arkadaslar bana yağ sogutmalı ve hava sogutmalı motorlar arasındakı farkı ve neye yaradıgını anlatırmısınız
arkadaslar bana yağ sogutmalı ve hava sogutmalı motorlar arasındakı farkı ve neye yaradıgını anlatırmısınız
aynı olay dıye bılıyorum ben
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
Kısaca yağ soğutma ; motorun yağını soğutur işte Yani ısınan bloğu soğuk tutmayı yarar belli seviyeden sonra ısınmaz yağ, bu sayede yağın özelliğini kaybetmesi zorlasır. Daha uzun zamanda motor yağını değiştirirsin ve yağ katı kaldıgı için motor parçalarını daha iyi korur ve motorda aşırı ısınmaya maruz kalmaz..
Hava soğutmada, Motor rüzgar ile soğur yağ sürekli ısınır ısınan yağ genleşir su gibi olur motoru koruma oranı düşer. motorun ısısı yüksektir.
En iyisi su soğutmadır. Direk silindiri soğutur bu sayede motor aşırı sıcağa maruz kalmaz. Yağ soğutmayla arasındaki farkı yağ soğutma şanzuman bölümünü soğuturken su soğutma direk en fazla ısıya maruz kalan silindiri soğutur..
Bende şunu sormak istiyorum. Soğuk havada neden motor daha iyi gider? Neden daha iyi gaz yer?
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
ben daha cekırgeyım hocam...sızler anlatcaksınız ben ogrenıcem...sorunuzun cevabını alabılırmıyım
Ayrıntılı anlatırdım ama çok uzun sürecek hem bazı terimler falan kafa karıştırıyo.
Kabataslak olarak bu işe yarıyorlar yani
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
pekı hocam sımdı yagmur-kış.cok ruzgar kar oldukca bınemem motoruma.ne yapmam lazım?
Koy garajına ört üstünü üşümesin
Arada git çalıştır ama lastiklerin altına tahta koy betona maruz kalmasın
Bu konuyla ilgili bir topic vardı biraz ararsan bulursun (ilk ben yazayımda nasıl olsa birisi yazıcak)
Fren disklerini de yağlamanı öneririm pas tutmasınlar ama gezerken iyice temizlemeyi unutma yoksa bidaha shuleyi forumda değil hastane köşelerinde ararız
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
İçten yanmalı motorlar ne çok sıcağı nede çok soğuğu sevmezler aslında.Önemli olan çalışma ısısıdır.Biz buna rölanti ısısı deriz.Motor parçalarının en iyi çalıştığı ısı dercesi budur.Bu ısıda motor parçaları uygun genleşmeye maruz kalırlar.
Bizlerin dahi yürümekte zorlandığı sıcak yaz aylarında, yüksek devirlerle birbirine sürten metal parçalarının zorlanmasına şaşırmamak lazım.Zaten motor ömrünü bitiren en büyük etkenlerden biriside hararettir.
Kış aylarında motor uygun çalışma sıcaklığında kalır.Bunun en basit örneği ise motor fanının kış koşullarında daha az çalışmasıdır.Bu demek değildirki yaz aylarında soğutma sistemlerinin faydası olmadığı.Tabiki çok faydası vardır ama kış aylarında havanın soğukluğu ek bir takviyedir soğutma sistemine ve buda motorun daha performanslı çalışması demektir.
Toparlayacak olursak; soğuk motor daha iyi çalışır diye bir kavram yoktur.Motor ilk çalışma anında'da performansı düşüktür, çünkü motor rölanti ısısına hemen gelmez, belli bir çalışma süresine ihtiyaç vardır.Çok ısınan motorda performans düşüklüğü yaşanır.Doğru olan; motoru RÖLANTİ ısısında tutabilmektir.
Bunu ne kadar başarabilirsek o kadar uzun ömürlü ve performanslı motora sahip oluruz.
[COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P
Teşekkür ettim Ö.Z.€.R
Bende şunu düşünüyordum..
Sıcak havalarda hava ısındıkça genleşir motora genleşmiş hava gelir ve silindirin içinde patlama olduğunda piston aşağı doğru itilirken belli bir basınçla iner..
Soğuk havalarda ise hava sıcak havalarda olduğu gibi genleşmiş değildir kütlesi daha azdır.. Yanma odasına girdiğinde patlama esnasında içeri giren sıcak havadan daha fazla basınç uygular..
Şimdi o kadar fark etmez diyceksiniz ama bazı motosikletlerde krenakların ön tarafındaki deliklerden hava filtresine gelen hortumlar vardır ve hava filtresine soğuk hava girmesini sağlar buda performansı arttırır Doğru mu düşündüm acaba
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
uffff ne cok teknıkkk yazıyorsunuz..yazın bır mootor servısıne cırak olcam valla..ogrenmekte ıstıyom ama uygulama olmadan ogrenemıycem bunları...motor garajda zaten.yagını kendım yapabılırmıyım?servısemı goturım
Gerek yok gaz yağı al tekerlekteki parlayan yuvarlak şeylere sür.
Arada git çalıştır içindeki bilyalar pas tutmasın vede aküsü bitmesin
Bu arada çorluda ismini vermiyim reklam olmasın ama bir bayan ve kocası birlikte tamir işiyle uğraşıyorlar.
Vede o bayan birçok erkek ustadan daha iyi anlıyor motordan
Bu arada çıraklık için teklif vereyim bak Karın tokluğuna çalışırmısın
Dükkanda kalmaya yerde var hem
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
ehliyet yokmu bunu sana anlatmadılarmı belliki ehliyet yok aha bi kaçak bulduk polisssss!
Senin düşünceni destekleyecek bir örnek vereyim. Dizel motorlarda uygulanan İNTERCOOLER sistemi vardır. Bu sistem silindirlere giren havanın soğutulmasını sağlar, buda daha fazla performans demektir.Mantıklı düşünmüşsün.Çok ince detaylara girdiğimizde soğuk havanın, silindirler içindeki etkisinden tutunda, bir çok kavrama ulaşabiliriz.
[COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P
Ya zaten düşünüyorum ve birşey deniycem elimde 12 volt ile çalışan sigara paketi büyüklüğünde bir soğutucu var. benzini bunun içinden geçircem motora gelen benzin herzaman soğuk olucak ama karbüratörün alt tarafında dururken tekrar ısınıcak ona bir çözüm bulmam lazım. Soğuk havada aynı şekilde olacak ve soğuyan benzinin dumanı da hava filtresine girecek. Performans nasıl olucak diye merak ediyorum
He bu çocuk salak nelerle uğraşıyo demeyin benimkisi sadece merak aklıma takılanları yapmadan içim rahat etmez
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
yaparsan eğer detayları yazmayı unutma lutfen bende meraklandım şimdi bak
[B]BMW R 1200 GS[/B]
[B]O Benim Herseyim [/B][B]Başkası yalan [/B]
İnşallah deniycem ama önce yeni piston ve sekmanın gelmesini bekliyorum
Malum rs50 bozuk ve rs50 de deniycem
Detayları yazarım inşallah iyi performans verir
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Benimde ehliyetim yok
Ama 6 yaşından beri motor tepesindeyim
Alıcaz birgün ama ne zaman olur bilemem..
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)