Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Çin malı motosikletler için güzel bir yazı..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı canturhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ********
    Şimdi size hemen dakika bir gol bir olaraktan, sahip olduğunuz scooter'ınızın lastiklerinin markasını sormak istiyorum. Sonra da bu lastikteki karışım oranını verirseniz sevinirim. Aslında daha ben bu soruyu sorar sormaz hatanızı anlamış olmanız lazım ama, sizin için geçerli değil bu sanım
    ********

    Pirelli lastik kullanıyorum, aldığımın ertesi günü üzerinde gelen abik - gubik lastikleri halen kullandığım Pirelli'ler ile değiştirmiştim.
    Karışım oranı hakkında pek bilgim yok, bulabilirsem faturasından modeline bakarım, onunla da internetten bulabilirim.

    Lastiklerin kalitesinin scooter'ın kalitesi ile ne ilgisi var anlayamadım? Babam Passat'ı 2007 model ile yeniledi geçenlerde, üzerinde Hoolin mi Hooski mi yine abik gubik bir lastik vardı. Aynı şekilde onu da Pirelli ile değiştirdik.

    Lastikle evlenmiyoruz ki? Değişiyor onlar..?

    Yasayı da şimdi hatırladım, (4 X 4 ler için olan değişikliği daha doğrusu, motosikletleri kapsadığını şimdi öğrendim) özür diliyorum.
    Hah işte böyleeee Bu detaylar sizin için önemsiz olabilir ama gördüğünüz gibi siz de motoru Çin'den uzaklaştırmayı seçmişsiniz hemen.

    Çin malı motor denildiğinde insanlar lastiği, balatayı, debriyajı ayrı düşünmüyorlar. Komple motoru düşünüyorlar. O yüzden de insanlara bir şey tavsiye ederken dikkatli olunuz. Çin malı lastikler tamamen naylon olduğu için ıslak zeminde çok kaymakta ve kazaya sebebiyet vermektedirler.

    Şuna eminim ki iki gün sonra bozulan parçalarınızın hepsini Çin malı olmayanlarla değiştireceksiniz. Doğru olan da budur zaten, o yüzden kalkıp da Çin malı süperdir demenize gerek yok.

    Çin malı ucuzdur, ucuz olduğu kadar da kalitesizdir ve sorun çıkarır. Ne kadar ekmek, o kadar köfte olayı. Ancak bazıları şans eseri sorunsuz çıkmış olup (belki de şimdilik), sizi memnun edebilir. u hepsinin sorunsuz olduğu anlamına gelmez. Orana bakarsak şikayetçilerin oranı, şikayeti olmayanlara göre çok daha fazla.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    tartışmanıza girerek yalnış yapıyorum ama prometheus sanırım çin madem bu kadar iyi lastikleri neden bu kadar kötü demeye çalışmış..

    not: bende de çin malı şuana kadar sorun çıkarmayan sevdiğim bi motorum var ama bu tüm çin üretimi motorları savunmama yetmiyor kendi şahsi düşüncem

  3. #63
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Çinli falan boş iş. Alırsın Ford, olursun Lord.

  4. #64
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Bundan 10-15 yıl öncesinde Türkiyede satılan belli başlı japon avrupa amerika hariç motor marka model çeşit sayabilirmisiniz.Mopedlerde dahil.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  5. #65
    gezgin bekir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha dt 125 bi de modenas
    çok güzel konu, ilk mesaja harfiyen katılıyorum.
    Bir daha hangi ana doğurur bizi?

  6. #66

    Üyelik
    16 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki, VN800

    selam arkadaşlar

    Merhabalar arkadaşlar,

    Ben aranıza çok yeni katılmış bir motosiklet net üyesiyim, konu gayet güzel ve sanırım bir çok ;yeni motorcunun; konuştuğu bir konu. Bende kısa bir süre öncesine kadar çin malı bir motor kullanıcısıydım. Bence çin malı motorsikletlerin kalitesi ancak fiyatıyla orantılandığı zaman yüksek olarak adlandırılabilir, bazı arkadaşlarımızında dediği gibi "ne kadar ekmek o kadar köfte" . ancak göz ardı edilmemesi gereken bir gerçekte bu çin malı motorsikletlerin biz "yeni motorcuların" motorsiklet sevgisini içimizde büyütmüş olmasıdır. Açıkçası şahsen ilk motorsikletime 4.000 - 5.000 YTL para vermeyi düşünemezdim bile.

    Herkeze iyi sohbetler, keyifli sürüşler.

  7. #67
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı verteb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni motorcuların" motorsiklet sevgisini içimizde büyütmüş olmasıdır. Açıkçası şahsen ilk motorsikletime 4.000 - 5.000 YTL para vermeyi düşünemezdim bile.
    çin motosikletleri bizim için bir eşik olacak diyebilir miyiz süper ilk mesaj olmuş, sonuçta pek çoğumuz bu aletlerle 60000 yapmak için değil ilk motorumuzla acemiliği atmak için biniyoruz, yakında da kısmet olursa kaliteli tabir ettiğimiz motorlara zıplayacağız

  8. #68

    Üyelik
    16 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki, VN800
    gerçi ben o motorla ancak 2500 km yol yapabildim ama olsun o da motor sevgisinin içime dolmasına yetti de arttı bile
    Muhabbetimiz ve sürüşümüz daim olsun

  9. #69
    kabuto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway sl150cc SONUNDA
    dogru aslinda cin mali motosikletler butcesi kisitli olupta motosiklet almak isteyenler icin cok ideal secim oldu . saniyorum bende ilk motorum olarak bi cin alip 1 sene onu yemeyi dusunuyorum.
    imzam yok parmak bassam olurmu

  10. #70
    normalkerem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cbr125r
    şimdi bu çinliler ile motor dünyasına girenlerin dörtte biri gerçekten motor tutkunu olup düzgün makineler almaya başlayınca, talep artacak; daha fazla model daha uygun fiyata gelecek, ikinci el piyasası iyice hareketlenecek. sokaklarda motorların artmasıyla, araba sürücüleri de biraz daha dikkatli, saygılı olmaya başlayacak. sektör genişledikçe işin eğitimi de gelişecek. yani bu ucuz motorların piyasaya yaptığı artı gözardı edilemez. en basitinden geçen sene belki de çinlilerden en büyük darbeyi yiyen ybr'lerde yapılan indirimi düşünün.

    ammaaa!!!
    "çinli motoru efendi gibi kullanırsan hiçbişeycik olmaz" demek biraz abartmadır. kanıtı da bu forumdur. kronik arızalar had safhadadır. benimkinin şurasından yağ damlıyo, benimkinin egzozundan siyah duman çıkıyo, sarı duman çıkıyo.. jant telleri akortsuz, o oldu bu oldu... forum dert dolu.. ama bir o kadar da; ilk paragrafta dediğim gibi heves, heyecan ve motosiklet sevgisi dolu. herkes bir motor sahibi olmanın coşkusunu yaşıyor.
    herkes ilk motorunu mahfeder demek de abartıdır. benim ilk motorum cbr, 10.000 kilometredir her türlü cahilliği yapmışımdır; motor hala daha tık demeden çalışıyor. egzozundan çıkan dumanı da büyüteçsiz göremezsin. yakıtı da çekişi de değişmedi.
    hiç sorun çıkarmamış çinli motorlar da tabii ki vardır. ama motosiklet birinci ve tek vasıtanız olacaksa; her zaman her yere zamanında yetişebileceğinize emin olmayın. ha bozulur, gider servisine azcık paraya yaptırırsın, alır tekrar binersin. ama öbür tarafta; periyodik bakım haricinde servise HİÇ gitmemek var. buji ve yağ dışında hiçbir parçayı 20.000 km boyunca değiştirmemek var.. var da var.. pahalı olması da o yüzden.
    zaten bu forumda son 2 senede defalarca söylendi; çin motorları çöp değildir ama bu paraya bu kadar...

    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bundan 10-15 yıl öncesinde Türkiyede satılan belli başlı japon avrupa amerika hariç motor marka model çeşit sayabilirmisiniz.Mopedlerde dahil.
    15 sene önce dünya piyasasında ne vardı ki, türkiyede olsun? japon, avrupa, amerika.. zaten geriye ne kaldı ki?
    o zaman ben de şunu sorayım;
    herhangi bir ingilizce sitede bu motorlarla ilgili bilgi bulabilir misiniz? (hatta herhangi bir avrupa sitesinde diyelim)

  11. #71
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Çin malı motorlar olmasaydı gelir düzeyi düşük insanlar sadece rüyalarında motora binerdi
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  12. #72
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    şehir dışı 90 km ise hız sınırı otobanda kaç km oldu ?

  13. #73
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Otomobillerle aynı oldu hepsi.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  14. #74
    ChAgLaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Çin motosikletlerinin kalitesi hakkında 1-2 şey de ben söylemek istiyorum.

    Geçen sene Çin'e gittim. Önce Pekin'e oradan da Tianjin'e geçtim. İsimlerini hatırlayamıyorum ama 3 tane motosiklet ''Fabrikası'' gezdim. İnanır mısnız tam 5 kalite mal var ve hepsi birbirinin aynı gözüküyor.. Gözle ayırd etmek imkansız. Bir mühendis olarak, oradaki mühendis bir arkadaşımla test verilerini ve parçaların kalite kontrol aşamalarına baktım.. Gözlerime inanamadım.. Çünkü arada daplar kadar fark vardı..

    Şöyle özetlemek gerekirse eğer 1. sınıf malı Türkiye ye getirseler inanın hiç sorun çıkmayacak motosiklerde.. Ama tabi 1. sınıf malı getirdiğinizde 2000ytllik motosiklet 6000-7000 gibi bir fiyattan satmak zorunda kalıyorsunuz e bu da pazardaki payınızı oldukça etkiliyor hatta satamaz duruma gelebiliyorsunuz.. Çünkü görüntüde hiç fark yok..

    E adam geliyo o da aynı buda aynı nasılsa ilk motorum parçalarım bitane daha hatta bitane daha alırım diyor.. Maalesef fazla seçeneğim olmadığı için(2000ytl civarında bir motosiklet) bende çin malı bir motosiklet aldım ilk motorum olarak..

    Önümüzdeki sene umarım yolda kalmazsam değiştereceğim ve X9 alacağım büyük ihtimalle..

    Arkadaşlar çin mallarının hepsi kötü değil.. Çinden çok sayıda bizzat kendim için gittiğimde bir sürü şey aldım ve halen çok rahatlıkla kullanabiliyorum.. Sadecebizim ülkemize gelenler kötü.. Yani bizim girişimcilerimiz kısa yoldan para kazanmak paeşindeler.. E ne olcak şimdi? Eğer ki çıkayı yüksek tutsalardı sonraki motorum yine çin malı bir motor olurdu fakat bu şekilde piaggio nun yanından bile geçemiyorlar.. Ama çinde bu standart bazı fabrikalarda yakalanmış...

    Herkese kazasız belasız sürşler dilerim...
    Hiçbirşey imkansız değildir...

  15. #75
    normalkerem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cbr125r
    bu da forumda her zaman söylenir; "çin malı motor"dan kasıt çinde üretilen motor değil. çünkü yamaha ve hondanın da pek çok parçası, ve hatta bazı motorlarının tümü çinde üretilir. zaten atla deve değil; motor parçalarının çoğu en az 50 senelik teknoloji; yani çinde de üretilir maçinde de . burada kastedilen "çin markası". bu markalar marka desteği konusunda ne kadar yeterli olurlar belli olmaz. hala daha 2-3 senelikler. fakat firmanın malının arkasında durabilmesi için malının iyi olması lazım.

  16. #76
    bbaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir - Bodrum
    zaman zaman kendi kullandığım motosikletim ile ilgili yazılar yazmıştım kinroad markası dünyanın pek çok ülkesine (aralarında japonya,italya,norveç,fransa,bazı baltık ülkeleri ve adb) ithal ediliyor fakat ürün kalitesi türkiyedekilerle kıyaslanamaz bile dedikleri gibi ne kadar ekmek o kadar köfte

    Ayrıca çin motosikletlerinin şans işi olduğu kanısına bende katılıyorum benim bu başlığı açmamdaki tek amaç alıntı yaptığım arkadaşında yazdığı gibi nazik ve dikkatli kullanıldığı zaman sizi daha az üzeceği örnek olarak ben 5000-6000 deviri daha hiç geçmedim (zorunlu haller harici) bununda motor ömrünü bire bir etkileyeceğini düşünüyorum

    bu sene japon alacağım ama arada geçen 8 ayı boş geçirmemek adına çin malı cruiseri aldım ayağım yerden kesildi kötümü yaptım hayır aksine aşu anda iyiki almışım diyorum satarken yaşayacağım kayıpda en fazla 1000 ytl olacak varsın olsun bu zaman için bi yamaha bws kiralasa idim gene vereceğim para kat kat fazla olacaktı

    sonuç çinliler iyiki var herşeye rağmen saygılar..

  17. #77

    Üyelik
    03 Mart 2007
    Motosikleti
    Mondial 150zc
    Çin malı kullanıpta bu motorlar kalitesiz diyen arkadaşlara sormak istiyorum. (Bende süper kaliteli motorlar, motorlar kullananına göre dayanıklı demek istemiyorum.) Aranızda rodaj esnasında dayanamayıpta belirtilen hızların üstüne çıkmayan varmı acaba? Yada motorun kullanım kitapçığını zahmet etmeden okuyan varmı? Açıkçası ben okudum ama denilenlere tam uymadım. İlk kullanım(motorun alışma süresi 0-1500 km arası)

    0-150 151-300 301-800 801-1500
    30 km 40 km 50 km 60 km

    Motorumda bu süre içinde titreşim arttı ve bu titreşimin sebebi benim dayanamayıp motoru 100 lere dayamamdı (daha 500-600 km arasında ve bunu 1 kaç kez yaptım.)

    Şimdi bu o motorun suçumu benimmi acaba? Adamlar belirtmiş bu kmler arasında bu hızın üstüne çıkmayın diye. Size soruyorum bu hızlara uyan oldumu acaba? Ben bir kaç kez aşırı yüklenme yapmamama rağmen bu hıza (100km) uzun mesafede ulaştım ve motorda titreşim yükseldi belkide ömrü kısaldı. Bu motorunmu yoksa benim suçummu?

    Servis konularına değinmek istemiyorum, bugün servise gittim 500 km bakımı için, çok yoğunuz yarın gel dediler. O an motoru sinirimden balyozla ezmek istedim. Ne demek bugün git yarın gel? Motoru alırken satan firma servisimizde 32 tane ustamız var dedi, acaba bulundukları bölgedeki tüm servis personeli sayısınımı söylediler bana? Neyse dahada uzun yazmaya gerek yok biraz kendimiz birazda servislerin sorumlulukları çok yetersiz. (servislere her gittiğimizde fazladan 10-20 ytl verirsek belki daha iyi ilgilenirler gibime geliyo,gerçi o kadar param olsa aynı tipte yamaha majesty alırım )

  18. #78
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Sorunların pek çoğu bize dayanıyor ilk motosikletimiz olduğu için öğrenene kadar işi motoru hor kullanmış oluyoruz örneğin yada bakımını yağını değişmeyi unutuyoruz yada motosikletleri çok fazla zorluyoruz burada 140km hız yaptım az yokuş aşşa ibreyi sonuna dayadım diye övünen arkadaşlar düşünmüyo ki o motosikletin motorunda neler oluyo yağlama tam oluyo mu gibi japon malı yada italyan malından daha kalitesiz malzeme kullanıldığı doğru ki japon malı motorlardada belli km de bir gevşeyen vida civata sıkılır bunu çinlide daha sık yapacaz (: bendeki motosiklet 125cc chopper güzel rodajı yapılmış bir motosiklet ve 10000km oldu daha motorunda sorun çıkmadı binen arkadaşların hiç biri olumsuz bir şey söylemedi titreşim çok çok az var max 120km civarlarında ki 6000km dir doğru düzgün bakım yapılmadı motora yağ değiştirdir 1500km de bir o kadar.Başka söyleyeceğim motorum gayet dengeli sürüşü keyifli motor mesela pendik kadıköy sahil yolunda 110 120km ile girmediğim virajda yok hepsinde yatıyor dönüyor sorunsuz hatta cbr125 yanından yatıp geçtiğimde oldu (:
    6000km de çıkan sorunlar elektrik tesisatında bişeler oldu o yüzden 2 3 ampul patladı zincir bollaştı 2 kere ön sinyallerin vidaları gevşedi hava filtresi kirlendi yada karbüratör tam bilmiyom hala bakıcam birde gibi bir kaç vida gevşemesi oldu ki buda 6000km için normal sayıyorum.

  19. #79

    Üyelik
    14 Mart 2007
    bizim sınıfta ders yaparken hocamız sürekli hayattından birşeyler anlatır çinlilerin yaptığı bir otomotivi teste sokmuşlar 80 km hızla giderken duvara vurmuşlar arabanın ön tarafı şöfore kadar içe girmiş düşünelim artık ne kadar kalite ne kadar güven verici hiç yaptığı hız 80 km imiş at arabası daha mantıklı

  20. #80

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Alıntı CİHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    16000 km deyim kros gibi de kullanıyorum tık yok motorda
    nee demişler:sen ona bakıcaksınki oda sana baksın,benimkide aynen öyle dagda kros gibi,yolda cbf 250 gibi tam gaz,ara yerelrdede kedi gibi kullanıyorum hiç bi sorun yok 14 ay da 16000 km yol yaptım adapazarına da gittim tekirdaga da gittim kilyosun dagına da çıktım uludaga gittim,
    son kelime :motora bakarsan oda sana bakar:bu iş bu kadar benden...

    bakarsan bag olur bakmazsan dag olur..
    Bu konuda en iyi örnek bizim cihan.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)