Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Dizel Motosiklet Tarihi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kivanckaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp '00
    Araştırdım, derledim, paylaştım ;)

    Dizel Motosikletlerinin Tarihi

    DOPPER DIESEL 1904

    ilk dizel motosiklet mi?

    The Dopper motosiklet, 1904'te Jan Brons'un eski bir bisikletin parçalarını Jan Dopper'e vermesiyle üretilir.
    70mm'ye 70mm silindir çapı ve stroklu motor 700/rpm'de 2 Bg üreten güce sahipti. Resimden görebildiğimiz kadarıyla,

    Motosikletin 2 tane vitesi ve kavraması var gözüküyor (Motorun iki tarafında da kayışlar var).
    Birkaç testten sonra motosikletin motoru resimdeki kasaya göre tekrar yapıldı. 1910 başlarında Jan Dopper ,Dopper

    motorunu kullanarak 3 tekerlekli motosiklet yaptı. Bu motosiklette kendisini ve 2 yolcuyu taşıyacak şekilde dizayn etti.
    Daha sonra üretimi bir maden yatağında devam ettirmek istediler, fakat maden yatağının patlaması Dopper motorunun sonu

    oldu.

    Aşağıda resim 1904 yılından Jan Dopper'a ait. Motoru Jan Brons'un yardımıyla yapılan BRONS type Diesel idi.

    Brons Engine websitesinden daha fazla bilgi elde edebilirsiniz.



    B.S.A. Şirketinin Ürün Geliştirmesi

    (Belki de ilk seri dizel motoru üretmeyi planlayan şirket)

    Alistair Cave, BSA'da fabrika müdürü olarak senelerce görev yaptı. Cave'in tuttuğu notlardan elde edilen bilgilere göre

    'Motosiklete Dizel Motor ekleme' üzerine bir proje üzerinde çalıştı. 1953-54 aralarında geçen bu projede Daimler'deki

    mühendisler çalıştı ki o sırada Daimler BSA'nın alt şirketi idi. Fakat evdeki hesap çarşıya uymadı ve pratikte bu olayın zor

    olduğu gözlemlendi. Motosiklet kasası için daha küçük dizel motor tasarlamaları gerekti. Planlama bununla da bitmeyip daha

    hafif motosiklet üzerinde çalışırlarken, motora uygun süspansiyon ve kollarını üretemedikleri için projeyi iptalk etmek

    zorunda kaldılar.

    The Sidney Diesel Norton
    Bu motosiklet ilk ingiliz dizeli.

    The Sidney Diesel Norton Prototip Diesel motoruyla.

    Bu motosiklet İngiltere Sussex'te 1950 sıralarında bir araya getirildi. Aynı zamanda test pilotu olan Tony Sidney motora

    kendi ismini verdi.


    The Norton Motorcycle.

    1950 başlarında Arthur Alexander Sidney Aliminyum ağırlıklı malzemeden yüksek süratli 500cc hacmindeki dizel motorunu

    üreterek devrim gerçekleştirdi. Başta motorunu geliştirmeye çalıştı, daha sonra ağırlık merkezi üzerine ağırlıkların

    dağılımıyla çalıştı, sonunda da potansiyel müşterilere Norton Motosiklet logosu altında gösterdi.
    Oğlu Arthur Anthony Sidney, kendisine 1956 yılında Saltdean, Brighton'da katıldı ve beraber bu dizel motosikletlerini

    kullanabildikleri uzun mesafe kadar kullandılar. West Drayton, London'da aynı dizel motor Road Machines markasında çöp

    kamyonu olarak kullanıldı.
    Bu motosiklet 400 RPM'de 10-14 beygir üreten bir güce sahipti. Motosikleti Kick-startla çalıştırmak da mümkündü fakat çok

    soğuk günlerde araba gibi itmek gerekiyordu.
    Son hızı yaklaşık 55 MPH buna bağlı standart Norton Vites kutusu ve motoru idi. Brighton dağlarını problemsizce çıkacak

    inanılmaz bir torka sahipti, fakat hızlanması oldukça düşüktü.
    Açıkta bıraklımış volan başta sorun yaratır diye düşünülsede bu motorun zamanlamasını ayarlarken çok işe yaradı.

    Motor

    Motor aliminyumdan yapılmasının iki nedeni vardı brincisi ısı transferini kolaylaştırmak, ikncisi ağırlığı azaltmak.

    Yüksek sıkıştırma oranlarındaki herhangi bir güç kaybına karşı silindir kafasına kadar uzanan gerilmiş çelik çubuklar

    kullanıldı.Pistonla silindir arasına ince bir çözüm bulundu. Benzin ,CAV pompalarıyla sağlanıyordu.

    Hepsi Brighton'da olmak üzere toplamda sadece 4 adet üretildi. Ford pantentini almaya çalıştı fakat daha sonra vazgeçti.


    The Petter Ambassador Diesel Motorcycle

    Royal Enfield Taurus Dizel Motosiklet


    Ernie Dorsett tarafında geliştirilen projede çok iyi tecrübe kazanıldı.Dorsett daha sonra 6 Matchless/AJS Diesels sistemini

    Robin/Fuji motorlarıyla birleştirdi.

    http://www.royalenfield.com/


    Royal Enfield'in hangi yılda Dizel motorlarını üretiminbe başladıkları bilinmesede, ilk seri üretimi başarabilen firma

    olarak göze çarpıyor.325cc ve 436cc olarak üretilen tek silindirli 4 zamanlı 4 stoke Greaves motoru artık

    üretilmemektedir.Her iki versiyonunda 12 volt electrik, 4 vites, 14.5 litre deposu ve 18/1 sıkıştırma oranına sahipti.


    Belki de zamanına göre en iyi dizel motosiklet.

    The D.E.R.A. Askeri Motosiklet


    Asker harcamalarının çok fazla olduğunu düşünenlerin aksine Nato daha az yakan ve daha güvenli dizel motosikleti

    ürettirmeye karar verdi. En büyük problemleri İngiliz ve Amerikan ordularındaki mevcut motosikletlerine bu sistemi adapte

    etmek oldu. İngilizler Royal Enfield motorunu kullanmaya karar verip ,Fred Hayes'i deneme için davet etti. İşler yolunda

    gitti ve Piyade motosikletleri için anlaşma yapıldı. 2003'ten sonra Petrolün U.S. savaş gemileri ve şirketlerince kabul

    görmemsi üzerine mevcut motosikletleri alternatif yakıtla kullanmaya karar verdiler.



    Bu D.E.R.A. / R.M.C.S Bike (yukarıda) 1995 yılında üretildi. 4 subaplı(!) 547cc motor 16-18 Bg üretiyor. 4 vitesli bir

    arabanın dizel enjeksiyon ve vites sistemi kullanıldı. Dizelden beklenmedik şekilde volanlar daha hafif 156 MPG @ 40MPH'de

    ve 184 MPG @ 30MPH'de üretiyor.



    Royal Enfield Taurus modelini üretimden kaldırdı. 2001

    Royal Enfield 350cc'in dizel fikri herkesi heyecanlandırmıştı.Hindistan'da oldukça tutması bekleniyordu. Yakıt ekonomosi

    göz önüne alınmıştı.
    Hindistanlı yetkili S Sandilya, Royal Enfield Motors (REM), 350cc dizel motosikletin 1999-2000 arasında 4000 sattıktan

    sonra bu sene(2001) sadece bir kaç yüz satıldığını belirtmiş. Benzinli motosikletlerin satışlarının ve model sayısının

    artması üzerine, dizel motoru rekabet edemez duruma gelmiş ve üretime devam edemeyeceklerini açıklamış .




    The Kawasaki KLR 584cc Diesel Motorcycle

    HDT-RMCS işbirliğiyle dizel motor üretildi. Motor RMCS'da dizayn edildi ve HDT'te üretildi. Geliştirmeler beraber

    yürütüldü. Bu motosiklet Kawasaki KLR 650 kasasını kullanıp, ordular için modifiye edildi. Amerika ordusu için yapılan

    görüşmelerde mahkeme sonucu olarak bu motorların kullanılmasına karar verildi ve seneye ilan edilmesi bekleniyor. Amerika

    ordusu şu anda gazlı KLR650'lere sahip ve bunların hepsinin dizel motora çevrilmesi bekleniyor. İngiliz ordusu şu sıralar

    değişik motosikletleri test ediyor, diğer nato ülkeleri de Almanya ve Fransa gibi bu duruma ciddi ilgi göstermiş

    durumda.Sivilde kullanılacak motosikletlerin normal versiyonlarına göre %20 pahalı olacağı ve bu da ucuz olmadığı için satış

    stratejilerinde sorun çıkarmakta..







    Dutch ThunderStar 1200 TDI


    Bu harika motosiklet kendini Hollanda'da gösterdi. 3 silindirli 1200cc Lupo motoru kullanıldı. Orjinal 61 hp ve 140 Nm

    üreten bu motor oynamalarla 90 hp ve 210 Nm'e çıktı.
    Honda 00' XL650V Transalp, Honda 05' Nx4 Falcon, Honda 04' XL 200 - Satıldı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kivanckaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp '00
    Güncelleme................
    Honda 00' XL650V Transalp, Honda 05' Nx4 Falcon, Honda 04' XL 200 - Satıldı

  3. #3
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Emeğine sağlık güzel ve arşiv niteliğinde bir çalışma.Teşekkürler.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  4. #4
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    vay baba 6 aydır tık yokmu topikte...o kadar emek varmış valla...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  5. #5
    kivanckaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp '00
    Metehan baktım kimse yazmamış. Merak eden olur da faydalanır diye güncelleme yaptım..
    Honda 00' XL650V Transalp, Honda 05' Nx4 Falcon, Honda 04' XL 200 - Satıldı

  6. #6
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı kivanckaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Metehan baktım kimse yazmamış. Merak eden olur da faydalanır diye güncelleme yaptım..
    dostum senin olduğun her topikte paylaşımda kalite vardır...çizgi vardır...güzellik vardır...saygılarımla...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  7. #7
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Hocam Hayabusamı alayım R1 mi diye feyk başlık açıp, vermek istediğimiz bilgileri öyle veriyoruz.
    Aklında olsun diye söylüyorum....


    Öyle aklı başında konularla ilgilenmiyoruz...

    Emeğin için teşekkürler...

  8. #8
    kivanckaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp '00
    Tesekkür ederim dostlar...Patriote tespitinde haklısın. Ama cbr125 veya Ybr 125 daha büyük sükse yapıyor bence :D
    Honda 00' XL650V Transalp, Honda 05' Nx4 Falcon, Honda 04' XL 200 - Satıldı

  9. #9
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı kivanckaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkür ederim dostlar...Patriote tespitinde haklısın. Ama cbr125 veya Ybr 125 daha büyük sükse yapıyor bence :D
    O da olur.
    Ben örnek olarak şeyttiydim.

    Çaktırmadan da güncelleyeyim bari.

  10. #10
    kivanckaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp '00
    Bu kadar mı ilgi var? Okuyan yok herhalde...
    Honda 00' XL650V Transalp, Honda 05' Nx4 Falcon, Honda 04' XL 200 - Satıldı

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    04 Ocak 2004
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Triumph Thunderbird 900 Yamaha xt600-350 BSA
    yaklaşık 10 yıldır benimde bir diesel motosiklet projem var ama henüz imkanlar oluşmadı.
    önce prototip için uygun bir motor bulmak gerekiyordu . iskelet ve şanzıman da buldum ancak kabul edilmedidirki üretim prototip olacağından bulduğum aksamlar (motor-şanzıman-çatı) ucuz ve faturasızlardı, faturasız olunca tescil için projelendirmek ve tescil ettirmek imkansız gibi birşeydi.
    Yapılıp randıman alındığında faturalı hale getirmek istendiğindeyse oldukça yüklü bir fatura çıkacağını görünce rafa kaldırdık projeyi.

    ama hala aklımda , birgün mutlaka yapacağım ..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler