Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

yağ sogutma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    shule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2007
    Motosikleti
    ninja250r-600RR-gs650
    arkadaslar bana yağ sogutmalı ve hava sogutmalı motorlar arasındakı farkı ve neye yaradıgını anlatırmısınız


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    aynı olay dıye bılıyorum ben
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  3. #3
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Kısaca yağ soğutma ; motorun yağını soğutur işte Yani ısınan bloğu soğuk tutmayı yarar belli seviyeden sonra ısınmaz yağ, bu sayede yağın özelliğini kaybetmesi zorlasır. Daha uzun zamanda motor yağını değiştirirsin ve yağ katı kaldıgı için motor parçalarını daha iyi korur ve motorda aşırı ısınmaya maruz kalmaz..

    Hava soğutmada, Motor rüzgar ile soğur yağ sürekli ısınır ısınan yağ genleşir su gibi olur motoru koruma oranı düşer. motorun ısısı yüksektir.

    En iyisi su soğutmadır. Direk silindiri soğutur bu sayede motor aşırı sıcağa maruz kalmaz. Yağ soğutmayla arasındaki farkı yağ soğutma şanzuman bölümünü soğuturken su soğutma direk en fazla ısıya maruz kalan silindiri soğutur..


    Bende şunu sormak istiyorum. Soğuk havada neden motor daha iyi gider? Neden daha iyi gaz yer?
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  4. #4
    shule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2007
    Motosikleti
    ninja250r-600RR-gs650
    ben daha cekırgeyım hocam...sızler anlatcaksınız ben ogrenıcem...sorunuzun cevabını alabılırmıyım

  5. #5
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Ayrıntılı anlatırdım ama çok uzun sürecek hem bazı terimler falan kafa karıştırıyo.
    Kabataslak olarak bu işe yarıyorlar yani
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  6. #6
    shule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2007
    Motosikleti
    ninja250r-600RR-gs650
    pekı hocam sımdı yagmur-kış.cok ruzgar kar oldukca bınemem motoruma.ne yapmam lazım?

  7. #7
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Koy garajına ört üstünü üşümesin
    Arada git çalıştır ama lastiklerin altına tahta koy betona maruz kalmasın
    Bu konuyla ilgili bir topic vardı biraz ararsan bulursun (ilk ben yazayımda nasıl olsa birisi yazıcak)
    Fren disklerini de yağlamanı öneririm pas tutmasınlar ama gezerken iyice temizlemeyi unutma yoksa bidaha shuleyi forumda değil hastane köşelerinde ararız
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  8. #8

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğuk havada neden motor daha iyi gider? Neden daha iyi gaz yer?
    İçten yanmalı motorlar ne çok sıcağı nede çok soğuğu sevmezler aslında.Önemli olan çalışma ısısıdır.Biz buna rölanti ısısı deriz.Motor parçalarının en iyi çalıştığı ısı dercesi budur.Bu ısıda motor parçaları uygun genleşmeye maruz kalırlar.

    Bizlerin dahi yürümekte zorlandığı sıcak yaz aylarında, yüksek devirlerle birbirine sürten metal parçalarının zorlanmasına şaşırmamak lazım.Zaten motor ömrünü bitiren en büyük etkenlerden biriside hararettir.

    Kış aylarında motor uygun çalışma sıcaklığında kalır.Bunun en basit örneği ise motor fanının kış koşullarında daha az çalışmasıdır.Bu demek değildirki yaz aylarında soğutma sistemlerinin faydası olmadığı.Tabiki çok faydası vardır ama kış aylarında havanın soğukluğu ek bir takviyedir soğutma sistemine ve buda motorun daha performanslı çalışması demektir.

    Toparlayacak olursak; soğuk motor daha iyi çalışır diye bir kavram yoktur.Motor ilk çalışma anında'da performansı düşüktür, çünkü motor rölanti ısısına hemen gelmez, belli bir çalışma süresine ihtiyaç vardır.Çok ısınan motorda performans düşüklüğü yaşanır.Doğru olan; motoru RÖLANTİ ısısında tutabilmektir.

    Bunu ne kadar başarabilirsek o kadar uzun ömürlü ve performanslı motora sahip oluruz.
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  9. #9
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Teşekkür ettim Ö.Z.€.R
    Bende şunu düşünüyordum..
    Sıcak havalarda hava ısındıkça genleşir motora genleşmiş hava gelir ve silindirin içinde patlama olduğunda piston aşağı doğru itilirken belli bir basınçla iner..
    Soğuk havalarda ise hava sıcak havalarda olduğu gibi genleşmiş değildir kütlesi daha azdır.. Yanma odasına girdiğinde patlama esnasında içeri giren sıcak havadan daha fazla basınç uygular..

    Şimdi o kadar fark etmez diyceksiniz ama bazı motosikletlerde krenakların ön tarafındaki deliklerden hava filtresine gelen hortumlar vardır ve hava filtresine soğuk hava girmesini sağlar buda performansı arttırır Doğru mu düşündüm acaba
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  10. #10
    shule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2007
    Motosikleti
    ninja250r-600RR-gs650
    uffff ne cok teknıkkk yazıyorsunuz..yazın bır mootor servısıne cırak olcam valla..ogrenmekte ıstıyom ama uygulama olmadan ogrenemıycem bunları...motor garajda zaten.yagını kendım yapabılırmıyım?servısemı goturım

  11. #11
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı shule adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uffff ne cok teknıkkk yazıyorsunuz..yazın bır mootor servısıne cırak olcam valla..ogrenmekte ıstıyom ama uygulama olmadan ogrenemıycem bunları...motor garajda zaten.yagını kendım yapabılırmıyım?servısemı goturım
    Gerek yok gaz yağı al tekerlekteki parlayan yuvarlak şeylere sür.
    Arada git çalıştır içindeki bilyalar pas tutmasın vede aküsü bitmesin
    Bu arada çorluda ismini vermiyim reklam olmasın ama bir bayan ve kocası birlikte tamir işiyle uğraşıyorlar.
    Vede o bayan birçok erkek ustadan daha iyi anlıyor motordan
    Bu arada çıraklık için teklif vereyim bak Karın tokluğuna çalışırmısın
    Dükkanda kalmaya yerde var hem
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  12. #12

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    ehliyet yokmu bunu sana anlatmadılarmı belliki ehliyet yok aha bi kaçak bulduk polisssss!

  13. #13

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ettim Ö.Z.€.R
    Bende şunu düşünüyordum..
    Sıcak havalarda hava ısındıkça genleşir motora genleşmiş hava gelir ve silindirin içinde patlama olduğunda piston aşağı doğru itilirken belli bir basınçla iner..
    Soğuk havalarda ise hava sıcak havalarda olduğu gibi genleşmiş değildir kütlesi daha azdır.. Yanma odasına girdiğinde patlama esnasında içeri giren sıcak havadan daha fazla basınç uygular..

    Şimdi o kadar fark etmez diyceksiniz ama bazı motosikletlerde krenakların ön tarafındaki deliklerden hava filtresine gelen hortumlar vardır ve hava filtresine soğuk hava girmesini sağlar buda performansı arttırır Doğru mu düşündüm acaba
    Senin düşünceni destekleyecek bir örnek vereyim. Dizel motorlarda uygulanan İNTERCOOLER sistemi vardır. Bu sistem silindirlere giren havanın soğutulmasını sağlar, buda daha fazla performans demektir.Mantıklı düşünmüşsün.Çok ince detaylara girdiğimizde soğuk havanın, silindirler içindeki etkisinden tutunda, bir çok kavrama ulaşabiliriz.
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  14. #14
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Ya zaten düşünüyorum ve birşey deniycem elimde 12 volt ile çalışan sigara paketi büyüklüğünde bir soğutucu var. benzini bunun içinden geçircem motora gelen benzin herzaman soğuk olucak ama karbüratörün alt tarafında dururken tekrar ısınıcak ona bir çözüm bulmam lazım. Soğuk havada aynı şekilde olacak ve soğuyan benzinin dumanı da hava filtresine girecek. Performans nasıl olucak diye merak ediyorum
    He bu çocuk salak nelerle uğraşıyo demeyin benimkisi sadece merak aklıma takılanları yapmadan içim rahat etmez
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  15. #15

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya zaten düşünüyorum ve birşey deniycem elimde 12 volt ile çalışan sigara paketi büyüklüğünde bir soğutucu var. benzini bunun içinden geçircem motora gelen benzin herzaman soğuk olucak ama karbüratörün alt tarafında dururken tekrar ısınıcak ona bir çözüm bulmam lazım. Soğuk havada aynı şekilde olacak ve soğuyan benzinin dumanı da hava filtresine girecek. Performans nasıl olucak diye merak ediyorum
    He bu çocuk salak nelerle uğraşıyo demeyin benimkisi sadece merak aklıma takılanları yapmadan içim rahat etmez
    bütün buluşlarda böyle keşfedilmiyormu zaten sana ar-ge çalışmalarında başarılar dilerim

  16. #16

    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    pendik/istanbul
    Motosikleti
    bmw r 1200 gs
    yaparsan eğer detayları yazmayı unutma lutfen bende meraklandım şimdi bak
    [B]BMW R 1200 GS[/B]
    [B]O Benim Herseyim [/B][B]Başkası yalan [/B]

  17. #17
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    İnşallah deniycem ama önce yeni piston ve sekmanın gelmesini bekliyorum
    Malum rs50 bozuk ve rs50 de deniycem
    Detayları yazarım inşallah iyi performans verir
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  18. #18
    shule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2007
    Motosikleti
    ninja250r-600RR-gs650
    Alıntı cbf 150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ehliyet yokmu bunu sana anlatmadılarmı belliki ehliyet yok aha bi kaçak bulduk polisssss!
    ehlıyetın yarısını aldım alahıma sukur.ama sende cok ıyı bılıyorsunkı ehlıyetı olanlardan yuzde kacı bılır bunlar ehlıyet malesef bı tur korunma.yoksa herseyı bıldıgımız anlamına gelmıyor.enazından ben ogrenmeye calısıyorum...

  19. #19
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Benimde ehliyetim yok
    Ama 6 yaşından beri motor tepesindeyim
    Alıcaz birgün ama ne zaman olur bilemem..
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  20. #20
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı shule adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ehlıyetın yarısını aldım alahıma sukur.ama sende cok ıyı bılıyorsunkı ehlıyetı olanlardan yuzde kacı bılır bunlar ehlıyet malesef bı tur korunma.yoksa herseyı bıldıgımız anlamına gelmıyor.enazından ben ogrenmeye calısıyorum...
    +10 Helal olsun sana, beni gerçekten şaşırttın.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)