Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

125cc SS'ten 600cc SS'e geçilir mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Forum genelinde (Türk halkının gösterişe meraklı yapısı da nedeniyle) bir an önce motur büyütme sevdası vardır. Bu sebeple sahibinden.com gibi sitelerde 400km'de falan satılık motorlar görürsünüz. Not olarak da "motoru büyüteceğim" derler.

    Elbette zamanla insanlar değişiklik isterler, daha fazla güç isterler, daha rahat motor isterler vs. Endurocuysanız daha torklu bir motor, SS'ciyseniz daha hızlı bir motor, cruiser kullanıyorsanız daha gösterişli bir motor istemek en doğal hakkınızdır.

    Bu yazıda 125cc bir SS binen bir şahsın, 600cc bir SS'e geçilip geçemeyeceğini anlatacağım.

    SS motorlar; full grenajları (düşünce kırılıyor maddi dert açıyor), kısıtlı gidon turu (kontrol zorluğu getiriyor), sert süspansiyon ve seleleri ile başlangıç için önerilmezler. Ancak gösteriş merakı biraz da bu tarz motorlara yöneltiyor insanı.

    Böyle bir motora sahip olup da motoru yine aynı tarzda başka bir motora büyütmek noktasında dikkat etmemiz gereken temel bir şey vardır:

    MOTORU SON HADDİNDE KULLANABİLİYOR MUSUNUZ?

    SS motorların ağırlık merkezleri alçak olduğu için, bu motorlarla viraj alabilmek için motoru mutlaka yatırmanız gerekmektedir. Üstelik viraj keskinleştikçe yatırma açısı daha da artmalıdır, hatta neredeyse dizlerinizin yere kadar değmesi gereken hız-viraj kombinasyonları da görülebilir.

    125cc bir SS ile yapacağınız maksimum süratler belirlidir ve çok ekstrem bir viraj olmadıkça her virajı alabilirsiniz. Ancak 600cc bir SS'in sadece birinci viteste bu kadar hız yaptığını düşünürsek, tecrübe etmemiz gereken çok şey vardır.

    Her yazımda belirtiyorum "tecrübe eğitimle olmaz yaşanılıp görülmesi lazım" diye. Bazıları ciddi eğitim alırsak olur diyorlar. Ciddi eğitimin en fazlası size 100 km yaptırsın diyelim (ki 100 km eğitim veren kurs yok sanırım). Bu eğitimde size verecekleri motoru son haddinde kullanabilecek misiniz?

    MOTORUN SON HADDİ DE NERE OLA Kİ?

    Mevcut olan 125 cc motorunuz ile boş bir araziye girin (asfalt olması lazım) ve olabildiğine yatırın motoru. Motorun arka tekeri hafif hafif kayıp da "vıjt vıjt" diye ses çıkarır ve arkanın attığını görürsünüz. İşte yatırmanın son haddi o noktadır. Bunu yapabildiğinizde, bir üst cc'deki motorda, virajda ilerlerken bir kamyonun arkasına yapışma riskini çok azalır.

    SS kullanmak zordur. SS ile başlamak biraz daha zordur. 600cc'lik SS ile başlamak işte bu yazdığım konudan ötürü ölümdür... Motoru yatırmayı bilmeyen birinin en ufak virajda bile yatıramayıp viraj dışına savrulduğunu düşünün. Bariyerlere çarptığında olabilecekleri...

    BEN BİR KERE SON HADDİNE GETİRDİM DEĞİŞTİREYİM Mİ HEMEN?

    Elbette hayır, bunun bir keresi iki keresi yoktur. Adamakıllı öğrendiğinizde, bunu sürekli uygulayabildiğinizde (ani durumlarda özellikle) işte o zaman geçebilirsiniz.

    Bazıları diyorlar ki "insanların öğrenme seviyeleri farklıdır bu yüzden ben daha çabuk öğrendim hemen geçeyim 600cc'ye". Yok öyle bir şey. Bu dediğim şeyi zaten yeni başlayan birisi 3000-4000 km den önce yapamaz. Yani düzenli hale getiremez. Düzenli hale geldikten sonra da bir 4000 daha yapsanız ancak "tecrübelenmiş" olursunuz zaten. Ancak burdan sakın 125cc bir SS ile motoru son haddinde kullanıp 600cc'ye geçin dediğim anlaşılmasın. Şahsi fikrim arada mutlaka bir iki silindirli motor olmalı.

    Bir diğer önemli konu:


    KONTRA TEKNİĞİNİ UYGULAYABİLİYOR MUSUNUZ?


    600cc bir SS kullanacaksanız mutlaka ve mutlaka kontra tekniğini kullanmalısınız. Motoru son haddine getirirken de yine bu teknikle getirmelisiniz.

    MOTORU DÜŞÜRMEMEK DEMEK, İYİ KULLANMAK DEMEK DEĞİLDİR

    Bunu aklınızdan hiç çıkarmayın. Emin olun motoru hiç düşürmemiş olup da, sonraki ilk kazasında ölen insanlar da var.

    ve ayrıca son olarak şunu da unutmayın:


    MOTOR SÜRME KONUSUNDA KENDİNE AŞIRI GÜVENMEK, BEN BU İŞİ ÖĞRENDİM ARTIK DEMEK, KAZAYA DAVETİYE ÇIKARMAKTIR.



    SEVGİ VE SAYGILARIMLA
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Katılıyorum.

    Bu sene spor ağırlıklı olmak üzere farklı yol ve hava şartlarında 10.000 km den fazla yol yaptım. Gözüm ancak daha yeni yeni 600f gibi nispeten kuvvetsiz bir spor motosikleti kesebiliyor.

    SS motorların gidon tur açısı dar olduğu için, bu motorlarla viraj alabilmek için motoru mutlaka yatırmanız gerekmektedir.
    Katılmıyorum.

    Virajda yatmanın tur açısıyla pek bir ilgisi yok (tur açısı en geniş enduro motorda aynı virajda aynı hızda aynı açıyı yapıyor). Şunu da eklemek isterim ki aslında dozunda kullanıldığında SS motorlar bana daha güvenli geliyor.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  3. #3
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    söylediklerine aynen katılıyorum.bu aralar motoru değiştireceğim ama yine 125cc veya 150cc bir motor bakıyorum.henüz 9000 km lik bir tecrübem var.büyük makina alacak arkadaşlar biraz daha düşünsünler.küçük cc olsun ama kaliteli olsun

  4. #4
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılmıyorum.

    Virajda yatmanın tur açısıyla pek bir ilgisi yok (tur açısı en geniş enduro motorda aynı virajda aynı hızda aynı açıyı yapıyor). Şunu da eklemek isterim ki aslında dozunda kullanıldığında SS motorlar bana daha güvenli geliyor.
    Katılmayabilirsin ama gerçek bu Ancak yatma açısının farklı olmasında ağırlık merkezinin de ilgisi var.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  5. #5
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Hmm güzel yazı olmuş Pro...
    Bu konuya gelince, beni bilenler bilir , yazıda yazdıklarını çok rahat uygulayabiliyorum. Ki 5 aylık şu an motorum. Ama sadece bunlar da yetmiyor... Ben kendime sınır koydum , 2 yıllık tecrubeden önce 600cc'ye geçilmeyecek diye...

    O tur açısıyla viraj dönmenin alakasını ben de anlayamadım. Viraj dönerken neredeyse çevirmiyorsunuz ki bile gidonu
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  6. #6
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Aprilia RS 125 ile başlayın çok rahat geçersiniz bence 600cc'ye

    Motoru son haddine kadar kullan artık sana yetmediğini düşününce değiştirirsin.

    2000 km tecrübe + 3000 km de haddinle kullanmak olarak sayarsak biraz yol almanız gerekir .

    Bence kişiden kişiye göre değişir bunu değiştirme süresi . Kimisi 1 senede değiştirir kimisine 2 sene de yetmez ... Öğrenme kavramayla ve kendine güvenme ile ilgili bir durum bence .
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  7. #7
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Tur sadece çok düşük hızlarda gerkli...Yani durup kalkarken direksiyon turunun fazla olması çok çabuk dönmesini sağlıyor...Ama 80 km veya 100 km de viraja girdiğinizde direksiyonu nerdeyse hafif oynatmayla virajı dönmeniz (tabi gerekli açıya yatırarak) turla alakasının olmadığının delilidir.....

    SS lar da ise eğer drift atarak dönülecekse tur açısı çok önemli...Karıştırmamak lazım....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #8
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuya gelince, beni bilenler bilir , yazıda yazdıklarını çok rahat uygulayabiliyorum. Ki 5 aylık şu an motorum.

    MOTOR SÜRME KONUSUNDA KENDİNE AŞIRI GÜVENMEK, BEN BU İŞİ ÖĞRENDİM ARTIK DEMEK, KAZAYA DAVETİYE ÇIKARMAKTIR.



    Sadece ağırlık merkezi yazsam daha mantıklı sanırım. Haklısınız düzeltiyorum. Ayrıca yatırma konusunda motoru endurolarla karşılaştırmıyorum. SS'ler hızlı gittikleri için mutlaka yatması gerekir diyorum.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılmayabilirsin ama gerçek bu Ancak yatma açısının farklı olmasında ağırlık merkezinin de ilgisi var.
    Ağırlık merkezi sürücünün kaskında bile olsa motosikletin yatma açısı değişmeyecektir, sadece yatma süresi inanılmaz uzayacaktır. Fizik kuralları bunu söyler .

    Ağırlık mekezinin yere yakın olmasının tek avantajı motoru daha az efor sarf ederek motoru yatırmamızı sağlamaktır (Ducatinin motoGP makinasının ağırlık merkezi diğer motosikletlere nazaran yere daha yakındır. Virajdaki tepkisi süresinin kısalığından da rahatça anlaşılabiliyor.)
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  10. #10
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Gidon tur açısının kısa olması, düşük hızlarda dönüş çapını arttırıyor.

    Ayrıca aynı süratle viraja giren iki motordan SS ve enduro diyelim, hangisinin daha çok yattığını gözle görebiliriz
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  11. #11
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MOTOR SÜRME KONUSUNDA KENDİNE AŞIRI GÜVENMEK, BEN BU İŞİ ÖĞRENDİM ARTIK DEMEK, KAZAYA DAVETİYE ÇIKARMAKTIR.
    Ben kendime güveniyorum valla ne yalan söyliyeyim... Kazaaaa , gel bili bili...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  12. #12

    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cbr 125 r
    tecrübe + sürüş tekniğide önemli bence dikkatsiz kullanan yılların motorcusu bile kaza yapabiliyor!

  13. #13
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kendime güveniyorum valla ne yalan söyliyeyim... Kazaaaa , gel bili bili...

    İlginç bir kişilik......sizin gibi gençleri pistlerde görmek isteriz Mike......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  14. #14
    kontgerilla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    dominar400ug
    yazılanları dikkatle okudum. benim tarzım ve ilgi alanim maxiscooterlara karsi
    bende 150cc scooter var(150 zat) ben yaza suzuki burgman 400 almak istiyorum. acaba aynı problemleri yaşarmıyız. benim içinde 150cc den 400cc ye gecmek tehlikeli olur mu ?

  15. #15
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    pro birde şu ss makinaların lehine bir yazı yazsan nickimi degiştircem yawww. her fırsatta ss'ler alehine birşeyler yazıyon tamam iyi güzel yazı tşk. fakat bu ss'lerin hiçmi iyi yönü yok be insaf artık . ss makinalar endurolara duman yutturuyo diye yapma bunu.
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kendime güveniyorum valla ne yalan söyliyeyim... Kazaaaa , gel bili bili...
    kaza okadarcık yeme gelmez birazdaha yemlemen lazım

  16. #16
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    @ELINT; aleyhine değil ki bu Yeni başlayıp da motor büyütmek isteyenler için yazdım.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    necdet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İST.MECİDİYEKÖY/VE ÖĞÜMCE
    Motosikleti
    honda cbr1100xx süperblackbird
    vallah ne yalan konuşim ben 9000km cbf 500 le tamamladım cbr1100geçmeden
    şimdi 900km yaptım bununla virajlara çok daha rahat giriyom yanlız trafikte zorlaşıyor turu az ama avantajıda 3saatlık yolu 2saate indirdim hemde yorulmadan ama şunuda söylemeden geçmim hondadan eğitim almasaydım
    bu aleti zor kullanırdım virajlarda önemli olan giriş ve çıkış noktalar birde giriş hızın ve çıkış hızın yavaş gir hızlı çık

  18. #18
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    9000 KM CBF500; güzel tecrübe ama bu
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    necdet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İST.MECİDİYEKÖY/VE ÖĞÜMCE
    Motosikleti
    honda cbr1100xx süperblackbird
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9000 KM CBF500; güzel tecrübe ama bu
    aslında yeter değil pro kardeş ama yaş 38 20yıl trafikte geçti arabayla
    trafiği iyi okuyan biri olarak zorlanmiyorum ve hızda yapmıyom nerde ne çıkacağı belli değil bu makinalar otoban motoru trafik motoru değil bazı arkadaşlar bunu malesef unutuyor

  20. #20
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Yaşın verdiği olgunluk ayrı bir konu tabi. Ancak sizin yaşınızda ne deliler var Ya da cahil cesareti diyeyim.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler