SS'ler neden düşük süratlarda şişme/hararet yapar
-
01 Ağustos 2007, 12:32
#1
Kendimi geliştirdikten sonra 600F yada bir 600rr düşünüyorum... Duyduğum kadarı ile düşük süratlarda kullanırsak hararet yapıyormuş ama neden ? Şehir içi kullanımda olmazsa olmazlardan mıdır bu hararet işi? mesela en az kaç km/s hızda hararet yapmaz ? Cevaplar için şimdiden tşk ler...
EDİT : TOPİK başlığı yarım kalmış sonuna "yapar" koymayı unutumuşum kusruma bakmayın
Reklamlar
-
01 Ağustos 2007, 12:44
#2
Hararet yapmak demek normal sıcaklık seviyesinin üzerine çıkıp su kaynatmak, dışarıya su taşırmak anlamına geliyor ki ben bugüne kadar böyle birşey görmedim. Bu makinalarda zaten kocaman fan var, belli bir sıcaklığa erişince devreye giriyor. Bu tip motorlar yarış için üretildiklerinden trafikte fazla ısınıyor ama diğer motorlar daha mı az ısınıyor ki? Normalde her motorun fan devreye girme sıcaklığı farklıdır.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
01 Ağustos 2007, 12:47
#3
boy adlı üyeden alıntı
Hararet yapmak demek normal sıcaklık seviyesinin üzerine çıkıp su kaynatmak, dışarıya su taşırmak anlamına geliyor ki ben bugüne kadar böyle birşey görmedim. Bu makinalarda zaten kocaman fan var, belli bir sıcaklığa erişince devreye giriyor. Bu tip motorlar yarış için üretildiklerinden trafikte fazla ısınıyor ama diğer motorlar daha mı az ısınıyor ki? Normalde her motorun fan devreye girme sıcaklığı farklıdır.
yani şehiriçinde bi problem çıkarmaz mı ?
-
01 Ağustos 2007, 12:50
#4
Motor tecrüben nedir senin ?
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
01 Ağustos 2007, 12:53
#5
dishy adlı üyeden alıntı
Motor tecrüben nedir senin ?
9.000 km bws tecrübem var satacam onu yeni motorum cbr 125
-
01 Ağustos 2007, 12:55
#6
Genellikle yeni motorlarda sıfır olan motorlarda görülür tabi 1.000 km yaptıktan sonra hararet sorunu asınır hararet içinde su soğutmalı yağ soğutmalı özellikler var onlarada dikkat etmek lazım
-
01 Ağustos 2007, 12:58
#7
hararet yapmak farkı bi konu
soğutma sıvısı tam olan ve fanı çalışan hiçbir motor hararet yapmaz
ama bu sıcaklarda sürekli fan açık gezdiğim oldu, 105 derecede fan açıyodu motorum onun üstünü hiç görmedi..
ama şöle bi durum var
bikaçgündür malum motorum olmadığı için arabayla geziyorum, ve bu trafikte ve sıcaklarda araba bile yüksek hararetle çalışıyor yani tamammen normal
he racinlerde trafikte tizz den giderkenn yada beklerken bide hava sıcaksa sen pişersin hararet bacaklarını ısıtır, başkada hiçbişey olmaz..
-
01 Ağustos 2007, 13:03
#8
GKN adlı üyeden alıntı
hararet yapmak farkı bi konu
soğutma sıvısı tam olan ve fanı çalışan hiçbir motor hararet yapmaz
ama bu sıcaklarda sürekli fan açık gezdiğim oldu, 105 derecede fan açıyodu motorum onun üstünü hiç görmedi..
ama şöle bi durum var
bikaçgündür malum motorum olmadığı için arabayla geziyorum, ve bu trafikte ve sıcaklarda araba bile yüksek hararetle çalışıyor yani tamammen normal
he racinlerde trafikte tizz den giderkenn yada beklerken bide hava sıcaksa sen pişersin hararet bacaklarını ısıtır, başkada hiçbişey olmaz..
yani bu durumda motora hiç bir zarar gelmez ? öyleyse süper ...
-
01 Ağustos 2007, 14:10
#9
Benim rahmetlide kocaman 2 adet fan vardı ve 100-101 derecede fan açardı.Fan açma derecesini sen ayarlayabiliyorsun ama tabiki fabrika çıkışı en sağlıklısı olur.Tek bildiğim 600RR lar benim motordan çok daha sonra açıyordu fanı,yamaha bu konuda baya pişiriyordu beni hele izmirde yazın 70 km nin altında fanlarıda açıp bütün sıcaklığı bacaklarıma ve suratıma atıyordu ve hava sıcaklığı zaten 35 dereceyken 2katına çıkıp sauna kıvamına geliyordu
-
01 Ağustos 2007, 15:02
#10
@motorcu aGa
yani şehiriçinde bi problem çıkarmaz mı ?
Çıkarmaz. Duran trafikte sadece çok fazla fan çalışır, sıcak hava bir süre sonra rahatsız etmeye başlar, o kadar. Zaten fan bunun için var. Genelde motor modeline göre 100-105 C derecede fan devreye girer, sonra sıcaklık düşmeye başlar.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
01 Ağustos 2007, 15:32
#11
motorcu aGa adlı üyeden alıntı
yani bu durumda motora hiç bir zarar gelmez ? öyleyse süper ...
Valla motorun sıcaklık ibresine bakmak lazım. "H" ye varırsa, yani kırmızıya, hemen durdur, bir sorun vardır, yoksa motora büyük zarar verirsin.
Not: Bu benim 365. mesajımmmış. Heh, her güne bir mesaj.
Aklıma bu fıkrayı getirdi: Adamın biri 365 tane prezervatif kullanıp bir lastik üretmiş.
Lastiğin markası mı? Goodyear!
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
-
01 Ağustos 2007, 15:35
#12
motorcu aGa adlı üyeden alıntı
EDİT : TOPİK başlığı yarım kalmış sonuna "yapar" koymayı unutumuşum kusruma bakmayın
Başlığı düzelttim. Bir de arkadaşların dediği gibi motosikletler hava soğutmalı olmadığı sürece trafikte kalmakla hararet yapmaz. Ki artık hava soğutmalılar ble artık hararet yapmıyo, motor teknolojileri hayli gelişti. Hararet konusu kuş serisi tofaşlarla birlikte tarihe gömüldü de diyebiliriz
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
-
01 Ağustos 2007, 15:39
#13
ortam sicakligina ve ruzgara bagli olarak saatte 50-60 km altinda baslar fan acmaya
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
-
01 Ağustos 2007, 15:43
#14
selam
teorik olarak şehir içinde ve düşük süratte , su soğutmalı motorlardan ziyade hava soğutmalı motorlar hararetten etkilenirler ki bunun da sebebi motoru soğutmak için gereken hava sirkülasyonunun düşük süratlerde sağlanamamasıdır . ama işin açığı şehir içinde kullanılan ybr 125 lerden hararet yapanına da rastlamadım şimdiye kadar. motorların yapıldıkları malzemenin kalitesinden olsa gerek.
-
01 Ağustos 2007, 15:55
#15
Bence motorun çapı da önemli. Su sogutmalı olan motorlar, zaten hava ile soğuyamayacak kadar büyük motorlar oluyor. Yani zaten bu motorlar daha çok ısı üretiyor. Dolayısıyla durduğunda yada yavaş giderken kendilerini serin tutmak için daha çok uğraşması normal.. -t
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
-
01 Ağustos 2007, 16:32
#16
altında ss tarzı bi motor varsa zaten trafikte durup kalkmazsın bi ara bulup uzarsın buda zevklidir ve harareti engeller dur-kalklarda arabalardakilere ve yayalara hava atcam die gazı çok cekersen hararet yaptırırsın onun dışında sorunun olmaz fb nin bağdat caddesindeki festivalinde neredeyse tüm caddeyi birinci viteste 3000 dvir civarında gectim hic haraeret yoktu
-
01 Ağustos 2007, 19:55
#17
ERDEM860 adlı üyeden alıntı
altında ss tarzı bi motor varsa zaten trafikte durup kalkmazsın bi ara bulup uzarsın buda zevklidir ve harareti engeller dur-kalklarda arabalardakilere ve yayalara hava atcam die gazı çok cekersen hararet yaptırırsın onun dışında sorunun olmaz fb nin bağdat caddesindeki festivalinde neredeyse tüm caddeyi birinci viteste 3000 dvir civarında gectim hic haraeret yoktu
sonra biri arkasına bakmadan şerit değiştirir yada kapı açar tampona veya kapıya patlarsın
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
01 Ağustos 2007, 20:37
#18
TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı
sonra biri arkasına bakmadan şerit değiştirir yada kapı açar tampona veya kapıya patlarsın
30.000 km ye yakın istanbul trafiğinde ss tecrübesine rağmen hic bi yerde patlamadım çok şükür bu arada sen beni sanırım yanlış anladın bi ara bulup uzarsın dediğim gazı sonuna kadar çekersin değil usulce durabileceğin bi hızda gidersin anlamındaydı yani
-
01 Ağustos 2007, 20:39
#19
sarıyer sahil yolunda honda 1000 RR ile kapıya patlayan arkadaşlara da 1000 cc için eminmisiniz bu trafikte demiştim. çok eminlerdi şimdi birisi hastanede diğeri evde yatıyor.
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
01 Ağustos 2007, 20:44
#20
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)