Ducati 1098 Kuzey Amerika'da Bir Numara
-
Reklamlar
-
-
off bune süper alet ne honda ne yamaha ne diğer markalar daha böle mödel yaratamadılar hehel olsun DUCATI
-
Çokkk sexy bişi bu
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
çalısır vazıyette ustune bınmıstım tatlı bısey
-
super motor bu olaylarda son noktalardan biri..sarısı daha guzelmiş ama ya onu ilk defa gordum
-
Yav bu motor 20,000$ gibi bi fiyata satılıyomuş K.Amerika da yaklaşık olarak.Fakat Türkiye dek i fiyatı 30,000€ civarında. Arada ki fark ne böle???
[B][COLOR="Black"]Jessie...Please don't follow me.. Just go on home..[/COLOR][/B]
-
-
honda cbr falan 4 silindir bildiğim kadarıyla bunlar neden 2 silindir acaba?
-
Ducati 1098 Testrastretta Evoluzione
Ducati 916,daha sonra da 999 serisinden sonra şimdiye kadarki en güçlü ve büyük hacimli Super Sport motoru olan 1098 modelini 2006 yılında piyasaya sundu. Ducati 1098, Motorcycle Design Association tarafından yılın en iyi Supersport motosikleti seçilmesinin yanında, yılın en iyi dizaynı ödülü olan Motorcycle Design Trophy ödülünü de kazandı.
1098 ilk olarak Kasım 2006'da Milan'da düzenlenen EICMA Motor Fuarında tanıtıldı. 1098 S Tricolore modeli ile de Fuarın en güzel motosikleti seçildi. 1098, Ducati'nin tarihinde ürettiği en hafif, en kısa mesafede duran, en iyi viraj kabiliyetine sahip model. Ducati İlk defa olarak, MotoGP ve World Superbike teknolojileri kombine edilip birleştirilerek stok üretim bir motor çıkardı. Sonuçları inanılmaz.
Ducati'nin dizayn mühendisleri, 1098 modelini oluştururken yarışlarda kullandıkları teknolojiyi 1098'e adapte ettiler. Vücudun doğal oturuş pozisyonuna en uygun, kıvrak bir hareket kabiliyeti sunacak ve yüksek hızlarda hava akışını en iyi sağlayacak dizaynı oluşturmaya çalıştılar.
Ducati 1098 renk seçenekleri olarak kırmızı, siyah ve sarı renkleri sunuyor. 1098 S modeli ise 3 renkli model ve siyah üzerine kırmızı şase kırmızı jant modeli ile satışa sunuluyor.
Ducati 1098 modelinin tasarımında başarıları ile göz dolduran ve iyi bir satış profili oluşturmuş 999 modelinden etkilenmeler söz konusu. Ancak Ducati'nin basın açıklamasında, 1098 modeli oluşturulurken herşeyden önce performansın ön planda tutulduğu belirtildi. 1098'in üzerindeki her sistem, detay ve malzeme motosikletten maksimum performans alınması amaçlanarak oluşturulmuş. Bu sayede daha hafif, daha hızlı ve daha iyi tur zamanları sağlanabilmiş.
Ducati 1098 Borgo Panigale'de dizayn edildi. 1098'in motoru, 160 hp güç ve 12.5 kgm tork üretmekte. Bu değerler ile dünyada seri üretim en güçlü 2 silindirli makine ve en yüksek tork/ağırlık oranına sahip supersport motor.
Ducati üstün teknolojisi ve yüksek performansını sadece kelimelerde bırakmıyor. Ducati'nin gücünün arkasında kazandığı başarılar yer alıyor. Ducati, koşulan son 16 World Superbike yarışının 12 tanesini kazanarak başarısını tescilledi.
1098'in yeni Testrastretta Evoluzione motoru, Ducati'nin tescilli 90 derece L-Twin teknolojisini kullanıyor. L-Twin başarısını ve gücünü son 16 yılda koşulan Superbike yarışlarında ispat etti. 1098 modeli ile de dünyada üretilmiş en güçlü 2 silindirli motor olma özelliğini kazandı. 1098'in motoru oluşturulurken yeni compact silindirler ve silindir kafaları dizayn edildi. Her parça daha hafif, verimli ve güçlü, ultra-compact bir motor oluşturmak için dizayn edildi.
Evoluzione motorun kapasitesi artırılmış silindir çapı ve boyu, yüksek performans vermesine yardımcı oluyor. 1098 motoru, 104 mm silindir çapı ve 64.7 mm. silindir boyuna sahip.
1098 yüksek fren kabiliyeti ve kısa duruş mesafesini ise dünyada stok üretim bir motorda ilk defa kullanılan Brembo'nun Monobloc kaliper yarış teknolojisi frenlerine borçlu. M4-34 kaliperler tek parça alaşımdan oluşuyor. Bu yeni monobloc dizayn daha hassas ve sert frenajda kilitlenmesi çok daha zor yeni M4-34 kaliperler nedeni ile sürücüsüne güven veriyor. 330 mm. disklerin de bu frenaj gücünde payı çok büyük. Bu büyük diskler, inceltilmiş özel yarış stili dizaynları nedeni ile extra ağırlığa da neden olmuyorlar.
1098'in elektronik aksam ve parçaları Ducati'nin MotoGP GP7 projesinden alındı. Safkan yarış ruhuna sahip, minimalist tasarıma sahip, en az switch ve düğme fikri baz alındı. Ana dijital gösterge elcik üzerinde monte edilmiş ve kullanımı son derece kolay olan switch değiştirici ile kontrol ediliyor. Default olarak hız ve devir gösteriliyor. Diğer menulere de switch aracılığı ile rahatça ulaşılabiliyor.
Ducati Data Analyser (DTA) satın alınmak sureti ile, USB bağlantısı ile kullanıcı, 1098'in performansını
rahatça gözlemleyebiliyor ve verileri bilgisayara aktarabiliyor. Normalde sadece yarış motosikletlerinde kullanılan bu sistemle, değişik kanallar halinde, gaz açma oranı, vites, motor devri, motor sıcaklığı, gidilen mesage, tur zamanı,tur sayısı ve hız ayrı ayrı ve aynı anda kaydedilebiliyor. Sistem otomatik olarak motor devri ve vites aralıklarını hesaplayabiliyor, vites seçimindeki verileri ve performans bilgilerini kaydederek daha sonra pc kullanılarak kullanıcının değerlendirmesine sunuyor. Sistem yaklaşık 3.5 saatlik kayıt yapılarak pc'ye aktarılıp kıyas ve analiz yapılabiliyor. Kaydedilen bilgiler istenirse grafiksel olarak da izlenebiliyor.
Not: Alıntı değildir.. ;) Sağda solda yayınlamak isteyen olursa lütfen altında ismimi de kullansın. Sabah beri 100 tane siteden bilgi toplayıp sonra çevirilerini yaptım.. Sağolun ;)
Engine Type: L-Twin cylinder, 4 valve per cylinder Desmodromic, liquid cooled
Displacement: 1099cc
Bore x Stroke: 104x64.7mm
Comprassion rate: 12.5:1
Power: 160hp (119.3kw) @ 9750rpm
Torque: 90.4 lb-ft @ 8000rpm
Fuel Injection: Marelli electronic fuel injection, elliptical throttle bodies.
Exhaust: Lightweight 2-1-2 system with catalytic converter and lambda probe. Twin stainless steel mufflers
Emissions: Euro 3
Gearbox: 6 speed
Ratio: 1a 37/15, 2a 30/17, 3a 28/20, 4a 26/22, 5a 24/23, 6a 23/24 / 1st 37/15, 2nd 30/17, 3rd 28/20, 4th 26/22, 5th 24/23, 6th 23/24
Primary drive: Straight cut gears, Ratio 1.84:1
Final drive: Front sprocket 15; Rear sprocket 38
Clutch: Dry multiplate with hydraulic control
Chasis frame: Tubular steel Trellis frame in ALS 450
Wheelbase: 1430mm / 56.3 in
Rake: 24°30' / 24,5°
Steering angle: 28°30' / 28,5°
Frons suspension: Showa 43mm with TiO fully adjustable upside-down fork
Front wheel travel: 127mm / 5in
Front wheel: 5-spoke in light alloy 3.50 x 17
Front tyre: 120/70 ZR17
Rear suspension: Progressive linkage with fully adjustable Showa monoshock. Aluminium single-sided swingarm
Rear wheel travel: 127mm / 5in
Rear wheel: 5-spoke light alloy 6.00 x 17
Rear tyre: 190/55 ZR17
Front brake: 2 x 330mm semi-floating discs, radially mounted Brembo Monobloc calipers 4-piston, 2-pad.
Rear brake: 245mm disc, 2-piston caliper
Fuel tank: 15.5L (of which 4L reserve) / 4.1 US gal (of which 1 US gal reserve)
Dry weight: 173kg / 381lbs
Seat height: 820mm / 32.2in
Max. height: 1100mm / 43.3in
Max. length: 2100mm / 82.6in
Instruments: Digital MotoGP derived unit displaying: Speedometer, rev counter, clock, scheduled maintenance warning, warning light for low oil pressure, fuel level, oil temperature, fuel reserve, trip fuel, neutral, turn signals, average speed, average fuel consumption, remaining fuel metre, immobilizer. Ready for DDA system.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
Daha önce aynı konu açılmıştı hocam.
Bence bunları oraya ekleseniz iyi olur.
Orada ki eksik bilgiler tamamlanmış olurdu.
Neden se aklıma Murat 124 geldi.
-
bu alet motor değil sanat eseri
-
tek kelimeyle inanılmaz birşey
-
lordskeldan adlı üyeden alıntı
bu alet motor değil sanat eseri
.................
-
Ducati'nin alameti farikası 2 silindirli motorlarıdır, moto gp'de yarışan modeli hariç tüm makineleri 2 silindir, kendine has sesini veren desmodromic sübap açma sistemine sahiptir, sübaplarda yay olmadığından tork piano yardımıyla minimum kayıpla tekerleğe verilir, o sebepten Ducati'nin kağıt üzerindeki hacmine göre düşük beygir gücü yanıltmasın.
-
italyanlar tasarım olayını aşmış!!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
ducati, motorun ferrarisidir. motor teknolojisi de tasarımı da hayran bırakır...
en azından beni )
-
27 Haziran 2009, 19:17
#18
bn böle bi motoru sürmek isterdim ama başarılı olacağımı hiç sanmıyorum xD
Ben 14 Yaşındayım Motor Tutkunuyum Honda Activa Ve Yarım Otomatik Motorlarla Rahatlıkla 80 Basabiliyorum Ve Hiç Kazam Yok Motoru Nerden Buluyosun Derseniz Lokantaİşletiyoruz Servis Motorlarımızla Arada Tur Atıyorum:cat:
-
27 Haziran 2009, 19:24
#19
Koçum naabtın hortlattın topici :p
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
-
27 Haziran 2009, 19:33
#20
o paraya versinler bende alayım bi tane
Orgazma Dudak Büktürür
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler