Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

hangi havada hangi koruma?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    cesit cesit koruma konulu baslik oldugunu gördüm ama cogu "niye koruma giyilmiyor", "cocuk icin nasil koruma almak lazim" veya "koruma almak istiyorum, yardim edin lütfen" yönlerine dogru gidiyor.

    benim amacim korumanin ne kadar yararli ve sart oldugunu tartismak degil, bunun önemini hepimiz biliyoruz. daha ziyade cesitli mesafeler, gittigimiz yolda bekledigimiz max. sürat ve hava sartina göre hangi korumlari giymekte fayda oldugunu tartismak. aslinda bununda tartismaya acik olmamasi gerekir, OMM ridersdeki hocanin dedigi gibi "eger hava full koruma giymek icin fazla sicaksa o havada motosiklete binilmez", yani mesafe, max. sürat ve hava ne olursa olsun full koruma en iyisi.

    ancak bu isin teorisi. biz biraz daha pratigine bakalim derim. kask olayini geciyorum, kask ALLAHIN EMRI. kask derkende karizma kasklarda bahsetmiyorum, full veya flip-up kask SART. flip-up'larin da sürerken kapali olmalari gerekiyor. isikta durdugunuzda acabilirsiniz, hareket ettiginizde kapatiniz. diger kasklar (mesela aslinda migfer olan "nazi kaski") istedigi kadar üstünde CE, ME, ZE veya herhangi baska bir test mühürü tasisin bana göre motosiklet icin uygun kask degiller.

    hedef cok emniyetli olmasa bile hepimizin az cok üstünde anlasabilecegimiz ortak bir güvenlik (giyilen korumalar acisindan) standardi "olusturmak". yani hepimiz kotun aslinda iyi birsey olmadigini BILELIM ama (atiyorum) 2-3km sehir ici trafik icin KABUL EDERKEN sehirler arasi yol icin özel motosiklet pantolonlarini SIDDETLE TAVSIYE EDIYORUZ diyelim. böyle isin en dogrusunu yapmazsak bile neyi neden yanlis yaptigimizi bilincli olarak algilamis oluruz ve insallah ileriye dönük korumali özel kiyafetler icin iyi bir zemin hazirlamis oluruz.

    ---

    kendimden baslayim:

    motosiklete binerken minimum motosiklet eldiveni, bellik ve motosiklet ceketi giyiyorum. iki eldivenim var, biri kislik digeri yazlik. bunun disinda üc ceketim var: bir tane kislik, iki tane yazlik. yazlik olanlardan birini 25-30°C'ye kadar giyiyorum, digerinin mesh (yani ag yapisi) sayesinde daha sicak havalarda veya yine 25-30°C havalarda sehir icinde cok dolasmak zorunda oldugumu (düsük hizlardan dolayi az hava alacagimi) bildigimde giyiyorum. yazin en sicak zamaninda bu mesh ceket yapilacak tek sey valla. yazlik eldivenimin alti deri üstü yine mesh oldugundan rahatca hava almak mümkün.

    gecenlerde z750 icin dükkan dükkan dolasirken (ki ne yazik ki Z750 seneye kaldi cünkü Kawasaki -nasil yaptigini anlamadim- bu sene ellindeki bütün siyah Z750'leri satmis, ancak seneye siparis kabul ediyor ... ) saticiyla muhabet sirasinda konu eldivenlere geldi ve bana yazlik eldiven icin MOTOCROSS eldiveni tavsiye etti - Alpinestars'in 50 euro'ya son derece dayanikli oldugunu söyledigi, rahat ve hava alabilen bir eldivenini gösterdi. yani yazlik eldiven düsünenleriniz varsa kaliteli cross eldivenlerine de baksinlar derim.

    pantolon: sehir icindeyken veya motosikletle bir yere gidip, gittigim yerde arkadaslarimla oturup biraz eglenecegimi bildigim zaman normal bir pantolon (kot veya kumas) tercih ediyorum. üstüne veya altina ekstra bir koruma da almiyorum. aslinda bu cok akillica birsey degil ama diger sekilde de cok fazla yük oluyor. sehir disinda veya uzun süre motosikletin üstünde olacagimi bildigimde havaya göre ya yazlik veya kislik korumali motosiklet pantolonumu giyiyorum. acikcasi sehir disina o pantolo olmadan cikmak beni biraz rahatsiz ediyor cünkü düsecek oldugumda halimin ne olacagini cok iyi kestirebiliyorum (bakiniz http://www.ride2die.com). sehir icinde anormal süratlere cikmadigin sürece cok uzun mesefa kayilacak düsüsler relatif az oldugundan sehir icinde normal pantolonun riskini üstüme aliyorum.

    kumas - deri: simdiye kadar aldigim cogu malzemem asinmaya dayanikli kumaslardandi. gecen ay okudugum bir testte kumastan ve deriden olan motosiklet ceketlerini ve pantolonlarini karsilastirdilar. evet, kumastan yapilan korumlar korumasina koruyorlar ANCAK bu esnada tamamen parcalaniyorlar. deriden olan koruma giyisileri ise genelde kullanilmaya devam edilebilinecek sekilde kazayi hem atlatiyorlar hemde daha iyi koruyorlar. nedeni ise basit: kiyafetlerimizin icindeki korumalar darbeleri emmeye yönelik tasarlanirken etrafindaki kumaslar sürtünmeye dayanmak icin yapiliyor. ancak deri bu dünyada sürtünmeye en dayanikli malzemelerden biri. 1.4mm'den daha kalin deri kiyafetleri asindirmak partikte neredeyse mümkün degil. ancak tekstil kiyafetler 40-50 metre kaymadan sonra asinmaya basliyormus. asindiklarinda da iclerindeki korumalarin yeri degisebiliyor ve dolayisiyla korumanin koruyucu fonksiyonuna olumsuz bir etki söz konusu oluyor. derinin böyle bir sorunu yok. hem asinmadigi icin icindeki korumalar olmalari gerektikleri yerlerde duruyorlar hem ayagi kalktiktan sonra deri giysi (asinmadigi icin) daha hala kullanilabilir durumda oluyor. derinin buna karsi iki dezavantaji bulunuyor: daha agir ve hava gecirgenligi cok düsük, yani terletiyor.

    evet, simdilik aklima gelenler bunlar. sizler nereye giderken ne giyiyorsunuz ve neden? olumlu olumsuz yönleri sizce neler? baskalarina neler tavsiye edebilirsiniz? biraz birseyler yazalim sonra yavas yavas ortak yönlerimizi olusturmaya baslariz herhalde ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Ben yazın kask, mesh mont ve yazlık eldiven ile kullanıyorum. Bellik ve pantolon cok terlettiği için yazın sehir içinde kullanmıyorum. Kotun üstüne dizlikte takmıyorum maalesef cok yuk oluyor dediğin gibi.

  3. #3
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    bellik takmamazlik etme. cogu insan belligi böbrekleri rüzgardan/soguktan korumak icin zannediyor ama aslinda aletin amaci motorda olan titresimlerin bele kadar gitmesini önlemek. sonradan özellikle böbreklerle bir sürü sorun yasarsin ki buna kesinlikle degmez.

  4. #4

    Üyelik
    02 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosiklet kazalarında genellikle ayaklarda bilekte hasarlanma oluyor botu ihmal etmemek lazım benim başıma geldi ve hemen iyi bir bot aldım

  5. #5
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı karsen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet kazalarında genellikle ayaklarda bilekte hasarlanma oluyor botu ihmal etmemek lazım benim başıma geldi ve hemen iyi bir bot aldım
    evet, dogru dedin. botu unutmustum. sehir icinde normal ayakkabi ile kullandigim oluyor ama yine sehir disina giderken motosiklet botumu (yarim yükseklikte olanlardan) giyiyorum. iyi bir nokta!

  6. #6
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    ben hava serin olursa mont mutlaka giyiyorummm onun haricinde sadece kask takıyorummmm adana şartlarında kimse full koruma gezmez zatennn


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)