir engel çıktığında frenleme yaparken kendinizden eminseniz zaten çarpmayacağınızı ve atlatıp yola devam edeceğininizi biliyorsunudur.
    Ama kendinizden emin değilseniz ve panik içerisinde frenlere asıldıysanız, muhtemelen çarpmanın gerçekleşeceğini de biliyorsunuz demektir.
    Bu durumda motoru yatırın.
    Yani Lowsiding olmaya çalışın.
    Bırakın motora ne olursa olsun.
    Önemli olan sizin canınız.
    En fazla sürüklenmeden dolayı bir kaç yanık iziyle olayı atlatırsınız.


    Bir diğer meseleye daha deyineyim.
    Ne de olsa mal canın yongası.
    Düşerseniz ve size bir şey olmazsa motorun telaşına düşeceksiniz.
    Bahsetmek istediğm şey şu.
    Koruma takozu denilen meretler.
    Yani motorunuza taktırdığınız şu şeyler.



    Bu ekipman pist için üretilmiştir.
    Amaç motoru bir an önce pistin dışına atmaktır.
    Yani eğer motorunuzda bunlardan varsa bir an önce kurtulmanızı tavsiye ederim.
    Bunlar motora normalde oluşacak zarardan daha fazlasını yaparlar.
    Pist kazalarında seyrettiğiniz hoplayıp zıplayan motorlar özel bir yeteneğe sahip motorlar değildir.
    Bu takozların sayesinde yapabiliyorlar o hareketleri.
    Sadece düşük hızda yana devrilme ve kayma durumunda işe yararlar.
    Ciddi kazlarda motorunuzu pert edeceklerdir.

    Kafam güzel olduğu için yazdıklarımda bağlantı kuramadığınız yerleri mutlaka sorun arkadaşlar.
    Sonra toparlar konuyu güzelleştiririz.

    Metehan güzel başlık açmışsın tebrikler...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Aralık 2007
    Şehir
    40° 56' 57sn N, 29° 06' 29sn E
    Motosikleti
    HyosunG GT 250 İsim : AraL
    abi saol. başımıza gelmez inş.da gelirse bunları yaparız. gerçi o anda insanın aklına ne sıra gelir bunlar bilmem de...

  3. #3
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    abi bende 10 dan fazla kaza yapmış biri olarak şunu diyorum motordan ne kadar hızlı ayrılırsanız okadar faydalı olacaktır motosiklete binerken mutlaka ama mutlaka ayagınızdaki ayakkabı spor değil bot tarzı olsun...yazı kışı yok bu sadece verebilceğim bi tavsiye diğer korumalardan bahsetmeye gerek yok zaten mutlaka olmalı..bide düşünce paniklemeyin tabi nekadar desekte panikliyor insan aynen mete abinin dediği gibi hiç bir acı hissetmiyor insan 10 dk ..kazasız sürüşler..

  4. #4
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    mete aylardır kafamı kurcalayan konuyu gündeme getirmişsin sağol

    benim şahsi kanaatim kolları vucüda birleştirip yuvarlanmak en mantıklısı,çünki kollar açıkken muhtemelen kırılırlar.

    yuvarlanmayıp sürüklensek asfalt rende gibi derimizi yok edecektir.

    benim düşüncem bu şekilde
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  5. #5

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul/rumeli hisar
    Motosikleti
    sym mio
    Metehandro bilgiler için teşekkürler...
    Bu bilgilerin bir kaynağı var mı ,
    başka şeylerde öğrensek
    [B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
    Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
    ::fool::

  6. #6
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    Mete sana nasıl düşülürü tecrübeme dayanarak canlı canlı anlatmak isterdim amma velakin aramızda dağlar var,yollar var
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  7. #7

    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    Kartal İst
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr
    abi cok güzel bir konu,eminim hepimizin bu konuda eksikleri var.konuyla ilgili tecrübesi ve bilgisi olan arkdaslar paylasımlarını bekliyoruz

  8. #8

    Üyelik
    24 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    iki tabana devam , sattım :(
    Mete abi güzel bir konuya değindin.Yazdıklarına katılıyorum ve bende başımdan geçen kazadan kazandığım tecrübeleri aktarmak istiyorum.

    Arkanıza aldığınız kişiye nasıl davranacağını anlatmayı sakın unutmayın.Size nasıl sarılması gerektiğini , dönüşlerde ne derece yatacağını anlatmanız gerekiyor.Ve asla bilmediğiniz yolda hız yapmayın , özellikle çukurlardan kaçacaksanız hızınızı çok düşük tutun ve yatmamaya çalışın.

    Tecrübem ; 30 km/h ile iki kişi çukurdan kaçmaya çalışırken 4 metre sürüklenmek.Sebep gizli buzlanma

    Tecrübeleri paylaşalım ve aklımıza yazalım diyorum.

    Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.

  9. #9

    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    fethıye
    Motosikleti
    CBR 600 F
    sayın mete_han beye geyıksız bır topıc actıkları ıcın cok tesekkur ederız bu tarz paylasımların devamını beklerız
    carpe diem

  10. #10
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    5.hemen kalkip motoru düzeltmeye calismayin
    ben bu maddeyi yapamiyorum 3 kere düştüm 3.dede yere çakilir çakilmaz kalkip motorumu yerden kaldirmak oldu daha sonra kendi üzerime baktim bişey var mı diye cok yalniş tabi o an bunu düşünemiyorum sonradan aklima geliyor

  11. #11

    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Citroen Zx 1.8 16 V
    Bence bir yere vuracağımız kesin gibi bir şeyse. Kafadan gömmek en kötüsü. Eğer kendimizi motordan atacak bir imkan bulamazsak en mantıklısı arka freni kullanarak yatırmaktır.
    ::tartis:: Motor yorulmaz !!!! Sadece üstündeki insanlar yorulur ::tartis::

  12. #12

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    ınsallah kımse bu bılgılerı kullanmak zorunda kalmaz sadece kulaımıza kupe olur...o bı tarafa gercekten yararlı bılgıler bunlar paylasım ıcın cok tesekkur ederım...

  13. #13

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Yapma hareket, olursun felaket
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  14. #14
    ________ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CFMOTO 650 MT
    Düşme tekniği diye bişey yoktur. En iyisi düşmek zorunda kalmamaktır.

    Eğer Polis veya asker değilseniz yatırma tekniğide yoktur

    Not: Uçan Türk dergisinde bi zamanlar pilotlara bi tavsiye vardı: "Çarpacağınız en yumuşak zemine, çarpabileceğiniz en yavaş hızda çarpın" ötesi yok

  15. #15
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    Alıntı cbr125faik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ınsallah kımse bu bılgılerı kullanmak zorunda kalmaz sadece kulaımıza kupe olur...o bı tarafa gercekten yararlı bılgıler bunlar paylasım ıcın cok tesekkur ederım...
    İnşallah inşallah. Bilgiler için tekrar teşekkürler.

    Bu arada videodaki en son görüntü çok hoşuma gitti. Sürücüsüz bir motoru yakalaması falan...

  16. #16
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Mete sen doğuştan eyirbeglisin...Sana bişey olmaz..Yırtarsın bu durumlardan
    da bizlere Allah yardım etsin..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  17. #17
    gazman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    moskova
    Motosikleti
    HONDA XR600R
    metehan abey..enaz 25 kere dustum en kotusu ise 110 km suratle saros bir herifin yolumun ustune cikmasiyla yaptigim kaza idi.. oncekiler fasa fiso standart dusmeler..ama bu kotuydu..yanlizbenim sol omuzum 1 ay kadar morarik kaldi ( cunku motoru yatirdim carpmadan dolayi sahin in arka kapi camini kirdim.)..arkamda oturan arkadasim ise kollarina hakim olamadigi icin omuzu cikti,kucuk bi operasyonla 1 haftada duzeldi..bu kadar ucuz atlatmamin sebebi,motoru zamaninda yatirmamdi ,cok basit aslinda,arka freni zaten haliyle kokledigin icin motorun arkasi zaten savruluyor.kucuk bi hareketle zaten yatiyor tek puf noktasi motoru birakma kesinlikle. cunku arkadan gelen araclar saga sola kacacagi icin uzerinden gecebilirler..bence motorla kal ayagina zaten bisey olmaz hemde motoru korumus olursun(mlum kafadan carpan motor bes para etmez..) kazasiz gunler dilerim..
    once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:

  18. #18

    Üyelik
    07 Aralık 2007
    Şehir
    (46)кαняαмαηмαяαş
    Motosikleti
    мση∂ιαℓ 151яѕ
    bilgiler için teşekkürler mete han abi

  19. #19
    worldwideweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    Ankara
    Ben tam olarak şunu anlayabilmiş değilim arkadaşlar? hangisi doğru? veya yerine göre doğruluk payları varmı bu seçeneklerin ve en doğru davranış ne olacaktır.

    a) motordan ayrılmalıyım
    b) motorla birlikte sürüklenmeliyim

  20. #20
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı worldwideweb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben tam olarak şunu anlayabilmiş değilim arkadaşlar? hangisi doğru? veya yerine göre doğruluk payları varmı bu seçeneklerin ve en doğru davranış ne olacaktır.

    a) motordan ayrılmalıyım
    b) motorla birlikte sürüklenmeliyim
    Bu sorulara en güzel cevabı Donald Duck @DD abimiz kitabında vermişzaten..

    Buyrun 5 dakika zaman ayırıp okuyun....

    .Alıntıdır..Tılkayınız..


    .
    Motosiklette yaptigimiz hatalarin buyuk bir kismini ufak tefek ariza, siyrik, cizik ve cogunlukla "Uf.bunu da atlattik, bundan boyle suna suna daha fazla dikkat etmeliyim" diye gecistiririz.Bazen de motor, yol, polis yada karsi taraftaki surucu bu hatanizi affeder. Ama affolmayan hatalar da vardir.iste bunlarin baslicalarindan biri "asirma dususu" diyebilecegimiz "highsiding" dir.



    Biliyorsunuz motorun yana devrilmesi olayina "yana devrilme" yada " yatarak devrilme" (lowside - lowsiding) diyoruz. Bu devrilmede surucu motorun devrildigi tarafa duser. Hiz sozkonusu ise, yani park halinde, yada cok dusuk hizda degiseniz motor sizin onunuzde, siz onun arkasinda bir miktar suruklenir ve durursunuz.



    Bu tur dusmelerde yapilmamasi gereken sey suruklenme bitmeden ayaga kalkmaya calismaktir. Kendinizi olabildiginizce sakin ve relaks bir sekilde asfalta teslim edip bir an once durmaniz icin dua edin, ve bezden yapilmis bir bebek kadar esnek olmaya bakin. Ayaga kalkmaya calisirsaniz derhal yuvarlanmaya baslarsiniz ve diz, dirsek, kalca vb. bolgeleriniz fena halde yaralanabilir, eldiven-cizme vb. Koruyuculariniz uzerinizden firlayabilir, sonuc iyice tatsizlasabilir.



    Affolmayan hata, yukarda bahsettigim, motoru "asirarak devirmek" (highsiding); gidonun uzerinden asarak motorun onune-yanina dusmek ve motorun da sizin ustunuze dusmesi, yada yerde siz onde motor arkada suruklenir vaziyette kalmanizdir. Bu tarz dusme genellikle cok serttir ve surucunun yere vurma aninda bilincini kaybetmesi son derece olasidir.



    Kaza cogunlukla agir yaralanmalara, sakatliklara, hatta olumlere yolacmakta. Hele ciddi yuksek hizlarda motor once surucusunu ustunden firlatir ve kendisi de havada bir takla atip dogru surucunun ustune duser. Feci degilmi? O halde nedir bu "asirma dususu", ne yapmak lazim basimiza gelmesin diye, yada basimiza gelirse ne yapmaliyiz diye biraz daha yakindan bakalim. Bu olayin asagida gorecegimiz birkac sebebi var ama hepsinin ortak yani araka tekerlege asiri fren basinci uygulamak ve onu kitlemektir.



    Bir virajda, yuksek deverli bir virajda, yada asiri kamber acisi olan bir yolda (bu virajin icinde de olabilir), yada dengesiz yuklu bir motorda, on frende bir miktar sIkilmis dahi olsa, arka fren kitlendiginde motorun arka kisminin artik duz bir cizgi halinde gidis yonunu takip etmesi imkansiz hale gelir. a) Viraj disina dogru, b) dever asagi dogru, c) kamber asagi yonunde, d) dengesiz agirligin fazla oldugu yonde arka taraf kaymaya baslar. Ve ayni zamanda da devrilmeye.



    Neden? Cunku donme olayi bittigi icin araka taraftaki jiroskop etki ortadan kalkmis, motoru ayakta tutan guc yokolmustur. Unutmayin, motorun arka kismi motorun kendisidir. "Neredeyse" siz de dahil olmak uzere butun mekanizma ve iskelet arka tekerlegin jiroskopik etkisi ile ayakta duruyor.



    Tekerlek kaymaya baslayince surtunmeyi kaybeder (ayaginiz altinda muz kabugu olunca nasil -zip- diye kayiyor) ve arka tekerlek motordan daha hizli gitmeye baslar. Surucu bir iki saniye kesirinde arka tekerlegi yaninda gormeye baslayacaktir !! Bu hic iyi bir haber degildir.!

    Bu esnada eger surucu, biraz tecrubeli ve relaks tutusunu bozmamissa on tekerlek hala gidis yonundedir, ve bu sayede motor hala dengede ve yana devrilmeye (lowsiding) hazirdir.



    DIKKAT !

    Eger bu durumda motor yavas yavas kontolu size birakmaya baslar ve arka tekerlek eski yerine gelmeye baslarsa (dusuk ihtimal) bu iyi bir gelismedir, ne yapiyorsaniz onu degistirmeyin. -sakIn arka freni birakmayin-



    DIKKAT DIKKAT !

    Arka tekerlek iyice yaniniza geldi ve on tekerlek saga yada sola artik daha fazla donemeyecek kadar SONA DAYANDI ISE ARTIK KURTULUS YOKTUR. -sakIn arka freni birakmayin- Hemen motoru birakin dussun, yana devrilsin (lowside - lowsiding yapsin) kendinizi sakince yere birakin. Motor yere iyice yatana-dusene kadar-son ana kadar arka freni birakmamaya calisin. Gerisi Allah kerim.!



    DIKKAT DIKKAT DIKKAT DIKKAT !!!!!

    Yapilacak en buyuk hata -bu olayi farkettiginiz andan itibaren- arka freni birakmak, arka tekerlegin donmesine izin vermektir.



    Bunu sakin yapmayin!



    Tekerlek o anda cekis kazanir ve ayni cifte atan bir at gibi motorun kicini ziplatir, gidonun uzerinden ucarsiniz ve motor yanlamasina taklalar atarak pesinizden gelir. Yere dustugunuzde suruklenme sansiniz zayiftir. Enerjinizin buyuk bolumunu asfalta, tabiri caizse cakilarak, kaybeder ve yavaslarsiniz.



    Eger on fren de bir miktar (miktari onemli degil) SIKILI ise onu da birakmayin. Cunku on freni biraktiginizda arka tekerlege yuk intikal eder ve arka tekerlek cekis kazanarak donmeye baslar. Ayni efekt tekrarlanir ve yine sizi ustunden firlatir.



    Nefes alin..



    TEKRARLIYORUM,

    Arka tekerlek bloke oldu ve kaymaya basdi, motorun kici disa

    savrulmaya basladi ise, savrulma yonunde tutun gidonu. Faydasi olmuyorsa,

    birakin motor dussun. Kendinizi sirtustu sakince yere birakin, en guvenli -

    yada en az hasar gorme ihtimaliniz olan sey budur. Sakin frenleri

    birakmayin, ozellikle arka frendeki basinci kesinlikle dusurmeyin.son ana

    kadar.



    Peki bu usttten asirma namerdinden kurtulmanin, bu probleme hic bulasmamanin bir yolu yokmudur.? Var.



    Birincisi, daima ve daima virajlarda kontra teknigini uygulayin. Diger tekniklerde on tekerlek ve arka tekerlek yonleri farkli surtunmelere yol acar ve arka tekerlek onden daha fazla "kayar", bloke olmaya daha yatkindir. Ikincisi, hizinizi viraja girmeden ONCE ayarlayin ve virajlarda fren yapmamak konusunda ustalasmaya bakin. Virajda daha once anlattigim gibi yavas yavas, gittikce artan tempoda, kaybolan hizi telafi edecek kadar gaz verilir.ama fren yapilmaz.arka frene hic dokunulmaz.



    Gordugunuz kadar gidin. En guvenli yol onunuzde gordugunuz yoldur. Motorunuzu dengeli yukleyin, lastik havalarini kontrol altinda tutun, fren pabuclariniz ayarli, bakimli ve yeni olsun.



    Kampana frenler disk frenlerden daha kolay bloke olur. On kere daha dikkatli olun bu tur motorlarda. Virajda fren yapmak gerekiyorsa once motoru "duzeltin", sonra duz bir hat ustunde fren yapin. Yoldaki-virajdaki bir cisim yada cukur vb. den kurtulmak icin "kivirmaca" (swerving) teknigi ani-sert frenden daha guvenlidir.

    Imkaniniz varsa ABS sistemli, hatta kombine fren sistemli bir motosiklet alin. Bu sistemler on tekerlege gerekli basinci uygular ve tekerleklerin bloke olmasina izin vermez. Ornegin BMW RT serisi motorlarda her iki fren pedali (el yada ayak) birbirine baglidir ve optimium fren basinc oranlarini on ve arkaya ayni anda uygular. Herhangi bir motoru BMW RT gibi frenlemek calisma ile pekala mumkundur, ille gidip onu almaniz gerekmez.
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)